Postingstijd interval gedetecteerd van 2121 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.


 Pagina 1 van 1  [ 26 berichten ]
Offline Raymond
Detector inbouw specialist
do 09 sep 2004, 12:04 Bericht 
Avatar gebruiker
Ik wil 'm dus lager hebben. Iets lager. Nu zie ik nogal veel producten...alleen veren, veren met dempers, complete systemen van gerenomeerde merken...
Wat wel doen? En wat niet doen? Waar moet ik op letten?

Offline ojjweb
Laat zich horen
do 09 sep 2004, 12:24 Bericht 
Avatar gebruiker
Over het algemeen krijg je bij het alleen vervangen van de veren een soort stuiterwagen. Als je verlaagd is het beste om meteen bijpassende dempers te monteren, deze hebben korte zuigerstangen ten opzicht van de orginele.

Heb zelf een FK Hightec onderstel, kijk anders of informeer even op www.skg-carstyling.nl , erg vriendelijke mensen en een goed advies (bij mij tenminste)

Als het meezit heb je als je zelf monteert alles met een dag er onder zitten, even een week inrijden (de boel zakt nog wat na) en dan opnieuw laten uitlijnen.

Blijf van die complete setjes van rond de 250 euro (inclusief dempers) dit is echt mickey mouse prut. Koni is natuurlijk altijd goed, neem dan die met instelbare hardheid.

Offline Bierbrouwer
Die hard
do 09 sep 2004, 12:30 Bericht 
 
Laten we eerst es beginnen met te vragen wat voor auto je hebt,....
immers kunnen we wel vanalles gaan roepen maar als we niet weten over wat voor auto we praten, kunnen we ook niet zeggen wat het beste is en wat niet...

en hoever wil jem omlaag hebben ?
dit heeft cker invloed op de prijs, tot 3 a 4cm kun je met veren toe maar sommige auto`s hebben ook torsy`s zoals die van mij, en dan kan dr heel wat meer werk in zitten, voordeel is dan wel dat je alleen voor maar een duur set hoeft ;)

nou vertel... en je kan m wel bij mij laten verlagen als je dat wilt, lever ik je ook materiaal...

Offline Marcel
FS medewerker
do 09 sep 2004, 12:39 Bericht 
Avatar gebruiker
Kan je nu al vertellen dat je daar snel flauw van bent hoor.
Ik heb één keer een verlaagde auto gehad, continu rekening houden met drempels slecht wegdek en noem het maar op.

Offline Christafari
Master
do 09 sep 2004, 12:44 Bericht 
Avatar gebruiker
Idd, ik wil ook geen verlaagde auto meer. Elk takje, elk dingetje op de weg komt als een dreun door. Zeker als je hoofdpijn hebt erg vervelend!

Offline blondegod
Pro
do 09 sep 2004, 13:55 Bericht 
 
Een paar cm. lager zal toch niet zo'n slechte uitwerking hebben? :huh:

Ik zit er zelf ook aan te denken om m'n auto (iets) te verlagen, heb een Audi a4. Over wat voor bedrag praten we dan ongeveer?

Offline Raymond
Detector inbouw specialist
do 09 sep 2004, 14:58 Bericht 
Avatar gebruiker
Het gaat om mijn Audi A6 Avant 2.5 TDI
Het weggedrag mag van mij wel iets stugger worden, heb ook nog steeds de standaard 15" velgen eronder. En met lager bedoel ik 3-4 cm.

Dit is een soortgelijke wagen:

Afbeelding

Offline Sietse
Die hard
do 09 sep 2004, 15:24 Bericht 
Avatar gebruiker
Toevallig ook iemand ervaring met het verlagen van een BMW 3-serie uit 2001?

Op het gebied van verlagen ben ik echt een leek. Ik zou graag iets hogere bochtsnelheden kunnen halen. Is dit ook mogelijk met alleen stuggere veren? Wat kan zoiets gaan kosten?

Offline GA!S
Respect
do 09 sep 2004, 15:29 Bericht 
 
Als je de bandenslijtage meetelt is goed verlagen (goede veren met eventueel een set dempers + uitlijnen) een stuk goedkoper dan slecht verlagen (setje doe-het-zelf-veren of nog erger: slijptol).

Een standaard A6 kun je volgens mij makkelijk een cm of 3/4 verlagen met de originele dempers. Ook verwacht ik niet zo heel veel last van obstakels e.d. Ik rijd zelf met een verlaagde auto (4 a 5 cm lager) en bij normaal rijgedrag valt het me allemaal best mee (voorzichtig over drempels). Het weggedrag is daarentegen echt flink beter dan standaard.

Offline dikkydik
Master
do 09 sep 2004, 15:30 Bericht 
Avatar gebruiker
Raymond schreef:
Het gaat om mijn Audi A6 Avant 2.5 TDI
Het weggedrag mag van mij wel iets stugger worden, heb ook nog steeds de standaard 15" velgen eronder. En met lager bedoel ik 3-4 cm.

Dit is een soortgelijke wagen:

Afbeelding


Wat dacht je van een maatje groter?

Offline pASCII
Master
do 09 sep 2004, 15:38 Bericht 
Avatar gebruiker
@Raymond: Kijk eens op http://www.h-r.com
Als ze iets hebben voor jouw auto dan heb je wel een van de beste merken te pakken.

Offline Wim
Master
do 09 sep 2004, 16:35 Bericht 
Avatar gebruiker
Je moet eens goed informeren naar de mogelijkheden!

Er zijn een hoop verschillende! Ik had zelf gekozen voor een wegliggingsset (schokbrekers + veren 30 mm). Dit reed nog comfortabel maar wat sportiever. Als je echt om een verlagingsset gaat vragen krijg je veren die 30 tot 40 mm verlagen. Dat is in ieder geval niet goed voor de standaard schokbrekers omdat er een andere veerweg is ! En daar zijn de originele schokkers niet op berekend. Kans op lekslaan is groot (eigen ervaring bij een eerdere auto).
Beste optie is, als je er niet uit wil stuiteren), een wegliggingsset. Is meestal compleet met veren en schokbrekers! en ik zou (als het mogelijk is) voor max 30 mm verlaging gaan. Anders worden drempels en andere slechte wegen een lastige hindernis. Ook dat is mijn eigen ervaring! :(

Koni schijnt kwalitatieve goede sets te leveren!

Offline Bierbrouwer
Die hard
do 09 sep 2004, 17:31 Bericht 
 
Raymond is het een quattro of een gewone ???? en het bouwjaar ???
ik hoop voor je dat dit gunstig uitkomt, want als je pech hebt is dr maar 1 goeie set leverbaar en dan ben je 1050€ ex btw kwijt en dan moet t dr nog onder...
maar doe me eerst t bouwjaar ff als je wilt en ist een v6 of gewoon ?

alst een gewone 2,5TDI is van bouwjaar tussen 95 en 97 en 103kw dan zou ik t uit mn hoofd laten.

PM me anders het kenteken even.

Offline Blue leather 306
Die hard
do 09 sep 2004, 17:41 Bericht 
Avatar gebruiker
Sietse schreef:
Toevallig ook iemand ervaring met het verlagen van een BMW 3-serie uit 2001?

Op het gebied van verlagen ben ik echt een leek. Ik zou graag iets hogere bochtsnelheden kunnen halen. Is dit ook mogelijk met alleen stuggere veren? Wat kan zoiets gaan kosten?


Je BMW is al redelijk stug gedempt dus je kan met enkel veren de zaak wat lager krijgen. Doordat je auto minder op een oor gaat, zal je idd wat rapper door de bocht kunnen gaan. Alleen, het verschil zal bij jou minder zijn dan bijv. een 306. Simpelweg omdat de bmw al redelijk stugge dempers en veren heeft, zeker tov de "gewone" familie auto. Voor de prijs moet je denken aan 500 tot 1000 euri. En het zal vast goedkoper kunnen...bel ffe met otomax oid.

(mijn bmw heeft het standaard sportonderstel en dat rijdt lekker. Welliswaar lekkerder voor de bestuurder dan de bijrijder.)

Offline Maikel
Die hard
zo 19 sep 2004, 16:04 Bericht 
 
fortuynlijk schreef:
Kan je nu al vertellen dat je daar snel flauw van bent hoor.
Ik heb één keer een verlaagde auto gehad, continu rekening houden met drempels slecht wegdek en noem het maar op.


Als je het goed doet niet, 1 ding kan ik je wel vertellen;

VERLAAG NOOOOOIT EEN SUZUKI SWIFT, over een hobbelig weggetje ga je als een stuiterbal door die auto heen!

Offline WNS2.0D
Master
zo 19 sep 2004, 16:45 Bericht 
Avatar gebruiker
verlagen? in Nederland? dan kom je bij elke verkeersdrempel helemaal in de problemen. :evil:

Offline Marcel
FS medewerker
zo 19 sep 2004, 17:44 Bericht 
Avatar gebruiker
WNS2.0D schreef:
verlagen? in Nederland? dan kom je bij elke verkeersdrempel helemaal in de problemen. :evil:


Ja ik denk er juist aan om de auto wat te verhogen.

Offline pASCII
Master
zo 19 sep 2004, 18:22 Bericht 
Avatar gebruiker
En Raymond? Hoe ver ben je met je verlagings projekt?

Offline Raymond
Detector inbouw specialist
zo 19 sep 2004, 19:09 Bericht 
Avatar gebruiker
pASCII schreef:
En Raymond? Hoe ver ben je met je verlagings projekt?


Eh nee...ik kom er niet meer uit! Ben nu op een paar Duitse Audi-fora aan het snuffelen.

Offline ie Turbo
Master
zo 19 sep 2004, 23:05 Bericht 
Avatar gebruiker
Heel simpel Raymond: goedkoop is duurkoop. Ga eens in overleg met de mensen van http://www.dutchpowertrading.nl voor een setje veren en dempers. Eibach/bilstein/koni zijn allemaal namen die gericht zijn op sportiever weggedrag, en de betere dempers zijn instelbaar tussen hard en comfortabel. Kun je altijd nog wijzigen als het je niet bevalt.

Waar je voor op moet passen zijn optische verlagingskits. Die zijn bedoeld voor de dubbeltje-op-de-eerste-verlaagde-rang markt. Verlagen doen ze prima, maar daar houdt het ook mee op.

Sowieso is het verstandig om je door een goede zaak te laten informeren (niet de plaatselijke dealer van Autostyle-producten dus), en niet door een stel heikneuters op een of ander forum... :wink:

Offline pASCII
Master
ma 20 sep 2004, 9:30 Bericht 
Avatar gebruiker
Ik heb nu college, maar deze link ziet er wel veelbelovend uit: http://www.csi-auto.nl/audi/index.html

Offline Silk
Eendagsvlieg
ma 12 jul 2010, 10:38 Bericht 
 
hallo allemaal,

Ik heb een golf 4 die ik heel erg graag wil verlagen wat voor spullen kan ik het beste gebruiken en wat kost het mij ongeveer voor alles alvast bedankt

Offline lorat
Master
ma 12 jul 2010, 10:44 Bericht 
Avatar gebruiker
:o

Offline A(u)30#
Master
ma 12 jul 2010, 10:51 Bericht 
Avatar gebruiker
de schop van de eeuw !

Offline bx gek
Master
ma 12 jul 2010, 10:58 Bericht 
Avatar gebruiker
A(u)30# schreef:
de schop van de eeuw !

Maar wel ontopic.

Offline Sandeman
FS medewerker
ma 12 jul 2010, 10:59 Bericht 
Avatar gebruiker
Hij heeft ook al een nieuw topic aangemaakt... Dus: :slotje:

 [ 26 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Pen en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar: