Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
Offline trucker95
Nieuwkomer
vr 17 jun 2011, 17:26 Bericht 

Hallo ben nieuw hier op de site.
Allereerst fantastische site en complimenten aan de
oprichter(s). Ik heb er al veel aan gehad sinds dat ik bezwaar ben gaan maken tegen verkeersboetes. Tot 2 keer toe hebben ze mijn boete kwijtgescholden. Heb nu na lange tijd weer eens een bekeuring gekregen voor 12 km te hard waar ik 50 mocht. 54 euro voor het 0,001 mm mijn gasklep verder open te trekken!!! Je zou haast zeggen dat ik miljoenen liters olie in de oceaan heb gedumpt. Maar de BP heeft nog zat geld en ik niet. Maar ja, Ik wilde dit keer weer bezwaar maken, maar kwam erachter dat jullie briefgenerator niet werkt bij mij. Ik krijg namelijk een error. Nou ja, dan maar zelf de brief aanpassen. dit wilde ik even kwijt.

m.v.g Jeroen
Offline VRFS
Laat zich horen
vr 17 jun 2011, 20:47 Bericht 
Vertel anders even wat voor error, maak een screenshot... Misschien wel zo handig?
Offline Barbertje
FS Juridisch
vr 17 jun 2011, 20:54 Bericht 
De briefgenerator is verouderd.
Dit komt omdat er een veel sterkere mogelijkheid is om een bezwaar te maken.
We doen dit door gebruik te maken van hulprecht. Dit is de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).
Een uiterst effectief middel om bezwaar te maken.

Lees je al vast maar in:
http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... enplan.htm

Met de inwerking treding van de Wet Dwangsom, pakken we de zaken iets anders aan:
Lees meer hierover:
wob-helpdesk-f39/wob-aanpassingen-wet-dwangsom-in-werking-getreden-t56241.html

Je spitst nu je Wob verzoek:
1 naar de CVOM voor:
Zaakoverzicht en indien van toepassing de foto.
Noem dit verzoek: Bezwaarschrift in 1e instantie.

2 naar de betrokken politieorganisatie voor:
Al het andere en indien van toepassing ook de foto.
Noem dit verzoek: Verzoekschrift.
De laatste alinea laat je hier vervallen.

Zo zijn het 2 bestuursorganen die je wobt, dus 2 maal kans om een dwangsom te kunnen innen :wink:

De termijnen zijn nu 4 weken.
Dus na 4 weken geen beslissing op het Wob verzoek dan ga je het dwangsom-traject in.

Stap 2 het Aanvullend inhoudelijk bezwaarschrift moet gestuurd worden voor het einde van de bezwaartermijn die op de beschikking staat. Ook als je nog geen documenten hebt ontvangen.
Stap 2 heeft in zich wederom een Wob verzoek voor de documenten die je nog niet van het OM of de politie hebt ontvangen. Hier is de OvJ weer in zijn geheel verantwoordelijk voor de Wob.

Voor verdere vragen maak je en topic aan bij het forum "Juridisch" en daar de Wob helpdesk.
Offline trucker95
Nieuwkomer
vr 17 jun 2011, 22:21 Bericht 

sorry, maar zoveel werk wilde ik er ook weer niet van maken. hrt is alleen maar om ze aan het werk te zetten.

gr jeroen
Offline lobotm
Master
vr 17 jun 2011, 22:34 Bericht 
tja wil je gebruik maken van je lot van 1260 euro of niet ?
Offline Barbertje
FS Juridisch
vr 17 jun 2011, 23:25 Bericht 
:nono:
Wob etiquette (!)
Offline lobotm
Master
za 18 jun 2011, 12:41 Bericht 
;) je hebt gelijk barbertje maar als je de procedure netjes volgt zou het daar op uit kunnen komen ..
Offline trucker95
Nieuwkomer
di 21 jun 2011, 14:37 Bericht 

misschien dat ik het toch ga proberen, maar hoe zit het dan met die griffiekosten van 143 euro. en zitten er verder geen kosten aan al die info en stukken opvragen?
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
di 21 jun 2011, 14:57 Bericht 
Ik zal dat ding vanavond eens even off-line halen. :nah:
Offline Barbertje
FS Juridisch
di 21 jun 2011, 15:30 Bericht 
trucker95 schreef:
misschien dat ik het toch ga proberen, maar hoe zit het dan met die griffiekosten van 143 euro. en zitten er verder geen kosten aan al die info en stukken opvragen?

Er zijn géén kosten verbonden aan het opvragen van documenten onder een Wob verzoek, tenzij het er veel zijn. Bij onze Wob verzoeken gaat het maar om een gering aantal documenten.
Bij een gemeente kan dit anders zijn. Gemeenten mogen (nog) leges heffen bij een Wob verzoek.
In de voorgestelde wijzigingen van de Wob zullen ook gemeenten dit niet meer mogen.

De kantonrechter is geheel gratis.

Bij de bestuursrechter zijn griffierechten verschuldigd, thans 150 euro.
Dat is alleen van toepassing als je wilt gaan procederen over de Wob of over de Wet dwangsom.
Is dus niet van toepassing bij een gewoon Wob verzoek.
Offline Furr
Master
di 21 jun 2011, 18:35 Bericht 
Tukker_Pat schreef:
Ik zal dat ding vanavond eens even off-line halen

Yes, eindelijk :) :thumb:
Offline Vjenne
Master
wo 22 jun 2011, 12:53 Bericht 
Tukker_Pat schreef:
Ik zal dat ding vanavond eens even off-line halen. :nah:

Ah, dit verklaart waarom FS de hele ochtend dood was :kniktja:
Offline trucker95
Nieuwkomer
wo 22 jun 2011, 17:22 Bericht 

hey bedankt voor jullie info. als ik tijd heb ga ik er ff werk van maken. en als ik dan toch moet betalen dan boek ik ook gewoon elke keer een paar euro over zodat cjib er helemaal gek van wordt en misschien ook wel het bedrag terugstort.

Gr Jeroen
 [ 13 berichten ]