Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
Offline Vjenne
Master
za 18 sep 2010, 22:43 Bericht 
Citaat:
Open Dag Politie Arrestantencentrum Twente
Twente,Borne, 17-09-2010 • Altijd al een keertje in een cel willen zitten of meerijden in een arrestantenbus?

Zaterdag 25 september 2010 opent de politie Twente eenmalig alle celdeuren van het nieuwe Politie Arrestantencentrum aan de Hosbekkeweg 1A in Borne. Alle inwoners van Twente en overige belangstellenden zijn tussen 10.00 uur en 15.00 uur welkom om een kijkje achter de tralies te nemen.

Foto Politie Arrestantencentrum Twente
Tijdens de open dag kunnen de cellen en verhoorkamers bekeken worden, mogen kinderen, op de stoel waar de echte arrestant op de foto moet, zelf op de foto en kunnen ze hun vingerafdrukken achterlaten. De Politie Steelband zorgt voor een muzikaal intermezzo. Tevens is er gratis koffie/thee en limonade met wat lekkers.

Parkeeradvies:
De parkeerruimte in de nabije omgeving is zeer beperkt daarom rijden er, vanaf 10.00 uur, gratis arrestantenbussen tussen het Station Borne en het Politie Arrestantencentrum. We adviseren alle bezoekers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer of op de fiets te komen.

http://www.politie.nl/twente/nieuws/100 ... dagpat.asp

Voor de nieuwsgierigen die een kijkje achter de schermen willen nemen. Vrijwillige in een arrestantenbus stappen :x

Offline Vjenne
Master
za 18 sep 2010, 22:55 Bericht 
Vjenne schreef:
mogen kinderen, op de stoel waar de echte arrestant op de foto moet, zelf op de foto en kunnen ze hun vingerafdrukken achterlaten.

En nu meteen opslaan in een database :x

Vjenne schreef:
Tevens is er gratis koffie/thee en limonade met wat lekkers.

Om dit te financieren zullen wij een aantal extra radarsetjes plaatsen op de aanrijroutes :x

Offline petertjuh
Master
zo 19 sep 2010, 7:25 Bericht 
Op zich leuk, maar ik heb volgende week een bruiloft (gelukkig niet die van mezelf...)

Offline egeltjes
Master
zo 19 sep 2010, 8:52 Bericht 
Het valt mij op dat opendagen erg kort van te voren worden aangekondigd in de media.

Zelfs van de open politie-dag (2010) heb ik nog geen berichten kunnen vinden.

Offline Vjenne
Master
zo 19 sep 2010, 8:54 Bericht 
't is ook dat ik het van de week in de krant zag met een fotoreportage er bij. Anders had ik van deze open dag ook niet af geweten.

Offline egeltjes
Master
zo 19 sep 2010, 8:58 Bericht 
Ik lees wel eens in de krant van een opendag, terwijl die al geweest is (die van de rechtbank dit jaar nog).

Offline Vjenne
Master
zo 19 sep 2010, 9:04 Bericht 
Citaat:
Twentse arrestant in fonkelnieuwe maar sobere cel

donderdag 16 september 2010 | 19:54 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 16 september 2010 | 21:26

BORNE - Arrestanten kunnen kiezen tussen wit en bruin brood. Maar daarmee houdt de luxe en het comfort wel zo ongeveer op voor de arrestanten in het fonkelnieuwe cellencomplex van de politie in Borne. In deze in het hart van Twente gelegen gemeente gaan verdachten uit de gehele regio sinds twee weken centraal achter slot en grendel.

Tenminste: verdachten die in verzekering zijn gesteld en ten minste zes uur en maximaal zes dagen vastgezet mogen worden.

Drie jaar geleden werd besloten tot een arrestantencentrum voor geheel Twente. Bestaande accommodaties in Enschede en Almelo waren verouderd en voldeden, zeker na de Schipholbrand, niet meer aan de eisen van deze tijd. Nieuwbouw was, met een begrote en gerealiseerde kostenpost van 9,4 miljoen euro, goedkoper dan aanpassing van de oude cellen. Vandaar de keuze voor een ultramodern complex in Borne, uitverkoren vanwege de centrale ligging.Het centrum is sober en functioneel voor de arrestant. Die kan zich hier, zo leert een blik in een van de veertig cellen, onmogelijk op zijn gemak voelen als hij zit opgesloten.

„Daar bestond in Borne wel wat scepsis over. Vooral bij de mensen hier in de buurt die bang zijn voor eventuele overlast”, erkent Ruud Gengler, teamchef op het arrestantencentrum. „Dat merkten we aan informatieavonden die we hebben gehouden. Men zal hier echter geen hinder van ons ondervinden. Maar we zorgen er wel voor dat mensen die weer op vrije voeten worden gesteld met de trein terug naar huis kunnen. En we zien er ook op toe dat ze ook echt in die trein stappen.”

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.tctubantia.nl/regio/twente/7 ... re-cel.ece

Offline WimLex
Master
zo 19 sep 2010, 15:34 Bericht 
Open dag gevangenissen loopt storm
De Amsterdamse Bijlmerbajes, De Koepel in Arnhem en de meeste tbs-klinieken zijn al volgeboekt voor de open dag van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) op zes november.

Dan openen door het hele land 48 gevangenissen, jeugdinrichtingen en psychiatrische instellingen hun deuren voor belangstellenden. Volgens DJI kunnen die dag in totaal 10.000 mensen komen kijken.

De open dag van gevangenissen en psychiatrische inrichtingen heeft elk jaar een thema. Dit keer is dat het voorkomen van recidive.

© ANP
Bron

Offline Signum
Master
zo 19 sep 2010, 16:09 Bericht 
Ja ik ga samen met mijn vriendin een kijkje nemen in de TBS kliniek in Almere :D

Offline vw-driver
Master
zo 19 sep 2010, 16:12 Bericht 
Ik ga wel gamen in zo´n cel in Borne :thumb:

Offline Dave
FS Webmaster
ma 20 sep 2010, 7:49 Bericht 
De inwoners van dit land weten van gekheid niet meer wat ze moeten doen. En maar klagen dat we het zo druk hebben.

Offline Vjenne
Master
ma 20 sep 2010, 9:40 Bericht 
vw-driver schreef:
Ik ga wel gamen in zo´n cel in Borne :thumb:

Als je nog een tegenstander zoekt voor op de playstation, geef dan even een gil :[

[ 12 berichten ]