Pagina 1 van 2  [ 54 berichten ]
Offline zerty
Master
wo 12 jun 2013, 18:43 Bericht 
Avatar gebruiker
Heeft er misschien iemand een suggestie, hoe ik de magneetkoppeling kan demonteren, zonder een poelietrekker te gebruiken?
Want zo'n speciale trekker heb ik niet. :duh:
Afbeelding
Online Sandeman
FS medewerker
wo 12 jun 2013, 19:00 Bericht 
Avatar gebruiker
Heeeeeey, dat is mijn project!
*subscribe*

(Ik heb net een andere compressor gekocht, maar wil nog wel eens weten wat er nou mis is met de oude :D)
Offline Jack.Ryan
Master
wo 12 jun 2013, 19:01 Bericht 
Avatar gebruiker
Vrees het ergste zerty, ik denk dat je er één moet aanschaffen. Zijn niet zo vreselijk duur hoor, je hoeft geen garage kwaliteit te hebben. Je zou een bout met fijne draad kunnen gebruiken maar ben erg ban dat je dan de draad eruit trekt (je draait die bout en waarschijnlijk maar twee of 3 gangen in. Dat kan bij een nieuw exemplaar genoeg zijn (alles mooi schoon en niet verroest of zo) maar deze is al ff gebruikt. Daarbij komt dat een bout met fijne draad ook "duurder" is dan gewoon spul. Ik zou gewoon ff 3 tientjes uitgeven. Heb je voor een volgende keer weer het goede gereedschap.
Offline zerty
Master
wo 12 jun 2013, 20:01 Bericht 
Avatar gebruiker
Sandeman schreef:
Heeeeeey, dat is mijn project!

:lol: :lol:
Sandeman schreef:
(Ik heb net een andere compressor gekocht, maar wil nog wel eens weten wat er nou mis is met de oude :D)

Die heb je zomaar laten vervangen zonder te weten wat er mis was? :x :x
Jack.Ryan schreef:
Je zou een bout met fijne draad kunnen gebruiken

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe het zit.(is ook moeilijk te zien op de foto)
Je hebt zo'n trekker nodig die je vroeger gebruikte om je magneetvliegwiel van je brommertje te trekken, om de contactpuntjes te vervangen.
Ik heb het al geprobeerd met een normale trekker, maar dan trek ik de platen/verbindingen krom. :fp:
Offline Injectie
Master
wo 12 jun 2013, 20:08 Bericht 
Avatar gebruiker
Je wil de koppeling afstellen toch?
Centrale moertje losnemen. buitenplaat erafhalen. Vulringetjes verwijderen. Plaat weer vastzetten met de centrale moer. (Meestal dop 14) SPeling meten en dan kijken of de pomp het weer doet.

Tenminste bij Saab heb je die poelietrekker alleen maar nodig als je de hele koppeling wilt vervangen.
Online Sandeman
FS medewerker
wo 12 jun 2013, 20:49 Bericht 
Avatar gebruiker
zerty schreef:
Sandeman schreef:
Die heb je zomaar laten vervangen zonder te weten wat er mis was? :x :x

Nee, ik heb een andere van de sloop gehaald, misschien morgen even monteren.
Hij ratelde en tikte als een dolle. Er zit ook wat speling op de poelie, dus hij is zeker niet goed meer.
Ik heb de auto ook dagelijks nodig, dus geen tijd om rustig te kijken wat het probleem is en te reviseren. Dan maar 150 euri voor een andere ;)
Offline zerty
Master
wo 12 jun 2013, 20:52 Bericht 
Avatar gebruiker
Injectie schreef:
Je wil de koppeling afstellen toch?

Dat hoop ik, ik hoop niet dat de spoel kapot is :fp: . (ik meet namelijk geen weerstand)
Injectie schreef:
buitenplaat erafhalen

Die zit met 3 schroefjes vast, en is eraf. zie foto :roll:
Injectie schreef:
Centrale moertje losnemen

Die heb ik los. :kniktja: Dat is een as met een spie, waar het binnengedeelte, wat mee moet gaan draaien op vast zit.
Offline okkiwokki
Master
wo 12 jun 2013, 20:55 Bericht 
 
Een blok hout en een hamer? of is dat te beun?
Offline zerty
Master
wo 12 jun 2013, 20:57 Bericht 
Avatar gebruiker
Sandeman schreef:
Nee, ik heb een andere van de sloop gehaald,

Als die maar niet te lang heeft gelegen, dan zijn misschien de afdichtingen verdroogd, en is hij na een tijdje leeggelopen.
Sandeman schreef:
Dan maar 150 euri voor een andere

Vergeet het vullen niet.
Offline zerty
Master
wo 12 jun 2013, 21:05 Bericht 
Avatar gebruiker
okkiwokki schreef:
Een blok hout en een hamer? of is dat te beun?

Alleen het binnenwerk moet los niet de poelie van de pomp zelf.
Dit dus.
Afbeelding
Offline Injectie
Master
wo 12 jun 2013, 21:40 Bericht 
Avatar gebruiker
Das een Saab deel. Vandaag nog eentje vervangen...(Complete nieuwe pomp dan.) 2 weken terug nog een koppelingetje afgesteld van zo''n pomp.


Afbeelding

Als je deze pomp ziet blijft het riemdeel zitten aan de pomp. die losse schijf er rechts van zit op de pompas met spiebanen. Achter die centrale moer. en kan je er normaal gesproken zo af pakken als de moer los zit.

Wat vor een auto heb je eigenlijk.
Offline Jack.Ryan
Master
wo 12 jun 2013, 21:49 Bericht 
Avatar gebruiker
zerty schreef:
Je hebt zo'n trekker nodig die je vroeger gebruikte om je magneetvliegwiel van je brommertje te trekken, om de contactpuntjes te vervangen.
Dat wist ik dus wel, ik heb zelf ook aan kreidler RMC's gesleuteld. Vandaar dat ik zei dat je die bout er waarschijnlijk niet vergenoeg in zou kunnen draaien en was mijn eerste opmerking ook direct dat je waarschijnlijk toch een trekker moest kopen.. :[ (by the way, ik ben tekenaar / constructeur dus die technische kennis zit wel goed). :lol:
Offline zerty
Master
wo 12 jun 2013, 21:56 Bericht 
Avatar gebruiker
Injectie schreef:
Achter die centrale moer. en kan je er normaal gesproken zo af pakken als de moer los zit.

Niet dus. :schudnee:
Injectie schreef:
Wat vor een auto heb je eigenlijk.

Astra.
Jack.Ryan schreef:
Dat wist ik dus wel,

Oke :thumb:
Maar dat gaat dus absoluut niet, zo hebben ze het wel gemaakt. :[
Moet je naar de garage, en krijg je een dikke rekening. :fp:
Offline Jack.Ryan
Master
wo 12 jun 2013, 22:00 Bericht 
Avatar gebruiker
zerty schreef:
Maar dat gaat dus absoluut niet, zo hebben ze het wel gemaakt. :[
Moet je naar de garage, en krijg je een dikke rekening. :fp:
Tja de garage moet ook omzet houden he. Het zijn net inkjet printers, voor 80 euries heb je zon pokkeding, maar de cartridges die je er in moet stoppen zijn direct over de 100 euries per stuk. En als je dan een met één cartridge per kleur hebt ben je mooi de pisang.

Injectie schreef:
Das een Saab deel.
Er is een saab serie die op het opel onderstel (dacht dat het de astra was) is gebouwd.
Offline Injectie
Master
wo 12 jun 2013, 22:02 Bericht 
Avatar gebruiker
OVerigens lees ik net op AMT forum dat die magneet spoel een paar ohm weerstand moet hebben.
Oftewel spoeltje defect?
Offline Raymond
Detector inbouw specialist
do 13 jun 2013, 8:48 Bericht 
Avatar gebruiker
Haal toch zo'n trekkertje man. Ik zou er niet eens over twijfelen. Heb een automaterialenboer in de achtertuin, die heeft alles. Hoe vaak ik daar wel niet kom.
Offline Injectie
Master
do 13 jun 2013, 9:19 Bericht 
Avatar gebruiker
Oude Saab 9-5 Vertoont veel overeenkomsten met de opel Omega. de 9-3 sport sedan is vectra en de oude 9-3 zit idd veel astra in. De pomp die ik laat zien is van de oude 9-3
Saab heeft overigens wel altijd eigen motoren gehad.

Ik ben al 13 jaar een in Saab gespecialiseerd monteur.
Offline zerty
Master
do 13 jun 2013, 11:14 Bericht 
Avatar gebruiker
Injectie schreef:
Oftewel spoeltje defect?

Klopt het, dat er ook een zekering inzit?
En ik weet nog steeds niet waar die tweede elektro aansluiting voor is.
Raymond schreef:
Haal toch zo'n trekkertje man. Ik zou er niet eens over twijfelen.

Ik koop niet graag dingen die ik maar 1 keer gebruik, ik kan wel zo'n ding lenen van een opelmonteur (familie).
Maar ik dacht, misschien weet iemand hier een oplossing. :thumb:
Offline Walker
Master
do 13 jun 2013, 11:21 Bericht 
Avatar gebruiker
Was dat hier dat iemand hulp kreeg van zijn broer? En die broer dacht dat het met warmstoken ook wel ging, waarna alle keerringen van het blok er wel uit lagen, maar de poelie nog op zijn plek zat?
Offline Raymond
Detector inbouw specialist
do 13 jun 2013, 12:36 Bericht 
Avatar gebruiker
Walker schreef:
Was dat hier dat iemand hulp kreeg van zijn broer? En die broer dacht dat het met warmstoken ook wel ging, waarna alle keerringen van het blok er wel uit lagen, maar de poelie nog op zijn plek zat?

:o :roflol:

zerty schreef:
Ik koop niet graag dingen die ik maar 1 keer gebruik

Ik heb van mijn auto de hele gereedschapsset gekocht om een distributiewissel uit te voeren. Gebruik je ook maar 1x.
Online Sandeman
FS medewerker
do 13 jun 2013, 13:15 Bericht 
Avatar gebruiker
Walker schreef:
Was dat hier dat iemand hulp kreeg van zijn broer? En die broer dacht dat het met warmstoken ook wel ging, waarna alle keerringen van het blok er wel uit lagen, maar de poelie nog op zijn plek zat?

:lol: Zo hebben wij niet zo lang geleden mijn dynamo gesloopt. Alles, alles geprobeerd om de vrijloopkoppeling eraf te krijgen... Het is niet gelukt :boos: :[
Offline Injectie
Master
do 13 jun 2013, 13:16 Bericht 
Avatar gebruiker
Ik vervang geen distributie als die ketting knap lepel ik er een ander blok in.


Zerty doe is een foto van die aansluitingen en de complete pomp. Praat wat makkelijker
Offline zerty
Master
do 13 jun 2013, 16:45 Bericht 
Avatar gebruiker
Ik ben nou aan het werk, dat word dus morgen.
De pomp zit trouwens nog op het blok, dus of dat een duidelijke foto word weet ik niet.
Offline Dennis_on_the_road
Master
do 13 jun 2013, 17:03 Bericht 
Avatar gebruiker
Daar heb je ws. een speciale koppelingshouder voor nodig.
Zo'n geval.

Afbeelding

of zoiets:
Afbeelding

$11 geen geld


Of op MP voor €30

Afbeelding

http://link.marktplaats.nl/687379126

Goed gereedschap is het halve werk en bespaarde mij iig al veel gevloek. De centrale moer was al los zag ik...
Offline FordFiasco
Die hard
do 13 jun 2013, 18:07 Bericht 
 
Of je leent het gereedschap van een "bevriende" garagist?
Je schuift hem wat knaken of een 6-pack pilsner / speciaalbier toe en klaar?
Met een vriend hebben we ook ooit eens gevraagd of we even van een 15 tons garage-pers gebruik mochten maken bij een dorpsgarage. Geen probleem.

Verder: stel deze vragen niet aan een aantal gereedschaps-fetisjisten hier :wink: (ja, ik ben daar een van :oops: )

@Raymond: jij zocht (en hebt gevonden) gewoon een goede reden om lekker Audi te blijven rijden. :thumb: Distrubutiewissel is trouwens niet de allereenvoudigste klus. Respect dus! :thumb:
Offline zerty
Master
do 13 jun 2013, 22:31 Bericht 
Avatar gebruiker
Raymond schreef:
zerty schreef:
Ik koop niet graag dingen die ik maar 1 keer gebruik

Ik heb van mijn auto de hele gereedschapsset gekocht om een distributiewissel uit te voeren. Gebruik je ook maar 1x.

Dan zal je wel geld teveel hebben. :kniktja: :lol: :lol:
Goed gereedschap is het halve werk en bespaarde mij iig al veel gevloek.

Klopt :thumb:
De centrale moer was al los zag ik...

:kniktja: De schroefjes, waar de beschermingsplaat mee vast zit, een stukje erin draaien, en een schroevendraaier ertussen.
Daar heb ik dit niet voor nodig. :wink:
Afbeelding
Offline Dennis_on_the_road
Master
do 13 jun 2013, 23:00 Bericht 
Avatar gebruiker
dat ding bleek idd een soort vasthouder te zijn voor het losdraaien van de centrale moer
Offline zerty
Master
do 13 jun 2013, 23:20 Bericht 
Avatar gebruiker
Ik heb dit even vanuit het cafe hierheen gekopieerd. :wink:
Injectie schreef:
Zoals ik ze ken hebben ze allemaal maar 1 aansluiting.

Die van mij heeft 2 aansluitingen.
Deze ook, maar dit is een hele andere pomp.
KLIKKLIK
Offline zerty
Master
do 13 jun 2013, 23:46 Bericht 
Avatar gebruiker
Raymond schreef:

Ik heb van mijn auto de hele gereedschapsset gekocht om een distributiewissel uit te voeren. Gebruik je ook maar 1x.

En wat voor speciaal gereedschap heb je daar dan voor nodig?
En over welke auto heb je het dan?
Ik weet niet hoeveel en welke merken je allemaal hebt. :schudnee: :lol:
FordFiasco schreef:
Of je leent het gereedschap van een "bevriende" garagist?

Dat zei ik al. :roll:
FordFiasco schreef:
Je schuift hem wat knaken of een 6-pack pilsner / speciaalbier toe en klaar?

Echt niet. :nono: :lol: :lol: Dat bier zuip ik zelf op. :kniktja: :biertje: :biertje:
Offline RucphenNB
Master
vr 14 jun 2013, 21:06 Bericht 
Avatar gebruiker
Injectie schreef:
Saab heeft overigens wel altijd eigen motoren gehad.

:schudnee: :schudnee: :schudnee:
Injectie schreef:
Oude Saab 9-5 Vertoont veel overeenkomsten met de opel Omega. de 9-3 sport sedan is vectra en de oude 9-3 zit idd veel astra in. De pomp die ik laat zien is van de oude 9-3

Saab 9-5 is Vectra platform, laatste model op Insignia platform. 9-3 maakte ook gebruik van het Vectra platform.
Injectie schreef:
Ik ben al 13 jaar een in Saab gespecialiseerd monteur.

Vreemd dat je dan niet weet dat Saab gebruikt heeft gemaakt van motoren van Ford, Fiat (Saab 9000) en GM en zelfs BMW in het laatste jaar van de 9-3 productie. De Ford motor was trouwens de V4 motor uit een Taunus. :wink:
Offline RucphenNB
Master
vr 14 jun 2013, 21:08 Bericht 
Avatar gebruiker
zerty schreef:
Dat bier zuip ik zelf op.

Jammer, anders was ik even langs gekomen om je te helpen. Ik moet binnenkort mijn pomp uit elkaar halen en kijken of ik zelf het lager kan vervangen. :x :x
Offline Injectie
Master
vr 14 jun 2013, 21:48 Bericht 
Avatar gebruiker
de drie cilinder 2 takt is zelfs van DKW. V4 is van Ford. In een Saab 9000 liggen geen Fiat motoren. alleen de doorontwikkeling van de Triumph slant motor zoals gebruikt in de 99. (en die kloterige V6 van GM) Maar daar kun je niks mee. Vanaf 98 toen Saab diesels moets produceren van GM kwamen er eerst isuzu's en later de JTD's (2005)

BMW motoren zijn er tot nu toe nooit gebruikt. Maar het schijnt dat de nieuwe eigenaar van Saab. (Nevs) in 2014 weer auto's gaat produceren met BMW motoren.
Offline zerty
Master
vr 14 jun 2013, 22:09 Bericht 
Avatar gebruiker
Injectie schreef:
Zerty doe is een foto van die aansluitingen en de complete pomp. Praat wat makkelijker

Afbeelding

RucphenNB schreef:

Jammer, anders was ik even langs gekomen om je te helpen.

:lol: Jij wel. (f)
Offline RucphenNB
Master
vr 14 jun 2013, 23:36 Bericht 
Avatar gebruiker
Injectie schreef:
later de JTD's (2005)

Fiat diesel en in de Saab 9000 was de 1985cc 16v turbo samen met Fiat ontwikkeld, sterker, de Lancia Delta werd verkocht als Saab 600 in Zweden.
Injectie schreef:
Saab heeft overigens wel altijd eigen motoren gehad.

Die uitlating doen en dan
Injectie schreef:
Ik ben al 13 jaar een in Saab gespecialiseerd monteur.

zetten me even aan het denken, zeker omdat ik weet dat ook Saab motoren van andere merken gebruikt heeft. In het laatste jaar van de productie van de 9-3 werden wel degelijk BMW motoren gebruikt om de kosten te drukken en Saab te redden. :wink:

zerty schreef:
Jij wel.

Waarom niet?
Offline egeltjes
Master
vr 14 jun 2013, 23:37 Bericht 
Avatar gebruiker
zerty schreef:
Ik koop niet graag dingen die ik maar 1 keer gebruik, ik kan wel zo'n ding lenen van een opelmonteur (familie).


Vakantiegeld is pas gestort (althans dat hoop ik voor je).
Gewoon kopen en daarna kan je het altijd nog verkopen. :[ :[
Offline zerty
Master
za 15 jun 2013, 1:38 Bericht 
Avatar gebruiker
RucphenNB schreef:
zerty schreef:
Jij wel.

Waarom niet?

Omdat we in het verleden wel eens een paar meningsverschillen hebben gehad? :lol: (f)
Dat neem ik je niet (meer) kwalijk, je hebt verteld hoe dat zo gekomen is.
Ik had alleen gehoopt, dat het topic toen niet op slot was gegaan en ik je had kunnen zeggen dat het heel moeilijk is om je kind te zien huilen als zijn knuffel/vriend is vermist, vergiftigd, vermoord.
Dat doet me meer pijn dan dat die k.. er niet meer is.
Maar ik draaf weer door. :fp: (kan er ook niks aan doen :x )

Maar je mag best komen, maar dan moet je wel de bank delen met 4 andere. En daar hoort zertyvrouw niet bij. :lol: (f)
egeltjes schreef:
Vakantiegeld is pas gestort (althans dat hoop ik voor je).

:kniktja:
egeltjes schreef:
Gewoon kopen en daarna kan je het altijd nog verkopen

Als ik wist wat ik moet kopen, ik weet niet eens het merk van die pomp.
En is het linkse draad, metrisch, fijne spoed?
Ik zou het niet weten. :schudnee:
Offline Injectie
Master
za 15 jun 2013, 6:11 Bericht 
Avatar gebruiker
RucphenNB schreef:
Fiat diesel en in de Saab 9000 was de 1985cc 16v turbo samen met Fiat ontwikkeld, sterker, de Lancia Delta werd verkocht als Saab 600 in Zweden


FIat Diesel is pas vanaf 2005. MAar toen werd de 9000 al lang niet meer geleverd. De 2.0 Turbo is Saabs eigen ontwikkeling en was in de eerste jaren dezelfde Motor als in de Saab 900. Daar heeft lancia niks mee van doen. Sterker nog de samenwerking is verbroken nog voordat de eerste auto's geleverd werden omdat de italiaanse kwaliteitsstandaarden niet voldeden in de ogen van Saab.

De Saab 600 is puur en alleen in zweden geleverd en bij mijn weten lagen daar zelfs alleen de lichtse lancia motoren in.
RucphenNB schreef:
In het laatste jaar van de productie van de 9-3 werden wel degelijk BMW motoren gebruikt om de kosten te drukken en Saab te redden


Dan weet je meer als mij. Vertel mij eens welke motoren. IK heb in de 9-3 namelijk nog nooit andere motoren gezien als de B207 de zx18e (een echte vectra motor :thumb_d: ) de Holden V6, de Isuzu 2,2 en later de alfa JTD's
GM heeft veel geprofiteerd van de Turbo kennis van Saab. (Saab heeft dat weer geleerd van Scania)


IK weet donders goed dat saab geen eigen motoren heeft. HElemaal nul komma nul zelfs als je het goed bekijkt. want alles is geleend., en de benzinemotoren uit de 9000, 9-3 versie 1 en de 9-5 oude generatie. Zijn zelfs allemaal nog steeds doorontwikkelingen van de Triumph motor die ze in de saab 99 hebben gebruikt. Maar dit is wel wat ik bedoel met de "eigen" Motoren
Offline Injectie
Master
za 15 jun 2013, 6:17 Bericht 
Avatar gebruiker
zerty schreef:


Is die tweede draad niet gewoon de massa? BIj de pompen die ik ken pakt ie massa via het blok. Maar als ik deze draden bekijk denk ik toch aan een massa via de 2e draad. OVerigens kan het kroonsteentje ook problemen veroorzaken.
Offline Raymond
Detector inbouw specialist
za 15 jun 2013, 8:11 Bericht 
Avatar gebruiker
FordFiasco schreef:
Distrubutiewissel is trouwens niet de allereenvoudigste klus. Respect dus!

En een V6 TDI ook nog. :x Bedankt.
Offline RucphenNB
Master
za 15 jun 2013, 12:03 Bericht 
Avatar gebruiker
zerty schreef:
Maar je mag best komen, maar dan moet je wel de bank delen met 4 andere. En daar hoort zertyvrouw niet bij.

Waarom de bank delen? Ik kom je helpen met je pomp en dan even een biertje drinken. Dat doe ik altijd bij de auto.
zerty schreef:
ik weet niet eens het merk van die pomp.

Opel Astra toch? Meestal een Bosch hoewel afhankelijk van bouwjaar er ook een Delphi op kan zitten.
Injectie schreef:
De 2.0 Turbo is Saabs eigen ontwikkeling en was in de eerste jaren dezelfde Motor als in de Saab 900. Daar heeft lancia niks mee van doen. Sterker nog de samenwerking is verbroken nog voordat de eerste auto's geleverd werden omdat de italiaanse kwaliteitsstandaarden niet voldeden in de ogen van Saab.

Yep, daarom zijn de deuren exact gelijk aan die van een Croma... Daarom gebruikt men vanaf de samenwerking exact dezelfde kleppen, nokkenassen en turbo als in de Delta integrale 16v...
Injectie schreef:
GM heeft veel geprofiteerd van de Turbo kennis van Saab.

Maar natuurlijk... Ik zou eens goed in het verleden duiken van GM en vooral de Amerikaanse klassiekers om te zien waar de turbokennis vandaan komt. BTW, vergeet de Lotus Omega niet die er al was voor de samenwerking met Saab.
Injectie schreef:
Vertel mij eens welke motoren.

N46B20C.
Injectie schreef:
IK weet donders goed dat saab geen eigen motoren heeft. HElemaal nul komma nul zelfs als je het goed bekijkt. want alles is geleend., en de benzinemotoren uit de 9000, 9-3 versie 1 en de 9-5 oude generatie. Zijn zelfs allemaal nog steeds doorontwikkelingen van de Triumph motor die ze in de saab 99 hebben gebruikt. Maar dit is wel wat ik bedoel met de "eigen" Motoren

Dan zijn het nog steeds geen eigen motoren zoals bijvoorbeeld Opel wel heeft.
Offline Injectie
Master
za 15 jun 2013, 13:26 Bericht 
Avatar gebruiker
RucphenNB schreef:
Yep, daarom zijn de deuren exact gelijk aan die van een Croma


Ik zou zeggen til ze eens op en voel het verschil in gewicht. Vorm is gelijk. Gebruikte materialen niet.

ALs ik is jonge saabs tegenkom zal ik er op letten. Maar de jongste waar ik nu aan sleutel zijn van 2009 en daar liggen de bmw motoren niet in. En ik heb heb er ook nog nooit collega's over gehoord dat er BMW motoren in de 9-3 liggen.
Ik kan er ook niets over vinden. Alleen de geruchten.
Offline zerty
Master
za 15 jun 2013, 18:22 Bericht 
Avatar gebruiker
Injectie schreef:
OVerigens kan het kroonsteentje ook problemen veroorzaken.

Dat heb ik gedaan om er rechtstreeks spanning op te zetten.
RucphenNB schreef:
Waarom de bank delen? Ik kom je helpen met je pomp en dan even een biertje drinken. Dat doe ik altijd bij de auto.

:lol: :thumb: Misschien hou ik je daar wel aan. :wink:
Offline zerty
Master
za 15 jun 2013, 19:07 Bericht 
Avatar gebruiker
Injectie schreef:

Is die tweede draad niet gewoon de massa?

:woop: :woop: :woop: :woop: :woop: :woop:
Dat was dus het probleem, geen massa. :fp:
Morgen even een nieuwe kabel trekken.
Allemaal bedank voor het meedenken. (f)
Offline Raymond
Detector inbouw specialist
za 15 jun 2013, 19:29 Bericht 
Avatar gebruiker
RucphenNB schreef:
Daarom gebruikt men vanaf de samenwerking exact dezelfde kleppen, nokkenassen en turbo als in de Delta integrale 16v...

Ah, daar heb je de oorzaak van het faillissement al!
Offline RucphenNB
Master
za 15 jun 2013, 22:14 Bericht 
Avatar gebruiker
Raymond schreef:
Ah, daar heb je de oorzaak van het faillissement al!

:roflol: :roflol: :fp: :fp:
Offline Raymond
Detector inbouw specialist
zo 16 jun 2013, 18:37 Bericht 
Avatar gebruiker
Ok, ik moet eerlijk zijn. Motorisch mankeerde er nooit iets aan mijn Delta.
Offline zerty
Master
zo 16 jun 2013, 19:02 Bericht 
Avatar gebruiker
Jaaa ik vind het ook fijn dat de airco het weer doet. :roll: :wink:
Offline RucphenNB
Master
zo 16 jun 2013, 20:29 Bericht 
Avatar gebruiker
Raymond schreef:
Ok, ik moet eerlijk zijn. Motorisch mankeerde er nooit iets aan mijn Delta.

Alleen dynamo en die was best lastig te vervangen. Verder weinig storingen gehad, maar heb hem ook niet lang gehad. Was trouwens de Evo 2
Offline zerty
Master
do 20 jun 2013, 20:12 Bericht 
Avatar gebruiker
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten, wat een garage allemaal had vervangen, en wat de rekening dan zou zijn. :[
Online Sandeman
FS medewerker
do 20 jun 2013, 20:16 Bericht 
Avatar gebruiker
Die van mij doet het trouwens ook weer hoor.... Als een vrieskist :)
 [ 54 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], vd9500 en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar: