de-don schreef:
Volgens mij bedoelt hij met dat "optrekken op de koppeling" Optrekken vanuit stilstand, zonder je gaspedaal aan te raken.
En dan klopt het wel, dat je het vermoeden hebt, dat hij nog niet zo lang zijn rijbewijs heeft, want dan heeft hij duidelijk nog geen volledige wagen-beheersing.
Ik krijg in ieder geval elke auto (gas/benzine/diesel) in elke versnelling van zijn plaats, zonder het gaspedaal te gebruiken.....
Uiteraard bedoelt hij dat... maar als je dat constant doet met een auto dan laat je de koppeling volgens mij onnodig slippen. Een beetje gas, diesel of benzine erbij en hij kan een stuk vlotter omhoog.
Krijg je elke auto zonder gaspedaal van zijn plaats? Nou, ik kan hem wel zonder diesel van de 0-1 en dan 1-2 en dan 2-3 enz zetten maar in de 5 en dan optrekken?? Ook met een 1.6 benzine zafira als je die mocht hebben?
Wat een schitterden opm. over dat spiegelen trouwens... natuurlijk zijn er nog mensen die dat doen, gelukkig maar. Het is wel zo dat ze het je bij de rijles wat overdreven aanleren maar aangezien je daar snel genoeg een deeltje van vergeten bent is het maar goed ook dat ze mensen 110% aanleren..
Hoe verander je zelf van richting trouwens? Zonder knipperlicht? Zonder over je schouder naar je dode hoek te kijken? Zonder je spiegel te gebruiken? Ik denk dat het al zo'n automatisme is geworden dat je het niet eens meer merkt.