Postingstijd interval gedetecteerd van 591.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 36 berichten ]
Online Maserati Teun
FS medewerker
vr 23 nov 2007, 22:46 Bericht 
In opdracht van de politieregio IJsselland en in samenwerking met Rijkswaterstaat, worden eind november 2007, "kentekenlezende camera’s" geplaatst aan de portalen over Rijksweg A28 nabij Zwolle-Zuid.

Met deze camera’s worden de kentekens van passerende voertuigen geregistreerd. Het gaat om een pilot waarbij wordt onderzocht of het mogelijk is om de via deze camera’s verkregen kentekens te gebruiken bij de bestrijding van de criminaliteit. De politie benadrukt dat het hier niet gaat om camera’s die te hoge snelheden of andere verkeersovertredingen vastleggen.

Om de camera’s te kunnen monteren, worden de rijbanen van de A28 in die periode in de nachtelijke uren, één-voor-één tijdelijk buiten gebruik gesteld. De weggebruikers worden in die nachten, ruim voor de betreffende locatie, met borden over deze werkzaamheden geïnformeerd. Gezien het tijdstip waarop het werk plaatsvindt, zal dit naar verwachting een minimale overlast voor het verkeer opleveren.

BRON: http://www.politie.nl/ijsselland/nieuws ... ericht.asp
Offline Dabien
Master
vr 23 nov 2007, 22:57 Bericht 
Catch-KEN?

Overigens...
Citaat:
De politie benadrukt dat het hier niet gaat om camera’s die te hoge snelheden of andere verkeersovertredingen vastleggen.

Zou dat niet moeten zijn:
Citaat:
De politie benadrukt dat het hier nog niet gaat om camera’s die te hoge snelheden of andere verkeersovertredingen vastleggen.

Te hard rijden is ten slotte ook crimineel gedrag, heb ik me laten vertellen.
Online Maserati Teun
FS medewerker
vr 23 nov 2007, 23:03 Bericht 
Misschien moet er wel staan

Citaat:
De politie benadrukt dat het hier [s]nog niet[/s] gaat om camera’s die te hoge snelheden of andere verkeersovertredingen vastleggen.
Offline Eeps k
Master
vr 23 nov 2007, 23:10 Bericht 
HALLOOO onze vrijheid gaat gewoon naar de knoppen op deze manier!

De data gaat allemaal de harddisc in en wordt weet ik hoe lang bewaard.

Dadelijk komen ze er nog mee dat het is om terrorisme te bestrijden....

De enige terreur waar ik overigens last van heb, komt uit Denhaag sinds enige jaren. :boos:
Offline Shooting Star
Master
vr 23 nov 2007, 23:31 Bericht 
Proef voor rekeningrijden? :roll:
Offline Sjengske
Nieuwkomer
ma 21 jan 2008, 0:01 Bericht 
Big brother is watching you! :thumb_d:
Offline roffel
Nieuwkomer
ma 03 maart 2008, 17:10 Bericht 

Lekker is dat, moeten we daar ook al omrijden als er een keer geen file staat! :slotje: Nederland een vrij land? :slotje:
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 03 maart 2008, 17:40 Bericht 
Big brother is gewoon realiteit mensen :cry: :boos: :thumb_d:
Offline ruud king
Master
di 04 maart 2008, 1:34 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Misschien moet er wel staan

Citaat:
De politie benadrukt dat het hier [s]nog niet[/s] gaat om camera’s die te hoge snelheden of andere verkeersovertredingen vastleggen.

Touche Teun, maar je weet wat niet is kan altijd nog komen, want als deze regering een ding goed heeft gedaan dan is het wel NIET naar de burgers te luisteren..... :schudnee:
Offline proxydude
Eendagsvlieg
za 11 jul 2009, 9:43 Bericht 

Hellaas is dat zo Internet wordt zodadelijk ook all van alles vast gelegd voor een half jaar en wie gaat dat betalen juist wij en wie zitten daar neit op te wachten juist ook wij levert het wat op voor ons? nee 0-3 voor hun.
Offline djidee
Master
za 11 jul 2009, 9:48 Bericht 
Wow, kick van het jaar :respect:
Offline tqam
Die hard
za 11 jul 2009, 10:27 Bericht 
Ja en alle gegevens naar de belastingdienst. Wet Privacy is niet van toepassing voor ze de belastingdienst staat boven de wet. Ze ogen zelfs gestolen informatie uit luxemburg gebruiken. Waarom is er dan de wet Privacy opgeroepen ??????????????????
Offline chawk
Laat zich horen
ma 13 jul 2009, 2:26 Bericht 
proxydude schreef:
Hellaas is dat zo Internet wordt zodadelijk ook all van alles vast gelegd voor een half jaar en wie gaat dat betalen

dat is al zo bij sommige providers kun je al niet meer downloaden met bv. kazaa of limewire ed.
Offline BLikent
Master
ma 13 jul 2009, 7:12 Bericht 
Dit topic kon ik niet vinden...

Inmiddels zijn de eerste Dieven veroordeeld dankzij cameras A28

djidee schreef:
Wow, kick van het jaar
Had van mij wel 2 weken eerder gemogen :x
Offline bdd
Laat zich horen
vr 31 jul 2009, 9:39 Bericht 
Is er een lijst of overzicht van andere lokaties waar zulke cameras ingezet worden? Lijkt me prettig om te weten op welke trajecten mijn kenteken wordt gelezen en nagetrokken...
Offline Dave
FS Webmaster
vr 31 jul 2009, 9:44 Bericht 
Heeft niet zoveel zin aangezien het ook mobiel wordt gedaan.
Online Ascension
Master
vr 31 jul 2009, 10:46 Bericht 
Ik verwacht dat dergelijke apparatuur straks op heel veel snelwegen en uitvalswegen van dorpen en steden geplaatst gaat worden.

De overheid kan je straks precies volgen. Met het OV zien ze waar je bent dmv de chipkaart en op de weg kunnen ze je volgen middels je kenteken en deze camera's.

Straks ben je alleen op de fiets nog veilig, ohnee, daar willen ze nu ook verplicht een chip in gaan stoppen....
Offline Smookey
FS medewerker
vr 31 jul 2009, 11:46 Bericht 
Iemand al ervaringen met de belastingdienst icm deze cams?
Online Maserati Teun
FS medewerker
vr 31 jul 2009, 18:28 Bericht 
Smookey schreef:
Iemand al ervaringen met de belastingdienst icm deze cams?

Nee, maar het is natuurlijk kinderachtig eenvoudig om even alle kentekens van lease-rijders met een minder dan 500KM-verklaring in een database te sodemieteren.
Offline Martijn
FS Webmaster
za 01 aug 2009, 10:04 Bericht 
Ja, en dan? Dan moeten ze nog steeds eerst bij jou de km administratie opvragen en doorspitten.
Offline Smookey
FS medewerker
zo 02 aug 2009, 14:31 Bericht 
Dat doorspitten is dan zo gedaan, datum en tijd staan netjes gesorteerd. Met wat simpel nadenkwerk kan er uit diverse gelegenheden een overzichtje gemaakt worden per kenteken, een logische analyse qua tijdstippen (altijd in de spits of ook in het weekend etc.) en de verdachte 500km-rijders komen wel boven borrelen.
Offline MaxNL
Master
di 20 okt 2009, 22:03 Bericht 
sjah.. wat doe je eraan, ze doen 't toch wel..

we lead, you follow.
Offline 944 guy
Master
za 04 jun 2011, 9:37 Bericht 
Enorme kick ik weet het ;-) Maar ik kan nergens vinden bij welke HMP het is.
Maar is dit te locatie?
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 77,,0,0.07

Of hier 1 portaal verder zie je ook cameras...
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 8,,0,-9.42
Offline Opa TRP
Master
za 04 jun 2011, 15:17 Bericht 
:o
Offline Tento
Master
za 04 jun 2011, 17:27 Bericht 
@944: ja en ja.

Eigenlijk het hele traject welke door Zwolle loopt (A28).
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 6,,0,-9.96
Offline 944 guy
Master
za 04 jun 2011, 17:33 Bericht 
Pfff, wat een pisnichten. Misschien moet ik ff al die cameras neerpoffen :lol: Ik heb geen zin om eens per week/2 weken een traject te rijden waar ze de boel opnemen. Straks krijg ik nog post wat ik van het traject vind omdat ik regelmatige gebruiker ben :[
Offline Tento
Master
za 04 jun 2011, 17:53 Bericht 
Oud topic, oud bericht toegevoegd O:) :

Citaat:
Politie volgt automobilist overal

DVHN | Gepubliceerd op 13 oktober 2009, 23:31

den haag -

De politie houdt automobilisten in het hele land met camera's permanent in de gaten. Op drie na alle politiekorpsen beschikken over camera's die automatisch alle kentekens registreren. Het Korps Landelijke Politiediensten heeft de camera's al in 45 surveillanceauto's ingebouwd, en binnen een jaar moeten alle 95 wagens op snelwegen controles uitvoeren.

Amper twee jaar geleden leidde de inzet van camera's die op de A28 bij Zwolle permanent kentekens registreren (ANPR-camera's) nog tot ophef. Maar inmiddels worden dergelijke systemen door bijna alle korpsen op grote schaal ingezet om criminelen op te sporen.

De Nationale Ombudsman vindt dit een bedenkelijke ontwikkeling. Het College bescherming persoonsgegevens (CBP) onderzoekt of het gebruik van ANPR door verschillende politiekorpsen in strijd is met de privacy. Het vindt dat gegevens van niet-verdachte voertuigen onmiddellijk moeten worden vernietigd. Anders wordt iedereen die is gescand als een potentiële verdachte beschouwd, en dat is een inbreuk op de persoonlijke levenssfeer. Maar de KLPD en het korps Rotterdam-Rijnmond trekken zich hier niets van aan; ze bewaren de gegevens vier maanden.

Een ANPR-camera kan duizenden kentekens per uur controleren. De inzet heeft inmiddels een grote vlucht genomen. De camera's worden niet alleen gebruikt door de politie, maar ook door Belastingdienst, douane, ministeries van Verkeer en Waterstaat en VROM en de Koninklijke Marechaussee.

Rijkswaterstaat zet de camera's in om automobilisten te bewegen de spits te mijden. Kandidaat-deelnemers aan dergelijke proeven worden zonder hun medeweten gefotografeerd. Ze komen er pas achter dat ze zijn geregistreerd als ze via de post een aanbieding krijgen om mee te werken aan een project om de spits te mijden.

De Nationale Ombudsman Alex Brenninkmeijer maakt zich ernstig zorgen dat op grote schaal gegevens van burgers worden verzameld. Hij wijst er op dat iedereen inmiddels al in driehonderd tot vijfhonderd databanken zit waar gegevens van Nederlanders worden bewaard. "We weten niet waar ze zijn en of er fouten in zitten", zegt hij. Brenninkmeijer vindt het een kwalijke ontwikkeling dat de overheid steeds meer gegevens van burgers wil hebben om ze in de gaten te houden.
Offline 2177
Die hard
za 04 jun 2011, 22:22 Bericht 

Eeps k schreef:
HALLOOO onze vrijheid gaat gewoon naar de knoppen op deze manier!

Heb je dan echt zoveel te vrezen dat je bang bent dat jouw kenteken aantal malen per jaar in een computer komt waar ze dus niets mee doen als ze jou niet hoeven te hebben??
Het gaat natuurlijk op jaarbasis over tientallen miljoenen hits van geregistreerde kentekens.
Denk dat ik er ook 2 keer tussen sta.
Sjonge jonge, tis wat... :dag:
Offline JH
Master
za 04 jun 2011, 22:27 Bericht 
Een reactie op Eeps k :lol:

Man, dit is echt een oud topic. :x :fp:
Offline Ducantoni
Master
za 04 jun 2011, 22:39 Bericht 
Tento schreef:
@944: ja en ja.

die opnames van GM zijn waarschijnlijk gemaakt voordat de camera's er hingen. Het kostte mij ook nogal wat moeite om ze te ontdekken, ook omdat ik er 's nachts langskom.
Maar dat is in ieder geval de lokatie waar ze hangen voor de richting zuid-noord, neem aan dat ze voor de andere richting aan hetzelfde portaal hangen?
Hebben ze trouwens op de Spoolderbergweg ook iets boven de weg hangen, want stel je voor dat al die 'zware criminelen' die route nemen..
Offline Gifpen
Master
zo 05 jun 2011, 11:47 Bericht 
2177 schreef:
Heb je dan echt zoveel te vrezen dat je bang bent dat jouw kenteken aantal malen per jaar in een computer komt waar ze dus niets mee doen als ze jou niet hoeven te hebben??

Ja dat is ook mijn eerste reactie. Ik zit kennelijk dus in 300 tot 500 systemen met mijn kenteken. En het probleem is dan dat...? :roll:

Dat ze weten dat ik in een grijze Peugeot rijd?
Dat ze weten dat ik over de A28 rijdt?

Ik ben ook met naam, toenaam en kenteken bekend in het RDW bestand.

Ik ben verzekerd, mijn APK is in orde, ik betaal gewoon mijn belasting etc. Van mij mogen ze hoor. Ik voel mezelf dan ook totaal niet aangesproken alszijnde onderdeel van de doelgroep die hiermee gezocht wordt.

Ik vind het wel apart: eenieder hier vindt dat politieagenten niet moet zeuren wanneer ze op straat gefotografeerd worden, maar als de politie het terug doet dan is het land ineens te klein.
Offline Ch1nnY
Master
zo 05 jun 2011, 12:55 Bericht 
Gifpen schreef:
Ik vind het wel apart: eenieder hier vindt dat politieagenten niet moet zeuren wanneer ze op straat gefotografeerd worden, maar als de politie het terug doet dan is het land ineens te klein.

De meeste hier werken dan ook niet, bij een organisatie met een publieke taak.
Offline Gifpen
Master
zo 05 jun 2011, 19:04 Bericht 
Zodra je de straat op gaat maak je onderdeel uit van het publiek domein, vind je niet?
Offline Kanariespeed
Master
zo 05 jun 2011, 20:26 Bericht 
JH schreef:
Een reactie op Eeps k

:lol: Wat een kerel was dat, prachtig! Later noemde hij zich Vernederland. :lol:
Offline 357kurt
Die hard
vr 10 jun 2011, 7:41 Bericht 
Het begint altijd met kleine stapjes om de massa te laten wennen aan het idee om vervolgens ingrijpende maatregelen in te voeren.
De laatste -ingrijpende- hobbel zal dan zonder veel morren worden geaccepteerd.

Ik vind het hele idee verwerpelijk, aangezien iemand die een beetje sneller rijdt dan een idiote vmax al een crimineel is weet ik niet wie ze bedoelen met "criminelen opsporen".
Offline Martijn
FS Webmaster
vr 10 jun 2011, 8:02 Bericht 
Kentekenscanning de vorm van controle voor APK, WAM, gestolen etc prima. Maar zodra er geen hit is, lijkt mij, dat er meteen gedelete wordt. En dat gebeurt niet. Waarom niet?
 [ 36 berichten ]