Pagina 3 van 3  [ 127 berichten ]
Offline RucphenNB
Master
vr 18 nov 2011, 12:45 Bericht 
RucphenNB schreef:
De betere BMW dealer die je daarmee wil helpen.

:wink: :wink: :wink:
Offline BB
Master
vr 18 nov 2011, 13:10 Bericht 
Maar wat zijn de kosten voor deze software-update?
Offline RucphenNB
Master
vr 18 nov 2011, 13:16 Bericht 
Ik zou niet weten wat een dealer daar voor durft te vragen. De laatste keer was iemand 200 euro kwijt, maar een andere dealer ergens tussen Zaltbommel en Beesd rekende 750 euro.
Offline BB
Master
ma 21 nov 2011, 8:49 Bericht 
BMW dealer tussen Zaltbommel en Beesd moet dan denk ik Bert Story zijn in Waardenburg...?
Offline MHL
Die hard
ma 21 nov 2011, 14:21 Bericht 
Ik had het ook nog gevraagd bij de opel dealer.

Krijg een 1.7 110pk diesel. Ze hebben ook een 1.7 130PK diesel in het assortement..
Exact hetzelfde blok, andere software, dit wist hij me ook te vertellen.

Maar helaaasss, hun willen de software niet overschijven :(
Offline BB
Master
ma 21 nov 2011, 14:51 Bericht 
MHL schreef:
Maar helaaasss, hun willen de software niet overschijven

Klinkt logisch natuurlijk, anders verkopen ze geen 130pk diesels meer...
Offline MHL
Die hard
ma 21 nov 2011, 19:05 Bericht 
Nope. maar is geldt dat dan ook niet voor die mooie Beemer?
Offline BB
Master
di 22 nov 2011, 8:42 Bericht 
Idem :wink:
Offline djidee
Master
do 01 dec 2011, 17:43 Bericht 
Bam, en daar kwam vandaag het nieuws dat de Megane Estate een 14% bijteller wordt... Ook 110pk diesel, alleen nu met een (uitschakelbaar) start/stop systeem...

En dan is zo'n Megane GT-line ineens 80 euro in de maand netto goedkoper dan de Focus die ik nu op het oog heb, over 3 jaar is dat ruim 2800 euro, een hoop geld voor mij...
Standaard al rijk uitgerust, nog wat opties erbij... Direct dealer in de buurt gebeld, helaas geen GT-line (sportonderstel, anders geen match voor Ford) staan, maar collega van andere vestiging rijdt een Estate GT-line. Die staat volgende week vrijdag tot mijn beschikking :thumb:

Voor de vergelijking wil ik de Focus nog wel rijden...
Offline MHL
Die hard
do 01 dec 2011, 20:40 Bericht 
Heb ook in de megane estate gt line gereden. En ik was er zeer over te spreken. Goed uitgebalanceerd. Zelfs achter uit te breken
(Met een voorwiel aangedreven auto) Stuurt voor een franse auto direct en inderdaad goed uitgerust. Ben alleen niet zo kapot van het interieur.maar had toen idd een offerte ingeleverd. Was goedkoper qua cataloguswaarde dan de Astra die over een paar weken voor de deur staat, maar was toch afgekeurd
Offline MHL
Die hard
do 01 dec 2011, 20:42 Bericht 
Ps; ook autoblog gelezen? ;)
Offline djidee
Master
do 01 dec 2011, 21:33 Bericht 
MHL schreef:
Ps; ook autoblog gelezen?

April aflevering bedoel je? Econetic komt daar vlak na inderdaad, maar als dat zo uitgekleed wordt als dat ze bij de Fiesta hebben gedaan (14% alleen met kleine klote bandjes), dan hoeft dat van mij niet. Die GTline zit gewoon erg goed in zijn spullen.

Overigens ga ik zaterdag nog een blokje om met de Focus, kijken of het prijsverschil (inmiddels netto 40 euro per maand, de Focus heeft standaard goed geluid en de juiste uitrusting, waar ik bij de Megane nog aardig moet shoppen) voldoende is...

Ford Focus Titanium Lease 115pk (in mooi geel :) ) + lichtpakket (oa xenon) + dakreling dinges vs
Renault Megane Estate GTLine 110pk in mooi blauw + introductiepack + Bose systeem + Xenon...

Stoelen Megane moeten ook erg fijn zijn, die van de Focus zijn overigens ook goed
Offline MHL
Die hard
do 01 dec 2011, 21:36 Bericht 
Yup. Daarnaast vind ik hem er erg mooi uitzien.

Bedoelde dit:

http://www.autoblog.nl/renault-megane-d ... ling-first
Offline NoCashCow
Master
ma 19 dec 2011, 17:51 Bericht 

Renault Megane III in een super luxe uitvoering voor dat budget?
Offline djidee
Master
ma 19 dec 2011, 18:16 Bericht 
Ik heb hem fully loaded goedkoper dan mijn 20% fiesta nu.... Toch die verlengd tot aan de zomer, 14% focus nieuws in Q1, zomer vast leverbaar. Vond die toch fijner rijden... Al is de Megane geen slechte bak, integendeel
Offline BB
Master
di 20 dec 2011, 12:23 Bericht 
Is dit niet allemaal een beetje "mosterd na de maaltijd" ? Mijn nieuwe auto staat binnen een maand al op de pad...
Offline Rens
Die hard
di 20 dec 2011, 15:05 Bericht 

Ik lees ook even mee. Ben nu naar een Megane estate GT aan het kijken (14% versie). Betaal nu +-625 per maand (incl alles) voor mijn Sandero 1.2 en als ik de Megane zou leasen zou ik naar +-850 p.m. gaan. Zeker het overwegen waard :)

Donderdag proefrit in de huidige 110pk. Ben benieuwd of het een beetje vooruit wilt komen, want dat is mijn voornaamste punt van kritiek @ sandero. Weet iemand hoe het zit met 0-100 en topsnelheid van de nieuwe 1.5 110pk 14% versie? Zie dat er ieder geval wat NM's bijkomen t.o.v. de huidige versie.
Offline Tweebel
Master
di 20 dec 2011, 15:36 Bericht 
Rens schreef:
Donderdag proefrit in de huidige 110pk. Ben benieuwd of het een beetje vooruit wilt komen, want dat is mijn voornaamste punt van kritiek @ sandero. Weet iemand hoe het zit met 0-100 en topsnelheid van de nieuwe 1.5 110pk 14% versie? Zie dat er ieder geval wat NM's bijkomen t.o.v. de huidige versie.

Dat wordt een wereld van verschil voor je.

Die 1.5 voelt op 1 of andere manier een stuk dikker aan dan je zou verwachten. Het gaat allemaal heerlijk stil en moeiteloos, je rijdt eerder 100 dan dat je gevoel je vertelt.

0-100 zal weinig verschillen, Megane heeft 6bak, versnellingen 1-2-3 blijven meestal redelijk ongewijzigd.
Offline Rens
Die hard
do 22 dec 2011, 15:01 Bericht 

Tweebel schreef:
Die 1.5 voelt op 1 of andere manier een stuk dikker aan dan je zou verwachten. Het gaat allemaal heerlijk stil en moeiteloos, je rijdt eerder 100 dan dat je gevoel je vertelt.

De 0-100 vind ik eigenlijk niet zo heel interessant, ik stoor mij vooral aan 100-160. Ik heb zojuist een proefrit achter de rug en de 1.5 dci is voldoende, maar zeker niet super. Ben verpest door een ritje in een a6 met 2.0 170pk denk ik. Overigens is de megane qua luxe natuurlijk een fixe vooruitgang :)
Offline BB
Master
wo 28 dec 2011, 10:43 Bericht 
De BMW is binnen bij de dealer. Volgende week maar eens ophalen. Zal een oud/nieuw foto plaatsen hier :wink:
Offline Tweebel
Master
wo 28 dec 2011, 11:06 Bericht 
Rens schreef:
Ik heb zojuist een proefrit achter de rug en de 1.5 dci is voldoende, maar zeker niet super.

Twee dingen die daar meespelen:
-Als er minder dan 10.000 km op de teller stond, kan je nog een flinke verbetering vd prestaties verwachten
-Ivm dat eco-gedoe zijn versnellingen 5&6 erg lang. 100-160 doe je bij voorkeur in 4 als het echt rap moet in de meeste van dergelijke auto's

En ik denk dat die A6 waarmee je hebt gereden een DSG had?
Offline Rens
Die hard
wo 28 dec 2011, 12:02 Bericht 

Tweebel schreef:
En ik denk dat die A6 waarmee je hebt gereden een DSG had?

Klopt! Zou de megane ook graag met automaat bestellen, maar die valt (nog?) niet in de 14% helaas.
Offline Tweebel
Master
wo 28 dec 2011, 12:04 Bericht 
zal ze ook wel niet op tijd gaan lukken, ben ik bang...
Offline Rens
Die hard
vr 30 dec 2011, 12:53 Bericht 

Tweebel schreef:
Ivm dat eco-gedoe zijn versnellingen 5&6 erg lang. 100-160 doe je bij voorkeur in 4 als het echt rap moet in de meeste van dergelijke auto's

Getest en in de 4 gaat prima inderdaad. 5 gewoon overslaan :thumb: Ik wacht ieder geval nog even op de bekendmaking van de nieuwe GT line look (1 feb) :)
Offline BB
Master
do 12 jan 2012, 12:46 Bericht 
Inmiddels officieel in gebruik:
Offline speklap
Eendagsvlieg
vr 13 jan 2012, 3:22 Bericht 

fotoooos :kniktja:
Offline BB
Master
vr 13 jan 2012, 9:44 Bericht 
Afbeelding