Pagina 1 van 1  [ 49 berichten ]
Offline Sietse
Die hard
vr 23 dec 2011, 23:25 Bericht 
Hierbij weer een auto vraagstuk voor de kenners...

Ik ga per 1 februari van baan veranderen. In de nieuwe baan helaas geen leaseauto (wel redelijke KM-vergoeding), maar vanuit oude baan wel verplicht om mijn lease 508 over te nemen. De 508 wil ik echter niet houden aangezien de 508 een benzine is en ik straks 75000km per jaar moet rijden. Gelukkig wil mijn dealert de 508 van mij inkopen voor een prijs waardoor ik er wel een aardig bedrag bij inschiet, maar waar ik wel overheen kom door de mooie nieuwe baan.

Nu zoek ik dus een betrouwbaar dieseltje om mij 4x per week 350km per dag te vervoeren. Aantal eisen:
- Niet te oud (liefst 2007 of nieuwer)
- Liever niet duurder dan 20.000 euro, goedkoper is zeker een pré :D
- Garantie (minimaal 6 maanden), om toch het risico op een miskoop enigzins uit te sluiten
- Fatsoenlijke veiligheidsvoorzieningen ABS, ESP, tractioncontrol, airbags etc.
- Uitrusting: climatronic, cruise control, fatsoenlijke stereo

Iemand suggesties?

Ik kwam zelf deze tegen:
2009 BMW 318D Touring, is wel aardig aan de prijs, maar wel een erg mooie auto http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=cu112fyexyvw
2007 Audi A3 sportback 1.9 TDI, lekker voordelig, en lijkt mij wel geschikt om in 2 jaar tijd 150k bij te rijden zodat ie dan met 300k op de klok richting t oostblok kan :lol: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=cuwtuiidoyfj
Offline NooitTeSnel
Master
vr 23 dec 2011, 23:59 Bericht 
Sietse schreef:
Gelukkig wil mijn dealert de 508 van mij inkopen voor een prijs waardoor ik er wel een aardig bedrag bij inschiet, maar waar ik wel overheen kom door de mooie nieuwe baan.

Ik zou eerst even kijken wat de inruil is bij aanschaf van je nieuwe auto, want volgens mij levert inruilen meestal meer op dan gewoon zo inleveren.

Verder heeft Audi A-select en BMW de Premium Selection (en anderen hebben natuurlijk ook dat soort dingen). Als je (een beetje zoals bij je leasebak) de kosten voorspelbaar wilt hebben dan is een relatief jonge auto met 2 jaar garantie misschien interessant? Premium Selection heeft geen limiet op kilometers, dus je kunt je 150.000km in 2 jaar gewoon binnen de garantie rijden. Standaard onderhoud (remblokken elke X km vervangen bijvoorbeeld) kan je makkelijk aan zien komen. Ik kreeg bij het uitzoeken van mijn auto een lijstje van het aantal kilometers / maanden tot alle volgende onderhouds-acties (staat ergens in je boordcomputer / idrive) en wat die ongeveer zouden moeten kosten.

Een 318d is in de Premium Selection nog net voor 20k te vinden, dus ga eens langs met je huidige auto en check wat ze je voor aanbod willen doen? Als ze minder bieden dan de Peugeot dealer dan onderhandel je over korting op je nieuwe auto, omdat je niet inruilt (vrij gebruikelijk). Als ze meer bieden.. kassa?

En die A3: Dat 1.9 TDI blok is bekend om hoe onverwoestbaar het is, dus als je voor lage kosten wilt gaan zou ik die zeker even proberen.
Offline Martijn
FS Webmaster
za 24 dec 2011, 11:53 Bericht 
Als je voordelig wil zijn, moet je vooral niet richting BMW en Audi kijken. Kijk dan eens naar Skoda Superb oid.
Een reparatie bij BMW of Audi gaat ook meteen richting de hoofdprijs.
Offline Christafari
Master
za 24 dec 2011, 16:14 Bericht 
Martijn schreef:
Skoda Superb

:thumb:

Seat Exeo met alles erop en eraan, ook goeie optie.
Offline Rover
Master
za 24 dec 2011, 16:18 Bericht 
Heeft de dealer die de 508 wil kopen niets leuks?
Offline Sietse
Die hard
za 24 dec 2011, 18:57 Bericht 
Rover schreef:
Heeft de dealer die de 508 wil kopen niets leuks?

Nee. Alleen demo 508'en met de 1.6 eHDI motor. In privé een geknepen 20% bijtelling diesel rijden en wel de volle mep MRB betalen lijkt mij redelijk zinloos, omdat die eco bakken in de praktijk niks minder verbruiken dan een normale 2 liter diesel. Daarnaast zijn deze 508'en erg karig uitgerust terwijl ik nu een full option heb en moet er ook nog minstens 5.000 euro bij. Dan kan ik nog beter mijn benzine 508 houden.

Hoewel mijn 508 nu uitstekend bevalt, heb ik bij een franse auto toch een minder prettig gevoel dan bij een duits product in het geval ik het onderhoud zelf moet betalen. Ken meerder mensen die een BMW diesel richting de 400.000km hebben gereden zonder noemenswaardige problemen.

Vandaag een proefrit gemaakt in http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=cu112fyexyvw. Beviel :thumb:
Offline Rover
Master
za 24 dec 2011, 19:01 Bericht 
Ziet er leuk uit! :thumb:
Offline Sietse
Die hard
za 24 dec 2011, 19:06 Bericht 
Martijn schreef:
Als je voordelig wil zijn, moet je vooral niet richting BMW en Audi kijken. Kijk dan eens naar Skoda Superb oid.
Een reparatie bij BMW of Audi gaat ook meteen richting de hoofdprijs.

Is een skoda goedkoper in onderhoud dan een audi? Bij alle VAG TDI's moet als ik het goed heb elke 90.000km de distributieriem vervangen worden. Een dure grap, omdat dat bij mijn kilometrage bijna elk jaar gedaan moet worden. De BMW heeft een distributieketting, dus die kosten zou ik dan al besparen. Lijkt mij verder dat skoda onderdelen niet veel goedkoper zijn omdat dit allemaal standaard VAG spul is.
Offline Christafari
Master
za 24 dec 2011, 19:08 Bericht 
Ziet er idd mooi uit. Kijk toch nog even voor die Exeo. In jouw prijsklasse heb je er 1 met weinig kilometers en onderhuids is het een a4, niet eens zo gek veel ouder qua model als de bmw waar je naar kijkt.
Offline Dickdld
Weet de weg
za 24 dec 2011, 19:12 Bericht 
Bij mijn Octavia Combi Business Edtion 1.9 moet de distributieriem om de 150.000 km vervangen worden. Skoda onderdelen zijn hier (Dld) in ieder geval beduidend goedkoper dan VW- en Audi-onderdelen.
Offline pr0mo
Master
zo 25 dec 2011, 12:55 Bericht 
Een 1.9tdi heeft bij 120.000 een nieuwe distributieriem nodig, meestal pakken ze meteen de waterpomp erbij. Een BMW heeft een ketting en hoeft dus niet zo regelmatig vervangen te worden. Kan kosten schelen hoor!
Offline Dickdld
Weet de weg
zo 25 dec 2011, 13:23 Bericht 
Citaat:
Een 1.9tdi heeft bij 120.000 een nieuwe distributieriem nodig

Tot en met 2006, vanaf 2007 150.000. Was in september bij de Werkstatt voor een beurt en de TÜV en verwachte een duurdere beurt maar kreeg te horen dat mijn motor van het nieuwere type was en pas bij 150.000 de distributieriem vervangen moest worden.
Offline JBHC
Die hard
zo 25 dec 2011, 22:00 Bericht 

Dickdld schreef:
Skoda onderdelen zijn hier (Dld) in ieder geval beduidend goedkoper dan VW- en Audi-onderdelen.

:o
Het zijn toch gewoon de zelfde onderdelen ?
Offline Guppenklup
Master
zo 25 dec 2011, 22:25 Bericht 
Martijn schreef:
Een reparatie bij BMW of Audi gaat ook meteen richting de hoofdprijs

:kniktja:

Maar in vier jaar/160k maar één (kleine) reparatie gehad aan mijn 530D :thumb:
Offline Sietse
Die hard
zo 25 dec 2011, 22:29 Bericht 
Toch altijd lastig om een andere auto uit te zoeken met zoveel keuze :o

Heb nu een Alfa 159 gespot die mij ook erg leuk lijkt. Vooral de prijs van 9.900 euro spreekt mij wel aan.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=wkqi31jgongg
Op basis van de onderhoudshistorie op de site van leaseplan lijkt mij dit een auto waar weinig problemen mee zijn geweest. Zal dit een verstandige aankoop zijn om in 2 jaar tijd 150.000km bij op te rijden?
Offline Rover
Master
zo 25 dec 2011, 22:32 Bericht 
Zijn opzich goede en leuke auto´s. Wel rustig warmrijden en even laten afkoelen. Advies om deze auto niet maximaal te chippen, dan kom je wel tegen behoorlijk wat extra kosten. Mocht je nogal van doorrijden houden dan zou ik persoonlijk de remmen aanpassen, de fabrieksremmen zijn wat beperkt.

edit: is wel een wat kale versie trouwens... is er geen leukere?
Offline Sietse
Die hard
zo 25 dec 2011, 22:48 Bericht 
Rover schreef:
edit: is wel een wat kale versie trouwens... is er geen leukere?

Ik ben niet zo thuis in de alfa's... Chippen begin ik sowieso niet aan. Welke uitvoering is een aanrader?
Aan de andere kant heeft deze climatronic, mooi leer, nette velgen, kleuren navigatie... Zit geen stuurwielbediening op, das wel weer jammer.
Offline ericj
Pro
zo 25 dec 2011, 23:00 Bericht 
Geen tip voor de nieuwe auto (Alfa is ok natuurlijk, zie avatar), maar wel een andere (mocht je hier nog niet bij stil gestaan hebben): het verlies dat je lijdt door (overnamekosten leaseauto -/- de verkoopprijs) kun je volgens mij aftrekken van de inkomstenbelasting.
Offline Sietse
Die hard
zo 25 dec 2011, 23:37 Bericht 
ericj schreef:
Geen tip voor de nieuwe auto (Alfa is ok natuurlijk, zie avatar), maar wel een andere (mocht je hier nog niet bij stil gestaan hebben): het verlies dat je lijdt door (overnamekosten leaseauto -/- de verkoopprijs) kun je volgens mij aftrekken van de inkomstenbelasting.

Het was mij wel bekend dat ik in het geval van afkoop de afkoopboete door mijn werkgever zou kunnen laten verrekenen met de betaalde bijtelling, echter ik ga per 1 februari uit dienst dus dat schiet niet erg op voor 2012.

Uit jouw reactie begrijp ik dat ik de het verschil in overnamekosten en de verkoopprijs op een andere wijze kan aftrekken van de IB? Weet iemand hier of dit kan en zo ja hoe?
Offline Mdw
Master
zo 25 dec 2011, 23:40 Bericht 
Sietse schreef:
Welke uitvoering is een aanrader?

De TI uitvoeringen :wink: , rij daar maar eens in , rij je nooit weer een andere wagen :P

Hele lange link klikie doen :wink:
Offline dabeetle
Master
zo 25 dec 2011, 23:42 Bericht 
Sietse schreef:
echter ik ga per 1 februari uit dienst dus dat schiet niet erg op voor 2012.

Kan je niet regelen dat je de auto per 31/12/2011 afkoopt dan? :)
Offline Sietse
Die hard
zo 25 dec 2011, 23:48 Bericht 
dabeetle schreef:
Kan je niet regelen dat je de auto per 31/12/2011 afkoopt dan?

Dat kon wel maar helpt me niet veel. De overnameprijs valt in vergelijking met de afkoopkosten redelijk mee. De dealert wil de auto voor een redelijke prijs van mij inkopen,waardoor er voor mij netto nauwelijks een verschil is tussen nu afkopen en in 2011 verrekenen met de bijtelling of per 1 feb overnemen en dan direct doorverkopen aan de dealer.

Bovendien geeft het mij iets meer tijd om een andere auto uit te zoeken.

Ik plaats de auto in tussentijd op ons intranet in de hoop dat ergens in het land een collega het contract over wil nemen tegen een schappelijke vergoeding.
Offline VTEC_Driver
Master
ma 26 dec 2011, 13:04 Bericht 
Sietse schreef:
Ik plaats de auto in tussentijd op ons intranet in de hoop dat ergens in het land een collega het contract over wil nemen tegen een schappelijke vergoeding.

Waarom dan ook niet gelijk op Autoscout enz op internet, als je je auto zo weet kwijt te raken heb je wellicht een betere deal dan de overnameprijs van de dealer. En zonder inruiler kun je een leuke deal maken bij een garage waar je je nieuwe auto koopt.
Offline NooitTeSnel
Master
ma 26 dec 2011, 13:14 Bericht 
Probeer dan ook leasetrader.nl even. Zelf geen ervaring mee, maar misschien dat je op die manier goed van je auto af kunt komen?

Sietse schreef:
Vandaag een proefrit gemaakt

Gelijk je huidige auto even laten bekijken om te zien wat zij voor inruil bieden?
Offline ericj
Pro
ma 26 dec 2011, 13:25 Bericht 
Sietse schreef:
Uit jouw reactie begrijp ik dat ik de het verschil in overnamekosten en de verkoopprijs op een andere wijze kan aftrekken van de IB? Weet iemand hier of dit kan en zo ja hoe?

Een andere wijze dan via de bijtelling wordt lastig denk ik, omdat beroepskosten tegenwoordig niet meer aftrekbaar zijn geloof ik. Je oude of nieuwe werkgever zou wel m.i. de afkoopkosten wel belastingvrij mogen vergoeden.
Offline Sietse
Die hard
ma 26 dec 2011, 14:17 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
Gelijk je huidige auto even laten bekijken om te zien wat zij voor inruil bieden?

Ja, maar gezien de zeer scherpe vraagprijs van de BMW konden ze hier niks mee doen.

Misschien deze morgen maar eens bellen http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/bmw/3-serie-m-318d-lederalkantara-navi-pro/2099050
Offline NooitTeSnel
Master
ma 26 dec 2011, 14:24 Bericht 
Sietse schreef:
Ja, maar gezien de zeer scherpe vraagprijs van de BMW konden ze hier niks mee doen.

Ze hebben toch wel een inruilvoorstel gedaan neem ik aan? Kan best zijn dat dat voorstel slechter is dan inleveren bij Peugeot, maar dan waat je dat in ieder geval?
Offline Gatlin
Master
ma 26 dec 2011, 17:37 Bericht 
Sietse schreef:
Het was mij wel bekend dat ik in het geval van afkoop de afkoopboete door mijn werkgever zou kunnen laten verrekenen met de betaalde bijtelling, echter ik ga per 1 februari uit dienst dus dat schiet niet erg op voor 2012.

In geval van afkoop kun je de boete van je bruto salaris laten betalen. Je bent immers je werkgever een schadebedrag verschuldigd, dat wordt ingehouden op je bruto salaris (er is wel een bepaald minimum van je salaris dat moet worden uitbetaald). Belastingdienst heeft daar in eerste instantie niet zoveel mee van doen.

Als je daarentegen je auto overneemt moet je een bedrag betalen van je netto salaris, inclusief de BTW. Dat jij het vervolgens doorverkoopt aan een ander doet er niet toe. Aftrekken van de IB wordt lastig. Je hebt een goed gekocht van een bedrijf, dat doen we normaliter van ons netto salaris, incl. BTW.

Ga eens praten met de salarisadministratie van je oude werkgever. Als ze een beetje meewerken is het in dit soort gevallen waarschijnlijk fiscaal voordeliger om de afkoopboete te betalen, tenzij je zelf in de auto gaat rijden.
Offline Sietse
Die hard
di 27 dec 2011, 10:15 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
Ze hebben toch wel een inruilvoorstel gedaan neem ik aan? Kan best zijn dat dat voorstel slechter is dan inleveren bij Peugeot, maar dan waat je dat in ieder geval?

Hun inruilvoorstel was 1.000 lager dan bij de dealer.
Offline RucphenNB
Master
vr 30 dec 2011, 12:59 Bericht 
Alfa 159 1.9jtd 16v

http://www.autotekoop.nl/occasion/alfa- ... 71/details
http://www.autodealers.nl/Alfa-Romeo/15 ... tails.aspx

Aanrader, de 8v heeft te weinig power. O:)
Offline djidee
Master
vr 30 dec 2011, 13:28 Bericht 
Honda Accord wellicht?

Zie je niet veel, grijze muis ook, maar rijdt prima, heeft power zat en betrouwbaar...

http://www.henkjongen.nl/detail/8419060/Honda-Accord-Tourer-2.2ctdi-Executive

159 >2007 is ook een degelijke optie (Gaat weinig stuk aan, zeker het blok niet)
BMW 3xxD en 5xxD Tourings gaan ook prima

Blijf bij de 2.2ltr d4d Avensissen weg, daar heb ik 3 blokken van zien sneuvelen de afgelopen 4 jaar bij collega's (of dat zegt iets over mijn collega's)... Die stonden erg vaak stil...

V50/V70 D5 van Volvo kan ook altijd nog, prima smeuige blokken :woop:
V50 is wat klein (wel Focus onderstel, mbt rijgedrag prima voor elkaar)
V70 is gewoon een nette degelijke bak, dr lijkt net een hele batterij uit de lease gekomen te zijn, allemaal rond de 170.000/180.000 op de klok en een prijs rond de 17 mille...
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 30 dec 2011, 13:36 Bericht 
djidee schreef:
Zie je niet veel, grijze muis ook, maar rijdt prima, heeft power zat en betrouwbaar...

+1 Al is hij wel erg lelijk. Die ene die ik gereden heb reed prima :kniktja:
Offline djidee
Master
vr 30 dec 2011, 13:42 Bericht 
Een Mazda 6 kan ook altijd nog O:)
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 30 dec 2011, 13:54 Bericht 
:kniktja: That's what I did O:)
Offline Sietse
Die hard
vr 30 dec 2011, 14:27 Bericht 
djidee schreef:
Honda Accord wellicht?

http://www.henkjongen.nl/detail/8419060 ... -Executive

Tsja, dat het prima rijdt en betrouwbaar is geloof ik wel... Maar die achterkant is echt spuuglelijk!
Offline djidee
Master
vr 30 dec 2011, 22:52 Bericht 
Sietse schreef:
Tsja, dat het prima rijdt en betrouwbaar is geloof ik wel... Maar die achterkant is echt spuuglelijk!

Die zie je niet als je rijdt... En gewoon met de neus richting huis parkeren op de oprit :kniktja:
Offline Sietse
Die hard
za 31 dec 2011, 20:55 Bericht 
Vandaag proefritje gemaakt in een Alfa Mito eco. Ondanks dat het een beetje een vrouwenauto is, vind ik het een erg mooie auto om te zien. Zeker in de juiste kleur, met mooi leder en de juiste velgen. Qua rijden beviel de alfa ook prima. Niet het comfort en power wat ik nu in mijn 508 heb, maar ik kan er prima mee leven, zeker gezien het maandelijkse voordeel vanwege lager verbruik, geen MRB en goedkopere verzekering. Daarnaast kan ik alles zelf uitkiezen, 2 jaar garantie en beginnen met een lege km-teller. Al met al een prima optie die er bijkomt op mijn shortlist.

Zag dat de renooit megane en ford focus ook met een MRB vrije diesel beschikbaar komen. Deze komen voor mij net te laat.
De polo/clio/fabia zie ik niet zitten vanwege de driepitter. Fiat punto vind ik niet erg mooi. Zie ik nog een MRB-vrij model over t hoofd?
Offline djidee
Master
zo 01 jan 2012, 3:48 Bericht 
DS3? Rijdt als een kart... Erg on citroen...

Kia Rio schijnt ook een goede wagen te zijn, maar is ook een 3pitter
Corsa is ook in de 14% diesel te krijgen...

En natuurlijk de Ford Fiesta, direct bij aflevering 16" of 17" lichtmetaal onder trappen en gaan met die handel. Mijne is nog 20% (90pk/204nm), maar het is meer dan zat eigenlijk voor de wagen... Als je van rijden houdt :woop: . Bevalt me al ruim 150.000 km
Offline Sietse
Die hard
zo 01 jan 2012, 23:24 Bericht 
djidee schreef:
DS3? Rijdt als een kart... Erg on citroen...

Kia Rio schijnt ook een goede wagen te zijn, maar is ook een 3pitter
Corsa is ook in de 14% diesel te krijgen...

En natuurlijk de Ford Fiesta, direct bij aflevering 16" of 17" lichtmetaal onder trappen en gaan met die handel. Mijne is nog 20% (90pk/204nm), maar het is meer dan zat eigenlijk voor de wagen... Als je van rijden houdt . Bevalt me al ruim 150.000 km

De DS3 is me niet iets te kitscherig en heb er totaal geen klik mee.

In het verleden wel eens een paar maanden een opel als voorloopauto gehad en wel eens als huurauto gehad maar krijg om een of andere reden altijd last van mijn rug in een opel.

Kia Rio vind ik een leuke auto om te zien maar kan volgens mij alleen met de driepitter 1.1 diesel als MRB-vrij gereden worden. Een topsnelheid van 158 km/h en 0-100 in 16,1s is toch wel echt behelpen...

De Fiesta is wel een goede optie om in overweging te nemen. Morgen maar even naar de ford dealer om een proefritje te maken.
Offline Sietse
Die hard
ma 02 jan 2012, 20:04 Bericht 
Sietse schreef:
De Fiesta is wel een goede optie om in overweging te nemen. Morgen maar even naar de ford dealer om een proefritje te maken.

Vandaag bij de Ford dealer geweest. Vond de auto erg krap voorin, vooral de ruimte op schouderhoogte en bewegingsruimte voor mijn linkerarm vond ik dusdanig krap dat ik de proefrit maar achterwege heb gelaten.

Heb inmiddels een mooie offerte liggen voor een full options Alfa Mito. Morgen de knoop maar doorhakken :D
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 02 jan 2012, 20:20 Bericht 
Sietse schreef:
Heb inmiddels een mooie offerte liggen voor een full options Alfa Mito. Morgen de knoop maar doorhakken :D

Is dat de "gewone" Mito of de Mito by Maserati?

Klikkerdeklik
Offline djidee
Master
ma 02 jan 2012, 20:55 Bericht 
Sietse schreef:
Vandaag bij de Ford dealer geweest. Vond de auto erg krap voorin, vooral de ruimte op schouderhoogte en bewegingsruimte voor mijn linkerarm vond ik dusdanig krap dat ik de proefrit maar achterwege heb gelaten.

Err, huh? Hebben ze wat aan die auto gewijzigd dan? Ben 2.06 en kan royaal zitten... Ruimer dan bv een Mazda 3 of een Guilietta

Maar wellicht dat juist de lengte veel uitmaakt, ik zit met mijn schouder/linkerarm ook meer boven het portier (arm ligt meestal een etage hoger dan de bedoeling is) dan bv mn vriendin..

Maar de Mito is ook een prachtig wagentje, zeker vol aangekleed een genot om te zien (kennis heeft een blauwe, full options)
Offline Sietse
Die hard
ma 02 jan 2012, 22:34 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Is dat de "gewone" Mito of de Mito by Maserati?

Het blijft bij de gewone, maar er moet iets te wensen over blijven :)
Offline Sietse
Die hard
ma 02 jan 2012, 22:59 Bericht 
djidee schreef:
Err, huh? Hebben ze wat aan die auto gewijzigd dan? Ben 2.06 en kan royaal zitten... Ruimer dan bv een Mazda 3 of een Guilietta

Maar wellicht dat juist de lengte veel uitmaakt, ik zit met mijn schouder/linkerarm ook meer boven het portier (arm ligt meestal een etage hoger dan de bedoeling is) dan bv mn vriendin..

Maar de Mito is ook een prachtig wagentje, zeker vol aangekleed een genot om te zien (kennis heeft een blauwe, full options)

Ik ben zelf 2.04m. Heb gezeten in een 5 deurs fiesta. Had de stoel helemaal naar achteren en naar beneden. Hoofdruimte was prima, maar had vooral last van het gedeelte waar de gordel uitkomt (b stijl?).

Bij de Mito ga ik ook voor die mooie blauw metallic icm naturel leder.
Offline Mdw
Master
di 03 jan 2012, 0:07 Bericht 
Sietse schreef:
Bij de Mito ga ik ook voor die mooie blauw metallic icm naturel leder.

:respect: :thumb: , krijg je geen spijt van :P
Offline -Joske-
Master
di 03 jan 2012, 0:56 Bericht 
Sietse schreef:
Nu zoek ik dus een betrouwbaar dieseltje om mij 4x per week 350km per dag te vervoeren.
Ik zou een A8 kopen, zit je tenminste 4 uur per dag in luxe erbij. Wie gaat er nu 350 km per dag naar zijn werk toe rijden... Dat zijn 16 uur per week die je zo weg gooit. :dag: Zonde hoor, maar dat realiseer je je later pas. :x
Offline RucphenNB
Master
di 03 jan 2012, 16:03 Bericht 
En zo'n A8 is ook niet zo heel duur om te rijden, toch Joske?
Offline Sietse
Die hard
di 03 jan 2012, 17:25 Bericht 
-Joske- schreef:
Ik zou een A8 kopen, zit je tenminste 4 uur per dag in luxe erbij. Wie gaat er nu 350 km per dag naar zijn werk toe rijden... Dat zijn 16 uur per week die je zo weg gooit. Zonde hoor, maar dat realiseer je je later pas.

Tsja, daar heb je een punt. De reistijd is straks fors, echter ik krijg daar een hele leuke baan voor terug, die in het noorden helaas niet of nauwelijks te vinden zijn.

Bij mijn huidige werkgever waar ik alle lange tijd werk, heb ik een contract voor 40 uur in de week. In de praktijk werk ik minstens 50 uur per week, met uitschieters fors daar boven. Daarnaast gemiddeld 10 uur reistijd per week doordat we de 3 noordelijke provincies vanaf 1 kantoor bedienen en ik ook nog regelmatig in de randstad werk. Minimale werkbesteding is dus nu zeker al 60 uur per week. Daarnaast nog regelmatig 's avonds thuis de laptop open om te werken, wat qua uren niet altijd te schrijven is.

Bij mijn nieuwe werkgever heb ik een contract voor 36 uur in de week (4x9). Reistijd hoop ik door de flexibele werktijden van mijn nieuwe werkgever te kunnen beperken tot zo'n 14 uur in de week. Dan komt mijn totale werkbesteding op 50 uur in de week. Heb ik toch al 10 uur bespaard ten opzichte van nu en elke week 3 dagen weekend :)
Daarnaast krijg ik geen werktelefoon en laptop, dus thuis is straks ook echt thuis. Overwerken doen ze bij mijn nieuwe werkgever niet aan. Als prettige bijkomstigheid is het salaris ook nog een stuk beter, dus ik vind het wel een goede deal.

De praktijk zal uitwijzen hoe het heen en weer reizen bevalt. Ik zit graag in de auto dus zie er niet tegen op. Als nu blijkt dat de reistijd echt uit de hand gaat lopen, dan zal het wel op verhuizen uitdraaien. Maar dat is ook niet erg.
Offline Sietse
Die hard
di 03 jan 2012, 17:34 Bericht 
Mdw schreef:
, krijg je geen spijt van

Hoop het niet, want heb de auto vandaag besteld. :D
Als alles goed gaat, dan krijg ik em half februari al.
 [ 49 berichten ]