Pagina 1 van 2  [ 62 berichten ]
Offline Rens
Die hard
ma 30 jan 2012, 13:50 Bericht 

Ik ben op het moment aan het kijken naar een vervanger voor mijn Sandero :) Deze bevalt prima, maar een upgrade naar iets luxer en vlotter kan geen kwaad. Omdat ik mijn geld liever investeer in zaken die geld opleveren (eigen bedrijf) is het idee om te gaan leasen. Omdat ik het volledige bedrag zelf moet opbrengen en geen vrij besteedbaar lease-bedrag heb, kwam ik al snel bij de nieuwe 14% Renault Megane uit.

De Megane is nog steeds een serieuze optie, maar ik heb het liefst een automaat (geen robobak!) en ben daardoor tot deze shortlist gekomen:

- Renault Megane 1.5 dci eco2 (110pk diesel)
- Toyota Auris Full Hybrid (136pk)
- VW polo 1.2 DSG (105pk)

Zowel de Megane als Polo zullen nog wel redelijk goed te chippen zijn waardoor ze snel genoeg zouden moeten zijn. Als laatste (en leukste) optie is er nog de mogelijkheid om voor de nieuw Opel Astra GTC 2.0 diesel met 165PK te gaan. Door de 5x5 deal is dit nog enigzins te vergelijken met leasen. Deze optie is wel zo'n 150 euro extra in de maand en daarom geen eerlijke vergelijking. Misschien voor als we nog een erg lucratieve opdracht binnen weten te halen ;)

Iemand nog goede suggesties of meningen over de shortlist?

edit: ik rijd overigens zo'n 40.000 in het jaar. Omdat daarnaast betrouwbaarheid erg belangrijk is en ik zelf niet handig ben, heb ik jong gebruikt aankopen als geen goed idee bestempeld :)

edit2: kleiner dan bovenstaande auto's is geen optie. Daarnaast is 105pk ook echt het minimum.

Laatst bijgewerkt door Rens op ma 30 jan 2012, 14:23, in totaal 5 keer bewerkt
Offline geelhoed
Master
ma 30 jan 2012, 13:54 Bericht 
Rens schreef:
Ik ben op het moment aan het kijken naar een vervanger voor mijn Sandero :) Deze bevalt prima, maar een upgrade naar iets luxer en vlotter kan geen kwaad.

Aygo?
Offline Rens
Die hard
ma 30 jan 2012, 13:57 Bericht 

geelhoed schreef:
Aygo?

Die had ik al verwacht :[ Te lelijk en veel te traag.
Offline RucphenNB
Master
ma 30 jan 2012, 14:04 Bericht 
Auris.
Offline Gaiajohan
Pro
ma 30 jan 2012, 14:13 Bericht 

Een Ford Focus 1.0 EcoBoost?
heeft 100pk, en is ruim
http://www.ford.nl/Personenautos/Focus/ ... Bijtelling
Offline Rens
Die hard
ma 30 jan 2012, 14:19 Bericht 

Gaiajohan schreef:
Een Ford Focus 1.0 EcoBoost?
heeft 100pk, en is ruim

Ah vergeten te melden in eerste post. De focus 1.0 benzine gaat denk ik te traag worden en zal weinig winst te halen zijn met chippen. 1.0 zal daarnaast ook flink benzine zuipen met mijn rijstijl. Ten slotte vind ik de focus van binnen niks (plastic, druk en het dashboard komt erg ver naar voren). De 14% diesel wordt binnenkort aangekondigd volgens mij, misschien dat ik dan nogmaals ga kijken :thumb:

Citaat:
Auris.

Donderdag proefrit, ben benieuwd. Verder nog een reden voor die keuze? Ervaring met de Auris Hybrid?
Offline RucphenNB
Master
ma 30 jan 2012, 14:27 Bericht 
Gewoon plezierige auto om te rijden, goede uitrusting, redelijk onderstel en ook ruim genoeg. Daarnaast is die kwaliteit erg goed.
Offline blightzor
Die hard
ma 30 jan 2012, 14:42 Bericht 

Waarom ga je chippen? Dat is alleen maar je voertuig verneuken... begin nou niet met die rotzooi!
Offline A4
Master
ma 30 jan 2012, 14:55 Bericht 
Ik vind zo'n nieuwe Mégane station met GT-line pakketje best een deftige bak. Zou me dr niet in schamen.
Offline BLikent
Master
ma 30 jan 2012, 15:06 Bericht 
Bovendien hoe denkt de leasemaatschappij over dat chippen?

Wat is het probleem dan bij een vol eigendom auto. Dat als er iets kapot gaat, je geen leenauto hebt... Ga niet naar Kwik fit maar naar een merkgarage. Mijn laatste leenauto kostte maar 23 cent per km (incl benzine) en dat was een 20 dagen oude Kia Ceed met maar 800 km op de teller :woop: .
Offline Kiwi45
Master
ma 30 jan 2012, 15:24 Bericht 
Golfje?
Vrouw Kiwi heeft tijdelijk een Golf Bluemotion als voorloper, en ik moet zeggen: niks mis mee.
150-160 op de snelweg nog geruisloos, en met een beetje handig schakelen komt het heel goed vooruit.
Offline Rens
Die hard
ma 30 jan 2012, 15:32 Bericht 

A4 schreef:
Ik vind zo'n nieuwe Mégane station met GT-line pakketje best een deftige bak. Zou me dr niet in schamen.

Mee eens, vandaar ook in de shortlist. De hatchback en Coupe zijn overigens ook niks mis mee. Nog niet echt een keuze gemaakt tussen de drie. Estate (station) kost bijna niks extra, maar heb de ruimte eigenlijk niet nodig.

blightzor schreef:
Waarom ga je chippen? Dat is alleen maar je voertuig verneuken... begin nou niet met die rotzooi!

Is een optie wanneer het standaard net niet vlot genoeg is. Veel motoren zijn gedownsized/beperkt om die 20% bijtelling te halen.

BLikent schreef:
Wat is het probleem dan bij een vol eigendom auto.

Bij een nieuw auto zou het om 25-35 duizend euro gaan. Als ik dit geld in mijn bedrijf stop kan ik een veelvoud van de leasekosten aan winst er op maken. 2e hands is voornamelijk een probleem dat de meeste al zo'n 100k gereden hebben. Met 40k per jaar en 2 linkerhanden wat betreft auto's is dat denk ik geen goed plan.

Kiwi45 schreef:
Golfje?

Bluemotion vind ik niet echt vooruit komen. 1.4 DSG is te duur in de lease. Vandaar ook dat de Polo in shortlist staat :)

edit: zie overigens dat de Golf Bluemotion dezelfde motor is als de Polo in de shortlist. Weet niet hoe het met gewichtverschil zit. Ieder geval blijft ook deze variant te duur, Polo scheelt toch vrij veel en is al de duurste optie van de drie.
Offline geelhoed
Master
ma 30 jan 2012, 15:34 Bericht 
Rens schreef:
1.4 DSG is te duur in de lease.

DSG is heel duur maar wat is er mis met een 1.4TSI

/can-o-worms
Offline Gaiajohan
Pro
ma 30 jan 2012, 15:43 Bericht 

Ik zou liever een auto hebben van 2 jaar die 80k op de snelweg heeft gereden, dan een auto van 2 jaar die 30k aan korte stadsritjes heeft gedaan
Offline Rens
Die hard
ma 30 jan 2012, 15:48 Bericht 

geelhoed schreef:
DSG is heel duur maar wat is er mis met een 1.4TSI

Niks, maar als ik voor handgeschakeld ga dan ga ik 99% zeker voor de Megane. Die zit qua kosten zo gunstig dat er niks tegenop kan. Heb hier helaas geen vrij besteedbaar budget en mag het volledig zelf betalen. 100-200 euro meer of minder maakt dan wat meer uit.

Citaat:
Ik zou liever een auto hebben van 2 jaar die 80k op de snelweg heeft gereden, dan een auto van 2 jaar die 30k aan korte stadsritjes heeft gedaan

Prive misschien een prima keuze, maar zakelijk niet echt. Na drie jaar staat er 200k op de klok en levert het geen cent meer op. Daarnaast levert de investering 0 euro op en kost het alleen maar geld.
Offline Dave
FS Webmaster
ma 30 jan 2012, 15:50 Bericht 
Nou ook weer opgelost dan.
Offline Rens
Die hard
ma 30 jan 2012, 15:53 Bericht 

Dave schreef:
Nou ook weer opgelost dan.

Vertel :honger: Wil nog steeds liever met automaat rijden :) Overigens is er een klein kansje dat Renault de EDC ook aan de verbeterde 1.5 14% motor gaat hangen, maar niemand kan daar uitsluitsel over geven. Renault is zelfs bijzonder inconsequent met de specificaties van de rijen 14% bestellingen die al geplaatst zijn deze maand (productie vanaf april).
Offline Dave
FS Webmaster
ma 30 jan 2012, 15:55 Bericht 
Te lam om een pookje en een pedaal te bewegen tegenwoordig. Waar gaat het heen met deze maatschappij :roll:
Offline -Joske-
Master
ma 30 jan 2012, 15:57 Bericht 
Rens schreef:
Bij een nieuw auto zou het om 25-35 duizend euro gaan. Als ik dit geld in mijn bedrijf stop kan ik een veelvoud van de leasekosten aan winst er op maken. 2e hands is voornamelijk een probleem dat de meeste al zo'n 100k gereden hebben. Met 40k per jaar en 2 linkerhanden wat betreft auto's is dat denk ik geen goed plan.
Wat kost lease per maand? Een 2de hands Auris kost zo.n 10k met 100k op de teller. Over 3 jaar staat daar 220k op de teller en zal die nog 5000 waard zijn. Ik heb zo geen idee wat lease kost, maar zeg eens 500 per maand? Zijn 18.000 euro. Op die gekochte schrijf je dan 5000 euro af + 1000 per jaar onderhoud = 8000. Bespaar je 10k. Of zeg ik nu iets wat niet klopt?
Offline Rens
Die hard
ma 30 jan 2012, 15:58 Bericht 

Dave schreef:
Te lam om een pookje en een pedaal te bewegen tegenwoordig. Waar gaat het heen met deze maatschappij

Dat is het niet. Ik rijd zo heel af en toe in een auto met DSG en dat is echt :thumb: Voornaamste reden is echter dat m'n vriendin geen held is in de auto en een automaat haar een hoop stress zou schelen. Don't worry, ze mag alleen op de rechter baan (f)
Offline Dave
FS Webmaster
ma 30 jan 2012, 15:59 Bericht 
Heb je het bonnetje nog?
Offline geelhoed
Master
ma 30 jan 2012, 15:59 Bericht 
:lol: :x
Offline MRE
FS Weldoener!
ma 30 jan 2012, 16:06 Bericht 
Heb zelf ruim 2 jaar Auris gereden waarvan een maand of 3 in de toen 126pk diesel versie en de rest in de 177pk diesel versie. Moet eerlijk zeggen dat de auto lekker rijdt. Ik had met mn 185cm ruimte zat, evenals mn zoon achter me. Qua afwerking was het ook allemaal tip top in orde.
Offline Rens
Die hard
ma 30 jan 2012, 16:10 Bericht 

Dave schreef:
Heb je het bonnetje nog?

:[ :lol: Nog een suggestie voor een auto verder? :D

MRE schreef:
Heb zelf ruim 2 jaar Auris gereden waarvan een maand of 3 in de toen 126pk diesel versie en de rest in de 177pk diesel versie. Moet eerlijk zeggen dat de auto lekker rijdt. Ik had met mn 185cm ruimte zat, evenals mn zoon achter me. Qua afwerking was het ook allemaal tip top in orde.

Merci, hier hebben we wat aan :)
Offline Kiwi45
Master
ma 30 jan 2012, 16:11 Bericht 
Rens schreef:

Bluemotion vind ik niet echt vooruit komen.

Tja, ten opzichte van een Sandero is er natuurlijk maar weinig wat echt vooruit komt ;)

Maar serieus: in het Nederlands verkeer ben je met zo'n hok absoluut meer dan snel genoeg.
Offline RucphenNB
Master
ma 30 jan 2012, 16:19 Bericht 
-Joske- schreef:
Of zeg ik nu iets wat niet klopt?

:kniktja: :kniktja: :kniktja:

In de lease zit het complete onderhoud, verzekering en belastingen en meestal brandstof. Zelf al eens aan het rekenen geslagen en toen voor het fiscaal voordeel een leasemij BV opgericht onder de holding. Dan kan er niets meer tegenop. :lol:
Offline -Joske-
Master
ma 30 jan 2012, 16:30 Bericht 
RucphenNB schreef:
In de lease zit het complete onderhoud, verzekering en belastingen en meestal brandstof.
Wat is dan de lease prijs per maand als je alles incl hebt?
Offline RucphenNB
Master
ma 30 jan 2012, 16:35 Bericht 
Van welke auto? Hoeveel km's per jaar?
Offline Rens
Die hard
ma 30 jan 2012, 16:37 Bericht 

-Joske- schreef:
Wat is dan de lease prijs per maand als je alles incl hebt?

Zonder brandstof in de meeste luxe versie 550 (inclusief winterbanden regeling). Je zal het dan ook eerder over 5.000 "besparing" hebben. Je vergeet dan alleen even dat als ik mijn diensten voor de helft van de normale prijs "dump" ik met 10.000 euro investering minimaal 2x het leasebedrag kan ophalen in de maand. Daarnaast heeft leasen nog wat meer belastingvoordelen die niet in de berekening zitten. Ook rijd je met leasen nieuw, wat ook wel iets waard is natuurlijk.
Offline Kiwi45
Master
ma 30 jan 2012, 16:39 Bericht 
Rens schreef:
Ook rijd je met leasen nieuw,

Da's ook maar 1 minuut. Een hele dure minuut, dat wel.....
Offline Rens
Die hard
ma 30 jan 2012, 16:43 Bericht 

Kiwi45 schreef:
Da's ook maar 1 minuut. Een hele dure minuut, dat wel.....

Ik ben het met jullie eens dat het normaal niet de beste keuze is. Omdat ik mijn eigen bedrijf heb is de situatie echter anders dan normaal en heb ook ik mijn anti-lease houding moeten laten varen.
Offline TuxX
Master
ma 30 jan 2012, 16:46 Bericht 
Al eens naar hybrid gekeken? Of is dat geen optie?
Offline -Joske-
Master
ma 30 jan 2012, 16:49 Bericht 
RucphenNB schreef:
Dan kan er niets meer tegenop. :lol:

Maar kan je dan ook privé rijden? Anders weegt het zeker niet op als je er nog een auto naast moet kopen lijkt mij.
Rens schreef:
Zonder brandstof in de meeste luxe versie 550 (inclusief winterbanden regeling).
Is dat incl of excl privé kilometers? Anders komt er nog aardig wat bij. Of je moet nog een auto privé kopen die ook weer geld kost.
Offline RucphenNB
Master
ma 30 jan 2012, 16:50 Bericht 
TuxX schreef:

Rens schreef:
Toyota Auris Full Hybrid (136pk)

:wink: :wink:
Offline TuxX
Master
ma 30 jan 2012, 16:51 Bericht 
Joske het gaat niet om wat je zakelijk of prive rijdt. Het gaat on jaarkm's zakelijk EN prive. Het zal de leasemaatschappij en de belastingdienst worst wezen om wat vr reden je km's maakt. Als je maar bijbetelling betaald en niet over je totale aantal km's gaat.
Offline Kiwi45
Master
ma 30 jan 2012, 16:51 Bericht 
Iedere situatie is anders, dus het kan prima zijn dat het in jouw situatie inderdaad verstandiger is om nieuw te leasen.
Hou wel even rekening met de kleine lettertjes trouwens, vooral omtrent afkoop. Ik heb al wat kleine ondernemers de bietenbrug op zien gaan met een leasebak nadat ze besloten om toch maar weer in loondienst te gaan.
Soms kan het ook voordelig zijn om een leasecontract over te nemen. Bijvoorbeeld via www.leasetrader.nl
Offline TuxX
Master
ma 30 jan 2012, 16:52 Bericht 
RucphenNB schreef:
TuxX schreef:

Rens schreef:
Toyota Auris Full Hybrid (136pk)

:wink: :wink:

Ha woops daar had ik overheen gelezen
Offline RucphenNB
Master
ma 30 jan 2012, 16:52 Bericht 
-Joske- schreef:
Maar kan je dan ook privé rijden? Anders weegt het zeker niet op als je er nog een auto naast moet kopen lijkt mij.

Daar betaal je dus de bijtelling voor, geen prive kilometers is geen bijtelling. Geloof mij maar, voor wat je aan bijtelling moet betalen kan jij prive nooit eenzelfde auto vanaf nieuw rijden.
-Joske- schreef:
Is dat incl of excl privé kilometers? Anders komt er nog aardig wat bij. Of je moet nog een auto privé kopen die ook weer geld kost.

Daar betaal je dan bijtelling voor, leasebedrag word zakelijke + privekilometers = x kilometers per jaar.
Offline Rens
Die hard
ma 30 jan 2012, 16:53 Bericht 

-Joske- schreef:

Ex. bijtelling. Vergeet alleen ook niet dat je dan "aan de andere kant" moet gaan compenseren voor niet verkregen BTW aftrek en winstverlaging (dus minder belasting). Openoffice Calc. draait hier overuren ;) Heb inmiddels alle 2e hands koop varianten er uit gegooid, ze komen niet in de buurt van leaseopties. Even duur is mogelijk, maar dan investeer ik het geld liever in het bedrijf (hetgeen weer geld op moet leveren).

Citaat:
Hou wel even rekening met de kleine lettertjes trouwens, vooral omtrent afkoop. Ik heb al wat kleine ondernemers de bietenbrug op zien gaan met een leasebak nadat ze besloten om toch maar weer in loondienst te gaan.
Soms kan het ook voordelig zijn om een leasecontract over te nemen. Bijvoorbeeld via www.leasetrader.nl

Bedankt voor de reminder, is inderdaad iets wat ik in de gaten wil houden. Onder het mom van better safe than sorry. Leasetrader kijk ik zo af en toe op :thumb:
Offline RucphenNB
Master
ma 30 jan 2012, 16:55 Bericht 
TuxX schreef:
Ha woops daar had ik overheen gelezen

Daarom haalde ik het nog even aan voor je. :wink:
Soms wil ik je vermoeide ogen best helpen. :wink: O:)
Offline -Joske-
Master
ma 30 jan 2012, 17:06 Bericht 
RucphenNB schreef:
Daar betaal je dan bijtelling voor, leasebedrag word zakelijke + privekilometers = x kilometers per jaar.
Kan je een voorbeeld geven van een gemiddelde auto met bijv 40k werk km's en 10k prive km's? Dus wat je dan per jaar aan bijtelling betaald?
Offline RucphenNB
Master
ma 30 jan 2012, 17:09 Bericht 
-Joske- schreef:
Kan je een voorbeeld geven van een gemiddelde auto met bijv 40k werk km's en 10k prive km's? Dus wat je dan per jaar aan bijtelling betaald?

http://www.verenigingautovandezaak.nl/b ... -bijtellen
Offline Rens
Die hard
ma 30 jan 2012, 17:10 Bericht 

-Joske- schreef:

Je moet het contract aangaan voor 50k km per jaar in dat geval. Voor de bijtelling maakt het niet uit, is gewoon 14% (megane/auris) of 20% (polo). Daarnaast BTW correctie van 12% van de bijtelling.
Offline accoord
Respect
ma 30 jan 2012, 17:36 Bericht 
toyota yaris hybrid is toch niet veel kleiner dan een vw polo?

MRE schreef:

Ik kan me wat herinneren van een fiks verschil in onderstelconstructie, zoals onafhankelijke achterwielophanging, tussen de 177pk diesel en alle andere auris varianten, geen idee hoe het met de auris hybrid zit.
Offline RucphenNB
Master
ma 30 jan 2012, 17:39 Bericht 
accoord schreef:
zoals onafhankelijke achterwielophanging, tussen de 177pk diesel en alle andere auris varianten, geen idee hoe het met de auris hybrid zit.

Bij alle Auris varianten onafhankelijk. Anders moeten ze voor iedere Auris de productielijn aanpassen. :wink:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 19:07 Bericht 
Ik moest vriend Google gebruiken om het merk te achterhalen met als type-aanduiding Sandero, Nooit van gehoord.
Offline RucphenNB
Master
ma 30 jan 2012, 19:19 Bericht 
Dacia, zeker nooit Top Gear gekeken?

Link
Offline Dave
FS Webmaster
ma 30 jan 2012, 20:50 Bericht 
Ja het zijn goeie scripts. Bijna echt. Lachoh man! Hihihi.
Offline Postduif
Die hard
ma 30 jan 2012, 22:01 Bericht 
Rens schreef:
Je moet het contract aangaan voor 50k km per jaar in dat geval. Voor de bijtelling maakt het niet uit, is gewoon 14% (megane/auris) of 20% (polo). Daarnaast BTW correctie van 12% van de bijtelling.

:nono:
2,7% van de catalogus waarde sinds 1 juli.

Maar ik heb begin deze maand de nieuwe Kia Rio in de lease besteld. Bij ING/Alphabet voor 379 euro in de maand aan lease kosten. Is dan wel maar 20k per jaar aan km. Inclusief winterbanden ed. Terberg was 5 cent in de maand duurder, dus wel een fatsoenlijke prijs.

Zit in ieder geval met plus en super pack ook genoeg op wat je wilt.
Wel iets minder dan je 105 pk, maarja wel relatief goedkoop met 14% over weinig catalogus waarde maar weinig bijtelling (175 euro)

Let trouwens op met je bijtelling, moet allemaal voor 1 juli op kenteken staan!
Offline Rens
Die hard
ma 30 jan 2012, 22:21 Bericht 

Postduif schreef:
2,7% van de catalogus waarde sinds 1 juli.

Nog niet bezig geweest met de aangifte voor afgelopen jaar. Bedankt voor de info iig :)

Postduif schreef:
Wel iets minder dan je 105 pk, maarja wel relatief goedkoop met 14% over weinig catalogus waarde maar weinig bijtelling (175 euro)

Ik ben de vorige keer voor goedkoop gegaan, wil nu ook iets wat een beetje vooruit wilt komen. Overigens verder een prima keuze en 379 is erg betaalbaar :)

Postduif schreef:
Let trouwens op met je bijtelling, moet allemaal voor 1 juli op kenteken staan!

De Megane zal na 1 juli ook 14% blijven. Is nog niet officieel bekend gemaakt, maar dat komt komende maand. Auris en Polo blijven sowieso nog tot eind van het jaar 14 en 20%.

"Auto’s met een 20% of 14% bijteling die vanaf 1 juli 2012 op naam worden gesteld, houden dat lagere bijtellingspercentage voor een periode van 60 maanden."
 [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende