Pagina 1 van 10  [ 452 berichten ]
Offline Harold
FS Meldingen
ma 04 jul 2005, 23:00 Bericht 
Het lijkt me denk ik wel een goed idee om een topic te starten voor iedereen die vragen heeft over een flits melding die hij/zij heeft doorgegeven.

Maar die niet op de site vermeld is, of anders op de site vermeld is dan doorgegeven.

Zo kunnen de mensen van Flitsservice die de meldingen verwerken eventueel ook een motivatie/toelichting geven op de vraag.

Als je je melding direct on-line wil toelichten kun je dat natuurlijk ook direct doen via de Quick-chat.
Offline tha steef
Master
di 05 jul 2005, 8:09 Bericht 
lijkt me niet verkeerd
Offline garco
Master
di 05 jul 2005, 8:13 Bericht 
Ja, ik heb wel een vraagje over vanochtend.. :wink:

Ik heb de controle gemeld op de A28 (155.1) zo rond kwart voor 8 denk ik. Ik was om 8.00 op mijn werk en kijk gelijk even of hij erbij staat.
Hij staat erbij, maar met als tijd 8.15? Hoe kan dat nu?

En mijn naam stond er ook niet bij....maar dat is niet zo erg... :wink:
Offline Ivo
FS Getrouwd²
di 05 jul 2005, 8:17 Bericht 
Lijkt erop dat m'n sms van net ook niet aan is gekomen.

Collega belde me wakker over de A28

stond btw in beide richtingen
Offline BB
Master
di 05 jul 2005, 8:46 Bericht 
Het valt me op dat SMSjes tegenwoordig vaker niet aankomen. Zo heb ik vorige week een SMS gestuurd en via de QC gevraagd waarom ie niet verwerkt was... Niet aangekomen kreeg ik te horen. Ik nog een keer gestuurd, maar weer niks. Wel jammer, want dat kan een boel boetes schelen voor de medemens
Offline C5_HDi
Master
di 05 jul 2005, 8:47 Bericht 
Ik heb een heel andere vraag, die meer met 'beleid' van doen heeft. Gistermiddag reed ik om circa 16:45h de Moerdijkbrug over en zag de inmiddels fameuze (beruchte?) controle bij hmp 44.2. Ik heb deze niet gemeld, aangezien deze al in de lijst stond. Een ander heeft die kennelijk wel (weer) gemeld, want vervolgens stonden er twee meldingen in de lijst. Wat is nu wijsheid: toch melden, ook al staat de controle al (meerdere uren) in de lijst, of niet?
Offline Martijn
FS Webmaster
di 05 jul 2005, 9:06 Bericht 
Ik denk dat er wat in de software niet goed zat. Heb een en ander aangepast.

Over wel of niet melden: Dat hoeft niet echt, als die al in de lijst staat.
Offline Ford Focus
Master
di 05 jul 2005, 9:19 Bericht 
Hoe is de regel als er twee kanten op wordt gecontroleerd?

Gisteravond op de Cartesiusweg in Utrecht stonden ze beide aan beide kanten met een autootje. Die heb ik als twee meldingen doorgegeven. Eentje is er echter niet geplaatst. Moet ik het in het vervolg anders doen?
Offline Martijn
FS Webmaster
di 05 jul 2005, 9:25 Bericht 
Gewoon meteen in beide richtingen doen. En anders op de Quick chat vragen of er onduidelijkheid was.
Offline flitsreport
Pro
di 05 jul 2005, 9:29 Bericht 

Twee collega's zagen een statief opgebouwd worden, controle was tevens door politie aangekondigd. Deze melding van mij is niet aangekomen.
Rond 08:45u verstuurd:

radar li heerlen n281 statief thv afslag simpelveld

Deze staat er wel op:

08:29:10 - radar li a76 heerlen ri antwerpen thv hmp 4.5 bij afslag geleen/beek (codered)

Maar dit lijkt me niet dezelfde...

Ik stuur ze gewoon naar het 06-nummer, zonder "flits" ervoor, op advies van Perfectsound.
Offline Harold
FS Meldingen
di 05 jul 2005, 12:54 Bericht 
alle meldingen die verstuurd worden via SMS komen dus schijnbaar (nog steeds) niet aan is de conclusie.
Offline Martijn
FS Webmaster
di 05 jul 2005, 13:18 Bericht 
Dit was vanochtend, nadien heb ik de software gewijzigd.
Offline renkie
Master
di 05 jul 2005, 14:17 Bericht 

ik heb even een vraag

op de site staat vaak een lijst van 20+ meldingen per dag, op de radiostations als slamfm noemen ze slechts de 'huidige'

Laatst werd de lijst live in de uitzending ververst en bleven er maar 3 over

Waarom kan ik op de website niet zien of de controle al weg is en de controleur al thuis aan de koffie zit ?
Offline Ford Focus
Master
di 05 jul 2005, 14:23 Bericht 
da's voor historici zoals ik die de volgende dag de lijst in Excel kopieëren en zo alle meldingen van het afgelopen jaar hebben.

daarbij, je weet toch niet of een controleur al weg is? of moeten we dat ook melden?
Offline renkie
Master
di 05 jul 2005, 14:32 Bericht 

Ford Focus schreef:
daarbij, je weet toch niet of een controleur al weg is? of moeten we dat ook melden?

Hoe kan het dan dat die lui bij SlamFM lijken te weten of een controle er nog staat of niet ?
Offline Ford Focus
Master
di 05 jul 2005, 14:52 Bericht 
renkie schreef:
Ford Focus schreef:

Hoe kan het dan dat die lui bij SlamFM lijken te weten of een controle er nog staat of niet ?

nee joh! die gaan er (net als overigens bij SaaiRadio en 538) vanuit dat een controle na een uurtje of 2 weg is. En dat is in de praktijk meestal ook wel zo. Maar soms ook niet....... :evil:
Offline Martijn
FS Webmaster
di 05 jul 2005, 14:58 Bericht 
SlamFM krijgt van mij elk half uur een lijst met meldingen, waarvan wij denken dat ze er nog staan.
Offline BB
Master
di 05 jul 2005, 14:58 Bericht 
Ford Focus schreef:
renkie schreef:
Ford Focus schreef:

nee joh! die gaan er (net als overigens bij SaaiRadio en 538) vanuit dat een controle na een uurtje of 2 weg is. En dat is in de praktijk meestal ook wel zo. Maar soms ook niet....... :evil:

Regio wel. KLPD niet. Die staan vaal al snel een uurtje of 4
Offline Ford Focus
Master
di 05 jul 2005, 15:10 Bericht 
Weet iemand trouwens waarom alle DJ's op 538 de flitsers doorgeven behalve Edwin Evers? Bij hem staan ze wel op de RDS, maar volgens mij worden ze nooit opgenoemd?
Offline flitsreport
Pro
di 05 jul 2005, 15:28 Bericht 

flitsreport schreef:
Twee collega's zagen een statief opgebouwd worden, controle was tevens door politie aangekondigd. Deze melding van mij is niet aangekomen.

Deze staat er wel op:

08:29:10 - radar li a76 heerlen ri antwerpen thv hmp 4.5 bij afslag geleen/beek (codered)

Ik stuur ze gewoon naar het 06-nummer, zonder "flits" ervoor, op advies van Perfectsound.

13:38:59 - radar li n281 heerlen ri nijswiller thv hmp 19.8 na knooppunt bocholtz in de middenberm (ralf)

Deze dus... Ik had 'm vijf uur eerder gemeld, dus dit kan menig automobilist weer centjes hebben gekost :-?
Offline gekke_frankie
Master
di 05 jul 2005, 16:23 Bericht 
Ford Focus schreef:

Gisteravond op de Cartesiusweg in Utrecht stonden ze beide aan beide kanten met een autootje. Die heb ik als twee meldingen doorgegeven. Eentje is er echter niet geplaatst. Moet ik het in het vervolg anders doen?

de gemiddelde melding binnen de bebouwde kom word als een controle voor beide richtingen gezien
Offline Iguana
Master
di 05 jul 2005, 16:28 Bericht 
Martijn schreef:

Hopelijk komen mijn meldingen nu ook een keer aan :thumb:
Offline mehn
FS Meldingen
di 05 jul 2005, 16:52 Bericht 
Iguana74 schreef:
Martijn schreef:
Hopelijk komen mijn meldingen nu ook een keer aan :thumb:

Zou Martijn het filter eruit gehaald hebben? O:)
Offline perfectsound
Master
di 05 jul 2005, 16:54 Bericht 
flitsreport schreef:
flitsreport schreef:

Deze staat er wel op:

13:38:59 - radar li n281 heerlen ri nijswiller thv hmp 19.8 na knooppunt bocholtz in de middenberm (ralf)

Deze dus... Ik had 'm vijf uur eerder gemeld, dus dit kan menig automobilist weer centjes hebben gekost :-?

Hij is wel doorgekomen maar niet in het MCC binnen gekomen om te verwerken

radar li heerlen op de n281 statief thv afslag simpelveld (flitsreport.com) 05/07/05 09:36:50
Offline gecko
FS Meldingen
di 05 jul 2005, 17:11 Bericht 
ik heb nog teruggebladerd in de qc, geen idee waarom ie niet gemeld is.
Offline BB
Master
di 05 jul 2005, 19:20 Bericht 
Ford Focus schreef:
Weet iemand trouwens waarom alle DJ's op 538 de flitsers doorgeven behalve Edwin Evers? Bij hem staan ze wel op de RDS, maar volgens mij worden ze nooit opgenoemd?

Omdat ze op 538 veelal alleen de snelwegmeldingen doen en het valt niet mee om zo vroeg al te gaan staan controleren gezien de files.

En als er een controle staat (bijvoorbeeld A28) dan worden ze echt wel voorgelezen door Niels van Baarle.

:thumb:
Offline Harold
FS Meldingen
di 05 jul 2005, 20:34 Bericht 
Ter info (ik ben het misverstand ook al op andere sites tegengekomen)

Radio 538 betrekt zijn meldingen niet van Flitsservice.nl
Offline gecko
FS Meldingen
di 05 jul 2005, 20:59 Bericht 
Harold schreef:

Ze roepen wel eens de 538 flitsservice idd, maar de meldingen die zij hebben zijn idd NIET! afkomstig van ons.
Offline gecko
FS Meldingen
di 05 jul 2005, 21:23 Bericht 
Ford Focus schreef:

Omdat er geen richting bijzat dacht ik dat het om dezelfde melding ging..
Offline gecko
FS Meldingen
di 05 jul 2005, 21:26 Bericht 
renkie schreef:
Waarom kan ik op de website niet zien of de controle al weg is en de controleur al thuis aan de koffie zit ?
Nog niet ingebouwde feature. Is ook niet zo nuttig, we willen ze ook niet van de site afhalen, want het kan zijn dat we mis zitten met de eindtijd. Maar voor de radio willen we uiteraard alleen de actuele, anders moeten die dj's een nummertje minder draaien ;)
Offline Harold
FS Meldingen
di 05 jul 2005, 22:01 Bericht 
Je kunt eventueel wel kijken op de site van MSN, daar wordt het wel zo aangeleverd dat alleen de (naar ons idee) actieve meldingen vermeld worden:

http://auto.msn.nl/verkeer/controles/default.asp
Offline BB
Master
di 05 jul 2005, 22:09 Bericht 
Harold schreef:

Dat wist ik al. Meldingen blijven ook zo onbetrouwbaar als de pest bij 538!
Offline Brakefire
FS Getrouwd
di 05 jul 2005, 22:39 Bericht 
Is het slim om in het vervolg ook afmeldingen te sturen? Of is dat zonde? Of als een controle er na 4 uur nog staat, opnieuw melden?
Offline BB
Master
di 05 jul 2005, 22:45 Bericht 
Afmeldingen stuur ik persoonlijk altijd. Dan kunnen ze de eindtijd eventueel aanpassen. Opnieuw melden doe ik doorgaans niet, of ik moet er overheen gelezen hebben op de WAP (zoals vandaag op de A16 Moerdijkbrug :oops: )
Offline flitsreport
Pro
di 05 jul 2005, 22:49 Bericht 

Dubbel sturen vind ik wel goed, dan bedoel ik eentje 's morgens en eentje 's avonds :thumb:
Ik maak wel eens mee dat het VHT een Gatso van acht uur 's morgens tot zes 's avonds op de snelweg laat staan :-?
Wel prettig als-ie nog eens gemeld wordt, omdat de meeste mensen ervan uit gaan dat zo'n radartroep er maar een paar uurtjes staat, en 'm niet meer verwachten als ze het traject wederom berijden...
Ik zeg altijd maar: beter een keer teveel gewaarschuwd, dan een keer te weinig O:)
Offline tha steef
Master
wo 06 jul 2005, 0:37 Bericht 
Citaat:
Ik zeg altijd maar: beter een keer teveel gewaarschuwd, dan een keer te weinig

dat klopt jah!

Hoe bepalen jullie of een controle nog actueel is?
door te kijken of er nogsteeds meldingen van binnen komen,
of door de ervaringen uit het verleden,
of hanteren jullie die 2 en 4 uur regel?

edit:"
Wat kan een reden zijn dat een reportage niet geplaatst word?
ik heb er laatst 1 ingestuurd van laserende agenten in rosmalen, die heb ik nooit terug gezien :huh:
Offline perfectsound
Master
wo 06 jul 2005, 6:05 Bericht 
tha steef schreef:
Citaat:
Ik zeg altijd maar: beter een keer teveel gewaarschuwd, dan een keer te weinig

dat klopt jah!

Hoe bepalen jullie of een controle nog actueel is?
door te kijken of er nogsteeds meldingen van binnen komen,
of door de ervaringen uit het verleden,
of hanteren jullie die 2 en 4 uur regel?

edit:"
Wat kan een reden zijn dat een reportage niet geplaatst word?
ik heb er laatst 1 ingestuurd van laserende agenten in rosmalen, die heb ik nooit terug gezien :huh:

Op de invoerpagina van het MCC kunnen wij de eindtijd invoeren van de controle. Maar als er nog een melding binnenkomt nadat de tijdtijd uitstaat dan doen we er nog een uurtje bij zetten op de eindtijd. Meestal als ik weet tot hoelaat de controle gaat duren dan bel ik de voicemail op met het bericht hoelang de controle blijft staan en dan kunnen andere verwerkers de melding aanpassen
Offline Ford Focus
Master
wo 06 jul 2005, 7:55 Bericht 
gecko schreef:
Ford Focus schreef:

Omdat er geen richting bijzat dacht ik dat het om dezelfde melding ging..

Richting aangeven was nogal lastig.... Woon nog niet zo lang in Utrecht dus ik was al lang blij dat ik de straat wist.
Offline dabeetle
Master
wo 06 jul 2005, 8:53 Bericht 
Zit er nou een vertraging in het ontvangen van SMSjes? Melding 'radar zh in rotterdam op de westzeedijk thv de kunsthal (dabeetle) 09:28:39' was al voor 8en verstuurd, en normaliter wordt een melding toch binnen een kwartier verwerkt (is mijn ervaring :thumb:)
Offline Harold
FS Meldingen
wo 06 jul 2005, 9:33 Bericht 
dabeetle schreef:
Zit er nou een vertraging in het ontvangen van SMSjes? Melding 'radar zh in rotterdam op de westzeedijk thv de kunsthal (dabeetle) 09:28:39' was al voor 8en verstuurd, en normaliter wordt een melding toch binnen een kwartier verwerkt (is mijn ervaring :thumb:)

Aan het sms systeem wordt volgens mij nog gesleuteld door Martijn, dat liep nog niet echt lekker.
Offline dabeetle
Master
wo 06 jul 2005, 10:00 Bericht 
Harold schreef:
dabeetle schreef:

Aan het sms systeem wordt volgens mij nog gesleuteld door Martijn, dat liep nog niet echt lekker.

OK... doe ik t voorlopig wel even via de voicemail. Dr is bijna altijd wel wat te doen op mijn ochtendroute maasboulevaard-westzeedijk-'sgravendijkwal... Alhoewel ik t vermoeden heb dat ik soms te vroeg ben en de gemiddelde Rotterdamse controleur nog niet aan zn ochtendslaapje toe is...
Offline Blue leather 306
Die hard
ma 18 jul 2005, 23:11 Bericht 
Harold...dank voor je antwoord...heb er kennelijk overheen gelezen. Thx.
Offline renkie
Master
di 19 jul 2005, 18:57 Bericht 

m'n vriendin heeft vandaag geprobeerd een laser melding door te geven op de site

waarschijnlijk tussen 1700-1800 , winschoten , blijham of bellingwolde

Helemaal niets op de site te zien, heeft ze een fout gemaakt met de melding of zit het aan de fs kant ?

Hij heeft de chat gehaald : laser gr blijham ri bellingwolde vlak over de brug
Offline gecko
FS Meldingen
di 19 jul 2005, 19:05 Bericht 
dat zal deze geweest zijn denk ik
laser gr blijham ri bellingwolde vlak over de brug

waarom ie niet verwerkt is ben ik ook nog niet helemaal achter.
Offline Akadoenka
Master
di 19 jul 2005, 19:05 Bericht 
Ik zal ook eens wat radars gaan spotten. Je stuurt dus een sms naar het gsm nummer, en je begint met laser of radar en voor de rest gewoon waar hij staat neem ik aan?
Offline gecko
FS Meldingen
di 19 jul 2005, 19:07 Bericht 
ja, wegnummer van waar naar waar en een hmp (indien aanwezig)
Offline Akadoenka
Master
di 19 jul 2005, 19:08 Bericht 
En dan sms ik niet voor niks?
Lees wel eens dat ze niet aankomen O:)
Offline gecko
FS Meldingen
di 19 jul 2005, 19:12 Bericht 
Akadoenka schreef:
En dan sms ik niet voor niks?
Lees wel eens dat ze niet aankomen O:)
nee, een sms-je kost iets.. geen idee wat, moet je aan je telecomprovider vragen.
Offline Akadoenka
Master
di 19 jul 2005, 19:13 Bericht 
hehehe dat snap ik dat ik een smsje moet betalen. Maar stel die melding die ik maak, komt die dan altijd op internet te lezen?
Offline gecko
FS Meldingen
di 19 jul 2005, 19:15 Bericht 
Akadoenka schreef:
hehehe dat snap ik dat ik een smsje moet betalen. Maar stel die melding die ik maak, komt die dan altijd op internet te lezen?
zoals je kan zien kan ik je geen 100% garantie geven. Echter zijn mijn smsjes altijd aangekomen en gemeld (tenzij dubbel natuurlijk) ;)
 [ 452 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende