Postingstijd interval gedetecteerd van 34.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 6 van 6  [ 286 berichten ]
Offline Groningen
Die hard
do 26 mei 2011, 18:31 Bericht 

Examenkandidaten na achtervolging aangehouden

Twee scholieren uit Rotterdam zijn woensdagochtend wel heel ver gegaan voor een rekenmachine die ze nodig hadden voor een wiskunde-examen. De jongens ontvluchtten in een auto de politie nadat ze het apparaat hadden opgehaald, omdat de bestuurder geen rijbewijs had. Dat meldde de politie donderdag.

De twee jongens, van achttien en negentien jaar, reden richting de A16 ter hoogte van Hendrik-Ido-Ambacht toen een agent hen een volgteken gaf. In plaats van de agent te volgen gaven de mannen gas, tot de bestuurder de macht over het stuur verloor en de auto tegen een vrachtwagen botste. Daarbij raakte niemand gewond.

De jongens bleken in Dordrecht een speciale rekenmachine te hebben opgehaald die een van hen nodig had voor zijn examen wiskunde. De bestuurder was op de vlucht geslagen voor de politie omdat hij pas vier weken later zijn rijbewijs zou halen.

Na de botsing probeerde een van de jongens alsnog te vluchten. De agent kon hem tegenhouden en was gedwongen de scholier aan zijn eigen stuur te boeien tot er versterking kwam. Het is niet bekend of de jongens nog op tijd waren voor hun examen.

Bron: Telegraaf
Offline 307SW
Weet de weg
di 31 mei 2011, 8:16 Bericht 

Gisterochtend rond negen uur aan de Oostzeedijk in Rotterdam, t.h.v. de Burgemeester van Walsumweg. Auto had radarapparatuur, maar die kerel zat ook met z'n bonnenboekje op schoot voor de roodlichtcoureurs.

Afbeelding
Offline Sciver3
Nieuwkomer
di 28 jun 2011, 7:13 Bericht 

Op 16 juni is er 's ochtends vroeg (07.32) een controle geweest op de Schieweg in de richting van centrum, zo blijkt uit een mooie beschikking van het CJIB op de mat.
Het moet in het stukje voor de Bergselaan zijn geweest. Weet iemand waar en waarmee ze daar tegenwoordig staan? Er zijn parkeerhavens, maar ik kwam alleen erg oude info tegen toen op zoek ging om een volgende prent te voorkomen...

Bij voorbaat dank!
Offline MarcoV
FS medewerker
di 28 jun 2011, 8:01 Bericht 
Citaat:
radar zh in rotterdam op de schieweg thv de talmastraat door een statief onder het tramviaduct (djeen) 16/06/11 08:55:17

Daar stond hij. (f)
Offline Sciver3
Nieuwkomer
di 28 jun 2011, 8:19 Bericht 

Dank MarcoV! :thumb: Toch niet goed genoeg gezocht dus... 8)
Offline wellproc
Master
vr 08 jul 2011, 20:20 Bericht 
Ze staan nu op de Beukelsweg te laseren van achter een fietsopberghok (zo'n groene) bij de bushalte. Tussen Burg. Meineszplein en Aelbrechtsplein, beide richtingen (1 kant laser, andere kant wordt je van achter gelaserd en vangen andere agenten je verderop op...).

Ook gemeld. (f)
Offline hneel
Master
vr 02 sep 2011, 16:51 Bericht 
Weer eens controles op de A29. Stond die bij 16.8 nu in het 100 of 120 gedeelte en op welke snelheid stond die dan ingesteld. Je zou zomaar heel makkelijk mensen flink kunnen naaien...
En ik mag aannemen dat die aan de andere kant bij 14.6 dezelfde flitser was? Of stonden er 2 tegelijkertijd?
Offline Cweepz
Master
vr 02 sep 2011, 17:04 Bericht 
14.6 was al weg toen ik er rond 1en langs reed.
16.8 kon ik niet zien, ga er bij obl al af en had geen zin in detour.
16.8 is overigens in het 120km/h gedeelte! Het is nog geen 100 meter voorbij het einde 100 bord
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 02 sep 2011, 19:38 Bericht 
Vraag me af of het wel snelheid is geweest. Zou ook anpr kunnen zijn geweest. Tevens is dit nog zhz ipv rotterdam rijnmond. :wink:
Offline Cweepz
Master
vr 02 sep 2011, 20:49 Bericht 
Zat ik ook al aan te denken, maar helaas was de boel alweer weg :(
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 02 sep 2011, 21:01 Bericht 
Het is al meer gedaan ivm schutter dus kans in aanwezig dat het anpr is geweest. Helaas heeft geen vaste melder die controle gezien.
Offline Cweepz
Master
vr 02 sep 2011, 21:04 Bericht 
Ik kom er elke werkdag langs en m'n ogen zijn altijd open :duh:
Offline snovvdog
Master
vr 04 nov 2011, 22:23 Bericht 
Controle NU Schollevaartse Dreef Tussen Capelle en Rotterdam, thv. de viaduct over de A20.

Geen snelheid, wel werd heel mijn auto doorzocht en mijn gegevens gecontrolleerd, ze halen +- 25% van de wagens aan de kant, de auto's die opvallen. Hoefde ook vreemd genoeg niet te blazen.

Agente zei dat ze in heel de omgeving aan het controleren zijn.
Offline snovvdog
Master
vr 04 nov 2011, 22:32 Bericht 
Afbeelding
73-TS-FK Ford Focus Blauw Onopvallende wagen. R'dam Alexander.

Ook gespot:
Grijze Golf 4 ( geen kenteken) op Zevenkampse Ring.
Blauwe Golf 6 (geen keteken helaas) in Nesselande.
Offline snovvdog
Master
zo 06 nov 2011, 1:46 Bericht 
Wat is er aan de hand in Rijnmond, het lijkt me stug dat het toeval is, ik ben nou voor de 2e keer in 2 dagen staande gehouden, zonder reden, na 2 jaar (zelf dan, als ik met een paar maten meerijd gebeurt het wel vaker ) nooit staande gehouden te zijn (zonder reden dan iig).

Geen blaastest, geen autocheck, alleen doorzoeken van alle vakjes.

Vrijdag rbw + kenteken en verder deden ze wel aardig maar ze waren duidelijk naar iets op zoek. Kon gewoon een praatje maken. Vond het wel vreemd maar de sfeer was wel relaxed.

Vandaag alleen rbw, ze vroegen om een kentekenbewijs maar op het moment dat ik hem pakte ''hoeft niet we hebben het al gecontroleerd''. Heel gehaast en bijna gestrest zelfs zou ik zeggen zoeken ze heel mijn auto door. Geen leuke sfeer, ze gingen zeuren om een aardappelmesje in mijn middenvak die ik een paar dagen terug gebruikte voor de zekeringen achter het dashboard, en gingen vragen waarom ik (mijn werk)handschoenen in dat vakje had liggen :huh: ? Kon niet echt een praatje maken maar moest buiten mijn auto staan wachten ( jas vergeten, alleen in m'n t-shit, het is koud buiten!) tot ze alles doorzocht hadden. Ook toen ik zei dat het al de 2e keer is in 2 dagen reageerde hij van ''hoezo trek je de aandacht dan ?'' met zo'n bedreigende stem.

Vond het maar vreemd, die van vandaag, en ook vreemd dat ze dus de afgelopen dagen niet geïnteresseerd waren in de (technische staat vd) auto of alcohol of snelheid maar zomaar heel de auto gingen doorzoeken. Die van vandaag hadden geen manieren, of mja 1 was terughoudend en 1 was, ik weet het niet, ik zou hem beschrijven als iemand die aan de coke zit. Nog niet eerder meegemaakt... Heb ca. 20 keer met de politie te maken gehad ( controles van mezelf, controles als ik bij iemand in de auto zit, etc, altijd vriendelijk gebleven praatje gemaakt, of met een waarschuwing weggekomen als ik ECHT om aandacht vroeg of iets fout deed, vandaag niks fout gedaan, kwam net uit een uitrit rijden, en gelijk, stop politie en wat daarna leek op zo'n inval in een gevangenis cel op tv dat ze opzoek zijn naar contraband.
Offline Lotus Omega
Master
di 24 jan 2012, 19:48 Bericht 
Citaat:
flitser nb a16 dordrecht ri breda thv hmp 51.9 na het q8 tankstation 08:06:42

Hier reed ik om 15.30u langs en toen zag ik dat de controleur hem opruimde. Was het vergeten door te geven dus alsnog bij deze.
Offline MarcoV
FS medewerker
di 24 jan 2012, 20:19 Bericht 
Lotus Omega schreef:
ier reed ik om 15.30u langs en toen zag ik dat de controleur hem opruimde. Was het vergeten door te geven dus alsnog bij deze.

Was toen aan het opbouwen.
Offline scooby!!
Master
vr 02 maart 2012, 20:55 Bericht 
beetje late reactie.
Maar reed op 14 februari in de nacht op de A15 vanuit europoort naar huis
Half 1 in de nacht. lege weg O:)
Hoor ik opeens op q-music controle op de A15 bij 38.1 of zoiets.
dat is bij de botlektunnel.

Heb zelf niks zien staan, en flitsservice op andere websites helemaal niks gevonden.

Weet iemand of daar toevallig wat van af?

Had er redelijk de vaart in :x
snelheid +60 km/hr
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 02 maart 2012, 20:58 Bericht 
Misschien had iemand die flitspalen gemeld of stond er een opvallende wagen voor een lkw controle. 38.1 is trouwens niet bij de tunnel maar stuk veder.
Offline scooby!!
Master
vr 02 maart 2012, 21:05 Bericht 
het was iets in de 30 .
Exact weet ik het niet meer .
Ik dacht ook al aan die roodlichtpalen.
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 02 maart 2012, 21:09 Bericht 
Als het in de 30 is, dan is het de N15. :wink:
Offline scooby!!
Master
vr 02 maart 2012, 21:32 Bericht 
bedoel tussen 30-40 hmpaal :kniktja:
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 02 maart 2012, 21:35 Bericht 
Dan is of het of einde A15 of N15. :wink:
Offline snovvdog
Master
di 06 maart 2012, 14:39 Bericht 
Weet iemand hoe lang ''flitser zh in rotterdam op de maasboulevard thv havenziekenhuis 13:40:19'' er stond, ik reed om 12.50 ongeveer daar langs en ik kan me niet herinneren toen een Touran daar te zien, maar op de terugweg zag ik hem wel, als hij er toen als stond ben ik de lul denk ik :(.

Ik zou denken dat een zwarte touran op de stoep me wel zou zijn opgevallen maar mijn geheugen is een zwart gat (behalve dan de verkeerslichten ervoor, dat ik links& vooraan stond!) van toen ik langs het havenziekenhuis reed :(:(.
Offline wellproc
Master
wo 21 maart 2012, 16:38 Bericht 
Hoe was het nu vanochtend op de A13 met die flitser? Voordat ik er langs kwam stond ie op 16.7 (bij einde trajectcontrole, viaduct afrit berkel en rodenrijs). Maar toen ik daar reed niets gezien. Wel bij (ongeveer) 13.7 de flitsbus + camera opgesteld zien staan (ongeveer 9.15 uur) en die zsm doorgemeld. Nu staat ie op de site bij 13.9 (delft-zuid) met meldingstijd 08:01....? :-? Delft-Zuid klopt hier iig niet, die 13.9 zou nog kunnen kloppen.

Welke meldingen zijn binnengekomen en waarom is wordt er Delft-Zuid bij gezet als het ergens halverwege is?

Hierbij trouwens beeld, hmp niet leesbaar. Je ziet op 2 sec (vlak langs het busje en de vrachtwagen) de flitsbus op de parallelweg staan. Flitsset stond in de pechhaven. Scenic voor me ziet het ook en remt voor de zekerheid maar wat bij.

Link
Offline MarcoV
FS medewerker
wo 21 maart 2012, 23:46 Bericht 
Dit alles komt waarschijnlijk omdat er heel veel verschillende hmps zijn gemeld en door het wijzigen hier en daar is wat niet goed gegaan met de omschrijving. Eerst melding was van 08.01 uur. Na het kijken van het filmpje melding aangepast naar 14.0. Set staat tussen 14.0 en 13.9 bij de oprit.
Offline Toolman30
Master
do 22 maart 2012, 5:52 Bericht 
Bij Delft-Zuid stonden ze voorheen regelmatig onder het viaduct, daar zag je ze altijd wel goed staan.
Maar dit is wel echt een naai opstelling zeg, zo achter die lamellen.
Net filmpje trouwens, die maakt een hoop duidelijk. Dank :thumb:
Offline wellproc
Master
do 22 maart 2012, 17:32 Bericht 
MarcoV schreef:
Dit alles komt waarschijnlijk omdat er heel veel verschillende hmps zijn gemeld en door het wijzigen hier en daar is wat niet goed gegaan met de omschrijving. Eerst melding was van 08.01 uur. Na het kijken van het filmpje melding aangepast naar 14.0. Set staat tussen 14.0 en 13.9 bij de oprit.

Duidelijk. :thumb:
Het gaat mij er om dat we de meldingen zo correct mogelijk krijgen, dan heb ik er zelf ook het meeste aan O:) :P

Toolman30 schreef:
Bij Delft-Zuid stonden ze voorheen regelmatig onder het viaduct, daar zag je ze altijd wel goed staan.
Maar dit is wel echt een naai opstelling zeg, zo achter die lamellen.
Net filmpje trouwens, die maakt een hoop duidelijk. Dank :thumb:

Geluk dat ik er zijn moest en nu een week die dashcam heb :D.
Offline rdamsubway
Eendagsvlieg
do 26 apr 2012, 14:52 Bericht 

Vandaag voor het eerst een boete gekregen m.b.t. de trajectcontrole A13 (Rotterdam, Links). Gemiddeld 87 km/h gereden waardoor ik uitkom op een overschrijding van 4 km/h (29 euro inclusief administratiekosten).

Het vreemde is dat ik daar al jaren 90 km/h rij maar nog nooit een boete heb mogen ontvangen. Iemand enig idee of de marges zijn bijgesteld? Vraag me af of die trajectcontrole uberhaupt ooit heeft gewerkt.
Offline wellproc
Master
do 26 apr 2012, 14:55 Bericht 
Helaas, je hebt waarschijnlijk jaren op de grens gereden...
Die tc is wel een keer vervangen/aangepast, volgens mij in 2007. Ik weet dat je daar vaak wel 90 kun aanhouden, door de drukte wordt dat net wat lager en dan zit je goed. Als je dan op een rustig moment met 90 erdoor knalt ben je opeens het bokje (van dichtbij meegemaakt: 14 boetes op rij... :fp:).

Dus: werken deed en doet ie (het bewijs ligt in je brievenbus), of er aan de marges geklooid is lijkt me stug.
Offline Aanhanger
Master
do 26 apr 2012, 14:55 Bericht 
Nieuwe banden?
Offline rdamsubway
Eendagsvlieg
do 26 apr 2012, 15:16 Bericht 

Ik reed daar ook vaak 's nachts met 90 km/h voorbij. Precies bij het begin ging de cruise control op 90 en aan het eind weer eraf. Theoretisch zou ik dan ook boetes moeten hebben gekregen. Vreemd.

14 boetes op rij is wel een bummer idd.

@Aanhanger: sinds 2 weken nieuwe voorbanden.
Offline Aanhanger
Master
do 26 apr 2012, 15:22 Bericht 
rdamsubway schreef:
@Aanhanger: sinds 2 weken nieuwe voorbanden.

En wanneer was de 1e overtreding geconstateerd?
Offline rdamsubway
Eendagsvlieg
do 26 apr 2012, 15:25 Bericht 

Aanhanger schreef:
En wanneer was de 1e overtreding geconstateerd?

Afgelopen maandag. Boete zat vanmiddag in m'n mailbox.
Offline Aanhanger
Master
do 26 apr 2012, 15:26 Bericht 
Je zou maandag te snel hebben gereden, en je hebt nu de beschikking al binnen? :o
Offline rdamsubway
Eendagsvlieg
do 26 apr 2012, 17:47 Bericht 

Yup, tc boetes krijg je super snel binnen.
 [ 286 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6