Postingstijd interval gedetecteerd van 575.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 26 berichten ]
Offline Tilbo
Respect
wo 28 apr 2010, 17:25 Bericht 

Vandaag lag er een brief van de leasemaatschappij in de bus. Ik kon ongeveer wel raden hoe laat het was en jawel: op 8 april reed ik 11 km (na correctie) te hard (81 waar 70 toegestaan). Alleen de lokatie werd ik even bang van, namelijk de Kennedylaan (staduitwaarts) in Eindhoven. Daar staan genoeg palen, alleen staan die al sinds jaar en dag uit.Ik hoop toch niet dat ze die weer aan hebben gezet :x

Uiteraard heb ik even een WOB'je de deur uit gedaan, maar heeft iemand daar een mobiele controle gezien? In de historie is niets terug te vinden. Fotofilmnummer begint met VP, de opsporingsinstantie is 'Executieve ondersteuning'. Volgens mij doen die palen het echt niet, maar je weet maar nooit...
Offline MaxNL
Master
wo 28 apr 2010, 17:34 Bericht 
bedankt voor de tip :D

Tip voor jou:
Paal 1 kun je op de uitvoegstrook ontwijken,
Paal 3 kun je ontwijken door de invoegstrook van 't tankstation te gebruiken..

heb ik van horen zeggen.....
Offline Arno
FS Meldingen
wo 28 apr 2010, 17:37 Bericht 
Fijn, die harkkasten staan echt al jaren uit....
Offline Kwibus
Master
wo 28 apr 2010, 19:29 Bericht 
Stonden? O:)

Overigens waren ze in de periode dat ik er dagelijks kwam (2002-2005) wel degelijk geladen
Offline Robbie83
Weet de weg
wo 28 apr 2010, 20:28 Bericht 
Ik heb laatst staduitwaards een politiebusje bij een van deze palen zien staan. Ik dacht ter hoogte van de Shell. Paal was naar beneden gehaald. Misschien om te activeren...........
Offline Forza!
Master
wo 28 apr 2010, 21:15 Bericht 
Wie gaat er nou te snel voorbij een flitspaal als je geen alarm hebt??
Kennedylaan = tussen de palen in een beetje gas bijgeven en dan weer terug laten zakken.

En opletten bij tankstations daar staan ze ook weleens om lieden die dit doen te pakken. Of de CC aanzetten daar.. dat kan vaak prima.
Offline Kwibus
Master
wo 28 apr 2010, 22:09 Bericht 
Forza! schreef:
Of de CC aanzetten daar.. dat kan vaak prima.
:kniktja:
Offline MaxNL
Master
wo 28 apr 2010, 23:12 Bericht 
Forza! schreef:
Of de CC aanzetten daar.. dat kan vaak prima.

Heb ik niet.. (f)
Offline tha steef
Master
wo 28 apr 2010, 23:34 Bericht 
volgende week donderdag kom ik er weer langs, als ik er aan denk neem ik ff een draagbare wekker radio mee om bijtijds wakker te worden daar.
Offline ex0dus
Respect
vr 07 mei 2010, 13:28 Bericht 
En? Volgens mij zijn ze allemaal "leeg".
Offline Guppenklup
Master
vr 07 mei 2010, 14:28 Bericht 
ex0dus schreef:
En? Volgens mij zijn ze allemaal "leeg".

kennelijk niet meer dus :x of ze stonden er met een mobiele controle

Ik zie sinds begin deze maand een forse toename van graaicontroles. Zou me niks verbazen als den haag opdracht gegeven heeft meer geld binnen te halen.
Offline ex0dus
Respect
vr 07 mei 2010, 15:26 Bericht 
Ik heb tot nu toe anders nog geen rekening binnen gekregen. Terwijl ik er toch harder dan 70 er langs af ga. De tijd zal het leren. ;)
Offline bernardo A.
Master
vr 07 mei 2010, 16:07 Bericht 

Forza! schreef:
Kennedylaan = tussen de palen in een beetje gas bijgeven en dan weer terug laten zakken.

De Kennedeylaan is van de kruising met de Lieve Vrouwelaan (ring) tot net voorbij de laatste afslag (o.a. bedrijventerrijn de Esp) 3,75 km. Op dat stuk staan per richting 3 flitspalen. Ik geef m de ruimte, hij passeert en ik ga ook weer naar links omdat rechts langzaam gereden wordt. Maar dan doemt er een paal op en dan remt die snelle jongen af tot ruim onder de 70 km/uur zodat ik ook in de remmen moet. Daarna geeft de snelle jongen weer flink gas, maar die palen staan te dicht op elkaar om goed uit te lopen, want bij de volgende paal herhaalt zich dat gedoe, zij het in mindere mate en bij de 3e paal zit ie me dan precies niet meer in de weg.

En als de blauwen per abuis een controle doen tussen die palen -vanuit hun visie niet eens zo een domme gedachte- dan is die snelle jongen alsnog de pinneut. Tel uit je winst.
En als je niet geflitst wordt, dan doe je het nog uitsluitend ten behoeve van de oliehandel; jij schiet er in ieder geval niets mee op.
Offline bernardo A.
Master
vr 07 mei 2010, 18:44 Bericht 

Vorige posting is niet geheel correct weergegeven: ...... 3 flitspalen. Ik zet de cruise control doorgaans op 80 en dien dat stuk wel uit. Dan komt er iemand achter me met 95 km/uur. Ik geef m de ruimte, hij passeert etc. etc.
Offline baskw
Nieuwkomer
vr 21 mei 2010, 8:28 Bericht 

Ik rij er altijd langs met 92, ze deden het 1 keer. volgens mij wordt er af en toe een kaartje in geplempt en dan laten ze het weer ff. soms doen ze bij het verkeerslicht het wel, volgens mij vervangen ze die vaker. heb daar al een aantal duitsers af zien gaan.

wel humor zijn die faalhazen die er met 100 op afrijden, dan terugremmen naar de 60 en dan weer vol doorgassen ;)
Online KanarieVW
Master
vr 21 mei 2010, 8:50 Bericht 
Ben begin dit jaar nog over de kennedylaan gereden en had toen wel degelijk alarm op 1 van de 3.
Offline Kwibus
Master
vr 21 mei 2010, 20:03 Bericht 
Gewoon op de CC je aan de snelheid houden, je bereikt er op de Kennedylaan niets mee met crossen en scheuren
Offline ex0dus
Respect
do 08 jul 2010, 10:57 Bericht 
Ik zag vandaag dat er een politieauto en agenten stonden bij één van de palen op de JF Kennedylaan. Het leek er op alsof ze er een camera in geplaatst hebben...
Offline Crashov007
Eendagsvlieg
vr 03 feb 2012, 15:11 Bericht 

oud topic = oud

Ik rijd dagelijks over de kennedylaan maar de flitspalen staan echt uit. Allemaal!
mogelijk wel eens een mobiele controlere maar deze heb ik nog nooit gezien!
Offline TommyGun
Pro
vr 03 feb 2012, 19:14 Bericht 
Tja uit... ik durf het toch niet te riskeren. Veel mensen rijden wel te hard daar, maar zie nooit flitsen (en digitaal zijn ze niet afaik).

Desondanks rem ik wel af bij de palen aldaar :P
Offline Mark640
Die hard
vr 03 feb 2012, 19:42 Bericht 
Ik woon nu al 8 jaar langs de Kennedylaan, en rij er dus al 8 jaar bijna dagelijks overheen. Ik heb nog never nooit niet 1 bekeuring van die palen gehad, en ik rij er ALTIJD te hard voorbij... O:)
Offline bernardo A.
Master
vr 03 feb 2012, 23:33 Bericht 

Mooie verhalen. Wij komen er maar een keer of 8 in de week. Maar met name bij de eerste paal wanneer je de stad inrijdt zie je vaak verse bandensporen naar de flitspaal en kort geleden zag mijn echtgenote nog iemand daar op de foto gaan.

Maar ieder moet het uiteraard voor zich weten.
Online KanarieVW
Master
di 07 feb 2012, 18:45 Bericht 
bernardo A. schreef:
Mooie verhalen. Wij komen er maar een keer of 8 in de week. Maar met name bij de eerste paal wanneer je de stad inrijdt zie je vaak verse bandensporen naar de flitspaal en kort geleden zag mijn echtgenote nog iemand daar op de foto gaan.

Maar ieder moet het uiteraard voor zich weten.

Vrouwen zien wel meer wat op en langs de weg ;-).
Vorige week nog langs gereden met Bello aan maar die gaf geen kick. Alle palen leeg dus. 2 weken daarvoor ook. En 2 weken daarvoor ook. Ben er daarna niet meer geweest, dus misschien dat ze er nu een geladen hebben. Als Bello stil is op dat soort flitspalen vertrouw ik dat 200%.
Offline Mark640
Die hard
di 07 feb 2012, 19:43 Bericht 
KanarieVW schreef:
Vorige week nog langs gereden met Bello aan maar die gaf geen kick. Alle palen leeg dus. 2 weken daarvoor ook. En 2 weken daarvoor ook. Ben er daarna niet meer geweest, dus misschien dat ze er nu een geladen hebben. Als Bello stil is op dat soort flitspalen vertrouw ik dat 200%.

Volgens mij zijn die palen al jaren leeg... Zoals ik al zei, al 8 jaar elke dag er voorbij, nog nooit 1 bekeuring van gehad...
Offline Guppenklup
Master
di 07 feb 2012, 20:33 Bericht 
Gewoon die palen weghalen, is veel beter voor de verkeersveiligheid en de doorstroming. Daarna bordjes 130 neerzetten en de Kennedylaan is terug in de staat waarvoor hij ooit gemaakt is: SNELweg :thumb:
Offline Mark640
Die hard
di 07 feb 2012, 20:57 Bericht 
Guppenklup schreef:
SNELweg

Dat gaat helaas never nooit niet gebeuren met al die gebouwen die er nu langs staan... Nou maakt het voor mij toch niets uit, want ik zit net na de laatste paal richting de A50, dus ze komen hier toch wel regelmatig met 120+ voorbij :lol:

Altijd leuk om dan nog het merk/type te raden, zeker als het al donker is ;)
 [ 26 berichten ]