Pagina 1 van 1  [ 46 berichten ]
Offline Raymond
FS medewerker
ma 29 sep 2008, 10:23 Bericht 
Vorig jaar eens hier gevraagd waar je in Amsterdam gratis kunt parkeren. Dat kon toen in Noord, om dan met de ijpont naar het centrum te varen.
Dat ging ideaal, maar ik heb vernomen dat dat inmiddels is afgelopen (het gratis parkeren dan).
Ik moet nu weer een paar dagen in de buurt van het centraal station zijn. Waar kan ik dan het beste gratis de auto kwijt?

Offline meranto
Master
ma 29 sep 2008, 10:30 Bericht 
doet Amsterdam ook aan goede P&R-voorzieningen zoals Rotterdam Capelsebrug en Kralingse Zoom?

Offline Jaapio
Pro
ma 29 sep 2008, 10:33 Bericht 

Een vriend van mij heeft 2 jaar geleden in Amsterdam Noord gewoond op de H. Cleyndertweg bij afslag S116. Daar kon je ook gratis parkeren en met de bus naar centraal toe. Ik weet alleen niet hoe de situatie daar nu is.

Offline regiorunner
Master
ma 29 sep 2008, 10:37 Bericht 
Navigeer naar Eekholt (Gemeente Diemen) en zet daar de auto neer bij de Praxis-hoofdkantoor (www.praxis.nl) (op straat voldoende openbare parkeerplaatsen; nog nooit auto-inbraak gezien).

Metro 53 gaat naar de stad; de trein naar Schiphol en Zuid voor 3 strippen. :thumb:

Of anders het voormalige Gezellige IP adres langs de A10 (ik ken de straatnaam niet meer, was iets met kruid) maar daar is ook een metro naar het CS; en een woonwijk.

Op Wp of Dmn(z) zou ik de auto 's nachts NIET neerzetten.

Afbeelding

Toegevoegd na 32 seconden:

meranto schreef:
doet Amsterdam ook aan goede P&R-voorzieningen zoals Rotterdam Capelsebrug en Kralingse Zoom?

Ping-ping bezahlen. :x

Offline DidbeZ
Master
ma 29 sep 2008, 10:38 Bericht 
Volgens mij kan je onder de ArenA parkeren met een P+R.

Offline regiorunner
Master
ma 29 sep 2008, 10:42 Bericht 
Klopt. Maar da's niet gratis. Dat kost €6. Krijg je wel 4 OV retourtjes bij. :x Alleen vanuit Twente (A1 Amersfoort toch?) niet zo handig.

Edit: en ook behoorlijk omslachtig; kaartje trekken, omruilen bij beheerder, en pas dan de metro in :x

Kijk maareens wat het voordeligst is. met 2 personen doe je Eekholt (12 strippen @ 0,45 = 5,40. Alleen € 2,60. Neem wel vanuit Twenthe een strippenkaart mee. Die zijn op metrostions niet te krijgen.

Laatst bijgewerkt door regiorunner op ma 29 sep 2008, 10:48, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Opa TRP
Master
ma 29 sep 2008, 10:46 Bericht 

edit: laat maar

Offline Raymond
FS medewerker
ma 29 sep 2008, 11:40 Bericht 
Enneh...hoe gaat dat eigenlijk? Ik neem een strippenkaart mee en die moet ik in een of andere automaat drukken of zo?

Offline Schep
Master
ma 29 sep 2008, 11:48 Bericht 
In de metro zitten afstripautomaten, maar ook op de perrons staan ze.

Offline SSG
Master
ma 29 sep 2008, 11:56 Bericht 
Van 10.00 tot 23.00u gratis parkeren in het Amsterdamse Bos (Amsterdam Zuid). Bus naar centraal en klaar.

Offline Raymond
FS medewerker
ma 29 sep 2008, 11:58 Bericht 
Amsterdamse Bos klinkt eng ;)

Offline SSG
Master
ma 29 sep 2008, 11:59 Bericht 
De parkeerplaats ligt aan de rand van het bos, de wolven en [vul maar in] blijven meestal in het donkere gedeelte.. :kniktja:

Offline Outback
Master
ma 29 sep 2008, 12:12 Bericht 

Parkeren in Diemen (tramlijn 9 eindhalte oude meubelboulevard) en dan de stad in. Ook nog nooit problemen met inbraak oid gehad.

Offline laagvlieger
Master
ma 29 sep 2008, 12:33 Bericht 
Citaat:
Ook nog nooit problemen met inbraak oid gehad.

Ook niet dat de gemeente hem wegsleept omdat er anders iemand in zou kunnen inbreken ? :x

Offline Raymond
FS medewerker
ma 29 sep 2008, 12:35 Bericht 
Dat doet zo'n parkeeraap 1x bij mij en dan zal ik 's laten zien hoe een Tukker dergelijke dingen oplost.

Offline laagvlieger
Master
ma 29 sep 2008, 12:36 Bericht 
SSG schreef:
de wolven en vul maar in] blijven meestal in het donkere gedeelte.. :kniktja:

Van die wezens die soms overdag niet eten & drinken soms? :[

Offline freudeamfahren
Master
ma 29 sep 2008, 12:51 Bericht 
Barneveld-Noord Transferium, dan door naar Amersfoort en daar direct overstappen op de trein naar A'dam.

Offline ArjenR
Master
ma 29 sep 2008, 12:55 Bericht 
Raymond schreef:
Dat kon toen in Noord, om dan met de ijpont naar het centrum te varen.
Dat ging ideaal, maar ik heb vernomen dat dat inmiddels is afgelopen (het gratis parkeren dan).

Waar heb jij dat vernomen? Bij de NDSM werf is het nog steeds gratis. Ga er morgen zelf ook weer parkeren.

Offline regiorunner
Master
ma 29 sep 2008, 14:13 Bericht 
Raymond schreef:
Enneh...hoe gaat dat eigenlijk? Ik neem een strippenkaart mee en die moet ik in een of andere automaat drukken of zo?

Moet ik daar echt antwoord op geven? OK, als OV ambassadeur op dit forum.... :roll:

Nou OK. Spoedcursus OV voor Raymond.

Koop een strippenkaart, (Postkantoor, Supermarkt, Sigarettenwinkel) voor € 6,90. Zitten 15 strippen op Koop er niet teveel, ze zijn beperkt geldig. Een jaar lang.

Diemen Zuid naar Amsterdam C. is 2 zone's, 3 strippen, uur geldig.

Afbeelding

Strippenkaart op 3 opvouwen en erin stoppen *TING*

Herhaal deze stap voor de terugreis.

Je kan ook een OV sjip kaart nemen. Maar dat is een andere, en duurdere procedure met statiegeld enzo.

Toegevoegd na 4 minuten:

freudeamfahren schreef:
Barneveld-Noord Transferium, dan door naar Amersfoort en daar direct overstappen op de trein naar A'dam.

Eh, Tsja.... Ik ben niet zo onder de indruk van Bnn (en de overstap op de terugweg ook niet), maar dat is ook nog een optie.

Reistijd Barneveld-Amsterdam ongeveer een uur. Kosten E 17,80. (ik ga er voor het gemak vanuit dat Raymond geen kortingskaart heeft)

Laatst bijgewerkt door regiorunner op ma 29 sep 2008, 14:22, in totaal 1 keer bewerkt
Offline laagvlieger
Master
ma 29 sep 2008, 14:15 Bericht 
Doe ook ff een kogelvrij vestje aan als je in de bus stapt :x

Offline regiorunner
Master
ma 29 sep 2008, 14:16 Bericht 
Outback schreef:
Parkeren in Diemen (tramlijn 9 eindhalte oude meubelboulevard) en dan de stad in. Ook nog nooit problemen met inbraak oid gehad.

Wel legaal gaan staan, want parkeerbeheer loert ook daar hevig (vergunninghouders-stelsel is al behoorlijk ver gevorderd)

Offline Raymond
FS medewerker
ma 29 sep 2008, 14:24 Bericht 
ArjenR schreef:
Waar heb jij dat vernomen? Bij de NDSM werf is het nog steeds gratis. Ga er morgen zelf ook weer parkeren.

Toch wel? Da's bij die containerwoningen toch? Zet ik 'm daar wel neer. Lekker even met de boot en klaar.

Offline ArjenR
Master
ma 29 sep 2008, 14:26 Bericht 
Containerwoningen zegt me even niets. Maar het is echt een paar meter naast de pont.

Offline Paixao
Respect
ma 29 sep 2008, 15:24 Bericht 
Raymond schreef:
Dat doet zo'n parkeeraap 1x bij mij en dan zal ik 's laten zien hoe een Tukker dergelijke dingen oplost.

Eentje uit de categorie "bij ons in twente zit de lul onder het paard" ? :lol:

Offline Spooler
Master
ma 29 sep 2008, 15:37 Bericht 
laagvlieger schreef:
SSG schreef:
de wolven en vul maar in] blijven meestal in het donkere gedeelte.. :kniktja:

Van die wezens die soms overdag niet eten & drinken soms? :[

Die komen daar alleen maar als ze gaan potenrammen 8)

Maar goed, ik snap niet waarom je niet gewoon parkeert waar je moet zijn.

Offline Sander
FS medewerker
ma 29 sep 2008, 15:43 Bericht 
Raymond schreef:
Vorig jaar eens hier gevraagd waar je in Amsterdam gratis kunt parkeren. Dat kon toen in Noord, om dan met de ijpont naar het centrum te varen.
Ik moet nu weer een paar dagen in de buurt van het centraal station zijn. Waar kan ik dan het beste gratis de auto kwijt?

Is dat afgelopen? :o
Net gisteren nog aan iemand geadviseerd :oops: :[

Offline Raymond
FS medewerker
ma 29 sep 2008, 15:48 Bericht 
Spooler schreef:
Maar goed, ik snap niet waarom je niet gewoon parkeert waar je moet zijn.

Op het Damrak zeker?
Het gaat mij om 2 dingen:
- 4 dagen parkeren in hartje Amsterdam is mij te duur
- Ik gun ze het geld niet

Offline regiorunner
Master
ma 29 sep 2008, 16:05 Bericht 
:[ De rijkste tukker van heel Twenthe (f)

Offline TheRealRex
Die hard
ma 29 sep 2008, 16:57 Bericht 
Gratis parkeren bij Ijburg en vandaaruit met de watertaxi naar centraal.
Eurootje of 6 als ik het me goed herinner.

Offline LoverD
Master
ma 29 sep 2008, 17:43 Bericht 
Ijburg is niet meer gratis. Als NDSM dat wel is dan is dat een goede optie met pont naar CS. Anders zou ik buitenveldert (ten zuiden van de van nijenrode weg) nemen en metro 51 naar de stad.

Offline JayJay
Master
ma 29 sep 2008, 19:03 Bericht 

Wat een gedoe om te parkeren. Seriously, dat reizen kost ook geld...

Offline Raymond
FS medewerker
ma 29 sep 2008, 19:28 Bericht 
Reizen is al duur genoeg. Daarom wil ik ook niet betalen voor de tijd die mijn auto stil staat.

Overigens zit ik er serieus aan te denken om maar helemaal met de trein te gaan. Heb ik dat spitsgedoe niet en kan ik nog mooi 2 uurtjes studeren.

Offline gecko
FS Meldingen
ma 29 sep 2008, 19:49 Bericht 
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.33 ... 19312&z=16

Durf niets te zeggen over veiligheid daar. Iets verder naar 't noorden zijn containerwoningen, weet niet of je die bedoelde in één van je vorige posts?

Offline WNS2.0D
Master
ma 29 sep 2008, 20:09 Bericht 
Moet je hoeren lopen?

Kan me geen reden bedenken om naar klemcity te moeten. Wie ervoor gekozen heeft daar zich te vestigen komt maar naar de normale wereld als contact gewenst is.

Offline regiorunner
Master
ma 29 sep 2008, 22:49 Bericht 
Raymond schreef:
Reizen is al duur genoeg. Daarom wil ik ook niet betalen voor de tijd die mijn auto stil staat.

Overigens zit ik er serieus aan te denken om maar helemaal met de trein te gaan. Heb ik dat spitsgedoe niet en kan ik nog mooi 2 uurtjes studeren.

:thumb: :kniktja:

Offline Schep
Master
ma 29 sep 2008, 22:58 Bericht 
LoverD schreef:
Ijburg is niet meer gratis. Als NDSM dat wel is dan is dat een goede optie met pont naar CS. Anders zou ik buitenveldert (ten zuiden van de van nijenrode weg) nemen en metro 51 naar de stad.

Als je op het damrak moet zijn is NDSM werf handiger. Daar bij Radboud (gratis Buitenveldert parkeren) kost het je nog minstens 20-25 minuten voordat je bij het damrak bent.

Toegevoegd na 33 seconden:

WNS2.0D schreef:
Moet je hoeren lopen?

Kan me geen reden bedenken om naar klemcity te moeten. Wie ervoor gekozen heeft daar zich te vestigen komt maar naar de normale wereld als contact gewenst is.

:schudnee:
Morgenavond nog een leuk etentje daar. En studeren is ook erg goed te doen in de hoofdstad, hoor.

Offline LoverD
Master
ma 29 sep 2008, 23:27 Bericht 
:huh:

Offline ArjenR
Master
di 30 sep 2008, 0:36 Bericht 
gecko schreef:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.336467,4.925716&spn=0.009296,0.019312&z=16

Durf niets te zeggen over veiligheid daar. Iets verder naar 't noorden zijn containerwoningen, weet niet of je die bedoelde in één van je vorige posts?

Ik bedoelde in ieder geval hier.

Offline Arno
FS Meldingen
di 30 sep 2008, 6:08 Bericht 
Raymond schreef:

Veetransport in de spits :x :x

Offline Outback
Master
di 30 sep 2008, 7:53 Bericht 

LoverD schreef:

Aan het einde (of begin) van de trambaan is het nog gewoon gratis parkeren hoor. Daar komt het betalen volgens mij pas in januari 2009. Van daar schijn je in 15 min op CS te kunnen zijn.

Offline Raymond
FS medewerker
di 30 sep 2008, 8:02 Bericht 
ArjenR schreef:

Ja, daar bij C had ik hem eerder ook staan. Die pont gaat 1x per 20 minuten en je bent in 10 min. op CS.
Wat doet die oude Foxtrot onderzeeër daar eigenlijk?

Offline ArjenR
Master
di 30 sep 2008, 14:18 Bericht 
Niets meer, wees maar niet bang. De Russen komen niet.

Volgens mij wordt hij verhuurd als restaurant of iets dergelijks.

Offline Raymond
FS medewerker
wo 01 okt 2008, 20:00 Bericht 
Kunnen ze niet wat Finnen in die 53cm torpedobuizen stoppen?

Offline Sjaaky
Master
do 02 okt 2008, 14:46 Bericht 

Je kan hem natuurlijk bij mij achterlaten, geef ik je direct een lift naar je gewenste locatie en schuur ik daarna ff 20x langs de RLC op Wibbautstraat. Gewoon omdat het kan O:)

Offline Raymond
FS medewerker
vr 03 okt 2008, 8:49 Bericht 
:lol:

Nou hij heeft er gisteren de hele dag tot 23.00 gestaan, geen problemen.
Morgen staat hij er weer.

Offline Dion
FS medewerker
vr 03 okt 2008, 8:57 Bericht 

Ik had je zo in de parkeergarage bij sloterdijk kunnen laten. Heb 1 van de 12 sleutels :thumb:

[ 46 berichten ]