Pagina 1 van 1  [ 43 berichten ]
Offline Guppenklup
Master
vr 30 sep 2011, 11:42 Bericht 
Telegraaf schreef:
Britten overwegen hogere maximumsnelheid
LONDEN - De Britse regering overweegt de maximumsnelheid op de snelwegen te verhogen om zo meer vaart te brengen in de economie. De snelheid gaat van 70 naar 80 mijl per uur (112 naar 128 kilometer per uur).

Minister van Verkeer Philip Hammond noemde de huidige snelheid ouderwets. „Het is tijd om Groot-Brittannië terug te brengen bij de kopgroep van economieën en nog eens te kijken naar de snelheidslimiet van 50 jaar oud.”

De minister rekent op honderden miljoenen euro's economische voordelen door kortere reistijden.

Bovendien rijden veel Britten in de praktijk al bijna 80 mijl per uur, verklaarde de Conservatieve minister in The Times van vrijdag. „Als 50 procent van de bevolking zo stelselmatig de wet overtreedt, moeten we eigenlijk eens naar de wet kijken.”

Het voorstel leidt tot kritiek van de milieubeweging en actiegroepen voor veiliger verkeer.

Eerder heeft Nederland, dat eveneens een rechts-liberale regering heeft, de snelheidslimiet op enkele trajecten verhoogd tot 130 kilometer per uur.

bron

Vooral deze opmerkingen:

Citaat:
"Het is tijd om Groot-Brittannië terug te brengen bij de kopgroep van economieën en nog eens te kijken naar de snelheidslimiet van 50 jaar oud."
Citaat:
"Als 50 procent van de bevolking zo stelselmatig de wet overtreedt, moeten we eigenlijk eens naar de wet kijken."

:respect:

Maar ook UK heeft kennelijk nog voldoende holbewoners:
Citaat:
Het voorstel leidt tot kritiek van de milieubeweging en actiegroepen voor veiliger verkeer.
:dood:
Offline -Joske-
Master
vr 30 sep 2011, 11:46 Bericht 
Auto's worden steeds milieu vriendelijker en veiliger... Dus de snelheid kan ook steeds meer omhoog. :honger: Veranderd niks.
Offline Kiwi45
Master
vr 30 sep 2011, 11:54 Bericht 
-Joske- schreef:
Dus de snelheid kan ook steeds meer omhoog. :honger: Veranderd niks.

Wacht op Geelhoed met een opmerking over Newton......

Hoe dan ook: groot gelijk hebben ze. In Nederland mogen de maxima trouwens gewoon op het huidige niveau blijven van mij, maar dan wel in miles per hour graag.
Offline Dave
FS Webmaster
vr 30 sep 2011, 12:00 Bericht 
Kan je nagaan, hebben daar nog nooit van een rechte snelweg gehoord en denken toch over 130... Is toch liev.
Offline Feitelijk
Master
vr 30 sep 2011, 12:22 Bericht 
Guppenklup schreef:
kopgroep van economieën

:fp:

1. VS 55-80 mph
2. Japan 100km/h
3. Duitsland
4. China 120km/h
5 UK 70mph
6 Frankrijk 130 km/h
7 Italie 130 km/h
8 Brazilie 120 km/h
9 Spanje 120km/h
10 Canada 110km/h
Offline Warmaster
Master
vr 30 sep 2011, 12:25 Bericht 
Duitsland is onbeperkt, dat krikt het gemiddelde toch ruim boven de 130 lijkt me.
Offline Guppenklup
Master
vr 30 sep 2011, 12:26 Bericht 
In veel staten in de USA geldt inmiddels een Vmax van 75mph, en sommige zelfs 80 :kniktja:
Offline Guppenklup
Master
vr 30 sep 2011, 12:27 Bericht 
Citaat:
Minister van Verkeer Philip Hammond

Familie van Hamster? :honger:
Offline NooitTeSnel
Master
vr 30 sep 2011, 12:45 Bericht 
Lijstje!

Duitsland: 130 (advies)
Polen: 140
Frankrijk: 130
Luxemburg: 130
Italië: 130 (als er trajectcontrole en camera-toezicht is 150)
Tsjechië: 130
Oostenrijk: 130
UK: 128

Nederland: 120 met een beetje 130
België: 120
Zwitserland: 120

En tot nu toe dus UK ook < 120. Waarbij de drie landen die bekend staan om een gestoord flits-beleid (Nederland, UK, Zwitserland) dus heel toevallig bij het kleine groepje horen waar je geen 130 mag.... gek he?
Offline A4
Master
vr 30 sep 2011, 13:02 Bericht 
Guppenklup schreef:
„Als 50 procent van de bevolking zo stelselmatig de wet overtreedt, moeten we eigenlijk eens naar de wet kijken.”

:respect:
Offline esgigt
Master
vr 30 sep 2011, 13:18 Bericht 
Guppenklup schreef:
Maar ook UK heeft kennelijk nog voldoende holbewoners

:kniktja:

Maar sinds wanneer staat Spanje in de "kopgroep" van economieen?

Volgens mij is België een grotere economie dan Spanje :glaasje:
Offline Furr
Master
vr 30 sep 2011, 13:19 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
Nederland: 120 met een beetje 130

Nederland:
90 ohnee 120, ohnee 130, ohnee 80 ohnee 100 :fp: :fp:
Offline esgigt
Master
vr 30 sep 2011, 13:21 Bericht 
uh uh: Duurzaam Debiel was het toch?
Offline djee
Master
vr 30 sep 2011, 13:23 Bericht 
esgigt schreef:
Duurzaam Debiel

Nee Duur Mobiel.
Offline Dave
FS Webmaster
vr 30 sep 2011, 13:25 Bericht 
geelhoed schreef:
kopgroep van economieën

:fp:

1. VS 55-80 mph
2. Japan 100km/h
3. Duitsland
4. China 120km/h
5 UK 70mph
6 Frankrijk 130 km/h
7 Italie 130 km/h
8 Brazilie 120 km/h
9 Spanje 120km/h
10 Canada 110km/h

Is een oud lijstje. Dit is beter.

Waar is Australië? Zet die maar ergens op 2..
Offline Disq
Master
vr 30 sep 2011, 13:36 Bericht 
"Do you see the light?!!!!"

is het eerste wat er in me opkomt. Een bloem voor de mensen die weten waar dat vandaan komt (f)
Offline esgigt
Master
vr 30 sep 2011, 13:39 Bericht 
Dave schreef:
Is een oud lijstje. Dit is beter.

:thumb:

Maarre.... Moet Griekenland niet op EEN? :roflol:
Offline Kiwi45
Master
vr 30 sep 2011, 13:40 Bericht 
Ownedbylag schreef:
Een bloem voor de mensen die weten waar dat vandaan komt

What light?

Blues brothers.....
Offline Disq
Master
vr 30 sep 2011, 13:44 Bericht 
Kiwi45 schreef:
What light?

Blues brothers.....

hier, een bloem (f)
Offline Furr
Master
vr 30 sep 2011, 13:52 Bericht 
Ownedbylag schreef:
Een bloem voor de mensen die weten waar dat vandaan komt

Blues Brothers in die kerk ;)
Offline Bussloo
Master
vr 30 sep 2011, 14:02 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
Oostenrijk: 130

Moet dit niet "Met op enkele trajecten 160" zijn?
Offline Groningen
Master
vr 30 sep 2011, 18:37 Bericht 

Als ze nu ook eens rechts gaan rijden.
Offline Feitelijk
Master
vr 30 sep 2011, 19:55 Bericht 
Ownedbylag schreef:
Do you see the light?!!!!

Jesus H tapdancing Christ! Yes, I have seen the light!

:lol:
Offline Tweebel
Master
za 01 okt 2011, 0:13 Bericht 
Snelheidslimitieten in de vs: kliklikklik http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... limits.svg
Offline snovvdog
Master
za 01 okt 2011, 3:40 Bericht 
Hoeveel mensen houden zich daaraan ?

Rijd nog steeds het liefst in DLD en in Polen ( op hun nieuwe snelwegen dan). DLD is helaas vaak druk maar hoef me dus als er geen borden staan, niet druk te maken om mijn teller, puur om het verkeer. In Polen is het zo rustig dat elke halfmoderne auto ( dus geen oude Fiat, FSO Polonez, etc...) flink trapt, als je 160 op CC rijd schieten ze je regelmatig voorbij. Zeer weinig verkeer en weinig controle = lekker rijden :).

Van mij mag:

30 km zones - verdwijenen of minstens 40 km zones worden.
50 km zones - Soms op hun plek, soms totaal niet, ik stel voor om 2x2(+) bibeko standaard 70 te maken, ook heel bibeko 's nachts 60.
60 km zones- afschaffen, zijn gewoon 80 wegen.
80 wegen - soms correct, soms een achterlijke snelheid, bv. N210 voorbij Krimpen, zelfs op klaarlichte dag kan ik met de zeer langzame werkbusjes 110-120 cruisen...
Autowegen 2x1 - 110-120
Autowegen 2x2(+) 130
Autosnelwegen slechts adviessnelheid 130, gevaarlijke knooppunten omlaag, bv. 100 op een parallelweg van een klaverblad, variabele snelheid voor ''optimale doorstroming'' tijdens drukkere tijden op ringwegen, en andere stukjes met zeer veel op en afritten.

Maar goed, de capaciteit moet ook opgelost worden. Veel wegen moeten verbreed worden en er moeten ook nieuwe wegen komen, en dan bedoel ik fatsoenlijke 2x2strooks N (auto)wegen met 120-130 km/h limiet om de snelwegen te ontlasten.

Ook geen achterlijke duurzaam debiel ideeën, gewoon een klaverblad aanleggen voor drukke op en afritten of andere knooppunten ZONDER VERKEERSLICHTEN zoals ze in het buitenland ook doen. Meer N wegen on-onderbroken maken, weg met die ***verkeerlichten en rotonde's, gewoon op-en-afrit constructies.

Als ik duurzaam debiel kijk, dan missen we voldoende stroomwegen. Daar moeten er VEEL meer van komen.
Offline esgigt
Master
za 01 okt 2011, 4:57 Bericht 
snovvdog schreef:

Nou, nee dank u... ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als hier in die straatjes 40 of harder gereden gaat worden ipv 30 (wat in mijn beleving in een aantal situaties al te snel kan zijn).

Voor de rest mogen de limieten op de schop.
Offline Arno
FS Meldingen
za 01 okt 2011, 7:56 Bericht 
Ik denk dat de 30 zone terug moet naar hoe het ooit bedoeld was, dus wegen door wijken. De 30 zones die nu op elke (on)mogelijke plek uit de grond gescheten worden op doorgaande routes moeten gewoon weg :duh:
Offline Feitelijk
Master
za 01 okt 2011, 8:01 Bericht 
Arno schreef:
De 30 zones die nu op elke (on)mogelijke plek uit de grond gescheten worden op doorgaande routes moeten gewoon weg :duh:

Mag ik een voorbeeldje doen?

Iets wat zo was, met vrijliggend fietspad, ombouwen naar: http://www.hoofddorpsecourant.nl/script ... d=14838279
Offline esgigt
Master
za 01 okt 2011, 9:30 Bericht 
Het slag ambtenaren dat daarvoor verantwoordelijk is mag zondermeer wegbezuinigd worden.
Offline Feitelijk
Master
za 01 okt 2011, 9:41 Bericht 
De foto staat speciaal achter een link omdat het te schokkend is. De drempels zijn ook nog te hoog en te steil:
Afbeelding
Offline esgigt
Master
za 01 okt 2011, 10:25 Bericht 
Het voorstel wijzigt in publiekelijke afranseling.... :duh:
Offline Jack Bauer
Master
za 01 okt 2011, 19:14 Bericht 

Die klote drempels eens een keer weg. :[

Afbeelding

Bij mij in het dorp liggen nu tijdelijk deze dingen op een aantal plaatsen in de weg.
Dit is op een omeleidings route door een woonwijk omdat de hoofdweg door het dorp voor 3 maanden afgesloten is wegens wegonderhoud.
De wegen door die wijk zijn al voorzien van de normale drempels aangezien het een 30 km zone is. Maar kennelijk vonden ze het nodig om 50 meter na die drempel dit soort veringslopers in het wegdek aan te brengen.
Offline Tweebel
Master
za 01 okt 2011, 22:33 Bericht 
snovvdog schreef:

Ze zijn soms wel nuttig voor de echt smalle wegen op het platteland/in de polder, met bomen en bochten.

geelhoed schreef:
De foto staat speciaal achter een link omdat het te schokkend is. De drempels zijn ook nog te hoog en te steil:

Misdadig.
Lokale ambtenaren hebben aandelen in schokdemperfabrikant?
Offline Guppenklup
Master
za 01 okt 2011, 22:42 Bericht 
snovvdog schreef:

Van mij mag:

50 km zones - Soms op hun plek, soms totaal niet, ik stel voor om 2x2(+) bibeko standaard 70 te maken, ook heel bibeko 's nachts 60.
80 wegen - soms correct, soms een achterlijke snelheid, bv. N210 voorbij Krimpen, zelfs op klaarlichte dag kan ik met de zeer langzame werkbusjes 110-120 cruisen...
Autowegen 2x1 - 110-120
Autowegen 2x2(+) 130
Autosnelwegen slechts adviessnelheid 130, gevaarlijke knooppunten omlaag, bv. 100 op een parallelweg van een klaverblad, variabele snelheid voor ''optimale doorstroming'' tijdens drukkere tijden op ringwegen, en andere stukjes met zeer veel op en afritten.

Kan nog veel simpeler:
binnen bebouwde kom 50, met hoge uitzondering van lokaties waar 30 reeël is.
buiten bebouwde kom 90
autowegen 110
snelwegen 130 (ik zie dat ook liever als adviessnelheid)
(f)
Offline snovvdog
Master
zo 02 okt 2011, 0:45 Bericht 
Guppenklup schreef:
Kan nog veel simpeler:
binnen bebouwde kom 50, met hoge uitzondering van lokaties waar 30 reeël is.
buiten bebouwde kom 90
autowegen 110
snelwegen 130 (ik zie dat ook liever als adviessnelheid)

Veels te laag.

50 op de Maasboulevard of op de Hoofdweg in R'dam in rustige uren is onzin. imho 60 's nachts, en op 2x2 wegen 70... (Oké
, drukste oversteekplaatsen uitgezonderd, zoals de Coolsingel bv., daar is 50 al best gevaarlijk)
Bubeko is 90 ook niks, ben zelf het 100 van Polen gewend, dat rijd lekker.
Autowegen moet het onderscheid worden gemaakt tussen 2x1 en 2x2 wegen, 2x2 kan gemakkelijk 130.
Snelwegen hoort 's nachts geen limiet te zitten 200+ is prima te doen in Nederland als je auto goeie vering heeft, klote (verzakte/ingeklinkte)veenhobbels in de Randstad...

Tegenwoordig puur omdat ik bang ben voor mijn rbw houd ik het binnen de invorderingsgrens, maar ik reed vroeger meestal rond de 200 's nachts in NL, is echt geen probleem.

Citaat:
Ze zijn soms wel nuttig voor de echt smalle wegen op het platteland/in de polder, met bomen en bochten.

Niemand dwingt je 80 te rijden, je remt netjes voor de bochten... Misschien letten de mensen dat wat meer op de weg ipv. hun verdomde teller.

Als ik in Polen rijd, dan ontwijk ik de wat drukkere wegen en rijd via sluiproutes die er vrijwel hetzelfde uitzien als 60 zones hier, smal, bochtig, etc... Zelfs slechter nog, asfalt in slechtere staat. Ondanks dat mag je er 100 en dat betekent dat ik er vrolijk met 130 doorheen rijd, dat is gewoon nog mogelijk door het rustige verkeer. Natuurlijk rem ik af voor bochten, maar ik hoef geen vmax bordje te hebben om mij dat te vertellen, zie op mijn navi dat er een bocht aankomt ( je kan ook bordjes gebruiken natuurlijk, maar ik ben het type die het kaartje van de navi volgt) en pas mijn snelheid aan.

En ja, ik weet dat dit wss tot meer ongelukken gaat leiden, toch blijf ik van mening dat het verkeer al meer dan veilig genoeg is en dat meer vrijheid belangrijker is als nog meer veiligheid, en muljeu is al helemaal geen reden voor me.
Offline Gaiajohan
Die hard
zo 02 okt 2011, 1:52 Bericht 

snovvdog schreef:
Niemand dwingt je 80 te rijden, je remt netjes voor de bochten... Misschien letten de mensen dat wat meer op de weg ipv. hun verdomde teller.

Verschil is wel duidelijk hier.

Op één bepaalde kruising was vroeger elke 2/3 jaar wel een dode/zeer ernstig ongeluk te bereuren, en wel vaker lichtere ongelukken. Sinds de zone 60 er is, ik denk 2001? Is er nog maar 1 ongeluk gebeurd, en ernstig was die ook niet.

Dusja, bepaalde plekken bubeko 60 prima., maar meeste plekken gewoon opkrikken naar 90kmh.
Offline Bussloo
Master
zo 02 okt 2011, 21:57 Bericht 
geelhoed schreef:
Mag ik een voorbeeldje doen?

Iets wat zo was, met vrijliggend fietspad, ombouwen naar: http://www.hoofddorpsecourant.nl/script ... d=14838279

Die lantarenpalen en voorrangskruisingsborden staan wel heel dicht op elkaar.
Offline snovvdog
Master
zo 02 okt 2011, 22:31 Bericht 
Gaiajohan schreef:
Op één bepaalde kruising

Gaiajohan schreef:
Sinds de zone 60 er is

Waarom een 60 zone dan ipv. even een 60 km/h limit voor de kruising ?
Offline bernardo A.
Master
ma 03 okt 2011, 7:25 Bericht 

Groningen schreef:
Als ze nu ook eens rechts gaan rijden

En waar laten autofabrikanten dan hun mislukte auto's met het stuur aan de verkeerde kant?

Overigens moet er heel wat gebeuren wil GB ooit nog in de kopgroep van economiën terechtkomen. Het land krijgt steeds meer de structuur van een ontwikkelingsland met een kleine rijke bovenlaag, weinig middenklasse en een heel grote onderlaag die echt arm is. De vakbonden hebben de industrie jaren geleden de nek omgedraaid; Wat uit GB kwam was spreekwoordelijk slecht, vooral hun auto's.
Offline Feitelijk
Master
ma 03 okt 2011, 7:26 Bericht 
bernardo A. schreef:

En waar laten autofabrikanten dan hun mislukte auto's met het stuur aan de verkeerde kant?

Suriname?
Offline esgigt
Master
ma 03 okt 2011, 11:39 Bericht 
bernardo A. schreef:
En waar laten autofabrikanten dan hun mislukte auto's

Die club heette vroeger toch British-Leyland?
Offline Chris69
Master
ma 03 okt 2011, 12:01 Bericht 
esgigt schreef:
uh uh: Duurzaam Debiel was het toch?

Dat debiel en beleid uit dezelfde letters bestaan kan ook geen toeval zijn he... :wink:
Offline esgigt
Master
ma 03 okt 2011, 12:15 Bericht 
IEK!!!
 [ 43 berichten ]