Pagina 1 van 1  [ 16 berichten ]
Offline Mir76
Eendagsvlieg
zo 08 jan 2012, 22:07 Bericht 

Ik ben benieuwd waar de belastingdienst controleert voor de controle wegenbelasting en lease rijders..
Offline red devil1
Master
zo 08 jan 2012, 22:09 Bericht 
nou overal willekeurig. Een kentekenscanner langs de ring, dan eens bij een pretpark, dan eens bij een beurs, dan eens aan een snelweg etc
Offline WimLex
Master
zo 08 jan 2012, 22:10 Bericht 
laatste keer dat ik ze zag stonden ze onderaan de A35 net voor je Almelo inrijdt (f)
Offline The Driver
Master
zo 08 jan 2012, 22:10 Bericht 

Ik zie ze heel vaak overal en nergens staan, heel vaak nog met een tweetal motororijders erbij om diegene, die nog veel open hebben staan te achterhalen.
Offline Tweebel
Master
zo 08 jan 2012, 22:20 Bericht 
Bouwmarkten, meubelboulevard, populaire vakantie-grensovergangen, pretparken, en andere toeristische attracties.

In Utrecht heb ik ze meerdere malen aan de grotere doorgaande wegen gezien in noord/oost.
Offline djidee
Master
zo 08 jan 2012, 22:39 Bericht 
Mir76 schreef:
Ik ben benieuwd waar de belastingdienst controleert voor de controle wegenbelasting en lease rijders.

Oftewel:
- Hou die km's goed bij en rij niet > 500km dit jaar prive
- Betaal gewoon die bijtelling (dat doe ik dus ook)

Want als je gepakt word, ben je echt goed de sjaak... Een kennis is gepakt, kon geen sluitende km administratie overleggen en hopsaa, of je even de bijtelling wil lappen + een klein maandloontje netto aan boete :dood:
Offline geelhoed
Master
ma 09 jan 2012, 7:20 Bericht 
djidee schreef:
+ een klein maandloontje netto aan boete

Ik wil jouw salaris. :o
Online A4
Master
ma 09 jan 2012, 8:37 Bericht 
Idd het risico niet gaan lopen. Betaal die paar cent bijtelling en je hoeft je nergens zorgen over te maken. Er zijn tegenwoordig best geinige 14% bijtellers. Dan rij je voor rond de 100,- netto per maand (eigen bijdrage werkgever daargelaten) zorgeloos rond. Daar kun je geen ellende voor hebben.
Offline djidee
Master
ma 09 jan 2012, 8:45 Bericht 
geelhoed schreef:
Ik wil jouw salaris.

Was een manager met een niet al te dure wagen (3 serie in de 20%)... Boete is over het algemeen gelijk aan het te betalen naheffingsbedrag...

Zal in dit geval zo'n 40.000e (BMW 320ed) x 20% x 52% zijn geweest. Is dus rond de 4 mille , klopt wel ongeveer geloof ik, zal hem eens vragen naar het exacte bedrag...
Offline Arno
FS Meldingen
ma 09 jan 2012, 8:47 Bericht 
Ik wil ook wel 4k netto salaris per maand :honger:
Offline dolphin
Pro
ma 09 jan 2012, 9:20 Bericht 
Twee weken geleden nog bij grensovergang Arnhem, en vlak daarvoor bij de millionair fair....

Idd: als je prive met je zakelijke auto gaat rijden, tel dan gewoon bij.....
Offline timm
Pro
ma 09 jan 2012, 9:22 Bericht 

Wat de belastingdienst doet is die kentekens scannen en controleren of iemand een verklaring geen privegebruik heeft ingevuld. Mocht dit wel zo zijn, wordt er een brief gestuurd met de vraag om een sluitende rittenregistratie te overleggen.

Mijn vraag: Mag de belastingdienst de locatiegegevens van die voertuigen vastleggen, om op een later moment, bij een eventuele controle van de rittenregistratie, te controleren of deze strookt met wat is opgeschreven. Of mag dit niet vanwege privacywetgeving/bescherming persoonlijke gegevens oid??
Offline Scaniafan
Master
ma 09 jan 2012, 9:28 Bericht 
dolphin schreef:
Twee weken geleden nog bij grensovergang Arnhem

In principe bij alle grote grensovergangen, al wordt gezegd dat dat @migo systeem voor de KMAR is... Geloof er bijster weinig van dat dit het enige doel van het systeem is...
Offline puntenrijbewijs
Respect
ma 09 jan 2012, 9:36 Bericht 

Eerst roept men, het is voor u eigen veiligheid.

Tijdje later blijkt men de gegevens voor andere doeleinden te gebruiken.

:biertje:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 09 jan 2012, 10:13 Bericht 
djidee schreef:
Zal in dit geval zo'n 40.000e (BMW 320ed) x 20% x 52% zijn geweest. Is dus rond de 4 mille , klopt wel ongeveer geloof ik, zal hem eens vragen naar het exacte bedrag...

Plus een boete van minimaal 25% tot maximaal 100%.

timm schreef:
Mijn vraag: Mag de belastingdienst de locatiegegevens van die voertuigen vastleggen, om op een later moment, bij een eventuele controle van de rittenregistratie, te controleren of deze strookt met wat is opgeschreven. Of mag dit niet vanwege privacywetgeving/bescherming persoonlijke gegevens oid??

Ja, dat mag de fiscus. De fiscus mag ook gegevens uit een andere boekhouding gebruiken om die gegevens met jouw informatie vergelijken. Dat heet resigneren.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 09 jan 2012, 10:13 Bericht 
Arno schreef:
Ik wil ook wel 4k netto salaris per maand :honger:

Ik niet. :x
 [ 16 berichten ]