Pagina 1 van 1  [ 31 berichten ]
Offline FlashLight
Pro
za 25 feb 2006, 16:28 Bericht 
 
Via via kan ik bij een dealer een 2e handse Opel Astra (G) uit 1999 overnemen met een km stand van 120.000. De prijs lijkt mij redelijk en ik voel er dan ook veel voor om het te doen... maar wat zijn de punten bij de Astra waar ik echt op moet letten? Het gaat om een 1.6 benzine.
Ik heb al iets gehoord van roest aan de balken. Verder?

Het is mijn eerste auto-aankoop dus tips zijn altijd welkom :colaatje:
Offline Marcel
FS medewerker
za 25 feb 2006, 16:32 Bericht 
Avatar gebruiker
Je zou de auto kunnen meenemen naar een anwb keuringsstation.

Keuringsstation ANWB

Dan weet je tenminste zeker wat je koopt.
Offline Janinho
Die hard
za 25 feb 2006, 20:01 Bericht 
 
Let op een correcte NAP en garantie! Op de site van autoweek (www.autoweek.nl) kun je reviews lezen en kun je de pluspunten en minpunten van de betreffende auto achterhalen.
Succes ermee.
Offline FlashLight
Pro
za 25 feb 2006, 20:05 Bericht 
 
Bedankt, maar ik heb al een heel stel MyReviews doorgeslagen. Echt veel voorkomende problemen kan ik daar niet uithalen helaas.
Offline KamikazeBas
Die hard
za 25 feb 2006, 20:26 Bericht 
Avatar gebruiker
Misschien heb je hier iets aan:

http://www.problemcar.nl/index.php?action=search&merk=Opel&type=astra&keywords=*

Edit: Vanwege de laatste '*' in de URL wil hij geen linkje maken.... Even het adres in je browser plakken werkt wel
Offline MRE
FS Weldoener!
za 25 feb 2006, 20:29 Bericht 
Avatar gebruiker
Ik heb dik een jaar in zo'n Astra G gereden met ook zoiets op de teller, meer zelfs nog. Ik moet zeggen dat hij aardig wat olie verbruikte. Met zeer grote regelmaat verscheen bij mij dat ik het olie peil moest controleren. Als ik dat dan deed, dan zat er idd nog maar weinig in. Verder was het een leuke bak.
Offline Twilo
Master
za 25 feb 2006, 20:38 Bericht 
Avatar gebruiker
Even mijn stapel autoweek door genomen en een artikel gevonden met een 100dkm test van de astra G model met een 1.6 16V motor. Dit zijn de problemen wat autoweek heeft ondervonden.

Algemeen:
- Roest van de flenzen van de uitlaat
- Onstabiel stationairloop
- Piepende remmen
- Pollenfilter dit niet goed afsluit (gevolg veel vocht in de auto aanwezig, waar door de ramen snel beslaan. Geldt voor voertuigen die uitgerust zijn met airco).

Bij 48.080km:

- Centrale vergrendeling en elektrische ramen weigerde dienst (kabel zat los)
- Wiel lager voor vervangen
- Linker komlampunit vervangen
- Interieurlampje rechtsachter opnieuwe bevestigd

Bij 49.900km:

- Verwarmingsmat bestuurdersstoel vervangen

Bij 74.983km:

- Stofjoes links vervangen
- Buitenkant achterschermen nabehandeld (fabrieksverbetering)

Bij 91.794km:

- Remblokken vervangen voor en achter

Bij 96.230km:

- Stelmotor koplamp links vervangen

Bij 100.433km:

- Uitlaatgasterugvoerklep en impulsgever krukas vervangen
- Sensor zijairbag bestuurder vervangen

Ik hoop dat je wat aan hebt.
Offline Dave
FS Webmaster
zo 26 feb 2006, 6:54 Bericht 
Avatar gebruiker
1.6 schiet niet op man, neem je broodtrommeltje maar mee :roll:

Oh sorry daar ging het niet over :oops: ... Eigenlijk is de Astra G best goed, heeft het 192.000 km bij me uitgehouden zonder noemenswaardige gebreken (daarna was het blok ook terminaal overleden maargoed O:) , ik reed nogal Mercedes AMG Duits laten we het daar op houden.). Ja 1x een defecte brandstofleiding maar ik heb diesel gereden.

Owja en de luchtmassameter een keer, bedenk ik me ineens. Kan gebeuren, rij je als een [s]Marius[/s] slome slak. Al vraag ik me af of dat van toepassing is op non turbo modellen. En de accu was al binnen een maand of 6 niet goed meer, een of andere cel wat niet meer werkte. Als ik ging tanken en ik liet me lichten aan staan en ik kwam terug na het afrekenen mocht ik blij zijn dat ie nog startte zo extreem was dat ;)

Ze geloofden het bij de dealer ook eerst niet. Ik zeg is goed gaan we testen ja? Vijf minuten met het licht aan en er is geen gang meer in te krijgen. En ja hoor...

Lastig als je altijd alles maar moet bewijzen :x
Offline Raymond
Detector inbouw specialist
zo 26 feb 2006, 10:06 Bericht 
Avatar gebruiker
Volgens mij zijn de 16 kleppers van Opel gevoelig voor olieverbruik. De 8 kleppers hebben daar minder last van.
Offline Roaddevil
Die hard
zo 26 feb 2006, 10:15 Bericht 
 
Misschien ff kijken op www.opel-forum.nl
Onder het kopje Astra staan verschillende topics over dit onderwerp.
Offline Marcel
FS medewerker
zo 26 feb 2006, 10:40 Bericht 
Avatar gebruiker
Citaat:
ik reed nogal Mercedes AMG Duits laten we het daar op houden.). Ja 1x een defecte brandstofleiding maar ik heb diesel gereden.


Zou daarom steeds "mijn" megane bij de garage staan?
Offline Dave
FS Webmaster
zo 26 feb 2006, 14:40 Bericht 
Avatar gebruiker
Neh kan niet, das gewoon het merk 8)
Offline Flintstone
Die hard
zo 26 feb 2006, 16:44 Bericht 
 
Het verhaaltje van het hogere olieverbruik van 16 kleppertjes kan ik beamen. Mijn Vectra lust het ook maar al te graag, hoewel het in het instructieboekje nog hoger wordt geschetst als dat het in werkelijkheid is.
Offline Guppenklup
Master
zo 26 feb 2006, 17:15 Bericht 
Avatar gebruiker
@FlashLight: aan je eerste auto zul je later altijd blijven terugdenken. Ik denk dat je er geen slechte keuze mee doet, iig veiliger dan een scooter :wink:
Offline Marcel
FS medewerker
zo 26 feb 2006, 18:27 Bericht 
Avatar gebruiker
Raymond schreef:
Volgens mij zijn de 16 kleppers van Opel gevoelig voor olieverbruik. De 8 kleppers hebben daar minder last van.


De dci 1.5 die ik heb lust ook opeens een liter per 2000km.
Zou er iets aan de hand zijn?
Offline Varkentjes
FS medewerker
zo 26 feb 2006, 20:00 Bericht 
Avatar gebruiker
Oeps, das dus 1 liter olie in de week!!! :o Ik ga gelijk maar even checken of mijn peilstokje ook te kort is. O:)
Offline Marcel
FS medewerker
zo 26 feb 2006, 20:04 Bericht 
Avatar gebruiker
Ja het gaat nu idd wekelijks. :D

Baggerbak, maar er ligt geen olie onder de auto.
Zou ik nu echt op diesel-olie rijden?
Offline MRE
FS Weldoener!
zo 26 feb 2006, 21:41 Bericht 
Avatar gebruiker
[offtopic]

Toch weer "grappig" dat het altijd dezelfde zijn die een topic "kapen".....
Offline Marcel
FS medewerker
zo 26 feb 2006, 21:58 Bericht 
Avatar gebruiker
Kun je nagaan hoe groot de ergernis is.
En ja ik voel me aangesproken. 8)
Offline boersma
Master
zo 26 feb 2006, 22:18 Bericht 
Avatar gebruiker
Vraag er ook een dozijn koplampjes bij, die van mij gingen per 1 a 2 maanden kapot!
Nu blijkt dat de koplamp-behuizing eigenlijk te klein is voor de halogeenlamp waardoor hij te warm wordt.
Ik reed wel altijd met licht aan maar het koste me een vermogen.

En hij luste ook wel een slokje olie idd.
Offline Marcel
FS medewerker
zo 26 feb 2006, 22:25 Bericht 
Avatar gebruiker
Nee dat had te maken met spanningspieken tijdens het starten.
De garage heeft daar speciale setjes voor die de spanning stabiliseert.
Offline Dave
FS Webmaster
ma 27 feb 2006, 5:18 Bericht 
Avatar gebruiker
Zat vandaag toevallig de handleiding door te lezen van een 306 diesel van eehhh oud.. 92 ofzo.. Staat gewoon zwart op wit dat ie een halve liter per duizend kilometer drinkt..

Die Fransen zijn niet helemaal 100 hoor.
Offline bx gek
Master
ma 27 feb 2006, 11:11 Bericht 
Avatar gebruiker
De "gewone" 1.9D?
Datzelfde blok heb ik in, verassing, verschillende BXen en een 309 gehad, maar die verbruikten neit zoveel olie :huh:
Offline renkie
Master
ma 27 feb 2006, 12:15 Bericht 
 
Dave schreef:
Zat vandaag toevallig de handleiding door te lezen van een 306 diesel van eehhh oud.. 92 ofzo.. Staat gewoon zwart op wit dat ie een halve liter per duizend kilometer drinkt..

Die Fransen zijn niet helemaal 100 hoor.


Waarschijnlijk is dat het maximaal toelaatbare volgens de fabriant (zo staat het teminste bij de 1e TDIs in het boekje bij vw)
Offline ikinks
Master
ma 27 feb 2006, 17:08 Bericht 
Avatar gebruiker
Bij mn vriendin hebben ze ook een 1.6 Astra G, nu met een dikke 100k op de teller. Volgens mij hebben ze niet veel problemen gehad, alleen de aanjager die ineens begon te piepen. Ventilator vervangen en weg was het probleem.

Maar goed, geef mij maar een Jap... :x
Offline Dolfijne5
Die hard
di 28 feb 2006, 10:15 Bericht 
Avatar gebruiker
Ik heb ergens vernomen dat bij 120000 km de distributie vernieuwd moet worden... verder, het is en blijft een Opel..... :nono:
Offline garage
Master
di 28 feb 2006, 10:22 Bericht 
Avatar gebruiker
Dave schreef:
Zat vandaag toevallig de handleiding door te lezen van een 306 diesel van eehhh oud.. 92 ofzo.. Staat gewoon zwart op wit dat ie een halve liter per duizend kilometer drinkt..

Die Fransen zijn niet helemaal 100 hoor.


Ik was nog net zo lang geleden bij mijn dealer om wat olie te laten bijvullen. Ik vond het wat snel, 1 liter op 5000 km. Maar dat schijnt bij nieuwe auto's normaal te zijn.

De man vertelde me dat er per 1000 km 1 liter bij mag, alles minder is niet als storing/defect oid te noemen.

Daar schrok ik ff van. 40 tot 50 liter olie per jaar. Long life wel te verstaan, dat mag wat kosten.

Type motor in dit geval een VAG 2.0 TDI.
Offline Marcel
FS medewerker
di 28 feb 2006, 10:30 Bericht 
Avatar gebruiker
Citaat:
De man vertelde me dat er per 1000 km 1 liter bij mag, alles minder is niet als storing/defect oid te noemen.


Klopt. :D Die vraag had ik vanmorgen ook gesteld aan de Renot dealer.
Offline Tjambo
Master
di 28 feb 2006, 10:56 Bericht 
Avatar gebruiker
garage schreef:
De man vertelde me dat er per 1000 km 1 liter bij mag, alles minder is niet als storing/defect oid te noemen.

Mondeo 1.9 TddI (diesel dus); 160.000 km en 4 jaar oud. olieverbruik 0 druppels.... Is dat wel normaal? Moet ik daar niet mee naar de garage??? :lol:
Offline ikinks
Master
di 28 feb 2006, 11:35 Bericht 
Avatar gebruiker
Tsja... het blijft een Ford hè :nono: zoals sommige merkenhaters wel eens opmerken :wink:
Offline #André M#
FS Juridisch
di 28 feb 2006, 14:43 Bericht 
Avatar gebruiker
ik haal altijd de dealer/verkoper door google, daarnaast het zelfde type en model om te kijken wat de problemen met dat type zijn.
 [ 31 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar: