Pagina 1 van 2  [ 54 berichten ]
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 12 jan 2012, 21:33 Bericht 
De metro van het Rotterdamse vervoersbedrijf RET is sneller dan een Ferrari. Dat is de conclusie van de zogenaamde Randstad-race donderdagochtend.

De RET organiseerde de Randstad-race: metrostellen tegen snelle auto's. Ze vertrokken van Wilhelminaplein in Rotterdam naar Den Haag CS. Het doel van de RET was natuurlijk aan te tonen dat het openbaar vervoer sneller is.

Bron + Video
Offline Tweebel
Master
do 12 jan 2012, 21:59 Bericht 
Ja, in het onwaarschijnlijke geval dat je naast een halte woont en naast een andere halte werkt, beide haltes met slechts 1 verbinding verbonden zijn en bediend worden door hetzelfde OV-bedrijf, dan is OV inderdaad sneller.
Offline EddyHH
Master
do 12 jan 2012, 22:28 Bericht 
Ook al zal het sneller zijn dan nog liever de auto.
Offline WNS2.0D
Master
do 12 jan 2012, 22:29 Bericht 
Welke "onafhankelijke" partij mocht het start en eindpunt bepalen? Bij ov tijden moet je natuurlijk wel het lopen naar en vanaf de halte meerekenen. (en eventueel de tijd die je kwijt bent met het zoeken naar je gestolen fiets)
Offline Cweepz
Master
do 12 jan 2012, 22:34 Bericht 
Vanaf mijn huis naar m'n werk is op de fiets nog sneller dan met het OV :fp:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 12 jan 2012, 22:34 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Welke "onafhankelijke" partij mocht het start en eindpunt bepalen?

Waarschijnlijk een lid van de club van WC-eend. :roflol: :roflol:
Offline wellproc
Master
do 12 jan 2012, 22:37 Bericht 
Prima, iedereen met het ov. Kan ik lekker doorrijden :)
Offline -Joske-
Master
vr 13 jan 2012, 1:46 Bericht 
Vermogen zat... Ja als je het niet gebruikt heb je er niks aan.. Geef die maar een keer aan mij, dan staat ie er in 30 min.
Offline raspatat
Respect
vr 13 jan 2012, 1:48 Bericht 
Als ik een keuze had tussen een Ferrari en het Openbaar vervoer, dan was de keuze wel heel gemakkelijk :[
Offline snovvdog
Master
vr 13 jan 2012, 1:55 Bericht 
Waar haalt de RET (Rot en traag :D ) zijn gegevens vandaan?

Mijn huis naar coolhaven > 45 minuten, bus 30 en metro A/B combo. De metro alleen al duurt 20-25 minuten van Oosterflank naar Coolhaven.

Als ik mijn huis uit stap, ben ik met de auto buiten de spits toch echt in 20 minuten bij school ( Academieplein/Coolhaven). In de spits nog steeds binnen 40 minuten, sneller dan die treintjes van ''Rot en Traag''.

Citaat:
Wilhelminaplein in Rotterdam naar Den Haag CS

En waarom zou je dat als begin en eindbestemming hebben ? Probeer eens Nesselande-Beurs of Nieuwerkerk-Schiedam, etc...

Ik zie op de foto dat ze met de fiets in de metro zijn, dat mag helemaal niet in de spits?

Ben benieuwd of hetzelfde nog steeds geld als ze de A4 doortrekken, en dus de A13 hopelijk wat beter berijdbaar wordt. Lekker makkelijk, centrum-centrum reisjes OV tegen auto. Nu een fatsoenlijke vergelijking, Buitenwijk naar Stad of industrieterrein....
Offline bruintje beer
Master
vr 13 jan 2012, 5:49 Bericht 
:fp: teveel Top Gear gekeken.
Sturen ze straks ook nog trams naar de Noordpool of naar een of andere woestijn.
Offline Wimpster
Die hard
vr 13 jan 2012, 7:56 Bericht 

Leuk ook dat het OV overal voorrang moet krijgen in het verkeer (verkeerslichten bij een kruising die meteen op rood springen zodra er een bus aankomt etc.) om enigzins te kunnen concurreren met de auto.
Offline WNS2.0D
Master
vr 13 jan 2012, 8:31 Bericht 
Volgend artikel:
Hyundai versus RET
RET staat kansloos stil op de Nurburgring in een race tegen een Hyundai.
Offline ibizaking
Master
vr 13 jan 2012, 8:35 Bericht 

:zzz:
Offline Gifpen
Master
vr 13 jan 2012, 10:54 Bericht 
raspatat schreef:
Als ik een keuze had tussen een Ferrari en het Openbaar vervoer, dan was de keuze wel heel gemakkelijk

De keuze tussen een BMW en het openbaar vervoer ook.

Helaas heb je noch een Ferrari noch een BMW en dus mag je elke dag het OV pakken beste Raspatat. Nu eerst je rijbewijs halen voor je mee mag praten met de grote jongens
:aai:
Offline Kiwi45
Master
vr 13 jan 2012, 11:03 Bericht 
Zoals al vaker geconstateerd zijn er best wel trajecten te vinden die met het OV sneller zijn dan met de auto. Het zijn er alleen bedroevend weinig, ik schat dat één op de tienduizend reistrajecten met het OV sneller zal zijn, hoewel dat waarschijnlijk een erg optimistische schatting is.
Offline gabberhead
Master
vr 13 jan 2012, 11:23 Bericht 
Wat een onzinnige vergelijking... Laat ze de volgende keer echt een vergelijking maken van huis <-> werk en niet van station <-> station.
Offline Kenji
Master
vr 13 jan 2012, 14:04 Bericht 
Gifpen schreef:
raspatat schreef:
Als ik een keuze had tussen een Ferrari en het Openbaar vervoer, dan was de keuze wel heel gemakkelijk

Zelfs de keuze tussen OV of een Subaru Mini Jumbo is makkelijk :kniktja:
Offline umpire
FS medewerker
vr 13 jan 2012, 14:40 Bericht 
Kenji schreef:

Zelfs de keuze tussen OV of een Subaru Mini Jumbo is makkelijk :kniktja:

Zelfs tussen het OV en een Aygo :x :x :x :x
Offline egeltjes
Master
vr 13 jan 2012, 14:53 Bericht 
Maserati Teun schreef:
De metro van het Rotterdamse vervoersbedrijf RET is sneller dan een Ferrari.

Ik had begrepen dat de ferrari's in een file terecht kwamen.
Hoe zou een metro omrijden als de rail verspert is (al of niet door een andere metro (die stilstaat)) ???

En hoeveel personen heb je nodig om een ferrari van A naar B te laten rijden? En hoeveel personen voor 1 metro?
Offline Grande
Master
vr 13 jan 2012, 14:53 Bericht 
umpire schreef:
Kenji schreef:

Zelfs de keuze tussen OV of een Subaru Mini Jumbo is makkelijk

Zelfs tussen het OV en een Aygo

Het OV en sparen voor een fatsoenlijke auto.
Offline Raaf
Master
vr 13 jan 2012, 15:03 Bericht 
Grande schreef:
sparen voor een fatsoenlijke auto.

Volgens mij heeft Kenji dat al gedaan O:)
Offline WNS2.0D
Master
vr 13 jan 2012, 15:04 Bericht 
Grande schreef:
Het OV en sparen

Auto kopen en sparen voor het ov lijkt mij eerder haalbaar (niet realistischer, maar dat terzijde)
Offline Grande
Master
vr 13 jan 2012, 15:29 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Grande schreef:
Het OV en sparen

Auto kopen en sparen voor het ov lijkt mij eerder haalbaar (niet realistischer, maar dat terzijde)

Dat kleine stukje lukt wel :)
Offline Guppenklup
Master
vr 13 jan 2012, 15:33 Bericht 
Gifpen schreef:

:kniktja:
Ik kies de BMW, nu bijna vijf jaar naar volle tevredenheid
Offline gabberhead
Master
vr 13 jan 2012, 15:57 Bericht 
Even via 9292OV bekeken hoeveel tijd het me scheelt om van huis naar m'n huidige standplaats te komen (die overigens letterlijk naast het Centraal Station van een grote Nederlandse stad staat).

1 uur 46 minuten is de snelste optie met 2 treinen en een bus. Met maar 1 overstap kost het me 2 uur.

En 's ochtends moet ik dan om 6 uur gaan lopen om de eerste bus te kunnen halen, anders ben ik niet op tijd.

Met de auto doe ik er van deur tot bureau maximaal een uur over. Inclusief parkeerellende.
Offline Grande
Master
vr 13 jan 2012, 16:05 Bericht 
Zoals eerder al vermeld, reisdoel en vertrekpunt is allesbepalend in deze.
Er zijn genoeg voorbeelden te geven van een sneller OV dan de auto.

Wat ik wel verneukeratief vind is dat het RET dit op een donderdagochtend doet (drukste spitsdag), en uiteraard met de file mee Den Haag in, met als start en eindpunt een metro station.
Ik wil wel eens weten wat sneller is van bijvoorbeeld Jachthaven Hillegersberg in Rotterdam naar de boulevard in Scheveningen op een zonnige zondag middag.
Daarnaast maakt het geen hol uit of je dit nu in een Ferrari doet of in een Aygo wanneer de bestuurder zich (zoals Aygo haha ;( ) aan de snelheids limieten houdt.
Offline Guppenklup
Master
vr 13 jan 2012, 16:46 Bericht 
Grande schreef:
Zoals eerder al vermeld, reisdoel en vertrekpunt is allesbepalend in deze.
Er zijn genoeg voorbeelden te geven van een sneller OV dan de auto.

Voor veruit de meeste forenzen is de auto sneller. De keuze om al dan niet met het OV te gaan is vaak op andere gronden.
Offline Kwibus
Master
vr 13 jan 2012, 18:11 Bericht 
De Ferrari wil revanche. De nieuwe wedstrijd zal plaats vinden om 03:30 uur. Dag en route mogen verder gelijk blijven...
Offline Cweepz
Master
vr 13 jan 2012, 19:38 Bericht 
Voor de grap weer even gechecked:

Van huis - werk met OV:
1 uur 4 minuten totaal, waarvan 11 minuten lopen van/naar bushalte's + 3 verschillende bussen nemen.
€5,11 voor enkele rit.

Van huis - werk met Auto:
M'n record staat op 16 minuten 8)
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 13 jan 2012, 21:05 Bericht 
raspatat schreef:
Als ik een keuze had tussen een Ferrari en het Openbaar vervoer, dan was de keuze wel heel gemakkelijk :[

Mijn keuze is altijd makkelijk. Neem ik de zomer of de winter Maserati. :woop: :woop: Openbaar Vervoer staat niet in mijn keuze lijstje.
Offline WNS2.0D
Master
vr 13 jan 2012, 21:21 Bericht 
Hoe kom je dan thuis? Ik neem aan dat je niet elke keer de wegenwacht zo gek krijgt je helemaal naar huis te brengen.
Offline Gifpen
Master
vr 13 jan 2012, 21:31 Bericht 
:lol:
Offline egeltjes
Master
vr 13 jan 2012, 23:14 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Neem ik de zomer of de winter Maserati.

Hoe doe je dit eigenlijk op overgangsdagen? Je weet wel, wanneer overdag de zomer omslaat in winter (of omgekeerd) en je op het werk bent.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 13 jan 2012, 23:34 Bericht 
egeltjes schreef:
Hoe doe je dit eigenlijk op overgangsdagen? Je weet wel, wanneer overdag de zomer omslaat in winter (of omgekeerd) en je op het werk bent.

Dan moet ik me behelpen met wat ik heb. :fp: :fp:
Offline NooitTeSnel
Master
za 14 jan 2012, 0:18 Bericht 
Gifpen schreef:
Helaas heb je noch een Ferrari noch een BMW en dus mag je elke dag het OV pakken beste Raspatat.

:lol: als ie niet vast zit in België wegens een enorme achtervolging
Offline RucphenNB
Master
ma 16 jan 2012, 12:57 Bericht 
Over 3 weken gaan we weer eens testen wat sneller is, ov en vliegtuig versus auto. Vertrekpunt is Breda bij Hotel Princeville, aankomst in Wenen bij Hotel Savoy. O:)
Dit keer gaat ook de camera mee en ik hoop tegen die tijd de GPS weer werkend te hebben.
Offline Vroeg op
Master
ma 16 jan 2012, 13:23 Bericht 
gabberhead schreef:
Wat een onzinnige vergelijking... Laat ze de volgende keer echt een vergelijking maken van huis <-> werk en niet van station <-> station.

Dat weten ze wel maar doen ze niet. Dan vallen ze keihard door de mand.
En aan de andere kant. Hoe meer mensen er overtuigd zijn door deze test, hoe rustiger het voor ons op de weg. :thumb:
Offline Kiwi45
Master
ma 16 jan 2012, 14:03 Bericht 
RucphenNB schreef:
Over 3 weken gaan we weer eens testen wat sneller is, ov en vliegtuig versus auto. Vertrekpunt is Breda bij Hotel Princeville, aankomst in Wenen

Hoef je niet eens te testen, dat win je met de auto met gemak.
Offline Scaniafan
Master
ma 16 jan 2012, 14:09 Bericht 
RucphenNB schreef:
Dit keer gaat ook de camera mee en ik hoop tegen die tijd de GPS weer werkend te hebben.

Geef je de tegenpartij ook een camera en GPS logger mee? :lol:
Offline Bar-E
Master
ma 16 jan 2012, 17:13 Bericht 
RET :x

FF kijken:

Huis --> werk OV 1:04 met 2 overstappen
Huis --> werk auto 0:18
Huis --> werk fiets 0:45

I rest my case.
Offline Laguna
Master
ma 16 jan 2012, 20:19 Bericht 

breda-wenen ...1100 km.....zal er om hangen, in A mag/kun je niet echt hard door.
Reken je deur tot deur dan ben je van breda naar een vliegveld al 2.5 a 3 uur kwijt, in wenen een drie kwartier plus een uurtje of anderhalf a twee vliegen....dus grofweg 6 uur, dan moet je toch het weer en verkeer mee hebben :P

Ik heb ooit wel munchen eindhoven in vier uur gedaan... da's plm 700km en ik ben toen niet lang onder de 200 km/h geweest en heb niet gestopt en niet getankt....
Offline ibizaking
Master
ma 16 jan 2012, 20:58 Bericht 

van bij mij is het 1000km tot Wenen en 15km tot de Duits grenz bij Roermond. Ik heb het in totaal 8x gereden. Snelste tijd tot hartje Wenen: 8.15 met 1 plaspauze/tankbeurt/broodje wegwerken in 10minuten. Overal netjes aan de Vmax gehouden (daar waar die er was) Geen files gehad. Langste: ruim 12uur door files en wegafsluiting :duh: . Ik vind het heerlijk om te rijden en geen gezeik, naast vreemde mensen zitten, met koffers slepen, inchecken, wachten op vliegvelden en bus/trein/metro/taxi, gewoon van deur tot deur in 8.15, dat beviel me wel. :D
Offline RucphenNB
Master
di 17 jan 2012, 2:15 Bericht 
Mijn record is vanuit hier naar Wenen Savoy Hotel is iets meer dan 7 uur maar toen werd er nog niet veel gecontroleerd in A en waren de bekeuringen daar nog betaalbaar. Ik reken nu op 8,5 uur minimaal. Het zal er om spannen.
Offline raspatat
Respect
di 17 jan 2012, 3:43 Bericht 
Laguna schreef:
Ik heb ooit wel munchen eindhoven in vier uur gedaan... da's plm 700km en ik ben toen niet lang onder de 200 km/h geweest en heb niet gestopt en niet getankt....

Met je Laguna? :x
Offline ibizaking
Master
di 17 jan 2012, 9:13 Bericht 

RucphenNB schreef:
Mijn record is vanuit hier naar Wenen Savoy Hotel is iets meer dan 7 uur maar toen werd er nog niet veel gecontroleerd in A en waren de bekeuringen daar nog betaalbaar. Ik reken nu op 8,5 uur minimaal. Het zal er om spannen

mijn vetrek was steeds op zondagochtend rond 6 uur en het snelst was ik dus om half 3 op mijn kamer :D gemiddeld had de IbizaTDI dan toch niet meer dan 1op16 verbruikt :respect:
op welke dag/tijd reis jij?
Offline okkiwokki
Die hard
di 17 jan 2012, 9:18 Bericht 
raspatat schreef:
Met je Laguna? :x

Ja, hij heeft er zelfs een foto van gemaakt
Offline RucphenNB
Master
di 17 jan 2012, 9:35 Bericht 
ibizaking schreef:
mijn vetrek was steeds op zondagochtend rond 6 uur en het snelst was ik dus om half 3 op mijn kamer

Meestal dinsdag rond 5 uur vertrekken, vrijdag weer terug en dan daar ook rond 5 uur vertrekken. Indertijd met een 530d sedan, verbruik tussen de 1 op 9 tot max 1 op 11. :oops:
Offline RucphenNB
Master
di 17 jan 2012, 9:36 Bericht 
raspatat schreef:
Met je Laguna?

Volgens mij ben je aan het trollen. Niet te zuinig ook.
Offline RucphenNB
Master
di 17 jan 2012, 15:31 Bericht 
In Milaan wint de Ferrari:

Afbeelding
 [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende