Postingstijd interval gedetecteerd van 102 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 6 van 6  [ 267 berichten ]
Offline adinsx
Master
di 13 sep 2011, 9:45 Bericht 
Iemand een idee wat de camera's op de A12 vanaf Zevenaar naar Duitse grens doen?

Sinds 2 maanden staan op de vrij nieuwe portalen camera's die eerst naar de berm gericht stonden, maar nu in de rij-richting. Wellicht mogelijk vluchtstrook als spitsstrook straks als de zooi (2x 3 baans) bij Arnhem klaar is?

Zal komende dagen even een foto'tje maken ter verduidelijking.
Offline Superkoerier!
Master
di 13 sep 2011, 10:41 Bericht 
Harold schreef:
@ SK heb er al een apart topic voor geopend

OK.
Offline Harold
FS Meldingen
do 22 sep 2011, 11:03 Bericht 
Op de A1 zou een zwarte vw Golf op de vluchtstrook staan thv Bathmen (hmp 113) van Hengelo ri Deventer met apparatuur op het dak. Degene die het heeft gemeld is een vaste melder, en is er apart voor terug gereden om het nog een keer te bekijken, Iemand in de buurt om een foto te maken?
Offline Appeltje
Master
do 22 sep 2011, 23:18 Bericht 

Dat was ik dus... tja, ik deed een poging het ding met mn telefoon te fotograferen maar dat was geen succes :). Zoals al geopperd in de quick-chat verwacht ik dat het ANPR zou kunnen zijn... al ken ik dat alleen van de busjes normaal gesproken. De apparatuur leek wel opgesteld om opkomen verkeer op de korrel te nemen. De persoon in kwestie had wel een doodswens want stond gewoon op de vluchtstrook. Dom genoeg heb ik niet even naar het kenteken gekeken... (les voor volgende keer).

Google streetview was het iig niet, die wagens ken ik, die camera's (en opstelling) zijn veeeeeel groter en die rijden meestal ook. Tevens rijden die volgens mij in Opels.
Offline umpire
FS medewerker
vr 23 sep 2011, 0:02 Bericht 
Belastingdienst??
Offline snafoe
Nieuwkomer
wo 25 jan 2012, 22:15 Bericht 

Hallo allen,

Vandaag voor het eerst sinds lange tijd in Amsterdam gereden en op de Cornelis Lelylaan komende vanaf de A10 richting suriname plein/overtoom bemerkte ik iets te laat flinke Camera kasten met ieder twee flinke koplampen hoog geplaats op overhangende palen (8 m hoog ?) op deze plek :

http://maps.google.nl/maps?q=Amsterdam, ... ,,0,0&z=17

Maar de googleview is een situatie vóór de afbouw van die bedrijven daar. Dus je ziet de twee camera bakken niet.

Wat voor dingen zijn het en registreren ze op 50 k/uur of momenteel op 30 k/uur (er zijn wat werkzaamheden afzettingen, maar geen hond die er werkt...). ?
Ik reed ("rollend vanaf de heuvel") 60 k/uur dus zou wel een smerige plek zijn om uitgerekend daar overtreders aan te pakken... :dood:

De kasten lijken niet op de "gewone"flitskasten.
Offline PTPT
Die hard
wo 25 jan 2012, 22:56 Bericht 
snafoe schreef:
Hallo allen,
Volgens mij bedoel je die kasten voor de tram?
Offline Superkoerier!
Master
do 26 jan 2012, 1:03 Bericht 
Dit is wel een heel rare camera (in Frankrijk):

Link
Offline umpire
FS medewerker
do 26 jan 2012, 1:24 Bericht 
PTPT schreef:
snafoe schreef:
Hallo allen,
Volgens mij bedoel je die kasten voor de tram?

Denk eerder dat het ANPR is tbv controle milieuzone :wink:
Offline snafoe
Nieuwkomer
do 26 jan 2012, 16:30 Bericht 

umpire schreef:
Denk eerder dat het ANPR is tbv controle milieuzone :wink:

Ik vermoed het ook omdat het "milieu zone" bordje er staat.
Maar ik heb nog nooit in Den Haag (waar ook een milieu zone geldt sinds vorig jaar in de binnenstad) iets dergelijks gezien.

(en het hangt boven de autoweg, en niet boven de trams).

Maar een ANPR kan dus niet software matig omgebouwd worden om er "toevallig" ook snelheids metingen mee te verrichten ?
:\
Offline umpire
FS medewerker
do 26 jan 2012, 16:43 Bericht 
snafoe schreef:
Maar een ANPR kan dus niet software matig omgebouwd worden om er "toevallig" ook snelheids metingen mee te verrichten ?

Ik zeg niet dat het niet kan, maar of het ook gebeurt is een heel ander verhaal :wink:
Offline Ownedbylag
Die hard
do 26 jan 2012, 17:08 Bericht 
Effekes een vraagje,

Wie weet wat van deze camera af?

http://g.co/maps/a36ad
Offline MarcoV
FS medewerker
do 26 jan 2012, 17:24 Bericht 
Toezicht voor wat er op die rijstrook gebeurt.
Offline PTPT
Die hard
vr 27 jan 2012, 23:57 Bericht 
Vanavond kwam ik een kastje op een statief tegen... hij stond voor een caddy en dan denk je meteen "flitser".
Echter de camera met statief was meer dan 2m hoog. Nieuw voor mij, hoe zit dit?

Staat vermeld op de flitser lijst, dusja?
Citaat:
flitser nh n302 hoogkarspel ri hoorn-noord thv hmp 31.5 vlak na spoorweg overgang 18:03:05
Offline MarcoV
FS medewerker
za 28 jan 2012, 10:18 Bericht 
Was dat toevallig niet de extra nachtflitser?

Afbeelding
Offline PTPT
Die hard
za 28 jan 2012, 20:05 Bericht 
Ja dat was de kast die 2m hoog stond
Offline bzb
Nieuwkomer
wo 09 mei 2012, 19:30 Bericht 

vandaag langs de flitser in gendt/angeren (op de dijk) gesjeest, was net aan het inhalen, reed 90 op de teller waar je 80 mag maar zag niks flitsen, ben gewoon teruggereden om naar het apparaat te loeren, was een vreemde zwarte doos met 2 lenzen erin, zag verder niet echt een duidelijke lamp erbij, ik zag niets flitsen en reed dus op de verkeerde weghelft, zou ik de sjaak kunnen zijn? ze staan er tegenwoordig bijna elke dag maar niet eerder op de dijk dus baalde flink dat ze me hadden verast, ze wachten/vervelen altijd in een grijze mazda 3
 [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6