Postingstijd interval gedetecteerd van 602.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 45 berichten ]
Offline Vernederland
Master
di 03 jun 2008, 18:12 Bericht 

enorme link

Vanmorgen was het deze....

http://www.limburger.nl/apps/pbcs.dll/g ... ofile=1056

Altijd maar weer die vrachtwagens!
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 03 jun 2008, 18:18 Bericht 
Waar staat dat de vrachtwagenchauffeur de oorzaak van het ongeluk was.
Offline Walker
Master
di 03 jun 2008, 18:20 Bericht 
Ik zie & lees dat er idd vrachtwagens bij de ongevallen betrokken waren. Maar wat was de oorzaak?

NB: ik ben geen chauffeur, en erger me ook wel eens als een vrachtwagen zo nodig op de A28 moet inhalen (en helemaal tijdens inhaalverboden). Maar het gaat wat ver om ze nu overal de schuld van te geven. :x

Toegevoegd na 1 minuten:

Trouwens: ik lees in je onderschrift iets over vooroordelen en nadenken. O:)
Offline Vernederland
Master
di 03 jun 2008, 18:23 Bericht 

Man, het is schering en inslag de laatste tijd met de vw ongevallen.

Bergen doden en gewonden vallen erdoor.

Dit zijn geen beroepschauffeurs maar cowboys heb ik het idee.

Heeft er iemand een overzichtslijst van de afgelopen 3 weken of zo, kun je je een beetje een beeld vormen. :boos:

Waarom moet een vw steeds op zijn kant eindigen????
Of vol op een file knallen?

Omdat..... de chauffeur wat anders deed dan opletten. :boos:
Offline HerZon
Die hard
di 03 jun 2008, 18:28 Bericht 
Wat ben je toch weer lekker kortzichtig! Misschien moest hij wel plotseling uitwijken, omdat zo'n moraalridder als jou, opeens naar rechts komt. Het wordt echt tijd dat je eens een dagje zelf stuurt op een vrachtwagen. Dan begrijp je hoplijk veel meer, en kom je niet meer met je achterlijke ideeen!! En waarom een vrachtwagen omvalt? Zijn zwaarte punt ligt veel hoger, en dan is zijn massa ook nog even iets meer dan jouw boodschappenwagentje.

Ps. Probeer je het record 'langste link' te vestigen?
Offline Vernederland
Master
di 03 jun 2008, 18:47 Bericht 

Bij dit: http://www.depers.nl/binnenland/208438/ ... k-A73.html ongeval reed de vw achterop een file...

Bij deze vliegt de lading over de weg... http://www.depers.nl/binnenland/208407/ ... p-A12.html

Bij deze: http://www.depers.nl/binnenland/208466/ ... mburg.html

Maakte de chauffeur schijnbaar een stuurfout waardoor er nu 5 gewonden zijn, het wegdek kapot is, en een enorme chaos ligt.

http://www.depers.nl/binnenland/55305/Z ... l-A15.html

Vwch. rijdt in op file...

http://www.nufoto.nl/2007/08/15/a12-dic ... achtwagen/

Rijdt gewoon vangrail in... suffen?

OM een nog beter beeld te verkrijgen, lees eens een aantal van deze berichten...

http://janromkes.punt.nl/

Toegevoegd na 7 minuten:

H_Zondag schreef:
Wat ben je toch weer lekker kortzichtig! Misschien moest hij wel plotseling uitwijken, omdat zo'n moraalridder als jou, opeens naar rechts komt. Het wordt echt tijd dat je eens een dagje zelf stuurt op een vrachtwagen. Dan begrijp je hoplijk veel meer, en kom je niet meer met je achterlijke ideeen!! En waarom een vrachtwagen omvalt? Zijn zwaarte punt ligt veel hoger, en dan is zijn massa ook nog even iets meer dan jouw boodschappenwagentje.

Ps. Probeer je het record 'langste link' te vestigen?

Wat wil je nu man?

Met een truck (vooral vol/zwaar geladen) moet je niet plots willen uitwijken, dan weet je dat ie om gaat.

Als je denkt dat dat wel kan, koop dan beter een truck met stabiliteitsprogramma aan boord.

Ik schreef reeds eerder dat ik in het verleden regelmatig trucks heb bestuurd, ook heb ik er een hele tijd lang onderhoud aan gepleegd.
Weet dus echt wel wat een truck is.

Wat wil je nog met je commentaar over langste link?

Laat mij prutsers bekritiseren ja. :dag:
Offline GM
Die hard
di 03 jun 2008, 18:54 Bericht 
Citaat:
Het wordt echt tijd dat je eens een dagje zelf stuurt op een vrachtwagen. Dan begrijp je hoplijk veel meer

Dit is nou de grootste en domste opmerking die ik altijd hoor. IK ben GEEN vrachtwagenchauffeur hoor. Mochten die chauffeurs het niet kunnen dan moeten ze ook niet achter het stuur van zo'n ding kruipen, net zoals ik dat niet doe. Ik hoop dat er een heleboel van die Polen komen om alle Nederlandse arrogante chauffeurs te vervangen, misschien rijden ze wel slechter maar we krijgen niet steeds deze domme opmerking te horen :boos:
Offline serhatinho
Master
di 03 jun 2008, 19:00 Bericht 
Scaniafan waar ben je??? :D :lol:
Offline patrick_b
FS medewerker
di 03 jun 2008, 19:01 Bericht 
Tsja,

Die vrachtwagens chauffeurs doen vaak veel meer dan alleen vrachtwagen rijder, reed laatst een vrachtwagen voorbij, kwam hij opeens naar links, ik naar boven kijken en daarna opzij, wat blijkt, hij was koffie aan het zetten :thumb_d:
Offline Vernederland
Master
di 03 jun 2008, 19:05 Bericht 

Volgens mij zijn de meeste chauffeurs die ongevallen als deze veroorzaken sjonnies die hetzelfde met hun truck rijden als met hun golf gti brulpijp...

Als je niets kunt, kun je nog altijd vwch worden. :schudnee:

Toegevoegd na 1 minuten:

patrick_b schreef:
Tsja,

Die vrachtwagens chauffeurs doen vaak veel meer dan alleen vrachtwagen rijder, reed laatst een vrachtwagen voorbij, kwam hij opeens naar links, ik naar boven kijken en daarna opzij, wat blijkt, hij was koffie aan het zetten :thumb_d:

Kijk maar uit, dadelijk krijg je een vwlading poep over je heen!

Toegevoegd na 1 minuten:

serhatinho schreef:

Aan die pro-trucker heb je niet veel als je je tenminste een objectief beeld wil vormen van de rede van al deze ongevallen. :boos:
Offline HerZon
Die hard
di 03 jun 2008, 19:13 Bericht 
@GM:
...of een dagje meerijden. Dan begrijp je als automobilist ineens veel meer, tenzij je te eigenwijs bent om wat te willen leren.
Offline GM
Die hard
di 03 jun 2008, 19:15 Bericht 
Ben heel eigenwijs, dus sorry nee bedankt. Heb ik trouwens ook geen tijd voor, kan mijn tijd nuttiger besteden
Offline Vernederland
Master
di 03 jun 2008, 19:21 Bericht 

:thumb: me too

Toegevoegd na 4 minuten:

H_Zondag schreef:
@GM:
...of een dagje meerijden. Dan begrijp je als automobilist ineens veel meer, tenzij je te eigenwijs bent om wat te willen leren.

Als jij alles weet, waarom rukken vwch's steeds aan hun stuur waardoor het dan ook echt steeds fout gaat?

Volgens mij zijn het schrikreacties die het gevolg zijn van een tijd lang niet op het verkeer letten, om er vervolgens achter te komen dat stoppen toch wel erg noodzakelijk wordt maar niet meer mogelijk is.
Dan maar de laatste ruk aan stuur?

OEPS!!! aaaaahhhh k*t :dag:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 03 jun 2008, 19:32 Bericht 
Vernederd, stop nu eens met die vreselijke vooroordelen. :thumb_d: :thumb_d:

Ga eens zoeken naar links waar personenauto's bij betrokken zijn. Dat is een veelvoud van de truckers.
Offline ikinks
Master
di 03 jun 2008, 19:38 Bericht 
Schijtcaddy's ook. :boos:
Offline Sjoerd102
Pro
di 03 jun 2008, 19:39 Bericht 

op

www.tvellef.nl staan beelden van beide ongelukken.
Offline Frank1986
Master
di 03 jun 2008, 20:05 Bericht 
Vernederland schreef:
serhatinho schreef:

Aan die pro-trucker heb je niet veel als je je tenminste een objectief beeld wil vormen van de rede van al deze ongevallen. :boos:

Nee, je hebt wat aan anti-truckers als je een objectief beeld wilt vormen... :x
Offline Guppenklup
Master
di 03 jun 2008, 20:28 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Ga eens zoeken naar links waar personenauto's bij betrokken zijn. Dat is een veelvoud van de truckers.

:thumb: :thumb:
Offline Vernederland
Master
di 03 jun 2008, 20:53 Bericht 

Maserati Teun schreef:

Hallo Teun,

Helaas zijn de door mij aangehaalde ongevallen allemaal veroorzaakt door de zogenaamde "professionals" op de weg.

Ik kan het dan ook met de beste wil van de wereld geen vooroordelen noemen...
Waarschijnlijk heb je wat vaak mijn onderschrift gelezen?
Dat er onder de autorijders ook genoeg brandhout zit was al bekend.
Daar gaat het ook niet om nu.

Liever hoorde ik eens jou visie op hetgeen al deze recente ongevallen veroorzaakte?

Alleen maar kritiek op mijn kritiek levert nog minder op.

Toegevoegd na 44 seconden:

Sjoerd102 schreef:
op

www.tvellef.nl staan beelden van beide ongelukken.

Mooie dikke puinhoop daar zeg...
Offline Scaniafan
Master
di 03 jun 2008, 21:08 Bericht 
Ik werd geroepen??

Ik ga hier niet eens meer veel woorden aan vuil maken. Als bepaalde mensen zo kortzichtig zijn, wil ik m'n energie er niet eens meer in steken. Ook zal ik ze niet aanbieden om een keertje met mij mee te rijden, de kans dat iemand halverwege op de vluchtstrook achterblijft is mij veel te groot...

En voor de mensen die de ongevallen met vrachtwagens waarvan 100% zeker is dat de vrachtwagenchauffeur schuldige is (Onschuldig tot het tegendeel bewezen is één van de belangrijkste bepalingen van ons Nederlands rechtssysteem. Iemand die opgepakt word is eerst verdachte, en na uitspraak van een rechter kan hij of zij uiteindelijk schuldig of onschuldig bevonden worden.) willen zetten, heb ik nog een leuke uitdaging:

Zet eens alle ongelukken van de laatste tijd waarbij een personenauto is betrokken en de bestuurder van de personenauto 100% zeker schuldig is op een rijtje :wink:

Hopelijk houdt dat bepaalde mensen hier even een tijdje weg van het forum... :slotje:
Offline Vernederland
Master
di 03 jun 2008, 21:22 Bericht 

Sja, jij blijft er halsstarrig bij dat vwch's pro's zijn, mij valt steeds het tegendeel op?

Wie heeft dan gelijk gezien de dagelijkse puinhopen op onze wegen?

Wat is er kortzichtig aan mijn constateringen overigens?

Of is er misschien iemand anders schuld wanneer een truck vol op een file in rijdt???
(100% schuldig toch? of moet het nog bewezen worden?)

Laat nu eens gewone personewagens buiten beschouwing en kijk alleen naar vw-ongevallen.

P.s. kan wel een vouwfiets meenemen mocht je me eruit gooien halverwege... wel gevaarlijk met al die trucks die over de vluchtstrook zwieren)
Offline InsecureThreat
Master
di 03 jun 2008, 21:25 Bericht 
Nee, pak juist de personenwagen erbij en ga vergelijken (f)

Beetje statistiek kan helpen te bepalen of het nou echt zo erg is met vrachtwagenchauffeurs. Ik denk dat dat mee valt (f)
Offline Vernederland
Master
di 03 jun 2008, 21:31 Bericht 

Helaas valt het niet mee. :boos:
Offline InsecureThreat
Master
di 03 jun 2008, 21:32 Bericht 
Wat valt niet mee? cijfers vinden?
Dat ben ik met je eens. de website van het CBS is niet al te praktisch...
Offline Scaniafan
Master
di 03 jun 2008, 21:38 Bericht 
En toch heb ik geen enkele moeite met het vinden van cijfers :-?
Offline InsecureThreat
Master
di 03 jun 2008, 21:44 Bericht 
Dan kan je beter zoeken (f)
Offline Shooting Star
Master
di 03 jun 2008, 21:47 Bericht 
Toch kan niemand ontkennen dat het de laatste tijd wel érg vaak raak is met vrachtwagenchauffeurs die op files inrijden. En ik vraag me echt serieus af hoe dat kan :huh: Ze zitten veel hoger dan de bestuurders van personenauto's, dus ze moeten toch ook veel eerder kunnen zien dat er file staat? Als de chauffeurs gewoon altijd goed zaten op te letten, zoals volgens mij de bedoeling is achter het stuur, dan zou er toch niet één vrachtwagenchauffeur op een file moeten inrijden? Kan één van de heren chauffeurs mij dit uitleggen misschien?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 03 jun 2008, 21:51 Bericht 
Afbeelding

Overzicht is van 1987 tot en met 2007
Offline Scaniafan
Master
di 03 jun 2008, 21:53 Bericht 
De laatste tijd is de berichtgeving meer en meer toegenomen. Het gevolg is bekend als de cultivatietheorie:

Citaat:
De cultivatie theorie van Gerbner is een theorie waarin de televisie een grote rol speelt. De theorie maakt deel uit van de culturele indicatorenbenadering. In deze theorie krijgt de televisie de rol aangeschreven van ‘storyteller’ van de moderne westerse samenleving. Volgens Gerbner creëert de televisie een symbolische realiteit die op de echte realiteit moet lijken. Dat zorgt natuurlijk voor veel vertekeningen in vergelijking met de realiteit. De theorie gaat voornamelijk over de consequenties van blootstelling aan de televisie voor een individu en de samenleving. De cultivatie theorie veronderstelt dat door het kijken naar televisie een persoon een verkeerde inschatting kan geven over de werkelijkheid. Zo kunnen mensen de televisiewerkelijkheid aan gaan nemen als de echte realiteit. Onderzoekers willen uitgaande van deze theorie onderzoeken of kijkers, na bloostelling aan bepaalde programma’s van specifieke zenders, een dreiging voelen ten opzichte van etnische minderheden.
Offline -Joske-
Master
di 03 jun 2008, 21:55 Bericht 
Shooting Star schreef:
Toch kan niemand ontkennen dat het de laatste tijd wel érg vaak raak is met vrachtwagenchauffeurs die op files inrijden. En ik vraag me echt serieus af hoe dat kan :huh: Ze zitten veel hoger dan de bestuurders van personenauto's, dus ze moeten toch ook veel eerder kunnen zien dat er file staat? Als de chauffeurs gewoon altijd goed zaten op te letten, zoals volgens mij de bedoeling is achter het stuur, dan zou er toch niet één vrachtwagenchauffeur op een file moeten inrijden? Kan één van de heren chauffeurs mij dit uitleggen misschien?

Ik denk dat 9 van de 10 in slaap sukkelen.
Offline Scaniafan
Master
di 03 jun 2008, 21:55 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Afbeelding

Mag ik weten waar jij die vandaan hebt??
Offline Shooting Star
Master
di 03 jun 2008, 21:56 Bericht 
Scaniafan schreef:
De laatste tijd is de berichtgeving meer en meer toegenomen. Het gevolg is bekend als de cultivatietheorie:

Citaat:
De cultivatie theorie van Gerbner is een theorie waarin de televisie een grote rol speelt. De theorie maakt deel uit van de culturele indicatorenbenadering. In deze theorie krijgt de televisie de rol aangeschreven van ‘storyteller’ van de moderne westerse samenleving. Volgens Gerbner creëert de televisie een symbolische realiteit die op de echte realiteit moet lijken. Dat zorgt natuurlijk voor veel vertekeningen in vergelijking met de realiteit. De theorie gaat voornamelijk over de consequenties van blootstelling aan de televisie voor een individu en de samenleving. De cultivatie theorie veronderstelt dat door het kijken naar televisie een persoon een verkeerde inschatting kan geven over de werkelijkheid. Zo kunnen mensen de televisiewerkelijkheid aan gaan nemen als de echte realiteit. Onderzoekers willen uitgaande van deze theorie onderzoeken of kijkers, na bloostelling aan bepaalde programma’s van specifieke zenders, een dreiging voelen ten opzichte van etnische minderheden.

Dat is nog geen antwoord op mijn vraag :nono: Ik heb het erover dat ik me niet kan voorstellen dat er zelfs maar één vrachtwagenchauffeur achterop een file rijdt, simpelweg omdat zij een veel beter overzicht hebben. Waarom gebeurt het dan toch, en nu zelfs heel vaak achter elkaar?
Offline InsecureThreat
Master
di 03 jun 2008, 22:02 Bericht 
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Image ... 210160.pdf

Op pagina 20 staat een grafiekje over het aantal doden per type vervoersmiddel per miljard kilometer. Bestelauto en gewone auto staan hier ook gescheiden. Verder staan er nog een aantal andere handige gegevens in (f)

auto's zijn gevaarlijker dan dan bestelauto's, welke ongeveer even veilig zijn als vrachtwagens (f)
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 03 jun 2008, 22:03 Bericht 
Scaniafan schreef:
Maserati Teun schreef:
Afbeelding

Mag ik weten waar jij die vandaan hebt??

Zie PB
Offline Scaniafan
Master
di 03 jun 2008, 22:05 Bericht 
Kan verschillende oorzaken hebben. Als ik zie hoeveel auto's er de laatste tijd rondrijden met slecht functionerende remlichten (1 kapot, soms 2 kapot en alleen 3e werkend) kan dat een oorzaak zijn.

Daarnaast kan het te maken hebben met de oplettendheid van de chauffeur, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Ook bij ons is er een half jaar geleden een uitzendkracht van het taluud af gereden omdat hij in slaap was gevallen.

Het kan ook te maken hebben met de technische staat van een voertuig.

Verder kan het ook liggen in een te krappe onderlinge afstand, die echter weer te herleiden is in een steeds groter wordend inhaalverbod, op een snelwegennet dat niet geschikt is voor de hoeveelheid verkeer.

Het heeft ook te maken met een groter wordende drukte op het Nederlandse wegennet, waardoor op de vreemdste punten file's ontstaan. (laatst in 2 minuten van 90 tot 0 op de A67 bij afrit Asten :-? . 1 minuut later reed het gewoon weer :huh: )

en het aantal auto's dat de moeite neemt om de alarmlichten aan te zetten in de staart van een file in verhouding tot vroeger is dramatisch gedaald.

Toen ik net begon met autorijden zag je het alsmaar gebeuren, als er file ontstond, gingen de alarmlichten aan. De laatste tijd kom ik het alleen nog maar in België en Duitsland tegen. Heeft misschien iets te maken met de hoeveelheid files op het Nederlandse wegennet, dat iedereen er maar vanuit gaat dat de rest van de wereld altijd alles 100% ziet...

Ook houden veel mensen de voet niet meer op de rem in de staart van de file, waardoor (zeker bij slecht weer) een bijna stilstaande auto pas laat opvalt.

Dit zijn echter bijna allemaal persoonlijke ervaringen, waar ik geen gefundeerde onderbouwing voor heb :wink:
Offline Shooting Star
Master
di 03 jun 2008, 22:10 Bericht 
Panieklichtjes doe ik nog steeds altijd aan, en de voet op de rem ook. Is ook wel logisch, met een automaat :[ Aan mij zal het dus niet liggen.

Misschien moet er dan toch maar eens een onderzoek gedaan worden naar de oorzaak, want zo'n aanrijding heeft vaak toch heel grote gevolgen :(
Offline Walker
Master
di 03 jun 2008, 22:21 Bericht 
Misschien rijden meer automobilisten ook op cc? Rond de grote steden in België is het gebruik verboden.. Zelf gebruik ik de cc heel vaak. Komt ook omdat ik rugproblemen heb, en zo minder belastend rij.

Wel is de hoeveelheid apparatuur in auto's en vrachtauto's toegenomen: boordcomputers, telefoons, laptops, etc. Alles staat aan.. :x
Offline InsecureThreat
Master
di 03 jun 2008, 22:23 Bericht 
En als er een bepaald lampje op het dashboard van je vrachtwagen gaat branden moet je zelfs al dat spul inschakelen O:)
Offline Scaniafan
Master
di 03 jun 2008, 22:24 Bericht 
Citaat:
Wel is de hoeveelheid apparatuur in auto's en vrachtauto's toegenomen: boordcomputers, telefoons, laptops, etc. Alles staat aan..

Wees eens eerlijk, van de hoeveel vrachtwagens die je dagelijks passeert, hebben er hoeveel alles aan staan??

Toegevoegd na 19 seconden:

InsecureThreat schreef:
En als er een bepaald lampje op het dashboard van je vrachtwagen gaat branden moet je zelfs al dat spul inschakelen O:)

Maar dan moet je onderhand ook wel stil staan op de vluchtstrook :x
Offline Walker
Master
di 03 jun 2008, 22:29 Bericht 
Ik ken een chauffeur die al rijdend aan het MSN-en is :x
Offline InsecureThreat
Master
di 03 jun 2008, 22:33 Bericht 
Scaniafan schreef:
Citaat:
Wel is de hoeveelheid apparatuur in auto's en vrachtauto's toegenomen: boordcomputers, telefoons, laptops, etc. Alles staat aan..

Wees eens eerlijk, van de hoeveel vrachtwagens die je dagelijks passeert, hebben er hoeveel alles aan staan??

Toegevoegd na 19 seconden:

InsecureThreat schreef:

Maar dan moet je onderhand ook wel stil staan op de vluchtstrook :x

Nee hoor, je mag gewoon doorrijden, alleen als na het inschakelen het rode lampje aan blijft moet je gaan stil staan (zo staat het in het boek, ik zou ook eerst gaan stilstaan en daarna inschakelen :wink: )
Offline Scaniafan
Master
di 03 jun 2008, 22:38 Bericht 
Walker schreef:
Ik ken een chauffeur die al rijdend aan het MSN-en is :x

Zolang 'ie niet bij ons werkt, heeft 'ie nog mazzel. Wij tolereren gewoon geen werkende laptops tijdens het rijden (en controleren er ook op, vooral als we in onze eigen auto's naar een ander kantoor rijden)
Offline crum32
Eendagsvlieg
wo 27 jan 2010, 13:21 Bericht 

He damens ik wil hier even op reageren

Als een vrachtwagen geladen is totaal gewicht 50 ton bij een snelheid van 80 km vertienvoudigt dat gewicht zie dan maar eens optijd stil te staan ook al heb je genoeg afstand op je voorganger !

En loop de berichten eens na in de media 8 van de 10 gevallen is het een buitenlander daar halen ze een rijbewijs en stappen ze op een truck . Hier in Nederland hebben we als enig land in europa een chauffeurs diploma wat heel wat uurtje scholing vraagt ! En heb je dat diploma dan wordt van je verwacht dat je in de 5 jaar 35uur bijscholing doe je dat niet dan kun je je beroep niet meer uitvoeren !

Dus een beetje kortzichtig "weeer een vrachtwagen
Offline -Joske-
Master
wo 27 jan 2010, 13:25 Bericht 
Hoe kom je nu in een topic van meer dan een halfjaar oud terrecht? :roll:
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 27 jan 2010, 13:25 Bericht 
Zeg mevrouw... Dit topic is al 1,5 jaar oud... :x
 [ 45 berichten ]