Pagina 1 van 1  [ 10 berichten ]
Offline KanarieVW
Master
do 12 jan 2012, 11:37 Bericht 
Een maatje van me heeft een E46 gekocht en wil daar een Parrot Mki9200 in hebben. Deze ga ik dus bij hem inbouwen, maar kwam er achter dat er nogal veel verschillende type radio's zijn geleverd gedurende de E46 geschiedenis.

De auto is uit april 2001 en heeft af fabriek een Bussiness casette speler met cd wisselaar erin zitten incl. stuurbediening. Ook zit er een ingebouwde telefoon in de armsteun welke ook met het stuur te bedienen is.

Ik ga er dus een Parrot Mki9200 inbouwen met een UNIKA module voor het gebruik van de stuur bediening. Echter is het voor het inbouwen wel belangrijk om te weten welk fabriekaat radio erin zit. Zijn die radio casette spelers alleen geleverd door Alpine of begin 2001 ook nog door Blaupunkt? Heb niet zoveel zin en tijd om alleen daarvoor eerst die radio een keer helemaal uit te bouwen.

Ook weet misschien iemand wel of in de problemen kom met die ingebouwde telefoon en de stuurbediening? Denk dat ik deze helemaal los ga koppelen, maar loopt die stuurbediening bedrading via de radio of wat??
Het aansluiten gaat allemaal met ISO stekkers dus dat komt allemaal wel goed. wil alleen niet onverwachts in de problemen komen met die telefoon en stuurbediening.
Offline lorat
Master
do 12 jan 2012, 13:10 Bericht 
e46.nl ?
Offline KanarieVW
Master
do 12 jan 2012, 15:32 Bericht 
Heb op BMW fora ook wat draadjes geopend, maar ze zijn niet zo vlot met reageren.
Offline Outback
Die hard
do 12 jan 2012, 16:45 Bericht 

Hier wel dan ?? :lol:
Offline KanarieVW
Master
do 12 jan 2012, 17:34 Bericht 
normaal gesproken is BMW wel een toverwoord hier ja :lol: :koffie:
Offline Outback
Die hard
do 12 jan 2012, 22:45 Bericht 

Succes met de koffie :koffie: :koffie: :koffie: :koffie:
Heb je zo te zien nodig om alle reacties bij te kunnen houden (sorry, geen inhoudelijke input van mij)
Offline RucphenNB
Master
ma 16 jan 2012, 13:02 Bericht 
Normaal Blaupunkt. Alpine alleen als er een subwoofer standaard in zit.
Offline ikkeke
Master
do 19 jan 2012, 11:38 Bericht 
Op je radio vraag kan ik geen antwoord geven, maar wellicht wel een duwtje in een andere oplossingsrichting geven. Bij mijn Opel Astra 2010 heb ik een Parrot mki9200 laten inbouwen met behoud van bestaande radio en daarbij bijbehorende stuurbediening. Bediening Parrot gaat bij mij via de parrot AB, niet via stuur.
Parrot is zo aangesloten dat wanneer deze inschakelt met audio (muziek via ipod, usb, incoming bluetooth audio of een oproep) dat deze alle geluiden direct op de speakers gooit en daarbij alle auto geluiden (radio, gordelpiep, e.d.) wegdrukt. Dit werkt wel fijn :)
Offline Mikkie
Master
do 19 jan 2012, 11:48 Bericht 
Overigens is de radio uitbouwen nog geen vijf minuten werk. Twee sierstrips los en twee kruiskopschroeven. Dus daarvoor hoef je het niet te laten, als je het zeker wil weten ;)
Offline KanarieVW
Master
do 19 jan 2012, 14:42 Bericht 
ikkeke schreef:
Parrot is zo aangesloten dat wanneer deze inschakelt met audio (muziek via ipod, usb, incoming bluetooth audio of een oproep) dat deze alle geluiden direct op de speakers gooit en daarbij alle auto geluiden (radio, gordelpiep, e.d.) wegdrukt. Dit werkt wel fijn :)

ja dat lijkt me gewoon de standaard situatie. dat is niet zo moeilijk. De bedoeling is de stuurbediening te kunnen gebruiken met behulp van de UNIKA module van parrot.

Mikkie schreef:
Overigens is de radio uitbouwen nog geen vijf minuten werk. Twee sierstrips los en twee kruiskopschroeven. Dus daarvoor hoef je het niet te laten, als je het zeker wil weten ;)

Dat is ook zo, maar heb die auto niet zelf tot mijn beschikking. misschien dat ik hem van het weekend even zo ver kan krijgen dat ik die radio er even uit kan slopen.
 [ 10 berichten ]