Postingstijd interval gedetecteerd van 502 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 4  [ 186 berichten ]
Offline Dave
FS Webmaster
wo 21 apr 2010, 22:20 Bericht 
Cweepz schreef:
voor een 300 - 400 euro kan de 1.2TSI/102pk worden aangepast naar 150 tot 160 pk.

gratiz 30 a 40 Mickey Mouse pk's.
Offline Sjaaky
Master
wo 21 apr 2010, 23:43 Bericht 
Bredero schreef:
Met behoud van 20% bijtelling zeker O:)

Ja inderdaad bijtelling wordt namelijk niet berekend over een chip. Waar die mythe toch vandaan komt.
Offline Cweepz
Master
do 22 apr 2010, 8:41 Bericht 
Bredero schreef:
Met behoud van 20% bijtelling zeker

Yep :D

Dave schreef:
gratiz 30 a 40 Mickey Mouse pk's.

Ik krijg dat ding gratis van de zaak, ik vind het allemaal best :biertje:
Zal een flink verschil zijn met de 206 1.4L die ik nu rij :duh:
Offline Dave
FS Webmaster
do 22 apr 2010, 10:16 Bericht 
Cweepz schreef:
Ik krijg dat ding gratis van de zaak, ik vind het allemaal best :biertje:

Jaja, net zoals je telefoons 'gratis' krijgt.

Vroeger, toen was het redelijk gratis zonder die bijtelling. Tegenwoordig vind ik het persoonlijk allemaal niet zo interessant meer maar ach je bent nog jong ;)
Offline Cweepz
Master
do 22 apr 2010, 11:25 Bericht 
Als ik uitreken wat mijn nu prive auto per jaar kost minus wat ik aan reiskosten krijg.
vs.
Wat deze auto van de zaak aan bijtelling kost (want ik dien enkel de bijtelling te betalen)

Scheelt mij dat een paar 1000 euro /jaar :wink:
Offline Dave
FS Webmaster
do 22 apr 2010, 12:34 Bericht 
Denk dat dat vooral met de hoogte van je reiskostenvergoeding te maken heeft ja.

Maar ach geen gezeur met onderhoud en gedoe met tankbonnetjes.
Offline Cweepz
Master
do 22 apr 2010, 14:23 Bericht 
Vooral omdat ik naast woon-werk nog aardig wat prive rij. En van m'n werkgever mag ik zoveel prive rijden als ik wil met deze wagen.
En inderdaad, onderhoud/verzekering/etc. wordt gewoon betaald. Ik krijg een tankpas, geen gezeur met bonnetjes :D
Offline Dave
FS Webmaster
do 22 apr 2010, 17:43 Bericht 
Nee wel andere bonnetjes maargoed daarvoor zit je hier. (f)
Offline jan jansen
Master
vr 23 apr 2010, 12:17 Bericht 
Met het tunen van die 1.2 TSI is nog niet of nauwelijks ervaring. De dubieuze chiptuners (ziptuning ed) hebben 'm al wel in de lijst staan, met uit de duim gezogen waarden, de serieuze tuners nog niet. Die hebben er namelijk nog 0 gedaan en weten dus niet of het echt kan en wat er echt kan.

Tegen de tijd die Polo komt zou ik als ik jou was maar eens met JD bellen om te horen wat de ervaringen zijn. 105 naar 160 pk klinkt wel als een beetje te veel vh goede. Meestal ga je in de praktijk 1 stapje omhoog, eerstvolgende grotere blok is de 1.4 TSI 122 pk, dus ik zou niet op meer dan 130 rekenen.

Beetje jammer trouwens dat ze alleen Bluemotions bouwen met het kleinste blokje en vaak ook nog alleen met handbakken, de Golf-steesjun 1.4TSI 160 pk met DSG valt daardoor bijvoorbeeld net niet in de 20% bijtelling categorie en er zijn geen Golfjes met DSG en A-label en het daarbij behorende BPM-voordeel.
Offline Cweepz
Master
vr 23 apr 2010, 15:37 Bericht 
Huh? Mijn pa rijdt de Golf VI 1.4TSI 160pk met DSG en heeft ook 20% bijtelling.
Offline Ascension
Master
vr 23 apr 2010, 15:45 Bericht 
Alleen de normale uitvoering valt in de 20% categorie. De variant/station niet.
Offline jan jansen
Master
za 24 apr 2010, 21:20 Bericht 
Precies en dat scheelt echt maar een paar grammetjes CO2, dus met beetje verlagen, eco-bandjes of een start-stop-systeem makkelijk in de 20% te krijgen..
Offline De patatkoning
Pro
za 24 apr 2010, 21:43 Bericht 

en jawel hoor, ik krijg volgende week de 1.4 TSI golf 6 118kW DSG :)
Dat wordt blazen denk ik. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden vwb de betrouwbaarheid :roflol:
Offline Bredero
Pro
zo 25 apr 2010, 0:00 Bericht 
Sjaaky schreef:
Ja inderdaad bijtelling wordt namelijk niet berekend over een chip. Waar die mythe toch vandaan komt.

Nee, die bijtelling wordt bepaald door de 'milieuvriendelijkheid' toch ? Hoe schoner hoe goedkoper. Is er dan geen impact op brandstofverbruik, uitstoot etc bij chippen ?
Offline meranto
Master
zo 25 apr 2010, 6:15 Bericht 
Bredero schreef:
Is er dan geen impact op brandstofverbruik, uitstoot etc bij chippen ?
Jawel, meer uiteraard, maar dat zeggen de chippers er niet graag bij. Op de standaardtest presteren ze gelijk tot zuiniger, maar waar je zo'n standaardtest meemaakt in het dagelijkse leven op de Nederlandse weg is mij nog steeds een raadsel.

Je hebt wel van die ecochippers, en uiteraard, als je het vermogen over de hele linie knijpt zul je gemiddeld minder gebruiken.
Offline Bredero
Pro
zo 25 apr 2010, 9:40 Bericht 
Ascension schreef:
Alleen de normale uitvoering valt in de 20% categorie. De variant/station niet.

Oh ? Ik lees hier wat anders:
http://www.groenopweg.nl/zoekopbijtelli ... &x=32&y=11

Bijvoorbeeld: http://www.groenopweg.nl/autodetails/54 ... n-Highline
Offline Ascension
Master
zo 25 apr 2010, 12:05 Bericht 
Het ging over de 160pk versie, die valt niet in de 20% categorie bij de station maar bij de normale wel. Op die links zie je dat alleen de 122pk versie in de 20% valt.
Offline Cweepz
Master
vr 21 mei 2010, 23:39 Bericht 
Subtiel schopje: Werkgever meldt vandaag dat ik over 3 weken de polo krijg! :D Al updates over evt. optimalisatie aanpassingen?
Offline De patatkoning
Pro
za 22 mei 2010, 7:38 Bericht 

afgelopen week met mn vriendin gekeken wat nu echt het verschil is. even voor de goede orde, we hebben alletwee de golf 6 1.4 tsi. zij de 122 pk versie, ik de (originele) 160 pk versie.

Op de snelweg, terwijl we belden met elkaar (dus realtime) bij 100 per uur manueel in de 5de versnelling vol gas naar 150. Ik moet zeggen, voor mn gevoel is die van mij veel sterker, maar ze hield me daadwerkelijk nagenoeg bij?! :o

Het scheelt bijna 40 pk? Iemand een verklaring hiervoor? Is er bijvoorbeeld een andere koppelkromme o.i.d. en zou ik bijvoorbeeld nog een versnelling lager moeten gaan zitten?
Offline Entropie
Die hard
za 22 mei 2010, 8:11 Bericht 
Wat bedoel je met "daadwerkelijk nagenoeg" bij? Is dat echt met de motorkap strak naast elkaar?
Verder kan er een heel klein verschil in bak-/diff-verhoudingen (lees kortere) bij de 122 pk inzitten (hoeveel toeren draaien ze elk bij bv 120 km/u in de 5e versnelling).
Daarnaast is het traject van 100-150 km/u maar klein en zou je de test over moeten doen van 100-200 km/u.
Offline De patatkoning
Pro
za 22 mei 2010, 8:29 Bericht 

gewoon verwaarloosbaar sneller. ik vind van 100 - 150 toch wel een aardige maatstaf. Niet? Als je dan 40 pk meer hebt, zou je toch aanzienlijk moeten uitlopen. Maar goed...
Offline Entropie
Die hard
za 22 mei 2010, 10:19 Bericht 
Nee,niet.Probeer maar eens 100-200 km/u en zoals ik zei;check ook de bakverhoudingen in de hoogste versnelling.
40 pk meer in dezelfde auto geeft daarnaast niet een groot verschil op 100-150 km/u in de hoogste versnelling,ook als de bakverhouding min of meer hetzelfde is.
Test ook maar eens elk met 1 of 2 versnellingen lager.
Offline Cweepz
Master
zo 23 mei 2010, 14:41 Bericht 
Verschil zul je ook merken vanuit stilstand. Volgens de specs zou de 118KW 0.8seconde eerder op 80km/h zijn en 1.5seconde eerder op 100km/h
Offline De patatkoning
Pro
ma 24 mei 2010, 9:50 Bericht 

vanuit stilstand merk je idd dat er een pittige tante onder de kap zit: heb met een vriend van me als bijrijder met de stopwatch een eerlijke 0 - 100 gedaan............... 7,5 sec.
Offline Ascension
Master
ma 24 mei 2010, 10:49 Bericht 
Moet je eigenlijk de 110 aanhouden ivm tellerafwijking ;) Dan is het eerlijk.
Offline De patatkoning
Pro
ma 24 mei 2010, 11:24 Bericht 

Ascension schreef:
Moet je eigenlijk de 110 aanhouden ivm tellerafwijking ;) Dan is het eerlijk.

die teller heb ik "geijkt" met de tomtom. bij 100 scheelt het maar 2 km
Offline jan jansen
Master
di 25 mei 2010, 10:14 Bericht 
Inderdaad eens even toeren checken!

Of anders gewoon beiden tegelijk een kickdown doen, dan kiest ie zelf de meest optimale versnelling. Moet wel zeggen dat die 122 pk i.c.m. DSG mij ook positief verrast heeft, bij een kickdown voel je zelfs als ie van 5 naar 6 schakelt nog een mooie duw in je rug. De 6 naar 7 schakel in kickdown nog niet mogen voelen, dat ding houdt van toeren draaien.. Bij 180 op de CC schakelt ie al terug naar z'n 6 om de Utrechtse Heuvelrug op te komen...

Blokje is overigens echt verbazingwekkend zuinig als je goed je best doet, 5 a 6 liter op 100 bibeko of bij rustig CC'en op de autobahn vind ik zeer netjes voor een toch niet al te kleine Passat Steesjun. Als je een stevig autobahn-tempo aan gaat houden daarentegen dan is het schrikken, ging je met je dieseltje dan van 5 naar 7 liter oid, hier ga je eerder van 5 naar 15 :o
Offline Cweepz
Master
wo 02 jun 2010, 14:05 Bericht 
Vrijdag is hij er! :honger:
Offline reesbees
Nieuwkomer
wo 11 aug 2010, 18:35 Bericht 

@Cweepz, hoe bevalt de polo 1.2 tsi?
Ik krijg er ook een, nog 2 maandjes wachten... :honger:

Heb je nog iets gedaan met chiptuning? Zit het ook te overwegen (weet alleen niet of ze daar blij mee zijn bij de leasemij).
Offline Cweepz
Master
wo 11 aug 2010, 18:38 Bericht 
Ohh ja, ik zou nog m'n bevindingen posten :oops:
Morgen ga ik langs de chippert. Het is nog even de vraag of het mogelijk is. Ze passen twee soorten boordcomputers toe, een van Bosch en één van Siemens(?)
De Bosch kunnen ze aanpassen, de andere niet. Morgen weet ik het dus :thumb:

Zal morgen even mooi verhaaltje tikken van m'n ervaringen so far. Nu geen tijd O:)
Offline patrick_b
FS medewerker
wo 11 aug 2010, 20:53 Bericht 
Ik vind dit ook wel interessant, kan per 1 oktober waarschijnlijk ook zoiets nieuws bestellen. Wie van jullie zit er ook bij leaseplan? Staat deze chiptuning toe??
Offline Cweepz
Master
do 12 aug 2010, 13:25 Bericht 
:cry: Mijn polo heeft een Siemens computer en die kunnen ze vooralsnog niet uitlezen :cry:
Offline Walker
Master
do 12 aug 2010, 13:37 Bericht 
Bij welke chippert ben je geweest?
Offline Cweepz
Master
do 12 aug 2010, 13:38 Bericht 
Ben bij Beek autoracing in den haag geweest. Vriendje van m'n collega
Offline reesbees
Nieuwkomer
vr 13 aug 2010, 15:08 Bericht 

Even gemaild met JD Engeneering over chippen van 1.2 TSI.

Citaat:
Beste reesbees,

Helaas is er op dit moment nog geen tuning mogelijk voor de 1.2 TDI [neem aan dat ie TSI bedoelt -reesbees] en 1.6 TSI CR motoren, deze beide motoren hebben een geheel nieuw type Siemens ECU gekregen.
Ze zijn nog niet dmv OBD van tuning te voorzien (je zult eerst de gehele software moeten kunnen kopiëren om deze vervolgens te kunnen bewerken en op de rollenbank te testen).
Het is nog even wachten tot de OBD flashtools hier een update voor uitgebracht hebben.
We hebben verschillende leveranciers van deze OBD-tools en hopen dat deze spoedig met een update komen zodat deze ecu’s te bewerken zijn, solderen is met de moderne ECU nl ook geen optie meer, gezien de data niet opgeslagen wordt op een losse chip.
Er zijn bedrijven die tuning aanbieden voor de 1.2 TSI, echter gebeurd dit via een kastje/powerbox, zeker niet de mooiste manier van tuning omdat het motormanagement dan niet meer de volledige controle behoud.
We verwachten dat dit in de loop van het 3e-4e kwartaal van 2010 wel mogelijk wordt, zodra dit mogelijk is komt dit als nieuwsitem op onze website.
Qua waardes en prijzen kan ik dus nog even niets zeggen, dit moeten we eerst grondig testen op de rollenbank.

Ben nog steeds benieuwd naar rij ervaringen, kan ik me (hopelijk) vast een beetje verlekkeren. :lol:
Offline patrick_b
FS medewerker
vr 13 aug 2010, 16:19 Bericht 
Wat ik dan raar vind, ABT biedt op hun site wel tuning aan voor de 1.2 TSI.. Zou dat dan op een andere manier geschieden dan bij JD?
Offline Cweepz
Master
vr 13 aug 2010, 16:21 Bericht 
Thing is dat sommige van de nieuwe polo's nog de Bosch ECU hebben welke ze wel kunnen aanpassen. Ik heb dus de pech dat er bij mij een Siemens in zit.
Offline patrick_b
FS medewerker
vr 13 aug 2010, 16:23 Bericht 
Cweepz schreef:
Thing is dat sommige van de nieuwe polo's nog de Bosch ECU hebben welke ze wel kunnen aanpassen. Ik heb dus de pech dat er bij mij een Siemens in zit.

As I said, ben benieuwd of ABT dat onderscheid dat ook maakt. Zal ze is mailen voor de gein

Edit ; heb ABT gemaild, zal hun reactie hier binnenkort wel posten
Offline Cweepz
Master
vr 13 aug 2010, 16:26 Bericht 
Lijkt me wel, er staat duidelijk dat je je ECU nummer moet checken / doorgeven bij bestelling :)
Offline Cweepz
Master
vr 13 aug 2010, 18:32 Bericht 
Right, eindelijk tijd om m'n betoog tikken :honger:

De 1200cc TSI:

Geluid: Heerlijk stille motor!
De DSG houdt hem heerlijk op lage toeren, 50km/h @ 1100 rpm BBK lekker cruisen. Je hoort helemaal niets.
Pas als je hem op z'n staart trapt (om iemand in te halen / in te voegen / weg bij het stoplicht) dan hoor je hem heerlijk spinnen. Zeer aangenaam geluid vind ik zelf
Op de snelweg cruisen ook met weinig herrie. 2500rpm = ~130KM/h. Top op 195KM/h bij 5.000rpm in 6e versnelling en daar is hij binnen niet al te lange tijd.

Verbruik:
Met mijn rijstijl doet hij ergens tussen de 1:12 en 1:14.

Vlotte wagen:
Zeker icm de DSG versnellingsbak is het een heerlijk vlotte bak. Bij het stoplicht spring je weg en met 6.5 seconden zit je aan de 80KM/h. 4 seconden later zit je over de 100km/h en trek je lekker door naar de muldergrens. Voor inhalen/invoegen trap je hem even in de kickdown, DSG gooit hem 2 versnellingen omlaag en je bent er zo voorbij.

Naar mijn mening een heerlijke wagen voor een lage prijs (19K voor mijn uitvoering) die nog in de 20% bijtelling zit.

Ik kan wel wat random filmpjes op youtube zetten als je wilt?

De 1400cc TSI is helemaal een feest. 160PK uit het kleine blokje!
230km/h mee op de teller gehad :honger:
Offline Mrzinniz
Die hard
wo 18 aug 2010, 14:22 Bericht 
Cweepz schreef:
Ik kan wel wat random filmpjes op youtube zetten als je wilt?

:kniktja: :kniktja: :kniktja:
Offline Cweepz
Master
wo 18 aug 2010, 15:53 Bericht 
Okidoki, zal vanavond wat random cruise filmpjes dumpen.
Offline Cweepz
Master
wo 18 aug 2010, 17:30 Bericht 
Grrrr! Alle filmpjes van laatste paar dagen zitten weer vol met gekraak :boos:
Offline patrick_b
FS medewerker
wo 18 aug 2010, 17:34 Bericht 
patrick_b schreef:
As I said, ben benieuwd of ABT dat onderscheid dat ook maakt. Zal ze is mailen voor de gein

Edit ; heb ABT gemaild, zal hun reactie hier binnenkort wel posten

Antwoord ;

Hello Patrick,

thanks for your inquiry. From our (Abt) view - tuning is depending on the engine code - so for getting to know this- please let your dealer print a failure protocol. If he is an Abt partner, he could look up on our server system about the possibilites. Most likely your car could be tuned.

If you need further information please let me know.

mit freundlichen Grüßen/Best regards
Oliver Metschke
Offline Cweepz
Master
ma 02 jan 2012, 17:59 Bericht 
Schopje :oops:

De Golf VI 1.4TSI met DSG staat nu bij de garage, moet een nieuwe versnellingsbak onder na slechts 78.000KM :nah:
Offline Mdw
Master
ma 02 jan 2012, 18:04 Bericht 
Cweepz schreef:
De Golf VI 1.4TSI met DSG staat nu bij de garage, moet een nieuwe versnellingsbak onder na slechts 78.000KM :nah:

Kwaliteitje :x ........ :fp:
Offline 18vti
Master
ma 02 jan 2012, 18:09 Bericht 
Cweepz schreef:
nieuwe versnellingsbak

Aiii....ik had er gister nog over met een bekende: Hoelang blijven die DSG bakken heel? Niet zo heel lang dus in dit geval :x
Offline Grande
Master
ma 02 jan 2012, 18:11 Bericht 
Ken een Polo 1.2 TSI waarbij de motor zichzelf begrenst om de zoveel tijd.
Offline Dikke Dakduif
Master
ma 02 jan 2012, 18:11 Bericht 
In de lease maakt dat toch geen zak uit. Auto naar garage brengen, huurbak mee, huurbak terubrengen en gerepareerde leaseslet ophalen, klaar.

Ik ga wss ook een 1.4 met DSGay leasen. Als ie stuk gaat kan ik fijn "I told you so" zeggen tegen de slet van PZ. Blijft alles heel, vinnik het ook goed.
Offline WimLex
Master
ma 02 jan 2012, 18:13 Bericht 
Grande schreef:
Ken een Polo 1.2 TSI waarbij de motor zichzelf begrenst om de zoveel tijd.

Dat heet noodloop, VCDS eraan hangen om te achterhalen wat de oorzaak is (f)
 [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende