Pagina 1 van 13  [ 648 berichten ]
Offline tomtector
Master
vr 07 sep 2007, 13:53 Bericht 
Ik had al langer het idee om een topic te maken voor controles zhz, gezien de andere provincies die al een eigen topic hebben en er steeds meer media berichten over het VHT (verkeershandhavingsteam) van ZHZ verschijnen.

Er komen (relatief gezien) weinig controles binnen bij FS wat betreft deze regio.
Dit zijn de districten met bijbehorende plaatsen die binnen zhz vallen:

District 1: Dordrecht en Zwijndrechtse Waard
(Dordrecht, Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht)

District 2: Alblasserwaard en Vijfheerenlanden
(Alblasserdam, Giessenlanden, Gorinchem, Graafstroom, Hardinxveld-Giessendam, Leerdam, Liesveld, Nieuw-Lekkerland, Papendrecht, Sliedrecht en Zederik)

District 3: Hoeksche Waard
(Binnenmaas, Cromstrijen, ’s-Gravendeel, Korendijk, Oud-Beijerland en Strijen)

Voornamenlijk discussie's over controles, mediaberichten etc. over deze regio kan je hier dus voeren.

:biertje:
Offline Smookey
FS medewerker
vr 07 sep 2007, 13:57 Bericht 
ik hoorde net op het nieuws dat HaagLanden lekker heeft gescoord eerder deze week
Offline tomtector
Master
vr 07 sep 2007, 14:03 Bericht 
Om te beginnen dit krantenartikel van 28 augustus jl. waarin toch wel wat leuke dingen zitten om over te discussieren:
Afbeelding
(klik op het plaatje voor de grote versie - 2MB)

Citaat:
"Hoewel het speciaal is ontworpen om veel licht door te laten (zodat weggebruikers zicht niet gevangen voelen in een 'tunnel), zijn de gaatjes niet groot genoeg voor de lasergun. Dat betekent niet dat die controles van de baan zijn. Steenvoorden: Voorlopig wijken we wel uit naar een ander viaduct waar nog geen hekken staan. We moeten met RWS even brainstormen over een oplossing. Een kleine uitsparing in de hekken is al voldoende'"

Dit is dus het viaduct over de A16 bij hmp 30.1 (bekende lasergun plaats)

En dit is ook een 'leuke':
Citaat:
"Van Doorn, van Heras: Ik moet eerlijk zeggen het valt me mee hoe snel de politie aan ons verzoek voldeed. En met resultaat. Binnen een kwartier stonden er al twintig op de foto"
:lol:
Offline tomtector
Master
vr 07 sep 2007, 14:09 Bericht 
Alex Iveco was gisteren bij de lasercontrole op de A16 wezen kijken (foto staat in de vergaarbak)
Maar vandaag stond daar dus ook een heel stuk van over in de krant.
Maar liefst 3 pagina's vol "snelheidsmaniakken, snelheidsduivels, hardrijders" en "scheurijzers" :roll:

Afbeelding

Afbeelding
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 07 sep 2007, 14:24 Bericht 
Heeft iemand een heel groot bad voor mij om in te kotsen Afbeelding
Offline Harold
FS Meldingen
vr 07 sep 2007, 14:42 Bericht 
De VW Passat uit deze repo:

http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=3435

Bij welk VHT hoort die?

Omdat de meeste auto's een Multaradar C hebben in die regio's.

Is ie al gemailed naar Mike voor de kentekenlijst? Staat er nog niet in namelijk.
Offline tomtector
Master
vr 07 sep 2007, 14:44 Bericht 
Lijkt mij dat 'ie bij Rotterdam-Rijnmond hoort?
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 07 sep 2007, 15:00 Bericht 
Harold schreef:
De VW Passat uit deze repo:

http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=3435

Bij welk VHT hoort die?

Omdat de meeste auto's een Multaradar C hebben in die regio's.

Is ie al gemailed naar Mike voor de kentekenlijst? Staat er nog niet in namelijk.

Behoord tot Rotterdam Rijnmond. Alleen die is met digi gatso uitgerust heel vreemd wel :roll:
Offline petertjuh
Master
za 08 sep 2007, 6:37 Bericht 
Aha, mooi zo'n ZHZ-topic, daar MarcoV en ik de laatste tijd ook geregeld in die hoek te vinden zijn. Worden er eigenlijk scores gepubliceerd van de snelheidscontroles? Of durft het VHT ZHZ dat niet?
Offline tomtector
Master
za 08 sep 2007, 11:17 Bericht 
Zo nu en dan worden er scores gepubliceerd in de krant. (ik heb *vrijwel alle* krantenknipsels tussen nu en paar jaar geleden bewaard) en op hun website.

Maar zo te zien doet ZHZ dus niet aan aangekondigde controles (link op hun site doet het niet, en ze staan ook nooit tussen de regionale aangekondigde snelheidscontroles)

Sinds een artikel in de krant over het vht bij de moerdijkbrug doen ze hier een beetje terughoudend over (omdat ze anders steeds geldwolven genoemd worden, en dat is denk ik zwaar gevallen bij de 'commisie'..)
Offline Smookey
FS medewerker
ma 10 sep 2007, 19:43 Bericht 
Het maakt niet uit in welke hoek van het land je zit, ze hebben gewoon allemaal een bruine arm nadat ze persoonlijk bij $pee zijn geweest en de volgende die in die organisatie een lintje krijgt is degene met de meeste foto's of degene met de hoogste snelheid op de foto. Kijk maar hoe fanatiek ze allemaal wel niet zijn en hoe smerig de sets steeds meer verstopt worden. Het liefst op plekken waar het helemaal niet meer gaat om veiligheid maar puur om de centen en dus het naaien van de burger die notabene hun salaris ophoest door te gaan werken. Laat ze eens een vak leren ipv met de dikke kont in de auto te zitten. Wel eens zo'n held hard zien lopen? Ze hijgen als een oud postpaard wanneer ze eindelijk bij je zijn. En dan kunnen ze alleen nog maar domme vragen stellen. Stelletje .... ik maak me weer boos om iets waarvan ik mezelf heb beloofd dat niet te doen, ik benut mijn energie en tijd anders.
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 14 sep 2007, 21:40 Bericht 
Vandaag er twee gezien. De ene was wel eigenlijk meteen al weer weg.

Citaat:
radar zh n487 strijen ri zuid-beijerland thv hmp 14.2 nabij de intratuin door een statief in de struiken (marcov)

Hij wilde eigenlijk net het camouflagenet er op leggen, maar de set werkte niet. Kabeltje was kapot. Daarna ging de controle hier staan:

Citaat:
radar zh n487 strijen ri zuid-beijerland thv hmp 14.3 door een grijze mitsubishi outlander (marcov)

Afbeelding

Met knipperlichten aan dus. Ik stond er naast en de controle was net actief en daar kwam er al een met 101 voorbij :x
Offline fast^-^biker
Pro
vr 14 sep 2007, 22:10 Bericht 
zaterdag een alcoholcontrole in Hellevoetsluis; vesting. Misschien heeft DJ-Roadstar dit al ergens neergezet. :$
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 14 sep 2007, 23:06 Bericht 
is rotterdam rijnmond :lol:
Offline MarcoV
FS medewerker
do 27 sep 2007, 5:59 Bericht 
SNELHEIDSCONTROLE
NUMANSDORP – Het Verkeershandhavingsteam heeft op dinsdag 25 september tussen 11.30 en 13.30 uur een radarsnelheidscontrole gehouden op de Middelsluissedijk. Er zijn 313 passanten gecontroleerd op snelheid, 70 van hen reden te hard. De hoogst gemeten snelheid was 114 km per uur. De overtreders krijgen de bekeuring thuis.

KLAASWAAL – Op de Oud-Cromstrijensedijk is op dinsdagmiddag 25 september tussen 16.00 en 17.45 uur een snelheidscontrole gehouden door het Verkeershandhavingsteam. In totaal zijn 457 passanten gecontroleerd, 173 van hen reden te hard. De hoogst gemeten snelheid was 108 km per uur.
De controle op beide locaties werd zeer gewaardeerd door omwonenden.
Offline petertjuh
Master
do 27 sep 2007, 6:03 Bericht 
Oh, dus deze keer zijn het niet de bewoners die te hard rijden dan?
Offline BB
Master
do 27 sep 2007, 8:26 Bericht 
Daar in Klaaswaal kun je lekker doorrijden ja...

Is dat niet die dijk waar ook die (altijd geladen) flitspaal staat bij de Ambulance post?
Offline Frank!
Die hard
do 27 sep 2007, 8:38 Bericht 
MarcoV schreef:
Met knipperlichten aan dus.

Met knipperlichten aan? Man man man, onvoorstelbaar, echt onvoorstelbaar. Ze blijven me verbazen, écht.
Offline golf
Respect
za 29 sep 2007, 11:58 Bericht 

ja met knipperlichten aan en een mapje over de camera anders zien "ze" het en je moet toch met iets thuiskomen zei een controleur tegen me daar word ik misselijk van dat koos dat wil ivm riante bonussen kan ik inkomen maar dat controleur's hier in meegaan is erg.
Offline tomtector
Master
di 09 okt 2007, 19:03 Bericht 
Citaat:
VERKEERSCONTROLE
DORDRECHT – Op het terrein van Rijkswaterstaat aan de Laan der Verenigde Naties heeft maandagmorgen 8 oktober tussen 08.00-13.00 uur een grote verkeerscontrole plaatsgevonden. Het Verkeers Handhavings Team, twee vertegenwoordigers van de ANWB, negen studenten in opleiding, drie politievrijwilligers, drie motorrijders en een technische medewerker van de Regionale Verkeersondersteuning en een aantal politieagenten waren betrokken bij deze controle. Circa 70 voertuigen waaronder personenauto's en bestelbusjes (al dan niet met aanhangwagen), taxi's en enkele beroepsvervoerders van gevaarlijke stoffen werden gecontroleerd. Er werden 28 overtredingen geconstateerd voor onder andere het rijden zonder rijbewijs, verlopen apk, het rijden zonder gordel en een aantal technische mankementen.

Allemaal leuk en aardig, maar ze zeggen er niet bij dat er ook een lasergun bijstond :wink: (en aan de andere kant een Outlander met radarset)

Citaat:
SNELHEIDSCONTROLE
HOOGBLOKLAND – Op de Bazeldijk heeft het Verkeers Handhavings Team maandagavond 8 oktober een snelheidscontrole gehouden. 284 passanten werden gecontroleerd waarvan er 86 te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 101 km/u. De te hard rijders krijgen een boete thuis gestuurd.
Offline fast^-^biker
Pro
do 11 okt 2007, 21:38 Bericht 
Controles ZHZ van dinsdag 9 oktober 2007

District Oost
Citaat:
ROODLICHTCONTROLE NA KLACHTEN
ROTTERDAM OOST - Na klachten van omwonenden dat veel mensen een rood licht op de kruising Jonker Fransstraat, Ruyterweg negeren, hebben agenten van district Oost hier dinsdagochtend een roodlicht controle gehouden. Tussen half negen en half tien zijn er in totaal 53 bekeuringen uitgeschreven. Hiervan gingen er 16 naar fietsers die het rode licht negeerden en 18 naar automobilisten. Verder werd er geschreven voor het niet handsfree bellen en het rijden over een doorgetrokken streep.

Zuidland
Citaat:
VERLICHTINGSCONTROLE
ZUIDLAND - Politiemensen van het district De Eilanden hebben dinsdagavond een verkeerscontrole gehouden gericht op het rijden zonder licht door fietsers. De controle is gehouden in de Raadhuisstraat. In elf gevallen werd geconstateerd dat er geen verlichting werd gevoerd. De betrokkenen kregen een bekeuring.

Rotterdam Zuid
Citaat:
ROODLICHTCONTROLE GEHOUDEN
ROTTERDAM ZUID - Om de verkeersveiligheid te verhogen hebben politieagenten van district Zuid dinsdagmiddag een verkeerscontrole gehouden. Tussen kwart over twee en vier uur zijn er op de Slinge/Zuiderparkweg elf mensen bekeurd. Zeven van hen negeerden het rode licht. Andere bekeuringen zijn onder ander geschreven voor het niet handsfree rijden en het rijden zonder helm. Op de Groene Kruisweg/Driemanssteewe zijn in totaal negen passanten bekeurd. Ook hier waren het negeren van een rood licht en het niet handsfree bellen reden van bekeuring.

Controles ZHZ van woensdag 10 oktober 2007

Barendrecht
Citaat:
BROMFIETSCONTROLE
POORTUGAAL - Politiemensen van het district Zuid hebben woensdagmiddag een bromfietscontrole gehouden. Tussen drie en vijf uur werden 50 bromfietsen en scooters gecontroleerd en 13 bekeuringen uitgeschreven voor een te hoge constructiesnelheid, onverzekerd rijden en rijden zonder geldig rijbewijs.

Controle Portugaal
Citaat:
BROMFIETSCONTROLE
POORTUGAAL - Politiemensen van het district Zuid hebben woensdagmiddag een bromfietscontrole gehouden. Tussen drie en vijf uur werden 50 bromfietsen en scooters gecontroleerd en 13 bekeuringen uitgeschreven voor een te hoge constructiesnelheid, onverzekerd rijden en rijden zonder geldig rijbewijs.

Bord negeren in Capelle aan den IJssel
Citaat:
20 MENSEN BEKEURD
CAPELLE AAN DEN IJSSEL - Politiepersoneel van het district Oost heeft woensdagmiddag 20 bestuurders bekeurd tijdens een controle op de 's-Gravenweg. Tussen vijf en zes uur negeerden zij de gesloten verklaring.
Offline MarcoV
FS medewerker
do 11 okt 2007, 21:48 Bericht 
Dit is zhz.

Jouw berichten horen hier
:lol:
Offline Worf
Master
do 11 okt 2007, 21:53 Bericht 
Het 2e district houdt zich rustig. Of is dat maar schijn? Hmm, denk dat ik komende zaterdag maar eens in Gorinchem ga kijken O:)
Offline tomtector
Master
vr 12 okt 2007, 13:53 Bericht 
Dat is maar schijn.
Worden relatief weinig meldingen uit dat disctrict gemeldt (terwijl ze er toch vaak controleren) Zijn toch altijd minimaal 4 controles met dezelfde controleur. (en in hetzelfde district)
Offline MarcoV
FS medewerker
di 16 okt 2007, 14:34 Bericht 
SNELHEIDSCONTROLE BAANHOEK
SLIEDRECHT – Het Verkeershandhavingsteam (VHT) van de Politie Zuid-Holland-Zuid heeft op maandag 15 oktober tussen 11.50 en 13.50 uur een snelheidscontrole gehouden op de Baanhoek. Hier geldt gedeeltelijk een maximum snelheid van 30 kilometer. Er zijn 414 passanten gecontroleerd, 133 van hen reden te hard. Zij krijgen de bekeuring thuis. De hoogst gemeten snelheid was 63 km per uur.
Offline tomtector
Master
di 16 okt 2007, 14:39 Bericht 
Aan de totale controle tijd te zien was het een multaradar op statief :wink:
En daar op de Baanhoekweg is het ook altijd raak, daar halen ze altijd wel 100-200 foto's weg.
Offline petertjuh
Master
di 16 okt 2007, 19:33 Bericht 
Controle op 30, stelletje ........

Get a life zou ik zeggen.
Offline tomtector
Master
di 16 okt 2007, 22:10 Bericht 
Get a life zegt u?

De Wieldrechtseweg waar ik net vandaan komt: (repo volgt)
Afbeelding

40% ging te snel.
Offline tomtector
Master
za 20 okt 2007, 18:02 Bericht 
Citaat:
ALCOHOLCONTROLE
DORDRECHT – In Dordrecht op de Schenkeldijk Beneden, Stevensweg, Dubbelsteynlaan West, Blaauwweg, Kapteynweg en Provincialeweg is donderdagavond 18 oktober een alcoholcontrole gehouden. Bestuurders op deze locaties werden naar de kant van de weg gehaald en moesten blazen. Drie personen hadden een promillage dat hoger was dan de grens van 220 ugl. Zij kregen een bekeuring voor rijden onder invloed. Er werden geen rijbewijzen ingevorderd en er werden geen beginnend bestuurders aangehouden. In totaal zijn 530 blaastesten afgenomen.

:thumb:
Offline fast^-^biker
Pro
ma 22 okt 2007, 19:22 Bericht 
:huh: Het bericht van MarcoV (16 okt) en het bericht van Tomtector (20 okt) horen toch ergens anders te staan??? :huh:
Offline petertjuh
Master
ma 22 okt 2007, 19:25 Bericht 
Waarom? Controlelocatie is toch VHT ZHZ?
Offline MarcoV
FS medewerker
ma 22 okt 2007, 19:33 Bericht 
fast^-^biker schreef:
:huh: Het bericht van MarcoV (16 okt) en het bericht van Tomtector (20 okt) horen toch ergens anders te staan??? :huh:

Nee jouw berichten staan steeds verkeerd :lol: Wel een beetje opletten he. Jij zit in Rotterdam Rijnmond en dit gaat over Zuid-Holland-Zuid
Offline tomtector
Master
ma 22 okt 2007, 21:06 Bericht 
Dat ga je krijgen als twee aan-een-grenzende VHT's ook nog eens dezelfde flitsauto's gebruiken :lol:
Offline tomtector
Master
zo 28 okt 2007, 23:07 Bericht 
Citaat:
Succesvolle drugsactie A16

Zwijndrecht, 28-10-2007 • De Politie Zuid-Holland-Zuid heeft vrijdagavond/nacht 26/27 oktober samen met collega’s van het Joint Hit Team, het KLPD en het korps Rotterdam-Rijnmond een drugscontrole gehouden op de A16. De locatie was de Drechttunnel. In totaal zijn zo’n 150 voertuigen gecontroleerd. Er werden zes personen aangehouden en diverse personen bekeurd.

aanhoudingen
· Twee mannen van 27 en 31 jaar uit Frankrijk werden aangehouden in verband met het bij zich hebben van zo’n 80 gram heroïne. De drugs werden door de twee vlak voor de controle uit de auto gegooid. Agenten vonden de verdovende middelen terug. De twee Fransen zijn in verzekering gesteld, de drugs en de auto in beslaggenomen voor onderzoek. De verdachten worden maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris.
· Een 36-jarige Fransman werd aangehouden in verband met verdachte omstandigheden. In zijn auto werden geen hoeveelheden drugs gevonden maar wel sporen van drugs. In de kofferbak werd in een tas ruim 38.000 euro aan contact geld gevonden. De politie stelt een onderzoek in. De verdachte is inmiddels weer heengezonden.
· Twee Fransmannen van 19 en 45 jaar werden beiden aangehouden. De een (de 19-jarige) kon zich niet legitimeren, de ander bleek ongewenst in Nederland te verblijven. In hun voertuig werd geen drugs aangetroffen.
· Een 43-jarige man uit Kroatië werd door de politie in de Drechttunnel aangehouden wegens het feit dat hij gezocht werd. De man moet worden uitgeleverd aan Kroatië in verband met een onderzoek naar fraude.
boetes
· Een persoon kreeg een boete van 300 euro in verband met het bij zich hebben van 2 gram cocaïne.
· 3 personen kregen in totaal een boete van 720 euro wegens het bezit van 84 gram softdrugs en 2 busjes traangas.
· Voor het bij zich hebben van een gebruikershoeveelheid softdrugs en 1 busje traangas kreeg een persoon een boete van 150 euro.
· Drie mannen met in bezit een gebruikershoeveelheid softdrugs en 1 busje traangas kregen een boete van 55 euro per persoon.

Alle soft – en harddrugs zijn in beslaggenomen en worden vernietigd. Naast de aangehouden en beboete personen, is tijdens de controle ook bij ongeveer 50 betrokkenen een gebruikershoeveelheid softdrugs aangetroffen. Van deze softdrugs hebben de betrokkenen afstand gedaan waarna zij hun weg mochten vervolgen.
Offline djroadstar
Master
ma 29 okt 2007, 15:15 Bericht 
hmm doet me denken aan deze repo
Offline pr0mo
Master
ma 29 okt 2007, 21:30 Bericht 
Leuk idee om over deze regio een topic te openen. Ik kom niet uit deze regio maar voor het werk moet ik er regelmatig heen, altijd handig om ff in de gaten te houden!
Offline MarcoV
FS medewerker
ma 29 okt 2007, 21:54 Bericht 
een tip in deze regio. Koop een goede rd :lol: Vooral als je een bepaalde controleur tegenkomt die krijgt het voor elkaar dat iedereen van fs de controle niet ziet. Dat vind ie leuk. :x
Offline MarcoV
FS medewerker
ma 29 okt 2007, 21:55 Bericht 
Afbeelding

Moet deze trouwens ook wel even hier plaatsen vind ik :lol:
Offline meranto
Master
vr 02 nov 2007, 12:54 Bericht 
Die van gister,

radar zh a15 gorinchem ri rotterdam thv hmp 73.3 na de noordtunnel (snelle jelle taxi)

weet iemand of deze strak naast de tunnelbuis stond of iets verderop bij die slagboom? zou een mooie locatie zijn voor een repo als ie er nog een keer staat.
Offline tomtector
Master
ma 05 nov 2007, 22:26 Bericht 
Daar staan ze nu weer (aan beide kanten zelfs)
Ik heb daar foto's gemaakt, komen binnenkort op de site.
De controle staat daar net voor de slagbomen achter een geel bord. (dus niet direct na de tunnelbuis)

Citaat:
SNELHEIDSCONTROLE
ARKEL – Op de Dam heeft het Verkeershandhavingsteam op vrijdagmorgen 2 november een radarsnelheidscontrole gehouden. 237 van de 389 passanten overschreden de snelheid. De hoogst gemeten snelheid was 66 km/u waar 50 km/u is toegestaan. De bestuurders die te hard reden krijgen een boete thuisgestuurd.

Citaat:
VERKEERSHANDHAVINGSTEAM (VHT) POLITIE ZUID-HOLLAND-ZUID BIJ INTERREGIONALE ALCOHOLCONTROLE
ROTTERDAM – In de nacht van zaterdag op zondag 4 november heeft het Verkeershandhavingsteam (VHT) van Politie Zuid-Holland-Zuid deelgenomen aan een interregionale alcoholcontrole waaraan ook de Verkeershandhavingsteams van de politiekorpsen Rotterdam-Rijnmond, Zeeland, Midden-West Brabant meededen. Dit jaar werd de controle op vier locaties in Rotterdam gehouden. Het doel van de controle is het in het algemeen verbeteren van de verkeersveiligheid en specifiek het terugdringen van het aantal verkeersslachtoffers door alcoholgebruik.

Het Verkeershandhavingsteam van Politie Zuid-Holland-Zuid controleerde tussen 04:00 uur en 08:00 uur 660 passanten in de Maastunnel in Rotterdam door middel van een blaastest. 31 bestuurders werden aangehouden waarvan er 25 werden bekeurd en 5 het rijbewijs moesten inleveren. Bij de totale controle werden in totaal 108 bestuurders aangehouden.
Het team van Politie Zuid-Holland-Zuid bestond uit haar vaste medewerkers, 1 politiestudent en politievrijwilligers vanuit de districten Dordrecht/Zwijndrechtse Waard en Hoeksche Waard.
Offline salush
Master
ma 05 nov 2007, 22:46 Bericht 
Citaat:
SNELHEIDSCONTROLE
ARKEL – Op de Dam heeft het Verkeershandhavingsteam op vrijdagmorgen 2 november een radarsnelheidscontrole gehouden. 237 van de 389 passanten overschreden de snelheid. De hoogst gemeten snelheid was 66 km/u waar 50 km/u is toegestaan. De bestuurders die te hard reden krijgen een boete thuisgestuurd.

Zo, dat is gevaarlijk! 66 op een doorgaande weg! Maar goed, ze kunnen er ook niets aan doen dat de enigste goede doorgaande weg dwars door het dorp loopt, en dat auto's langs de kant staan, en parkeervakken in bochten en zo.

Jammer dat ze zo vaak tussen meerkerk en gorinchem staan. Daarom maar de parallelbaan op aan de andere kant van het kanaal. Kan je je focussen op het verkeer ipv je snelheidsmeter.
Offline fast^-^biker
Pro
do 08 nov 2007, 20:14 Bericht 
Citaat:
Quote:
VERKEERSHANDHAVINGSTEAM (VHT) POLITIE ZUID-HOLLAND-ZUID BIJ INTERREGIONALE ALCOHOLCONTROLE
ROTTERDAM – In de nacht van zaterdag op zondag 4 november heeft het Verkeershandhavingsteam (VHT) van Politie Zuid-Holland-Zuid deelgenomen aan een interregionale alcoholcontrole waaraan ook de Verkeershandhavingsteams van de politiekorpsen Rotterdam-Rijnmond, Zeeland, Midden-West Brabant meededen. Dit jaar werd de controle op vier locaties in Rotterdam gehouden. Het doel van de controle is het in het algemeen verbeteren van de verkeersveiligheid en specifiek het terugdringen van het aantal verkeersslachtoffers door alcoholgebruik.

Het Verkeershandhavingsteam van Politie Zuid-Holland-Zuid controleerde tussen 04:00 uur en 08:00 uur 660 passanten in de Maastunnel in Rotterdam door middel van een blaastest. 31 bestuurders werden aangehouden waarvan er 25 werden bekeurd en 5 het rijbewijs moesten inleveren. Bij de totale controle werden in totaal 108 bestuurders aangehouden.
Het team van Politie Zuid-Holland-Zuid bestond uit haar vaste medewerkers, 1 politiestudent en politievrijwilligers vanuit de districten Dordrecht/Zwijndrechtse Waard en Hoeksche Waard.

er komt een repo over te staan door djroadstar. daarin zijn meer gegevens ter beschikking gekomen dan hierboven vermeld.
Offline petertjuh
Master
do 08 nov 2007, 20:17 Bericht 
We wachten af...
Offline Jason Bourne
Master
do 08 nov 2007, 20:45 Bericht 
En in de provincie Utrecht oost kun je speuren naar controles maar die zie je, ook op de flitsmeldingen, zelden. Een heel enkele keer op de N225 en de N226 en dat is het dan. Zouden we hier te netjes rijden of komt dat door de kollosale traktoren met oplegger van loonbedrijven die met 30 km/h files van 5 km op de provinciale wegen veroorzaken :huh:
Offline Alfa Romeo
Respect
do 08 nov 2007, 22:03 Bericht 
meranto schreef:
Die van gister,

radar zh a15 gorinchem ri rotterdam thv hmp 73.3 na de noordtunnel (snelle jelle taxi)

weet iemand of deze strak naast de tunnelbuis stond of iets verderop bij die slagboom? zou een mooie locatie zijn voor een repo als ie er nog een keer staat.

Zelf woon ik ook in de omgeving van bovengenoemde controle locatie,maar ik kan je zeggen dat de snelheidscontroles van regio ZHZ de laatste tijd redelijk intensief zijn. Deze week was ik even aan het proefrijden met m,n M,nadat ik een nieuwe dynamo had gemonteerd (had de geest gegeven :cry: ) totdat ik op radio 538 hoorde dat ''men'' weer eens stond te controleren tussen Alblasserdam en H-ido Ambacht. Dit bleek op de (voor mij) bekende plek te zijn (zo,n 90 meter vanaf de tunnelbuis bij de slagboom :wink: ). Op zich kwam dit voor mij aardig uit want ik had een aantal weken geleden mijn 966R met Enerby overgebouwd naar mijn nieuwe wagen en was nogal nieuwsgierig naar de detectieafstanden die ik zou kunnen meten. Eenmaal rijdend in de tunnelbuis (richting Rotterdam) kreeg ik al gauw een signaal door (Ka-band,Multanova 6F dus). Dus meteen de dagteller op nul gezet en gaan kijken waar ''onze vrienden'' zich dan wel bevonden.... :huh: Eenmaal uit de tunnelbuis gekomen zag ik dus in de verte (bij de slagboom/grasberm) een zwarte of donkerblauwe volkswagen transporter staan,met op afstand daarvoor de Multa langs de vangrail opgesteld.
Nadere inspectie leerde mij dat ik op zo,n afstand van 375 m de eerste detectiesignalen had opgevangen. Bij de afslag ridderkerk ben ik weer gaan draaien en de weg(a15) richting papendrecht weer opgegaan om een tegenovergestelde meting te kunnen doen (uit nieuwsgierigheid :wink: ).

De voor velen bekende donkerkleurige Mitsubitshi Outlander is trouwens erg vaak actief in de dorpen Papendrecht (burg.keyzerweg en Dordrecht N3 en heb ik al vaker gedetecteerd op de K-band ,Gatso ?
Offline tomtector
Master
do 08 nov 2007, 22:16 Bericht 
Citaat:
De voor velen bekende donkerkleurige Mitsubitshi Outlander is trouwens erg vaak actief in de dorpen Papendrecht (burg.keyzerweg en Dordrecht N3 en heb ik al vaker gedetecteerd op de K-band ,Gatso ?

Ja klopt, De Multaradar C die gebruikt wordt door de regio (lees Outlanders) zit op nagenoeg de K-band. Hij is wel een stuk moeilijker op te sporen dan een Gatso.
Offline tomtector
Master
ma 19 nov 2007, 0:31 Bericht 
Citaat:
ALCOHOLCONTROLE LEVERT VIJF AANHOUDINGEN OP
STRIJEN – Een alcoholcontrole op de Trambaan en Industriestraat heeft op 16 november vijf aanhoudingen opgeleverd. Bij één automobilist bleek de blaastest negatief, maar bleek het nader onderzoek middels de ademanalyse toch geen overschrijding op te leveren. Deze man werd uiteraard direct in vrijheid gesteld. Van de overigen kregen twee alcomobilisten een proces-verbaal en een rijverbod. De twee anderen, een 68-jarige man uit ’s-Gravendeel en een 22-jarige man uit Velserbroek hadden zoveel gedronken, dat hun rijbewijs werd ingevorderd. De 22-jarige is een beginnend bestuurder die een maand zijn rijbewijs had en bovendien niet voor het eerst met teveel alcohol achter het stuur zat.

IN DE SLOOT
MIJNSHEERENLAND – Een 39-jarige man uit Mijnsheerenland is op 17 november met zijn auto in een sloot naast de Provincialeweg gereden. Dat hij veel teveel gedronken had, zal daar ongetwijfeld mee maken hebben gehad. De man bleef ongedeerd en is na verhoor in vrijheid gesteld. De auto is weggetakeld.

GEBOTSTS-GRAVENDEEL – Een 23-jarige man uit ’s-Gravendeel is op 17 november aangehouden. Hij raakte met zijn auto op een rotonde de Provincialeweg N217 een paaltje en vervolgens een vangrail. Hij bleef ongedeerd, de auto raakte zwaar beschadigd. De automobilist bleek teveel gedronken te hebben en is na verhoor in vrijheid gesteld.

GROTE VERKEERSCONTROLE DOOR POLITIEKORPSEN ZUID-HOLLAND-ZUID EN UTRECHT LANGS A27
MEERKERK/LEXMOND - Het bevorderen van de (verkeers)veiligheid door samenwerkend optreden. Dat was het doel van een grote verkeerscontrole in de avond en nacht van 16 op 17 november langs de A27 bij de afritten Meerkerk en Lexmond.
De Politie Zuid-Holland-Zuid organiseerde de controle in samenwerking met de politie Utrecht. Bij de controle werd vooral gelet op het rijden onder invloed, de aanwezigheid van drugs en wapens, de technische staat van de voertuigen en openstaande vorderingen.
Vanaf 19.30 uur werd er afzonderlijk gecontroleerd bij de afritten Meerkerk en Lexmond. Na 21.00 uur werd de controle gezamenlijk voortgezet bij de afrit Lexmond waarbij de A27 richting Utrecht werd afgesloten.
In totaal werden 54 bekeuringen uitgeschreven. Er werd onder meer bekeurd voor niet-handsfree bellen, te snel rijden, het niet-dragen van de autogordel, het niet bij zich hebben van rij- of kentekenbewijs, APK en verlichting. Twee bestuurders stonden nog te boek als wanbetalers bij justitie en voldeden hun achterstallige boetes ter plaatse. Eén Nederlandse bestuurder reed in een Franse auto, terwijl zijn rijbewijs in 2003 ongeldig was verklaard. Er werd geen alcoholmisbruik geconstateerd.
Doordat er meer verkeer was dan was voorzien, waardoor korte tijd file ontstond, is besloten één rijstrook van de A27 voor een half uur open te stellen, zodat deze file weer snel was opgelost. De reactie van de gecontroleerde bestuurders was over het algemeen begripvol.
Bij de controle werd één auto gecontroleerd waarbij vier bij de politie bekende personen in het voertuig te zaten. In de auto werden meerdere paren gloednieuwe sportschoenen gevonden die mogelijk van diefstal afkomstig zijn. De personen zijn op verdenking van heling aangehouden en overgebracht naar het bureau te Gorinchem. De vier zijn na verhoor in vrijheid gesteld. De politie zet het onderzoek voort.

RIJBEWIJS KWIJT
LEERDAM – Een 31-jarige automobilist uit Leerdam is bij een controle op 17 november op de Roekstraat zijn rijbewijs kwijtgeraakt. Het lukte de man daar niet succesvol te blazen, waarop hij werd aangehouden en naar het politiebureau werd gebracht. Daar lukte het blazen wel en bleek dat de man veel teveel gedronken had. Zijn rijbewijs werd direct ingevorderd.
ALBLASSERDAM – Een 22-jarige automobilist uit Gouda is op 18 november op de Edisonweg aangehouden. Deze beginnend bestuurder had veel te veel gedronken en kon zijn rijbewijs inleveren. De man was al eens eerder aangehouden wegens rijden onder invloed. Kennelijk was de man erg hardleers, want kort nadat hij in vrijheid was gesteld, stapte hij opnieuw in zijn auto en reed weg. Een agent zag het gebeuren, waarna de man opnieuw werd aangehouden. Na verhoor werd hij opnieuw in vrijheid gesteld.

ERG DRONKEN
GROOT-AMMERS – Een 34-jarige man uit Groot-Ammers is op 16 november op de Boomgaard aangehouden. De man had teveel gedronken en was met zijn bestelbus op de Boomgaard van de dijk afgereden. Op het moment dat agenten daar aankwamen, werd de bestelbus net weggetakeld. De bestuurder was er ook bij. Hij werd aangehouden wegens rijden onder invloed én wegens het doorrijden na een verkeersongeval. De man had namelijk kort voor zijn aanhouding met zijn bus op de Gelkenes een hek omver gereden was er vandoor gegaan. Een getuige had het gezien en de politie gewaarschuwd.

AANHOUDING NA ACHTERVOLGING
DORDRECHT – Een 30-jarige man uit Dordrecht is op 18 november op de M.H. Trompweg aangehouden. Hij reed met zijn auto op de Rijksstraatweg een aantal keren tegen de trekhaak van een voorganger aan. Deze bestuurder was hier niet van gediend en belde de politie. Toen agenten de verdachte op alcoholgebruik wilden controleren, ging deze er als een haas vandoor. Op de Trompweg kon hij worden stopgezet. De man bleek veel teveel alcohol op te hebben. Hij werd ingesloten en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

VEEL TE VEEL GEDRONKEN
ZWIJNDRECHT – Een 26-jarige automobilist uit Zwijndrecht is op 18 november Gossaertstraat aangehouden. De man had ruim zeven keer mee gedronken dan voor beginnend bestuurders is toegestaan. Zijn rijbewijs werd ingevorderd en de man is na verhoor in vrijheid gesteld.

Oké, dit zijn de nieuwsberichten van gisteren (zondag 18-11) van Politie Zuid Holland Zuid. Ik heb tot nu toe hier alleen de berichten die met snelheid te maken hadden neergezet, nu dacht ik eens 'laat ik ook eens een paar alcohol berichten erbij zetten'
Nou je ziet dus wel hoeveel bestuurders er toevallig tegen de lamp lopen bij een staande houding.

Ik zeg; prioriteiten ???
Offline petertjuh
Master
vr 23 nov 2007, 23:43 Bericht 
Zo, +108 km/u op de N3 en 60-70@50 bibeko is echt levensgevaarlijk. Uitgezonderd natuurlijk voor de MS-GS-15 OS-motor die wij (MarcoV en ik) vandaag zagen op de N3.

Haalde ons in met zeker 120@100 zodat wij mooi achter hem stonden voor de verkeerslichten met de A16. Vermoeden rees dat ie op weg was naar VHT-gebouw dus maar ff achtervolging voorzichtig ingezet. Hij ff auto vlak voor rood verkeerslicht ingehaald (redelijk niet netjes zeg maar) en door met 60-70 richting VHT-gebouw.

Hier kan ik dus niet tegen. Zelf omwille van verkeersveiligheid boetes uitdelen en dan zelf zonder noodzaak met te hoge snelheid en gevaarlijk inhalen naar VHT-gebouw.
Offline MaartenH
Nieuwkomer
zo 25 nov 2007, 13:45 Bericht 

Gister ook weer dat genaai op de n3.. Vroeger zag je nog weleens een flitskop uit de vangrail steken... Sinds die nieuwe radars spelen verstoppertje en staan ze zelfs achter het scherm.. Gelukkig was ik nog aan het invoegen :o.. Laan der Verenigde naties is weer open en ze staan er.. Vraag me hoelang het duurt voordat in die nieuwe tunnel gaan laseren
Offline tomtector
Master
zo 25 nov 2007, 13:58 Bericht 
Precies. Ik zal het in de gaten houden :wink:
Overigens stond de controle langs de N3 er een behoorlijke tijd; van 10:00u tot 15:30u :roll: (ben er nog even langs geweest)

Afbeelding
Afbeelding

En dat levert (na ~3 jaar intensieve controles op deze plek) nog steeds zo'n 45 bonnen per uur op..
 [ 648 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende