Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
Offline Scaniafan
Master
di 16 okt 2012, 8:05 Bericht 
Avatar gebruiker
Goed, aangezien er hier ook veel mensen zitten die door België rijden lijkt het me verstandig om ook hier dit te plaatsen:

Citaat:
Start installatie van drie nieuwe systemen voor trajectcontrole

BRUSSEL - Maandagavond start op twee plaatsen langs de Vlaamse autosnelwegen de plaatsing van nieuwe systemen voor trajectcontrole, waarbij de snelheid op een langere afstand gecontroleerd en indien nodig beboet wordt. De nieuwe camera’s komen op de E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere in beide richtingen en op de E17 ter hoogte van het viaduct Gentbrugge in de richting van Antwerpen. Dat meldt Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V)

Afbeelding

‘Tot voor kort zette Vlaanderen individuele flitspalen in voor onbemande snelheidscontroles. Bestuurders hebben dan soms de neiging om af te remmen ter hoogte van de flitscamera om daarna weer te versnellen. Dat is nefast voor de verkeersveiligheid’, verduidelijkt Crevits, die denkt dat een systeem van trajectcontrole als eerlijker gepercipieerd wordt.

Voor de zomer is het eerste systeem in Vlaanderen van start gegaan op het viaduct van de E17 in Gentbrugge, richting Kortrijk. De selectie van de locaties is in de eerste plaats gebaseerd op het aantal ongevallen en de ernst ervan in het verleden, aldus de minister.

Concreet werkt trajectcontrole met nummerplaatherkenning. Rijdt iemand aan een te hoge gemiddelde snelheid tussen de meetpunten, dan worden de gegevens naar de federale politie doorgestuurd. Daarnaast kan de installatie ook geseinde wagens en pechstrookrijders detecteren. En ze kan net zo goed buitenlandse nummerplaten herkennen.

De plaatsing start maandagavond in Wetteren. De week nadien volgt de apparatuur in Erpe-Mere en vanaf 29 oktober ook die in Gentbrugge. Totale kostprijs is een kleine 1 miljoen euro.

Bedoeling is dat de nieuwe controles eind 2012 van start gaan.


http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 5_00335449


Grofweg zijn dit dus de volgende trajecten, in beide richtingen. Het onderste traject van Antwerpen > Gent werkt al.

http://maps.google.nl/maps?saddr=E40&da ... 5&t=m&z=12

http://maps.google.nl/maps?saddr=E17&da ... 4&t=m&z=13

-- edit --

Stomme [maps ] [ /maps] werkt niet :boos:

Offline Tweebel
Master
di 16 okt 2012, 8:13 Bericht 
Avatar gebruiker
Scaniafan schreef:
Bestuurders hebben dan soms de neiging om af te remmen ter hoogte van de flitscamera om daarna weer te versnellen.


Goh....

Offline udo
Master
di 16 okt 2012, 12:13 Bericht 
 
Moet ik m'n maps weer gaan updaten... :kniktja:

Offline Piet_Piraat
Master
di 16 okt 2012, 12:41 Bericht 
Avatar gebruiker
Voor die E17 werd ik laatst al gewaarschuwd door de navi. En iedereen reed er ook zeer braaf, dus dat die al werkt kan goed kloppen.

Offline Kenji
Master
di 16 okt 2012, 14:19 Bericht 
Avatar gebruiker
Ook de Belgische overheid heeft de volautomatische kassa ontdekt?

En zijn wij als NL-ers hier "veilig" voor?? (Ik kan me iets herinneren dat Be boetes niet naar NL gestuurd werden, of ben ik abuis?)

Offline Scaniafan
Master
di 16 okt 2012, 14:24 Bericht 
Avatar gebruiker
Kenji schreef:
Ook de Belgische overheid heeft de volautomatische kassa ontdekt?


Allang, flitsen doet men al veel langer. Alleen, in België is de tendens nu dat er geen nieuwe flitspalen geplaatst worden, maar alleen maar trajectcontroles omdat dit "eerlijker" is naar de bestuurders toe. Niet meer een momentcontrole maar een traject.

Kenji schreef:
En zijn wij als NL-ers hier "veilig" voor?? (Ik kan me iets herinneren dat Be boetes niet naar NL gestuurd werden, of ben ik abuis?)


Nog even, tot dat probleem ook de wereld uit geholpen wordt.. Is een issue met een verdrag tussen NL en BE en het kost de overheid geld... Nog dit jaar moet er een verdrag liggen met NL, in 2014 een Europees verdrag.

Grof gezegd: tot nu toe werden de gegevens opgevraagd bij het RDW (handmatig). Dit mag nu niet meer, maar het Euricassysteem zou dit Europees gezien automatisch moeten gaan. Dit systeem mag zonder het verdrag met Nederland niet gebruikt worden.

Daarom moet er alsnog naar de RDW gebeld worden, maar dit mag niet zonder instructie van de procureur (OvJ). Zonder die goedkeuring mag een dergelijke opsporingshandeling niet verricht worden. Verder is men daarbij afhankelijk van goodwill van de Nederlandse overheid.

Voor zware overtredingen gaat men dat nog steeds gewoon doen hoor (f)

 [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar: