Postingstijd interval gedetecteerd van 53.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 14 van 15  [ 712 berichten ]
Offline ibizaking
Master
za 28 aug 2010, 19:22 Bericht 

als ik doorbel, hoor ik die meteen daarna op de radio, kan foutje geweest zijn...
Offline Sjoerd102
Pro
ma 13 sep 2010, 17:01 Bericht 

Onderstaande flitser stond vandaag gemeld.
radar li n280 baexem ri roermond thv hmp 14.6 bij het viaduct (flipke) 11:02:20

Iemand een idee hoelang zo'n set meestal staat? Ik ben er rond dat tijdstip niet voorbij gekomen, maar was gewoon nieuwsgierig.
Offline -Joske-
Master
ma 13 sep 2010, 17:14 Bericht 
Van 7 uur smorgens tot een uur of 12.... Van een uur of 10 tot een uur of 4 of van een uur of 5 tot savonds 11 uur..

Deze zal er wel van 10 tot 4 gestaan hebben vermoed ik.
Offline Sjoerd102
Pro
di 14 sep 2010, 10:55 Bericht 

Zag vanmorgen dat de kast tussen Baexem en de Verkeerslichten in Kelpen oler opnieuw geplaatst is
Offline -Joske-
Master
di 14 sep 2010, 10:59 Bericht 
Dat duurt hooguit een week en dan is die weer zwart.. :lol:
Offline Harry S
Master
di 14 sep 2010, 11:14 Bericht 
Ja, of worden foto's van voorbij vliegende vliegtuigen / voorbij kruipende beesten gemaakt. Ligt aan de hoek hoe de paal scheef getrokken wordt.
Offline Sjoerd102
Pro
wo 15 sep 2010, 17:35 Bericht 

Sinds deze week is men op de parallelweg tussen de Maasbrug in Roermond en de op/afrit bij Horn aan het werk.
Dit betekend dat langzaam verkeer (tractoren/brommobielen) over de hoofdrijbaan moeten.
Deze is nu dus gedegradeerd tot 50km/u weg. Tot op heden heb ik nauwelijks iemand deze snelheid zien rijden.
Offline Sjoerd102
Pro
di 21 sep 2010, 21:34 Bericht 

Vanmiddag rond 5u was er een grote controle in Swalmen. Stonden oa 2 motoragenten, een wagen van de belastingdienst en links en rechts nog wat dienders verstopt. Helaas geen rader of laser kunnen waarnemen, dus niet gemeld.
Offline Scaniafan
Master
za 30 okt 2010, 9:06 Bericht 
Werd gister door een vriend van me geinformeerd dat bij de "normale" controle op de Venrayseweg bij het viaduct bij AutoArena in Venlo laatst een bordeaux-rode Vito in het struikgewas stond geparkeerd. Weet iemand hier meer van??
Offline -Joske-
Master
za 30 okt 2010, 10:19 Bericht 
:kniktja: Is gewoon een busje om spullen en of agenten te vervoeren. Heb die al regelmatig bij een laser controle zien staan.
Offline -Joske-
Master
do 18 nov 2010, 14:34 Bericht 
Op de A2 wordt je ook moe van de snelheidslimiet 70 & 90.... Zetten gewoon een stuk af van 10 km, en dan zijn ze op 2 plekken van nog geen 100 meter aan het werken. :-?

En sterker nog, in de richting van Maasbracht > Eindhoven was nog helemaal niemand aan het werk, 2 stroken open en dan 90 km/h... :nothanks: Als ze daar maar geen controle hebben gehouden gisteravond, want dan gaat het me geld kosten.
Offline -Joske-
Master
zo 05 dec 2010, 13:55 Bericht 
Gister 4 dec stond er volgens mijn ouders nog een radar langs de A73 Maasbracht ri Nijmegen net voor Venlo... Vanwege de sneeuw was er een witte kap of een wit laken over gedaan zodat je hem nagenoeg niet zag staan.
Offline ibizaking
Master
zo 05 dec 2010, 15:15 Bericht 

gewoon 90 en niks te zien van wegwerken :schudnee:
Offline saab-driven
Die hard
ma 06 dec 2010, 15:49 Bericht 
is dat niet bijna altijd zo =? het schijnt dat men in de regio IJsselland zelfs een wit camouflagenetje gebruikt voor over de flitskliko's :fp:
Offline Harry S
Master
wo 12 jan 2011, 16:35 Bericht 
Ze hadden personeel over vandaag volgens mij. Op de N280 stonden ze aan allebei de kanten. Controlle was al gemeld zag ik.
Offline Sjoerd102
Pro
wo 12 jan 2011, 17:21 Bericht 

ik zag hem ook (misschien net te laat :oops: ) staan
Offline Sjoerd102
Pro
do 10 feb 2011, 15:04 Bericht 

Ik zag deze melding staan: laser li in eind op de eind (mailbuman) 08:13:5

Welk eind is dat. Leudal of Nederweert?
Offline Sjoerd102
Pro
vr 11 maart 2011, 8:45 Bericht 

Ik zag vanmorgen dat de Flitspaal tussen Baexem en Kelpen-Oler weer vliegtuigen op de gevoelige plaats vastlegt.
Offline Jazzy
Weet de weg
wo 24 aug 2011, 19:30 Bericht 

En vandaag waren ze weer aan het laseren van het viaduct af op de A73 bij afslag Baarlo richting het zuiden. Ze zullen hier de komende tijd denk ik vaker staan met laser en andere controles, want je rijdt gauw sneller dan de aangegeven 70 km/u
Offline ibizaking
Master
wo 24 aug 2011, 23:35 Bericht 

ja inderdaad, ik vroeg me laatst al af, wanneer ze er zouden beginnen met (be)lazeren... :thumb_d:
Offline Ducantoni
Master
za 24 sep 2011, 8:17 Bericht 
Afgelopen nacht wisten ze uit verveling ook niet wat te doen; controle bij hmp 200,9 om 2:30...
Die weg is dan ook enorm druk en gevaarlijk op dat tijdstip, elke 5 minuten ongeveer een passerende auto.. :roll:
Offline ibizaking
Master
za 24 sep 2011, 8:28 Bericht 

2.30u. hebben ze nou echt niets beters te doen? :fp:
Offline Scaniafan
Master
ma 31 okt 2011, 9:25 Bericht 
Is de A73-Zuid projectweg de laatste tijd?

Moet zeggen, als ze bij 7.1 (Echt > Roermond) staan zoals vandaag staat de set netjes open vizier. Busje staat dan wel uit het zicht.

Maar als ze na de Roertunnel staan, maakt de controleur er volgens mij een sport van om 'm zo strak mogelijk achter de tunnel te zetten :fp:
Offline ibizaking
Master
ma 31 okt 2011, 9:57 Bericht 

ach ja, met 200 door de tunnel is te doen, voor het uitrijden dan wel ff snelheid aanpassen O:)
Offline Scaniafan
Master
ma 31 okt 2011, 10:09 Bericht 
ibizaking schreef:
ach ja, met 200 door de tunnel is te doen, voor het uitrijden dan wel ff snelheid aanpassen O:)

Klopt, of zorgen dat je bij het uitrijden van de tunnel net langs een vrachtwagen zit :[
Offline ibizaking
Master
ma 31 okt 2011, 10:21 Bericht 

:lol: pcies ;)
Offline -Joske-
Master
vr 18 nov 2011, 15:16 Bericht 
Citaat:
Datum: 17-11-2011
Tijd bericht: 21:23
Plaats: Baexem
Tekst: De politie Limburg-Noord heeft in samenwerking met o.a. de Belastingdienst, Koninklijke Marechaussee, Douane, Openbaar Ministerie en KLPD donderdag een grote verkeerscontrole gehouden nabij het AZC in Baexem. De controle vond plaats van 14.00 tot 20.00 uur en werd georganiseerd in het kader van de Week van de Opsporing. Tijdens deze week maken Recherche en Basispolitiezorg kennis met elkaar door middel van het organiseren van verschillende activiteiten. Woensdag vond in de regio Midden-Limburg een hennepruimdag plaats in het kader van de Week van de Opsporing, donderdag stond in het teken van deze grote verkeerscontrole.

De politie Limburg-Noord heeft tijdens de controle in totaal voor 1500 euro aan openstaande boetes geïnd. Er werden 66 blaastesten afgenomen en ruim 250 automobilisten zijn bekeurd wegens te hard rijden. Ruim 9900 auto´s zijn een ´scanauto´ van het KLPD gepasseerd, die aan de hand van het kenteken kan controleren of er o.a. nog boetes of schulden open staan. Van deze ruim 9900 auto´s zijn 57 auto´s door motorrijders van het Verkeershandhavingsteam en Koninklijke Marechaussee naar de controlepost geleid voor verder onderzoek. In totaal zijn er 6 rijbewijzen ingevorderd wegens te hard rijden. De hoogst gemeten snelheid was 163 km/u op de N280 waar 100 km/u is toegestaan.

De Belastingdienst heeft 7 auto’s in beslag genomen en afgevoerd. De eigenaren van deze auto’s hadden in totaal voor 59.000 euro aan schulden open staan. 10 auto’s zijn in beslag genomen maar niet afgevoerd. De eigenaren van deze auto’s hadden in totaal voor 42.000 euro aan schulden open staan. Daarnaast is er voor een bedrag van 2349 euro aan schulden contant door 4 personen ter plaatse betaald. 9 personen hebben in totaal een bedrag van ruim 10.000 euro aan schulden ter plaatse gepind. In totaal is er door de Belastingdienst voor een bedrag van ongeveer 115.000 euro aan openstaande schulden gedekt.

De Koninklijke Marechaussee heeft in samenwerking met de Vreemdelingenpolitie een man aangehouden die zich op papier voordeed als iemand anders. Deze zogenaamde ‘Look-a-like’ is meegenomen voor verder onderzoek naar zijn documenten. Leeftijd en woonplaats zijn niet bekend.

De politie Limburg-Noord spreekt van een succesvolle verkeerscontrole, de grootste die in Midden-Limburg in de afgelopen jaren is georganiseerd.

http://www.politielimburgnoord.nl/viewM ... p?id=19178
Offline ibizaking
Master
vr 18 nov 2011, 20:19 Bericht 

mooie actie, ik las in DDL dat er een voorbereidingstijd van een jaar aan is voorafgegaan :fp:
Offline Hideyoshi
Master
vr 18 nov 2011, 23:29 Bericht 
Ze kunnen beter IN het AZC gaan controleren en speuren naar illegalen.
Offline ibizaking
Master
vr 18 nov 2011, 23:52 Bericht 

:thumb:
Offline Sjoerd102
Pro
wo 11 jan 2012, 18:04 Bericht 

In Swalmen zijn ze gisteren begonnen met de werkzaamheden aan de N271.
Op dit moment is men bezig tussen punt A en B
vanaf Maart gaat het tot punt C op de schop.
http://g.co/maps/dn85g

Verkeer uit zuidelijke richting wordt over het fietspad omgeleid.
Op dit punt staat er daarom nu een flitspaal :oops:
http://g.co/maps/r26h2
Offline MarcoV
FS medewerker
wo 11 jan 2012, 18:22 Bericht 
Mobiele controle of een tijdelijke flitspaal?
Offline ibizaking
Master
wo 11 jan 2012, 18:40 Bericht 

ff offtopic, viel me vandaag op hoeveel regionale controles er zijn gemeld, echt niet normaal zoveel als er gecontroleerd wordt... :schudnee:
bijna 80 en dan nog 12 op de snelweg. :honger:
Offline Sjoerd102
Pro
wo 11 jan 2012, 21:24 Bericht 

MarcoV schreef:

(tijdelijke) flitspaal.
Offline MarcoV
FS medewerker
wo 11 jan 2012, 21:56 Bericht 
Kan je er eens een foto van maken lijkt me wel interessant.
Offline Scaniafan
Master
ma 23 jan 2012, 11:59 Bericht 
MarcoV schreef:
Kan je er eens een foto van maken lijkt me wel interessant.

Ben er laatst ook langs gereden. De flitspaal welke normaal in Swalmen bij de bushalte stond (controleerde beide richtinge) is weggehaald.

Identieke paal staat nu hier achter de struiken (struiken zijn wat hoger geworden):

Denk dat ze hem verplaatst hebben.

Verder net op de A73 net voor de Roertunnel mobiele controle gespot, stond hier:

Achter de vangrail zijn nu voor werkzaamheden groene zeilen geplaatst, Groene VW Transporter stond op het verdrijvingsvlak met de set vlak achter de bus. Kenteken niet kunnen zien, foto was niet mogelijk omdat de batterij van m'n telefoon te leeg was om de camera te laten werken.

Dus niet de grijze van Maasbracht, maar echt een donkergroene
Offline ibizaking
Master
ma 23 jan 2012, 12:46 Bericht 

vorige week 2x gecontroleerd.
rbw en kentekencontrole in Thorn, tijdstip dinsdag 15u.
alcoholcontrole bij de afrit A2 uit noordelijke richting Maasbracht, vrijdag18u.
:huh:
Offline Scaniafan
Master
ma 06 feb 2012, 9:25 Bericht 
Bus die nu op de A73 kort voor de Roertunnel staat te controleren is de 62-VTJ-5 van KLPD Wolfheze.

Vraag me wel af wie die controle steeds meldt op 16.8 ipv de 17.0 waar die staat. 16.8 is geloof ik zelfs in de Roertunnel. Bedoel, top dat de controle gemeld wordt voor ik er langs kom, daar niet van, maar hij kan beter :lol:
Offline dna
Master
di 07 feb 2012, 12:00 Bericht 
Het is dan wel niet limburg-noord, maar limburg-zuid maar vanmorgen op de A2 stonden ze thv Maastricht aachen airport bij de geluidswal te flitsen.
KLPD...

En temperatuur gaf aan -11*C
Terwijl de apparatuur geijkt is tot -5*C...

Misschien iets om rekening mee te houden bij bekeuringen die rond deze tijd gemaakt zijn.
Offline Mikkie
Master
di 07 feb 2012, 13:35 Bericht 
Scaniafan schreef:
Bus die nu op de A73 kort voor de Roertunnel staat te controleren is de 62-VTJ-5 van KLPD Wolfheze.

Die is een eind van huis dan!

En @dna: dat viel me ook al op toen ik vanmorgen de melding hoorde. Erg vroeg om al te controleren, dikke kans dat het niet mag, formeel.
Offline Scaniafan
Master
do 09 feb 2012, 9:29 Bericht 
Mikkie schreef:
Die is een eind van huis dan!

Ik heb het vermoeden dat KLPD Wolfheze en Maasbracht van bus gewisseld hebben... Het is weer de 62-VJT-5 die nu staat de controleren...
Offline -Joske-
Master
di 14 feb 2012, 13:42 Bericht 
Gebeurd wel vaker dat die bus naar het zuiden af komt.. Maar goed, het zou best kunnen.

Ik vraag me trouwens af wanneer ze de regio auto's gaan ruilen voor nieuwe. Heb net even terug gezocht, en ze zijn van begin Januari 2007 in dienst genomen. Dus als het lease is voor 5 jaar zou dat medio nu afgelopen zijn. Kunnen ze dat lease contract bijv ook nog verlengen, of zullen ze nieuwe auto's aanschaffen?
Offline Scaniafan
Master
vr 17 feb 2012, 8:43 Bericht 
Ze hebben een "nieuwe" plek gevonden op de A73... In plaats van bij de verwachtte parkeerplaats achter de Roertunnel heeft iemand verzonnen om achter het viaduct te gaan staan:

En daar verwacht je hem niet als ie altijd iets eerder staat. Ik zag hem omdat ik in een treintje vrachtwagens reed met de motor en een busje in m'n ooghoek zag staan...
Offline Scaniafan
Master
di 28 feb 2012, 15:48 Bericht 
Scaniafan schreef:
Ik heb het vermoeden dat KLPD Wolfheze en Maasbracht van bus gewisseld hebben... Het is weer de 62-VJT-5 die nu staat de controleren..

Nu nog sterker vermoeden; stond nu weer @ Roertunnel, met Catchken erbij, volgens de kentekenlijst heeft de bus van Wolfheze die niet.

Wissel van bus & apparatuur ook gewisseld van bus?
Offline Scaniafan
Master
do 01 maart 2012, 7:40 Bericht 
Scaniafan schreef:
Wissel van bus & apparatuur ook gewisseld van bus?

En gistermiddag stond de

Code:
Kenteken: 85-BX-ZN
Merk: VW
Type: Transporter TDI AWD
Kleur: Grijs
Top snelheid: 0
Regio: KLPD Maasbracht

eer bij te controleren, met catchken. Valt me nu ook pas op dat de kentekenlijst is veranderd en dat alle bussen ANPR erbij hebben staan. Was een tijdje terug nog niet zo in de lijst :[
Offline MarcoV
FS medewerker
do 01 maart 2012, 10:41 Bericht 
Goed hé ;)
Offline Sjoerd102
Pro
do 01 maart 2012, 22:21 Bericht 

en er is nu ook een Rode Mercedes Vito als pakezel.
Stonden vanmiddag rond 17:15u ongeveer hier http://g.co/maps/p274h
Helaas was ik met de motor, dus geen kenteken kunnen noteren.
Offline MarcoV
FS medewerker
do 01 maart 2012, 22:58 Bericht 
Rode vito is er al lang. Voertuig wordt meestal gebruikt bij verkeerscontroles.
Offline MarcoV
FS medewerker
zo 04 maart 2012, 12:12 Bericht 
radar li a73 roermond ri venlo thv hmp 24.4 net na de swalmentunnel

Iemand toevallig deze controle al eens gezien?
Offline Scaniafan
Master
ma 05 maart 2012, 11:57 Bericht 
MarcoV schreef:
Iemand toevallig deze controle al eens gezien?

Is een hele gemene. Nog net in het 100 km/h stuk waar iedereen al gas begint te geven omdat het na de tunnels 120 km/h wordt. Bus staat dan achter de muur van de tunnel. Laatste HMP op de tunnelwand is 24.4:

Bus welke vanochtend bij 7.1 op de A73 stond was weer de 62-VJT-5

[ 712 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende