Cijfers boetes wegenverkeerswet en trajectcontrole A2




15/11/2012 In het derde kwartaal van 2012 zijn ongeveer een half miljoen meer verkeersboetes uitgeschreven dan in het tweede kwartaal van 2012. Vooral het aantal boetes voor snelheidsovertredingen en het rijden door rood licht nam de afgelopen maanden toe. In totaal werden in de eerste drie kwartalen van dit jaar 7 miljoen boetes uitgedeeld. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar is dat een daling van 3,3 procent.

De stijging van het aantal boetes voor te hard rijden komt deels voor rekening van hardrijders bij trajectcontroles. Het aantal opgelegde bekeuringen steeg daar met 172.626 naar 473.755, onder andere als gevolg van de ingebruikname van het nieuwe trajectcontrolesysteem op de A2 (zie onder).

Het aantal boetes voor het rijden door rood licht steeg met 24,2 procent (63.005). Dit is mogelijk een gevolg van de grootscheepse vervanging van flitspalen door het Openbaar Ministerie die vorig jaar is ingezet. De huidige analoge flitspalen worden daarbij vervangen door minder storingsgevoelige digitale exemplaren.

Trajectcontrole A2
Door het programma Pownews is een verzoek ingediend op grond van de Wet Openbaarheid Bestuur ten aanzien van het aantal geconstateerde snelheidsovertredingen door inzet van de trajectcontrole op de A2 en het totaalbedrag van opgelegde boetes voor deze overtredingen in de periode 23 juli 2012 tot 20 september 2012.

Het aantal geconstateerde snelheidsovertredingen is: 186.496

Het totaalbedrag van opgelegde boetes EUR 13.558.568



In bijgaande tabel treft u de aantallen boetes opgelegd nav overtredingen van de wegenverkeerswet in het derde kwartaal van 2012. In de kolommen treft u naast het derde kwartaal - voor de volledigheid - ook het eerste en tweede kwartaal van 2012, optellend tot het totaal aantal boetes tot 1 oktober 2012. Dezelfde tabel treft u ter vergelijking tevens voor 2011.
 
 
Bron: Rijksoverheid
 
  Melder: keokiracer  


Je dient ingelogd te zijn op het achterliggende forum om een reactie achter te kunnen laten.

do 15 nov 2012, 19:42   IP:1b73ff7163
  

U mag een reactie achterlaten

Reacties zonder voldoende onderbouwing kunnen verwijderd of aangepast worden zonder overleg

do 15 nov 2012, 20:11   IP:796422ef42
  

Ach ja. Wat hadden we eigenlijk ook anders verwacht.
Geld moet rollen toch?
Alleen die richting, hè.

do 15 nov 2012, 21:29   IP:0b0145a315
  

Ach ja. Wat hadden we eigenlijk ook anders verwacht.
Geld moet rollen toch?
Alleen die richting, hè.
Ik zie ook dat er een afname is in totaal bedrag, vandaar dat de targets bijgsteld zijn natuurlijk.
Maar ik voel ook weer een verhoginkje aankomen.....

do 15 nov 2012, 21:56   IP:7ded30ed2a
  

Trajectcontrole A2 levert Rijk 2 ton per dag op

De trajectcontrole op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht levert het Rijk per dag ruim 200.000 euro aan boetes op. Alleen al tussen 23 juli en 20 september werden er bijna 190.000 bonnen uitgeschreven. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB).

In de eerste 2 maanden van de controle op de A2 werd er 13,5 miljoen euro opgehaald. In heel Nederland steeg het aantal boetes van 1,7 miljoen in de maanden april, mei en juni naar ruim 2,2 miljoen in de maanden juli, augustus en september.

Sinds 1 september gelden er op veel snelwegen variabele snelheden, deels op verschillende tijdstippen. Op sommige wegen mag 130 km/u worden gereden, maar niet op de verbrede A2 tussen Utrecht en Amsterdam. Ondanks plannen daartoe, blijft 100 km/u vooralsnog de maximumsnelheid.

Belangenorganisatie ANWB heeft een meldpunt geopend over onduidelijkheden over de snelheid. Het ministerie van Infrastructuur zegt dat op basis van tips van de ANWB al borden zijn aangepast.

Bron http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/894969

De A2 is een landingsbaan waar je fatsoenlijk een groot vliegtuig op neer kunt zetten. Ondanks de breedte van de weg is slecht 100 km/u toegestaan.

Nu ik de "resultaten" lees begrijp ik de reden van de maximum snelheid. Het is gewoon een ordinaire graai-actie die EUR 200,000 per dag oplevert. :boos: :boos:

vr 16 nov 2012, 10:52   IP:1453b18ca4
  

Bij GeenStijl las ik het vanmorgen voor het eerst.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
Boetes uitdelen, toch wel één van de favoriete bezigheden van uw overheid. Die bezuinigingen lastenverzwaringen moeten tenslotte ergens vandaan komen. Gelukkig hebben de muppets van ambtenaren-burgerhaatland afgelopen zomer de nieuwe trajectcontrole boven de A2 tussen Utrecht en Amsterdam aan kunnen zetten. U weet wel, die 5-baans asfalthemel waar u maar 100 mag. Dat is die megastrook ZOAB waar automobilisten zo bang zijn even boven de 100 km/h te komen dat ze preventief allemaal 90 km/h gaan rijden. Op de door God & Allah verlaten A2 gaat inhalen zo traag dat je zou kunnen daten met de bestuurder in de auto naast je. De A2: dat is kilometers lang geen mede-weggebruiker tegenkomen, maar wel altijd het risico lopen een prent te ontvangen als je niet constant concentreert op je gaspedaal. En dat is niet zonder resultaat: er zijn in amper twee maanden maar liefst 186.496 boetes uitgedeeld, ter waarde van €13.558.568. Dat is ruim 2 ton PER DAG. Hoort u dat gerinkel? Dat zijn uw zuurverdiende euro's in de zak van Mark Rutte en Diederik Samsom. Duidelijkere cijfers vindt u hier, waar u ook kunt zien dat we deze exacte cijfers te danken hebben aan een WOB-verzoek van Pownews. Complimenten. Het wordt tijd dat mensen hun kentekenplaat omvouwen als ze de A2 op gaan.

vr 16 nov 2012, 11:43   IP:d138d492a4
  

Duidelijker kun je het toch niet hebben dat de waanzin bij de overheid groteske proporties heeft aangenomen.

vr 16 nov 2012, 15:29   IP:d6f006b291
  

Maar, de A2 is geen melkkoe, echt niet .. Opstelten zegt het (duh)
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... kkoe.dhtml

Is er ook bekend hoeveel veiliger het nu op de A2 is?

vr 16 nov 2012, 16:13   IP:523d234737
  

Staan de jaartallen 2011 en 2012 wel goed eigenlijk? In elk kwartaal is het in 2012 minder geworden dan 2011. Dat is op zich toch goed nieuws.

Maar het blijft hoe dan ook duidelijk dat het niks met veiligheid, milieu en geluidsoverlast te maken heeft en alles puur alleen met centen voor de $taat$ka$$a.

vr 16 nov 2012, 16:21   IP:f9086d0212
  

Die Opstelten, wat een faalhaas. Hij dreunt de ene dooddoener na de andere op, zie dat artikel wat michelr geplaatst heeft. Met die man valt niet op een normale manier te praten, hij is verheven boven iedereen.

vr 16 nov 2012, 19:50   IP:7ded30ed2a
  

Het is beschamend voor een minister niets anders dan leugens kan verkondigen.

Het is al sinds jaren bekend dat trajectcontroles absoluut niets met de verkeersveiligheid te maken heeft en enkel dient om de schatkist van de Roverheid te spekken over de ruggen van de automobilisten.

Het is diep triest dat minister Ivo Opstelten van veiligheid en justitie nog steeds het principe befehl ist befehl hanteert. :boos: :boos:

Als straks de trajectcontrole ook van Utrecht richting Amsterdam inwerking getreden is, dan zal er nog eens € 200,000 per dag opgehaald gaan worden.

Het wordt tijd om acties te ondernemen. Te beginnen met 100 km/u te gaan rijden op de A2 in een zo laag mogelijke versnelling. Laat de buurtbewoners (die kilometers van de A2 wonen), maar weten dat we kwaad zijn.

vr 16 nov 2012, 21:38   IP:9751072dcd
  

En hoeveel procent van die snelheidsboetes betreft overtredingen tot 10km/h?

za 17 nov 2012, 2:02   IP:523d234737
  

Dat zijn zoals altijd verreweg de meeste. Ofwel de minstbelangrijke als het om veiligheid, milieuvervuiling en geluidsoverlast gaat.

zo 18 nov 2012, 10:01   IP:6ba6b76678
  

een vriend van me is in de nacht van 7 op 8 november gesnaaid daar met maar lieftst een gemiddelde van 104km/u. 30 euri aftikken a.u.b.!

zo 18 nov 2012, 21:24   IP:6234568aca
  

Als na ruim 186000 keer blijkt dat deze achterlijke trajectcontrole en flitspalen blijkbaar geen nut hebben en al helemaal geen bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid, wordt het dan geen tijd om dit domme project af ( of OP ) te blazen ?!!!
Want het gaat toch om VEILIGHEID !!! en niet om GELD !!!?
of stiekum toch wel om GELD !
Leugenaars !

ma 19 nov 2012, 10:46   IP:87381e849b
  

A.G. schreef:
Het wordt tijd dat mensen hun kentekenplaat omvouwen als ze de A2 op gaan.


Je zou het bijna doen, maar dan bega je een misdrijf en geen overtreding...

Ik wil me netjes en fatsoenlijk gedragen in Nederland, en me aan alle regels en afspraken houden...het enige wat ik graag doe is geconcentreerd en alert autorijden en een beetje doorrijden als dat kan...

...nou heb ik nieuws voor u: op de Nederlandse wegen kan vaak heel veilig veel harder gereden worden dan nu is toegestaan! En dat is echt zonder enig risico! Let dan wel op dat je meer afstand houdt...! En juist omdat de snelheden nu vaak veel te laag zijn houden mensen veel te weinig afstand en zijn ze totaal NIET BEZIG MET VEILIGE VERKEERSDEELNAME!

Ik zou ook liever willen dat degenen die echte misdrijven begaan dat die eens worden opgepakt en dat de prioriteit daar ligt. Daar wordt Nederland veiliger van...hoeveel inbrekers en jeugdbendes, of Oosteuropese skimbendes, verkrachters of pedofielen/kindermisbruikers zijn er al opgepakt en voor lange tijd ook daadwerkelijk vastgezet zodat ze voorlopig geen gevaar meer vormen voor de maatschappij???

Pak de echte criminelen, laat de automobilist vrij rijden bij realistische snelheden, dan hoef je mensen niet onnodig lastig te vallen en de bestelen van zuurverdiende centjes. Gaan ze het misschien uitgeven aan de economie (wat de staatskas ook weer geld oplevert). Of gaan mensen geld uitgeven aan betere banden etc. of fietsverlichting!!!

En zo hoeven verkeersdeelnemers/automobilisten zich ook niet meer druk te maken of ze een overtreding begaan...! Als ze zich gewoon aan de regels houden en af en toe wat harder mogen rijden dan nu het geval is en met normale marges ipv 3 of 6 km/h 'te hard' op een snelweg...DOE TOCH NORMAAL!!!

ma 19 nov 2012, 11:06   IP:87381e849b
  

En kijk nou eens waar het werkelijk om draait:
-onwel
-geen voorrang verlenen
-door rood
-veel 2-wielers onderuit tegen object aan (fiets,bromfiets,motor)
-geen verlichting(fietser)/richtingaanwijzer gebruiken of hand uitsteken
-afleiding (sms/internet), met zijn allen in de auto, keiharde muziek
-bermongeluk (door afleiding telefoon?), daardoor tegen boom, frontaaltje tegenligger of in de sloot...!?
-drank/drugs (daardoor tegen boom, of frontaaltje tegenligger, of in de sloot?!)
-slechte staat auto, daardoor op vluchtstrook stilstaan en aangereden worden
-niet kijken bij afslaan/rijstrookwissel

Maar IETS HARDER RIJDEN op een doorgaande lege weg of snelweg, waar geen gevaarlijke (kruis)unten zijn, of waar het overzichtelijk is, nee DAT PAKKEN WE KEIHARD AAN!

Echt totaal verkeerde prioriteit!

ma 19 nov 2012, 13:21   IP:7fe9195682
  

Bastiaan01 schreef:
Pak de echte criminelen, laat de automobilist vrij rijden bij realistische snelheden, dan hoef je mensen niet onnodig lastig te vallen en de bestelen van zuurverdiende centjes.

Hier raak je de kern van het hele probleem. Als je ziet hoe ze te werk gaan, behoord het oplossen van misdaden en het voorkomen daarvan, al tijden niet meer tot de kerntaken van justitie en politie. Die taken blijken te zijn verschoven naar het verkeer en het roven van zoveel mogelijk geld van de burger door het opzetten van steeds meer trajectcontroles en het instellen van steeds meer onrealistische maximumsnelheden en het houden van nachtelijke razzia's met de inzet van hele legers agenten.

ma 19 nov 2012, 18:47   IP:8f6471360d
  

Toch is het goed dat ze de actie ochtendgloren blijven uitvoeren, want daar halen ze veel tuig uit met het nodige op hun kerfstok.

De volkomen onschuldige burger heeft daar geen last van omdat die snachts slaapt.

Een traject controle is een eerlijk systeem, omdat je niet geflitst wordt als je per ongeluk 21 km te hard rijdt. Je kan het bij dit systeem nl weer 'goed' maken.

ma 19 nov 2012, 23:39   IP:1453b18ca4
  

Ongeregistreerd8f6471360d schreef:
Een traject controle is een eerlijk systeem, omdat je niet geflitst wordt als je per ongeluk 21 km te hard rijdt. Je kan het bij dit systeem nl weer 'goed' maken.


Wil je ff terug onder je steen kruipen? Een mol is blind, een troll = ?

:dag:8f6471360d

di 20 nov 2012, 11:40   IP:7fe9195682
  

Ongeregistreerd schreef:
Een traject controle is een eerlijk systeem, omdat je niet geflitst wordt als je per ongeluk 21 km te hard rijdt. Je kan het bij dit systeem nl weer 'goed' maken.

Nee, het systeem is zo ontwikkeld dat het puntmetingen uitvoert, zodat het geen zin meer heeft om een te hoge snelheid te compenseren met een lagere! In het verleden was dat nog wel zo, maar de schooiers willen geen cent mislopen, dus is het systeem aangepast.
Ongeregistreerd schreef:
Toch is het goed dat ze de actie ochtendgloren blijven uitvoeren, want daar halen ze veel tuig uit met het nodige op hun kerfstok.

Natuurlijk joh, het enige wat ze er mee pakken is het kleine grut. De grote jongens weten wel beter, die laten zich niet door dat soort razzia's verrassen, die in de eerste plaats zijn bedoelt om achterstallige boetes en belastingen binnen te halen. Dat daarbij ook wat bijvangst wordt gedaan is meegenomen, maar niet het hoofddoel. Hoofddoel is zoveel mogelijk geld binnenharken. Want daarom en alleen daarom worden er nu in rap tempo steeds meer van die smerige trajectcontroles uit de grond gestampt. Er komt steeds meer weerstand tegen dit overheidsbeleid en het zal niet lang meer duren voordat de bevolking massaal in woede zal uitbarsten.
A.G. schreef:
Een mol is blind, een troll = ?

En een trol stinkt!

di 20 nov 2012, 16:33   IP:8f6471360d
  

Rijder schreef:
die in de eerste plaats zijn bedoelt om achterstallige boetes en belastingen binnen te halen.

Dit is een heel goede zaak. Mensen die in het verkeer geen lieverdje zijn, zijn dat ook niet in het overige civiele leven.
De hardwerkende onschuldige burger roept keihard om dit soort acties. Heb het zaterdagavond zelf nog op het verjaardagsfeestje van mijn vader gehoord.

di 20 nov 2012, 16:46   IP:1453b18ca4
  

@8f6471360d

hé , pssssssst , troll... luister 's... *in oor fluistert* JE STINKT!!!!

di 20 nov 2012, 17:56   IP:8f6471360d
  

Het aantal geconstateerde snelheidsovertredingen is: 186.496 wat nog geen 3 % is van het totaal aantal gepasseerde voertuigen.
Dat vind men toch een niet overdreven hoog percentage.
Dat percentage zal nog minder hoog worden als de automobilist meer bekend raakt met het fenomeen TC.

wo 21 nov 2012, 10:16   IP:1453b18ca4
  

Ongeregistreerd8f6471360d schreef:
186.496 wat nog geen 3 % is van het totaal aantal gepasseerde voertuigen


Bron? Of heb je die weer niet, ongeregistreerde-bijstands-troll ?

Kun je je stelling weer eens niet hard maken. :nono:

Maar dat hindert ons niet hoor, niemand verwacht feiten de FS huistroll, randfiguur die zich verveelt in de bijstand.

Veel gemekker, weinig wol. :lol: Net als je voorganger.

wo 21 nov 2012, 11:25   IP:8f6471360d
  

Het is om precies te zijn 2,73 procent van de miljoenen voertuigen die daar toen gepasseerd zijn.
Wijkt idd niet veel af van het gemiddelde van andere flitsopstellingen.

Het is haast de moeite niet, maar toch.

Maar het kan nog ietsjes beter, zodat de inkomsten tot 0 eurocent dalen, wat iedereen graag wil.

wo 21 nov 2012, 16:54   IP:40a5a169d3
  

Ja leuk maar er werd gevraagd naar de BRON

Die heb je nog niet kunnen overleggen. Tot dat moment is jou percentage gewoon luchtledig.

Er is gewobt door de omroep Pownews, maar nergens kan ik lezen hoeveel auto's er in totaal door de TC reden.

Jij wel?

Bron!

wo 21 nov 2012, 18:04   IP:1453b18ca4
  

@ongeregistreerd-40a5a169d3

Exact. Ik ben heel benieuwd waar de cijfers blijven die het geblaat van spellingsramp-8f6471360d onderbouwen...

Heeft ie niet, hij komt zonder cijfers van een bedrogen kermis thuis...

wo 21 nov 2012, 19:47   IP:8f6471360d
  

Ongeregistreerd schreef:
Jij wel?

Ik wel. Sterker nog de totale boetes in Nederlands zijn slechts 0,43 procent van de totale landsbegroting.

wo 21 nov 2012, 23:56   IP:1453b18ca4
  

Ongeregistreerd8f6471360d schreef:
Ik wel.


Je klets uit je nek. En dat weet je zelf ook wel.

(waar blijft anders je bron ? )

do 22 nov 2012, 0:47   IP:1453b18ca4
  

:lol:

:dag: 8f6471360d

do 22 nov 2012, 12:54   IP:7fe9195682
  

Ongeregistreerd schreef:
k wel. Sterker nog de totale boetes in Nederlands zijn slechts 0,43 procent van de totale landsbegroting.

Oké, joh. Maar waar blijft je bron dan? Want daar wordt nu al verschillende malen naar gevraagd.
Maar ik kan wel begrijpen dat je geen broninformatie hebt, want jij zit alleen maar met je luie reet in je auto te wachten tot je filmrol vol is, om daarna weer naar moeder de vrouw te gaan. Dat soort, als jij, hebben maar minimale opleiding genoten. Vragen naar broninformatie is dan ook te hoog gegrepen voor jou. Dat is op te maken uit het feit dat jij je gedraagt zoals je dat doet, als troll, hier op deze site. Een normaal persoon doet zoiets namelijk niet. Die geeft normaal zijn mening, of die nu wel of niet afwijkt van die van anderen.

vr 23 nov 2012, 7:54   IP:8f6471360d
  

Rijder schreef:
Oké, joh. Maar waar blijft je bron dan?

Je weet echt wel dat ik gelijk heb, maar je breidtt er een heel niets zeggend verhaal omheen.
Als ik geen gelijk zou hebben, had je allang onmiddellijk en direct je eigen bron hier geponeerd om mijn uitspraak te weerleggen.

Jij bent heel slim zeg jezelf. Je weet de total landsbegroting en de boete inkomsten. Daaruit kun je simpel de procentuele bijdrage afleiden van de boetes.
In feite is die dus nihil.
Verder maak ikzelf wel uit wat ik hier wel en niet schrijf en niet ene Rijder, die denkt voor FS-agentje te moeten spelen.
Het is net als met het opvolgen van het RVV.

vr 23 nov 2012, 9:50   IP:1453b18ca4
  

@allang-ontmantelde-troll-ip-8f6471360d
Je weet dat ik gelijk heb, zeg je!? Hoe durf je !? Je blaat maar wat en weet dat heel goed. Meermaals word je naar je bronnen gevraagd als je met prachtige cijfers op de proppen komt, zijn wij allen heel benieuwd, waar komt het vandaan, het strookt allemaal niet met de werkelijkheid.
Helaas blijft 8f6471360d dan oorverdovend stil.
Zwakjes maar vooral erg laf.

Dat je geen 'normaal mens' bent maar een beroepstroll, heb ik al in een ander topic duidelijk gemaakt. Geen enkele toevallige bezoeker van deze site zal dat zijn ontgaan. Je wordt totaal niet (meer) serieus genomen. Maar dat weet je zelf ook wel.


"Je weet echt wel dat ik gelijk heb, maar je breidtt er een heel niets zeggend verhaal omheen"
:fp:
Ik voel hier een ban aankomen, wat mij betreft zou je 'm allang verdienen.

Server schreef:
U mag een reactie achterlaten

Reacties zonder voldoende onderbouwing kunnen verwijderd of aangepast worden zonder overleg



Tip: probeer inhoudelijk te reageren teneinde een ban te voorkomen, anders moet je straks wéér opzoek naar een andere plek om dit forum met je ongeregistreerde plempsels te vervuilen.

vr 23 nov 2012, 10:08   IP:7fe9195682
  

Ongeregistreerd schreef:
Je weet echt wel dat ik gelijk heb, maar je breidtt er een heel niets zeggend verhaal omheen.
Als ik geen gelijk zou hebben, had je allang onmiddellijk en direct je eigen bron hier geponeerd om mijn uitspraak te weerleggen.
Jij bent heel slim zeg jezelf. Je weet de total landsbegroting en de boete inkomsten. Daaruit kun je simpel de procentuele bijdrage afleiden van de boetes.
In feite is die dus nihil.
Verder maak ikzelf wel uit wat ik hier wel en niet schrijf en niet ene Rijder, die denkt voor FS-agentje te moeten spelen.
Het is net als met het opvolgen van het RVV.

Wat een gebazel allemaal. Nogmaals waar is jouw bron? Want daar wordt nu al verschillende malen, door verschillende personen, naar gevraagd. Als je die niet hebt, zeg dat dan gewoon, maar ga niet een lulverhaal ophangen en kinderachtig zeggen dat je zelf wel uitmaakt wat je hier schrijft. Want waar dat tot leidt, is een heilloze weg!

ma 26 nov 2012, 8:32   IP:4054383cb1
  

Ongeregistreerd schreef:
ene Rijder, die denkt voor FS-agentje te moeten spelen.
Het is net als met het opvolgen van het RVV.


:thumb:

ma 26 nov 2012, 23:43   IP:c50a1a0bcf
  

:fp:

za 01 dec 2012, 14:11   IP:fa32ba6e84
  

Ongeregistreerd schreef:
Je weet echt wel dat ik gelijk heb
Geen bron? Dan dan zijn jouw beweringen niet te verifiëren en is jouw procentuele bijdrage exact nul.

Je staat, door je eigen toedoen, voor (flits)paal.

zo 02 dec 2012, 11:52   IP:1453b18ca4
  

Edwin schreef:
Geen bron? Dan dan zijn jouw beweringen niet te verifiëren en is jouw procentuele bijdrage exact nul.


Absoluut. Zoals iedere bezoeker ook zijn schouders ophaalt bij zijn posts vol stelligheid, maar zonder enig bewijs.

Edwin schreef:
Je staat, door je eigen toedoen, voor (flits)paal.


:lol:


 

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner