Postingstijd interval gedetecteerd van 120.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 110 berichten ]
Offline Dave
FS Webmaster
wo 05 apr 2006, 17:10 Bericht 
Volgens mij worden er ter plekke afkortingen bij verzonnen :roll: :-?
Offline liquid_force
Master
wo 05 apr 2006, 17:13 Bericht 
en vergeet LqF niet ... de officiele afkorting voor mijn nickname Liquid_Force :) :thumb: :thumb: :lol: :lol:
Offline Dennis
FS medewerker
wo 05 apr 2006, 17:43 Bericht 
ik mis WMB nog O:)

(die met lul&anus :x )
Offline egeltjes
Master
wo 05 apr 2006, 18:12 Bericht 
Ik heb eens gebruikt:

AmAm - Amsterdam Amstelland (de pliesie-regio)
Kenn - Kennemerland (de pliesie-regio)

LB - Lekker Belangrijk
Romeo Delta - Regel Dat
Offline Dennis
FS medewerker
wo 05 apr 2006, 18:21 Bericht 
q-c = Q-Checker O:)
Offline dexter79
Master
wo 05 apr 2006, 18:37 Bericht 
Aanpassingen gemaakt in mijn eerdere reply, om te voorkomen dat (bijna) dezelfde lijst 30.000 in de database terechtkomt :wink:

(de quote-knop is immers niet voor niets weggehaald)
Offline MRE
FS Weldoener!
wo 05 apr 2006, 20:27 Bericht 
HelmGRAS

Politiecontroles op:

- Het dragen van de helm voor bromfietsers (Helm)
- Het dragen de gordel voor automobilisten (G)
- Het controleren op rijden door rood licht (R)
- Het controleren op het rijden onder invloed van alcohol (A)
- Het controleren op het overschrijden van de maximum snelheid (S)

Beter bekend als de zgn Speerpunten.....

Zie ook deze repo
Offline boersma
Master
wo 05 apr 2006, 21:15 Bericht 
edit

Visje: langzame linksplakker (moet ik dat hier nu zeggen?)
Offline regiorunner
Master
wo 05 apr 2006, 22:22 Bericht 
Waaarrrrrrrrrrr is de HC :slotje: :colaatje: 8)
Offline Bussloo
Master
wo 05 apr 2006, 23:31 Bericht 
ASW: AutoSnelWeg

Niet FS gerelateerd maar vaak gebruikt:
W8 FF: Wacht even
Offline Chemistry
Master
do 06 apr 2006, 7:57 Bericht 
regiorunner schreef:
Waaarrrrrrrrrrr is de HC :slotje: :colaatje: 8)

zit koffie te leuten met de Mcn in de bok van de IC :biertje:
Offline Machiel
FS medewerker
do 06 apr 2006, 7:59 Bericht 
zit koffie te leuten met de Mcn [s]in[/s] op de bok van de IC
Offline Chemistry
Master
do 06 apr 2006, 8:14 Bericht 
:oops:

ga ook nooit met de ns... ik kom liever op tijd O:)
Offline dexter79
Master
do 06 apr 2006, 10:05 Bericht 
OK... Kan dus mijn vorige bericht niet meer wijzigen, dus hier dan maar een losse aanvulling.

Voor wat betreft de echte afkortingen:
Citaat:
ASW = autosnelweg
HC = HoofdConducteur van NS
HelmGRAS = speerpunten politie (controles op Helm, Gordel, Rood licht, Alcohol en Snelheid)
Nimby = 'Not In My Back Yard': mensen die met milieu-argumenten de aanleg van infrastructuur frustreren, maar in feite alleen maar tégen zijn, omdat de infrastructuur bij hen in de buurt zal komen
RVV = Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990
WVW = Wegenverkeerswet 1994

En ik denk dat het verder handig is om een los stukje te maken met 'slang' (zeg maar FlitsService-jargon), waar bijvoorbeeld het door Boersma aangedragen 'visje' onder valt.

Ik kwam zelf tot de volgende definities; aanvullingen zijn welkom:
Citaat:
Atos = een ouder persoon met grijs haar in een Hyundai Atos of equivalent (zo'n model dat eruitziet alsof hij bij windkracht 6 omwaait), minimaal 10 km/h onder de Vmax rijdend, voorover zittend met twee handen aan het stuur, met een blik alsof het echt héél moeilijk is om auto te rijden
Gebakje = kleine, vaak oude auto die daardoor een beduidend minder sterke constructie heeft dan jouw auto
Kapstokartikel = WVW artikel 5, dit artikel verbiedt het veroorzaken van een gevaarlijke verkeerssituatie; gedrag dat niet concreet verboden is ingevolge het RVV, kan toch op grond van het 'kapstokartikel' aangepakt worden
Marius = iemand met de instelling 'regels zijn regels', die blind vertrouwen heeft in de stelling dat elk ongeval voorkomen kan worden als men maar iets minder hard zou rijden (een 'schoolmeester' is vaak ook een Marius)
Opa = bijna hetzelfde als een Atos, met dit verschil dat een opa altijd een man is, en in elke Aziatische auto kan rijden (hoeft dus niet persé zo'n hoog, klein, vierkant hok te zijn)
Petje = iemand met auto zoals een Golf 2 of 3 of een Honda CRX, met een open pijp in plaats van een uitlaat, geluidsinstallatie met subwoofer die vooral bedoeld is om buiten de auto te kunnen horen, pet op, oorbel in, scheve zithouding (hangend op de versnellingspook), en vooral niet doorrijdend want je moet hem zo lang mogelijk kunnen horen
Schoolmeester = iemand die probeert andere verkeersdeelnemers 'op te voeden', bijvoorbeeld door op de snelweg naar de linker baan te gaan met 110 km/h juist omdat hij jou met 160 km/h ziet naderen, zodat jij flink moet remmen om hem niet te raken
Visje = iemand met truttig rijgedrag, herkenbaar aan een visje achterop de auto (niet iedereen met zo'n visje achterop is ook daadwerkelijk een 'visje'; je moet die titel wel verdienen door je rijgedrag)
Zuurstok = politie-auto in opvallende, retroreflecterende striping

Edit 1: HC-afkorting toegevoegd met dank aan Xaler
Edit 2: Zuurstok-definitie toegevoegd
Edit 3: afkortingen 'Nimby', RVV, WVW en definitie 'kapstokartikel' toegevoegd

Laatst bijgewerkt door dexter79 op do 06 apr 2006, 12:49, in totaal 3 keer bewerkt
Offline Dion
FS medewerker
do 06 apr 2006, 10:10 Bericht 

HC staat voor Hoofdconducteur van de NS (aka Nederlandse Spoorwegen).
Offline Opa TRP
Master
do 06 apr 2006, 11:08 Bericht 
dexter79 schreef:
Opa = bijna hetzelfde als een Atos, met dit verschil dat een opa altijd een man is, en in elke Aziatische auto kan rijden (hoeft dus niet persé zo'n hoog, klein, vierkant hok te zijn)

:slotje: :slotje: :slotje:
Offline Speedy J
Master
do 06 apr 2006, 11:16 Bericht 
dexter79 schreef:

Citaat:
Atos = een ouder persoon met grijs haar in een Hyundai Atos of equivalent (zo'n model dat eruitziet alsof hij bij windkracht 6 omwaait), minimaal 10 km/h onder de Vmax rijdend, voorover zittend met twee handen aan het stuur, met een blik alsof het echt héél moeilijk is om auto te rijden
Gebakje = kleine, vaak oude auto die daardoor een beduidend minder sterke constructie heeft dan jouw auto
Marius = iemand met de instelling 'regels zijn regels', die blind vertrouwen heeft in de stelling dat elk ongeval voorkomen kan worden als men maar iets minder hard zou rijden (een 'schoolmeester' is vaak ook een Marius)
Petje = iemand met auto zoals een Golf 2 of 3 of een Honda CRX, met een open pijp in plaats van een uitlaat, geluidsinstallatie met subwoofer die vooral bedoeld is om buiten de auto te kunnen horen, pet op, oorbel in, scheve zithouding (hangend op de versnellingspook), en vooral niet doorrijdend want je moet hem zo lang mogelijk kunnen horen
Schoolmeester = iemand die probeert andere verkeersdeelnemers 'op te voeden', bijvoorbeeld door op de snelweg naar de linker baan te gaan met 110 km/h juist omdat hij jou met 160 km/h ziet naderen, zodat jij flink moet remmen om hem niet te raken
Visje = iemand met truttig rijgedrag, herkenbaar aan een visje achterop de auto (niet iedereen met zo'n visje achterop is ook daadwerkelijk een 'visje'; je moet die titel wel verdienen door je rijgedrag)

:thumb: Geweldig!

Overigens een megacompliment voor Marius dat de nieuwe uitdrukking "De Marius zijn" of "Je gedraagt je als een Marius" binnenkort door Van Dale zal worden opgenomen :lol:
Offline ruud king
Master
do 06 apr 2006, 12:35 Bericht 
Klopt het dat we Marius al een tijdje "missen" hier op ons forum?
(ik bedoel niet echt missen maar misschien heb ik m gemist kwa commentaat bedoel ik)
Offline Machiel
FS medewerker
do 06 apr 2006, 12:48 Bericht 
Het klopt Ruud King dat we Marius hier al een tijdje niks meer zien posten.Het zal me een zorg zijn :lol: 8) O:)
Offline Snel weg
Master
do 06 apr 2006, 13:04 Bericht 

ruud king schreef:
(ik bedoel niet echt missen maar misschien heb ik m gemist kwa commentaat bedoel ik)

Dat viel mij ook al op!

edit: 8 maart voor het laatst
Offline Dennis
FS medewerker
do 06 apr 2006, 16:06 Bericht 
de afk. McD heb ik ook nog niet gezien O:)

McD = McDonalds :x :roll:

[edit]
btw = by the way (ff tussendoor)
I-net = Internet

Laatst bijgewerkt door Dennis op do 06 apr 2006, 16:10, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Chemistry
Master
do 06 apr 2006, 16:08 Bericht 
Snel weg schreef:
ruud king schreef:

Dat viel mij ook al op!

edit: 8 maart voor het laatst

Topcop is er ook al een tijdje niet meer (7 maart)
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 06 apr 2006, 18:37 Bericht 
dexter79 schreef:
OK... Kan dus mijn vorige bericht niet meer wijzigen, dus hier dan maar een losse aanvulling.

Voor wat betreft de echte afkortingen:
Citaat:
ASW = autosnelweg
HC = HoofdConducteur van NS
HelmGRAS = speerpunten politie (controles op Helm, Gordel, Rood licht, Alcohol en Snelheid)
Nimby = 'Not In My Back Yard': mensen die met milieu-argumenten de aanleg van infrastructuur frustreren, maar in feite alleen maar tégen zijn, omdat de infrastructuur bij hen in de buurt zal komen
RVV = Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990
WVW = Wegenverkeerswet 1994

En ik denk dat het verder handig is om een los stukje te maken met 'slang' (zeg maar FlitsService-jargon), waar bijvoorbeeld het door Boersma aangedragen 'visje' onder valt.

Citaat:
Kapstokartikel = WVW artikel 5, dit artikel verbiedt het veroorzaken van een gevaarlijke verkeerssituatie; gedrag dat niet concreet verboden is ingevolge het RVV, kan toch op grond van het 'kapstokartikel' aangepakt worden

Edit 1: HC-afkorting toegevoegd met dank aan Xaler
Edit 2: Zuurstok-definitie toegevoegd
Edit 3: afkortingen 'Nimby', RVV, WVW en definitie 'kapstokartikel' toegevoegd

Deze Opa rijdt uitsluitend in snelle Maserati´s. Ik ben het dus ONEENS met je stelling.
Offline Bussloo
Master
do 06 apr 2006, 23:13 Bericht 
Teun. Sinds wanneer is een Maserati een Aziatische auto?

BTW. OTB betekent Off To Bed. En BTW = By The Way.
Offline gekke_frankie
Master
vr 07 apr 2006, 4:26 Bericht 
DeMassel zegt:
btw = by the way (ff tussendoor)moet zijn: bij de weg wat weer betekend dat er een controle staat wat weer inhoud dat je weer moet remmen
Offline Machiel
FS medewerker
vr 07 apr 2006, 6:31 Bericht 
DeMassel schreef:
btw = by the way (ff tussendoor)

:nono: :nono:

Betekend namelijk tussen haakjes.
Offline ruud king
Master
vr 07 apr 2006, 7:10 Bericht 
Nou ik heb (opa) Teun er nooit op kunnen betrappen dat ie ook "echt" als een opa reed, in zijn ITALIAANSE Masser (kheb je in actie gezien op Zandvoort).

Maar je hebt ook Opa's met Petjes of hoeden op die zijn dubbel zo gevaarlijk, dus zodra de mogelijkheid zich voordoet direct inhalen (ivm event. plotseling onnodige remactie)

Ps Opa Teun zie ik je aan het eind van de maand weer in de duinen, zo omstreeks de 23ste?
Offline Tjambo
Master
vr 07 apr 2006, 7:16 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Deze Opa rijdt uitsluitend in snelle Maserati´s. Ik ben het dus ONEENS met je stelling.

Als een auto hard KAN, wil dat nog niet zeggen dat opa dan ook hard kan :D Tenslotte haalt een Atos onder gunstige omstandigheden ook wel de 120. Ik heb het laatst met eigen ogen gezien :wink:
Offline Speedy J
Master
vr 07 apr 2006, 8:13 Bericht 
Teun, je moet het maar zo zien: uitzonderingen bevestigen de regel!
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 07 apr 2006, 8:46 Bericht 
ruud king schreef:
Nou ik heb (opa) Teun er nooit op kunnen betrappen dat ie ook "echt" als een opa reed, in zijn ITALIAANSE Masser (kheb je in actie gezien op Zandvoort).

Maar je hebt ook Opa's met Petjes of hoeden op die zijn dubbel zo gevaarlijk, dus zodra de mogelijkheid zich voordoet direct inhalen (ivm event. plotseling onnodige remactie)

Ps Opa Teun zie ik je aan het eind van de maand weer in de duinen, zo omstreeks de 23ste?

Ik ben niet op Zandvoort in dat weekend. De Club is er wel en misschien komt mijn zoon eventjes.

Mijn zoon en ik gaan 's middags naar de Nürburgring voor trainingen.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 07 apr 2006, 8:47 Bericht 
Speedy J schreef:
Teun, je moet het maar zo zien: uitzonderingen bevestigen de regel!

Daar heb je helemaal gelijk in. :lol: :lol: O:)
Offline Dion
FS medewerker
zo 09 apr 2006, 17:01 Bericht 

AT= ArrestatieTeam.
Offline Matthijs
Master
zo 09 apr 2006, 17:22 Bericht 

NuKuBu = nutteloze kutburger
Offline Ivo
FS Getrouwd²
zo 09 apr 2006, 19:40 Bericht 
Fastmatti schreef:
Bello = Belltronics 975r toch?

Dit is Bello...

Afbeelding

edit

Die hond wordt nog eens serieus bekend hier in nederland...
Offline dexter79
Master
ma 04 sep 2006, 14:23 Bericht 
En we hebben een nieuw woord dat de laatste tijd steeds vaker gebruikt wordt:
Citaat:
Polderen (ook gebruikt als gepolder): Een probleem aanpakken door er eerst eindeloos over te vergaderen en daarbij alle partijen te betrekken die ook maar in de verste verte menen inspraak te hebben, om vervolgens, na veel uitstel, een oplossing aan te dragen waar eigenlijk geen enkele betrokkene bij gebaat is. Afgeleid van het woord 'poldermodel'.
Offline Bussloo
Master
wo 18 okt 2006, 12:58 Bericht 
Net gehoord: Een Lingodebat. Of is het nu Lingo debat?
(Kamer-)debat over een onbenullig iets. Bijvoorbeeld een TV-spelletje.
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 18 okt 2006, 13:28 Bericht 
Dat heeft niets met FS te maken......
Offline Bussloo
Master
wo 18 okt 2006, 13:53 Bericht 
Daar denk ik toch anders over. Zo gauw er in de media een bericht verschijnt over burgers die op 1 of andere manier onder een onzinboete uit kunnen komen, wordt de minister of de wethouder ook gelijk op het matje geroepen en volgt een Lingodebat over hoe dit in vredesnaam mogelijk is.
Offline NoBody
Respect
di 05 dec 2006, 4:32 Bericht 
Ik mis hier 'POI', die volgens mij met name in de RD(D)-fora gebruikt wordt...

Gelukkig bewijzen Google alsook Wikipedia regelmatig goede vrinden te zijn, zo ook nu;

Citaat:
Een Point of interest (afgekort: POI), ook wel 'nuttige plaats' genoemd, stelt een bepaalde locatie in navigatiesoftware voor, bijvoorbeeld een tankstation, hotel of restaurant.

Points of interest worden gebruikt in een navigatiesysteem om een locatie met een bepaalde functie op te slaan. Bij geavanceerde navigatiesystemen is het mogelijk een telefoonverbinding op te zetten met een dergelijke locatie om bijvoorbeeld een afspraak te maken.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Point_of_interest

Dan mis ik alleen 'SA' nog, die vermoedelijk ook voornamelijk in de RD(D)-fora gebruikt wordt. Probeer daar maar eens op te Googlen :P
Offline Chris69
Master
do 05 apr 2007, 23:37 Bericht 
Matthijs schreef:

Vukumi= vuile k*t militair :x
KMar= Koninklijke Marechaussee
KM= Koninklijke Marine
M= Mulder (zie ook WAHV)
T= Transactie(voorstel)
PV= Proces Verbaal (weet niet of tie al genoemd is, geen zin om te kijken...)
WAHV= Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften
Offline A4
Master
vr 06 apr 2007, 9:34 Bericht 
En... Ik heb hem zelf al eens naar m'n hoofd geslingerd gekregen in het techniek gedeelte:
RTFM: Read The Fucking Manual :lol:
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
vr 06 apr 2007, 9:50 Bericht 
Chris69 schreef:
Matthijs schreef:

Vukumi= vuile k*t militair :x
KMar= Koninklijke Marechaussee
KM= Koninklijke Marine
M= Mulder (zie ook WAHV)
T= Transactie(voorstel)

PV= Proces Verbaal (weet niet of tie al genoemd is, geen zin om te kijken...)
WAHV= Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften

Ik Mis;

S=Strafrechtboete (Niet onherroepelijk of Onherroepelijk)

Voor wie hem nog nooit gehad heeft, houwezo.......... (f)
Offline Eemsboy
Respect
vr 06 apr 2007, 11:17 Bericht 
Ik vind ANUS erg treffend maar pleit voor KK ( kuttekop / krullekop )
:thumb:

wat de afk. ook wordt het blijft een l*l.
Offline ArjenM
Respect
vr 06 apr 2007, 12:03 Bericht 
Ik lees regelmatig dat je gehorkt kunt worden ofzo.

Neem aan dat dat ook nog iets betekend?! :)
Online Freddy
Master
zo 13 mei 2007, 22:50 Bericht 
agenten kunnen buiten hun diensttijd de "Horkenlijn" bellen als ze iets zien waarvan zij vinden dat het niet mag.
Jij krijgt dan een boete en bent dus gehorkt.
Offline regiorunner
Master
zo 13 mei 2007, 22:58 Bericht 
Heee, ouwe topics :D Maareh ik mis de WOB 8)
Offline NoBody
Respect
zo 13 mei 2007, 23:40 Bericht 
WOB = Wet Openbaarheid van Bestuur, zie ook Toepassing Wet Openbaarheid van Bestuur bij bezwaar. :)
Offline pml
Master
ma 14 mei 2007, 8:31 Bericht 
Heb ik er overheen gelezen of mis ik Traject Controle (TC)?
Offline mistery
Master
di 11 sep 2007, 14:48 Bericht 
Ik mag geen topic meer omhoog schuppen :D

hoor de ik :P
Offline mistery
Master
di 11 sep 2007, 15:09 Bericht 
En staat eigenlijk vrij veel goeie tussen (f)
 [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende