Pagina 1 van 13  [ 615 berichten ]
Offline Dave
FS Webmaster
za 10 nov 2007, 9:15 Bericht 
Vanaf nu is dat systeem open voor iedereen die lid is van dit forum en meer dan 200 postings heeft gedaan. Voldoe je niet aan die laatste voorwaarde dan zie je de link rechtsboven op de voorpagina van dit forum niet.

In deze situatie moet je gewoon je reportage blijven mailen volgens de oude methode.

Een beetje aanklooien mag wat mij betreft maar ga nou niet bewust problemen opzoeken door grappig te gaan doen want ik kan ook erg grappig zijn :x O:)

Diegenen die al eerder een reportage hebben ingestuurd en waarvan deze nog steeds niet geplaatst is kan deze alsnog zelf invoeren als het idee heerst dat het allemaal te langzaam gaat (f)

Enige uitleg;

Upload je foto's in een formaat van 1024x768 of 1024x683 (afhankelijk van je camera sensor). Groter heeft geen zin aangezien het toch automatisch geresized wordt maar het kan ook voorkomen dat de foto helemaal niet meer geslikt wordt door het systeem doordat deze te groot is.

HTML is niet toegestaan en zal ook niet werken. Ik heb de volgende bbcodes verzonnen om toch het een en ander voor elkaar te krijgen;

Code:
[color=invoer][/color] gekleurde letters, waarbij invoer een font color is, bv green, red of blue
[b][/b] vet gedrukte tekst
[i][/i] schuin gedrukte tekst
[url=http://www.ditisdelink.nl]linkbeschrijving[/url] voor het plaatsen van linkjes
[center][/center] centreren van tekst of tabellen

Voor het maken van tabellen;
[table][/table]
[tr][/tr]
[td][/td]

Er is een vinkje die ik "Klaar" heb genoemd. Zolang dat vinkje niet is gezet ziet een moderator of admin niet dat je reportage afgerond is en zal deze ook niet geplaatst (kunnen) worden. Als deze er wel staat dan komt de reportage in een wachtrij te staan.

Het kan dan nog steeds voorkomen dat je reportage niet direct dezelfde dag nog geplaatst wordt. Stel dat er toevallig 10 reportages tegelijk binnenkomen dan kan er wel eens een dagje tussenzitten waarvan we denken het moet wel een beetje gespreid online komen. Maar dat zal in de praktijk waarschijnlijk wel meevallen.

Voorbeeld, starten reportage:

Afbeelding

Tijd is de tijd dat je de foto's hebt gemaakt cq aanwezig was.
"mini" staat voor de bestandsnaam die op de voorpagina gebruikt wordt
Ijkdatum en ijkset vul je alleen in als je dat ook weet, anders gewoon zo laten staan

Politie regio en wegnummer ook alleen invoeren als dat bekend is, als er geen wegnummer is maar wel een straat dan voldoet de straatnaam ook.

Voorbeeld foto of mini uploaden

Afbeelding

Normaal gesproken kies je een foto uit op je harde schijf door op browse te klikken en de tekst erbij te schrijven maar er staat ook een vakje met "mini upload" bij.

Als je dat vakje aanklikt dan wordt het bestand wat je uitgekozen hebt gebruikt voor de voorpagina. In de regel noem je die mini.jpg en heeft het plaatje een breedte van 120 pixels. Invoeren van tekst is niet nodig.

Laatst bijgewerkt door Dave op za 10 nov 2007, 11:33, in totaal 6 keer bewerkt
Online petertjuh
Master
za 10 nov 2007, 9:39 Bericht 
Kan dit topic als sticky worden aangemaakt zodat ook de nieuwe mensen met +200 postings snel kunnen zien dat deze mogelijkheid bestaat?
Offline tjappie (Guus)
Master
za 10 nov 2007, 9:45 Bericht 
nice dave
Offline Marcel
FS medewerker
za 10 nov 2007, 9:48 Bericht 
petertjuh schreef:
Kan dit topic als sticky worden aangemaakt zodat ook de nieuwe mensen met +200 postings snel kunnen zien dat deze mogelijkheid bestaat?

Goed idee

Afbeelding

*hop*
Offline spEEdy4fun
Master
za 10 nov 2007, 10:29 Bericht 
TOP Dave ! ! ! Dit ga ik zeker proberen.

:thumb:
Offline Dave
FS Webmaster
za 10 nov 2007, 10:38 Bericht 
Ohja, de verwijderfunctie had ik sowieso bewust niet werkend...

Doet het nu wel.
Offline Opa TRP
Master
za 10 nov 2007, 11:19 Bericht 
Goed bezig! :thumb:
Offline Dave
FS Webmaster
za 10 nov 2007, 11:36 Bericht 
tis her en der nog een beetje omslachtig en basic maar tis nou eenmaal even nodig. Verbeteringen voer ik later wel weer door, het hoeft niet direct perfect te zijn, er zit toch toch nog een verwerkingsteam achter.

Ik ben de rest van de dag weg nu :zzz: :dag:
Offline egeltjes
Master
za 10 nov 2007, 19:50 Bericht 
Mijn A8-repo heb ik ingevoerd, ook al had ik die al gemaild (rond 27-okt).

Het werkt op zich best geinig. :thumb: :thumb:

En hoewel het voorbeeld er wel goed uitzag, kijk ik ook uit naar hoe het op de voorpagina komt te staan. :kniktja: :kniktja:

Enkele (eerste) suggesties:
- Het groene vakje van [OK]: onderaan de ingevoerde tekst zetten?
- Het rode vakje [NotOK]: ook onderaan zetten?
- Bij het overzicht van de vierkantjes voor de foto's en de begeleidende teksten: Nummertjes ervoor?
- Ook bij dit overzicht van de vierkantjes voor de foto's en de begeleidende teksten: Vak hoger maken?
- Algemeen - Invulvakken voor tekst: Het invulvak zelf breder maken?

- Zogenaamde sneltoetsen voor [OK] en Foto-toevoegen[+] ???
Ik weet het, ik ben een toetsenbord liefhebber. :kniktja: :kniktja:
Offline MarcoV
FS medewerker
za 10 nov 2007, 20:19 Bericht 
Dave, je moet de regio wel goed zetten bij het voorbeeld. :lol: In plaats van Hollands-Midden hoort daar toch KLPD te staan. :lol:
Offline Dave
FS Webmaster
za 10 nov 2007, 20:23 Bericht 
Ja, is ook zo :x :zzz: :nah:
Offline djroadstar
Master
za 10 nov 2007, 21:17 Bericht 
ik zie
Citaat:
Voor het maken van tabellen;
[table][/table]
[tr][/tr]
[td][/td]

staan maar wat beteken tr? td? en is er een (nep)repo in txt die je bij voorbeeld kunt zetten ik neem aan dat je namelijk ook unt kiezen waar welke foto komt ik volgorde en in links or techts.
Offline egeltjes
Master
za 10 nov 2007, 21:36 Bericht 
Dit zijn codes voor tabellen werk.

[table][/table] - begin, einde van een TABEL
[tr][/tr] - begin, einde van een Tabel-Record
[td][/td] - begin, einde van Tabel-Data

De juiste structuur is:

[table]
[tr][td]gegeven[/td][td]gegeven[/td][/tr]
[tr][td]gegeven[/td][td]gegeven[/td][/tr]
[/table]

Bijvoorbeeld voor een ongevallen-lijstje (bij een repo):

Code:
[TABLE]
[TR][TH]hmp [/TH][TH]Datum     [/TH][TH]Letsel[/TH][TH]Oorzaak[/TH][/TR]
[TR][TD]42.7[/TD][TD]2006-09-28[/TD][TD]L01   [/TD][TD]Slippen[/TD][/TR]
[TR][TD]43.2[/TD][TD]2003-11-16[/TD][TD]Ums   [/TD][TD]Slippen[/TD][/TR]
[TR][TD]43.4[/TD][TD]#Controle [/TD][TD]---   [/TD][TD][B]Controle-plek, ri Den Oever[/B][/TD][/TR]
[TR][TD]43.4[/TD][TD]+Knooppunt[/TD][TD]---   [/TD][TD]Medemblik (N239)[/TD][/TR]
[TR][TD]43.5[/TD][TD]2006-01-30[/TD][TD]Ums   [/TD][TD]Fout inhalen/ Snijden[/TD][/TR]
[TR][TD]43.8[/TD][TD]2005-05-11[/TD][TD]Ums   [/TD][TD]Macht over stuur verliezen[/TD][/TR]
[TR][TD]44.2[/TD][TD]2003-02-28[/TD][TD]Ums   [/TD][TD]Macht over stuur verliezen[/TD][/TR]
[TR][TD]44.4[/TD][TD]2005-04-24[/TD][TD]Ums   [/TD][TD]Slaap/ Vermoeidheid[/TD][/TR]
[/TABLE]

Uitgewerkt voorbeeld, zie "A7 bij avondlicht" (30/08/2007), link: http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=3450

DAVE !!!
- Ik mis nog [th] [/th] (van Tabel-Header)
- Ik mis nog [li] [/li] (of [ list ][ /list ])
Offline Joop12
Die hard
za 10 nov 2007, 22:46 Bericht 
mmm... in FF krijg ik dit:

Citaat:
Iets klopt er niet, ik kan je niet verder helpen
Fatal error: Cannot break/continue 1 level in /home/www/web04004/html/cm_php/repo_submit/access_control.php on line 25

in IE werkt het wel goed :-?
Offline sensation
Die hard
za 10 nov 2007, 23:26 Bericht 
Fatal error: Cannot break/continue 1 level in /home/www/web04004/html/cm_php/repo_submit/access_control.php on line 25

Krijg ik ook
Offline Dave
FS Webmaster
za 10 nov 2007, 23:36 Bericht 
Zeker weer op Vista met een enorme muur?

Er moet een forumcookie zijn en die moet uit te lezen te zijn :roll:
Offline MarcoV
FS medewerker
zo 11 nov 2007, 0:35 Bericht 
Nee dat heeft te maken met het in ene uitloggen volgens mij, want dat ik vandaag ook toen ik ff op ie testte.
Offline MarcoV
FS medewerker
zo 11 nov 2007, 0:45 Bericht 
Code:
[color=green]radar nh a8 zaandijk ri amsterdam thv hmp 3.6 bij esso tankstation de watering (egeltjes) 13:06:52[color]

moet dit zijn

Code:
[color=green]radar nh a8 zaandijk ri amsterdam thv hmp 3.6 bij esso tankstation de watering (egeltjes) 13:06:52[[b]/[/b]color]

Kan iemand dit aanpassen?

Laatst bijgewerkt door MarcoV op ma 12 nov 2007, 6:34, in totaal 1 keer bewerkt
Offline egeltjes
Master
zo 11 nov 2007, 1:11 Bericht 
Yep, ik ben de '/' vergeten in die tweede color-tag. Goed opgemerkt. :thumb:

Is een manko aan mijn zijde geweest van een repo-tekst als html ingestuurd te hebben en dan zelf invoeren. :oops: :oops:

Idem met een aanhalingsteken te-veel aan het eind van de link van het kenteken. FF accepteerde het wel gewoon.
Offline burpman
Master
zo 11 nov 2007, 19:37 Bericht 
Werkt heel leuk allemaal. Ik krijg alleen maar die melding niet weg, dat de mini foto voor de FP nog geUpload moet worden.

Wat doe ik verkeerd?
Offline MarcoV
FS medewerker
zo 11 nov 2007, 20:01 Bericht 
je hebt dan nog geen mini up geload, of je hebt niet de goede naam neer gezet bij mini:
Offline MarcoV
FS medewerker
zo 11 nov 2007, 20:06 Bericht 
Nu met plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Of je hebt dus bij de eerste bij de repo info niet de goede bestandsnaam opgegeven.

Of je hebt in het tweede geval geen mini geüpload.
Offline burpman
Master
zo 11 nov 2007, 20:38 Bericht 
Is nu gelukt. Dacht dat ik daar dezelfde filename inclusief path moest opgeven zoals ik dat ook bij bladeren te zien kreeg. Het is dus ENKEL de filename en niet meer.

Maar, het is wel geinig en makkelijk dat je nu zelf de repo's kan invoegen. Ik denk dat dit een repo-verwerker een hoop tijd scheelt. Die hoeft zeker alleen maar te controleren.
Offline tomtector
Master
zo 11 nov 2007, 21:39 Bericht 
Mooi systeem :thumb:

Ik zal er eens een paar repo's in knallen..
Offline -Joske-
Master
zo 11 nov 2007, 21:47 Bericht 
burpman schreef:
Is nu gelukt. Dacht dat ik daar dezelfde filename inclusief path moest opgeven zoals ik dat ook bij bladeren te zien kreeg. Het is dus ENKEL de filename en niet meer.

Maar, het is wel geinig en makkelijk dat je nu zelf de repo's kan invoegen. Ik denk dat dit een repo-verwerker een hoop tijd scheelt. Die hoeft zeker alleen maar te controleren.

Precies. :wink:

Soms was een repoverwerker wel een half uur bezig om alles uit te zoeken hoe en welke volgorde het moest. En de foto's vaak nog aanpassen. Maar goed sommige gingen ook in 10 min! Maar zo werkt het wel beter.
Offline egeltjes
Master
zo 11 nov 2007, 23:56 Bericht 
burpman schreef:

Heee, daar had ik ook eerst ruzie mee.
Ook met uploaden van de mini, qua foto. Bleek dus ook dat ik die dezelfde naam moest geven. En dat ik die niet meer terugzag ik het foto-verhaal overzichtje.

burpman schreef:

Ik heb wel dat ik hier thuis nog een goede manier moet uitvinden. Of ik mijn oude manier aanhoud en eerst de repo in een aparte tekst-file propt, om daarna elk stukje te copy-plakken. Sinds ik overgestapt ben van QEdit naar TSE is dat copy-plakken ook geen probleem meer. 8) 8)
Maar dit heeft nix te maken met de invoeren op FS zelf.
Offline vw-driver
Master
ma 12 nov 2007, 0:07 Bericht 
Ik hou het bij de e-mail :biertje:
Offline Scoop643
Master
ma 12 nov 2007, 0:23 Bericht 
netjes Dave!
Offline Dave
FS Webmaster
ma 12 nov 2007, 14:43 Bericht 
Bedankt jongens, ik zie dat er al volop gebruik van wordt gemaakt. Dat doet me erg goed (f)

Het is meteen wel weer erg veel (18 momenteel) dus het moet even geleidelijk opdrogen.
Offline GP
Master
ma 12 nov 2007, 16:07 Bericht 
Heb mijn reportage net ook ingevoerd. Maar als er dingen niet kloppen, dan wordt de reportage niet op de site gezet. Maar misschien denk je dat je wel klaar bent, maar is hij gewoon onvolledig. Krijg je dan een PM ofzo?

btw: SUPER! :thumb:
Offline egeltjes
Master
ma 12 nov 2007, 18:23 Bericht 
Dave schreef:
Het is meteen wel weer erg veel (18 momenteel) dus het moet even geleidelijk opdrogen.

Maar, ze hoeven niet meer ingevoerd te worden. (f) (f)
Offline djroadstar
Master
ma 12 nov 2007, 22:57 Bericht 
ook ikheb nu last van
Citaat:
maar wat moest je daar tegen doen?? ik zie stk trug in dit topic er geen antw op.....(of ik lees over t antw heen)
Offline tomtector
Master
ma 12 nov 2007, 23:00 Bericht 
Zie antwoord MarcoV:
MarcoV schreef:
Nee dat heeft te maken met het in ene uitloggen volgens mij, want dat ik vandaag ook toen ik ff op ie testte.
Offline Dave
FS Webmaster
ma 12 nov 2007, 23:09 Bericht 
GP schreef:
Maar misschien denk je dat je wel klaar bent, maar is hij gewoon onvolledig. Krijg je dan een PM ofzo?

Ik zal wel even PM'en maar in de toekomst wordt het gewoon teruggeketst met een memo'tje erbij.
Offline djroadstar
Master
di 13 nov 2007, 12:09 Bericht 
heb 1e repo klaar nu afwachte tot ie geplaats word(weer aansluiten in rij :P :P maar nu gaat rij als goed is sneller :wink: :lol: )
Offline sensation
Die hard
di 13 nov 2007, 17:05 Bericht 
Als een verwerker de titel van mijn repo aanpast, zet er dan wel de goede plaatsnaam neer svp :biertje:

Controle op de A27
Werd
Controle op de A27 bij Gorinchem
Is bij knooppunt Lunetten :roll:
Offline Dave
FS Webmaster
di 13 nov 2007, 23:03 Bericht 
A27 was te algemeen... Ik afwezig? Welnee :x
Offline dmenace72
Master
zo 18 nov 2007, 14:52 Bericht 
is het ook mogelijk om als de repo al geplaatst is nog een foto toe te voegen ?
Offline Ivo
FS Getrouwd²
zo 18 nov 2007, 15:49 Bericht 
Ff een pbtje naar een verwerker sturen... (of mailen naar reportages at flitsservice.nl)
Offline boersma
Master
zo 18 nov 2007, 16:32 Bericht 
djroadstar schreef:
ook ikheb nu last van
Citaat:
maar wat moest je daar tegen doen?? ik zie stk trug in dit topic er geen antw op.....(of ik lees over t antw heen)

Ik krijg ook deze melding:

Overigens zie ik helemaal geen veld waar ik de tekst in kwijt kan.
Hier overigens ook Vista.

EDIT: nu doet ie het wel... :huh:
Offline MarcoV
FS medewerker
zo 18 nov 2007, 17:03 Bericht 
tomtector schreef:
Zie antwoord MarcoV:
MarcoV schreef:
Offline boersma
Master
zo 18 nov 2007, 17:17 Bericht 
Dan nog snap ik het niet, maar goed.
Ik heb hem ingevoerd, ben benieuwd of ik het goed gedaan heb.
Offline burpman
Master
zo 18 nov 2007, 17:31 Bericht 
Hoeveel verwerkingstijd staat er op dit moment eigenlijk voor, voordat een ingevoerde repo online komt? Zomaar even een vraagje tussendoor :wink:
Offline Auke
FS Meldingen
zo 18 nov 2007, 18:51 Bericht 
verschilt. is afhankelijk van het aanbod van repo's, of de verwerkers tijd hebben en hoeveel er misschien nog aan moet gebeuren ed
Offline Dave
FS Webmaster
wo 21 nov 2007, 1:24 Bericht 
Precies. En omdat er op het moment nog steeds een achterstand is duurt het even voordat deze helemaal is weggewerkt. De reportages die via het nieuwe systeem worden doorgevoerd (door jullie) die bekijk ik momenteel nog zelf. Er zijn een aantal personen die echt een heleboel reportages hebben aangeleverd en ik loop dat een beetje te mixen met schrijvers die een enkele reportage ingeleverd hebben.

Anders dan staan er bij wijze van spreken tien reportages van dezelfde persoon achter elkaar en dat is ook niet erg leuk (men is bovendien vaak regio gebonden, wat resulteert in reportages uit hetzelfde gebied).

Dus er zit wel een logica in maar die is moeilijk in tijd uit te drukken :)

Als de achterstand is weggewerkt en bijna iedereen via het nieuwe systeem in gaat voeren dan is het geven van een tijdsindicatie makkelijker.

Voorlopig gaat het best aardig trouwens, men vergeet wel vaak OF de mini foto te verkleinen naar een breedte van 120 pixels (bij meestal een hoogte van 90, of 83 geloof ik voor andere type camera sensors) of helemaal geen mini fotootje te uploaden.

Maar dat zijn kleinigheidjes, dealen we later wel weer een keer mee. Ik zit de laatste weken vrij weinig achter de computer.. Rust in de tent enzo, bochten moet je aanremmen anders vlieg je eruit :wink:
Offline Freekie
Master
ma 26 nov 2007, 18:48 Bericht 
Citaat:
Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 6144 bytes) in /home/www/web04004/html/cm_php/includes.php on line 349

Is de error die ik krijg. Mijn plaatjes zijn 3072×2304 @ 1.5~2.0 MB

De rest krijg ik wel verwerkt op de plaatjes na!?

Iemand of een idee voor een resizing tool of is er iets anders dat fout gaat?
Offline egeltjes
Master
ma 26 nov 2007, 19:06 Bericht 
Resizen doe ik altijd via photoshop. Weliswaar met een oude versie, maar het werkt.

Dan kan je via de Crop-tool nog invullen wat de afmeting ervan moet worden (inclusief een dpi) en ook nog zelf uitkiezen welk stuk van de foto je wilt laten zien. tip tip tip tip tip
Offline BB
Master
ma 26 nov 2007, 19:12 Bericht 
Freekie schreef:
Citaat:
Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 6144 bytes) in /home/www/web04004/html/cm_php/includes.php on line 349

Is de error die ik krijg. Mijn plaatjes zijn 3072×2304 @ 1.5~2.0 MB

De rest krijg ik wel verwerkt op de plaatjes na!?

Iemand of een idee voor een resizing tool of is er iets anders dat fout gaat?

Foto's moeten 1024x768 zijn :wink:

Gebruik ander de XP Powertool Image Resizer eens
Offline tha steef
Master
ma 26 nov 2007, 20:05 Bericht 
ben ik heel even weg, krijgen we dit mooie systeem van dave! :thumb:
Offline sensation
Die hard
ma 26 nov 2007, 20:14 Bericht 
Dave schreef:
Voorlopig gaat het best aardig trouwens, men vergeet wel vaak OF de mini foto te verkleinen naar een breedte van 120 pixels (bij meestal een hoogte van 90, of 83 geloof ik voor andere type camera sensors) of helemaal geen mini fotootje te uploaden.

Moet je die verkleinen? :nah: (Dacht dat dat automatisch ging)
 [ 615 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende