Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
Offline dutchmex
Eendagsvlieg
wo 06 jul 2011, 20:01 Bericht 
Ik ben net weer terug in de VS na twee weekjes NL. Erg gezellig behalve die schikkingen altijd weer. Ik reed met een Belgische huurauto op een amerikaans rijbewijs in NL. Een stuk of 5 schikkingen naar de VS verzonden (nadat Avis mijn €30 per schikking in rekening heeft gebracht). Vraagje; kan ik die boetes beter betalen of kan ik ze gewoon laten verwaaien? Het zijn allemaal van die lullige dingen van tussen de €30 en de €60 euri.

Laatst bijgewerkt door dutchmex op wo 06 jul 2011, 21:51, in totaal 1 keer bewerkt
Offline EotS
Master
wo 06 jul 2011, 20:08 Bericht 
Avis zal je ID gegevens hebben doorgegeven. Als je ze niet betaald kun je de volgende keer aftikken bij de KMar omdat je gesignaleerd bent. Tenzij je natuurlijk via DL of B vliegt en in NL niet wordt gecontroleerd / staande gehouden. Maar goed, boetebedragen lopen steeds hoger op dus die afweging en het risico moet je zelf inschatten....
Offline TuxX
Master
wo 06 jul 2011, 20:23 Bericht 
wobben vanuit de states. Wedden dat ze te laat zijn met je de juiste papieren aanleveren... :woop:
Offline dutchmex
Eendagsvlieg
wo 06 jul 2011, 23:25 Bericht 
@ EotS - Tja, mijn ID is een amerikaans rijbewijs. Via Avis België gehuurd. En dan kom ik op Schiphol B of DE aan met mijn NL paspoort. Vraag me af of ze bij de KMar die link leggen, helemaal omdat van + achternaam lekker aan mekaar is geplakt dus bijv. i.p.v. VAN ECHT J zijn ze gericht aan VANECHT J.
Offline EotS
Master
do 07 jul 2011, 5:28 Bericht 
In het opsporing register zullen de gegevens van je paspoort worden overgenomen. Tenzij er iemand bij het CJIB niet op zit te letten .... :wink:
Offline dutchmex
Eendagsvlieg
do 07 jul 2011, 14:02 Bericht 
@ Wobben - Hoe bedoel je?

@ EotS - Ik geloof niet dat ze mijn paspoort nummer hebben.
Offline EotS
Master
do 07 jul 2011, 15:44 Bericht 
Als jij een NL paspoort hebt, dan heeft elke instantie met toegang tot het GBA ook jou paspoortnr. Daarbij wordt de signalering door het CJIB opgemaakt en vanaf dat moment gaan de bellen rinkelen als je wordt gecontroleerd ...... Zolang je ooit ingeschreven hebt gestaan in NL zijn je gegevens nog gewoon aanwezig en op te vragen.
Offline TuxX
Master
do 07 jul 2011, 15:47 Bericht 
MAW betalen of een amerikaans paspoort aanvragen
Offline fb
Master
do 07 jul 2011, 15:52 Bericht 
dutchmex schreef:
nadat Avis mijn €30 per schikking in rekening heeft gebracht
Boven op de boetes?
Maareh, 5 stuks in 2 weken? Ben je ooit van plan nog eens bij Avis te huren?
Offline WimLex
Master
do 07 jul 2011, 16:05 Bericht 
EotS schreef:
Als jij een NL paspoort hebt, dan heeft elke instantie met toegang tot het GBA ook jou paspoortnr. Daarbij wordt de signalering door het CJIB opgemaakt en vanaf dat moment gaan de bellen rinkelen als je wordt gecontroleerd ...... Zolang je ooit ingeschreven hebt gestaan in NL zijn je gegevens nog gewoon aanwezig en op te vragen.

Kan aan mij liggen, maar ik snap het nog steeds niet.

Er wordt in BE een auto gehuurd met als ID een USA rijbewijs (waar dus een USA adres aan hangt)
Hoe word dan de link gelegd met een NL paspoort (die nooit getoond is bij het huren v/d auto of bij enige overtreding?) of met de NL GBA ?
Offline dutchmex
Eendagsvlieg
do 07 jul 2011, 17:17 Bericht 
@ fb - In NL zet Avis de boete gewoon op je creditcard en brengt €25 admin. in rekening. In België dus blijkbaar niet. Heb via eAutohuur.nl gehuurd, dan weet je niet vantevoren bij wie je terecht komt.

@ WinLex 't Lijkt erop dat alles aan alles wordt gelinkt. Ben ook wel benieuwd hoe ze dat doen. Want een directe link met NL bestaat er niet. Woon al 20 jaar buiten Europa! En mijn creditcard is Mexicaans!
Offline EotS
Master
do 07 jul 2011, 18:42 Bericht 
@WimLex: Avis zal de gegevens van het US rijbewijs doorgegeven hebben aan het CJIB. Het is geen moeite om deze gevens door de systemen te halen en zo op zoek te gaan naar een "match" ... Bij de GBA gegevens van TS staat alleen een "E" van geëmigreerd .... Ook een ID of PP nr staat in het GBA vermeld.
Offline WimLex
Master
do 07 jul 2011, 19:02 Bericht 
Eots, ik snap (nu) wat je bedoeld, echter DENK ik dat ze geen geautomiseerde match hebben kunnen vinden:
dutchmex schreef:
i.p.v. VAN ECHT J zijn ze gericht aan VANECHT J.
Offline EotS
Master
do 07 jul 2011, 19:08 Bericht 
En ik DENK dat je gelijk hebt .. :wink: maar ik hou een slag om de arm. Een van mijn dagelijkse werkzaamheden is identiteiten achterhalen en in NL kom je met alle systemen een heel eind .... Even verder kijken dan de neus lang is ....
Offline dutchmex
Eendagsvlieg
vr 08 jul 2011, 14:15 Bericht 
Ik zal de proef eens op de som nemen en kijken waar het schip strandt. :woop:
 [ 15 berichten ]