Pagina 1 van 2  [ 51 berichten ]
Offline no justice
Master
do 29 mei 2008, 13:40 Bericht 
Vandaag wilde ik mijn banden van mijn auto op pompen.
Tot mijn grote verbazing kwam ik tot de ontdekking dat dat tegenwoordig bij mij in de buurt (omgeving zaandam) niet meer gratis is bij tankstations. Het kost een euro en dan heb je 4 minuten de tijd om je banden op te pompen. Het moet toch niet gekker worden. Moeten we nu ook al voor geperste lucht gaan betalen ?

Ik kan heus wel een euro missen maar het gaat mij om het principe. Tegenwoordig moet je echt voor alles betalen. En de prijzen blijven maar stijgen...

Overigens zijn er nog zat tankstations waar je gratis je banden op kan pompen, waar het dus nog een stukje dienstverlening is zoals het hoort.

Offline BommelDing
FS Meldingen
do 29 mei 2008, 13:48 Bericht 
In zaltbommel is er nog maar één die het gratis doet... alle tankstations langs de weg zijn zo goed als 50 cent.. dan nog absurt :(

Offline Spooler
Master
do 29 mei 2008, 13:51 Bericht 
no justice schreef:
Moeten we nu ook al voor geperste lucht gaan betalen ?

Je betaalt voor het gebruik van een compressor die niet gratis is in aanschaf en zeker niet in onderhoud. Dit als service zal ook niet meer gaan, want dan pompt men hier de banden op en gaat naar de onbemande pomp om te tanken. Is simpelweg een gevolg van de prijzenslag onder tankstations.

Offline Opa TRP
Master
do 29 mei 2008, 13:55 Bericht 

Goed zoeken, gratis is her en der nog wel te verkrijgen. En anders doe je zoals ik doe: alleen banden oppompen als je ziet dat er iemand voor je ermee bezig is en niet te lang treuzelt. Meteen als ie klaar is neem je het van hem over, gratis dus O:)

Offline Worf
Master
do 29 mei 2008, 13:56 Bericht 
Er schijnen handzame pompen te zijn die werken op de sigaretten aansteker. Daarmee kun je geheel gratis je banden oppompen en ook je reserveband.

Offline volvorijder
Master
do 29 mei 2008, 13:59 Bericht 
Hier in Assen hetzelfde. Bij 2 tankstations moet je sinds kort betalen. De anderen weet ik (nog) niet.
50 cent betaal ik nu... Heb dan overigens wel ruim de tijd.

Offline IsIkke
Master
do 29 mei 2008, 14:00 Bericht 
Worf schreef:
Er schijnen handzame pompen te zijn die werken op de sigaretten aansteker. Daarmee kun je geheel gratis je banden oppompen en ook je reserveband.

geheel gratis na aanschaf :P

Offline FFocus-power
Die hard
do 29 mei 2008, 14:01 Bericht 

Bij o.a. BP en Tango is het nog gratis.

Offline Marc0
Master
do 29 mei 2008, 14:04 Bericht 
Kdoe het altijd bij de Tango, lekker digitaal en (hopelijk) nauwkeurig.

Verder doe ik het nooit ergens anders, Tango = 3 km rijden

Offline remy
Laat zich horen
do 29 mei 2008, 14:05 Bericht 

ik heb een compressor :[

Offline Spooler
Master
do 29 mei 2008, 14:06 Bericht 
Worf schreef:

Het duurt wel een uur en maakt een enorme herrie :)

Offline The Driver
Master
do 29 mei 2008, 14:07 Bericht 

Zelf voor thuis compressor aanschaffen.
Daarna voor altijd :

1) Thuis banden oppompen, altijd op dezelfde spanning, geen verschil in
manometers.
2) In no-time zwembadje voor de kinderen oppompen
3) Fietsbandjes oppompen
4) Extra gereedschapsetje met slagmoersleutel voor extra snel banden
wisselen
5) Perslucht is altijd makkelijk.

Offline Harry S
Master
do 29 mei 2008, 15:03 Bericht 
Wat The Driver zegt......
Als je de krantjes een beetje in de gaten houdt, voor € 80,- heb je al een leuk huis, tuin en keuken exemplaar.

Offline Sander
FS medewerker
do 29 mei 2008, 15:06 Bericht 
PeijsHater schreef:
Worf schreef:

geheel gratis na aanschaf :P

En die stroom komt uit de lucht vallen? :[

Offline Harry S
Master
do 29 mei 2008, 15:10 Bericht 
Nee die komt van de accu, die weer opgeladen wordt door de dynamo, die zijn aandrijvend vermogen weer van de motor haalt.
Deze draait vervolgens weer op benzine / diesel / gas, dat moet je weer kopen bij een van de pompstations -> aardoliemaatschappij en Woutertje Bos blij.

Offline Sander
FS medewerker
do 29 mei 2008, 15:11 Bericht 
:kniktja: :kniktja: :kniktja:

Offline Shooting Star
Master
do 29 mei 2008, 15:18 Bericht 
The Driver schreef:
Zelf voor thuis compressor aanschaffen.
Daarna voor altijd :

1) Thuis banden oppompen, altijd op dezelfde spanning, geen verschil in
manometers.
2) In no-time zwembadje voor de kinderen oppompen
3) Fietsbandjes oppompen
4) Extra gereedschapsetje met slagmoersleutel voor extra snel banden
wisselen
5) Perslucht is altijd makkelijk.

Idd :thumb: Ook altijd handig om een en ander schoon te blazen, zoals computers, televisies etc.

Offline Spooler
Master
do 29 mei 2008, 15:18 Bericht 
De oplossing

http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=208801

Weet niet of we de verbruikte calorieën moeten doorberekenen O:)

Offline Rekenlat
Master
do 29 mei 2008, 15:47 Bericht 
Hier alleen ANWB en Tango gratis.

Alle andere jongens (bemande stations) is betaald.

Offline Scaniafan
Master
do 29 mei 2008, 16:12 Bericht 
Hier:

Tango -> gratis maar al 2 maanden defect
Shell -> gratis
Q8 -> 50ct / 5 min.
Texaco (langs snelweg) -> gratis
Texaco (in Venlo/Blerick) -> gratis

Vind het aan de ene kant belachelijk (lucht is gratis) maar kan het ook wel verklaren (kosten apparaat, kosten vandalisme).

Zolang ik een gratis alternatief heb, mogen ze het wat mij betreft proberen

Offline HAW2006
Master
do 29 mei 2008, 16:30 Bericht 
Een eigen compressor is :thumb: :thumb: :thumb:
Ben er dan ook zeer blij mee. :kniktja: :kniktja:

Offline Marc 325i Coupe
Master
do 29 mei 2008, 18:31 Bericht 

Ik begrijp er ook geen reet van dat je er voor moet betalen.

Ik tank nuttelooszegmaarachtervoegselwatikafdienteleren 3x per maand en controleer de bandenspanning misschien elke 2 maanden. Dus ik heb E 420 getankt en moet dan nog E 0.50 betalen voor wat lucht ?

Ik vind het een groot gebrek aan service.

Offline boersma
Master
do 29 mei 2008, 18:38 Bericht 
Dit onderwerp is al veel vaker langsgekomen.
Ik vind het best 50 cent voor 5 minuten ofzo, ach wat is nou 50 cent.

Offline Worf
Master
do 29 mei 2008, 18:48 Bericht 
Een blikje Pepsi uit de automaat?

Offline boersma
Master
do 29 mei 2008, 18:57 Bericht 
of 5 km omrijden waar het dan gratis is....

Offline Shooting Star
Master
do 29 mei 2008, 19:09 Bericht 
...wat dan tegenwoordig dus nog meer dan € 0,50 kost aan extra brandstof :nah:

Offline Sjaaky
Master
do 29 mei 2008, 19:10 Bericht 

Bij mij om de hoe zijn er 2 pompen een witte een een BP. En voor welke moet er betaald worden voor lucht???.....

Fout de BP is gratis hier en de witte moet betaald worden. Denk dat als deze BP hier gratis is dat bijna alle dat in Nederland (behalven langs snelwegen?) zijn...

Offline Ivo
FS Getrouwd²
do 29 mei 2008, 21:20 Bericht 
boersma schreef:
of 5 km omrijden waar het dan gratis is....

Of gewoon thuis je banden oppompen met een eigen compressor....

Offline Superkoerier!
Master
do 29 mei 2008, 21:31 Bericht 
Als ik voor 50 EURcent zo'n fijne bandenopblaasunit met digitale druk indicatie krijg, dan heb ik het er wel voor over. Geen idee waar die gratis dingen nu nog zijn, maar de ervaring leert dat die krengen meestal kapodt zijn of lastig te bedienen.

Dubbel topic overigens. Slotje....

Offline tha steef
Master
do 29 mei 2008, 21:58 Bericht 
ik rij altijd een stukje om,
en ga bij een BP banden op pompen.

Hier hebben zo nog zo'n ouderwetse met een grote wijzerplaat, en een draaiknop aan de zijkant, als hij op druk is stopt hij met "ping" "ping" "ping"

Offline Dave
FS Webmaster
do 29 mei 2008, 22:03 Bericht 
boersma schreef:

Nou ehhh met een beetje mazzel twee lollies minimaal.

Offline serhatinho
Master
do 29 mei 2008, 22:53 Bericht 
In Dordrecht heb je ook wel tankstation waar je moet betalen voor het oppompen van je banden, maar je hebt ook genoeg tankstations waar het gratis is, dus ik snap de commotie niet echt hier?

Offline jan jansen
Master
do 29 mei 2008, 22:58 Bericht 
Misschien moeten ze er een slim apparaat van maken, vullen voor 50 cent, meer dan 79% stikstof in je band voor 2 euro O:)

Kunnen ze extra winst maken op dezelfde lucht 8)

Offline gatso24
Die hard
do 29 mei 2008, 23:00 Bericht 
Werkte in mijn studietijd bij de pomp aan de snelweg. 's Nachts lekker bandjes oppompen en de draaiknop niet dichtdraaien ; gevolg hele nachten een compressor die staat te loeien (overdag trouwens dito) Kortom; handenvol aan stroom want een beetje compressor vraagt nogal wat, servicebeurtjes alom en dan nog de zaak uit vandalisme moeren. Snap het wel. En idd voor 49,- ex btw heb je bij de makro je eigen prive compressor.

Offline Hercules
Die hard
do 29 mei 2008, 23:54 Bericht 
Met de huidige lage brandstofprijzen komen de tankstations niet meer rond zonder die 50 cent opblaastoeslag :lol:

Offline Kwibus
Master
vr 30 mei 2008, 0:12 Bericht 
Gezien het overweldigende resultaat vandaag van Toeteren voor Lagere Brandstofprijzen..... volgende week dan maar Toeteren voor Gratis Lucht?

Schikt dinsdag jullie?

@Worf, 50 ct voor een blikje Pepsi? Waar staat die automaat? Even afgezien van het feit dat 50 ct nog steeds teveel is voor dat bocht...

:colaatje: rules

Offline dexter79
Master
vr 30 mei 2008, 0:29 Bericht 
gatso24 schreef:
Werkte in mijn studietijd bij de pomp aan de snelweg. 's Nachts lekker bandjes oppompen en de draaiknop niet dichtdraaien ; gevolg hele nachten een compressor die staat te loeien (overdag trouwens dito) Kortom; handenvol aan stroom want een beetje compressor vraagt nogal wat, servicebeurtjes alom en dan nog de zaak uit vandalisme moeren. Snap het wel. En idd voor 49,- ex btw heb je bij de makro je eigen prive compressor.
Dat soort automaten heb ik al een tijd niet meer gezien (ligt misschien aan de tankstations waar ik kom). Bij mij in de buurt zijn het overal van die digitale apparaten, waar behalve een + en een - geen enkele knop opzit. En het is bij mij in de buurt ook overal nog steeds gratis. :thumb:

Offline Bussloo
Master
vr 30 mei 2008, 1:01 Bericht 
Hier staat aan het einde van de textiele wasstraat een gratis bandenpomp en ook kun je de auto gratis stofzuigen. Eén keer per maand een rondje wasstraat en klaar is kees. Alles schoon en geen vuile handen vanwege de velgen.

Offline JeV
Die hard
vr 30 mei 2008, 10:24 Bericht 
serhatinho schreef:
In Dordrecht heb je ook wel tankstation waar je moet betalen voor het oppompen van je banden, maar je hebt ook genoeg tankstations waar het gratis is, dus ik snap de commotie niet echt hier?

Juist, simpel dus. Je pompt je banden op waar het nog gratis is en daar tank je dan ook direct. Zeker met een brandstofpas waarbij je niet echt op de brandstofprijs let.
Lijkt me dus niet slim van de pomphouder om 50 ct of een euro te vragen voor service en dan klanten kwijt te raken.
Dat er mensen zijn die niet komen tanken en wel banden oppompen moet je dan maar voor lief nemen. Wellicht komen ze een andere dag wel tanken, dat is de investering die je doet. Ik weiger in ieder geval te betalen voor iets dat ik als service verwacht.
(idem voor een restaurant o.i.d. waar je voor de wc moet betalen)

Offline Evantjuh
Respect
vr 30 mei 2008, 10:57 Bericht 
Tankstation "Kok" als je Zaandam binnenkomt op de Thorbeckeweg kan je ook nog gratis je banden op spanning brengen.

Offline zadkine
Master
vr 30 mei 2008, 11:10 Bericht 
Ik gebruik gewoon mijn fietspomp (met drukmeter en dubbele ventielen)
Die paar slagen lucht af en toe kosten nauwelijks moeite.

Is dus ook "gratis".

Is wel 1 van de betere fietspompen.

Offline mjolnir
Die hard
vr 30 mei 2008, 11:40 Bericht 
Ik zie veel luiwammesen...

Afbeelding

Echt onbetaalbaar. :thumb:
Sowieso erg handig om in het reserve wiel te hebben liggen. Te lage bandenspanning van aanhangwagen kom je ook pas meestal achter als ze vol beladen zijn...

Offline Ivo
FS Getrouwd²
vr 30 mei 2008, 11:51 Bericht 
Die ligt ook achterin de auto... Alleen een echte compressor is nog veel handiger. Die dingen kosten ook zowat niets meer en dan kun je dag en nacht de banden oppompen (ook van de fiets)

Offline Forza!
Master
vr 30 mei 2008, 12:14 Bericht 

boersma schreef:

Afbeelding

Offline serhatinho
Master
vr 30 mei 2008, 12:18 Bericht 
JeV schreef:
serhatinho schreef:

Juist, simpel dus. Je pompt je banden op waar het nog gratis is en daar tank je dan ook direct. Zeker met een brandstofpas waarbij je niet echt op de brandstofprijs let.
Lijkt me dus niet slim van de pomphouder om 50 ct of een euro te vragen voor service en dan klanten kwijt te raken.
Dat er mensen zijn die niet komen tanken en wel banden oppompen moet je dan maar voor lief nemen. Wellicht komen ze een andere dag wel tanken, dat is de investering die je doet. Ik weiger in ieder geval te betalen voor iets dat ik als service verwacht.
(idem voor een restaurant o.i.d. waar je voor de wc moet betalen)

Ja daarom, mensen komen met dingen zoals compresors etc. Je hebt genoeg tankstations waar het gratis is!! Ik begrijp niet wrm mensen zich zo opwinden:D

Offline Marcel
FS medewerker
vr 30 mei 2008, 12:50 Bericht 
Ach..nog even...

Afbeelding

Offline Walker
Master
vr 30 mei 2008, 13:09 Bericht 
Mooi.......

is anders. :[

Offline meranto
Master
vr 30 mei 2008, 14:52 Bericht 
boersma schreef:

wat is nou 7 cent voor een kilometertje rijden in 2012

het gaat erom dat iedereen gepusht wordt zijn banden heel vaak te controleren (wat op zich veiliger is) en dat er dan vervolgens ineens geld voor gevraagd wordt

Offline Marten320TD
Master
vr 30 mei 2008, 18:36 Bericht 
Hercules schreef:
Met de huidige lage brandstofprijzen komen de tankstations niet meer rond zonder die 50 cent opblaastoeslag :lol:

Opblaasbelasting??? Dat zouden ze in Irak, Palestina etc aan de (familie's van) die zelfmoordterroristen op moeten leggen!

Ik weet niet wat de invloed is van de smeerolie in de perslucht van huis-tuin-en keuken compressortjes is, maar weet ook niet of de pompen bij de benzinestations olievrije perslucht leveren. Iemand??

Btw....... een compressor heerst! Zeker in combinatie met een slagmoersleutel! :) (nee...... geen bouten aandraaien met zo n ding!!)

Offline WNS2.0D
Master
vr 30 mei 2008, 21:12 Bericht 
boersma schreef:

Kun je ook een winkelwagentje voor kopen!

Tja, mensen tanken bij de goedkope onbemande stations zonder toeters en bellen. Bij de luxe bemande stations komt met om gratis de banden op te pompen. Ergens kun je je wel voorstellen dat hier iets niet kan kloppen. Welke ondernemer gaat nou investeren in service aan niet klanten?

[ 51 berichten ]