Pagina 1 van 2  [ 81 berichten ]
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 22 sep 2004, 12:26 Bericht 
Avatar gebruiker
Wat gebeurt er tijdens een grote beurt met je auto? Wat wordt vervangen, wat is belangrijk? Dit omdat ik aan het kijken ben voor een grote beurt voor mijn dieseltje en ik eigenlijk wel schrok van de prijs: 400 pleuro!

Ik neem aan dat het airco, lucht, olie en diesel filter vervangen worden. Wat gebeurt er nog meer?
Offline Bierbrouwer
Die hard
wo 22 sep 2004, 12:37 Bericht 
 
ALLE filters
je krijgt er nieuwe gloeiers in (gemiddeld boven de €25p/s)
olie word ververst
remmen worden schoongemaakt en indien nodig worden deze vervangen
ruitensproeiervloeistof word bijgevuld
remolie word bijgevuld
bandenspanning word gecontroleerd+profiel
ruitenwissers woprden gecontroleerd
indien nodig worden deze vervangen

ik vind het heel normaal ongelijk wat voor auto je hebt dat je 400 euro moet betalen want een grote beurt ben ik toch zo gauw een middag mee bezig om de arbeid uit te voeren.
Ik merk aan jou prijs dat je niet bij een mercedesgarage bent geweest ;)
maar als je het goed wilt doen moet je alle banden eraf halen om zo de remmerij goed schoon te maken enz enz enz enz
Offline OlieTankeR
Master
wo 22 sep 2004, 12:44 Bericht 
 
Is leuk dat het gedaan word, maar zit dat ook bij de prijs in?

als remmen vervangen moeten worden sowiesow niet.
Olie en ruitenwissers kan je ook voor bijbetalen volgens mij.

Ruitenwisservloeistof kan je er zelf wel in mikken.


Dus 400,- voor kijken naar bandenspanning + profiel en wat remmen oppoetsen vind ik vrij veel geld.
Filters kan ik niets over zeggen, geen idee van.
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 22 sep 2004, 12:46 Bericht 
Avatar gebruiker
Bierbrouwer schreef:
ALLE filters
je krijgt er nieuwe gloeiers in (gemiddeld boven de €25p/s)
olie word ververst
remmen worden schoongemaakt en indien nodig worden deze vervangen
ruitensproeiervloeistof word bijgevuld
remolie word bijgevuld
bandenspanning word gecontroleerd+profiel
ruitenwissers woprden gecontroleerd
indien nodig worden deze vervangen



je krijgt er nieuwe gloeiers in (gemiddeld boven de €25p/s) = inclusief?
olie word ververst : hoeft niet voor de woekerprijzen die ze rekenen en is niet inclusief
remmen worden schoongemaakt en indien nodig worden deze vervangen
= wederom niet inclusief
ruitensproeiervloeistof word bijgevuld = niet inclusief
remolie word bijgevuld = niet inclusief
bandenspanning word gecontroleerd+profiel = een oogopslag
ruitenwissers woprden gecontroleerd
indien nodig worden deze vervangen = niet inclusief.

Alles wat je noemt is exclusief. Vloeistoffen worden apart berekend etc.
Offline Raymond
Detector inbouw specialist
wo 22 sep 2004, 12:48 Bericht 
Avatar gebruiker
Dat wordt een middagje onder je auto dan. Voor 80 euro heb je alle filters en olie. Krijg je wel zwarte klauwen ;)
Offline Bierbrouwer
Die hard
wo 22 sep 2004, 12:52 Bericht 
 
kijk,
ze kunnen jou een preciese kostenopgave geven voor het uitvoeren van een STANDAART grote beurt, die 400 euro van jou is een schatting omdat er vaak nog wel wat werk bij komt het is echt per auto verschillend.
anders breng je je auto hier maar, gemiidelde ligt hier mrond de 400 euro, en dat is niet veel geld, neem het maar van mij aan.
Offline Bierbrouwer
Die hard
wo 22 sep 2004, 12:54 Bericht 
 
tsjah en inderdaad voor 80 euro heb je alle filters en olie, echter heb je daar de gloeiers niet voor, PM me anders je kenteken even martijn dan kijk ik even voor je wat gloeiers kosten en de filters.
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 22 sep 2004, 12:55 Bericht 
Avatar gebruiker
Ik vind 880 gulden wel erg veel geld voor wat filtertjes als dat alles is.

Als er ook nog naar klepspeling en dergelijke gekeken wordt, vind ik het al wat beter klinken, maar vaak als de klant geen opmerkingen over heeft wordt er ook niet naar gekeken.

Dus wat gebeurd er bijvoorbeeld bij een common rail diesel van 115 PK?
Offline Bierbrouwer
Die hard
wo 22 sep 2004, 13:12 Bericht 
 
jij hebt een incourante autom martijn hahahaha
maaer je pb is verzonden kijk maar even wat je ervan vind, ik kan je helaas niet alle prijzen geven omdat die domweg niet bij mij in de computer staan hier.

Groeten
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 22 sep 2004, 13:22 Bericht 
Avatar gebruiker
Maar WAT doen ze nou voor dat geld, dus inclusief?

Filters zijn trouwens ook niet inclusief volgens mij. Weet nog dat ik een andere auto ophaalde bij de grote beurt. Waren ze vergeten het Airco filter erop te zetten
Offline job
Pro
wo 22 sep 2004, 13:28 Bericht 
 
Ik heb even de rekening van de laatste grote beurt van mijn bmw x5 3.0d opgezocht. Kosten grote beurt eur 272,92 inclusief filters en vloeistoffen en motorolie. Aleen de motorolie was al 111,62. Bij de bmw dealer dus.
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 22 sep 2004, 13:35 Bericht 
Avatar gebruiker
Zoals ik al zei:

Citaat:
olie word ververst : hoeft niet voor de woekerprijzen die ze rekenen en is niet inclusief
Offline job
Pro
wo 22 sep 2004, 13:44 Bericht 
 
@martijn,

Daar zit wat in, maar tijdens de garantie periode kom je er niet onderuit. Daarbij komt dat het gewoon hele dure olie is en dat er nogal veel in gaat. Al met al toch een stuk minder dan 400 euro.
Offline Ray
Master
wo 22 sep 2004, 13:55 Bericht 
Avatar gebruiker
job schreef:
Ik heb even de rekening van de laatste grote beurt van mijn bmw x5 3.0d opgezocht. Kosten grote beurt eur 272,92 inclusief filters en vloeistoffen en motorolie. Aleen de motorolie was al 111,62. Bij de bmw dealer dus.


En daarom doe ik alles zelf. Voor mijn peugeot 106 diesel(ok, qua auto niet te vergelijken :)) was ik 6,90 kwijt voor het oliefilter, 19,60 voor 4 liter olie en 0,15 cent voor een nieuw koper ringetje:)

Nu gebruik ik daar wel een brug voor, maar met een krik en een emmer als lekbak kom je n heel eind.
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 22 sep 2004, 14:08 Bericht 
Avatar gebruiker
Maar WAT doen ze nou? Alle materialen zijn exclusief........
Offline Auke
FS Meldingen
wo 22 sep 2004, 14:27 Bericht 
Avatar gebruiker
vergeet de lampjes niet die standaard op de factuur staan. (of is dat alleen bij lease auto's zo? )
Offline job
Pro
wo 22 sep 2004, 14:30 Bericht 
 
Hier is het officiele lijstje van bmw

verlichting controleren.
claxon, lichtsignaal, waarschuwingsknipperlichten controleren.
veiligheidsgordels controleren en testen.
accu controleren.
verwarming/airco controleren, microfilter vervangen(extra kosten)
carrosseriecontrole
computer diagnose.
motorolie/filter vervangen
koelvloeisof controleren.
service-interval melding terugstellen.
ruitensproeiers controleren en bijvullen.
stuurbekrachtiging controleren/bijvullen.
hydraulische systemen controleren/bijvullen.
remvloeistof controleren/bijvullen.
remblokken controleren/vervangen.
onderzijde auto controleren.
remleidingen controleren.
handrem controleren/bijstellen.
bandspanning controleren/aanpassen
stuurinrichting controleren.
luchtfilter en brandstof filter vervangen(bij elke tweede grote beurt.
eindcontrole en proefrit.
Offline Mysterio
Be Detector Inbouw Specialist
wo 22 sep 2004, 15:30 Bericht 
Avatar gebruiker
Een tijd geleden was ik het ook zat veel te veel te betalen voor het onderhoud aan me auto. Ik doe het voortaan zelf. Beetje zoeken in het begin, maar tot nu toe lukt het vrij aardig.
Oliefilter vervangen op 25000 km.
Brandstoffilter 1 keer per jaar en beste vóór de winter.
Luchtfilter hoeft niet altijd vervangen, gewoon effe kijken en soms kun je hem gewoon es uitblazen.
Ik gebruik natuurlijke olie is dus per 7500 km te verversen. Kost me 1,5 EUR per liter, 3,5 liter per beurt. Als je oliefilter vervangt is dit litertje meer (om filter op te vullen). Banden laat ik wisselen in de garage. Omdat deze moeten uitgelijnd worden. Bandenspanning kan je zelf regelen.
Voor echt grote klussen ga ik dan maar naar de garage 8) Zoals motor uittakelen e.d.
Offline Bierbrouwer
Die hard
wo 22 sep 2004, 15:39 Bericht 
 
martijn.

olie verversen behoort standaart tot een grote beurt.
Offline remco
Die hard
wo 22 sep 2004, 15:47 Bericht 
 
job schreef:
Hier is het officiele lijstje van bmw

verlichting controleren.
claxon, lichtsignaal, waarschuwingsknipperlichten controleren.
veiligheidsgordels controleren en testen.
accu controleren.
verwarming/airco controleren, microfilter vervangen(extra kosten)
carrosseriecontrole
computer diagnose.
motorolie/filter vervangen
koelvloeisof controleren.
service-interval melding terugstellen.
ruitensproeiers controleren en bijvullen.
stuurbekrachtiging controleren/bijvullen.
hydraulische systemen controleren/bijvullen.
remvloeistof controleren/bijvullen.
remblokken controleren/vervangen.
onderzijde auto controleren.
remleidingen controleren.
handrem controleren/bijstellen.
bandspanning controleren/aanpassen
stuurinrichting controleren.
luchtfilter en brandstof filter vervangen(bij elke tweede grote beurt.
eindcontrole en proefrit.


ik denk dat je hier ( met minimaal verstand van auto's) toch zeker wel 70% zelf van kan doen.. scheelt een hoop geld, en hoe vaker je het doet.. des te sneller het gaat.. en je leert er ook nog wat van ( tenminste dat is mijn ervaring) doe altijd alles zelf aan mn eigen auto, en als ik zie hoeveel ellende ik altijd heb met mn lease auto als ie bij de garage is.. hele dag auto kwijt. wachten op onderdelen etc etc.. maarja heb ook wel het voordeel dat ik een goede leermeester heb ( mn pa is 20 jaar automonteur geweest ) maar toch blijf ik erbij dat je ontzettend veel zelf kan doen.
Offline Mysterio
Be Detector Inbouw Specialist
wo 22 sep 2004, 15:56 Bericht 
Avatar gebruiker
remco schreef:
... maar toch blijf ik erbij dat je ontzettend veel zelf kan doen.


Is ook zo. Ik word dat meer en meer gewaar door zelf te gaan proberen (klooien) :wink:
Offline #André M#
FS Juridisch
wo 22 sep 2004, 16:04 Bericht 
Avatar gebruiker
is er geen aandacht voor de distributieriem?
Offline blondegod
Pro
wo 22 sep 2004, 16:24 Bericht 
 
Heb laatst m'n distributieriem laten vervange (+ nieuwe multiriemen en nieuwe riemspanners) olie verversen (+ nieuwe filters) en een apk erbij.

Totale kosten ; 435 euro :roll: (audi a4 tdi 110 pk)

Duur of niet duur?? zegt het maar :huh:
Offline ie Turbo
Master
wo 22 sep 2004, 16:32 Bericht 
Avatar gebruiker
Bij mijn oude golfje (benzine) bestaat een grote beurt (om de 15.000 km) uit:
- Koppelingsspeling checken
- Remkrachtregelaar controleren
- Accu bijvullen (evt.)
- Koelmiddel checken/bijvullen
- Klepspeling checken/afstellen
- V-riem checken, evt. spannen
- Bougies vernieuwen
- Contactpunten vernieuwen en timing afstellen
- CO waarde afstellen
- stat. toerental stellen
- Aanzuiglucht verwarming in zomer- of winterstand zetten
- Motor op lekkage controleren (olie, koelmiddel en brandstof)
- Remleidingen/slangen en aansluitingen checken op lekkage en beschadigingen
- Motorolie verversen
- Oliefilter vervangen
- Uitlaat controleren
- Spoorstangeinden controlern op speling en bevestiging, tevens stofkappen checken
- Geleidekogels stofkappen controleren
- Stuurhuis: balgen op lekkage en beschadigingen controleren
- Remblokjes op dikte controleren
- Remvoeringen op dikte controleren
- Banden controleren op loopvlak en diepte
- Manchetten tussenassen: op lekkage en beschadigingen controleren
- Versnellingsbak/diff op lekakage controleren, zonodig bijvullen
- Remvloeistof bijvullen
- Motorkapslot onder en boven smreen
- Undercoating op beschadiging controleren
- Koplampen afstellen
- Proefrit
- voet- en handrem: vrije slag en werking controleren
- rembekrachtiger, koppeling, stuurinrichting: werking controleren
- cilinderkopdeksel op lekkage controleren


Maar dat was vroeger, toen de auto's nog van staal waren, en niet van plastic. Als er dan onderdelen vervangen moeten worden, moet je daar natuurlijk extra voor betalen. Remmen vervangen doen ze natuurlijk niet, maar remblokjes misschien wel, als het nodig is. Moet je dan extra voor betalen.

Als je banden op zijn, zetten ze er waarschijnlijk nieuwe banden onder, die krijg je natuurlijk ook niet gratis.

Dit allemaal in overleg met de klant uiteraard.

Uitlijnen is een van de weinige dingen die je niet zomaar zelf doet volgens mij. Verder zou je alles zelf kunnen doen, met wat tijd en wat tools.
Offline ie Turbo
Master
wo 22 sep 2004, 16:33 Bericht 
Avatar gebruiker
blondegod schreef:
Heb laatst m'n distributieriem laten vervange (+ nieuwe multiriemen en nieuwe riemspanners) olie verversen (+ nieuwe filters) en een apk erbij.

Totale kosten ; 435 euro :roll: (audi a4 tdi 110 pk)

Duur of niet duur?? zegt het maar :huh:


Ik vind dit niet duur, maar zelf doen is wel vééél goedkoper. Kost je wel een dag.
Offline gz
FS Reportage beheerder
wo 22 sep 2004, 17:03 Bericht 
Avatar gebruiker
Ik vraag me dit ook wel eens af.

Toen ik mijn golf nog had wat er een rele of hoe je het maar schrijft kapot. Ik naar de garage toe en hebben ze direct even vervangen. Rekening komt wel zegt ie. 2 week later krijg ik een rekening waarop stond:

Motor nagekeken + onderzocht
Dashbord uit en ingebouwd
Rele vervangen
Uurloon

Direct de garage gebeld en die gozer beweerde echt dit gedaan te hebben. Toen ik zei dat ze de boel aan het oplichten waren en ik actie ervan zou maken zegt ie ik vraag nog wel even na hoe en wat. Dag later telefoon ik heb me vergist en daarom berekenen we alleen de rele en de rest niet. En dat is dan een officele vw dealer.

Ik ben blij dat ik nu een mannetje heb die mijn auto in onderhoud heeft scheelt me weer kosten want 400 / 500 euro koste een grote beurt bij ons ook.
Dit was idd ook exc. Olie ruiterwisservloeistof enz enz enz
Offline Raymond
Detector inbouw specialist
wo 22 sep 2004, 17:07 Bericht 
Avatar gebruiker
blondegod schreef:
Heb laatst m'n distributieriem laten vervange (+ nieuwe multiriemen en nieuwe riemspanners) olie verversen (+ nieuwe filters) en een apk erbij.

Totale kosten ; 435 euro :roll: (audi a4 tdi 110 pk)

Duur of niet duur?? zegt het maar :huh:


Ik vind het wel duur, maar het lijkt mij heel normaal. Voor hetzelfde was ik ook ongeveer dat bedrag kwijt. 400 euro voor de distr.riem en spanrol. Maar het schijnt een beetje motortype afhankelijk te zijn hoe moeilijk een en ander uit en in te bouwen is.
Offline mystudio
Pro
wo 22 sep 2004, 17:23 Bericht 
Avatar gebruiker
400 euro voor een grote beurt is (helaas) heel normaal. Rondom de 400 euro voor je distributie ook. En wat je ervoor krijgt? Ja, dat hangt toch heel erg af van je garage. Ook als je naar de merkdealer gaat, willen ze nog wel es makkelijk zijn. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn merkdealer bij een grote beurt het nalaat om de wielen te demonteren, remmerij ff schoon te maken en goed te checken. Ook het motormanagement hoort uitgelezen te worden bij een grote beurt. Geeft veel informatie en je kunt de compu weer opnieuw instellen/resetten, aangezien er ook weer een nieuw luchtfilter opzit en de auto dus weer wat makkelijker kan 'ademhalen'.
Versnellingsbakoliepijl zou moeten worden gecontroleerd, gebeurt 9 van de 10 keer niet. Zelfde geldt voor stuurpompolie.
Handremkabel wordt niet gechecked (komt bij de APK wel weer), uilijning e.d. wordt ook niet gedaan, tenzij je er om vraagt. Zit niet bij de prijs in. Standaard grote beurt is gewoon olie verversen, oliefilter, luchtfilter, pakking, pollenfilter en interieurfilter. Distributieriem kun je niks visueels aan zien, dus, die wordt gewoon op basis van historie in de gaten gehouden. Airco doen ze standaard nooit wat aan, hebben ze vaak ook niet de speciale hulpmiddelen voor.

Al met al, een grote beurt is niet meer zo uitgebreid als ie, zeg 10 jaar terug was. En dan is 400 euro veel geld.
Offline Basch
Die hard
wo 22 sep 2004, 17:36 Bericht 
Avatar gebruiker
Ik heb mijn Smart in onderhoud bij de Smart dealer in Amsterdam Zuidoost, en ben erg tevreden. Ik heb niet de indruk dat ze de boel belazeren.

Een grote beurt kostte mij laatst 250 euro. De prijs van lampjes, vloeistoffen en filters zitten bij die prijs inbegrepen. Een nette prijs, vind ik zelf. (Ik was immers Sam van Lingen (Alfa Romeo) gewend. :o )
Offline job
Pro
wo 22 sep 2004, 18:31 Bericht 
 
Smart grote beurt 250 Euro, bmw x5 grote beurt 272 euro. Volgens mij is er ergens iets mis. Als je dan nog ziet dat in die prijs van 272 euro voor de bmw 116 euro motorolie is inbegrepen omdat ik volsynthetisch wil hebben dan geloof dat die smart dealer in een jaar binnenloopt.
Offline Mazda323
Die hard
wo 22 sep 2004, 18:32 Bericht 
 
Hoeveel uur denken ze met jouw auto bezig te zijn Martijn?
Mijn dealer rekent al vlot 55 Euro ex BTW per uur. En ze zijn al gauw 2 uur bezig met mijn Mazda (op de factuur dan...)
Offline Wim
Master
wo 22 sep 2004, 19:02 Bericht 
Avatar gebruiker
met mijn tdi'tje doe ik het altijd zelf!

4 liter olie 0w40 shell ultra a 15,80 = 63,20 euro
filter 17 euro
brandstoffilter 34 euro
luchtfilter is van k&N (beter als je gechipped hebt :thumb: )

multiriem en v-snaar controleer ik zelf en de distributie laat ik doen.

voor de rest houd ik alles zelf in de gaten.

Renault heeft wel een service geloof , dat als de auto in "onderhoud" is en je krijgt ergens wat onder weg dat je geholpen wordt. Dus ANWB en Routemobiel zijn overbodig!
Offline Mysterio
Be Detector Inbouw Specialist
wo 22 sep 2004, 19:21 Bericht 
Avatar gebruiker
@Basch

Nou die Smarts van tegenwoordig kunnen wel wat. Ze blijven nu ook al tegen het plafond hangen :lol:
Offline Basch
Die hard
wo 22 sep 2004, 19:42 Bericht 
Avatar gebruiker
Mysterio schreef:
@Basch

Nou die Smarts van tegenwoordig kunnen wel wat. Ze blijven nu ook al tegen het plafond hangen :lol:


Nou je 't zegt.. 8)
Offline Laguna
Master
wo 22 sep 2004, 21:36 Bericht 
 
Wim schreef:
Renault heeft wel een service geloof , dat als de auto in "onderhoud" is en je krijgt ergens wat onder weg dat je geholpen wordt. Dus ANWB en Routemobiel zijn overbodig!


Da's beter voor de pech statistieken, da's de hoofdreden voor dit soort service (en je wordt naar een renault garage gebracht....)!
Offline Mysterio
Be Detector Inbouw Specialist
wo 22 sep 2004, 21:52 Bericht 
Avatar gebruiker
Laguna schreef:
Wim schreef:
Renault heeft wel een service geloof , dat als de auto in "onderhoud" is en je krijgt ergens wat onder weg dat je geholpen wordt. Dus ANWB en Routemobiel zijn overbodig!


Da's beter voor de pech statistieken, da's de hoofdreden voor dit soort service (en je wordt naar een renault garage gebracht....)!


Bij de documentatie van mn Seat zat ook een 5-jaars pechverhelping.
Mn garagehouder heeft hier nooit iets over verteld. Weet iemand wat ik daarmee aankan?
Offline Joost J.
Master
wo 22 sep 2004, 22:40 Bericht 
Avatar gebruiker
Toen ik m'n Tigra'tje nog had was ik voor een grote beurt standaard € 256,- kwijt geloof ik. Was alleen heel vreemd dat zij altijd wel dingen vonden die vervangen moesten worden. Ruitenwisserbladen bijvoorbeeld (die ik zelf een paar weken ervoor al had vervangen). Naaierij dus...

Wat stelt een grote beurt nauw voor?!? Filtertjes vervangen, olieverversen en je bent in principe al klaar. Remvloeistof laat ik wel altijd doen...
Offline maxwin
Master
wo 22 sep 2004, 22:56 Bericht 
Avatar gebruiker
@ martijn,

ze rekenen zoveel,omdat er dan geld in de spaarpot kan als ze van iemand z,n motor hebben verklooit, [spanrol distributie] :wink:
voor mij persoonlijk bestaat de dealer[de naam alleen al] niet eens, alles lekker zelf doen, of laat een monteur van bv. een merkgarage je karretje onderhouden, als je er zelf geen zin in hebt of kunt.
zat vanmorgen een spaans krantje te lezen met een leuk initiatief van een garage die dmv. webcams liet zien wat er op dat moment met je auto gebeurt, kon je via hun site inloggen op je eigen kenteken.
dit hadden zij bedacht omdat veel klanten dachten dat ze opgelicht werden.
bestaat zoiets al in nederland trouwens?
Offline Sietse
Die hard
wo 22 sep 2004, 23:15 Bericht 
Avatar gebruiker
blondegod schreef:
Heb laatst m'n distributieriem laten vervange (+ nieuwe multiriemen en nieuwe riemspanners) olie verversen (+ nieuwe filters) en een apk erbij.

Totale kosten ; 435 euro :roll: (audi a4 tdi 110 pk)

Duur of niet duur?? zegt het maar :huh:


Een voordeel van mijn 320d is dat de distributieketting nooit vervangen of gesmeerd hoeft te worden. Scheelt aanzienlijk in de kosten.
Was laatst voor een kleine beurt (na 25.000 KM) € 190,- inclusief BTW kwijt bij de merkdealer. Vind ik nog best meevallen. T kan vast goedkoper maar ik wil mijn garantie graag behouden...

Voor banden ga ik wel naar een fastfitter.
Offline Martijn
FS Webmaster
do 23 sep 2004, 8:50 Bericht 
Avatar gebruiker
fastfitter of merkdealer maakt niets meer uit, even duur ongeveer.

Daarnaast een verzoek aan diegenen die zelf het onderhoud doen. Kan er misschien eens een fotoreportage worden gemaakt over hoe je het doet. Dus duidelijk de punten die je moet doen en hoe je het moet doen?
Offline Martijn
FS Webmaster
do 23 sep 2004, 12:20 Bericht 
Avatar gebruiker
Hmmz net even geinformeerd bij Kwik Fit, je weet wel ;-)

Grote beurt zou 189 euro kosten. Dat scheelt wel.
Offline toledo
Die hard
do 23 sep 2004, 12:45 Bericht 
Avatar gebruiker
dat valt mij 100% mee.

Paar maand geleden grote beurt bij officiele seatdealer.
tijdens de beurt gebeld of ze de remvloeistof mochten vervangen (op zich netjes)maar als zij denken dat dat moet moeten ze het doen.

Alleen toen kwam de rekening: 700 euro :o en of ik direct ff wou betalen.
en dat bedrag kwam na de opmerking dat een vervangen onderdeel toch wel onder garantie zou vallen. Wat ze ff waren vergeten :evil:

Die zien mij de eerste tijd dus niet meer terug.

Later distributieriem laten vervangen bij de plaatselijke garage. De 150 euro viel me zeker mee.

Allen het loonuur scheelt al de helft.
Offline Martijn
FS Webmaster
do 23 sep 2004, 12:57 Bericht 
Avatar gebruiker
Ook even geinformeerd naar een nieuwe band: 205/55/16 Michelin Primacy 91V, bij Renault en Profile 165 euro, bij de KF: 132 all in. Scheelt toch een leuk bedrag.
Offline malle pietje
Die hard
do 23 sep 2004, 13:28 Bericht 
Avatar gebruiker
Citaat:
Grote beurt = veel geld, wat doen ze ervoor?


Niet veel dat je zelf ook niet kunt doen op een zaterdag middag.
Offline #André M#
FS Juridisch
do 23 sep 2004, 15:14 Bericht 
Avatar gebruiker
vorig jaar distributieriem laten vervangen van mijn golf, 60 euro en een krat bier ;) lekker goedkoop d8 ik zo.
Offline Chemical
Master
do 23 sep 2004, 15:51 Bericht 
Avatar gebruiker
Mijn auto is vandaag voor een grote beurt weg en ik ben benieuwd wat het me gaat kosten. Volgende week kan ik je ook vertellen wat kost en welke handelingen met heeft verricht.


Martijn: Wat betreft de band heb ik een ander forum een situatie mee gemaakt waarbij de KW meer 45 Euro per band duurder was. In ieder geval kan ik een ieder aanraden om van te voren altijd even goed te checken waar een band het goedkoopst is.
Offline Martijn
FS Webmaster
do 23 sep 2004, 16:01 Bericht 
Avatar gebruiker
KF heeft nu zo'n actie, dus....
Offline coelho
Respect
do 23 sep 2004, 16:13 Bericht 
 
@Martijn: Heb je de discussie gevolgd tussen (ik meen) ANWB en KF? Er wordt gezegd dat bij KF niet alle noodzakelijke dingen gedaan worden. Verder zien veel van die KF vestigingen er erg louche uit, staat er personeel te sleutelen die nog niet eens in staat zijn om hun eigen naam te schrijven en zijn de verhalen van banden die tegen de draairichting in gemonteerd zijn niet uit de lucht.

Een merkdealer is overigens het andere uiterste. Misschien dat er ergens een bovag-merkloze-garagist zit?

Ik heb overigens de laatste keer mijn auto voor een kleine beurt naar KF gebracht, omdat ik niet meer naar de merkdealer hoefde nadat mijn garantie verlopen was. De beurt zelf kostte 65 euro. Twee remcilinders moesten vervangen worden. Dat deden ze voor 225. Bij de merkdealer betaalde ik 250 voor een normale beurt zonder extra's. Toch ga ik niet meer naar KF, omdat de auto niet goed "aanvoelt". Het is moeilijk uit te leggen, maar heb het gevoel dat ie sinds dat ik bij KF ben geweest minder plezierig rijdt.
Offline job
Pro
do 23 sep 2004, 16:20 Bericht 
 
@martijn,

tik je band hier maar eens in, echt goeie prijs.

http://www.autobandenmarkt.nl
Offline Zedrak
Respect
do 23 sep 2004, 16:33 Bericht 
 
Ik doe ook alles zelf aan mijn auto. Is allemaal een eitje. De eerste keer is idd goed zoeken.

Kwikfit vind ik een ballentent. Deze zijn echt niet goedkoop. Alles is er duurder. Martijn bij jou zit echt wel een tent die alleen maar banden verkoopt. Daar zijn die banden echt veel goedkoper. Ik heb het geluk dat ik alles via de groothandel kan bestellen. Dat scheelt nog veel meer geld.

Op mijn werk kan ik de boordcomputer resetten dus ook geen knipperende lampjes als je je auto start.

Mysterio, jij had het over 5 jaar garantie?? Mijn ouders hebben 3 jaar All-inn garantie, daar staat wel tegenover dat ze bij de garage de beurten moeten laten doen. Dus je betaalt het eigenlijk al zelf. In jou geval zullen ze moeilijk doen als er iets gebeurd, maar ja, je kunt vast wel aantonen dat er niets anders aan je auto mankeert en dan moet dat volgens mij ook goedkomen!
 [ 81 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cocodee, MSNbot Media, Schep en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar: