Postingstijd interval gedetecteerd van 112.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 127 berichten ]
Offline blightzor
Die hard
do 23 jun 2011, 20:13 Bericht 

nja ik blijf van mening Opel is over, insignia ziet er leuk uit maar het is het volgensmij nét niet :x

ik zou echt voor de ford gaan, maar ik ben geen alfa man ivm al die rottigheid van vroeger...
Offline BB
Master
di 28 jun 2011, 11:29 Bericht 
Niemand met een Insignia die dit kan beamen?
Offline wellproc
Master
di 28 jun 2011, 11:53 Bericht 
Vriend van mij heeft een Insignia als leenauto gehad. Was er absoluut niet over te spreken. Qua looks is het boven niveau voor een Opel, voor de rest: het blijft een Opel.

Peugeot 508 al genoemd? O:)
En waarom de Focus en niet de Mondeo? Dat is meer klasse Avensis toch?
Offline RucphenNB
Master
di 28 jun 2011, 11:58 Bericht 
Zelden problemen met een Insignia, veel luxe voor weinig geld en rijd gewoon goed. De meeste klachten komen van mensen die niet snappen hoe de richtingaanwijzer of ruitenwisser bediend moet worden. Dat zijn van die mensen die niet zonder de ouderwetse schakelaars kunnen. :wink:
Offline BB
Master
di 28 jun 2011, 15:27 Bericht 
Zojuist mijn eerste ritje in een Giulietta... Wauw...
Wát een auto! Heb de 170PK Benzine gereden. Op standje D komt die aardig van zijn plek!
Deze auto blijft met stip op 1 staan
Offline djidee
Master
di 28 jun 2011, 16:27 Bericht 
Focus al gereden met de Ecoboost? En neem even een bochtig weggetje mee om hem te vergelijken met de Giulietta.. Mijn Fiesta (bj2009) kleeft fijn aan de weg, maar die Focus topt hem nog... En toch comfy op de snelweg, heel veel opties leverbaar (voor best leuke pakketprijzen)... Vind de hatchback niet zo (die achterlichten), maar ik ging zowieso voor de station... Maar zag laatst zo'n sedan, voor een sedan best mooi...

Brochure vind u hier: http://www.ford.nl/SBE/BrochuresEnPrijs ... 4905254459
Offline Mdw
Master
di 28 jun 2011, 16:32 Bericht 
BB schreef:
Wát een auto! Heb de 170PK Benzine gereden. Op standje D komt die aardig van zijn plek!

Nou klaar toch :thumb: , kan het topic op slot O:) 8)
Offline Speedy J
Master
di 28 jun 2011, 16:38 Bericht 
BB schreef:
Op standje D komt die aardig van zijn plek!

Zou niet best zijn als hij op standje P van zijn plek kwam wel?
Offline Yvesart
Master
di 28 jun 2011, 16:53 Bericht 
BB schreef:

bij mij doet hij het al goed in standje N, maar standje D nog veel beter :lol: .. Ik sluit me aan bij MDW's posting ;) .. :biertje:
Offline BB
Master
wo 29 jun 2011, 9:39 Bericht 
@djidee
Die Focus ga ik misschien nog wel rijden. Hij blijft op het lijstje staan, hetzij op een lagere plaats. De Giulietta heeft nu Pack Business met een zéér voordelige navi met BT.

@Speedy J
:lol: :biertje: (Handgeschakeld)

@Yvesart
Wat was de max. korting die je hebt kunnen bedingen bij je Alfa dealer? Welke uitvoering rijdt je zelf?
Offline Sietse
Die hard
wo 29 jun 2011, 9:50 Bericht 
Hoewel een heel ander soort auto, zou ik zeker ter vergelijking ook de peugeot 508 nog proberen. Met de 1.6THP 156pk komt mijn 508 ook erg goed van zijn plek :D Bochtenwerk is minder scherp als de alfa, maar op snelwegritten is de peugeot erg in zijn element.
Peugeot heeft sinds kort ook nog de blue lease premium uitvoering die zeer compleet is voor een erg nette prijs.
Offline A4
Master
wo 29 jun 2011, 10:21 Bericht 
Ik zie geen Skoda Superb (meer) staan op je lijstje? Zou voor mij persoonlijk een optie zijn om zeker eens te onderzoeken. Ik mag binnenkort waarschijnlijk ook shoppen en als hij binnen het budget valt ga ik daar zeker eens mee proefrijden :kniktja:
Snap wel dat ie minder 'hot' is dan een Guilietta hoor :lol: :wink:
Offline djidee
Master
wo 29 jun 2011, 10:30 Bericht 
Wat mij bij die 508 opviel (heb hem gereden voor de autoweek, hele dag, in triotest met een c5 en de nwe passat) is dat hij scherp was... Ja, het is geen ford of alfa, maar voor een peugeot erg strak. Stuurt mooi scherp, is communicatief... Was wennen, zeker vergeleken met 407/308 en dat soort wagens. Scherper en fijner dan de Passat ook...

Maar ja, wel formaatje groter dan de Giulietta/Focus, wel nette prijzen, dat dan weer wel. Interieur is erg fijn
Offline BB
Master
wo 29 jun 2011, 12:06 Bericht 
A4 schreef:
Ik zie geen Skoda Superb (meer) staan op je lijstje?

Even bijgewerkt naar laatste situatie. De CT200 is toch afgevallen.

Shortlist:

1. Alfa Romeo Giulietta
2. Volvo S40
3. Citroën C5 Sedan
4. Peugeot 508
5. Ford Focus Titanium (EcoBoost 182pk)
6. Skoda Superb

Volgorde van lijstje is niet geheel van toepassing. Al deze auto's komen in aanmerking.
Offline djidee
Master
wo 29 jun 2011, 12:55 Bericht 
BB schreef:
3. Citroën C5 Sedan

Wil je weten wat de auto als je door een bocht gaat? Of maakt dat je niet zoveel uit? Ik schrok me dood toen ik met deze sloep door de bochten van knp Diemen, Holendrecht en Badhoevedorp ging.. Je merkt nergens aan of de wagen nog grip heeft, uitbreekt of wat dan ook. Vind ik persoonlijk heel vervelend, anderen vinden dat juist erg comfortabel... Overigens maakte het interieur, met name de stoelen en die 2.2HDi (204pk/450nm) veel goed :kniktja:
Offline Mr. Bean
FS-Tour de France kenner
wo 29 jun 2011, 13:37 Bericht 
BB schreef:
Volvo S40

Ik lees net op Autoweek dat er een Limited Edition van de S40&V50 is, daar zitten al de nodige extra's standaard in. Misschien hier nog even naar kijken, ookal zou ik voor de Alfa of Skoda gaan :thumb:
Offline BB
Master
wo 29 jun 2011, 14:33 Bericht 
Mr. Bean schreef:
BB schreef:
Volvo S40

Ik lees net op Autoweek dat er een Limited Edition van de S40&V50 is, daar zitten al de nodige extra's standaard in. Misschien hier nog even naar kijken, ookal zou ik voor de Alfa of Skoda gaan

Goede tip! :thumb:
Offline djidee
Master
wo 29 jun 2011, 15:34 Bericht 
Wil je juist benzine , of mag 20% diesel ook (Dan is volvo wel een optie namelijk (en nog wat ander spul))

Naast die limited, gewoon een S40 D2 met start/stop, R-Design Pro edition met daarop nog family en winterline blijft ook nog onder de 35 mille... Krijg je een mooie bak (maar is de S40 ruim genoeg? ), V50 vond ik altijd een dure focus met iets minder ruimte ... Wel prachtige wagens, dat dan weer wel. Net over de 35mille dus, was ff de metallic lak vergeten...

Afbeelding
Offline A.G.
Master
wo 29 jun 2011, 16:24 Bericht 
Ik heb zelf in soortgelijk budget gekozen voor een Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction met "Proline Business"-pakket en "klein leder"-pakket, dan heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt, bestel ook een universeel Parrot bluetooth-carkit en je bent ruim binnen je budget klaar, en als je het maximale wilt benutten kun je zelfs voor de 2.0 TDI met 6-bak kiezen, deze combi met 140pk is ook een 20% bijteller!
Offline BB
Master
do 30 jun 2011, 14:55 Bericht 
Zojuist even overleg gehad met directeur. Eerdere bestelling is mogelijk indien we de dagwaarde van de auto kunnen vangen bij verkoop. De dagwaarde heb ik even bij onze accountant opgevraagd. Wellicht zit er een versnelde bestelling in...!
Offline BB
Master
vr 01 jul 2011, 9:32 Bericht 
Voor de liefhebber:

http://www.flitsservice.nl/phpBB/post2465458.html#p2465458
Offline Marten320TD
Master
vr 01 jul 2011, 10:35 Bericht 
Qua Volvo: die V40/50 staan idd op een Focus onderstel en zijn (zeker voor een Volvo) zeer communicatief, lekker rijdend.

De 508 kent twee onderstel varianten: met gewone Mac Pherson veerpoten voor, als "standaard" en een met een double wishbone voorwiel ophanging (GT- uitvoering). Met name die laatste moet als een blok op de weg liggen. Ik weet alleen niet hoe dit allemaal prijstechnisch in elkaar zit. Vroegah kon je bij VW eigenlijk een soort pakket samenstellen naar smaak: krachtige motor in een kale auto, of andersom, of allebei. Bij Franse auto's betekende een krachtiger motorisering gelijk een luxer interieur, dus een (extra) verhoogde prijs.
Offline Tweebel
Master
vr 01 jul 2011, 11:57 Bericht 
Marten320TD schreef:
De 508 kent twee onderstel varianten: met gewone Mac Pherson veerpoten voor, als "standaard" en een met een double wishbone voorwiel ophanging (GT- uitvoering). Met name die laatste moet als een blok op de weg liggen. Ik weet alleen niet hoe dit allemaal prijstechnisch in elkaar zit.

GT krijg je alleen icm de duurste dieselmotor, is maar 1 uitrustingsniveau dacht ik.
http://www.autoweek.nl/autovergelijker. ... waar=specs

Bijna 50K....
Offline Yvesart
Master
vr 01 jul 2011, 12:01 Bericht 
BB schreef:
@Yvesart
Wat was de max. korting die je hebt kunnen bedingen bij je Alfa dealer? Welke uitvoering rijdt je zelf?

persoonlijk had ik -zonder aandringen- al 7%, leasmij ging standaard uit van 9%, maar verwachtte naar 12% te kunnen komen. (onbekend of dat ook gelukt is; misschien dmv onderhoudstarieven af te spreken / af te kopen)

ik rij zelf de 1.6 JDTM Distinctive versie (incl. Business Pack, electrische spiegels stoelen etc. en dubbele uitlaat conform 2.0 JDTM).. :woop:
Offline Vroeg op
Master
vr 01 jul 2011, 12:07 Bericht 
Waarom geen steesjun? als je ruimte wil...
En je hoeft geen kinderwagens te demonteren.

Of een bus. Dan kan je de kar incl. koter gewoon achterin parkeren :[ :[
Offline djidee
Master
vr 01 jul 2011, 12:24 Bericht 
Gt kan alleen met de zware 2.2diesel, die heb je vanaf ruim 47 mille geloof ik... Wel een B label, geen 20% bijtelling. (150gram/km)

edit: veel te laat :fp:
Offline BB
Master
vr 01 jul 2011, 12:44 Bericht 
Vroeg op schreef:
Waarom geen steesjun?

Heb het wel gezien met de steesjun. Wil nu een keer wat anders. Kinderwagens gaan verder prima in zulke auto's.
Heb de huidige garage al gebeld of ze de Toyota willen kopen en dat wilde ze maar al te graag. Nu maar eens kijken of ze een aannemelijk bod doen. Marktwaarde ligt rond de 17 à 18k.
Offline BB
Master
ma 11 jul 2011, 7:21 Bericht 
Zometeen op bezoek bij Alfa dealert om offerte op te maken en inruil van de Japanner te bespreken.
Eens kijken wat er van gaat komen...
Offline BB
Master
ma 31 okt 2011, 16:35 Bericht 
Na een lange tijd weer een update van mijn kant.

Momenteel is het lijstje aardig uitgedund en zijn er 2 auto's overgebleven. Of moet ik zeggen één...
Ik heb inmiddels gereden in de nieuwe BMW 1-Serie en sindsdien ben ik compleet verkocht.

Er is een offerte opgesteld en we zijn aan het onderhandelen over de inruil van de Toyota. De kans is levensgroot dat het de BMW gaat worden.
Offline BB
Master
za 05 nov 2011, 11:05 Bericht 
Geen mensen die de BMW tot aan de schoenveters affikt? 8)
Offline Dennis_on_the_road
Master
za 05 nov 2011, 12:25 Bericht 
Een BMW1 is geen echte BMW (volgens de BMW rijders) :P
Dat is volgens mij het enige :roll:
Offline djidee
Master
zo 06 nov 2011, 9:37 Bericht 
Rijdt vast lekker, maar ik pas er domweg niet goed in.. Dus ging hij bij mij van de lijst af...

En die neus kan me nog altijd niet overtuigen, en de achterlichten zijn wat vervelend (lees: Bij schemering: Ej, wat is dat voor dikke polo recht voor me, bij inhalen, oh, nieuwe 1er :x )
Offline Mdw
Master
zo 06 nov 2011, 9:40 Bericht 
BB schreef:
Zometeen op bezoek bij Alfa dealert om offerte op te maken en inruil van de Japanner te bespreken.
Eens kijken wat er van gaat komen...

Hoe is dat afgelopen dan ?
Offline Tweebel
Master
zo 06 nov 2011, 10:42 Bericht 
BB schreef:
Geen mensen die de BMW tot aan de schoenveters affikt?

Nou, vooruit dan maar:
lelijk
te klein
te duur

Zal verder best goed rijden.

Krijg je geen 160 pk DS5 geregeld of is die net te duur?
Offline Yvesart
Master
zo 06 nov 2011, 13:30 Bericht 
Mdw schreef:
Hoe is dat afgelopen dan ?

blijkbaar niet zo goed als hij daarna alleen nog maar de BMW-1 overhoudt.. ik zou ook niet weten waarom.. Giulietta rijdt heeeeerlijk (f) :lol:
Offline BB
Master
ma 07 nov 2011, 8:57 Bericht 
Alfa dealert gaf te weinig terug voor de Toyota. Dan gaat het hele feestje niet door. Alfa is altijd op de eerste plek blijven staan tot ik de proefrit had gemaakt met de BMW...
Offline Existenz
Respect
ma 07 nov 2011, 9:54 Bericht 
BB schreef:
@Yvesart

Probeer het eens in Duitsland. Daar pakte ik 24% op mijn Delta na keiharde onderhandelingen van een uurtje :honger:

Existenz
(weet nu waarom)
Offline BB
Master
ma 07 nov 2011, 14:31 Bericht 
Tweebel schreef:
Krijg je geen 160 pk DS5 geregeld of is die net te duur?

Ziet er wel geinig uit, maar die wordt toch net iets te duur.
Offline djidee
Master
ma 07 nov 2011, 14:52 Bericht 
BB schreef:
Ziet er wel geinig uit, maar die wordt toch net iets te duur.

Prijs voor de DS5 1.6e-HDI 112 pk viel me nog mee (en 20% bijteller).. Opzich net vlot zat, alleen die automaat is een rotding (ligt ook in de 20% 508 diesel).. Met de flippers is hij nog redelijk te doen.. Als handbak niet te krijgen
Offline BB
Master
ma 14 nov 2011, 8:43 Bericht 
BMW is besteld. Levering begin januari
Offline MHL
Die hard
ma 14 nov 2011, 9:59 Bericht 
Vertel wat meer over de Beemer :)
Opties, rijervaring, motortje
Offline BB
Master
ma 14 nov 2011, 11:16 Bericht 
Mijn rijervaring ben ik niet meer vergeten en dat is toch wel belangrijk. Wegligging van de BMW is fantastisch en de handgeschakelde 6-bak is zeer direct en erg fijn. Qua interieur is de BMW top. Goede materialen en dito afwerking. Ik heb, mede door mijn budget, gekozen voor de 116i met 136pk. Klinkt weinig, maar deze auto heeft behoorlijke pit. Rustig en toch lekker fel. Qua opties heb ik gekozen voor redelijk normale lm velgen van 16". Mede omdat alles qua exterieur in de vorm van velgen en andere "uitbouwmogelijkheden" mij niets interesseert. Het gaat mij voornamelijk om het interieur en het weggedrag i.c.m. luxe. De uitvoering is een business-variant met als extra optie een upgrade naar professional. D.w.z. groter navigatiesysteem, xenon en nog wat extra opties. Allemaal niet spannend dus, maar voor mij voldoende.

Zodra ik hem in mijn bezit heb zal ik uiteraard een foto posten.
Offline RucphenNB
Master
wo 16 nov 2011, 22:38 Bericht 
Mooi, nu nog met de dealer afspreken dat hij de upgrade via de software naar de 118i uitvoerd.
Offline accoord
Respect
wo 16 nov 2011, 23:12 Bericht 
RucphenNB schreef:
Mooi, nu nog met de dealer afspreken dat hij de upgrade via de software naar de 118i uitvoerd.

zo dat is interessante informatie, puur en alleen een softwareverschil? Geen andere drijfstangen etc.?
En zijn er daadwerkelijk dealers die dit softwarematig upgraden zomaar even doen :huh: :kwijl: ?
Offline RucphenNB
Master
wo 16 nov 2011, 23:41 Bericht 
De nieuwe 116i en 118i hebben dezelfde motor, alleen de software is anders.
Offline accoord
Respect
wo 16 nov 2011, 23:49 Bericht 
Dat is niet gek, echter ik neem aan dat de software van de 118i niet snel en makkelijk over de software van een 116i gezet kan worden, of zit ik fout?
Offline RucphenNB
Master
do 17 nov 2011, 0:02 Bericht 
Is slechts een kleine aanpassing, 15 minuten max.
Offline BB
Master
do 17 nov 2011, 13:06 Bericht 
@RucphenNB
Dan mag je mij wel vertellen waar ik dat kan laten doen en wat daar de kosten van zijn... 8)
Offline RucphenNB
Master
do 17 nov 2011, 16:50 Bericht 
De betere BMW dealer die je daarmee wil helpen.
Offline MHL
Die hard
vr 18 nov 2011, 12:07 Bericht 
Zeggen de dealers niet:
Als je een 118i wilde hebben, had je die maar moeten kopen?
 [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende