Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]
Offline willemturbo
Eendagsvlieg
do 20 dec 2007, 12:11 Bericht 

Zoals de titel aan geeft, ga ik een auto zonder apk kopen, nix bijzonders natuurlijk, maar ik kan pas 2 januari terrecht bij mijn keuringsstation, dus dat is pas over 2 weekjes.

Hoe groot is de kans dat het cjib mij een bekeuring toe stuurt, ik heb al eens eerder een soortgelijke boete gehad, maar toen had ik geen apk afspraak.....
Offline Forza!
Master
do 20 dec 2007, 12:16 Bericht 
Die koop je wrs van iemand die hem geschorst heeft, of op bedrijfsvoorraad oid. Ik zou vragen of je de koop kunt uitstellen tot de dag dat ie gekeurd werd.
Offline willemturbo
Eendagsvlieg
do 20 dec 2007, 12:23 Bericht 

Nee, van een particulier, die toevallig nog geen boete heeft na anderhalve maand...
Offline ArjenR
Master
do 20 dec 2007, 12:36 Bericht 
Je mag hem 2 maanden op de openbare weg geparkeerd laten staan. Dus in de eerste 2 maanden kun je alleen een boete krijgen op het moment dat een agent je ziet rijden. Op de dag van keuring heb je trouwens ontheffing van de keuringsplicht, dus als je hem daar laat staan totdat je hem laat keuren is er niets aan de hand.

Je kunt ook een garage zoeken die hem zonder afspraak laat keuren, of anders langs de RDW gaan waar ze hem ook keuren zonder afspraak.
Offline Ivo
FS Getrouwd²
do 20 dec 2007, 12:55 Bericht 
Nou... Ik zou die vent zelf de auto laten keuren, de kans zit er anders in dat je een auto koopt die niet door de APK heen komt...

Ik heb hier een Golf2 van januari 1988 staan, ik heb hem gekocht met een verse apk.
Offline willemturbo
Eendagsvlieg
do 20 dec 2007, 15:47 Bericht 

Ding kostte 175 euro, zit dus zeker werk aan, en waar ik em laat keuren nemen ze het niet zo heel erg nauw, vandaar ;-)
Offline Forza!
Master
do 20 dec 2007, 15:51 Bericht 
Waar je hem laat keuren is dat een garage? Die kunnen hem op voorraad zetten dan hoef je wrs ook geen apk te hebben.
Offline regiorunner
Master
do 20 dec 2007, 16:05 Bericht 
willemturbo schreef:
Ding kostte 175 euro, zit dus zeker werk aan, en waar ik em laat keuren nemen ze het niet zo heel erg nauw, vandaar ;-)

Denk erom dat je hem of laat schorsen, OF drekt laat keuren. Denk ook aan de verzekering. Boete's kunnen behoorlijk in de papieren lopen.

Ben je zelf handig/ga je de defecten zelf maken?
 [ 8 berichten ]