Pagina 2 van 6  [ 258 berichten ]
Offline M4rk
Master
di 02 jul 2013, 8:13 Bericht 
enerby schreef:
Hoe is de omni gemonteerd, horizontaal of verticaal?

Geen flauw idee, ik heb gewoon een 7cm hoge antenne achterop mijn auto zoals de hulpdiensten ook hebben ;-)

Offline classpool
Master
di 02 jul 2013, 9:07 Bericht 
Ik zie nog geen nieuw topic dus toch maar even hier.
Ook in Nederland verkrijgbaar, maar dan wel stuk duurder. Wel weer software aanwezig hier op de website, dus alleen voor de software misschien al handig deze url :thumb:
http://www.vandijkenelektronica.nl/main.php?action=product&categories_id=0&products_id=2971

Offline Raymond
FS medewerker
di 02 jul 2013, 10:03 Bericht 
M4rk schreef:
Is het trouwens een idee om voor de zelfbouw-tetradetectoren een apart topic te openen?

Graag. Ik ben wel van het prutsen. Best benieuwd of het werkend te krijgen is.

Offline Freddy
Master
di 02 jul 2013, 10:10 Bericht 
Leuk! :kniktja:
Misschien kan je dit topic splitsen naar een nieuw topic, met de linkjes die hier al staan?

Nee laat maar, veiliger om een nieuw topic te beginnen denk ik.

Offline Toolman30
Master
di 02 jul 2013, 10:17 Bericht 
Leuk idee!
Na de flitsnav app straks ook nog een c2000 detectie app :honger:

Jij zit toch ook aan de magische knoppen Raymond, kun jij dit topic niet splitsen en een nieuw draadje aanmaken zoals M4rk en Freddy al aanhaalden.

Met het gevaar dat flitsservice.nl drie weken lang niet meer bereikbaar is.

Offline classpool
Master
di 02 jul 2013, 10:38 Bericht 
We moeten dus ook op zoek naar de ideale antenne voor de frequentieband van 380,00 MHz - 385,00 MHz en gebruik in/op de auto.
Iemand al iets gevonden voor een leuk prijsje?

Offline WimLex
Master
di 02 jul 2013, 10:54 Bericht 
classpool schreef:
Iemand al iets gevonden voor een leuk prijsje?

Zoiets ? kost 3 pound sterling

Afbeelding

Offline WimLex
Master
di 02 jul 2013, 10:56 Bericht 
Zoiets ? geen idee wat het kost :schudnee:

Afbeelding

Offline M4rk
Master
di 02 jul 2013, 11:36 Bericht 
Raymond schreef:
Graag. Ik ben wel van het prutsen. Best benieuwd of het werkend te krijgen is.

Als ik hoor hoe lang Target hiermee aan het prutsen is geweest, lijkt het me nog wel een uitdaging. Maar het is een ieder vrij om lekker te experimenteren ;)

Ik ga zelf liever voor een complete oplossing.

Offline Toolman30
Master
di 02 jul 2013, 11:44 Bericht 
Voor de app die Raymond MRE voorstelde heb je dus een usb dongle nodig, dit totaalpakket kost slechts $18,50 $11,75 incl. verzenden.
Nu alleen nog een verloop voor het type telefoon.

Edit:
Afbeelding

+/- 2 á 3 dollar

Offline Freddy
Master
di 02 jul 2013, 11:53 Bericht 
Toolman30 schreef:
Voor de app die Raymond MRE voorstelde heb je dus een usb dongle nodig, dit totaalpakket kost slechts $18,50 en gratis verzenden.

En nog een USB OTG kabel, maar die zijn ook niet bijster duur.

Ik heb zelf nog een TV dongle van trust liggen, schijnt dezelfde chipset te gebruiken en dus bruikbaar voor dat doel

Offline Toolman30
Master
di 02 jul 2013, 12:05 Bericht 
Sorry :oops:
Bedoelde MRE inderdaad.

Done (f)

Offline zeepneus
Weet de weg
di 02 jul 2013, 12:49 Bericht 
Rij zelf hier al een paar jaar mee rond, prima onopvallende alles-in-een oplossing, FM, GSM en GPS (voor de wekker 8) ). Alleen de kenner ziet dat het een andere dan de af fabriek standaard antenne is:

http://www.procom.dk/products/mobile-an ... c-r-gsm-fm

Ontvangst op de Tetra-band heb ik gisteren even getest en is prima :thumb:

Er bestaat ook een echte Tetra variant:

http://www.procom.dk/products/mobile-an ... -fm-s-bbmu

Voor zover ik kan zien is de voet helemaal hetzelfde maar de spriet (whip) is anders en het filter (matching unit) is uitgebreider dan wat ik nu heb. Prijs is geloof ik niet echt zacht (weet ik niet meer). Let op als je deze overweegt te kopen en hem wil gebruiken met een "Hillegom wekker": je moet de 3 Volt versie hebben (standaard is 5 Volt) :wink:

Offline Raymond
FS medewerker
di 02 jul 2013, 13:02 Bericht 
Toolman30 schreef:
Jij zit toch ook aan de magische knoppen Raymond, kun jij dit topic niet splitsen en een nieuw draadje aanmaken zoals M4rk en Freddy al aanhaalden.

Met het gevaar dat flitsservice.nl drie weken lang niet meer bereikbaar is.

Eh ja. Ik ga thuis wel even kijken.

Offline speedfreak
Respect
wo 03 jul 2013, 0:50 Bericht 

Ik ben ook wel geinteresseerd in een goedkopere oplossing om het Tetra netwerk te kunnen detecteren. Dit werkt in heel Europa om de politie te detecteren?

Offline zeepneus
Weet de weg
wo 03 jul 2013, 10:32 Bericht 
speedfreak schreef:
Dit werkt in heel Europa om de politie te detecteren?

In heel Europa is de frequentieband 380-400 MHz toegewezen aan gebruik voor oov-diensten dus in theorie: ja, dit werkt in heel Europa. Maar dat betekent natuurlijk niet dat alle oov-diensten in alle landen/gebieden al (volledig) gebruik maken van Tetra (zoals in Nederland wel het geval is), er wordt ook nog veel analoog gebruikt.

Offline Rens
Master
wo 03 jul 2013, 11:16 Bericht 

Ik wacht nog even af op verdere posts van Mark, maar so far ziet het er interessanter uit dan de VIP. DSI is stuk, dus moet binnenkort toch wat :)

Offline Alexander-
Die hard
wo 03 jul 2013, 12:03 Bericht 
Rens schreef:
Ik wacht nog even af op verdere posts van Mark, maar so far ziet het er interessanter uit dan de VIP. DSI is stuk, dus moet binnenkort toch wat :)

Het apparaat is niet bedoeld om op een betrouwbare manier radarcontroles op te sporen, maar is een aanvulling op de "ouderwetse" detector en lasershield.
Als je vervanging zoekt voor de DSI kan je beter een nieuwe DSI met MPHD antenne, VIP, of Bel Sti overwegen.

Offline Intelligence
Master
wo 03 jul 2013, 13:32 Bericht 
Wat voor een bereik is met zoiets te realiseren? Mijn interesse is gewekt!

Offline M4rk
Master
wo 03 jul 2013, 14:21 Bericht 
Intelligence schreef:
Wat voor een bereik is met zoiets te realiseren? Mijn interesse is gewekt!

Het varieert.. tussen de 200 en de 1000m.

Vanochtend wederom; piep.. piep.. en ik zie 10 seconden laten een politieauto voorbij schuiven..

Offline Raymond
FS medewerker
wo 03 jul 2013, 14:33 Bericht 
Intelligence schreef:
Mijn interesse is gewekt!

En niet alleen voor de flitsers! :lol:

Offline Rens
Master
wo 03 jul 2013, 16:56 Bericht 

Alexander- schreef:
Het apparaat is niet bedoeld om op een betrouwbare manier radarcontroles op te sporen

Ben ik me van bewust, maar als c2000 aan staat bij alle controles kan het toch wel interessant worden om eerst deze aan te schaffen. Meeste spot ik op tijd / heeft flitsnav. Voornaamste bekeuringen komen hier toch van (VR)OS-jes. Een VIP + nog eens 1000 euro voor dit apparaat wordt me wat te gek (misschien op termijn). Ben dus benieuwd naar verdere resultaten bij controles op de snelweg :)

Offline M4rk
Master
wo 03 jul 2013, 17:55 Bericht 
Rens schreef:
maar als c2000 aan staat bij alle controles

Helaas, ik heb begrepen dat bij zo'n 30% van de controles de C2000 aan staat. In België is het verplicht om de C2000 (Astrid) aan te houden, daar is de dekking dus 100%.

Rens schreef:
Ben dus benieuwd naar verdere resultaten bij controles op de snelweg

Ik doe echt mijn best, maar mijn woon-werk route is in de ban gedaan ofzo.. ik heb de afgelopen weken maar 1 controle gezien.

Maareuh.. hij werkt echt.
Link

Ambu

Link

Offline Intelligence
Master
wo 03 jul 2013, 21:35 Bericht 
Raymond schreef:
n niet alleen voor de flitsers!

Nee vooral voor VROS ;)

Offline Raymond
FS medewerker
wo 03 jul 2013, 21:43 Bericht 
Intelligence schreef:
Nee vooral voor VROS ;)

Ja duh :lol:

Maareh, goed bezig bij Target! Ik vind het nu al een geniaal apparaat!

Offline Toolman30
Master
wo 03 jul 2013, 21:49 Bericht 
+1

Offline Kimono
Die hard
vr 05 jul 2013, 15:03 Bericht 
Kwam vanmiddag uit het niets een ambulance achter me de hoek om, had hem samen met het andere verkeer niet (op tijd) gezien :oops:, zo'n C2000 piepje had me denk ik wel op tijd getriggerd dat er een hulpdienstvoertuig in de buurt was. :lief:

Offline Azes
Master
vr 05 jul 2013, 16:16 Bericht 
M4rk schreef:
Ik doe echt mijn best, maar mijn woon-werk route is in de ban gedaan ofzo.. ik heb de afgelopen weken maar 1 controle gezien.

Vreemde snuiter ben jij.. :wink:
Het gros van de lezers alhier zou met jou probleem absoluut geen probleem hebben...

Toppie dat je steeds weer de kat op het spek bindt, wordt tijd dat je een leuk kistje met versnaperingen uit Hillegom ontvangt zou ik zeggen... :kniktja:

:koffie:

Offline M4rk
Master
vr 05 jul 2013, 18:56 Bericht 
Azes schreef:
Vreemde snuiter ben jij..

Je weet nog niet de helft ;)

Azes schreef:
Het gros van de lezers alhier zou met jou probleem absoluut geen probleem hebben...

Is ook zo.. maar aan de andere kant, als de leverancier niet genoeg naar je zin test, kun je er over klagen, of zelf de handjes laten wapperen.

Azes schreef:
een leuk kistje met versnaperingen uit Hillegom ontvangt

Mwoah daar reken ik niet op.. het kost me al moeite genoeg om mijn bevindingen daar aan de man te brengen (f)

Offline Azes
Master
za 06 jul 2013, 11:13 Bericht 
Rens schreef:
...maar als c2000 aan staat bij alle controles kan het toch wel interessant worden om eerst deze aan te schaffen.
En Stinger zou dan ook eindelijk zijn safetysignals gadget werkend kunnen aanbieden..
Of nog mooier, het signaal tevens kunnen koppelen aan de detector, zou wellicht als hulp / finetuning kunnen fungeren bij de detectie..?

:wink:

Offline MarcoV
FS medewerker
za 06 jul 2013, 15:48 Bericht 
Welke vros was dat op de A28?

Offline M4rk
Master
za 06 jul 2013, 19:50 Bericht 
Heb je het filmpje überhaupt bekeken?

Offline MarcoV
FS medewerker
za 06 jul 2013, 20:47 Bericht 
M4rk schreef:
b je het filmpje überhaupt bekeken?

Ja alleen geen geluid toen ik het keek.

Offline M4rk
Master
za 06 jul 2013, 21:06 Bericht 
MarcoV schreef:
Ja alleen geen geluid toen ik het keek.

:lol: mja.. dan mis je het kenteken ;-)

Offline WJM
Master
zo 07 jul 2013, 3:22 Bericht 

M4rk schreef:
Rens schreef:
maar als c2000 aan staat bij alle controles

Helaas, ik heb begrepen dat bij zo'n 30% van de controles de C2000 aan staat. In België is het verplicht om de C2000 (Astrid) aan te houden, daar is de dekking dus 100%.

Wat doen (en gebruiken) de Fransen, nu met hun geniepige rijdende controles?....;))

(men is daar edoch bepaald niet dol op detectors van enige vorm en functie, net als in Zwitserland, heugt mij?....;))

(volgens mij kun je het eventueel, worst-case, ook in ergonomische context nog als 'full-spectrum' audio-output (conversie naar hoorbaar) hanteren, daar kun je je gehoor snel genoeg op trainen (vele malen sneller dan visueel een grafiekje analyseren, zelfs als je daar constant met je neus op zou turen))
(en zonder (het alsdan niet) benodigd piepje kan het met goed fatsoen ook geen detector meer worden genoemd, enkel nog een ontvanger)
(deze band zal wel niet vrij zijn voor enige vorm van HTK-walkie-talkies, wel?)
(om alsnog de vermoorde onschuld te kunnen spelen)

Offline WJM
Master
zo 07 jul 2013, 3:25 Bericht 

Kimono schreef:
Kwam vanmiddag uit het niets een ambulance achter me de hoek om, had hem samen met het andere verkeer niet (op tijd) gezien , zo'n C2000 piepje had me denk ik wel op tijd getriggerd dat er een hulpdienstvoertuig in de buurt was.

Prachtige onschuldige en zelfs zeer nobele toepassing; onthouden die gedachte, als tzt verweer jegens overijverige opsporingsinstanties (ook in den vreemde)....;))

Soortement poor-mans 'blue-tect' (of hoe heette dat (RDS?) radio-inbrekende systeem der hulpdiensten ook al weer?).
(en ook nog niet EU-breed voorgesteld, of zelfs maar overwogen, of wel?)

Offline renkie
Master
zo 07 jul 2013, 12:03 Bericht 

Hoe zit het trouwens met het buitenland? Maakt men daar ook gebruikvan C2000 of heb je hier alleen wat aan in NL?

Offline WimLex
Master
zo 07 jul 2013, 12:12 Bericht 
WJM schreef:
(deze band zal wel niet vrij zijn voor enige vorm van HTK-walkie-talkies, wel?)

Zoek eens op tetra portofoon (f)

Ze staan zelfs op marktplaats :kniktja:

Offline WimLex
Master
zo 07 jul 2013, 12:17 Bericht 
renkie schreef:
Hoe zit het trouwens met het buitenland? Maakt men daar ook gebruikvan C2000 of heb je hier alleen wat aan in NL?

Bedoel je Tetra ? of T2000 ?

iig, TETRA usage

Offline Intelligence
Master
di 30 jul 2013, 11:19 Bericht 
Aardig stil hier, nog vorderingen op t gebied van C2000 en flitslocaties?

Offline M4rk
Master
di 30 jul 2013, 11:55 Bericht 
Volgens mij ben ik op dit moment de enige forummer met zo'n ding, en mijn prioriteiten liggen op dit moment anders ;-)

C2000 en flitslokaties is simpel, tot nu toe heb ik gemerkt dat bij zo'n 30% van de controles de C2000 aan stond, dat betekend dat het geen betrouwbare vervanger is voor de radardetector. Het is wel een mooie aanvulling.

Offline MarcoV
FS medewerker
di 30 jul 2013, 12:22 Bericht 
Zo ver ik weet staat bij controles eigenlijk standaard de c2000 wel aan in die bussen langs de snelweg.

Offline Harold
FS Meldingen
di 30 jul 2013, 14:48 Bericht 
Ik denk dat dat ook wel een voorschrift is ivm calamiteiten?

Offline M4rk
Master
di 30 jul 2013, 16:22 Bericht 
Mijn ervaring is toch dat ze die regelmatig niet aan hebben staan, wat ik zeg, 30% van de controles die ik ben tegengekomen had hem aan staan (een aantal heb ik bewust naast gestaan).

Het kan ook dat ik me op dat moment in delen van Nederland bevind waar de C2000 infrastructuur niet op orde is. De BluEye is wel afhankelijk van de pulse die C2000 gebruikt.

Offline Dr. Dave
Respect
do 01 aug 2013, 19:31 Bericht 

Lang niet elke flitswagen heeft C2000 aan boord...

Offline Raymond
FS medewerker
do 01 aug 2013, 19:51 Bericht 
De flitswagens hier in Twente wel. Allen een c2000 porto bij zich.

Offline Kimono
Die hard
do 01 aug 2013, 19:59 Bericht 
Dr. Dave schreef:
Lang niet elke flitswagen heeft C2000 aan boord...

Dat klopt, echter heeft wel elke controleur een c2000 porto bij zich? Hier wel i.i.g.

Offline boersma
Master
za 17 aug 2013, 19:10 Bericht 
Tijdje niet actief op FS ivm andere prio... zag ik op Facebook een aanbeveling van Mark staan.
Kende het produkt niet maar het ziet er wel goed uit!
Het signaal lijkt op de filmpjes nog niet erg duidelijk maar zoals Mark schrijft kan dat aan de video liggen.
Zeker een topic om in de gaten te houden!
@Martijn heb jij er ook 1 in de wagen?

1000 euro lijkt veel maar je hebt ook ontwikkelkosten, ontwerp en mooie afwerking e.d.
Grappig dat er zo altijd weer wat nieuws op de markt komt.
@Mark: jij had ook de eerste VIP of niet?

Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 13 sep 2013, 18:54 Bericht 
Ophef om politieverklikker

De SP gaat Kamervragen stellen over de Target Blue Eye, een apparaatje dat is bedoeld om automobilisten te waarschuwen voor naderende hulpdiensten. In PowNews was donderdagavond te zien dat dit apparaat het ideale hulpmiddel is voor criminelen.

Link naar video

De Target Blue Eye gaat piepen wanneer een brandweerwagen, ambulance of politieauto 800 meter van de detector verwijderd is. "Niet zo handig dat ook criminelen een onopvallende politieauto kunnen zien aankomen," zegt SP-kamerlid Nine Kooiman.

Politiewoordvoerder Frans Zuiderhoek laat weten "niet blij" te zijn met de politieverklikker.

Bron http://www.telegraaf.nl/binnenland/2188 ... ml?cid=rss

Offline boersma
Master
vr 13 sep 2013, 19:04 Bericht 
mooi stukje reclame voor ze

[ 258 berichten ]