Postingstijd interval gedetecteerd van 68.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 39 berichten ]
Offline krotz
Nieuwkomer
di 25 okt 2011, 9:35 Bericht 

Beste alle,

Omdat ik dit stuk elke dag rij en me altijd hou aan de snelheidslimiet van vroegere 3 baans A2 :thumb: , vroeg ik me af of die Multinova's op dat stuk opkomend of afgaand flitsen?
En indien opkomend hoe ver van de statief vandaan moet ik remmen en helpt 20-30 meter remmen van te voren indien het om opkomend flitsen gaat?

Is het ook mogelijk dat de meting opkomend gebeurt en dat de piek genomen wordt en daarna afgaand geflitst wordt?
Offline shootme
Master
di 25 okt 2011, 10:22 Bericht 
als je remt binnen het radarbereik dus <20 meter dan kom je niet goed op de foto, waardoor de foto ongeldig wordt :)
Offline MHL
Die hard
di 25 okt 2011, 10:27 Bericht 
shootme schreef:
als je remt binnen het radarbereik dus <20 meter dan kom je niet goed op de foto, waardoor de foto ongeldig wordt

Volgens mij moest je meer dan 7/m per seconde remmen. Anders sta je nog op de foto ;)
Offline Tweebel
Master
di 25 okt 2011, 10:29 Bericht 
MHL schreef:
Volgens mij moest je meer dan 7/m per seconde remmen. Anders sta je nog op de foto

dan heb je echt bijna een anker nodig, da's wel erg stevig.
Offline krotz
Nieuwkomer
di 25 okt 2011, 10:42 Bericht 

Maar als het om afgaande meting gaat (foto wordt gemaakt van de achterkant auto), hoe ver voor de driepoot moet je remmen?

7 m/s = 25,2 km/h snelheid vermindering.
Over welke afstand moet je die vermindering hebben (binnen 20 meter??). Dat is bijna een noodstop.

Verder zie ik vaak deze op de A2:

Afbeelding

Wat is dat ronde ding eigenlijk wat naar achter gericht is (Opkomend verkeer) en deze flits toch auto's als ze voorbij rijden. of wordt de snelheid al enige (honderden) meter eerder gemeten en bij het voorbij rijden pas een foto gemaakt?
Offline MHL
Die hard
di 25 okt 2011, 10:59 Bericht 
Tweebel schreef:
dan heb je echt bijna een anker nodig, da's wel erg stevig.

Ik heb het niet verzonnen :P Maar anders komt er geen ILL uit.

Even mijn oude topic erbij gepakt:
controles/hard-remmen-voor-een-radar-geen-meting-t67414.html?hilit=hard%20remmen

Citeer Raymond:

Volgens mij moet je meer dan 7m/s vertragen, dan mislukt de meting.
Offline Mikkie
Master
di 25 okt 2011, 11:46 Bericht 
De vertraging moet enorm zijn inderdaad, (bijna) maximale remkracht.
Offline MHL
Die hard
di 25 okt 2011, 12:05 Bericht 
krotz schreef:
Wat is dat ronde ding eigenlijk wat naar achter gericht is (Opkomend verkeer) en deze flits toch auto's als ze voorbij rijden. of wordt de snelheid al enige (honderden) meter eerder gemeten en bij het voorbij rijden pas een foto gemaakt?

Neuh... dat is (ook) voor de belastingdienst :)
Daarmee wordt gecontroleerd of je wel netjes je wegenbelasting betaald heb.

ANPR heet het. Automatic Number Plate Recognition
Offline krotz
Nieuwkomer
di 25 okt 2011, 12:14 Bericht 

Dus deze opstelling (op de foto) meet alleen je snelheid als je net voorbij die driepoot bent?

Of heeft ANPR (of wel raketverweper :lol: ) ook een radarfunctie?
Maar zo'n ANPR heeft toch helemaal geen nut als er geen wagen/motor achter staat om je op te pakken?
Offline MHL
Die hard
di 25 okt 2011, 12:25 Bericht 
krotz schreef:
Maar zo'n ANPR heeft toch helemaal geen nut als er geen wagen/motor achter staat om je op te pakken?

Denk dat gewoon een prent opsturen..
Offline Harold
FS Meldingen
di 25 okt 2011, 12:29 Bericht 
Ik weet niet of er gecontroleerd wordt op wegenbelasting, denk eerder andere strafbare feiten.
Offline Tweebel
Master
di 25 okt 2011, 12:30 Bericht 
Harold schreef:
Ik weet niet of er gecontroleerd wordt op wegenbelasting, denk eerder andere strafbare feiten.

Dan staat er meestal een belastingdienstautootje ook ergens bij om de afhandeling vd belastingschulden te regelen.
Offline Harold
FS Meldingen
di 25 okt 2011, 12:33 Bericht 
Even een vraag:

De laatste tijd gebruikt het KLPD volgens mij wat nieuwe stekkies op de A2 traject Amsterdam - Utrecht in de middenberm.

Wie kan ze voor Flitsservice in kaart brengen: Dus rijrichting en exacte hmp, en of de controle in de middenberm is of in de rechterberm, en eventuele byzonderheden van de locatie.

De controles worden wel vaak gemeld, maar de hmp die in de melding genoemd worden verschillen nog wel eens enkele honderden meters.

Vaak gebruiken ze echter vaste stekkies als ze in de middenberm staan. Meestal kunnen ze hun bestelbus dan in een tunneltje kwijt die onder de snelweg doorloopt.

Wie regelmatig dit traject rijd mag de locaties wel aan mij PB-en.
Offline flozzy
Pro
wo 26 okt 2011, 16:02 Bericht 
Vanmiddag stond er weer een Volvo V50 T5, model zuurstok, op de A2 bij 37.5 (UT-ASD) in de middenberm (ja, heb hem doorgegeven). Ik zag ze op ongeveer 800/700 meter en ben meteen vol in de ankers gegaan.

Wie weet of er bij dit soort controles doorgaans overgegaan wordt op staandehouding? Of gaat alles op kenteken?

Zie namelijk geregeld autootjes naar een afslag geleid worden. Hoop niet dat ik een boete op kenteken ontvang...
Offline MadBear
Laat zich horen
do 27 okt 2011, 7:46 Bericht 

Was toch laser?
Zover ik weet volgt bij lasercontrole altijd staandehouding voor een boete.
Offline MHL
Die hard
do 27 okt 2011, 8:00 Bericht 
MadBear schreef:
Zover ik weet volgt bij lasercontrole altijd staandehouding voor een boete.

Er zijn genoeg topics dat mensen ook gewoon zonder aanhouding een prent binnen gekregen hebben.
Maar 90% is gewoon aanhouding.
Offline krotz
Nieuwkomer
do 27 okt 2011, 8:46 Bericht 

MHL

Ik heb nog een adresje voor je voor goedkope remschijven en remblokken aangezien je vaak in de ankers gaat voor lieveheersbeestje (mogen we ze niet echt noemen?) fotograferende figuren :D.

Ik heb gisteren en vandaag een lijstje opgesteld en naar harold gestuurd voor de vaste "naai"plekken van onze blauwhelden.
Offline MHL
Die hard
do 27 okt 2011, 9:10 Bericht 
krotz schreef:
MHL

Ik heb nog een adresje voor je voor goedkope remschijven en remblokken aangezien je vaak in de ankers gaat voor lieveheersbeestje (mogen we ze niet echt noemen?) fotograferende figuren .

Ik heb gisteren en vandaag een lijstje opgesteld en naar harold gestuurd voor de vaste "naai"plekken van onze blauwhelden.

Haha, Als de schijven op zijn, breng ik de auto naar de dealer en krijg ik weer nieuwe :thumb: (Lease-slet)

Wil je dat lijstje ook naar mij PM-en? :lief:
Offline krotz
Nieuwkomer
do 27 okt 2011, 12:11 Bericht 

Rij zelf in een A6 en het rijdt voor geen !!! tussen 100-120 km/h, daarom is die A2 zo irritant
Offline umpire
FS medewerker
do 27 okt 2011, 12:23 Bericht 
flozzy schreef:
Vanmiddag stond er weer een Volvo V50 T5, model zuurstok, op de A2 bij 37.5 (UT-ASD) in de middenberm (ja, heb hem doorgegeven). Ik zag ze op ongeveer 800/700 meter en ben meteen vol in de ankers gegaan.

Wie weet of er bij dit soort controles doorgaans overgegaan wordt op staandehouding? Of gaat alles op kenteken?

Zie namelijk geregeld autootjes naar een afslag geleid worden. Hoop niet dat ik een boete op kenteken ontvang...

Hoe weet je zo zeker dat dit een snelheidscontrole was?? Vaak staan ze daar namelijk gewoon voor algemeen verkeerstoezicht. Alleen als er iemand echt laagvliegend voorbij komt, zullen ze die aan de kant zetten voor een preek :wink:
Offline flozzy
Pro
vr 28 okt 2011, 7:21 Bericht 
umpire schreef:
Hoe weet je zo zeker dat dit een snelheidscontrole was?? Vaak staan ze daar namelijk gewoon voor algemeen verkeerstoezicht. Alleen als er iemand echt laagvliegend voorbij komt, zullen ze die aan de kant zetten voor een preek

Omdat ik een agent erin zag zitten met een lasergun. Op dat breede 5-baans stuk lijkt het me niet logisch dat ze iedere verkeersovertreder met de hand opschrijven en later op kenteken bekeuren. Dan kun je beter een radarsetje opzetten. Maar dat is dus mijn vraag.
Offline krotz
Nieuwkomer
ma 31 okt 2011, 12:11 Bericht 

Maar hoe lang doen die jongens erover om je zo'n wit/paars envelop te sturen.
Nu is dat volgens mij 2-3 weken?
Offline Robin2
Master
ma 31 okt 2011, 12:18 Bericht 

Mulder (tot 40 km/h overschrijding) gaat meestal wel vrij rap (tot maximaal 3 maanden), maar daarboven kan het tot 3 jaar duren.
Offline puntenrijbewijs
Respect
ma 14 nov 2011, 3:01 Bericht 

Dagelijks rijd ik hier. Ik ben meermaals langs laserende agenten gereden op dit stuk a2, op de teller reed ik tegen de 130 aan en ben niet staande gehouden. De andere kant op als je voorbij vinkeveen bent staan ook wel eens agenten te laseren.

Er zijn nog maar heel weinig mensen, alleen de eerste 2 rijstroken. Die zich aan de regels houden.

Heb het idee dat ze alleen de grove overtreders eruit pikken.
Offline djidee
Master
ma 14 nov 2011, 10:57 Bericht 
Als ze alles met laser aan de kant zetten wat te hard rijd, kun je volgens mij de snelweg net zo goed direct sluiten. Zou me niets verbazen als er momenten zijn waar > 75% overtreder zou zijn als er geflitst zou worden. *gaat op zoek naar artikel met die meetlus gegevens
Offline MHL
Die hard
ma 14 nov 2011, 11:03 Bericht 
djidee schreef:
*gaat op zoek naar artikel met die meetlus gegevens

Volgens mij had Martijn die ergens geplaatst dacht ik.

Edit:

Check... inderdaad:

Overicht van Martijn (C)

Afbeelding
Offline Onhandige_Jaap
Nieuwkomer
za 24 dec 2011, 10:59 Bericht 

Misschien even het domme vragen uurtje, maar gisterenavond zoefde ik over de A2, tegen de 50 te hard.
Volgens FS archief stond er een flitser bij 46.4, ik reed ergens op de 4 of 5e baan en ik heb niets gezien in de middenberm.

1e: Tegenwoordig flitsen ze niet meer toch, gaat het allemaal per infrarood, as in: verrassing!?
2e: Kun je vanaf de rechterzijde zo even 3 banen kruisen voor een foto, wordt de hoek en afstand dan niet veels te groot?
3e: Nu heb ik zeker in de afgelopen 3 jaar niets mogen ontvangen boven de 30 te hard, dus ik zou niet onder de recidive regeling vallen, maar wat is 45-50 te hard anno 2011, iemand daar een idee van? Zal wel fors boven de 500 zijn gok ik?

Hmm even wat aan de kant houden dan...
Offline TuxX
Master
za 24 dec 2011, 11:03 Bericht 
Ze blijven nooit lang staan op de A2. Gisteren ook melding bij hmp 34 maar toch niets te zien. Wat dat betreft moet je gewoon je ogen open houden op de A2. Je ziet ze altijd!
Offline Tweebel
Master
za 24 dec 2011, 11:51 Bericht 
TuxX schreef:
Ze blijven nooit lang staan op de A2. Gisteren ook melding bij hmp 34 maar toch niets te zien. Wat dat betreft moet je gewoon je ogen open houden op de A2. Je ziet ze altijd!

Die middenberm-flitsers daar reken je alleen niet echt op.

En 74.6 thv Everdingen (richting Den Bosch) wordt soms vrij aardig verstopt, net als een stukje terug bij de oprit van Nieuwegein Zuid in de richting van Utrecht.
Offline Onhandige_Jaap
Nieuwkomer
za 24 dec 2011, 12:00 Bericht 

Maar flitst het nog?
Mag je over 3 rijbanen kruisen? Mij lijkt het hoekverschil en dus het snelheidsverschil veels te groot?

Ik was ruim een uur na de melding, op een vrijdagavond half 9, had ik nu m'n flitsnav nog maar ff beter gechecked.. :roll:
Offline TuxX
Master
za 24 dec 2011, 13:48 Bericht 
Tweebel schreef:

Die middenberm-flitsers daar reken je alleen niet echt op.

Sinds ik een paar maand geleden vol in de ankers moest voor een middenberm flitser (reed 160km/h) op de A2 let ik daar echt wel op :[

Ik bid nog steeds dat die op de achterkant flitste, anders ben ik het bokje :(
Offline Friso89
Pro
za 24 dec 2011, 16:13 Bericht 

Normaliter zie ik ze ook áltijd staan, maar de laatste weken staan ze erg vaak tussen Abcoude en Vinkeveen (ri. Utrecht) achter het geluidscherm.
Daar hebben ze me 2 maal te pakken gehad, ben ik bang (waarvan 1x toen ik achter een politiewagen reed met 120km/h). Heb nog geen post ontvangen *klopt af*, maar ik reed dan ook op de 2e rijstrook, dus grote kans dat er iemand in beeld reed!

Een vriend van me is 3 weken terug met die erge mist staande gehouden door de 'beruchte' VW Golf GTI, bij Abcoude. Is uiteindelijk voor 36km/h te hard op de bon te gaan.
Daarna hebben ze ook nog heel zijn auto over hoop gehaald, want hij reed in een nieuwe Volvo S60 met frontviewcamera's. En de agenten geloofden niet dat het origineel bij die auto hoorde... :fp:
Offline ch1mera2
Eendagsvlieg
vr 02 maart 2012, 13:41 Bericht 

ze staan te flitsen op de a2 bij nieuwegein. Ik reed daar 120 ( je mag er 100) Ik reed op de 4e baan met allemaal auto's er tussen. Kan je dan geflits worden?
Offline RucphenNB
Master
vr 02 maart 2012, 17:52 Bericht 
Ja, dat kan. In een suf moment hebben ze me daar ook wel eens gehad. :oops:
Offline R
Master
vr 02 maart 2012, 18:23 Bericht 
ch1mera2 schreef:
Ik reed op de 4e baan met allemaal auto's er tussen. Kan je dan geflits worden?

Mogen binnen een sjabloonvorm geen andere foto's op de auto staan. Of andersom. Als je een boete binnenkrijgt, de foto opvragen of dit niet het geval is. Kans is groter dat als dat blijkt, zij de foto al deleten.
Offline Friso89
Pro
zo 04 maart 2012, 17:06 Bericht 

Zoiets zal bij mij ook het geval zijn geweest. Kreeg een boete binnen van de A2, maar heb geWOBt, omdat ik vrij zeker wist dat er meerdere auto's op de foto moesten staan.
Kreeg daarna een brief terug, dat er een fout was gemaakt en de sanctie werd ingetrokken.

WOB-en loont! :thumb:
Offline Aanhanger
Master
zo 04 maart 2012, 18:27 Bericht 
Gevraagde info nog gehad?
Offline Friso89
Pro
zo 04 maart 2012, 18:54 Bericht 

Aanhanger schreef:
Gevraagde info nog gehad?

Nope, ze zullen zich wel te hard schamen... :wink:
Offline Aanhanger
Master
zo 04 maart 2012, 22:00 Bericht 
Dan zou ik er toch een ingebrekestelling uit doen.
 [ 39 berichten ]