Postingstijd interval gedetecteerd van 63.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 37 berichten ]
Offline Mylon
Nieuwkomer
vr 21 dec 2012, 3:59 Bericht 

Eerder deze week zo'n mooie brief binnen gekregen, nou komen die wel vaker (gelukkig meestal niet voor mij) maar deze vond ik toch wel bijzonder..

Datum: 05-12-2012
Tijdstip: 19:53
Toegestane snelheid: 130km/h
Gemeten snelheid: 139km/h
Gecorrigeerde snelheid: 134km/h

Schade 23 + 7 euro administratie kosten.

Ik dacht dat TC's niet op meerdere snelheden konden controleren... maar schijnbaar is er dat eentje die dan toch in de fabeltjeskrant thuis hoort..

En ik was nog wel zo hoopvol dat we eindelijk weer wakker konden blijven op dat traject... (hoewel 130 rijden in principe best interessant is, terwijl iedereen 100 blijven ondanks dat je 130 mag... zelfs een keer een setje een-strepers gehad die me het hele traject volgde... reden netjes 100 met het verkeer mee in eerste instante, en vonden mijn auto toch zo interessant dat ze mee bleven rijden... maar me vreemd genoeg niet langs de weg durfde te zetten aangezien ik strak 130 reed :devil: )

iig een gewaarschuwd mens teld voor twee, owh en weet iemand waar ik op moet letten om te zien of de TC ge-eikt is voor variabele snelheid?

Offline Masterdam
Master
vr 21 dec 2012, 7:29 Bericht 
Mylon schreef:
owh en weet iemand waar ik op moet letten om te zien of de TC ge-eikt is voor variabele snelheid

Als je gaat WOB-ben moet je het over ijken hebben anders gaan de ambtenaren op zoek naar een bepaalde boomsoort langs de A2. Kan je ze niet aandoen joh.

Maar ik ben blij met deze info. :thumb: Lullig alleen dat het jou geld kost.

Offline Brul(tm)
Master
vr 21 dec 2012, 8:34 Bericht 
Masterdam schreef:
Als je gaat WOB-ben moet je het over ijken hebben anders gaan de ambtenaren op zoek naar een bepaalde boomsoort langs de A2. Kan je ze niet aandoen joh.

:roflol: :roflol: :roflol:

:thumb:

Offline Ogre
Master
vr 21 dec 2012, 8:58 Bericht 
Mylon schreef:
weet iemand waar ik op moet letten om te zien of de TC ge-eikt is voor variabele snelheid?

Op het ijkrapport van 29-8-2012 van die TC staat een bereik van 10 km/h - 300 km/h.

Offline Feitelijk
Master
vr 21 dec 2012, 9:16 Bericht 
Mylon schreef:
of de TC ge-eikt is voor variabele snelheid?

Da's natuurlijk wel een beetje het pièce de résistance van een trajectcontrole. Binnen het traject kan je snelheid zoveel varieren als je wilt, hij komt toch wel met de gemiddelde snelheid.

Of bedoel je misschien:
Code:
drempelsnelheid = (tijd > 19:00 || tijd < 07:00) ? 136 : 108;

Ergens in de software die bepaalt of het een overtreding is of niet?

Offline Tweebel
Master
vr 21 dec 2012, 10:45 Bericht 
geelhoed schreef:
Ergens in de software die bepaalt of het een overtreding is of niet?

Dat regeltje code blijkt in veel systemen welhaast onmogelijk implementeerbaar....

Offline Feitelijk
Master
vr 21 dec 2012, 10:48 Bericht 
Mja, da's dan misschien ook niet in C geschreven, maar mijn GW-Basic is wat roestig. :wink:

Offline hneel
Master
vr 21 dec 2012, 11:01 Bericht 
Ik had laatst zoiets gelezen dat het een groot probleem was om de TC op de A58 te installeren aangezien de vmax daar pas weer veranderd was van 130 naar 120. Alles moet opnieuw worden ingesteld. Moeilijk, moeilijk, moeilijk...

Offline Feitelijk
Master
vr 21 dec 2012, 11:12 Bericht 
:kniktja: post3004766.html#p3004766

Offline Ton.
Master
vr 21 dec 2012, 11:12 Bericht 
Mylon schreef:
Ik dacht dat TC's niet op meerdere snelheden konden controleren... maar schijnbaar is er dat eentje die dan toch in de fabeltjeskrant thuis hoort..

Goed om te weten dat het netjes werkt ;)

Mylon schreef:
hoewel 130 rijden in principe best interessant is, terwijl iedereen 100 blijven ondanks dat je 130 mag...

Bíjna iedereen ;)
Je zou met al die 100-rijders aan je eigen gelijk gaan twijfelen...

Offline hoevenpe
Master
vr 21 dec 2012, 11:25 Bericht 

^^

Tussen Abcoude en Vinkeveen kan je daar ook maar beter doen ;)

Offline Ton.
Master
vr 21 dec 2012, 11:40 Bericht 
hoevenpe schreef:

Tussen Abcoude en Vinkeveen kan je daar ook maar beter doen

I know. Maar de borden zijn duidelijk hoor.
Daar zet ik de snelheidsbegrenzer op 106 en hobbel lekker naar de borden bij Vinkeveen.

Wat ik mij wel afvraag:
Vlak voor afrit Vinkeveen (vanuit Amsterdam) staat een portaal (noem ik portaal 1), dan heb je de afrit, vervolgens de oprit met de borden (100)[6-19u] en dan portaal 2.

Vanaf welk moment zou je "veilig" 130 kunnen rijden?
In theorie (en wat ik dus ook doe) vanaf de borden.
Maar in de praktijk misschien wel vanaf portaal 1 (bij afrit Vinkeveen), lijkt me?

Offline hoevenpe
Master
vr 21 dec 2012, 12:40 Bericht 

^^

Ik geef gas 100m na het einde van sectie 1 en tot nu toe geen post mogen ontvangen. :P

Het zijn 3 secties en ik weet dat ook sectie 1+2 en 2+3 door het NMi gecertificeerd zijn, maar als je in sectie 1 100km/h mag en in sectie 2 130km/h dan kunnen ze je geen boete opleggen over het gehele traject lijkt me...

Offline Masterdam
Master
vr 21 dec 2012, 12:45 Bericht 
hoevenpe schreef:
maar als je in sectie 1 100km/h mag en in sectie 2 130km/h dan kunnen ze je geen boete opleggen over het gehele traject lijkt me...

Ik denk dat hij de vraag anders bedoelt. Het einde van sectie één is namelijk niet het begin van sectie 2. De vraag is (zoals ik hem begrijp) of je vanaf het einde van sectie 1 (nabij de afrit dus) al gas kan geven, of dat je moet wachten tot je de toerit, de borden èn het startportaal gepasseerd bent.

Offline hoevenpe
Master
vr 21 dec 2012, 12:48 Bericht 

Dat bedoelde ik ook...

Ik rij netjes 106 op de GPS totdat ik sectie 1 uit ben vlak voor de afslag Vinkeveen en dan trek ik op zodat ik bij het begin van de volgende sectie (en dus voor de borden) 134 op de GPS rij. Nog geen problemen mee gehad. :)

Offline Ton.
Master
vr 21 dec 2012, 13:22 Bericht 
Helder. Tot nu toe geef ik bij de borden pas gas, zodat ik bij het begin van sectie 2 zo'n 130 rij.
Ach, die paar honderd meter verder 100 rijden overleef ik ook wel ;)

Offline hoevenpe
Master
vr 21 dec 2012, 13:50 Bericht 

Gaat ook om het principe, en om de plantjes extra CO2 te geven die daar zo beschermd zijn :lol:

Offline Ton.
Master
vr 21 dec 2012, 13:57 Bericht 
hoevenpe schreef:
Gaat ook om het principe, en om de plantjes extra CO2 te geven die daar zo beschermd zijn

Nou, meer vanwege de (kleine) kans dat ze een flitser parkeren bij Vinkeveen, tussen portaal 1 en 2.

Offline hoevenpe
Master
vr 21 dec 2012, 14:23 Bericht 

Volgens mij mogen ze toch geen flitser plaatsen in een TC?

http://www.autoblog.nl/archive/2011/03/ ... ctcontrole

Offline Ton.
Master
vr 21 dec 2012, 14:28 Bericht 
hoevenpe schreef:
Volgens mij mogen ze toch geen flitser plaatsen in een TC?

http://www.autoblog.nl/archive/2011/03/ ... ctcontrole

Is toch tussen 2 secties? ;)

Offline hoevenpe
Master
vr 21 dec 2012, 14:37 Bericht 

Niet helemaal, sectie 1 + 2 en sectie 2 + 3 schijnt ook gemeten te worden...

Offline Ton.
Master
vr 21 dec 2012, 14:56 Bericht 
hoevenpe schreef:
Niet helemaal, sectie 1 + 2 en sectie 2 + 3 schijnt ook gemeten te worden...

Niet helemaal wat ik bedoel.
De exit van sectie 1 is niet gelijk aan de entry van sectie 2.
http://www.politie.nl/binaries/content/ ... 824439.pdf (pagina 2)

Oh, wacht, ik denk dat ik jou snap!
Gecombineerd is sectie 1 en 2 langer, dan de beide secties los.

Offline hoevenpe
Master
vr 21 dec 2012, 15:34 Bericht 

^^

4e regel idd. dat is sectie 1 + tussenstuk + sectie 2

Dat is ook de reden dat als je netjes 106 rijdt in sectie 1 en 106 in sectie 2 en daartussen gas geeft je waarschijnlijk alsnog een bon voor 108 of 109 zal krijgen...

Nou bedenk ik me wel aan andere:

Het is zo dat je de boete voor de hoogste snelheid thuisgestuurd krijgt. Dus stel ik rij nu in de avond na 19u 120 in sectie 1, 136 in sectie 2 en 134 in sectie 3. Zou het systeem dan zo slim zijn om je de boete voor 16km te hard in sectie 1 te sturen of krijg je alleen een boete voor 1km te hard in sectie 2? Je zou het bijna uitproberen als je je beseft dat je net fors te hard door de eerste sectie bent heen gegaan... :huh:

Offline Ton.
Master
vr 21 dec 2012, 15:35 Bericht 
hoevenpe schreef:
^^

4e regel idd. dat is sectie 1 + tussenstuk + sectie 2

Dat is ook de reden dat als je netjes 106 rijdt in sectie 1 en 106 in sectie 2 en daartussen gas geeft je waarschijnlijk alsnog een bon voor 108 of 109 zal krijgen...

Maar goed dat ik dat ook maar niet doe dus ;)

Offline Mylon
Nieuwkomer
vr 21 dec 2012, 16:28 Bericht 

Ja sorry het was 4 uur s'ochtends toen ik dat bericht schreef..

Kwam hier iig om de waarschuwing te geven, dat die stomme dingen met 130 ook werken... (heb vroeger altijd A16 en A20 gereden... en TC op A20 werkt(e) alleen als de 80 bordjes aan zijn...)

Gelukkig is het de weg naar huis en niet de weg naar werk :P Achja we zullen toch maar even wobben om te zien of ze daadwerkelijk hun werk goed gedaan hebben, en hem maar netjes betalen.

Offline Ton.
Master
vr 21 dec 2012, 16:32 Bericht 
No worries. Altijd goed om te weten dat ze het ook bij 130 doen
Dat de TC op de A20 het doet met 80 is mij, helaas, bekend. :D

Offline Mylon
Nieuwkomer
vr 21 dec 2012, 16:44 Bericht 

^^ Ik zat een beetje te zoeken over in het forum maar kom hem niet vinden, dus maar een nieuw topic aangemaakt aangezien ik de waarschuwing zelf ook heel erg op prijs gesteld hebben :-)

Offline plop
Master
za 22 dec 2012, 13:41 Bericht 
Masterdam schreef:

nee joh, dan sturen ze hem door naar RWS, die hebben mooie lijstjes waar welke soorten eiken staan en hoeveel. :)

geelhoed schreef:
drempelsnelheid = (tijd > 19:00 || tijd < 07:00) ? 136 : 108;

je bent de kenteken controle vergeten om te kijken wat de drempelsnelheid is voor het betreffende voertuig.
dankzij een aantal collega's weet ik dat je hem krijgt voor 90+ met een standaard B-E combinatie en 80+ voor een B-E met trailer (3500kg+) combinatie.

Offline Spiller
Pro
za 22 dec 2012, 20:48 Bericht 
plop schreef:

je bent de kenteken controle vergeten om te kijken wat de drempelsnelheid is voor het betreffende voertuig.
dankzij een aantal collega's weet ik dat je hem krijgt voor 90+ met een standaard B-E combinatie en 80+ voor een B-E met trailer (3500kg+) combinatie.

Standaard BE combinatie? BE met trailer? Wat? BE is per definitie met trailer.

Bedoel je met standaard BE combinatie een normale B met aanhanger <750kg?

Offline plop
Master
za 22 dec 2012, 22:26 Bericht 
Spiller schreef:
Standaard BE combinatie? BE met trailer? Wat? BE is per definitie met trailer.

Bedoel je met standaard BE combinatie een normale B met aanhanger <750kg?

aanhangers zijn er in 3 smaken.
de middenasaanhangwagen of wipkar (dit zijn de meest voorkomende voor achter een auto), de trailer/oplegger, en dan hebben we ook nog de autonome aanhangwagen (schamel), ook wel marktwagen genoemt.
met standaard B-E combinatie bedoel ik dus de < 3500kg aanhangers (daar valt de <750kg dus ook onder).
rijksoverheid schreef:
personenauto's, bestelauto's, T100-bussen en motoren met een aanhangwagen niet zwaarder dan 3.500 kilo 90 km/uur
personenauto's en bestelauto's met een aanhangwagen zwaarder dan 3.500 kilo 80 km/uur

edit: vaak kan je aan het eerste teken van het kenteken al zien wat het is.
O =oplegger/trailer.
W = wipkar/middenasaanhangwagen.
1 = autonome aanhangwagen

Offline lacheisleuk
Master
za 22 dec 2012, 22:41 Bericht 

Maar de boetes voor een aanhanger, hoe krijg je die? Ik kan aan aanhangers komen, volledig legaal, die 2500 totaal mogen wegen voor alleen de aanhanger. Forse wagen dat je nodig hebt om dat te trekken en een knappe station is al 1000+, echter, leeg zijn ze 600 en zou ik ze, in theorie, dus zelfs met een kleine hatchback als een AX of 105/205 mogen trekken. TTM komt dan nooit boven de 2500 kg. Echter, zou ik er een 4x4 voor zetten en vervolgens de aanhanger helemaal beladen, dan ga je al snel over de 4 ton heen, mag ik nog maar 80. Nu is dat met middenassers een grijs gebied, maar hoe zit het met "BE-opleggers"? Ik kan mij voorstellen dat ook zo'n combinatie leeg onder de 3500 blijft.

Offline plop
Master
za 22 dec 2012, 22:46 Bericht 
het gaat er niet om hoeveel de aanhanger daadwerkelijk weegt maar wat zijn TMM is.
bij een controle is een lege aanhanger met een TMM van 3500kg gewoon 3500kg.

voor B-E opleggers geld de volgende regel.
treingewicht - eigen gewicht = trekgewicht
Het trekgewicht is daarbij maximaal 5 maal de schoteldruk.
een busje wat 3500kg mag wegen maar leeg dus maar 1500kg is mag dan de 2000kg laadvermogen (schoteldruk) x 5 doen.
de trailer mag dus 10.000kg wegen (leeg ongeveer 2000kg).
totaal treingewicht is dan 11.500kg.

Offline waragi
Nieuwkomer
zo 24 feb 2013, 20:52 Bericht 

Gedeelte Vinkeveen en Maarssen is 130km na 1900?.
Of begint het vanaf abcoude?.

Offline Masterdam
Master
ma 25 feb 2013, 0:23 Bericht 
Vinkeveen - Maarssen vice versa.

Offline waragi
Nieuwkomer
ma 25 feb 2013, 2:01 Bericht 

Trajectcontrole maarssen - vinkeveen gelukkig nog steeds buiten dienst.

Offline Guppenklup
Master
ma 25 feb 2013, 11:58 Bericht 
plop schreef:
dankzij een aantal collega's weet ik dat je hem krijgt voor 90+ met een standaard B-E combinatie en 80+ voor een B-E met trailer (3500kg+) combinatie

Kunnen jij of je collega's niet 'per ongeluk' door een stuk berm heenwalsen zodat die TC 'per ongeluk' voor langere tijd buiten bedrijf raakt? O:)

Offline plop
Master
za 02 maart 2013, 16:07 Bericht 
Guppenklup schreef:
Kunnen jij of je collega's niet 'per ongeluk' door een stuk berm heenwalsen zodat die TC 'per ongeluk' voor langere tijd buiten bedrijf raakt? O:)

is het tijd om een paypal account te openen om onze onkosten voor zulke dingen te sponsoren? O:)

[ 37 berichten ]