Postingstijd interval gedetecteerd van 51.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 6 van 7  [ 313 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Offline Nicholas
Nieuwkomer
za 30 jul 2011, 0:51 Bericht 

umpire schreef:
Van deze lijst is 1 TC niet meer aanwezig (N919) en 1 TC heeft helemaal nooit bestaan (Rotterdam Maastunnel)

Ok, thx! En de rest klopt wel? De lijst is voor de rest volledig?
Offline wellproc
Master
do 04 aug 2011, 15:28 Bericht 
A12 Den Haag uit is al geen TC meer toch?
En de A20 Terbregseplein naar Hoek van Holland staat uit ivm experiment met dynamische snelheden daar.
Offline Kiwi45
Master
do 04 aug 2011, 15:40 Bericht 
Zojuist bericht gekregen uit Leeuwarden dat op 2 juli rond 19:33 de trajectcontrole op de A4 het deed.
Kost toch weer 29 Euro, zo'n berichtje.
Offline Nicholas
Nieuwkomer
za 13 aug 2011, 3:36 Bericht 

Werkt de trajectcontrole tussen Maarssen en Breukelen op de A2 nog?
En is er voor de rest op de A2 trajectcontrole die operatief is?
Offline Aanhanger
Master
za 13 aug 2011, 6:28 Bericht 
Nee, nee.
Offline Nicholas
Nieuwkomer
za 13 aug 2011, 18:53 Bericht 

Ok, bedankt! ;)
Offline Ducantoni
Master
za 13 aug 2011, 19:50 Bericht 
Die TC van Maarssen naar Breukelen is al een tijd terug gesneuveld.
Er schijnt er wel een in de maak te zijn voor het hele stuk tussen Amsterdam en Utrecht, in drie stukken onderverdeeld.
Mocht dat doorgaan hoop ik dat de berichten daarover er eerder zijn dan de post uit Leeuwarden..
Offline Methox
Eendagsvlieg
wo 24 aug 2011, 18:49 Bericht 

numlock1001 schreef:
N381, die werkt al een paar jaar niet meer.

is deze al weer actief?
Offline MadBear
Laat zich horen
vr 09 sep 2011, 15:28 Bericht 

Ducantoni schreef:

Mhoah die gaat wel door hoor die trajectcontrole op de A2. Oplevering staat in de aanbesteding (is al van enige tijd geleden) voor 2de kwartaal 2012, dus geniet er nog maar even van dat je kan doorrijden tussen Amsterdam en Utrecht.. (mits je op de mobiele controles let).
Online Ownedbylag
Die hard
vr 09 sep 2011, 15:35 Bericht 
grpunto schreef:
De camera's op het stuk Utrecht-Woerden zijn actief als trajectcontrole (Vmax = 120) en aan de andere kant (Woerden-Utrecht) betreft het slechts een testsysteem en kan je lekker door .

Daar ben ik ook lelijk gepakt, eerlijk gezegd :p Reed ik naar Amsterdam over de ring van Utrecht, zag ik idd "Testlocatie". Planken dat ding. Terugweg was Trajectcontrole, voor de zekerheid toch ingehouden, maar dat duurde zo lang, heb ik het gas ingetrapt. 130 km/h gemiddeld (laatste stukje was 160 km/h) :fp:
Offline adinsx
Master
ma 12 sep 2011, 8:58 Bericht 
Phoe, even geruststelling dankzij dit topic. Was gister de mogelijke trajectcontrole op de A2 even vergeten. (lees 140+ op die heerlijke 5-baan).

Bij Arnhem kunnen we ook al lekker door knallen, dus in het vervolg ook onbezorgd op de A2 :lol:
Offline umpire
FS medewerker
ma 03 okt 2011, 11:33 Bericht 
Afgelopen zaterdag, ik hoop dat ik het goed gezien heb, maar zijn de camera's van de TC op de A12 bij Arnhem in beide richtingen weg ??
Offline adinsx
Master
di 04 okt 2011, 10:29 Bericht 
De trajectcontrole op de A12 bij Arnhem zijn sinds juni al uitgeschakeld. De camera's zijn ook al ruim een maand weg.

Afgelopen zondag op maandag van vakantie teruggekomen en zowel op de A2 als A12 lekker 130 op de CC gereden tot aan huis (Duiven). Ideaal die niet werkende TC's (op die bij Utrecht na dan ;) )
Offline Intelligence
Die hard
di 25 okt 2011, 13:04 Bericht 
Grrr ik heb iets met de A12:
12/09/11: A12 Woerden Links 129kmh na correctie á €43,- + €6,-
16/10/11: A12 Parallelrijbaan Links 95kmh na correctie á €79,- + €6,-

Hoe herkennen jullie al die TC's? Herkent Flitsnav deze ook? Dan moet ik maar eens op zoek naar een houder voor mn telefoon...
Offline adinsx
Master
di 25 okt 2011, 13:10 Bericht 
Wat dacht je van een lijstje in de auto van waar ze beginnen?
Ik kom hooguit 3 a 4x per jaar Utrecht voorbij maar weet exact bij welk portaal de TC begint. Vrij herkenbaar ook aan de camera's die eraan hangen als je in je spiegel kijkt zie je ze :)

Overigens bij Woerden kende ik hem eerst ook niet, tot ik er 4km/u te hard kreeg. :lol:

Volgens mij hebben we op deze site ook een overzicht met bij welke HMP de controle start en eindigt.
Offline Vroeg op
Master
di 25 okt 2011, 18:06 Bericht 
TC bij Woerden ja... :fp: Bij het laatste portaal van het gas. En denken dat dat de eerste was. :duh:
Offline Cweepz
Master
di 25 okt 2011, 18:10 Bericht 
Intelligence schreef:
Hoe herkennen jullie al die TC's? Herkent Flitsnav deze ook? Dan moet ik maar eens op zoek naar een houder voor mn telefoon...

Wat dacht je van dit enorme bord in de berm?
Afbeelding
Offline patrick_b
FS medewerker
do 03 nov 2011, 17:29 Bericht 
Ook hier maar een schopje..

Weet iemand wat de status is van de TC op de a20 gouda > HVH.. Matrix staat standaard op 100 nu..
Offline Ducantoni
Master
do 03 nov 2011, 17:58 Bericht 
Intelligence schreef:
Hoe herkennen jullie al die TC's?

De meesten zijn hier al bekend, maar mocht je twijfelen kijk dan even in je spiegel of er iets boven je hoofd hangt.
In Amsterdam zijn ze tegenover elkaar geplaatst op het traject tussen de afslag S 103 en afslag S 107, ter herkennen aan die kleine blauwe lichtflitsen bij een passerende auto.
Offline TuxX
Master
vr 27 jan 2012, 10:26 Bericht 
Houdt een TC rekening met dynamische snelheden?

Vb: A12 bij utrecht. mag je 100 maar soms staan de matrixborden op 70 ivm betere doorstroming bij file. Weet de TC dat?
Offline MHL
Die hard
vr 10 feb 2012, 15:38 Bericht 
TuxX schreef:
Weet de TC dat?

Nope. Blijft 100 kmpu.
Offline TuxX
Master
vr 10 feb 2012, 15:47 Bericht 
Intelligence schreef:

Flitsnav niet maar Flitsmeister wel.
Offline Mess
Pro
vr 10 feb 2012, 16:19 Bericht 
Het komt er wel in hoor :kniktja:!
Offline Smookey
FS medewerker
vr 10 feb 2012, 16:39 Bericht 
MHL schreef:
Nope. Blijft 100 kmpu.

:nono: TC gaat uit, was laatst een artikel over de A12 waar zo veel minder boetes binnen waren gekomen, matrix aan > TC uit
Offline Smookey
FS medewerker
vr 10 feb 2012, 16:45 Bericht 
TuxX schreef:
maar Flitsmeister wel

Handig :[
Je weet toch wel waar de palen en zeker de TC's staan? Ik heb zelden de laatste weken zoveel rommel-meldingen voorbij zien zien komen. De kroon spannen toch wel .mobi en enkele twitter-accounts die gewoon allemaal fakes de rondte insturen en vervolgens ook gewoon ge-RT-ed worden, heeeel vaag. Ik hou het maar bij de vertrouwde bronnen, mijn eigen observatie en wetenschap waar ze standaard staan (nou heb ik een hele dikke kop en nog al wat std-plekkies).
Offline Intelligence
Die hard
ma 02 apr 2012, 1:23 Bericht 
Is de A2 nog steeds TC vrij of inmiddels al een nieuwe?
Offline Ducantoni
Master
ma 02 apr 2012, 1:53 Bericht 
Daar is men druk mee bezig, zou volgens de berichten nog dit jaar in gebruik genomen moeten worden. Dus voor nu hoef je je in dat opzicht nog geen zorgen te maken. Uiteraard wordt je wel op diverse andere manieren in de gaten gehouden..
Offline TuxX
Master
ma 02 apr 2012, 7:14 Bericht 
Ik zag verschillende TC portalen hangen boven de A2 ri utrecht. OA bij hmp 14. Zijn die al actief? Of zijn t geen TC portalen?
Offline djidee
Master
ma 02 apr 2012, 10:16 Bericht 
Wat ik begrepen heb zijn diavond vorige week TC elementen in de portalen gehangen ja... Kwestie van tijd dus voordat de lucht rondom Breukelen opklaard en de mensen weer kunnen ademen :[
Offline KanarieVW
Master
ma 02 apr 2012, 11:14 Bericht 
Ze zijn druk bezig inderdaad op de A2. Het gaat over het hele stuk tussen Abcoude en Maarssen lijkt het. Ook bij de afritten vinkenveen en Breukelen zijn camera's aan de portalen te vinden.
Grappige is wel dat het begin en eind portaal (uiteraard) alle 5 de stroken bestrijkt, maar die bij de afritten alleen stroken 3,4 en 5. En er best nog wel wat ruimte om van strook 1 na het portaal de afrit op te duiken....
Offline Aanhanger
Master
ma 02 apr 2012, 11:17 Bericht 
KanarieVW schreef:
Grappige is wel dat het begin en eind portaal (uiteraard) alle 5 de stroken bestrijkt, maar die bij de afritten alleen stroken 3,4 en 5. En er best nog wel wat ruimte om van strook 1 na het portaal de afrit op te duiken....

Misschien kun je van links naar rechts tellen voor de duidelijkheid.
Offline flozzy
Pro
ma 02 apr 2012, 11:37 Bericht 
Wat
Aanhanger schreef:
Misschien kun je van links naar rechts tellen voor de duidelijkheid.

[Strook 1] [Strook 2] [Strook 3] [Strook 4] [Strook 5] [Afrit]

TC hangt nog niet boven 1 & 2. Na het portaal kun je, als het lukt, nog heel snel 5 baantjes opschuiven om de afrit te nemen. Je blijft dan in de TC hangen en passeert niet het volgende portaal :woop:

Als je in Maarssen moet zijn, dan doe je dat op die manier en scheur je vervolgens met 150km/h langs het kanaal :lol:
Offline Aanhanger
Master
ma 02 apr 2012, 11:43 Bericht 
Bedankt, zo wordt het wat duidelijker. :thumb:
Ik dacht dat kanarieVW andersom telde.
Offline TuxX
Master
ma 02 apr 2012, 12:45 Bericht 
djidee schreef:
Wat ik begrepen heb zijn diavond vorige week TC elementen in de portalen gehangen ja... Kwestie van tijd dus voordat de lucht rondom Breukelen opklaard en de mensen weer kunnen ademen :[

Zijn ze al in werking???
Offline KanarieVW
Master
ma 02 apr 2012, 13:02 Bericht 
Aanhanger schreef:
Bedankt, zo wordt het wat duidelijker. :thumb:
Ik dacht dat kanarieVW andersom telde.

klopte toch gewoon?
Offline Aanhanger
Master
ma 02 apr 2012, 13:04 Bericht 
:kniktja:
Offline djidee
Master
ma 02 apr 2012, 13:35 Bericht 
TuxX schreef:
Zijn ze al in werking???

Nee, er zijn elementen opgehangen. Of ze al werken, geen idee, neem aan dat er eerst nog getest en geconfigureerd gaat worden
Offline KanarieVW
Master
ma 02 apr 2012, 13:50 Bericht 
Aanhanger schreef:
:kniktja:

:aai:
Offline umpire
FS medewerker
di 03 apr 2012, 19:29 Bericht 
De aankondiging van de inwerkingstelling daarvan zal waarschijnlijk met veel tromgeroffel plaatsvinden :x
Offline Vroeg op
Master
di 03 apr 2012, 20:11 Bericht 
djidee schreef:
Nee, er zijn elementen opgehangen.

Ja mooie kastjes met twee vensters boven op de portalen.
Offline lobotm
Master
wo 04 apr 2012, 9:32 Bericht 
ze zijn makkelijk te zien gelukkig maar ja probeer je maar eens aan die 100 te houden op een leeg voetbalveld zoals de a2 is daar.
Offline Houdini
Respect
wo 04 apr 2012, 10:34 Bericht 
Ik heb de opstelling bij Vinkeveen ri Maarssen gezien, maar kan mij moeilijk voorstellen dat deze opstelling met slechts 3 cams zo blijft. Zou getuigen van een soort Hollandse zunigheid, wat natuurlijk ook weer niet helemaal uit te sluiten is.
3 April jl was men overal op de A2 aan de achterzijde van de portalen bezig tussen Maarssen en Abcoude.

Verder moet er ook nog 'communicatie' aangebracht worden, meestal zo'n wit stokje met een plat bolletje erop zodat de gps zijn bijdrage kan leveren.
Wel is duidelijk dat wanneer je meerdere afslagen voorbij rijdt, je in principe meerdere keren gemeten wordt en zodoende een andere gemiddelde snelheid ontstaat.

Het mag ten overvloede zijn, maar ik vind TC op een 100 km snelweg belachelijk omdat de onderlinge snelheidsverschillen van auto's dan zo minimaal klein is, dat je als het ware in een wolk van auto's rijdt, die niet of amper onderling verschuiven.
Jezelf telkens klemrijden is het gevolg en bij een afrit moet je je ergens tussen gaan wringen om eraf te kunnen.

In mijn visie heeft TC alleen nut in de bebouwde kom op ringwegen tbv geluidsoverlast.
Op de snelweg moet je door kunnen rijden, het is eigelijk net als adsl, hoe meer snelheid, hoe eerder erdoor.
Offline flozzy
Pro
wo 04 apr 2012, 11:21 Bericht 
Houdini schreef:
het is eigelijk net als adsl, hoe meer snelheid, hoe eerder erdoor.

Precies andersom :woop:
Offline Houdini
Respect
wo 04 apr 2012, 12:35 Bericht 
Zojuist reed ik over de A2 reed en zag dat het portaal na de oprit Vinkeveen ri Maarssen nu helemaal vol hangt met witte camera's.
(ik vraag mij trouwens af hoe je tot een betrouwbare trajectmeting kunt komen als je tijdens het invoegen nog geen 100 km/uur rijdt)

Wat wel opmerkelijk is: op de andere baan, Breukelen ri Amsterdam, worden momenteel zwarte camera's met losse flitsers opgehangen (bekend van de A10 ring-west bij Amsterdam hebben).
Het vreemde hieraan is wel dat de eerste op het portaal vlak voor de afslag Vinkeveen staan, en de tweede op het portaal voorbij de oprit Vinkeveen ri Amsterdam.
Beide portalen zijn voorzien van een gps-bolletje.
Deze camera's heb ik tussen Abcoude en Utrecht nog niet gezien, maar het kan zijn dat die daar ook nog komen. :fp:

Waarom zouden er witte cams met ingebouwde flitser en zwarte met losse flitser worden opgehangen?
Offline djidee
Master
wo 04 apr 2012, 15:01 Bericht 
Houdini schreef:
Waarom zouden er witte cams met ingebouwde flitser en zwarte met losse flitser worden opgehangen?

Aanbesteding geweest, en 2 verschillende leveranciers? 1 de ene kant op, en 1 de andere kant op? :fp:
Offline Houdini
Respect
wo 04 apr 2012, 18:46 Bericht 
Ik heb werkelijk geen idee.
Die witte cams hebben een dubbel venster, dus mogelijk zit daar ook iets van een flitser in.
Wat ik wel apart vind, is die witte lijnen op het asfalt.

Overigens stond een bericht in de media, met dit als high-light:

Het traject van 20 kilometer op de A2 tussen Holendrecht en Maarssen wordt in beide richtingen opgesplitst in drie zogenoemde secties: tussen Abcoude - Vinkeveen, Vinkeveen - Breukelen en Breukelen - Maarssen.
Binnen het trajectcontrolesysteem wordt per sectie één meting verricht. Wordt in meerdere secties te hard gereden, dan volgt alleen de boete voor de hoogst gereden snelheid.
Offline djidee
Master
ma 09 apr 2012, 8:34 Bericht 
Zodra de TC live is, een dag lang rondjes gaan rijden bibeko van de 'klagende' gemeenten... Doe dat met fors wat auto's , met plakkaten erop, en herhaal dat elk weekend net zo lang tot ze akkoord gaan met 130.
Offline M4rk
Master
ma 09 apr 2012, 8:38 Bericht 
djidee schreef:
Zodra de TC live is, een dag lang rondjes gaan rijden bibeko van de 'klagende' gemeenten... Doe dat met fors wat auto's , met plakkaten erop, en herhaal dat elk weekend net zo lang tot ze akkoord gaan met 130.

Oeh! Ik ben voor! Op de barricade! Burgerlijke ongehoorzaamheid!
Offline Houdini
Respect
ma 09 apr 2012, 11:10 Bericht 
Een heel leuk initiatief!
Oostelijk liggen Baambrugge en Loenersloot die graag de snelheid laag houden vanwege het geluid.
Dat geluid is de voornaamste reden en in veel mindere mate de CO2 uitstoot.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het veel uit zal halen om daar rond te gaan rijden, al dan niet met plakkaten op je auto.

Overigens: het installeren van de cams lijkt inmiddels klaar, maar ik snap nog steeds niet waarom er op de A2 ri A'dam vlak voor Vinkeveen die zwarte exemplaren hangen.
Offline Yootzin
Master
ma 09 apr 2012, 11:32 Bericht 
Ik ook niet maar weet wel dat ze hard aan de bak zijn daar. Vorige week was het 5 ochtenden raak waarvan de ene keer links een strook open is en de andere keer rechts. Ik zeg augustus definitief aan. :thumb_d:

Afbeelding
 [ 313 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende