Pagina 2 van 2  [ 98 berichten ]
Offline uniclio
Die hard
di 27 dec 2011, 23:04 Bericht 

Guppenklup schreef:
Kun je voorstellen hoe de bekleding van je longen er uit ziet

Een keer in het Oostblok iets gedronken wat dat volgens mij ook oplost (samen met wat andere lichaamsdelen). Alleen al als je er naar keek blies je geen P meer.

Iets meer ontopic:
Mijn broertje had een auto waarin gerookt was. Die heeft ongeveer het hele dashboard en enkele deurpanelen verwijderd en alles schoongesopt. Dat hielp ook al een hele hoop. Er blijft best wel veel 'geur' hangen op het materiaal. Bekleding daarna ook schoongemaakt met zo'n stoom apparaat. En de ramen goed schoongemaakt.

Wel wat veel werk, maar die huishoudmiddeltjes maskeren volgens mij meer, terwijl je de oorzaak moet weghalen.
Offline Treser
Pro
di 27 dec 2011, 23:10 Bericht 
weet je wat echt de shit is helemaal geen enkel fake geurtje gebruiken of moeilijk elk onderdeel stuk voor stuk afwassen maar gewoon omdat het kan tijdens hartje winter met -18 een of meerdere nachten de deuren van je auto wagenwijd openzetten en zo laten ontgeuren :thumb:
Offline viffer
Master
di 27 dec 2011, 23:13 Bericht 

Dan moet het eerst nog wel even echt koud gaan worden....
Offline Raaf
Master
di 27 dec 2011, 23:17 Bericht 
Schaaltje azijn is bij mij steeds voldoende geweest om de auto als niet rokers auto te verkopen. In het ergste geval was het 3 nachten, het vervelendste geval was ik moeders vergeten te vertellen dat er een open bakje azijn op de stoel stond :fp:
Offline Treser
Pro
di 27 dec 2011, 23:18 Bericht 
ze zeggen dat er momenteel erg veel sunspots worden waargenomen waardoor een extreem koude winter er vooralsnog niet in zit: http://www.bitsofscience.org/solar-no-c ... spot-4122/
Offline TuxX
Master
di 27 dec 2011, 23:21 Bericht 
Raaf schreef:
het vervelendste geval was ik moeders vergeten te vertellen dat er een open bakje azijn op de stoel stond :fp:

Zie het zo voor me :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
Offline Raaf
Master
di 27 dec 2011, 23:27 Bericht 
TuxX schreef:
Zie het zo voor me :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Lijkt me toch dat er wel een lampje gaat branden als je in een naar azijn stinkende auto stapt.. Blijkbaar niet :fp:
Offline Guppenklup
Master
di 27 dec 2011, 23:39 Bericht 
Raaf schreef:
Lijkt me toch dat er wel een lampje gaat branden als je in een naar azijn stinkende auto stapt.. Blijkbaar niet :fp:

Er gaat toch ALTIJD een lampje branden als je de auto instapt? O:)
Offline viffer
Master
di 27 dec 2011, 23:56 Bericht 

Bij mij ging laatst geen lampje branden in de auto, accu helemaal leeg :x
Offline zerty
Master
wo 28 dec 2011, 1:05 Bericht 
Treser schreef:
maar gewoon omdat het kan tijdens hartje winter met -18 een of meerdere nachten de deuren van je auto wagenwijd openzetten en zo laten ontgeuren :thumb:

Sneeuw werkt nog beter :thumb:
Afbeelding
Offline Treser
Pro
wo 28 dec 2011, 1:51 Bericht 
Niet helemaal de ozon die gegenereerd wordt bij bliksem of andere vorm van elektriciteitsvonken heeft nog een beter effect.

Afbeelding

Wel niet vergeten je schuifdak open te zetten 8)
Offline red devil1
Master
wo 28 dec 2011, 8:57 Bericht 
auto van mn vader rook ook bij afleveren nog wat naar rook. Ze hebben hem door de garage een ozon behandeling laten geven. Geur is en blijft weg. :thumb:
Offline NooitTeSnel
Master
wo 28 dec 2011, 9:27 Bericht 
TuxX schreef:
Zie het zo voor me

Das zuur :roflol:
Offline RucphenNB
Master
vr 30 dec 2011, 12:56 Bericht 
Met een stoomcleaner gaat het prima, wel even daarna de auto in een warme garage goed laten door luchten.
Offline egeltjes
Master
vr 30 dec 2011, 13:50 Bericht 
Is die rooklucht nu al weg ??? :honger: :honger:
Offline Grande
Master
vr 30 dec 2011, 14:12 Bericht 
egeltjes schreef:
Is die rooklucht nu al weg ???

Nog geen tijd gehad, morgen gaat zij voor de grote schoonmaak!
Offline snovvdog
Master
vr 30 dec 2011, 14:16 Bericht 
Gewoon interieur laten detailen, iets van 75-150 euro liggend er aan waar je het doet, met een extractor langs alle bekleding gaan en alles grondig reinigen.
Offline Treser
Pro
vr 30 dec 2011, 19:34 Bericht 
@snovvdog kun je ff iets duidelijker zijn. heb geen zin om te googelen naar "detailen" en "extractor"
Offline VTEC_Driver
Master
za 31 dec 2011, 0:07 Bericht 
Laat het wel doen voor het weer warm wordt, ik dacht dat ik de rooklucht uit mijn auto weggewerkt had. Nadat de auto een paar uur in de zon had staan 'bakken' kon ik overnieuw beginnen alles stonk weer naar sigaretterook.

Ik had overigens een bak met spiritus in de auto gezet en een oude natte (vochtige) doek erin gehangen, de lucht trekt dan in de doek.
Offline Treser
Pro
za 31 dec 2011, 3:02 Bericht 
VTEC_Driver daar moet je wel mee oppassen. Spiritus laten verdampen in een auto die in de volle zon staat te bakken is vragen voor problemen.
Wat als je hele interieur was ontploft/afgefikt. Dan had je pas een rooklucht gehad..
Offline snovvdog
Master
za 31 dec 2011, 4:42 Bericht 
Treser schreef:
@snovvdog kun je ff iets duidelijker zijn. heb geen zin om te googelen naar "detailen" en "extractor"

Detailers: maken je interieur of exterieur professioneel schoon voor een prijs.
Extractor: Tapijt- en bekledingreiniger/natte stofzuiger, spuit water of schoonmaakmiddel (APC) in je bekleding en zuigt het er weer uit. Zodat zooi als dit:
http://i85.photobucket.com/albums/k66/T ... lio/61.jpg
Uit je bekleding komt.
Offline Treser
Pro
za 31 dec 2011, 6:50 Bericht 
ah zo de detailers maken je interieur schoon met een Extractor (de zgn natte schrobzuiger).
Voor de vloerbedekking gaat dat prima maar de hemel van je wagen vooral bij oudere modellen kan daardoor stuk gaan. De lijm tussen stoffen bekleding en schuim of hardboard van hemel weekt dan los. Dus als je je hele wagen met een extractor doet weet ik niet of daarna nog alles op zijn plek zit. Er zijn natuurlijk wel modellen, meestal de hele kleine autootjes die je ook het plafond nat kunt afzuigen.

Het zou mooi zijn als het een insect was dat alle aangekoekte rookshit opeet en in een speciaal trechterte uitscheid dat je vervolgens via een mini-biogascentrale omzet in methaan gas dat achtereenvolgens het gasverbrandingsmotortje van je standkachel aandrijft die wederom de dynamo aandrijft die vervolgens je accu oplaad en allerlei extra apparatuur aan de gang houdt zoals 24-7 video monitoring en andere stroomvreters/gadgets.
Ben je meteen van je rookaanslag af en krijg je er ook nog wat voor terug.
Om de insecten van blijvende voeding te voorzien hoef je maar af en toe je ramen op te zetten in de file. Voldoende uitlaatgassen aanwezig om de poetsertjes te voeden.

Hier een voorbeeld van een insect dat poep produceert dat meer vitamine en mineralen bevat dan datgene wat hij eet:

Afbeelding
Offline VTEC_Driver
Master
za 31 dec 2011, 13:52 Bericht 
Treser schreef:
VTEC_Driver daar moet je wel mee oppassen. Spiritus laten verdampen in een auto die in de volle zon staat te bakken is vragen voor problemen.
Wat als je hele interieur was ontploft/afgefikt. Dan had je pas een rooklucht gehad..

De spiritus stond er een nachtje in. De rooklucht kwam echter weer terug nadat de auto (zonder spiritus) een dag in de zon had gestaan. De rook wordt dan weer uit je interieur gebakken.
Offline Celica
Pro
zo 01 jan 2012, 19:39 Bericht 
Verbaasd me dat er Ozon word gebruikt, ik ken dat uit vijver filter installaties en het vreet echt overal doorheen. Als je installatie lekt (carbon nat o.i.d.) dan staan in no-time je fietsen met lekke banden. Ik zou er zeker niet zelf mee aan de gang gaan.

FF opgezocht, effect op rubber:
Citaat:
Rodrigues et al. (2001) investigated the ozonation of unstretched natural rubber. It is believed that for unstretched rubber, the effect of oxidation is limited to a thin surface layer. With stretched rubber, however, cracking is also observed, which permits pollutants to penetrate deep into the material. This work confirmed that cracking is not observed in unstretched rubber, but it did find a much thicker affected layer than was previously thought (170–250 um vs. 0.5 um).

Dus met name als er druk op staat.
Offline WimLex
Master
zo 01 jan 2012, 20:18 Bericht 
* begrijpt ineens waarom er zoveel autos "spontaan" uitfikken
Offline Appeltje
Master
di 03 jan 2012, 16:39 Bericht 

Waarom toch komt ook hier mn vooroordeel uit (asbak: gebruikte ik niet)?

Aso dat je het maar uit het raam flikkerde, maar wel goed dat je gestopt bent!
Offline Kiwi45
Master
di 03 jan 2012, 16:42 Bericht 
Ehhh, Appeltje: een bijna leeg blikje in de bekerhouder werkt beter dan een asbak, en is netter dan naar buiten gooien.

Er is dus geen vooroordeel uitgekomen, je hebt alleen bewezen dat je vooroordelen hebt :)
Offline Dennis_on_the_road
Master
di 03 jan 2012, 17:48 Bericht 
Celica schreef:
Verbaasd me dat er Ozon word gebruikt,

Misschien omdat het werkt? Rubber onder druk zit over het algemeen alleen buiten de auto (wielen) en vraag me af of het effect net zo groot is op semi of volledig synthetisch rubber.
Ofwel: geen gevaar voor de binnenkant van de auto.
Offline van klaveren
Pro
di 03 jan 2012, 17:56 Bericht 

Wat denk ik ook wel helpt is om een keer een stoomreniger te huren (bij boels ofzo). Kost slechts een paar tientjes, maar dan kun je je autostoelen eens ff goed schoonmaken. (geur en viezigheid van sigaretten zit natuurlijk vooral in bekleding van je auto.) Ik heb het ook bij mijn vroegere auto gedaan en er kwam een hoop zooi vanaf.

Vergeet de dakbekleding niet!

En anders wegbrengen en professioneel laten reinigen. kost uiteraard wat meer centen.
Offline van klaveren
Pro
di 03 jan 2012, 18:05 Bericht 

Dit ding heb je nodig: http://boels.nl/huren/reiniging/tapijt-en-vloeronderhoud/tapijtreiniger

kost 20 euro om te huren.

Tip van mijn kant: 'Als je alles hebt gereinigd, herhaal het dan nog voor een tweede keer'. Niet schrikken, maar het schone water wat je in het reservoir gooit, zal in no-time pikzwart zijn! Werkt super eenvoudig. Reservoir vullen met water, aansluiten op stopcontact en gaan!
Offline Superkoerier!
Master
di 03 jan 2012, 21:16 Bericht 
Heb ook eens een auto gehad waarin was gerookt. Een 206 Roland Garros met leren bekleding.
Koffie op de bekleding geprobeerd: geen resultaat.
Toen op kosten vh bedrijf de auto een ozonbehandeling laten ondergaan: geur was voor 90% weg, maar niet helemaal
Als de airco aan stond en flink moest blazen dan was het nog steeds duidelijk te ruiken. Dus zorg ook dat de airco meebehandeld wordt op een of andere manier.
Offline Treser
Pro
do 05 jan 2012, 19:28 Bericht 
dat is id vaak het probleem dat de rookaanslag ook in de buizen van de airco/verwarming zit.
Heb je je hele interieur gereinigd ben je nog niet van die teerlucht af.
Ik heb bij mijn vorige auto waarvan de eigenaar dikke sigaren rookte de gehele dakhemel vervangen. De hemel zelf was zo doordrenkt met teer dat reinigen geen oplossing was. 2e hands hemel gekocht en vervangen en probleem opgelost.
Offline Grande
Master
vr 06 jan 2012, 0:11 Bericht 
Door de fantastische stormen en iets te zware kater van oud en nieuw er nog niet aan toe gekomen...

Maar nieuws volgt!
Offline zerty
Master
vr 06 jan 2012, 0:25 Bericht 
Grande schreef:
iets te zware kater van oud en nieuw er nog niet aan toe gekomen..

:o :o :o Nou nog steeds?Hoeveel dagen ben je doorgegaan met vieren? :lol: :lol:
Offline zerty
Master
za 07 jan 2012, 2:28 Bericht 
:huh: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje:
Offline Ownedbylag
Die hard
za 07 jan 2012, 3:34 Bericht 
zeg, als zo'n ozon ding slechts 100 euri kost, dan is dat nog best wel een slim idee ook, aangezien het boete bedrag bij mijn lease-auto 300 euri is namelijk.
Offline Grande
Master
ma 09 jan 2012, 1:06 Bericht 
@zerty...

Ga je nu in iemand anders zijn topic om een slotje vragen? GTFO. irritant mannetje...
Offline zerty
Master
za 14 jan 2012, 0:47 Bericht 
Grande schreef:
Maar nieuws volgt!

Heb je misschien ook een datum wanneer ongeveer?
Offline viffer
Master
za 14 jan 2012, 0:54 Bericht 

Over 78 dagen :kniktja:
Offline Grande
Master
za 14 jan 2012, 1:48 Bericht 
Morgen gaat ie voor de schoonmaak, heb eindelijk tijd.

Plan is dat ik begin met de sinaasappel
Daarna azijn, speciaal middeltje en tot slot een ozon behandeling...
Offline bruintje beer
Master
za 14 jan 2012, 7:53 Bericht 
Dure hobby, dat roken...
Offline Grande
Master
za 14 jan 2012, 12:33 Bericht 
bruintje beer schreef:
Dure hobby, dat roken...

Daarom zijn we er maar mee gestopt :)
Offline red devil1
Master
zo 15 jan 2012, 10:34 Bericht 
Grande schreef:
gaat ie voor de schoonmaak,

succes :thumb:
Offline Lotus Omega
Master
zo 15 jan 2012, 12:06 Bericht 
maarten22 is een poetser/detailer, misschien weet hij wel hoe je het beste van rooklucht afkomt.
Offline Marten320TD
Master
ma 16 jan 2012, 21:34 Bericht 
http://www.amt.nl/Nieuws/Clean-Air-bommetje-van-Wynns-maakt-autointerieur-weer-fris.htm

Kwam ik tegen op de AMT site. Ik krijg wel de indruk dat dit iets puur "cosmetisch" is, in tegenstelling tot de hiervoor gegeven reinigingsmethoden. succes iig!
Offline Aanhanger
Master
ma 16 jan 2012, 22:08 Bericht 
Is allemaal maskeren van de ene geur door een ander goor parfum.

Ozon is het enige dat de geur werkelijk afbreekt, ook al werkt zelfs dat niet voor 100 procent.
Offline Grande
Master
di 17 jan 2012, 12:24 Bericht 
Stap 1:

Interieur schoon, dashboard afgenomen met sop, ramen aan de binnenkant gelapt.

Dat scheelt me al 70% als ik het zo moet uitrekenen...grootste geluk is dat ik altijd met de sigaret bij het raam heb gerookt zodat de rook direct naar buiten ging (grootste gedeelte althans) waardoor de geur in de bekleding en hemel miniem is.

Stap 2:
Sinaasappels...
Werkt niet.

Stap 3:
Azijn dan maar...
Offline FocusWagon
Die hard
wo 18 jan 2012, 14:08 Bericht 
Ik heb bij een bedrijf gewerkt die regelmatig gebruik maakten van deze poetsservice

Zelfs bij zeer straffe rokers die de auto totaal hadden uitgewoond konden ze er nog een toonbaar geheel van maken.
Gezien de relatief beperkte kosten zou ik niet zelf gaan klooien (maar da's persoonlijk (f) )
 [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2