Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
Offline AudiA4
Eendagsvlieg
ma 08 aug 2011, 23:06 Bericht 
Ik heb sinds kort een Wikango Max Millennium. Het systeem van een community die flitsmeldingen aan elkaar doorgeven sprak mij wel aan. Qua functionaliteit ben ik eigenlijk best tevreden: vaste flitspalen worden op tijd aangegeven (alleen in de richting die je rijdt overigens) en bij trajectcontroles berekent het systeem de gemiddelde snelheid.

Nu kun je op het scherm ook de zogenaamde safetycars zien, dat zijn andere Wikango gebruikers die voor jou rijden op de snelweg. Ik rijd behoorlijk wat kilometers op alle grote snelwegen en ik zie slechts af en toe het getal 1 staan in de display, wat betekent dat er 1 Wikango gebruiker voor mij rijdt.

Volgens de website van de Nederlandse importeur zijn er 80.000 gebruikers in Nederland. Volgens Wiki hebben we 8 miljoen automobilisten dus zou 1 op de 100 gebruikers met een Wikango rondrijden... Daar geloof ik dus helemaal niks van. Ik heb uitleg gevraagd aan de importeur, maar nu zijn er ineens 1.000 gebruikers van een apparaat en 79.000 downloads van de mobiele applicatie...

Zijn er meer mensen met een Wikango en zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Offline Zeikhond
Nieuwkomer
di 16 aug 2011, 11:45 Bericht 

Mijn ervaring is die met de (gratis) Wikango App op de Iphone. Feitelijk dezelfde community en de functionaliteit is hetzelfde. In Nederland deel ik jouw ervaringen. Voor mijn gevoel gebruikt bijna niemand de app of het toestel. Gebruiken is inderdaad iets anders dan downloaden...Een heel ander verhaal is Frankrijk. Ik was daar gisteren en daar zie je inderdaad op een willekeurige snelweg honderden safety cars voor je. Het systeem werkt daar ook gewoon goed en is van toegevoegde waarde. Nederland is inderdaad een compleet ander verhaal.
Offline bx gek
Master
di 16 aug 2011, 11:59 Bericht 
Ik gebruik flitsnav 8)
Dat is ook goed.
Offline okkiwokki
Die hard
di 16 aug 2011, 12:21 Bericht 
Volgens de site "Nu ook de live meldingen van Flitsservice.nl, Radio538, BNR, Skyradio en Q-Music!" Dus een vrij waterdicht systeem lijkt me.
Heeft een "safetycar" nog extra functies dan?
Offline Appeltje
Master
di 16 aug 2011, 12:56 Bericht 

bx gek schreef:
Ik gebruik flitsnav
Dat is ook goed.

Ja, wil ik ook :(
Offline bx gek
Master
di 16 aug 2011, 13:35 Bericht 
Appeltje schreef:
bx gek schreef:
Ik gebruik flitsnav
Dat is ook goed.

Ja, wil ik ook :(

mobiele-diensten/flitsnav-0-8-android-t66427.html?hilit=flitsnav
Online A4
Master
di 16 aug 2011, 13:42 Bericht 
Gezien z'n nick zal ie wel een Appeltje hebben :lol:
Offline bx gek
Master
di 16 aug 2011, 13:46 Bericht 
Ik had niet eens naar de nick gekeken :lol:
Offline AudiA4
Eendagsvlieg
di 16 aug 2011, 17:43 Bericht 
Bedankt voor jullie reacties. Het is voor mij duidelijk dat zelfs op een specifiek forum als flitsservice.nl forum nauwelijks gebruikers te vinden zijn. Dat bevestigt mijn gevoel dat het aantal gebruikers dat de importeur aangeeft niet juist is.

Nogmaals, het apparaat werkt prima, maar ik vind het misleidend om 80.000 gebruikers op je website te vermelden terwijl dat niet zo is. Degene die hier verantwoordelijk voor is, denkt schijnbaar dat consumenten dom zijn.
Offline Robin2
Master
di 16 aug 2011, 18:02 Bericht 

AudiA4 schreef:
Degene die hier verantwoordelijk voor is, denkt schijnbaar dat consumenten dom zijn.

Zijn ze ook, jij hebt er immers al eentje gekocht. :lol:
Offline AudiA4
Eendagsvlieg
di 16 aug 2011, 19:23 Bericht 
Welnee, de vraag is wie aan het langste eind trekt. De mogelijkheden die internet biedt om met elkaar te communiceren en de invloed van social media zorgt er voor dat negatieve ervaringen of klachten vrij snel gedeeld kunnen worden. Hierdoor zullen potentiele kopers wel twee keer achter hun oren krabben.
Offline Dave
FS Webmaster
di 16 aug 2011, 23:03 Bericht 
Alles waar een abonnement aan vast zit daarvan krab ik van achter mijn oren.
Offline Azes
Die hard
za 20 aug 2011, 22:36 Bericht 
AudiA4 schreef:
.....Qua functionaliteit ben ik eigenlijk best tevreden: vaste flitspalen worden op tijd aangegeven (alleen in de richting die je rijdt overigens)

Daarom is het ook een waardeloos systeem m.i., kom je immers onwetend van de andere kant, ben je alsnog het haasje... :x
Offline AudiA4
Eendagsvlieg
vr 26 aug 2011, 21:54 Bericht 
Ik reed vandaag bij Vught en werd WEL geattendeerd op een flitspaal in tegengestelde richting.
Offline Azes
Die hard
za 27 aug 2011, 14:48 Bericht 
AudiA4 schreef:
Ik reed vandaag bij Vught en werd WEL geattendeerd op een flitspaal in tegengestelde richting.

1 zwaluw maakt nog geen zomer....

:roflol:
 [ 15 berichten ]