Postingstijd interval gedetecteerd van 1100.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 54 berichten ]
Offline merwejr
Die hard
wo 05 nov 2008, 14:16 Bericht 

Weten jullie een grijs kenteken auto, welke 4 zitplaatsen heeft, en geen 'bestelbus' en/of pickup is?

Kortom, een leuke/mooie auto(is persoonlijk weet het) welke op grijs kenteken mag.
Offline Shooting Star
Master
wo 05 nov 2008, 14:29 Bericht 
Hier in de straat staat een Kia Sarento op grijs kenteken. Maar die zou ik persoonlijk dus echt niet kiezen :x :schudnee:
Offline Walker
Master
:huh: Tenzij je een eigen zaak hebt, is dat toch niet aantrekkelijk meer?
Offline Walker
Master
Offline Walker
Master
Offline Walker
Master
Offline Walker
Master
Offline Walker
Master
wo 05 nov 2008, 14:30 Bericht 
Offline Walker
Master
Offline Walker
Master
Offline Walker
Master
Offline aapje
Master
wo 05 nov 2008, 14:31 Bericht 
Het tenzij je een eigen zaak hebt is het toch niet aantrekkerlijk meer? :honger: :honger:
Offline sensation
Die hard
wo 05 nov 2008, 14:32 Bericht 
Tenzij je een eigen zaak hebt, is dat toch niet aantrekkelijk meer?

:roll:
Offline VTEC_Driver
Master
wo 05 nov 2008, 14:33 Bericht 
Is het niet zo dat als je geen eigen zaak hebt, het niet aantrekkelijk meer is?? O:)
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 05 nov 2008, 14:33 Bericht 
Nieuw record Walker O:)
Offline -Joske-
Master
wo 05 nov 2008, 14:34 Bericht 
Kan je nog wel op grijs kenteken rijden als je geen eigenzaak hebt?
Offline djroadstar
Master
wo 05 nov 2008, 14:35 Bericht 
ik heb grijs kenteken (wel 2zitplaatsen) heb geen eigenzaak maar is wel goedkoper dan privé geel ik heb nu namelijk privé grijs
(k noem het maar even zo om verschil te maken)
Offline Remo
Master
wo 05 nov 2008, 14:38 Bericht 
Volgens mij is het alleen interessant met een eigen zaak :colaatje:
Offline Walker
Master
wo 05 nov 2008, 15:06 Bericht 
Sandeman schreef:
Nieuw record Walker

:kniktja:

(Dacht dat mijn pc haperde, blijkt het door het forum te komen :x)
Offline Schep
Master
wo 05 nov 2008, 15:16 Bericht 
Om iedereen even wakker te schudden (en vooral Walker, die droomde erg hardnekkig); Het is niet alleen aantrekkelijker als je een eigen zaak hebt.

Als particulier betaal je weliswaar tegenwoordig het 'gele' tarief voor een bedrijfsauto, maar de provinciale opcenten worden je kwijtgescholden. Scheelt toch snel een paar tientjes per kwartaal.
Daarnaast heeft het met auto's van voor 1 juli 2005 nog een voordeel, daar is namelijk nooit BPM over betaald. Dat betekent dus dat die auto's op de 2e hands markt goedkoper zijn. Sowieso is de vraag naar die tweedehands dingen enorm afgenomen, wat ook de prijs weer naar beneden brengt.
Koop je er een van na 2005 is het niet heel voordelig, omdat daar vaak nog een deel rest BPM op rust. Er bestaa tnamelijk een BPM teruggave regeling.
Als je als bedrijf een bedrijfswagen koopt, betaal je de BPM aan de dealer, die krijg je terug van de belastingdienst, maar daaraan is wel de voorwaarde verbonden dat je de auto 5 jaar rijdt. Ruil je hem eerder in, of verkoop je hem, dan moet je per jaar 20% van de originele BPM (uiteraard excl. BTW) terugbetalen aan de belastingdienst. Omdat de dealer deze last vaak voor z'n rekening neemt, is de prijs van een dergelijke auto hoger.

Het is dus niet zo voordelig als het vroeger was, maar het is nog wel voordelig.

Overigens zijn er een paar auto's die dubbelcabine zijn. Ik weet dat een zwaar verbouwde Chrysler Grand Voyager nét aan met dubbel cabine te krijgen is, maar dan moet je wel zelf gaan schroeven met schotten en zo.

Let overigens wel op, als je een grijs kenteken auto zakelijk wil kopen, dat je bij elke grijs kentektn auto van ná 1 juli 2005 bij prive gebruik moet bijtellen over de prijs INCLUSIEF BPM. Is de auto voor 1 juli 2005 op kenteken gezet, dan betaal je de bijtelling over de bruto catalogusprijs, dus zonder BPM. Even iets om rekening mee te houden.
Offline Schep
Master
wo 05 nov 2008, 15:19 Bericht 
Trouwens, zo bestelbusachtig vind ik deze er trouwens niet uit zien O:):
Afbeelding

Dees is ook wel leuk:
Afbeelding
Offline merwejr
Die hard
wo 05 nov 2008, 15:34 Bericht 

Ik heb dus een eigen zaak, en zoek een andere auto :-)

Dus wellicht intersant voor mij....
Offline renkie
Master
wo 05 nov 2008, 15:38 Bericht 

VW Touareg
Offline Alex Iveco
FS Meldingen
wo 05 nov 2008, 15:40 Bericht 
Offline Schep
Master
wo 05 nov 2008, 15:45 Bericht 
renkie schreef:
VW Touareg

Met dubbelcabine, gaat niet lukken.
Offline jan jansen
Master
wo 05 nov 2008, 15:47 Bericht 
Wat zijn de eisen eigenlijk wil een auto op grijs mogen? Zie soms kleine busjes rijden op grijs die volgens mij niet meer laadruimte hebben dan een Q7 op geel. Toch zie ik alleen 2-zits SUV's op grijs.

En hoe zit het met de 205'jes en zo die vroeger op grijs zijn gezet, vallen die nog steeds onder het grijze tarief?
Offline Remo
Master
wo 05 nov 2008, 16:25 Bericht 
De 'kleinere' auto's moeten een verhoogd dak hebben, net als de Focus flitswagen van Twente. Ik was zelf in de veronderstelling dat je met een grijs kenteken gewoon maximaal 2 personen mag en kunt vervoeren, dus dat de achterbank er in elk geval uit moet.
Offline jan jansen
Master
wo 05 nov 2008, 18:39 Bericht 
Peugeot 307 break hoeft geen verhoogd dak te hebben dus zo knetterhoog hoeft 't nou ook weer niet. Vrijwel alle aannemersbussen hebben een dubbele cabine met 5 of 6 zitplaatsen, dus meer dan 2 mag zeker.
Offline red devil1
Master
wo 05 nov 2008, 19:10 Bericht 
wat voor zaak heb je? vaak grote dingen vervoeren? of gewoon dienstverlening dat je zelf van a naar b komt??
en natuurlijk je budget en voorkeur voor model
Offline Schep
Master
wo 05 nov 2008, 19:13 Bericht 
Inrichtingseisen zijn bij de Belastingdienst te vinden.

Ik had vroeger een Voyager op grijs kenteken, zonder verhoogd dak, met volledig schot, geschikt voor 2 personen. Een goede vriend van mij had destijds een Voyager op grijs, met verhoogd dak, en hoefde daardoor slechts een schot van 30 cm.

Het hangt dus af van wat je wilt, en of dat verhoogde dak nodig is is weer afhankelijk van de interne hoogte van de auto.
Zo kan het dat een C5 een verhoogd dak nodig heeft, en een 307 niet. Die 307 heeft dan echter wel weer een volledig schot, terwijl de C5 een laag schot mag hebben (immers, dak is 25 cm hoger dan de deuren).

Voor de dubbelcabines geldt de 1/3 - 2/3 regeling (zie site Belastingdienst). Daarom zie je die VW Transporters ook altijd met die verdomd krappe achterbankjes.

Overigens is een Q7 op grijs lastig voor elkaar te krijgen. Probeer maar eens een Audi dealer te vinden die bereid is dat te doen. Een oude collega van mij had een Mercedes ML55 AMG uit Duitsland gehaald (daar had hij een vestiging van zijn bedrijf), maar er was geen enkele dealer die hem wilde helpen met het ombouwen. Een 55 AMG mocht van de importeur niet op grijs kenteken rondrijden.
Uiteindelijk heeft ie via via een schot kunnen bemachtigen en de ramen simpelweg dichtgemaakt met onderdelen van een sloop ML 320 CDI die wel op grijs was. Helaas zijn er voor Q7's geen schotten te krijgen, dus moet je zelf gaan klooien.
Offline onewheeldrive
Master
do 06 nov 2008, 8:20 Bericht 
Een Hummer kan wel

maar ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden
Offline Schep
Master
do 06 nov 2008, 13:30 Bericht 
Hummer kan niet op dubbelcabine op grijs kenteken. Hooguit de Hummer H2 SUT.
De Hummer is wel leverbaar op vrachtwagen kenteken, maar dat levert een paar andere nadelen op. Zodra je dat doet, kun je echter wel een achterbank hebben. Wel weer met volledig schot achter de achterbank. Schijtn alleen dat de douane niet zo happig is op (grijs (niet als grijs kenteken, maar via de grijze import) geimporteerde) Hummers op vrachtwagen kentekens, dus veel dealers willen hun vingers er niet meer aan branden.
Offline scooby!!
Master
do 06 nov 2008, 20:08 Bericht 
Walker schreef:
Tenzij je een eigen zaak hebt, is dat toch niet aantrekkelijk meer?

inderdaad
Offline SanderS
Die hard
vr 07 nov 2008, 15:30 Bericht 

Schep schreef:
Als je als bedrijf een bedrijfswagen koopt, betaal je de BPM aan de dealer, die krijg je terug van de belastingdienst, maar daaraan is wel de voorwaarde verbonden dat je de auto 5 jaar rijdt. Ruil je hem eerder in, of verkoop je hem, dan moet je per jaar 20% van de originele BPM (uiteraard excl. BTW) terugbetalen aan de belastingdienst. Omdat de dealer deze last vaak voor z'n rekening neemt, is de prijs van een dergelijke auto hoger.

Dat klopt niet, inmiddels hoef je de BPM niet meer voor te schieten. Lastenverlichting voor ondernemers :honger:.
Offline Jorn
Master
zo 09 nov 2008, 1:00 Bericht 
Offline kiopek
Nieuwkomer
do 18 dec 2008, 21:26 Bericht 

Een oude 205 XAD (zonder achterbank) is niet meer grijs te rijden. Ikzelf rij een 205 XAD Terberg en deze is wel grijs te rijden.

Een ding wat eigenlijk altijd moet kunnen is een blok van 1 bij 1 bij 1 meter moet erin kunnen en er moet een europallet in kunnen. Er zijn nog wel meer regeltjes waar je aan moet voldoen, maar dat is altijd zo in NL. Een Q7 op geel kenteken heeft een veels te kleine bagageruimte.

mvg Rick
Offline onewheeldrive
Master
vr 19 dec 2008, 14:47 Bericht 
Als je al die ellende moet doen om een paar tientjes per kwartaal uit te sparen, kan je toch beter een Daihatsu Move kopen?
Offline red devil1
Master
vr 19 dec 2008, 16:47 Bericht 
al iets gevonden??
Offline scooby!!
Master
vr 19 dec 2008, 22:21 Bericht 
als je een eigen zaak hebt is het nog wel aantrekkelijk
Offline Spiller
Pro
vr 19 dec 2008, 22:38 Bericht 
Deze kan wel op de eigen zaak:
Afbeelding
Offline heinrich
Eendagsvlieg
zo 25 dec 2011, 19:13 Bericht 

Allen,

kun je een touareg op grijs kenteken rijden? ja heb eigen zaak en ga er alleen zakelijk mee rijden.
Offline -Joske-
Master
zo 25 dec 2011, 19:53 Bericht 
:kniktja: Volgens mij moet je hem alleen wel ombouwen zodat die nog maar 2 zit plaatsen heeft, maar dat weet ik niet zeker.
Offline Rover
Master
zo 25 dec 2011, 21:40 Bericht 
Zoals Joske zegt, er moet een afscheiding komen, hierdoor vervallen de zitplaatsen achterin. Volgens mij is een Tourareg niet groot genoeg om na de laadruimte nog voldoende over te houden voor 4 zitplaatsen en grijs kenteken.
Offline egeltjes
Master
zo 25 dec 2011, 22:04 Bericht 
ZOOOOO heeee.
3 jaar oud topic omhoog schoppen ...
:aai:
Offline red devil1
Master
zo 25 dec 2011, 22:46 Bericht 
mega kick (C) Umpire :[
Offline raspatat
Respect
ma 26 dec 2011, 1:09 Bericht 
Mijn zwager rijdt in een Kia Sorento met 2 zitplaatsen, 4 zitplaatsen in zo'n SUV (Q7, Toureg, Cayenne) is niet mogelijk denk ik..
Offline Vroeg op
Master
ma 26 dec 2011, 1:20 Bericht 
Buiten de bussies is er geen één auto die met vier zitplaatsen te krijgen is op grijs kenteken.
Mocht TS drie jaar geleden een fatsoenlijke wagen met vier zitplaatsen willen rijden, had ie nog het best een verlengde Transporter of een verlengde renaultopelnissan bus kunnen rijden.
Mijn zwager heeft een verlengde Nissan Primastar met dubbelcabine. Prima ding.
(wel lelijk van binnen maar dat is smaak)
Offline bak opt dak
Respect
ma 26 dec 2011, 3:27 Bericht 

het hele idee van grijskenteken is dat het een bedrijfsauto is en dus geen mooie luxe wage. hoe zwaarder de auto hoe groter de denkbeeldige kubus is die er achterin moet. de laadruimte van een opel krombo is bijvoorbeeld kleiner als die van een transporter. de maten van de kubussen zijn ongeveer zo gekozen dat het net niet past in luxe autos. denk aan verhoogde daken en bijvoorbeeld die uitbouw aan de achterruit van de oudere vito's. dubbel cabs hebben die wel en de ''gewone'' bestel auto niet.
je zou voor een of andere pickup kunnen gaan met zoon plastic opbouw erop. dan lijkt het net een grote suv en doordat die opbouw eraf kan kan je toch je kubus laden en istie grijs.
Offline Tweebel
Master
ma 26 dec 2011, 10:03 Bericht 
Wellicht is een Escalade groot genoeg, of anders idd een pick-up...
Offline bert65
Die hard
ma 26 dec 2011, 11:35 Bericht 

Zoiets?
Afbeelding
 [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende