Pagina 1 van 2  [ 92 berichten ]
Offline egeltjes
Master
ma 01 okt 2007, 17:53 Bericht 
Raad eens ... 8) 8)

Alweer een nieuwe maand ... dus weer een nieuw topic. :kniktja: :kniktja:
Offline Ray
Master
ma 01 okt 2007, 17:59 Bericht 
Waarom krijgt dit stukje asfalt zijn eigen maandelijkse topics trouwens?
Offline egeltjes
Master
ma 01 okt 2007, 18:22 Bericht 
Euhhh, omdat er iemand is die elke maand een nieuwe topic ervoor opent? :[
Offline RayNHN
Master
ma 01 okt 2007, 18:31 Bericht 
En omdat het een mooie manier is om in combinatie met andere gegevens aan te tonen dat snelheidscontrole's daar niks met veiligheid te maken hebben. :wink:
Offline Patipower
Weet de weg
ma 01 okt 2007, 18:33 Bericht 

Daar wil ik me gelijk ff bij aansluiten :kniktja: :kniktja: :kniktja:
Offline Freekie
Master
ma 01 okt 2007, 19:58 Bericht 
radar nh n244 alkmaar ri purmerend thv hmp 4.2 door een grijze ford transit connect (ps) 16:40:17

Ben vandaag wezen kijken, maar was om 19:00 alweer weg :'( Had een primeur geweest.

Oh en zondag stonden ze bij 11.0 onder het viaduct, opstelling was sneaky achter een pilaar. De blauwe transporter zag je echter al van veeeerrrrr.
Offline Freekie
Master
ma 01 okt 2007, 20:04 Bericht 
Patipower schreef:

Ben het niet helemaal met jullie eens. Voor de bocht Purmerend (vanuit Hoorn gezien) zit een naar stukje, en de afslag Hoorn-Noord t/m Wogum is niet echt lekker doorsjezen. De rest van de A7 wel! O:)
Offline RayNHN
Master
ma 01 okt 2007, 20:57 Bericht 
Er wordt ook iets anders bedoeld. Het was namelijk de bedoeling van de vele controles op de A7 (Den Oever - Zaandam) dat na de vele ongelukken dat de verkeersveiligheid werd vergroot. Want de ongelukken zouden met snelheid te maken hebben. Maar uit een lijst die Egeltjes bijhoudt blijkt dat dit juist niet zo is. De meeste ongelukken gebeuren door zaken als kleven, verkeerd in of uit voegen en ga zo maar door.
Offline egeltjes
Master
di 02 okt 2007, 18:28 Bericht 
Ongeval-cijfers van "dit stukje asfalt" zijn te vinden op: http://www.ikkie.org/a7
Offline egeltjes
Master
wo 03 okt 2007, 18:55 Bericht 
Citaat:
Verkeershinder door wegwerk aan A7

Gepubliceerd op 03 oktober 2007, 14:59
Laatst bijgewerkt op 03 oktober 2007, 15:00

purmerend - Lekkage als gevolg van scheuren in het beton. Klinkt vrij eenvoudig maar hiervoor moet de A7 bij Purmerend wel grondig op de schop. Afzettingen, afgeplakte verkeersborden en omleidingroutes vormen een dagelijks terugkerend beeld voor automobilisten richting Purmerend, Hoorn of de Zaanstreek.

Het asfalt van de oprit Purmerend richting Hoorn is rigoureus verwijderd, de grond afgegraven en een deel van de geluidswal uit voorzorg gedemonteerd. Wegwerkers van Ooms uit Avenhorn hebben de betonnen bovenzijde blootgelegd van de onderdoorgang van de Zuiderweg. ,,Het beton van deze constructie is in de loop der jaren aangetast. We gaan er nu een speciale laag op brengen die alles afdicht'', licht uitvoerder Klaas Stam toe.

Om ruimte te maken voor de aanleg van een tijdelijke bypass langs de snelweg, worden enkele bomen en struiken gerooid. ,,Het verkeer moet ondanks het werk gewoon doorstromen en dat doen we door middel van de aanleg van een noodweg''

Bron: http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/wat ... ?secId=529
Offline RayNHN
Master
wo 03 okt 2007, 18:59 Bericht 
dat betekend snelheids beperking en controle's?? Denk het haast van wel :kniktja:
Offline egeltjes
Master
za 06 okt 2007, 18:20 Bericht 
Denk je op zo'n zaterdag ff rustig een repo te maken (KLPD, A7, Zaandam ri Hoorn, hmp8.9). Geen parallelweg, dus alleen drive-by foto's.

Rij ik de route voor een tweede keer, staan er opeens twee wagens op de vluchtstrook (hmp9.3). Tegenelkaar aangereden.

Bij de vijfde rit van mij, is er ondertussen een kijkers file-tje ontstaan. Dus kon ik niet alleen het setje van de controle goed op de foto zetten, maar ook de twee pliesie-wagens op de vluchtstrook vooraafgaand aan de twee wagens, de auto-ambulance, plus (wellicht) de agente die mij ook doorzwaaide om meeer snelheid te maken. O:) O:)

Nah, als dit flitsen voor veiligheid is, dan heb ik liever geen veiligheid maar wel de controles weg. :roll: :roll:

Ik ben ook benieuwd wat ZaWa zondag als oorzaak aangeeft in het media-bericht.
Offline egeltjes
Master
za 06 okt 2007, 18:22 Bericht 
Citaat:
Drankrijders

Berkhout, vrijdag 5 oktober

Een 43-jarige man uit Amsterdam werd vrijdagavond omstreeks 23.30 uur aangehouden op de A7 ter hoogte van Berkhout met teveel alcohol op. De automobilist blies 675 ug/l. Dit is ruim driemaal de toegestane hoeveelheid van 220 ug/l. De man moest zijn rijbewijs inleveren.

Bron: http://www.politie.nl/noord-holland_noo ... 071006.asp
Offline egeltjes
Master
ma 08 okt 2007, 19:22 Bericht 
Citaat:
Lange file na ongeval op A7

Gepubliceerd op 08 oktober 2007, 10:26
Laatst bijgewerkt op 08 oktober 2007, 10:42

Wijdewormer - Een ongeval op de snelweg A7, waarbij drie auto's betrokken waren, heeft vanochtend tijdens de spits tot een forse file geleid.

Ter hoogte van de afslag Zaandijk reed een taxi met een snelheid van 50/60 kilometer per uur op een voorganger, waarin een vrouw en een kind zaten. Deze auto raakte vervolgens weer een personenauto daarvoor. Alleen de bestuurder van de voorste auto raakte gewond. Hij werd met nekletsel naar het ziekenhuis gebracht.

Bron: http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/zaa ... 542795.ece

De zondag ervoor ook al (zie daarvoor de link: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=37179 ).
Offline jeroenW
Nieuwkomer
vr 12 okt 2007, 13:53 Bericht 

Vandaag gespot : Helaas geen kenteken.

Videowagen op de a7 , goudkleurige peugeot 206 :nono:

Nabij wieringerwerf.
Offline Freekie
Master
vr 12 okt 2007, 14:01 Bericht 
Zeker weten? Want de grootste motorvariant is 1.6 die 198km/h haalt. Niet echt een vros lijkt mij?
Offline Patipower
Weet de weg
vr 12 okt 2007, 19:40 Bericht 

[quote="jeroenW"]Vandaag gespot : Helaas geen kenteken.

Videowagen op de a7 , goudkleurige peugeot 206 :nono:

Nabij wieringerwerf.[/quote]

Lijkt mij ook een beetje sterk hoor, maar wie weet :wink:

Ik denk alleen dat ik net ff iets sneller ben dan deze goudkleurige 206 :dag:
Offline jeroenW
Nieuwkomer
zo 14 okt 2007, 7:14 Bericht 

Freekie schreef:
Zeker weten? Want de grootste motorvariant is 1.6 die 198km/h haalt. Niet echt een vros lijkt mij?

Zeker weten ja. , en ik was ook verbaasd :kniktja:
Offline Freekie
Master
zo 14 okt 2007, 9:33 Bericht 
Ook uitkijken voor dit nieuwe speeltje van NHN:

Afbeelding
Offline Patipower
Weet de weg
zo 14 okt 2007, 9:35 Bericht 

Toppie Freekie :thumb:
Is die foto genomen in Heerhugowaard??
Offline Freekie
Master
zo 14 okt 2007, 9:45 Bericht 
Jep, zag ook de zwarte toledo nog staan. Meer niet :( zullen ze wel mee op pad geweest zijn.
Offline egeltjes
Master
ma 15 okt 2007, 17:38 Bericht 
Citaat:
Verkeerscontroles

Verkeersveiligheid is één van de speerpunten van de politie in Noord-Holland Noord. Om die reden worden zeer regelmatig verkeerscontroles uitgevoerd op verschillende wegen in de regio. Doel is de verkeersveiligheid te vergroten. De plaatsen waar de controles worden gehouden worden met name bepaald naar aanleiding van de cijfers. Op wegen waar regelmatig te hard wordt gereden of waar of meer ongevallen plaatsvinden, daar controleert de politie vooral. Maar ook informatie van buurtbewoners over verkeersgevaarlijk rijgedrag is bepalend voor de plekken waar de politie controleert. De politie controleert vooral op snelheidsovertredingen, het rijden zonder licht, bromfietsoverlast en het negeren van het rode verkeerslicht. Overtredingen die door het publiek als ergerlijk worden ervaren. Veel van dit soort controles worden uitgevoerd door medewerkers van het verkeershandhavingsteam dat de politie ondersteunt bij het vergroten van de verkeersveiligheid.

Middenmeer, donderdag 11 oktober 2007.

Op de Rijksweg is het verkeer gecontroleerd op snelheid. Van de 3971 passanten reden er 639 (16%) te hard. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 176 km/u. Alle overtreders krijgen een acceptgiro thuis gestuurd.

Bron: http://www.politie.nl/noord-holland_noo ... 012_14.asp

Vergeten te melden.
Er is geen melding van bekend (geweest hiero), maar deze moet dan ongeveer rond hmp50.x geweest (ik kan er een km of drie naast zitten).

Bedankt aardige meneer die mij hierop attent maakte. (f)

Citaat:
Nieuwsberichten maandag 15 oktober 2007

Drugs en gestolen auto

De politie heeft een 30-jarige man uit Duitsland aangehouden omdat hij in een van diefstal afkomstige auto lag te slapen en er verdovende middelen werden aangetroffen. Agenten controleerden de auto omdat deze stilstond op de vluchtstrook van de Rijksweg A7. Op de achterbank lag iemand te slapen die vervolgens met veel moeite wakker gemaakt werd. Er bleek sprake van vermoedelijk heroïnegebruik en de auto was in Duitsland gestolen. De verdachte werd na onderzoek door een arts ingesloten. De auto en een gebruikerssetje met verdovende middelen werden in beslag genomen.

Bron: http://www.politie.nl/zaanstreek-waterl ... nieuws.asp

Jammer dat bij dit laatste bericht niet gegeven is WAAR dit was en WANNEER (dag en tijdstip).
Offline Patipower
Weet de weg
di 16 okt 2007, 20:03 Bericht 

Vanavond stonden ze bij 34.4(richting Den Oever)!! Na het viaduct maar wel lekker strak achter het hmp :nono: Wel iets beter tezien als de naailocatie thv 35.7 net iets verderop... :kniktja:
Offline Freekie
Master
di 16 okt 2007, 21:28 Bericht 
Kon je ook zien met welke wagen ze waren? Jammer dat je daar met geen mogelijkheid bij de snelweg kan komen aan de kant Hoorn -> den Oever anders was ik even gaan kijken (f) .
Offline Patipower
Weet de weg
wo 17 okt 2007, 5:35 Bericht 

vanaf de A7 tezien stond de blauwe combo erbij: ik herkende het rek op het dak!! Maar je kan er volgens mij wel bijkomen,want er loopt een weg langs.....
Offline Asterix
Die hard
wo 17 okt 2007, 7:54 Bericht 
Freekie schreef:
Patipower schreef:

Ben het niet helemaal met jullie eens. Voor de bocht Purmerend (vanuit Hoorn gezien) zit een naar stukje, en de afslag Hoorn-Noord t/m Wogum is niet echt lekker doorsjezen. De rest van de A7 wel! O:)

De bocht bij Purmerend niet?
Bij Wognum is het een kwestie van een beetje doorduwen ;-)
Offline Freekie
Master
wo 17 okt 2007, 9:27 Bericht 
Ik duw het gas liever door vanuit Medemblik naar Den Oever :).. Jammer dat ik daar de laatste tijd niet meer zoveel heen moet!
Offline egeltjes
Master
wo 17 okt 2007, 17:15 Bericht 
Citaat:
Snelheidscontroles

Wognum, dinsdag 16 oktober 2007

Op dinsdagavond werd tussen 17.55 en 22.00 uur een fotografische snelheidscontrole gehouden op de A7 te Wognum. Van de 3736 passanten reden er 415 sneller dan de toegestane 120 km per uur. Overtredingspercentage 11%. Hoogst gemeten snelheid 178 km per uur. Deze controle maakte deel uit het speciale project op de A7 waarin tussen Den Oever en Zaanstad bijna dagelijks snelheidscontroles worden gehouden.

Bron: http://www.politie.nl/noord-holland_noo ... 017_14.asp

En dat was deze melding:
# Din 16/10/07 20:18:59 radar nh a7 hoorn ri den oever thv hmp 34.4 bij afslag hoorn noord (patipower)
Offline Freekie
Master
wo 17 okt 2007, 21:31 Bericht 
Bijna dagelijks...? Zijn er zo weinig melders of kletsen ze maar wat?
Offline egeltjes
Master
do 18 okt 2007, 0:53 Bericht 
Ik vermoed het eerste.
Niet genoeg melders die het althans naar FS doorgeven.
Offline egeltjes
Master
zo 21 okt 2007, 22:17 Bericht 
Citaat:
Drie gewonden bij frontale botsing auto's

Gepubliceerd op 21 oktober 2007, 19:16
Laatst bijgewerkt op 21 oktober 2007, 19:18

HOORN - Bij een frontale botsing in Hoorn zijn zondagmiddag drie gewonden gevallen. Een 21-jarige man reed vanaf de A7 de afrit op richting McDonald's. In een bocht van deze afrit gebruikte de man de verkeerde weghelft. Hierdoor reed hij frontaal op de auto waarin een 55-jarige man en een 54-jarige vrouw uit Hoorn zaten.

De auto van de Hoornaars vloog in brand. De andere auto belandde in de berm naast de weg. Alle drie inzittenden van de twee auto's moesten worden overgebracht naar het ziekenhuis. De politie controleert het bloed van de 21-jarige man om te zien of hij teveel alcohol had gedronken.

-- page break --

Bron: http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/enk ... ?secId=529
Offline jeroenW
Nieuwkomer
ma 22 okt 2007, 12:58 Bericht 

Komende Dinsdag en Donderdag weer op de a7.

http://www.politie.nl/noord-holland_noo ... troles.asp

Ik ga er vanuit dat Dinsdag weer in de morgen wordt gecontroleerd tussen den oever en ww.

En savonds bij Hoorn-Noord (34.7 ??)
Offline egeltjes
Master
ma 22 okt 2007, 18:07 Bericht 
Het is mij wel opgevallen dat 's ochtends meestal Den Oever ri Hoorn staat.
En 's avonds Hoorn ri Den Oever.
'S ochtends willen ze er ook wel heel vroeg bij staan (zo rond 07:00hr, als het niet al vroeger is).

jeroenW schreef:

Kan ook bij Wognum zijn, hmp35.9. Ook een zeeeeeeer berucht punt.
Offline egeltjes
Master
ma 22 okt 2007, 18:45 Bericht 
Citaat:
Ongeval

Den Oever, zondag 21 oktober 2007.

Op de A7, ter hoogte van de sluizen op de Afsluitdijk,rond 23.15 uur, heeft een aanrijding plaats gevonden waarbij drie auto's zijn betrokken. Hier is door wegwerkzaamheden de verkeerssituatie tijdelijk gewijzigd. Een 53-jarige automobilist (geen woonplaats bekend) kwam uit de richting van Den Oever en reed richting Friesland. In plaats van de bocht te nemen is hij rechtdoor gereden. Hij kwam in aanrijding met de auto van een 51-jarige man uit Leusden die vanaf de kant van Friesland kwam. Achter hem reed zijn 49-jarige echtgenote. Zij botste tegen de achterkant van de auto van haar man. De man uit Leusden en zijn 17-jarige dochter, die bij de moeder in de auto zat, zijn naar het ziekenhuis vervoerd met de ambulance. De bestuurder van de auto die rechtdoor reed is met een gebroken borstbeen en een hersenschudding opgenomen in het MCA.

Aanrijding

Berkhout, zondag 21 oktober 2007.

Op de A7heeft een aanrijding plaats gevonden rond 12.45 uur. Een 21-jarige autobestuurder uit Berkhout kwam uit de richting van Wognum en wilde de afrit 8, nabij Mac Donalds, nemen. Hij kwam door nog onbekende oorzaak in de middenberm terecht en vervolgens is hij op de andere rijbaan terecht gekomen. Daar is hij tegen een 55-jarige automobilist uit Hoorn aangereden. Deze man is samen met een 54-jarige inzittende vrouw uit Hoorn naar het ziekenhuis vervoerd ter observatie. Zij zijn dezelfde dag nog uit het ziekenhuis ontslagen. De auto waar zij in zaten is na de aanrijding in brand gevlogen, er waren inmiddels geen mensen meer in. De bestuurder uit Hoorn is eveneens naar het ziekenhuis gebracht, hij kon op maandagochtend weer naar huis. De politie stelt een onderzoek in.

Bron: http://www.politie.nl/noord-holland_noo ... 022_16.asp
Offline Celica
Pro
di 23 okt 2007, 6:56 Bericht 
radar nh a7 zaandam ri purmerend thv hmp 5.5 na knooppunt zaandam

Weet iemand toevallig of deze controle nog in de 100 zone stond, of is dit er vlak na. Ik ben namelijk bang dat ik me mag gaan inlezen in de WOB procedures...ik reed daar om 19:05, 10 minuten voordat iemand wakker genoeg was om 'm te zien en te melden :x
Offline Freekie
Master
di 23 okt 2007, 7:52 Bericht 
Waarschijnlijk nog 100 km/h zo uit mijn blote hoofd, dat zal ook wel de reden zijn geweest dat ze er stonden.
Offline egeltjes
Master
di 23 okt 2007, 19:43 Bericht 
egeltjes schreef:
jeroenW schreef:

Kan ook bij Wognum zijn, hmp35.9. Ook een zeeeeeeer berucht punt.

Dit is vanavond dus geworden:
> radar nh a7 den oever ri hoorn thv hmp 58.3 18:09:12

Zal wel vlak na de bosjes staan (waarvan er daaro 4 groepen staan).

Celica schreef:
> radar nh a7 zaandam ri purmerend thv hmp 5.5 na knooppunt zaandam
Weet iemand toevallig of deze controle nog in de 100 zone stond, ... ... ...

Ik weet dat hmp4.8 op de plaats van dat viaduct is.
Offline Celica
Pro
di 23 okt 2007, 23:25 Bericht 
Net weer even langs gereden, dit is net na de bocht vanaf de A8 dus de 100 zone. Het zou m'n eerste post van Koos zijn, al was het erg druk dus misschien heb ik mazzel (of misschien klopt mijn meter niet...)
Offline egeltjes
Master
wo 24 okt 2007, 17:33 Bericht 
Citaat:
Verkeerscontroles

Wieringerwerf, dinsdag 23 oktober 2007.

Op de Rijksweg is het verkeer gecontroleerd 7.op snelheid. Van de 842 passanten reden er 155 (18%) te hard. Ook zij krijgen een acceptgiro thuis gestuurd. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 173 km/u waar een maximum snelheid geldt van 120 km/u.

Bron: http://www.politie.nl/noord-holland_noo ... 024_14.asp
Offline egeltjes
Master
zo 28 okt 2007, 20:24 Bericht 
Citaat:
Grootscheepse alcoholcontrole levert zeven aanhoudingen op

Grootebroek, zondag 28 oktober 2007.

In de nacht van zaterdag op zondag heeft de politie een grootscheepse alcoholcontrole gehouden die zich verplaatste naar diverse locaties. Op de Nijverheidsweg in Grootebroek, de Streekweg in Hoogkarspel, de Boekert in Blokker, het Keern en de Liornestraat in Hoorn en de A7 bij Wognum werden in totaal 452 automobilisten onderworpen aan een blaastest.

Zeven van deze bestuurders hadden te diep in het glaasje gekeken. De hoogste score was voor een 32-jarige Pool. Hij blies op de ademanalyse 585 ug/l (tot 220 toegestaan) en mocht meteen zijn rijbewijs inleveren.

Bron: http://www.politie.nl/noord-holland_noo ... 028_15.asp
Offline egeltjes
Master
wo 31 okt 2007, 20:14 Bericht 
Citaat:
Verkeercontroles

Wieringerwerf, dinsdag 30 oktober 2007

Op dinsdagavond werd tussen 19.45 en 21.40 uur een fotografische snelheidscontrole gehouden op de A7 bij Wieringerwerf. De controle maakt deel uit van het extra toezicht op de A7 tussen Den Oever en Zaanstad. In totaal passeerden 599 voertuigen de controleplaats. Hiervan reden er 83 sneller dan de toegestane 120 km per uur. Overtredingspercentage 14%. Hoogst gemeten snelheid: 176 km per uur.

Bron: http://www.politie.nl/noord-holland_noo ... 031_13.asp

Er is hiero geen melding van bekend. :schudnee: :schudnee:
Offline Freekie
Master
wo 31 okt 2007, 22:00 Bericht 
Je ziet die rotzooi erg slecht staan in t donker... Vandaar denk ik?
Offline egeltjes
Master
do 01 nov 2007, 17:44 Bericht 
Ik wil een IR-scherm in de auto. :roll: :roll:
Offline Freekie
Master
do 01 nov 2007, 17:46 Bericht 
ik een RD (f)
Offline egeltjes
Master
do 01 nov 2007, 18:12 Bericht 
----------------------------------------------------------------------------------------
NOVEMBER
----------------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
40 km per uur te hard

Middenbeemster, 1 nov, 05:00-11:00 uur

De politie heeft donderdag gedurende de hele ochtend een snelheidscontrole gehouden op de A7.

Eén automobilist haalde een hoogste snelheid van 160 km per uur. In totaal werden 653 van de 9000 voertuigen die in de richting van Purmerend reden op de foto gezet. Hieronder waren 29 vrachtwagens en auto's met aanhanger die de voor hun geldende 80 km-limiet overschreden. Eén van de bestuurders haalde 108 km per uur met zijn auto met aanhanger.

En dat was deze melding:
# Don 01/11/07 08:55:02 radar nh a7 hoorn ri purmerend thv hmp 19.7
Nog voor de afrit Midden Beemster.
Offline Freekie
Master
do 01 nov 2007, 18:26 Bericht 
Tja je zou toch denken dat mensen in de WWZ wel beter weten tegenwoordig...
Offline elsinga
Die hard
do 01 nov 2007, 18:26 Bericht 
Ik meende dat ik daar toen reed, maar dat bleek uit de tracklog toch een week eerder te zijn. Pfieuw! :D

Morgenochtend moeten ze Purmerend richting Afsluitdijk maar even niet controleren, dan ga ik mijn motor ophalen namelijk. :o :thumb:
Offline egeltjes
Master
zo 04 nov 2007, 20:15 Bericht 
Citaat:
Snelheidscontrole

Regio, zondag 4 november 2007

Verkeersveiligheid is één van de speerpunten van de politie in Noord-Holland Noord. Om die reden worden zeer regelmatig verkeerscontroles uitgevoerd op verschillende wegen in de regio. Doel is de verkeersveiligheid te vergroten. De plaatsen waar de controles worden gehouden worden met name bepaald naar aanleiding van de cijfers. Op wegen waar regelmatig te hard wordt gereden of waar of meer ongevallen plaatsvinden, daar controleert de politie vooral. Maar ook informatie van buurtbewoners over verkeersgevaarlijk rijgedrag is bepalend voor de plekken waar de politie controleert. Op de volgende plaatsen werden fotografische snelheidscontroles gehouden waarbij meer dan 10% van de passanten harder reed dan de toegestane snelheid.

Wognum, zaterdag 3 november 2007

Tussen 14.30 en 17.30 uur werd gecontroleerd op de A7 in Wognum. Van de 3579 passanten reden er 537 sneller dan de toegestane 120 km per uur. Overtredingspercentage 15%. Hoogst gemeten snelheid 188 km per uur. Deze controle maakt deel uit van een verkeersproject op de A7 waar op het weggedeelte tussen Den Oever en Zaanstad bijna dagelijks snelheidscontroles worden gehouden.

Bron: http://www.politie.nl/noord-holland_noo ... 104_15.asp

[Toegevoegd] Dit was dan deze melding:
# Zat 03/11/07 15:20:17 radar nh a7 hoorn ri den oever thv hmp 35.8 voor afslag wognum achter geluidscherm (gizmootje)
[/Toegevoegd]

Laatst bijgewerkt door egeltjes op zo 04 nov 2007, 20:49, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Guppenklup
Master
zo 04 nov 2007, 20:33 Bericht 
Citaat:
Op wegen waar regelmatig te hard wordt gereden of waar of meer ongevallen plaatsvinden, daar controleert de politie vooral

Dat is zo'n beetje het complete nederlandse wegennet. Nergens ter wereld gelden zulke achterlijk lage maximumsnelheden ten opzichte van de weginrichting. De A7 tussen Purmerend en Den Oever zou zonder probleem een Vmax van 160 kunnen hebben, of zelfs geen Vmax
Offline egeltjes
Master
ma 05 nov 2007, 18:35 Bericht 
Citaat:
Asociaal weggedrag

Amsterdam/Zaanstad, 3/4 nov, 14:00-18:00 uur

Tijdens diverse onopvallende motor- en (video)autosurveillances op de A7, A10 en de Provincialeweg N203 in Zaandam werden afgelopen weekeinde dertien bestuurders aan de kant gezet en bekeurd. De overtredingen betroffen te hard rijden, rechts inhalen, bellen tijdens het rijden, rijden over het verdrijvingvlak en inhalen over een doorgetrokken streep.

Op de A10 in Amsterdam moest een 37-jarige Amsterdammer zijn rijbewijs inleveren vanwege zijn gevaarlijke rijgedrag. Agenten in een onopvallende videoauto hadden de automobilist al enige tijd over de N247 gevolgd omdat het rijgedrag van de man hen opviel. Bij het oprijden van de A10 zagen de agenten de bestuurder plots heel hard remmen waarbij hij zijn achterligger onnodig in gevaar bracht. De agenten zetten de bestuurder daarop aan de kant en vorderden zijn rijbewijs in.

[ 92 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende