Postingstijd interval gedetecteerd van 31.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 56 van 59  [ 2906 berichten ]
Offline djee
Master
di 06 dec 2011, 21:47 Bericht 
EJvL schreef:

50 km enkele reis, voor mij net lang genoeg. Sneeuw als t vers is geen probleem, tot ijs gereden iets minder leuk, ijzel nogo, wel eens mee gemaakt=niet leuk, zeven kleuren werk 2 voeten aan de grond.
Offline viffer
Master
di 06 dec 2011, 22:26 Bericht 

geelhoed schreef:
Kan iemand me dit uitleggen?

Nee, hij/zij rijdt BMW...
Offline geelhoed
Master
wo 07 dec 2011, 5:44 Bericht 
GertJan schreef:

Nee, hij/zij rijdt BMW...

:lol: Daar ben je altijd te jong voor toch?
Offline viffer
Master
wo 07 dec 2011, 8:53 Bericht 

De komende 40 jaar nog wel vind ik :thumb:
Offline Sjaaky
Master
wo 07 dec 2011, 22:37 Bericht 
Uchuch S1000RR O:)
Offline Christafari
Master
zo 08 jan 2012, 10:48 Bericht 
Leven hullie nog?

Ik ga zometeen weer voor t eerst sinds een jaar weer rijden, ben t ff kwijt met bandenspanning voor een Kawa ZX-6R. Kan op internet ook geen eenduidend antwoord geven, het is natuurlijk ook erg persoonlijk.
Ga nu voor 2,5 voor en 2,8 achter. Is dat ongeveer correct?

Oh ja en ga mijn best doen onder de invorderingsgrens te blijven :devil:
Offline rve123
Master
zo 08 jan 2012, 11:07 Bericht 
Zit er nergens een stickertje op de motor en anders eventueel in het boekje.

2.5 voor en 2.9 achter is een spanning die tegenwoordig een beetje als "standaard" wordt gezien. Al zijn er genoeg die met iets minder rijden voor wat andere rijeigenschappen. Tevens reageert de ene band anders op deze spanning als de ander.

Vind het tegenwoordig maar rustig met motorrijders op de weg op me woon-werk route :[
Offline viffer
Master
zo 08 jan 2012, 11:09 Bericht 

Staat bij mij op de achterbrug, ik weet het ook niet uit mijn hoofd.
Offline Christafari
Master
zo 08 jan 2012, 11:11 Bericht 
rve123 schreef:
Vind het tegenwoordig maar rustig met motorrijders op de weg op me woon-werk route

Nou, het was gister anders aardig druk. Vraag me af of de Kwaak nog wel start. Ff trainen en dan maar ff proberen :woop:
Offline Christafari
Master
zo 08 jan 2012, 12:55 Bericht 
Accu heeft geen zin, ligt nu aan het infuus... :boos:
Offline Dennis_on_the_road
Master
zo 08 jan 2012, 13:45 Bericht 
Gewoon ff de startkabel erop of aanduwen. schitterend rijweer, maar zal wel druk zijn denk ik...
Offline WNS2.0D
Master
zo 08 jan 2012, 13:59 Bericht 
Christafari schreef:
Ik ga zometeen weer voor t eerst sinds een jaar weer rijden, ben t ff kwijt met bandenspanning voor een Kawa ZX-6R. Kan op internet ook geen eenduidend antwoord geven, het is natuurlijk ook erg persoonlijk.
Ga nu voor 2,5 voor en 2,8 achter. Is dat ongeveer correct?

Voor mijn gevoel is dat achter wat hard. Ik rij meestal met 2.5 achter en 2.6 voor. Dat is voor iets harder dan mij initieel aangeraden werd, maar ik heb de ervaring dat dat MIJ meer vertrouwen geeft.
Master
zo 08 jan 2012, 16:52 Bericht 
Voorband zou altijd de zachtste van de twee moeten zijn. Ik doe 2.4 voor en 2.6 achter
Offline WNS2.0D
Master
zo 08 jan 2012, 19:42 Bericht 
Dat is wat standaard aanbevolen wordt, proefondervindelijk weet ik dat het MIJ op mijn motor meer vertrouwen geeft voor iets harder te doen. Daarom, het is iets persoonlijks. Gewoon een beetje proberen en onthouden wat bevalt en wat minder.
Master
ma 09 jan 2012, 0:06 Bericht 
e.e.a. is idd afhankelijk van wat je lekker vind i.c.m. het type. merk en model band.
Grip zit tussen de oren zeggen ze wel eens, wat ik in m'n begin jaren heb gedaan met tourbanden/molenstenen heb gedaan zal ik nu niet meer doen :x
Ik was jong en onbezonnen :lol:
Offline Christafari
Master
ma 09 jan 2012, 19:28 Bericht 
Kee, ik ga het weer uitvinden, heb ooit de juiste spanning gehad, toen was ie perfect.

Ander probleempje nu is dat mn brom volgens mij zonder olie staat. Wel gechecked nadat ik m even had laten draaien (Olielampje brandde niet), kan het zijn dat dan al je olie nog in het blok zit?
Offline haringkje
Master
ma 09 jan 2012, 20:41 Bericht 
Christafari schreef:
Wel gechecked nadat ik m even had laten draaien (Olielampje brandde niet), kan het zijn dat dan al je olie nog in het blok zit?

Niet meer starten :schudnee: meteen bijvullen :fp:
Offline just me
Master
ma 09 jan 2012, 21:00 Bericht 
Christafari schreef:
Ander probleempje nu is dat mn brom volgens mij zonder olie staat. Wel gechecked nadat ik m even had laten draaien (Olielampje brandde niet), kan het zijn dat dan al je olie nog in het blok zit?

Kun je net zo goed meteen even alle olie eruit laten lopen, oliefilter verwisselen, olie bijvullen en rijden maar 8)
Master
ma 09 jan 2012, 21:02 Bericht 
Er blijft altijd wel wat in je blok zitten vlak na het starten maar niet door laten lopen.
Bijvullen tot min, goed warm laten worden (rijden!) om daarna bij warme motor te kijken hoe het pijl is.
Alles bij rechtop staande motor.
Heb je trouwens een peilstok of peilglas?
Offline Christafari
Master
ma 09 jan 2012, 21:13 Bericht 
peilglas

:kniktja:

Bijvullen tot min

Ik zie eigenlijk nergens een min of max staan. Vuldop is ook met geen mogelijkheid los te krijgen. Van de week eerst maar ff Valvoline halen. Frituurvet smeert zeker niet genoeg? :[
Offline rve123
Master
ma 09 jan 2012, 21:28 Bericht 
Bij het peilglaasje staan 2 streepjes. Onderste is "min", bovenste is "max"
Afbeelding

En niet op een paddockstand. Dit geeft bij sommige motoren een heel ander beeld.
Offline WNS2.0D
Master
ma 09 jan 2012, 22:32 Bericht 
Hij heeft een jaar stil gestaan zei je? gewoon alle olie vervangen.

Heb je een dry sump? Dan eerst warm laten lopen. Pijlen doe je nadat je gereden hebt meteen na het uitschakelen van de motor.
Offline WNS2.0D
Master
di 10 jan 2012, 12:24 Bericht 
Wat is er aan de hand met mijn motor????
IBM eist 10,6 miljoen euro van failliet TDM
Master
di 10 jan 2012, 12:58 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Heb je een dry sump?

ZX6R toch? Die hebben wet-sump :kniktja:
Offline rve123
Master
di 10 jan 2012, 14:14 Bericht 
Over enkele weken ben ik in het bezit van een nieuwe Yamaha XJ6 Diversion-F in het zwart :D
De SV gaat er dus uit :dag:
Offline Christafari
Master
di 10 jan 2012, 17:38 Bericht 
Hmm, hij is echt wel leeg :o Als de sodemieter olie halen en van het voorjaar ff een beurt laten doen.
Wel apart, vorig jaar is ie flink bijgevuld, bijna niet gereden in de tussentijd. Ik verdenk mijn buren :duh:
Offline Sjaaky
Master
di 10 jan 2012, 18:40 Bericht 
rve123 schreef:
Over enkele weken ben ik in het bezit van een nieuwe Yamaha XJ6 Diversion-F in het zwart

Gefli! Ding rijd echt heerlijk kan ik uit ervaring vertellen, tikkeltje te makkelijk eigenlijk en in combinatie met het tamme linaire blok een tikje saai maar feit is dat je sneller gaat dan je denkt te gaan.
Offline rikski
Pro
di 10 jan 2012, 19:08 Bericht 

Heb gelest op een XJ6 van 2009.
Ik vond het een karakterloze fiets.

Stuurt wel goed en lekker en geeft je genoeg vertrouwen, maar hij is mij te tam.
Offline WNS2.0D
Master
di 10 jan 2012, 19:31 Bericht 
Christafari schreef:
Hmm, hij is echt wel leeg :o Als de sodemieter olie halen en van het voorjaar ff een beurt laten doen.
Wel apart, vorig jaar is ie flink bijgevuld, bijna niet gereden in de tussentijd. Ik verdenk mijn buren :duh:

Ligt er niet een mooie plakkerige zwarte plas onder je motor? En moet je niet eens goed kijken of dat "kwalijkzaki" van je niet gewoon een overgespoten Duc of HD is?
Offline Christafari
Master
di 10 jan 2012, 19:40 Bericht 
WNS2.0D schreef:
En moet je niet eens goed kijken of dat "kwalijkzaki" van je niet gewoon een overgespoten Duc of HD is?

Nee, dat is het zeker niet; als ik rijd, vallen er geen onderdelen vanaf :wink:
Master
wo 11 jan 2012, 0:26 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Christafari schreef:

Ligt er niet een mooie plakkerige zwarte plas onder je motor? En moet je niet eens goed kijken of dat "kwalijkzaki" van je niet gewoon een overgespoten Duc of HD is?

Olie plakt niet ;)
Offline WNS2.0D
Master
wo 11 jan 2012, 13:05 Bericht 

Olie plakt niet

Jij zal het beter weten, ik rij japans ;)
Master
wo 11 jan 2012, 16:42 Bericht 
Ik ook en met een simpel wet sump systeem ipv dry sump
Offline Christafari
Master
zo 29 jan 2012, 20:45 Bericht 
Heeft iemand een leuk adresje, liefst binnen Zuid Holland waar ik tegen een leuk tarief mijn Kwaak een beurt kan laten geven? Zat altijd bij HvW in Zoetermeer maar die is wel erg prijzig...
Offline WNS2.0D
Master
zo 29 jan 2012, 20:49 Bericht 
ab motoren, Leiden. Heb ik onze motoren nu al een jaar of 5 bij in onderhoud en bevalt prima. Daarvoor goede ervaringen met Overkamp in Delft. (Enige reden dat ik overgestapt ben is dat ik verhuist ben, misschien vind ik Overkamp nog wel beter.)
Offline Christafari
Master
zo 29 jan 2012, 20:54 Bericht 
Juistum, zoiets als Overkamp zoek ik. Goedkoper dan een grote dealert als hvw neem ik aan?
Offline WNS2.0D
Master
zo 29 jan 2012, 21:04 Bericht 
Heb hem nooit bij de grote jongens in onderhoud gehad. Uurtarief is niet heel anders, maar die kleine bedrijfjes hebben alleen (zeer) ervaren sleutelaars (bij Overkamp alleen Ab en als het druk is helpt zijn broer mee, bij Ab Motoren zijn het Ab en Richard en af en toe springt er iemand bij) dus de uren worden wel effectief verbrand. Daarnaast geven ze het gevoel oprecht goed voor je motor te zorgen. Als de boel open ligt smeren ze gelijk iets door als ze het zien maar ze naaien je geen onderdelen aan die niet vervangen hadden hoeven te worden. (enige nadeel van Ab Motoren is dat ze het erg druk hebben en als je ze de tijd geeft er soms ook daadwerkelijk langer over doen dan je verwacht - als ik aangeef dat het me niet uitmaakt wanneer hij hem inplant maar dat ik hoop dat hij volgende week klaar is duurt het 2 weken, spreek ik een specifieke datum af dan is die wel op tijd klaar :))
Offline mr. mcduc
Die hard
zo 29 jan 2012, 21:08 Bericht 
WNS2.0D schreef:

:boos:
Offline Christafari
Master
zo 29 jan 2012, 21:10 Bericht 
:roflol:
Offline rve123
Master
zo 29 jan 2012, 21:22 Bericht 
Mijn rijschool kwam bij AB Motoren te Leiden. 1 keer geweest tijdens een rijles.
Verder echter geen idee hoe of wat qua service en kosten aldaar..
Offline rikski
Pro
zo 29 jan 2012, 23:07 Bericht 

Vandaag nog weer ff 180 km gereden. Ging best. Witte wolk van de overdreven bult zout die op de weg ligt...
Offline Sjaaky
Master
ma 30 jan 2012, 0:12 Bericht 
Vandaag 50km gereden, qua borst ging het wel maar de laatste 10 km begon me voor hoofd en pijn te doen van de kou en mijn handen ook. Inmiddels nieuwe binnen handschoenen besteld hoop hiermee dat probleem (een beetje) op te lossen. Nog tips voor het voorhoofd?
Offline bx gek
Master
ma 30 jan 2012, 9:09 Bericht 
Kijk hieronder.
http://www.motozoom.nl/webshop/product. ... 9203965F34
Offline WNS2.0D
Master
ma 30 jan 2012, 9:33 Bericht 
Sjaaky schreef:
Vandaag 50km gereden, qua borst ging het wel maar de laatste 10 km begon me voor hoofd en pijn te doen van de kou en mijn handen ook. Inmiddels nieuwe binnen handschoenen besteld hoop hiermee dat probleem (een beetje) op te lossen. Nog tips voor het voorhoofd?

Bivakmuts (onzichtbaar onder de helm is dat voorlopig geen probleem en hoofd warm houden is erg belangrijk). Handschoenen zijn vaak overgewaardeerd, koude handen krijg je namelijk vooral doordat er te weinig bloed door je handen en voeten stroomt wat weer een gevolg is van een te koud lichaam/hoofd. Zorg dus dat vooral je romp en hoofd goed warm blijven!
Offline Scaniafan
Master
ma 30 jan 2012, 9:37 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Zorg dus dat vooral je romp en hoofd goed warm blijven!

Idd. En pak een winterkol / helmmuts die dik genoeg is en lang genoeg! Ik had er ene waar op het moment dat ik m'n hoofd draaide de onderkant uit de jas kwam... :duh:
Offline WNS2.0D
Master
ma 30 jan 2012, 9:39 Bericht 
En thermokleding. Erg dun dus het past overal onder maar je zult versteld staan van hoeveel het scheelt in warmte.
Offline WNS2.0D
Master
vr 17 feb 2012, 21:26 Bericht 
Geen gladheid meer, dus vandaag weer gewoonwerkt op de motor. Heerlijk weer, en lekker geen parkeerproblemen :)
Offline Christafari
Master
vr 17 feb 2012, 21:29 Bericht 
Is alle zout al weggespoeld? Binnenkort maar ff olie halen voor de Kwaak en eindelijk, eindelijk weer rijden!!! :woop:
Offline WNS2.0D
Master
vr 17 feb 2012, 21:31 Bericht 
Nee, vizier werd wel vies. Maar motor is grauw van de tectielwax dus die kan wel wat hebben.
Master
za 18 feb 2012, 0:03 Bericht 
De meeste pekel is wel weggespoeld, nu nog droge wegen en 11 graden: dan ben ik ook weer van de partij :colaatje:
 [ 2906 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59  Volgende