Pagina 20 van 26  [ 1276 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 26  Volgende
Offline Groningen
Die hard
di 10 jan 2012, 7:08 Bericht 

Meeuwerderweg; verkeersdrempel bij de Coop om U tegen te zeggen en de uitritten die op de Meeuwerderweg uitkomen hebben een verhoogde paar centimeters die je als automoblist niet voelt, maar als fietser moet je er dwars op gaan om niet onderuit te gaan.
Offline JH
Master
di 10 jan 2012, 10:37 Bericht 
Citaat:
De politie controleerde maandag 9 januari op diverse plaatsen het verkeer.

Kropswolde:Na herhaaldelijke klachten heeft de politie gecontroleerd bij een school aan de Woldweg in Kropswolde. Agenten schreven twee bekeuringen uit voor parkeerovertredingen. Vier snelheidsovertreders gingen op de bon (hoogst gemeten snelheid 68 km/uur). Verschillende automobilisten kregen een waarschuwing.

Groningen, N361: aantal geregistreerde voertuigen: 1275, aantal overtredingen: 15, hoogst gemeten snelheid: 98 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

Bedum, N46: aantal geregistreerde voertuigen: 1378 , aantal overtredingen:4, hoogst gemeten snelheid: 109 km/uur, maximum toegestane snelheid: 100 km/uur.

Winschoten, Udesweg: aantal geregistreerde voertuigen: 194, aantal overtredingen: 6, hoogst gemeten snelheid: 83 km/uur, maximum toegestane snelheid: 50 km/uur.

Lauwerzijl, N388: aantal geregistreerde voertuigen: 349, aantal overtredingen: 17, hoogst gemeten snelheid: 108 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

Aduard, N355: aantal geregistreerde voertuigen: 2451, aantal overtredingen: 10, hoogst gemeten snelheid: 120 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

Siddeburen, N355: aantal geregistreerde voertuigen: 1429, aantal overtredingen: 10, hoogst gemeten snelheid: 127 km/uur, maximum toegestane snelheid: 100 km/uur.

Zoutkamp, N388: aantal geregistreerde voertuigen: 256, aantal overtredingen: 28, hoogst gemeten snelheid: 117 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

Stadskanaal, Oosterstraat: aantal geregistreerde voertuigen: 1289, aantal overtredingen: 216, hoogst gemeten snelheid: 104 km/uur, maximum toegestane snelheid: 50 km/uur.
Offline Smookey
FS medewerker
di 10 jan 2012, 12:43 Bericht 
Hmm, we missen er nogal wat geloof ik, n288 heb ik vanmorgen nog even toegevoegd in de historie, de rest mag er van mij ook wel bij maar om die allemaal na te zoeken en als melding in te voeren is me net te veel, het verwerken van de overige meldingen is al bijna een dagtaak.
Offline Groningen
Die hard
di 10 jan 2012, 20:12 Bericht 

Vanaf 19.10 aanwezig bij Woldring auto met 94 als begin van het kenteken. Zou er minstens 2 uur blijven staan.
Offline Harold
FS Meldingen
di 10 jan 2012, 22:23 Bericht 
Groningen schreef:
Vanaf 19.10 aanwezig bij Woldring auto met 94 als begin van het kenteken. Zou er minstens 2 uur blijven staan.

Vriendelijk verzoek om een controle te melden via de sms/twitter/0321 nummer/via de site.

Dan was die ook op de site verschenen, ik denk dat nu weinig mensen door de melding hier op het forum een boete bespaard hebben.
Offline JH
Master
wo 11 jan 2012, 10:54 Bericht 
Citaat:
De politie controleerde dinsdag 10 januari op diverse plaatsen het verkeer.

Groningen: De politie heeft in de omgeving van de Bedumerweg, Rodeweg en Nieuwe Ebbingestraat verkeerscontroles gehouden. Tien chauffeurs werden beboet voor het niet dragen van een autogordel. Drie automobilisten waren mobiel aan het bellen. Twee bestuurders reden te hard (62 en 65 km/uur), één automobilist verleende geen voorrang aan voetgangers op een oversteekplaats en één bestuurder reed op de verkeerde plaats op de weg.

Middelstum, N46: aantal geregistreerde voertuigen: 1191, aantal overtredingen: 12, hoogst gemeten snelheid: 133 km/uur, maximum toegestane snelheid: 100 km/uur.

Wildervank, K.J de Vriezestraat: aantal geregistreerde voertuigen: 515, aantal overtredingen: 163, hoogst gemeten snelheid: 82 km/uur, maximum toegestane snelheid: 50 km/uur.

Leens, N361: aantal geregistreerde voertuigen: 702, aantal overtredingen: 5, hoogst gemeten snelheid: 92 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

Ten Boer, N46: aantal geregistreerde voertuigen: 564, aantal overtredingen: 64, hoogst gemeten snelheid: 158 km/uur, maximum toegestane snelheid: 100 km/uur.

Groningen, Friesestraatweg: aantal geregistreerde voertuigen: 1489, aantal overtredingen: 62, hoogst gemeten snelheid: 93 km/uur, maximum toegestane snelheid: 70 km/uur.

Musselkanaal, N366: aantal geregistreerde voertuigen: 1175, aantal overtredingen: 4, hoogst gemeten snelheid: 116 km/uur, maximum toegestane snelheid: 100 km/uur.
Offline Speedy J
Master
wo 11 jan 2012, 11:01 Bericht 
JH schreef:
Kropswolde:Na herhaaldelijke klachten heeft de politie gecontroleerd bij een school aan de Woldweg in Kropswolde. Agenten schreven twee bekeuringen uit voor parkeerovertredingen. Vier snelheidsovertreders gingen op de bon (hoogst gemeten snelheid 68 km/uur). Verschillende automobilisten kregen een waarschuwing.

Benieuwd wat voor klachten. Er wordt daar 's morgens over het algemeen niet erg snel gereden. Zelfs ik hou mij er aan de snelheid wanneer kinderen daar lopen/oversteken rond het ingaan/uitgaan van de school. Sterker nog, ik rij er liever met 30 lang.

Wél zijn er talloze haastige vaders/moeders die hun auto daar half op de weg laten staan om hun kroost uit de wagen te flikkeren. En je moet ze de kost geven die hun kleine kinderen aan de straatkant laten uitstappen :fp:

Maar op zich een controle waar ik wel waardering voor heb.
Offline Gaiajohan
Pro
wo 11 jan 2012, 21:52 Bericht 

Hmm, die extra intensieve controles waar ze het over hadden in het Westerkwartier merk ik niks van, terwijl ik er dagelijks in de spits rijd.
Ja, alleen een keer op een zaterdag. Maar natuurlijk voor de verkeersveiligheid.

net als die nieuwe controles op de A7. Waar je blijkbaar gepakt wordt als je > 150 kmh rijdt (althans in de prov Groningen, vanwege A7 veilig). Wat mij betreft doen ze meer aan linksplakkers in de spits. Díe zijn irritant. Rij je van Groningen t/m Nij Beets lekker door, daarna Nij Beets /tm H'veen compleet vast op de linkerbaan. Rechts is echter geheel vrij :thumb_d: En tsja, heel erg sorry hoor, maar als ik er een km lang een leeg vak is op de rechterbaan, en de linkerbaan zit vol, is het dan vreemd dat ik stiekempjes iets sneller ga op de rechterbaan dan de linkerbaan @ 90kmh doet? Dacht het niet.
Offline shootme
Master
wo 11 jan 2012, 23:33 Bericht 
Vergeef me als ik het mis heb, maar volgens mij mag je gewoon op de rechterbaan 120 rijden als ze links maar 100 rijden..
Offline fcgrnoningen
Nieuwkomer
do 12 jan 2012, 0:15 Bericht 

rechts inhalen bij file mag gewoon.. en snelheid gewoon volgens regels. :lol:
Offline JH
Master
do 12 jan 2012, 11:14 Bericht 
Citaat:
Chauffeurs op de bon

TEN BOER – Een 39-jarige vrachtwagenchauffeur uit de gemeente Dongeradeel is woensdagochtend op de N360 bekeurd omdat hij een container tussen zijn lading had staan die niet aan de voorschriften voldeed. In de container vervoerde de chauffeur 600 liter dieselolie. Nadat de dieselolie overgepompt was in een goed gekeurde container mocht de chauffeur zijn weg vervolgen.

DELFZIJL – Op de Hogelandsterweg in Delfzijl kreeg een 54-jarige chauffeur uit Appingedam een proces-verbaal omdat hij met een zeecontainer gevuld met een gevaarlijke stof door de bebouwde kom reed.

Citaat:
Bromfietsers bekeurd

STADSKANAAL – De politie heeft woensdagochtend op het Geert Teisplein in Stadskanaal een bromfietscontrole uitgevoerd. Twaalf bestuurders werden beboet omdat ze te hard reden. Vijf van hen moesten hun kentekenbewijs inleveren. Twee bromfietsers waren niet in het bezit van een geldig rijbewijs, één had zijn kinband niet vast, twee personen konden geen rij-of kentekenbewijs tonen en één bestuurder reed niet over de rijbaan.

Citaat:
Bestuurders onder invloed van alcohol

MIDWOLDE – De politie heeft woensdagnacht op de Oude Postweg in Midwolde een 65-jarige automobilist aangehouden voor rijden onder invloed van alcohol. De inwoner van Roden viel op omdat hij al slingerend zijn veiligheidsgordel om deed. Op de Vossenkamp werd de Drent langs de kant van de weg gezet. Hij blies tijdens een blaastest een zogenaamde ‘alert’. Op het politiebureau bleek dat de bestuurder ruim 1,2 promille alcohol (530 ugl) in zijn bloed had. De politie maakt proces-verbaal op.

GRONINGEN – Een 35-jarige automobilist uit Delfzijl is woensdagnacht aangehouden op de Spilsluizen in Groningen. De man reed in zijn auto tegen het verkeer in op de Oude Ebbingestraat. Ook was de verlichting van de auto nog uitgeschakeld. Uit een alcoholtest bleek dat de 35-jarige bijna 1,2 promille alcohol (510 ugl) in zijn bloed had. Tegen de bestuurder is proces-verbaal opgemaakt.

Citaat:
De politie controleerde woensdag 11 januari op diverse plaatsen het verkeer.

Stadskanaal: Op verschillende locaties binnen de gemeente Stadskanaal heeft de politie verkeerscontroles gehouden. Op het Gedempte Vleddermond kregen drie automobilisten een bon voor de snelheid (hoogst gemeten 79 km/uur), 1x gordel, 2 x fietsverlichting, 1x verplichte rijrichting.

Op de Steenhouwer werden vijf bekeuringen uitgeschreven voor het niet dragen van de gordel, 2x snelheid (hoogst gemeten 93 km/uur), 2x niet handsfree bellen. Op de Hoofdstraat kregen twee bestuurders een bon voor de gordel en één voor het niet handsfree bellen.

Roodeschool, Hooilandsweg: aantal geregistreerde voertuigen: 250, aantal overtredingen: 13, hoogst gemeten snelheid: 67 km/uur, maximum toegestane snelheid: 50 km/uur.

Wagenborgen, N362: aantal geregistreerde voertuigen: 785, aantal overtredingen: 38, hoogst gemeten snelheid: 107 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

Blijham, N367: aantal geregistreerde voertuigen: 649, aantal overtredingen: 65, hoogst gemeten snelheid: 128 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

Veendam, N366: aantal geregistreerde voertuigen: 3801, aantal overtredingen: 8, hoogst gemeten snelheid: 110 km/uur, maximum toegestane snelheid: 100 km/uur.

Groningen, Friesestraatweg: aantal geregistreerde voertuigen: 2898, aantal overtredingen: 47, hoogst gemeten snelheid: 93 km/uur, maximum toegestane snelheid: 70 km/uur.
Offline nicotdi
Die hard
do 12 jan 2012, 11:45 Bericht 
shootme schreef:
Vergeef me als ik het mis heb, maar volgens mij mag je gewoon op de rechterbaan 120 rijden als ze links maar 100 rijden..

Ik ben wel benieuwd of iemand dit kan bevestigen! Ik doe dit namelijk ook heel vaak, bloedirritant, vooral vrijdags rond 5 uur op de A7, al die werkbusjes :fp:
Offline Gaiajohan
Pro
do 12 jan 2012, 23:50 Bericht 

Ik bedoelde tot en met Tijnje rij je lekker door. Dan heb je een redelijk scherpe bocht in de snelweg zitten, waarna je bij afrit Tjalleberd komt. En vlak voor die bocht zit het altijd muur- en muurvast... Vanochtend gewoon weer rechts erlangs.. :thumb_d:
net of mensen daar allemaal links gaan rijden vanwege knp H'veen.. :fp: Of dat ze langzaam gaan vanwege die bocht..
Offline JH
Master
vr 13 jan 2012, 11:04 Bericht 
Citaat:
De politie controleerde donderdag op verschillende plaatsen het verkeer.

Snelheid:

- Aduard, N355:aantal geregistreerde voertuigen: 2181, aantal overtredingen: 12, hoogst gemeten snelheid: 99 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

- Groningen, N370:aantal geregistreerde voertuigen: 1842, aantal overtredingen: 6, hoogst gemeten snelheid: 89 km/uur, maximum toegestane snelheid: 70 km/uur.

- Bedum, Boterdiep:aantal geregistreerde voertuigen: 184, aantal overtredingen: 11, hoogst gemeten snelheid: 86 km/uur, maximum toegestane snelheid: 50 km/uur.

- Hoogezand, De Vosholen:aantal geregistreerde voertuigen: 525, aantal overtredingen: 109, hoogst gemeten snelheid: 108 km/uur, maximum toegestane snelheid: 50 km/uur.

- Hoogezand, Meint Veningastraat:aantal geregistreerde voertuigen: 1238, aantal overtredingen: 33, hoogst gemeten snelheid: 73 km/uur, maximum toegestane snelheid: 50 km/uur.

Algemeen:

- Groningen, Eikenlaan:aantal geregistreerde voertuigen: onbekend, aantal overtredingen: 24 (22x roodlicht, 1x niet in bezit rijbewijs, 1x snelheid).

- Groningen, Noorderstationsstraat:aantal geregistreerde voertuigen: onbekend, aantal overtredingen: 14x (13x fietsen zonder verlichting, 1x bromfietser onder invloed van alcohol).
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 13 jan 2012, 19:36 Bericht 
Iemand toevallig al een betere foto van de 04-LBF-2?
Offline Dabien
Master
vr 13 jan 2012, 20:09 Bericht 
JH schreef:
Groningen, Eikenlaan:aantal geregistreerde voertuigen: onbekend, aantal overtredingen: 24 (22x roodlicht, 1x niet in bezit rijbewijs, 1x snelheid).

Komt meer voor dan je denkt, kleurenblindheid... :fp:
Offline Harold
FS Meldingen
vr 13 jan 2012, 20:32 Bericht 
Meneer Bob de controleur was dit keer op de verstop toer op Diepswal in Leek: in het donker statief achter info bord, en de auto aan de stille kant achter het sluishuisje.
Offline red devil1
Master
vr 13 jan 2012, 21:19 Bericht 
JH schreef:
tussen zijn lading had staan die niet aan de voorschriften voldeed. In de container vervoerde de chauffeur 600 liter dieselolie. Nadat de dieselolie overgepompt was in een goed gekeurde container mocht de chauffeur zijn weg vervolgen.
Goed bezig. Mogen ze vaker op controleren :thumb:

MarcoV schreef:
04-LBF-2
die staat toch al op de foto??

Vanavond zag ik ook een OS hier in het dorp die weer iemand aan de kant zette. of het de VROS was een
Code:
VW   Golf 2.0TSI R AWD   70-RRD-3   Grijs   250   Groningen   Regio-VROS

of een OS weet ik niet
Offline Mdw
Master
vr 13 jan 2012, 22:30 Bericht 
red devil1 schreef:
Vanavond zag ik ook een OS hier in het dorp die weer iemand aan de kant zette. of het de VROS was een
Code:
VW Golf 2.0TSI R AWD 70-RRD-3 Grijs 250 Groningen Regio-VROS

of een OS weet ik niet

Dat is 100% zeker een Vros :wink:
Offline djidee
Master
vr 13 jan 2012, 22:38 Bericht 
Mdw schreef:
Dat is 100% zeker een Vros

Die probeer ik al een tijdje voor de lens te krijgen... Geen idee wat standplaats is, VHT stond ie laatst niet, en afgelopen donderdag ook niet op het hoofdbureau O:)
Offline Mdw
Master
vr 13 jan 2012, 22:42 Bericht 
djidee schreef:
Die probeer ik al een tijdje voor de lens te krijgen...

Jij niet alleen hoor :wink: , heb dat ding nog noooooit gezien :nah:
Offline djidee
Master
vr 13 jan 2012, 22:53 Bericht 
Mdw schreef:
Jij niet alleen hoor , heb dat ding nog noooooit gezien

Houden zo eigenlijk... Ben erg alert op de A7 momenteel, vooral lasergeouwehoer momenteel... En VROS-Brommers, die blauwe is veel op pad momenteel
Offline MarcoV
FS medewerker
za 14 jan 2012, 1:13 Bericht 
red devil1 schreef:
die staat toch al op de foto??

Ja, maar een beter foto zou best mogen voor de kentekenlijst. Die er nu in staat is vrij vaag.
Offline red devil1
Master
zo 15 jan 2012, 10:06 Bericht 
ik ben weer in Groningen en omstreken aankomende weken. Dus zal mn ogen open houden.
Offline JH
Master
ma 16 jan 2012, 11:07 Bericht 
Citaat:
Veel mis met automobilist

Nieuwe Pekela – De politie heeft zondagmiddag een 25-jarige automobilist uit Emmer Compascuum op de bon geslingerd voor meerdere overtredingen. Surveillerende agenten zagen de bestuurder rijden op de N366 richting Ter Apel. Hij viel bij de agenten op door zijn sportieve rijgedrag en kleven. Ook bleek de uitlaat veel geluid te produceren. Hij moest mee naar het politiebureau. Voorzien van een aantal bekeuringen kon hij weer gaan. De Drent moet de gebreken aan zijn auto repareren.

Citaat:
Controle bij automeeting

GRONINGEN – De politie heeft zondagavond tussen 19.00 uur en 24.00 uur een controle gehouden in de omgeving van het gebied Euvelgunne en Driebond. Bijna wekelijks verzamelen zich liefhebbers van sportieve en/of gepimpte auto’s in de omgeving van de Bergenweg/Jeverweg. Hierbij wordt overlast veroorzaakt door onnodig veel gas geven, luide geluidsinstallaties en er worden straatraces gehouden. Afgelopen weekend liet de politie nog een auto afslepen die dwars op de weg stond. De bestuurder was tijdens het racen de controle over het stuur verloren door een klapband.Tijdens de controle sloot de gemeente Groningen de parkeerplaats onder de N7 (Bergenweg) en P3 af. Er werden 15 bekeuringen uitgeschreven voor het overschrijden van de maximum snelheid. De hoogste gemeten snelheid was 111 km/u. De bestuurder moest zijn rijbewijs inleveren. Drie automobilisten kregen een boete omdat hun auto gebreken vertoonde.

Citaat:
Politie controleert op A7

PROVINCIE GRONINGEN – De politie heeft zaterdag in het kader van het project ‘A7 veilig’ gecontroleerd op de A7. Een 22-jarige automobilist uit de gemeente Weststellingwerf gedroeg zich zondagmiddag asociaal op het Julianaplein in Groningen. Hij reed met een snelheid van 110 km/uur over het Julianaplein, verhoogde zijn snelheid naar 160 km/uur en bleef meerdere keren ‘kleven’ achter een voorligger. Ook gaf hij geen richting aan bij het wisselen van een rijstrook. Nadat de automobilist een stopteken had gekregen bleek hij een beginnende bestuurder te zijn.Behalve dat de wegpiraat zijn rijbewijs kwijt is moet hij ook de cursus ‘Educatieve Maatregel Gedrag’ volgen.

Op de A7 ter hoogte van Leek bleek een 38-jarige automobilist uit Wolvega te diep in het glaasje te hebben gekeken. Hij had een alcoholpromillage van 1,5 promille (670 ug/l) in zijn bloed. Het rijbewijs van de Fries werd ingevorderd.

Ter hoogte van Marum kregen vier automobilisten een bon. Twee bestuurders reden te hard en raakten hun rijbewijs kwijt. Ook een bestuurder die ‘kleefde’ moest zijn rijbewijs inleveren. Een automobilist die op de rotonde tegen het verkeer in reed werd ook beboet. Een man die amper 90 km per uur reed op de snelweg en zichtbaar aan het lezen was kreeg was ook het haasje.

Tussen Groningen en Heerenveen werden onder andere boetes uitgeschreven voor: 1x niet handsfree bellen, 2x geen richting aangeven en 1x te hard rijden.

Tussen Hoogezand en Groningen reed een automobilist 168 km/uur terwijl 120 km/uur de maximum toegestane snelheid is.

Citaat:
De politie controleerde zondag 15 januari op diverse plaatsen het verkeer.

Delfzijl, N360: aantal geregistreerde voertuigen: 476, aantal overtredingen: 27, hoogst gemeten snelheid: 105 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

Oude Schip, N33: aantal geregistreerde voertuigen: 375, aantal overtredingen: 20, hoogst gemeten snelheid: 109 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

Noordbroek, N33: aantal geregistreerde voertuigen: 1105, aantal overtredingen: 88, hoogst gemeten snelheid: 164 km/uur, maximum toegestane snelheid: 100 km/uur.
Offline Mdw
Master
ma 16 jan 2012, 22:29 Bericht 
JH schreef:
Noordbroek, N33: aantal geregistreerde voertuigen: 1105, aantal overtredingen: 88, hoogst gemeten snelheid: 164 km/uur, maximum toegestane snelheid: 100 km/uur.

Tsjakka , dat is een best :x :fp:
JH schreef:
Controle bij automeeting

Ik blijf het zeggen , aandacht vragen is aandacht krijgen ,.......
Offline Boland
Master
di 17 jan 2012, 10:05 Bericht 
JH schreef:
De politie heeft zaterdag in het kader van het project ‘A7 veilig’ gecontroleerd op de A7. Een 22-jarige automobilist uit de gemeente Weststellingwerf gedroeg zich zondagmiddag asociaal op het Julianaplein in Groningen. Hij reed met een snelheid van 110 km/uur over het Julianaplein, verhoogde zijn snelheid naar 160 km/uur en bleef meerdere keren ‘kleven’ achter een voorligger. Ook gaf hij geen richting aan bij het wisselen van een rijstrook. Nadat de automobilist een stopteken had gekregen bleek hij een beginnende bestuurder te zijn.Behalve dat de wegpiraat zijn rijbewijs kwijt is moet hij ook de cursus ‘Educatieve Maatregel Gedrag’ volgen.

invordering-rijbewijs-en-of-educatieve-maatregel-gedrag/a7-gro-hee-t71545.html

:)
Offline JH
Master
di 17 jan 2012, 11:16 Bericht 
Citaat:
Fraude tachografen geconstateerd bij verkeerscontrole

GRONINGEN/A7 - De politie heeft vrijdagavond tussen 16.00 en 23.00 uur een verkeerscontrole gehouden op de A7 in de gemeente Groningen. Tijdens de verkeersactie van de verkeersondersteuning werd er op de bepalingen van de Arbeidstijdenwetgeving gelet.

De nadruk lag op de controle van fraude bij het gebruik van de tachograaf. De politie werkte samen met onder andere de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT), voorheen de Inspectie Verkeer en Waterstaat en de Rijksdienst voor het Wegverkeer.

Keuringsstation

Motorsurveillanten brachten vrachtwagencombinaties naar het RDW Keuringsstation aan de Duinkerkenstraat. De RDW medewerkers controleerden het voertuig op de technische staat. De teams van politie/ILT het ATBV traject controleerden met speciale software de tachograafschijven van de vrachtwagens.

Fraude met tachograaf

In totaal werden 32 combinaties (22 Nederlanders en 10 buitenlanders) gecontroleerd. Het bleek dat 8 buitenlandse en 16 Nederlandse chauffeurs in overtreding waren. In 11 gevallen werd er tachograaffraude geconstateerd. In 5 gevallen bleek de tachograaf met een magneet gemanipuleerd.

Technische staat

Er werden verder 20 bekeuringen uitgeschreven voor technische gebreken. Zo kregen chauffeurs bekeuringen voor: 1 x ondeugdelijke reminrichting (ijzer op ijzer); 1 x zijafscherming oplegger; 8 x overbodige verlichting; 2 x losse twistlocks zodat containers los op het onderstel stonden; 2 x versleten band; 2 x te hoge oplegger; 3 x te lange combinatie en 1 x lekke uitlaat

Boetes

In totaal werd er voor maar liefst ruim 18.000 euro aan boetes uitgedeeld. Buitenlandse chauffeurs moesten direct hun bekeuringen (gezamenlijk 4650 euro) betalen.

Citaat:
Alcomobilist aangehouden

ULRUM - De politie heeft maandagnacht een 38-jarige man uit Ulrum aangehouden voor het rijden onder invloed. Agenten controleerden op de doorgaande weg tussen Zoutkamp en Vierhuizen een automobilist. Toen dienders weer wilden instappen reed een voorbijrijdende automobilist bijna de vouwen uit de broek van de politieagenten. Na een korte achtervolging konden agenten de bestuurder aanspreken. Een blaastest wees uit dat hij teveel had gedronken. De ademanalysetest leverde een alcoholpromillage op van 670 ugl (1,55 promille). Hij mocht na verhoor het politiebureau verlaten. Hij moest zijn rijbewijs wel achter laten. De politie maakt proces-verbaal op.

Citaat:
De politie controleerde maandag op verschillende plaatsen het verkeer.

Snelheid:

- Eemshaven, N33:aantal geregistreerde voertuigen: 720, aantal overtredingen: 82, hoogst gemeten snelheid: 124 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

- Uithuizen, N363:aantal geregistreerde voertuigen: 165, aantal overtredingen: 27, hoogst gemeten snelheid: 80 km/uur, maximum toegestane snelheid: 50 km/uur.

Algemeen:

- Baflo, Winsumerweg:verlichtingscontrole, aantal gecontroleerde fietsers: 35, aantal overtredingen: 4. 3 waarschuwingen in verband met geen achterlicht en leeftijd 12 jaar. 1 bekeuring voor het niet werken van koplamp en achterlicht.

- Groningen, Laan Corpus den Hoorn:aantal geregistreerde voertuigen: 150, aantal overtredingen: 11x ( 7x geen gordel en 4x niet handsfree bellen tijdens het rijden).

- Groningen, Noorderhaven zuidzijde: aantal geregistreerde voertuigen: 150, aantal overtredingen 26x (22x geen gordel en 4x niet handsfree bellen tijdens het rijden).
Offline Dabien
Master
di 17 jan 2012, 20:03 Bericht 
red devil1 schreef:
ik ben weer in Groningen en omstreken aankomende weken.

Hide your kids. Hide your wife! :lol:
Offline red devil1
Master
di 17 jan 2012, 20:10 Bericht 
Dabien schreef:
Hide your kids.

:kniktja: :kniktja:
Dabien schreef:
Hide your wife!
:schudnee: :schudnee:
misschien loopt er nog wel een leuke toekomstige vriendin voor me rond O:)
Offline JH
Master
wo 18 jan 2012, 10:51 Bericht 
Citaat:
Forse snelheidsovertreding A7

Project A7 Veilig
provincie Groningen , 18-01-2012 • De politie heeft dinsdagmiddag met de videosurveillance op de A7 gecontroleerd op snelheid en weggedrag van automobilisten. De controle vond plaats in het kader van het project ‘A7-Veilig’.

Een 20-jarige automobilist uit Lucaswolde reed tussen het Julianaplein en Hoogkerk, waar maximaal 70 km/u toegestaan is, met een snelheid van 122 km/u. Door het plegen van deze forse snelheidsovertreding met maar liefst 52 km/u, werd het rijbewijs van deze autobestuurder ingenomen en moet hij de cursus ‘Educatieve Maatregel Gedrag’ volgen.

Citaat:
Man voor derde keer gepakt zonder rijbewijs

GRONINGEN – De politie heeft dinsdagmiddag een 24-jarige inwoner van Groningen bekeurd op de Amkemaheerd in Groningen. De Stadjer reed in zijn auto. Bij het controleren van de bestuurder bleek hij niet in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Toen de agenten verder navraag deden bleek dat hij al twee keer eerder gepakt was voor het rijden zonder rijbewijs. De auto van de man werd in beslaggenomen en afgesleept naar het politiebureau.

Citaat:
Rijbewijs ingevorderd na snelheidsovertredingen

GRONINGEN – De politie heeft dinsdagavond op de Europaweg in Groningen een 39-jarige automobilist uit Groningen betrapt op te hard rijden. Het rijgedrag van de Stadjer viel op doordat hij een andere auto rechts inhaalde. De agenten besloten de bestuurder in hun onopvallende politieauto te volgen. Op een stuk waar 50 km was toegestaan reed de Stadjer 90 km en daar waar het 70 km behoorde te zijn reed hij 110 km per uur. Toen er op het Winschoterdiep bij wegwerkzaamheden een snelheid werd gehaald van 120 km waar 50 km per uur is toegestaan, werd de automobilist aan de kant gezet. Het rijbewijs is ingevorderd en tegen de man wordt proces-verbaal gemaakt.
Offline Pen
Pro
wo 18 jan 2012, 15:35 Bericht 
JH schreef:
Een 20-jarige automobilist uit Lucaswolde reed tussen het Julianaplein en Hoogkerk, waar maximaal 70 km/u toegestaan is, met een snelheid van 122 km/u. Door het plegen van deze forse snelheidsovertreding met maar liefst 52 km/u, werd het rijbewijs van deze autobestuurder ingenomen en moet hij de cursus ‘Educatieve Maatregel Gedrag’ volgen.

Naaicontrole :thumb_d:
Offline Boland
Master
wo 18 jan 2012, 16:16 Bericht 
20 jaar en direct meer dan 1000 euro lichter. Weet hij direct dat je in NL niet boven vmax moet rijden als je je geld en RBW wilt houden.
Offline Mdw
Master
wo 18 jan 2012, 17:53 Bericht 
Pen schreef:
JH schreef:

Naaicontrole :thumb_d:

+1 :thumb_d:
Offline Harold
FS Meldingen
wo 18 jan 2012, 22:14 Bericht 
Dat is thv Martiniplaza? Hmm, daar heb ik volgens mij nog nooit 70 gereden ri Drachten. Daar moet ik me altijd heel erg inhouden...
Offline Mdw
Master
wo 18 jan 2012, 22:18 Bericht 
Harold schreef:
Dat is thv Martiniplaza?

:kniktja:

Harold schreef:
Hmm, daar heb ik volgens mij nog nooit 70 gereden ri Drachten. Daar moet ik me altijd heel erg inhouden...

Ik denk met jou zo'n 80% van de automobilisten ,.......

Slaat ook nergens op dat je daar 70 mag :schudnee:
Offline djidee
Master
wo 18 jan 2012, 23:23 Bericht 
Heb daar ook wel eens gedacht, als daar nu 1 met de lasergun gaat staan, ben ik mijn rbw royaal kwijt... Opletten dus nu.... :x
Al is het wel kort stukkie voor trajectmeting, hij is vast op piekmeting gepakt (of idd lasergun)
Offline JH
Master
do 19 jan 2012, 11:05 Bericht 
Citaat:
Veel mis met vrachtwagenchauffeur

SAPPEMEER - De politie heeft woensdagmorgen een 20-jarige vrachtwagenchauffeur uit Sappemeer op de bon geslingerd voor meerdere overtredingen. Een agent van de motorsurveillance zag de chauffeur met zijn vrachtwagencombinatie rijden op de Noorderstraat in Sappemeer. Het viel de agent op dat de lading onvoldoende gezekerd was. Bij controle bleek ook dat de lading te lang was. Ook bleek de chauffeur de tachograaf niet op orde te hebben en ook zijn rijbewijs niet bij zich had. De man kon met ruim 1100 euro aan bekeuringen zijn weg weer vervolgen.

Citaat:
Alcomobiliste op de bon

HAREN – De politie heeft woensdagmiddag een 59-jarige automobiliste uit Groningen aangehouden. Een getuige zag de vrouw rijden op de Emmalaan in Haren. Zij viel op omdat ze de bocht ruim nam, met zeer geringe snelheid reed en remde zonder enige aanleiding. De getuige reed achter de bestuurster aan omdat hij dacht dat ze onwel geworden was. Op een parkeerplaats aan de Rijksstraatweg bleek de Groningse te diep in het glaasje te hebben gekeken. Gewaarschuwde agenten roken alcohol en namen de vrouw mee naar het bureau. Zij had een alcoholpromillage van ruim 2,6 promille (1145 ug/l) in haar bloed. Het rijbewijs van de vrouw werd ingevorderd. De politie maakt proces-verbaal op.

Citaat:
Wanbetalende alcomobilisten aangehouden

VEENDAM / GRONINGEN – De politie heeft woensdagnacht twee alcomobilisten aangehouden voor het rijden onder invloed van alcohol. Bij controle bleek ook nog dat zij een flink aantal boetes hadden openstaan. Op de Phoenixweg in Veendam werd een 21-jarige man uit Veendam gecontroleerd. Hij bleek niet in het bezit van een rijbewijs. Een blaastest wees uit dat hij onder invloed was. Op het politiebureau bleek dat de man ruim 505 ugl (1,15 promille) alcohol in zijn bloed had. De Veendammer had ook nog voor ruim 1200 euro aan boetes openstaan. Hij kon deze niet betalen.

In Groningen onderging een 42-jarige snorfietser uit Groningen hetzelfde lot. In de Dirk Huizingastraat in Groningen werd Stadjer door surveillerende agenten gecontroleerd. Het bleek dat zijn rijbewijs was geschorst. Een blaastest wees uit dat hij onder invloed was. Op het politiebureau bleek dat de man 310 ugl (0,75 promille) alcohol in zijn bloed had. De Groninger had nog voor ruim 1800 euro aan boetes openstaan. Ook hij kon deze niet betalen. Beide alcomobilisten werden ingesloten in het cellencomplex aan de Hooghoudtstraat. De politie maakt voor het rijden onder invloed en het rijden zonder rijbewijs proces-verbaal op.

Citaat:
De politie controleerde woensdag 18 januari op diverse plaatsen het verkeer.

Uithuizen, N363: blaastesten: 272 (1x 0,7 promille , 330 ug/l), niet tonen rijbewijs: 5, rijden zonder rijbewijs:1, overschrijden maximum snelheid: 9, gladde band: 4, overbelading (36%): 3, knoeien tachograaf: 1, overschrijding lengte: 1, kentekenplaat onleesbaar:1, gevaarlijk rijgedrag: 1.

Grijpskerk, N355: aantal geregistreerde voertuigen: 525, aantal overtredingen: 10, hoogst gemeten snelheid: 105 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

Veendam, N366: aantal geregistreerde voertuigen: 1630, aantal overtredingen: 2, hoogst gemeten snelheid: 119 km/uur, maximum toegestane snelheid: 100 km/uur.

Nieuwe Pekela, N366: aantal geregistreerde voertuigen: 844, aantal overtredingen:48, hoogst gemeten snelheid: 117 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

Groningen, Friesestraatweg: aantal geregistreerde voertuigen: 1535, aantal overtredingen: 26, hoogst gemeten snelheid: 93 km/uur, maximum toegestane snelheid: 70 km/uur.

Ulrum, N388: aantal geregistreerde voertuigen: 347, aantal overtredingen: 7, hoogst gemeten snelheid: 107 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

Adorp, N361: aantal geregistreerde voertuigen: 1378, aantal overtredingen: 14, hoogst gemeten snelheid: 106 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

Bedum, N46: aantal geregistreerde voertuigen: 1849, aantal overtredingen: 1, hoogst gemeten snelheid: 118 km/uur, maximum toegestane snelheid:100 km/uur.
Offline Pen
Pro
do 19 jan 2012, 17:20 Bericht 
Vanmiddag de Skoda Octavia gespot, helaas niet kunnen zien waar die heen ging.

Afbeelding
Offline Harold
FS Meldingen
vr 20 jan 2012, 21:41 Bericht 
Mist er ergens een radar setje uit een Gatso paal ergens in de provincie Groningen?

In Leek is vanmiddag aan het Diepswal ook een setje in de vaste paal geplaatst, terwijl de paal op de Auwemalaan volgens mij ook nog geladen is volgens de camera achter het glaasje.
Offline MarcoV
FS medewerker
za 21 jan 2012, 1:21 Bericht 
http://www.flitsservice.nl/flitsrepo/vr ... rd-3-i4522
Offline Mdw
Master
za 21 jan 2012, 10:06 Bericht 
MarcoV schreef:

Afbeelding

Daar is die dan eindelijk ,......
Offline Opa TRP
Master
za 21 jan 2012, 12:14 Bericht 
Een flitspaal onderzoekje van RTL: http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/flitspalen.xml
Zitten nog wel een hoop haken en ogen aan hun 'onderzoek' maar duidelijk is dat de Ring zuid en het Emmaviaduct de kassakrakers in de stad zijn, en de paal bij Winsum is kassakraker in de provincie. Maar dat mag allemaal geen verrassing heten....
Offline red devil1
Master
ma 23 jan 2012, 15:31 Bericht 
MarcoV schreef:
Ja, maar een beter foto zou best mogen voor de kentekenlijst. Die er nu in staat is vrij vaag.

JH heeft een kans om de fabia op de foto te zetten
Offline JH
Master
di 24 jan 2012, 11:11 Bericht 
red devil1 schreef:
JH heeft een kans om de fabia op de foto te zetten

Het was de Octaaf.

Citaat:
De politie controleerde maandag op verschillende plaatsen het verkeer.

- Groningen, N361:aantal geregistreerde voertuigen: 1800, aantal overtredingen: 11, hoogst gemeten snelheid: 90 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

- Noordbroek, N33:aantal geregistreerde voertuigen: 380, aantal overtredingen: 31, hoogst gemeten snelheid: 141 km/uur, maximum toegestane snelheid: 100 km/uur.

- Muntendam, Middenweg:aantal geregistreerde voertuigen: 1041, aantal overtredingen: 44, hoogst gemeten snelheid: 72 km/uur, maximum toegestane snelheid: 50 km/uur.

- Veendam, Lloydsweg:aantal geregistreerde voertuigen: 1754, aantal overtredingen: 161, hoogst gemeten snelheid: 82 km/uur, maximum toegestane snelheid: 50 km/uur.
Offline JH
Master
wo 25 jan 2012, 11:16 Bericht 
Citaat:
Rijbewijzen kwijt na snelheidsovertredingen

EEMSHAVEN – De politie heeft dinsdagmorgen het rijbewijs in beslag genomen van een 29-jarige automobilist uit Groningen. De bestuurder reed over de Kwelderweg in de Eemshaven en werd betrapt op een snelheid van 116 km/u. Op de Kwelderweg geldt een maximum toegestane snelheid van 60 km/u. Vanwege de forse snelheidovertreding moest de Groninger het roze pasje direct inleveren. De politie maakt proces-verbaal op.

HOOGEZAND – Een Roemeense automobilist (leeftijd niet bekend) is dinsdagavond op de A7 bij Hoogezand langs de kant gezet vanwege een forse snelheidsovertreding. De man reed 190 km/u waar 120 km/u is toegestaan. Hij moest direct zijn rijbewijs inleveren. Tegen de bestuurder wordt proces-verbaal opgemaakt.

Citaat:
Auto in beslag genomen

EEMSHAVEN – De politie heeft dinsdagmiddag de auto in beslag genomen van een 58-jarige Hongaar. De man reed 22 km/u te hard over de Kwelderweg in de Eemshaven. Bovendien bleken de zijruiten van de auto te zijn beplakt met donkere folie. Hierdoor was de lichtdoorlaatbaarheid slechts 23 procent, terwijl dit minimaal 55 procent moest zijn. Omdat de bestuurder het boetebedrag van in totaal 374 euro niet kon betalen, is zijn auto meegenomen en buiten gebruik gesteld. De politie maakt proces-verbaal op.

Citaat:
Controle beroepsvervoer

ZUIDHORN – De politie heeft dinsdagmiddag op diverse plaatsen in het Westerkwartier en Hoogeland beroepsvervoerders gecontroleerd. Uit een controle bleek dat diverse vrachtwagenchauffeurs de zaken niet voor elkaar hadden.

In Grijpskerk werd een bestuurder van een vrachtwagencombinatie bekeurd omdat de tachograaf niet in orde was. In Saaksum werd een chauffeur bekeurd omdat hij te lang achter het stuur zat en te weinig rust had genomen. In Lucaswolde bleek bij een vrachtwagen het een en ander mis te zijn. Zo was de vrachtwagen al enige maanden niet APK-gekeurd, had het voertuig drie gladde banden was ook de tachograaf niet in orde. Tegen de betrokkenen wordt proces-verbaal opgemaakt.

Citaat:
De politie controleerde dinsdag op verschillende plaatsen het verkeer.

- Oudeschip, N33:aantal geregistreerde voertuigen: 1326, aantal overtredingen: 137, hoogst gemeten snelheid: 124 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

- Appingedam, N360:aantal geregistreerde voertuigen: 1516, aantal overtredingen: 12, hoogst gemeten snelheid: 99 km/uur, maximum toegestane snelheid: 80 km/uur.

- Niebert, Molenweg:aantal geregistreerde voertuigen: 605, aantal overtredingen: 86, hoogst gemeten snelheid: 99 km/uur, maximum toegestane snelheid: 50 km/uur.

- Leek, Diepswal:aantal geregistreerde voertuigen: 603, aantal overtredingen: 32, hoogst gemeten snelheid: 73 km/uur, maximum toegestane snelheid: 50 km/uur.

- Hoogezand, Meint Veningastraat en Vosholen:aantal geregistreerde voertuigen: 1720, aantal overtredingen: 161, hoogst gemeten snelheid: 115 km/uur, maximum toegestane snelheid: 50 km/uur.

- Musselkanaal, omgeving Technicumstraat:aantal geregistreerde voertuigen: onbekend, aantal overtredingen: 11 (allen rijden zonder gebruikmaken veiligheidsgordel).
Offline JH
Master
do 26 jan 2012, 11:17 Bericht 
Citaat:
Automobilist onder invloed

LEEK – De politie heeft woensdagnacht in de Van Panhuyslaan in Leek een 53-jarige alcomobilist uit Marum aangehouden. Agenten reden de man tegemoet op de Boveneind in Leek. Door het weifelende rijgedrag van de bestuurder besloten de politiemensen de bestuurder te controleren. Toen het bordje ‘stop politie’ verscheen, keerde de inwoner van Marum zijn voertuig en reed naar de Van Panhuyslaan. Daar zette hij zijn auto stil en stapte uit de wagen. De agenten waren inmiddels bij het voertuig en lieten hem een blaastest doen. Op het politiebureau bleek dat de automobilist ruim 2,2 promille alcohol (985 ugl) in zijn bloed had. Het rijbewijs van de man is in beslag genomen. De politie maakt proces-verbaal op.

Citaat:
De politie controleerde woensdag op diverse plaatsen het verkeer.

Muntendam, N33: aantal geregistreerde voertuigen: 1064, aantal overtredingen: 55, hoogst gemeten snelheid: 139 km/uur, maximum toegestane snelheid: 100 km/uur.

Groningen, Hereweg: aantal geregistreerde voertuigen: 953, aantal overtredingen: rood licht: 15, gordel:1, niet handsfree bellen: 1, niet juiste kentekenplaat: 1.
Offline Opa TRP
Master
vr 27 jan 2012, 9:32 Bericht 
Karin Dekker pakt weer eens goed door. 'Kijk mij eens het Zernike probleem aanpakken met drempels!"

Citaat:
GRONINGEN - De nieuw aangelegde verkeersdrempels op de Zernikelaan in de stad Groningen zijn weer weggehaald. De drempels zorgen al meteen voor problemen.

De buschauffeurs die naar de Zernike Campus rijden, wilden niet meer over de verkeersdrempels rijden omdat die de bus beschadigen. Daardoor vervielen twee bushaltes op het Zernike Complex. Busreizigers moesten een halte eerder de bus verlaten en het laatste stuk lopen.

De drempels werden deze week vlak vóór de bussluizen op de Zernikelaan geplaatst. Daarmee moest de verkeersveiligheid op het kruispunt met het Blauwborgje en de Nijborgh worden verbeterd. De gemeente heeft de drempels inmiddels weggehaald en werkt aan een nieuwe oplossing.

RTV Noord
;( ;( :fp: :roflol:
Offline red devil1
Master
vr 27 jan 2012, 9:38 Bericht 
De foto er bij is trouwens niet de drempel maar gewoon de bussluis.
Ach buschauffeurs zijn ook jankers zo af en toe :[ Ja een drempel kun je niet met 50 nemen(en het doel was ook afremmend te werken) :[
Offline djidee
Master
vr 27 jan 2012, 10:00 Bericht 
Zowieso zot dat daar zoveel geinvesteerd wordt...

- Het is niet onoverzichtelijk
- De stromen zijn duidelijk (alle bussen gaan rechtdoor, de rest slaat af)
- De fietspaden/rijbanen zijn duidelijk

Het is duidelijk het gedrag en/of gebrek aan inschattingsvermogen van de studenten wat hier voor problemen zorgt... En maar huilie doen :fp:
 [ 1276 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 26  Volgende