Pagina 1 van 1  [ 19 berichten ]
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 07 maart 2008, 10:31 Bericht 
Het overschrijven van een kentekenbewijs op naam hoeft binnenkort niet meer via de postwinkels van TNT Post of de Postbank.

De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) gaat de procedures digitaliseren zodat eigenaren thuis via internet de overschrijving kunnen regelen. De RDW anticipeert hiermee op het verdwijnen van alle zelfstandige postkantoren.

"Uiteraard worden daarvoor allerlei veiligheidsprocedures ingebouwd om fraude tegen te gaan", zegt RDW-woordvoerder Hans van Geenhuizen. Onderzocht wordt nog wat er met de verkoop van de nevenproducten, zoals concertkaartjes en visaktes, gaat gebeuren.

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/3491 ... ine__.html

Ik denk dat het via Digid geregeld gaat worden.
Offline pml
Master
vr 07 maart 2008, 11:06 Bericht 
Ik juig dit van harte toe, sowieso wordt alles heerlijk eenvoudig via Internet. (f)
Offline bx gek
Master
vr 07 maart 2008, 11:08 Bericht 
Heerlijk, geen lange rijen meer op het postkantoor.
Offline johanw
Master
vr 07 maart 2008, 11:09 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ik denk dat het via Digid geregeld gaat worden.

Ik hoop het niet zeg. De ellende die ik daarmee steeds meemaak... heb je eindelijk een werkend DigiD geregeld, is het de 2e keer dat je het wilt gebruiken verlopen en kun je weer 2 weken wachten voordat je iets simpels kunt regelen.
Offline Scaniafan
Master
vr 07 maart 2008, 11:10 Bericht 
Nooit problemen mee met dat DigiD. Gewoon aangevraagd en werkt iedere keer :huh:
Offline VTEC_Driver
Master
vr 07 maart 2008, 11:11 Bericht 
En wat moeten digibeten dan? En hoe moet een straathandelaar e.e.a. regelen?
Offline bx gek
Master
vr 07 maart 2008, 11:16 Bericht 
Heel veel mensen hebben ondertussen ook internet op de telefoon
Offline bx gek
Master
vr 07 maart 2008, 11:17 Bericht 
Maar hoe zou het met het vrijwaringsbewijs geregeld worden?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 07 maart 2008, 11:26 Bericht 
bx gek, vrijwaringsbewijs kan natuurlijk ook digitaal. Kijk maar naar je belastingaangifte, die print ook een bevestiging uit.
Offline bx gek
Master
vr 07 maart 2008, 11:29 Bericht 
klopt, of het wordt opgestuurd naar de oude eigenaar. (denk ik net aan).
Offline VTEC_Driver
Master
vr 07 maart 2008, 12:11 Bericht 
bx gek schreef:

Ik word dus gedwongen een pc/telefoon te kopen met een internet aansluiting/verbinding om mijn zaken met de overheid te regelen?

Ik ben analfabeet en kan alleen maar zakken aardappelen sjouwen hoe kan ik mijn belastingaangifte invullen, auto overschrijven etc??
Offline Schep
Master
vr 07 maart 2008, 12:19 Bericht 
Nee hoor. Het is in eerste instantie óf óf als je het bericht goed leest. Maar met de sluiting van de vele postkantoren is dit best handig voor de meeste mensen.

Je kunt als analoge wereldburger toch nog steeds een boel analoog doen. Maar velen hebben de voorkeur voor digitaal. Zoals ik.
Offline Tjambo
Master
vr 07 maart 2008, 13:37 Bericht 
Ik verdom het dus ten enen male om een digid te nemen. Ik heb als een sofinummer, alsof dat nog niet genoeg is.

Ik vul ook stelselmatig geen belastingaangiftes meer in. Ik krijg immers alleen maar een briefje met het verzoek iets van het internet down te loaden. Doe ik dat ook nog eens, blijk je er niets mee te kunnen zolang je geen digid hebt. En wat denk je? Die moet je dan zelf weer aanvragen. Hoezo, makkelijker maken? Ik ben best bereid mijn sofinummer in te typen, maar verder ga ik niet! Als iets verplicht is, zoals het invullen van het belastingformulier, dient te roverheid je ook alle benodigdheden te verschaffen. Tegenwoordig wordt echter alles omgedraaid... bewijslast, hoe kom ik aan een belastingformulier (door een half uur in de wacht te zitten bij de belastingtelefoon? nee dank je), etc.etc.

Ziezo, het schuimbekken neemt weer iets af, tijd voor een :koffie:
Offline NoCashCow
Master
vr 07 maart 2008, 13:43 Bericht 

Handig. Nu moet je altijd rekening houden met de openingstijden van het plaatselijke postkantoor. Kun je straks tenminste 's avonds of op zaterdagmiddag je nieuwe auto ophalen.
Offline bx gek
Master
vr 07 maart 2008, 13:53 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
bx gek schreef:

Ik word dus gedwongen een pc/telefoon te kopen met een internet aansluiting/verbinding om mijn zaken met de overheid te regelen?

Ik ben analfabeet en kan alleen maar zakken aardappelen sjouwen hoe kan ik mijn belastingaangifte invullen, auto overschrijven etc??

Handige buurman/familielid?
Offline VTEC_Driver
Master
vr 07 maart 2008, 15:17 Bericht 
Het gaat om het principe, ik word gedwongen kosten te maken, actie te ondernemen terrwijl de ambtenaren dag in dag uit, uit het raam zitten te staren.
Bovendien moet ik extra kosten maken om hun van dienst te zijn. Ik lever mijn belastingaangifte wel in op een papieren formuliertje, kan een slimme ambtenaar het overtypen (en tikfouten maken :D ).
Leuker kan ik het ook niet maken...
Offline ruud king
Master
vr 07 maart 2008, 15:42 Bericht 
Makkelijker kunnen we het niet maken, wel een stuk lastiger :x
Offline Worf
Master
vr 07 maart 2008, 15:57 Bericht 
Wat is je kenteken Teun? Ik heb altijd al een Maserati willen hebben O:)
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 07 maart 2008, 16:28 Bericht 
Nu mijn DigiD nog en je hebt er eentje. :lol: :lol:
 [ 19 berichten ]