Pagina 1 van 8  [ 393 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Offline GP
Master
zo 14 jan 2007, 17:00 Bericht 
Aangezien er van de regio Haaglanden bijna nooit meldingen komen en eigenlijk nooit echte reportages komen(op een enkeling na) heb ik maar dit topic aangemaakt zodat er misschien meer animo voor komt.

Ongetwijfeld komen er hier meer mensen vanuit die regio Haaglanden die zo nu en dan op het forum verschijnen, en met dit topic wil ik proberen dat zij hier meer langs komen.

Dus in dit topic kan je alles kwijt over de controles in de regio Haaglanden.
Offline GP
Master
zo 14 jan 2007, 17:13 Bericht 
Alle auto's van de regio Haaglanden zijn bekend in de flitsservice kentekenlijst. Dat zijn de volgende:

Groene Citroen Berlingo – 70-VV-RR
Groene Mercedes Vito – 38-BT-LX
Blauwe Mercedes Vito - 05-BT-LP
Blauwe Toyota Corolla – 70-PG-LT
Blauwe Opel Corsa – 25-NL-JT
Rode Opel Vivaro - 47-VHS-8

Van deze wagens is een betere foto zeer welkom:

Blauwe Opel Corsa – 25-NL-JT
Mercedes Vito – 38-BT-LX
Rode Opel Vivaro - 47-VHS-8

Bij ons is bekend dat beide Mercedes Vito's en de Opel Vivaro uitgerust zijn met Multanova 6F. Er wordt geflitst door een geblindeerde achteruit en de wagens vallen nauwelijks op. De Blauwe Toyota Corolla is bekend dat hij momenteel digitaal is. Of dit Gatso of iets anders is, is niet bekend. Van de andere drie wagens is zover bekend dat ze nog steeds Analoog flitsen met Gatso. Alle informatie is altijd welkom ;)

Er wordt ook vaak in de regio Haaglanden gecontroleerd met de Laser. Hoeveel er van deze aanwezig zijn in Den Haag is niet bekend. Ook heb ik eens een rollerbank kunnen spotten in Den Haag, deze wordt vervoerd door een busje met striping van de politie.

Verder is momenteel bekend dat er 3 voertuigen als VROS aanwezig zijn in de regio Haaglanden. Deze zijn bekend in de kentekenlijst:

Zwarte Audi A4 - 95-RX-RK. (Auto)
Zwarte Honda STX 1300 - MN-ST-23 (Motor)
Zwarte Honda STX 1300 - MN-ST-24 (Motor)

Ze werken vaak in combinatie van motor + auto.

De volgende plaatsen zijn bijna berucht als flitslokatie:

De Benoordenhoutse weg (laser controle stad in. Gatso stad uit)
De Erasmusweg (veelal in het gebied rond de berensteinlaan)
De loevesteinlaan (het stuk tussen Erasmus Weg en Melis Stokelaan)
De Prinses Beatrixlaan te Rijswijk ter hoogte van de Van Vredenburchweg
De van Alkemadelaan.
De Michel Vrijenhoekselaan in Kijkduin.(Laser)
De Lozerlaan.(Laser richting N211-A4)
De Maanweg (Richting Binckhorstlaan of andersom met Laser of Radar)
De Melis Stokelaan
De Binckhorstlaan. (Bij Shell richting CS en andere kant op. Meestal Radar)
De Professor Teldersweg bij Madurodam(Meestal Laser richting de van Alkemadelaan)
De Neherkader(waarschijnlijk vaak Laser)
De Laan van Nieuw Oosteinde richting Voorburg.
De Schenkweg richting Mariahoeve(Radar)
De Schaapweg richting Rijswijk.
Veelal in het Westland op de 60 km wegen.

Ziet u nou een controle. Meld hem even door via:

Citaat:
- Melden via SMS: U kunt SMSen naar 06 21201552 om uw melding door te geven.

- Melden via telefoon: U kunt bellen met 0321-33 81 33 om uw melding door te geven, of met 0900 - 6 46 46 46, waarmee u meteen Flitsservice.nl steunt.

Alvast bedankt voor uw medewerking!

Bijvoorbeeld: "radar NH a2 amsterdam ri utrecht thv hmp 58.3" of "laser NH ring a10 thv s107"

Nou kom maar op Hagenezen, Delftenaars, Rijswijkers, Nootdorpers etc..

Laatst bijgewerkt door GP op zo 19 okt 2008, 14:44, in totaal 3 keer bewerkt
Offline GP
Master
zo 14 jan 2007, 17:23 Bericht 
De controles worden bovendien allemaal uitgevoerd door het Regionaal Handhavingsteam Verkeer Politie Haaglanden en de radarwagens staan, als ze niet worden gebruikt, in de kelder van het hoofdbureau aan de Burgemeester Patijnlaan.

Als je de foto van de vermeende overtreding wilt opvragen moet je een kopie van je beschikking sturen naar:

Politie Haaglanden t.a.v. bureau Verkeer/aanvraag foto.
Postbus 264
2501CG Den Haag

Je krijgt de foto dan als het goed is binnen 2 weken binnen. Bedenk wel dat het niet tot uitstel van betaling leidt.

Voor de aangekondigde controles in de regio bekijk deze website:

http://www.verkeershandhaving.nl/?s=54

Ik vind hem niet echt betrouwbaar, meestal staan ze niet waar ze het aankondigen..

In dit topic kan je alles kwijt wat je dan ook maar weet over de regio Haaglanden wat betreft de verkeerscontroles..
Offline Rover
Master
ma 15 jan 2007, 0:44 Bericht 
Ik weet dat ik ze sinds ik in DH werk steeds vaker tegenkom en uiteraard meldt.....Wat een naaiplekken controleren ze daar zeg, ik heb ze op al die plekken al gezien.

Hebben het zeker geleerd van Rotterdam :roll: :slotje:
Offline pyra30
Die hard
ma 15 jan 2007, 6:19 Bericht 

Citaat:
De volgende plaatsen zijn bijna berucht als flitslokatie:

De van Alkemadelaan.

Ze staan ook heel vaak op de Melis Stokelaan, bij de kruising met de Betje Wolff straat. Dit kan in beide richtingen zijn, maar meestal richting centrum.
Zal er waarschijnlijk wel wat mee te maken hebben dat buro zuiderpark daar op kruipafstand vandaan ligt.
Ik zal het e.e.a wat vaker proberen te melden inderdaad.
Offline dolphin
Pro
ma 15 jan 2007, 8:47 Bericht 
nog kleine toevoeging: prins bernard viaduct ter hoogte van madurodam heel vaak laser (meestal richting NGC-Wassenaar, maar vaak ook twee richtingen)
Offline Sharagath
Pro
ma 15 jan 2007, 9:02 Bericht 
op de A4 terhoogte van hectometer 460 Amsterdam - Den Haag onder het Prins Claus plein staan ze regelmatig in de spits achter de pilaar van de toerit(flayover) van de Utrechtsebaan
aan de overkant staan ze ook regelmatig.

Ivm mijn werk reed ik daar elkedag langs, helaas kan ik er nu geen foto's meer van maken ivm andere werk locatie. Er staat dan achter het billboard een groene (waarschijnlijk een Range Rover) en de flitser staat achter de vangrail achter de betonnen pilaar van de flayover.
Offline GP
Master
ma 15 jan 2007, 16:53 Bericht 
Een Range Rover.. Nou die moet je dan eigenlijk wel op de foto gaan zetten..
Offline haaglanden
Respect
ma 15 jan 2007, 17:02 Bericht 

Sharagath schreef:
op de A4 terhoogte van hectometer 460 Amsterdam - Den Haag onder het Prins Claus plein staan ze regelmatig in de spits achter de pilaar van de toerit(flayover) van de Utrechtsebaan
aan de overkant staan ze ook regelmatig.

Ivm mijn werk reed ik daar elkedag langs, helaas kan ik er nu geen foto's meer van maken ivm andere werk locatie. Er staat dan achter het billboard een groene (waarschijnlijk een Range Rover) en de flitser staat achter de vangrail achter de betonnen pilaar van de flayover.

Tja de enige die daar staat de controleren is het controleren is het KLPD. Die rijden niet in range rovers. Alleen de volkswagen transporter en 1 legacy. Althans dat is dan vanuit steunpunt Waddinxveen. Weet niet of ze daar ook nog de Subaru Forrester hebben. Dat is het enige wat nog een beetje lijkt op een Range Rover
Offline MadDog2K
Pro
ma 15 jan 2007, 20:21 Bericht 
Binckhorst/maanweg(?) thv. Keukenkampioen ook geregeld laser.

Op Neherkade ri mercuriusweg vlak voor kruising Leeghwaterplein ook wel eens. Hoewel, al een hele tijd niets meer gezien daar. (gelukkig O:))
Offline GP
Master
wo 17 jan 2007, 8:33 Bericht 
Gisteren stonden ze weer te laseren op de Oostweg in Zoetermeer, dit is ook terrein van Politie Haaglanden..
Offline pr0mo
Master
wo 17 jan 2007, 9:05 Bericht 
Ik heb ook wel eens een lasertje gezien op de Duinweg in Den Haag.
Offline GP
Master
wo 17 jan 2007, 18:02 Bericht 
En doorgegeven aan flitsservice?
Offline GP
Master
ma 22 jan 2007, 14:44 Bericht 
Gisteren naar de Zuiderparklaan geweest naar aanleiding van een melding met de Zwarte Mercedes Vito. Helaas nergens te bekennen:(
Offline dolphin
Pro
ma 22 jan 2007, 15:50 Bericht 
vandaag weer laser vlak voor het hubertusviaduct komend vanaf het NGC
Offline GP
Master
ma 22 jan 2007, 19:19 Bericht 
Ik ben er geweest en heb foto's gemaakt! Hartstikke bedankt voor het melden! Moet je vaker doen als je ze ziet!
Offline dolphin
Pro
ma 22 jan 2007, 21:01 Bericht 
toppie! ben benieuwd naar de foto's.
Waren ze een beetje vriendelijk tegen je?
Offline BB
Master
ma 22 jan 2007, 21:46 Bericht 
G to tha P schreef:
Een Range Rover.. Nou die moet je dan eigenlijk wel op de foto gaan zetten..

Je bedoeld waarschijnlijk de Subaru Forester... :thumb:
Offline GP
Master
di 23 jan 2007, 11:16 Bericht 
Ja daar dacht ik ook aan BB.. Alleen die heeft Waddinxveen niet en alleen Waddinxveen controleert daar..

En Dolphin, ze waren ontzettend vriendelijk tegen me.. Ze vonden het wel leuk dat ik het op internet zette en ik mocht al mn vragen stellen..
Offline GP
Master
do 25 jan 2007, 10:01 Bericht 
Nou net iemand van de administratie aan de telefoon gehad van het VHT Haaglanden.

Ik zo: En ik had nog een vraagje, jullie hebben er 2 toch?
Zij: Ja dat klopt.
Ik: Worden die bijna nooit gebruikt?
Zij: Hoezo denk je dat?
Ik: Nou dat denk ik gewoon.
Zij: Nou, je moet niet zoveel denken, dat is iets voor ons..
Ik: Oke dan weet ik genoeg, dag..
Offline manfred33
Die hard
do 25 jan 2007, 11:08 Bericht 
Op dit moment is er een verkeerscontrole op de professor teldersweg, net voorbij Madurodam, richting kijkduin. Staat geen flister bij dus heb hem niet gemeld.
Offline GP
Master
do 25 jan 2007, 12:39 Bericht 
Wat voor controle? Wat controleren ze allemaal en waar precies?
Offline manfred33
Die hard
do 25 jan 2007, 12:45 Bericht 
Richting Kijkduin, na de oprit, op de parkeerplaats voor dat gedenkteken (weet niet of het je iets zegt). Makkelijk gezegd 200 meter na Madurodam.

Op het bord stond " algehele verkeerscontrole" dus ik neem aan dat ze controleren op papieren, verzekering, apk. Dat soort zaken, hoefde zelf niet te stoppen dus weet het niet zeker.
Offline GP
Master
do 25 jan 2007, 12:48 Bericht 
Ga foto's maken dan:P!
Offline manfred33
Die hard
do 25 jan 2007, 12:49 Bericht 
Zonder camera :roll:
Offline GP
Master
do 25 jan 2007, 13:07 Bericht 
Ben je er wel in de buurt? Als je tijd heb wil je dan gaan vragen tot hoelaat ze controleren? Want misschien kan ik er dan zometeen heen..??
Offline manfred33
Die hard
do 25 jan 2007, 13:15 Bericht 
Ik kom er pas rond half 3 weer langs (wel de andere kant op), zit pas rond half 4 weer achter een pc dus dan kan ik pas weer berichten.
Offline manfred33
Die hard
do 25 jan 2007, 15:38 Bericht 
@G to Tha P ze zijn weg. Volgende keer beter! :thumb:
Offline GP
Master
do 25 jan 2007, 15:40 Bericht 
Tsja, mn vervoer is er toch niet:P

Maar als je volgende keer er een ziet, wil je dan vragen tot hoelaat ze daar staan en dat dan naar mij PB'e?
Offline manfred33
Die hard
do 25 jan 2007, 15:45 Bericht 
Ik doe me best :D
Offline GM
Die hard
zo 28 jan 2007, 23:20 Bericht 
Van Ockenburgstraat staan ze ook nog wel eens, denk je net dat ze niet staan te laseren op de Machiel Vrijenhoek staat er weer zo'n flitser. Je kan tussen Madurodam en Kijkduin eigenlijk overal maar heel goed oppassen.
Offline Christafari
Master
ma 29 jan 2007, 10:14 Bericht 
G to tha P schreef:
Gisteren stonden ze weer te laseren op de Oostweg in Zoetermeer, dit is ook terrein van Politie Haaglanden..

Kun je me exact vertellen waar ze dan staan? Dat is echt zo'n kassa-weg, daar rijd echt niemand 70...
Offline GP
Master
ma 29 jan 2007, 11:15 Bericht 
Waar ze exact staan weet ik niet, maar ze staan meestal terhoogte van het Miss Etam hoofdkantoor. Dat is vanaf de A12 gezien pas na die rotonde met die enorme zandberg..
Offline Christafari
Master
ma 29 jan 2007, 12:14 Bericht 
Tsja, volgens mij is het al een hele tijd geleden dat ze daar gestaan hebben, paar jaar terug ofzo. Wel een hele laffe plaats om te staan; geen huizen in de buurt, een 2-baans weg en compleet overzichtelijk. Maar ja, het is dan ook niet om de veiligheid te dienen...
Offline dolphin
Pro
ma 29 jan 2007, 16:14 Bericht 
GM schreef:
Van Ockenburgstraat staan ze ook nog wel eens, denk je net dat ze niet staan te laseren op de Machiel Vrijenhoek staat er weer zo'n flitser. Je kan tussen Madurodam en Kijkduin eigenlijk overal maar heel goed oppassen.

Ter hoogte van het Rodekruis ziekenhuis op de segbroeklaan ook vaak algemene en snelheidscontrole (richting kijkduin).

Overigens heb ik ze vaak (de laatste tijd alleen niet meer) op de van Alkemade laan zien staan ter hoogte van de hockeyvelden (net na de gevangenis). Staan ze met een laser tussen de bomen.
Offline GP
Master
ma 29 jan 2007, 16:20 Bericht 
Zolang ze maar gemeld blijven, ik heb best veel vrije tijd om er even heen te gaan..
Offline GP
Master
di 30 jan 2007, 20:11 Bericht 
Citaat:
Snelheidscontroles

Den Haag, 30-01-2007

Op drie verschillende locaties in de stad zijn maandag 29 januari snelheidcontroles uitgevoerd, waarbij in totaal 2470 automobilisten zijn gecontroleerd. 81 bestuurders overtraden de toegestane maximum snelheid van 50 km per uur. Zij ontvangen binnenkort een proces verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 87 km per uur.
Offline GP
Master
di 30 jan 2007, 20:32 Bericht 
Reportage makers, op naar de Groot Hertoginnelaan.. Ik heb geen vervoer..
Offline GP
Master
do 01 feb 2007, 13:53 Bericht 
Al 3 meldingen vandaag vanuit de regio Haaglanden. En alle 3 geen tijd voor een reportage.. Dan moeten er ook maar mensen komen die fotos gaan maken!:P
Offline manfred33
Die hard
do 01 feb 2007, 16:32 Bericht 
dolphin schreef:
GM schreef:

Ter hoogte van het Rodekruis ziekenhuis op de segbroeklaan ook vaak algemene en snelheidscontrole (richting kijkduin).

Overigens heb ik ze vaak (de laatste tijd alleen niet meer) op de van Alkemade laan zien staan ter hoogte van de hockeyvelden (net na de gevangenis). Staan ze met een laser tussen de bomen.

Ik woon 2 straten verderop bij het Rode Kruisziekenhuis maar heb er pas 1x een controle gezien. Maar dat was al 5-6 maanden geleden.

Op de van Alkemadelaan ook pas 1x ofzo afgelopen 6 maanden, ik kom zo'n 3 keer per week hierlangs.....
Offline X-force
Weet de weg
di 06 feb 2007, 0:40 Bericht 

Nog een Hagenaar aanwezig..
Ik sms meestal naar FS als ik die geldkloppers zie..

Citaat:
De van Alkemadelaan.

Voeg toe:
Maanweg
Melis stokelaan
Binkhorstlaan
Professor Teldersweg (vlakbij Madurodam)
Neherkade
En vorige week had ik nog een melding gemaakt op FS (ben de straatnaam kwijt)...
Offline GM
Die hard
di 06 feb 2007, 11:31 Bericht 
Kijk het lijstje wordt steeds beter :thumb:

Gisterenavond weer zo'n naaicontrole op de Prof. Teldersweg. Echt slaat nergens op om daar te controleren na 21.00 (sowieso is 70 daar een prima snelheid)
Offline X-force
Weet de weg
di 06 feb 2007, 14:23 Bericht 

Op de Prof.Teldersweg rijdt er na 20.00 uur of zelfs eerder geen hond meer op de weg.
Het is een lange tweebaansweg, geen op/afritten, goed overzichtelijk..

Als er 1 plek in NL zou zijn waar 's avonds niet geflitst hoeft te worden ivm ''de verkeersveiligheid'' dan is dat de Prof. Teldersweg wel.
Offline GP
Master
di 06 feb 2007, 15:11 Bericht 
Nu zijn er wel een aantal Hagenezen aanwezig, maar maken jullie geen reportages dan??
Offline Dikke Dakduif
Master
di 06 feb 2007, 15:25 Bericht 
Citaat:
Nu zijn er wel een aantal Hagenezen aanwezig, maar maken jullie geen reportages dan??

Het is er nog niet van gekomen. Dat heeft er mee te maken dat ik tijdens kantooruren zeg maar op kantoor zit, ook vaak buiten DH moet werken en in het weekend niet zo vaak thuis ben.
Offline dolphin
Pro
di 06 feb 2007, 18:52 Bericht 
manfred33 schreef:
Ik woon 2 straten verderop bij het Rode Kruisziekenhuis maar heb er pas 1x een controle gezien. Maar dat was al 5-6 maanden geleden.

Op de van Alkemadelaan ook pas 1x ofzo afgelopen 6 maanden, ik kom zo'n 3 keer per week hierlangs.....

Woon ook vlak bij het rode kruis, net iets over de nieboerweg heen richting duinen (sinds half jaartje) maar ben daar in de afgelopen twee jaar al een stuk of vijf keer daar aan de kant gezet. Controle op rijbewijs, alcohol etc. Meestal op doordeweekse dag (donderdag of vrijdag) vlak na de late lunch (uur of 3-4)

Woonde daarvoor in scheveningen en reed elke dag over van alkemadelaan (trof zelfs een foto van mezelf op die laan aan op www.autogespot.com :lol: ), en daar stonden ze (toen in iedergeval, kom er nu zelden) in de ochtend vaak richting centrum en in de avond vaak richting scheveningen (laser bij gevangenis op middenstuk, staandehouden bij esso)

Overigens ook vrijdagnacht vaak alcohol controle bij die esso scheveningen uit.

@ GP: heb meestal helaas geen tijd ( :zzz: )om even te stoppen en fotoreportage te maken. Ben wel benieuwd naar de reactie van die mannen als ik volgende keer de auto bij ze parkeer en foto's ga maken....
Is wel een risico want DSI en garagedeuropener zijn door een nieuwsgierige agent zo op te merken....

Maar meldingen geef ik bijna altijd door (via sms). Ze komen alleen niet altijd op de site, om een of andere reden :huh:
Offline GM
Die hard
do 08 feb 2007, 13:11 Bericht 
hmmm blijkbaar ben ik niet de enige die de Ockenburgstraat als racebaan gebruikt:

Citaat:

Den Haag, 07-02-2007

Tijdens twee snelheidscontroles in de Ockenburghstraat is dinsdag bijna 20 procent van de gecontroleerde automobilisten betrapt op het overtreden van de maximumsnelheid. Tussen twee uur ’s middags en kwart voor negen ’s avonds werden 1639 bestuurders gecontroleerd, 340 van hen reden te hard. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 83 km/u, waar maximaal 50km/u was toegestaan.

Bron: www.politie.nl
Offline GP
Master
do 08 feb 2007, 18:51 Bericht 
Best een flink percentage...
Offline dolphin
Pro
do 08 feb 2007, 19:48 Bericht 
is ook wel een aanlokkelijk stukje weg om wat gas te geven :nono:
Offline GP
Master
za 10 feb 2007, 20:57 Bericht 
Hopen dat nu de vito's snel op de foto worden gezet;)
 [ 393 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende