Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
Offline NooitTeSnel
Master
za 08 okt 2011, 23:45 Bericht 
Als ik op dat "er zijn ongelezen berichten" icon voor een topic klik in de lijst van actieve onderwerpen dan geeft de server een 301 redirect (moved permanently) terwijl dat een 302 (moved temporarily) zou moeten zijn. Want nu denkt chrome dat die "unread" link dus voor altijd naar één specifieke post gelinked moet worden (dat zegt de server namelijk, permanently). Daardoor wordt de volgende keer dat ik er op klik die hele URL niet opgehaald, maar gaat Chrome gewoon direct naar de post die de vorige keer nieuw was.

Volgens mij een vrij simpele change om er even een 302 van te maken? :)
Offline NooitTeSnel
Master
za 08 okt 2011, 23:50 Bericht 
Voorbeeldje:
Code:
> GET /phpBB/viewtopic.php?f=9&t=69816&view=unread HTTP/1.1
> User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/535.1 (KHTML, like Gecko) Chrome/14.0.835.186 Safari/535.1
> Host: www.flitsservice.nl
> Accept: */*
> Cookie: phpbb3_nmoom_u=[censuur]; phpbb3_nmoom_k=[censuur]; phpbb3_nmoom_sid=[censuur]
>
< HTTP/1.1 301 Moved Permanently
< Date: Sat, 08 Oct 2011 22:47:14 GMT
< Server: Apache
< Location: http://www.flitsservice.nl/phpBB/media/einde-provincie-noord-holland-t69816-50.html#p2571256
< Content-Length: 0
< Connection: close
< Content-Type: text/html; charset=UTF-8

Hij redirect nu toevallig naar deze post omdat dat de enige is die ik volgens het forum nog niet gezien heb. Maar Chrome onthoudt vanaf dat moment dus dat "/phpBB/viewtopic.php?f=9&t=69816&view=unread" eigenlijk "/phpBB/media/einde-provincie-noord-holland-t69816-50.html#p2571256" is en elke keer dat ik vanaf dat moment op de "Bekijk eerste ongelezen bericht" link klik kom ik dus weer bij die zelfde post 2571256 uit.
Offline Dave
FS Webmaster
zo 09 okt 2011, 0:13 Bericht 
Mja.. Het probleem is dat ik net een andere server verhuizing achter de rug heb die ik wel voor de volle 100% gecoördineerd heb en aan het bier zit :x O:)
Offline NooitTeSnel
Master
zo 09 okt 2011, 0:25 Bericht 
Neem je tijd, volgens mij is het geen nieuw probleem :)
Offline NooitTeSnel
Master
di 11 okt 2011, 23:24 Bericht 
De ipad browser (safari maar dan anders?) heeft er trouwens ook last van, dat eeuwig vasthouden van een 301.
Offline Dave
FS Webmaster
di 11 okt 2011, 23:36 Bericht 
Hmm nee, het lijkt me geen goed idee om daar een 302 van te maken. Google gaat dat niet leuk vinden.

Het hoort gewoon een 301 te zijn, dat die browsers daar verkeerde dingen mee doen is dan weer een ander verhaal :/
Offline NooitTeSnel
Master
di 11 okt 2011, 23:40 Bericht 
Google heeft die link niet, die link is alleen voor ingelogde gebruikers.

En het moet zeker geen 301 zijn, want het is een dynamische link... Dus de gegeven verwijzing is tijdelijk (daar is de 302 voor) en zal in de toekomst veranderen (doordat je de post gelezen hebt en er daarna een nieuwe ongelezen post komt).

Een 301 is volgens de specs permanent, dus dat Chrome en Safari die daarna niet opnieuw ophalen is helemaal correct.
Offline NooitTeSnel
Master
wo 02 nov 2011, 12:34 Bericht 
Spot ik hier nu de eerste poging om de unread-link te fixen?

Afbeelding
Offline Dave
FS Webmaster
wo 02 nov 2011, 12:35 Bericht 
:D :x

Helaas doet het niet wat ik verwacht.
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 02 nov 2011, 12:36 Bericht 
En je dacht ik vestig tegelijkertijd de aandacht van Dave even op een "subtiele" manier op die post? O:)
Offline NooitTeSnel
Master
wo 02 nov 2011, 12:45 Bericht 
Dave schreef:
Helaas doet het niet wat ik verwacht.

Niet om je teleur te stellen, maar ehm... de oplossing die ik denk dat je in gedachten hebt zou niet werken om 301 caching op te lossen, omdat je linked naar: pagina1#unread (dat schuift prima mee met nieuwe unread posts, allemaal goed), totdat het pagina2#unread moet worden en dan kom je met de link uit de cache dus bovenaan pagina1 uit.

Sandeman schreef:
En je dacht ik vestig tegelijkertijd de aandacht van Dave even op een "subtiele" manier op die post?

:kniktja: O:)
Offline Dave
FS Webmaster
wo 02 nov 2011, 14:07 Bericht 
Ik was ook helemaal niet met 301 bezig maar met de verkeerde positionering van 90px.

Ik denk dat jullie niet helemaal doorhebben waar problemen nu exact door komen :wink:
Offline egeltjes
Master
wo 02 nov 2011, 18:48 Bericht 
Dave schreef:
Ik denk dat jullie niet helemaal doorhebben waar problemen nu exact door komen :wink:

Maar daar ben jij weer voor. :kniktja: :kniktja:
 [ 13 berichten ]