Pagina 2 van 2  [ 89 berichten ]
Offline Dave
FS Webmaster
ma 05 dec 2011, 19:56 Bericht 
snovvdog schreef:
Mja, blijft een hinderlijke bug vind ik.

Het is geen bug.

Dat IE9 en Chrome weer lopen te klootviolen door iets anders te gaan verzinnen om berichten weer te geven, dat is inderdaad een bug ja.

snovvdog schreef:
waarom zou je zo precies moeten zijn als je gewoon heel de post wilt quoten ?

Omdat dit nou juist zo bedacht is om het 'complete bericht quoten' tegen te gaan.

Voorheen waren er hele volksstammen die elkaar constant achter elkaar compleet zaten na te praten. Sterker nog, met quote in quote in quote in quo... ook nog eens.

Waarom zou je elkaar compleet gaan herhalen achter elkaar? Hele conversaties zelfs. We zijn toch geen verzameling achterlijken of wat? (Uitzonderingen daargelaten).
Offline egeltjes
Master
ma 05 dec 2011, 20:35 Bericht 
Furr schreef:
Nu wel, maar als ik er nog 1 wil doen niet.

Dan heb je zeker al op [Plaats_Bericht] geklikt.
Schijnt dat dat expres zo gemaakt is.

Maar na een duw op <F5> werkt het weer. Moet je de quoot wel weer uit het invulvak knippen en in je vorige bericht (na [Wijzig] geklikt te hebben) erin plakken. Veel werk, maar het zij zo.
Offline Vroeg op
Master
ma 05 dec 2011, 20:41 Bericht 
Dave schreef:
Sterker nog, met quote in quote in quote in quo... ook nog eens.

Ik kan me nog wel een topic herrinderen :lol: :lol: :lol:
Dave schreef:
Omdat dit nou juist zo bedacht is om het 'complete bericht quoten' tegen te gaan.

Dat is ruk. Ik zoit ook nog wel eens op andere fora waar je niet anders kan. Dan moet je hele lappen text wissen. :fp: :duh:
Offline snovvdog
Master
di 06 dec 2011, 1:31 Bericht 
Dave schreef:
Het is geen bug.

Oke, leuk :fp: .

Dave schreef:
Dat IE9 en Chrome weer lopen te klootviolen door iets anders te gaan verzinnen om berichten weer te geven, dat is inderdaad een bug ja.

De meerderheid van de browsers dus, ie+chrome = 55% van de browsers...

Dave schreef:

Dat is juist wat ik wil... Zonder rompslomp een hele post quoten.

Dave schreef:
Sterker nog, met quote in quote in quote in quo... ook nog eens.

Dan zet je dat uit, dattie automtisch, als je heel een bericht quote, niet de quotes van dat bericht overneemt... Zoals bij elk ander forum (vBulletin®)
Dave schreef:
Waarom zou je elkaar compleet gaan herhalen achter elkaar?

Zodat mensen weten op wie/wat je reageert zonder heel de thread te hoeven lezen.

Je zorgt er nou voor dat als ik dit selecteer, heel de post, ik de foutmelding krijg:
Afbeelding

Maar heel de post behalve dat laatste witte stukkie op het eind rechts onder werkt wel, dan quote ik heel de post, inclusief quote in quote:
Afbeelding

In mijn ogen een bug en anders heel omslachtige/irritante manier om quoten tegen te werken, ipv een snelle selectie box te slepen moet ik nu de selectie heel precies na de laatste letter/punt/character eindigen.

Slechts mijn mening.
Offline basgitaar
Master
di 06 dec 2011, 1:56 Bericht 
snovvdog schreef:
Zodat mensen weten op wie/wat je reageert zonder heel de thread te hoeven lezen.

Daarvoor hebben we het linkje in de kop van de quote. Wil je de context weten, klik op de link en lees. Complete teksten opnieuw posten is onzin.

snovvdog schreef:
In mijn ogen een bug en anders heel omslachtige/irritante manier om quoten tegen te werken, ipv een snelle selectie box te slepen moet ik nu de selectie heel precies na de laatste letter/punt/character eindigen.

Selekteer dan alleen de zin of zinsnede waar je op reageert.

Misschien kan Dave het wel zo maken dat als er niets geselecteerd is en er op quote wordt geklikt, dat dan het quote kadertje achterwege blijft, en er alleen bijvoorbeeld komt te staan "@Dave:" en dat je daarop kan klikken naar het bericht waarop gereageerd wordt.
Offline Dave
FS Webmaster
di 06 dec 2011, 2:36 Bericht 
snovvdog schreef:

Meen je dat nou? Niet om het een of ander maar ik heb dit forum tien jaar geleden zelf geïnstalleerd hoor, ik weet wel een beetje hoe het werkt inmiddels. En dat,

snovvdog schreef:
Dat is juist wat ik wil... Zonder rompslomp een hele post quoten.

doen we dus niet meer. Punt.

snovvdog schreef:
Je zorgt er nou voor dat als ik dit selecteer, heel de post, ik de foutmelding krijg:

Ja fijn, ik hoorde het gisteren voor het eerst. Ik gebruik Chrome nooit en dat gaat ook niet gebeuren, als je een direct toepasbare oplossing hebt dan hoor ik dat graag en anders moet je gewoon even wachten. Heel simpel.

basgitaar schreef:
Misschien kan Dave het wel zo maken

Willen en kunnen zijn twee verschillende zaken. Quoten blijft gewoon zo, alleen dat Chrome ineens niet bestaande zaken mee pakt zal ik eens onder de loep nemen. Ik wil de werking overal hetzelfde hebben en dat is een jaar of drie zo geweest, weet ik veel dat het ineens weer anders is :-?

Test je dat niet dagelijks dan? Nee sorry, geen interesse in. :nothanks: .. Jullie moeten ook wat te zeiken blijven houden. 8)
Offline snovvdog
Master
di 06 dec 2011, 6:13 Bericht 
Dave schreef:
doen we dus niet meer. Punt.

:/
:D

Dus volgende keer krijg ik een ban als ik heel een post quote ? :[
Dave schreef:
Ja fijn, ik hoorde het gisteren voor het eerst. Ik gebruik Chrome nooit en dat gaat ook niet gebeuren, als je een direct toepasbare oplossing hebt dan hoor ik dat graag en anders moet je gewoon even wachten. Heel simpel.

Oplossing is gewoon niet het witte vlak meeselecteren wat na de laatste string staat. Dan werkt quote zoals het hoort.

Chrome vind ik persoonlijk het fijnst werken, geen gezeik om beveiligingszooi als ik iets wil downloaden of naar bepaalde sites ga, het snelst van allemaal, een heel slim systeem met de zoekbalk ( ik typ zelden heel een link, ik typ de 1e 2 letters en ram op enter en ik ga al waar ik heen wil). Enige nadeel aan Chrome die ik kan zien is privacy, en misschien de potentieel kleinere library voor invoegtoepassingen.

Ik heb JAREN IE7(en IE8) + IE7 PRO, Chrome, en Firefox naast elkaar gebruikt, pas sinds IE9 heb ik IE compleet achterwege gelaten.
Ik gebruik primair Chrome, en secundair ( voor bepaalde sites) Firefox, Chrome blijf ik de beste vinden. De snelheid is gewoon het belangrijkste, het niet hoeven uittypen van dingen ook.

Het is jouw forum dus jij bent de baas en mja daar zal ik het mee moeten doen :P , maar mijn mening veranderd niet, vind het apart dat quoten van hele posts ( quotes in quotes snap ik heel goed, dat is ook hidnerlijk!) verboden zou moeten zijn maar goed het is niet mijn forum :p.
Offline basgitaar
Master
di 06 dec 2011, 11:25 Bericht 
Op mijn Android tablet (Acer A500) blijkt het quoten niet te werken. Maar dat zal wel weer een heel andere tak van sport zijn.

Er komt wel een [quote= tag set met de link naar de aangehaalde post. Maar de geselekteerde tekst komt er niet in, die moet ik zelf even plakken.
Offline viffer
Master
di 06 dec 2011, 11:36 Bericht 

Dat heb ik ook op mijn Samsung tablet
Offline Dave
FS Webmaster
di 06 dec 2011, 12:41 Bericht 
Teveel spullen, dat is wat men tegenwoordig heeft. :devil:
Offline Scaniafan
Master
di 06 dec 2011, 13:06 Bericht 
Goed, beetje on-topic weer:

Bij IE9 blijft ie zagen dat het niet kan... Je moet "citeer" van het juiste bericht aanklikken... als ik begin tot eind selecteer...

Bij FF thuis werkt het wel goed volgens mij, maar op m'n werklaptop mag ik alleen IE hebben :[
Offline Morbid Angel
Master
di 06 dec 2011, 13:20 Bericht 
Scaniafan schreef:
maar op m'n werklaptop mag ik alleen IE hebben :[

Portable versie pakken ;-)
Offline Scaniafan
Master
di 06 dec 2011, 13:21 Bericht 
Morbid Angel schreef:
Portable versie pakken

[off topic]

Vertelvertel

[/off topic]
Offline Morbid Angel
Master
di 06 dec 2011, 13:32 Bericht 
http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable
Geen adminrechten nodig, geen installatie nodig. Draait direct. Soms moet je wel ff de juiste proxy opgeven.
Offline Scaniafan
Master
di 06 dec 2011, 14:02 Bericht 
Sounds good. Heb wel admin rechten, maar er draait zo'n irritante software scanner die direct merkt als je dingen als FF, Chrome, iTunes etc. op je laptop hebt staan.

Krijg je een telefoontje van IT..."we gaan dat nu verwijderen" :duh:
Offline plop
Master
di 06 dec 2011, 17:51 Bericht 
Scaniafan schreef:
Sounds good. Heb wel admin rechten, maar er draait zo'n irritante software scanner die direct merkt als je dingen als FF, Chrome, iTunes etc. op je laptop hebt staan.

Krijg je een telefoontje van IT..."we gaan dat nu verwijderen"

damn small linux (of een andere kleine linux distributie) of windows PE op een usb stickie, boot je laptop dan van usb en je loopt om de hele IT afdeling heen.
zo deed ik het ook op me vorige werk, daar liep alles via een beveiligde proxy die je niet uit kon zetten, maar booten via stick liep hij zo door naar buiten. 8)
Offline Dave
FS Webmaster
do 08 dec 2011, 12:26 Bericht 
Goed, voor Chrome ben ik hardhandig te werk gegaan... Heeft ook zn voordelen voor Firefox zag ik.

In Firefox is het nu bijna onmogelijk om het verkeerde te selecteren, omdat ik bijna alles uitgezet heb (alleen naam/status niet)
Chrome werkt ook iets anders nu maar ik moet zeggen nog steeds niet helemaal zoals ik het wens te zien. Doch beter naar mijn gevoel.
IE9 nog niet getest
IE8 doet er niets mee. Blijft gewoon dom doen zoals altijd maar het lijkt niet hinderlijk.
Opera, tsja... 0,6% gebruikt het en ik snap wel waarom. :roll:
Offline basgitaar
Master
do 08 dec 2011, 12:33 Bericht 
hmm, wat snap je wel? Waarom ze dat doen, of waarom dat er zo weinig zijn?
Offline Dave
FS Webmaster
do 08 dec 2011, 12:50 Bericht 
Waarom het er zo weinig zijn. Werking is niet echt om over naar huis te schrijven vind ik.

Hoe dan ook, zelf weten :wink:

Ik kijk er wel met een schuin oog naar, dat wel. Gevoelig browsertje.
Offline egeltjes
Master
do 08 dec 2011, 18:01 Bericht 
Waarom kan ik de datum niet meer selecteren ???
Offline Dave
FS Webmaster
do 08 dec 2011, 18:44 Bericht 
post2637017.html#p2637017
Offline egeltjes
Master
do 08 dec 2011, 19:22 Bericht 
Als ik je naam (en status) ga selecteren en daarna op ["] (quoot) klik, krijg ik toch dat venster van {Quoot van juiste bericht klikken}. Dus of DAT handig is ...

Maar nu moet ik wel datums gaan overtikken (voor die enkele keren dat het nodig is). :( :(

Ik weet het, ik ben hier maar te gast ... en als het niet bevalt kan ik aufraussen ... :zucht:
Online Maserati Teun
FS medewerker
do 08 dec 2011, 19:51 Bericht 
Dave schreef:
Goed, voor Chrome ben ik hardhandig te werk gegaan... Heeft ook zn voordelen voor Firefox zag ik.

Waarom worden smiley's in Chrome niet meegenomen als je Copy Paste?
Offline Dave
FS Webmaster
do 08 dec 2011, 20:07 Bericht 
Omdat Chrome dat niet ondersteunt?

egeltjes schreef:
Maar nu moet ik wel datums gaan overtikken (voor die enkele keren dat het nodig is). :( :(

Waarom?

egeltjes schreef:
Als ik je naam (en status) ga selecteren en daarna op ["] (quoot) klik, krijg ik toch dat venster van {Quoot van juiste bericht klikken}. Dus of DAT handig is ...

Waarom zou je dat doen? Je behoort de tekst te selecteren niet de naam.

egeltjes schreef:
Ik weet het, ik ben hier maar te gast ... en als het niet bevalt kan ik aufraussen ... :zucht:

Nouja ik begrijp je punt niet.
Offline egeltjes
Master
vr 09 dec 2011, 20:27 Bericht 
Dave schreef:
egeltjes schreef: Maar nu moet ik wel datums gaan overtikken (voor die enkele keren dat het nodig is). :( :(

Waarom?

Bijvoorbeeld om kladblok-lijstjes te maken (bijv. over bepaalde forum-"incidentjes" - en ja, ik heb hier 1 lijstje) ... :duh: :duh:

Niet alles is quoot-rijp, maar wel handig als bijvoorbeeld troef-kaart achter het scherm.

Dave schreef:
Waarom zou je dat doen? Je behoort de tekst te selecteren niet de naam.

Dit deel was een uitprobeersel, qua quooten (uitproberen wat jij nu bedoelde).

Maar ook de naam is handig om te selecteren voor kladblok-lijstjes.

De status vind ik persoonlijk weer niet boeien om te (kunnen) selecteren.

Dave schreef:
Nouja ik begrijp je punt niet.

Bij die, probeerde ik het "Je bent te gast" argument alvast voor te wezen. 8) 8)
Offline Dave
FS Webmaster
vr 09 dec 2011, 21:42 Bericht 
Kladblok lijstjes, incidentjes, troefkaart achter het scherm.

*krabbelt op het hoofd*

Waar je al niet mee bezig kan zijn. :roll: .. Doe ik niet eens :fp:
Offline egeltjes
Master
vr 09 dec 2011, 22:47 Bericht 
Je vroeg om argumenten. :kniktja:
Offline Vroeg op
Master
vr 09 dec 2011, 22:49 Bericht 
Dan kan ie je met ouwe koeien om de oren slaan :lol:
Offline Dave
FS Webmaster
vr 09 dec 2011, 22:50 Bericht 
Mjaaaa... Ze zijn niet zo sterk.

Waar het mij om gaat is dat je niet onbedoeld andere cellen meeselecteert waardoor die foutmelding optreed.

Maar wellicht ligt die datumnotatie te ver buiten bereik voor de gemiddelde noob om het verkeerd te doen en kan ik die wel selecteerbaar laten. Ik slaap er nog even over.
Offline egeltjes
Master
vr 09 dec 2011, 22:59 Bericht 
Dave schreef:
Waar het mij om gaat is dat je niet onbedoeld andere cellen meeselecteert waardoor die foutmelding optreed.

En ik heb geen idee hoe de forum-berichten opgebouwd zijn (qua html dan).

Wil ik me ook niet in verdiepen ... eigenlijk. Want daar ben jij al voor (positief bedoeld).
Offline snovvdog
Master
zo 11 dec 2011, 17:44 Bericht 
Nog een klein bugje die me opviel :P .
Zie waar het knoppie forum staat.

Afbeelding

Verder niet echt een probleem, beperkt het gebruik niet.

Gebeurt ook in Landscape modus :).
Offline Dave
FS Webmaster
zo 11 dec 2011, 17:49 Bericht 
Ja ik weet het maar ik heb er geen oplossing voor. Het is ook niet echt een bug, gewoon te weinig ruimte.

Menu inkorten was het eerste wat ik dacht maar dan moet ik het specifieker voor mobiel gaan schrijven want in het algemeen het menu nog korter, mnee. Kan wel maar.. Mnee.

Dus er is wel een oplossing eigenlijk. Mobiele telefoon detectie. Maar nog geen zin aan gehad, dat is het :x
Offline Vroeg op
Master
zo 11 dec 2011, 17:56 Bericht 
Bij de BB staat "Juridisch" er ook nog onder.
Steker nog. Als je het forum opent is het een grote bende.
Offline snovvdog
Master
zo 11 dec 2011, 18:22 Bericht 
Dave schreef:
Ja ik weet het maar ik heb er geen oplossing voor. Het is ook niet echt een bug, gewoon te weinig ruimte.

Ook in landschap modus, gebeurt het...

Je hoeft niks te veranderen hoor, voor mij iig. niet, site is goed bruikbaar.

Dave schreef:
Mobiele telefoon detectie. Maar nog geen zin aan gehad, dat is het

Ugh, ik HAAT mobiele sites, als je er ooit zin in krijgt kan je het dan alsjeblieft zo doen dat hij bv. dmv. cookies opslaat dat je absoluut geen mobiele *** versies krijgt na 1x zeggen. Gewoon lekker de desktop site, ook op de tel.
Offline Dave
FS Webmaster
zo 11 dec 2011, 22:32 Bericht 
Vroeg op schreef:
Bij de BB staat "Juridisch" er ook nog onder.
Steker nog. Als je het forum opent is het een grote bende.

Ohja, BlackBerry, dat bestaat ook nog :lol: :x
snovvdog schreef:
Ugh, ik HAAT mobiele sites, als

Ehhh ik dacht gewoon de reportage en nieuws knop weglaten? Dat is toch niet zo'n heftige ingreep?
Offline Vroeg op
Master
zo 11 dec 2011, 22:38 Bericht 
Dave schreef:
Ohja, BlackBerry, dat bestaat ook nog :lol: :x

Ellende. :fp:
Offline Dave
FS Webmaster
zo 11 dec 2011, 23:56 Bericht 
Zelfs in Opera 10 Mobile ziet het er nog goed uit ... Nou, en dat was in mn jeugd jongeh.

Ik heb geen BlackBerry emulator (wil ik ook niet). Check het wel weer een keer bij een of ander chickie (die hebben die rommel voornamelijk).
Dave schreef:
Dat is toch niet zo'n heftige ingreep?

Ik vraag wel maar dat is ook alleen maar voor de vorm natuurlijk :x 8)
Offline Dave
FS Webmaster
ma 12 dec 2011, 0:37 Bericht 
Maargoed om even op het originele topic door te gaan. (Laatste tijd is het geloof ik gebruikelijk om een willekeurig feedback topic te gebruiken om allerlei hande dingen in te zetten).

Chrome moet weer functioneren.
IE9 niet, nouja een regel... Meer dan een regel is error.

Nou is dat wel te omzeilen door op het gescheurde blaadje achter de url te klikken (zogenaamde compatibiliteitsmodus :fp: )
Maar, dat is niet de echte oplossing natuurlijk. :roll:
Offline basgitaar
Master
ma 12 dec 2011, 2:49 Bericht 
Dave schreef:
compatibiliteitsmodus :fp:

IE9 werkt standaard in een incompatibiliteitsmodus? :huh:
 [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2