Pagina 2 van 2  [ 82 berichten ]
Offline WimLex
Master
za 10 dec 2011, 17:00 Bericht 
Ik hoop dat je je realiseert dat je vliegbrevet en je racelicentie ook ongeldig zijn geworden op het moment dat je rijbewijs in beslag is genomen ?
Offline viffer
Master
za 10 dec 2011, 17:11 Bericht 

Hoe kunnen 16 jarigen dan aan een autorace deelnemen?
Offline WimLex
Master
za 10 dec 2011, 17:13 Bericht 
GertJan schreef:
Hoe kunnen 16 jarigen dan aan een autorace deelnemen?

hebben ze dan een racelicentie ? die 16-jarigen ?
Offline viffer
Master
za 10 dec 2011, 17:23 Bericht 

van de KNAF:

Code:
11.2.2 Uitzonderingen voor de Sectie Autorensport m.b.t. leeftijd en rijbewijsverplichting
De minimum leeftijd om in aanmerking te kunnen komen voor een race licentie bedraagt 16 jaar.
- 16 jarigen kunnen in aanmerking komen voor een rijder licentie wanneer zij slagen voor het licentie examen bij een KNAF erkende raceschool.

http://www.knaf.nl/media/15773/compleet%201.pdf

Maar dat is dus wel een uitzonderingsregel. Weer iets geleerd.
Offline tks
Respect
za 10 dec 2011, 20:23 Bericht 

Waar lees je dat van je brevet dan?Zie het verband niet zo tussen rijbewijs en vlieg brevet.
Fietsen mag toch ook nog.. :)
Offline WimLex
Master
za 10 dec 2011, 20:35 Bericht 
tks schreef:
Fietsen mag toch ook nog.. :)

heb je daar een bewijs of een brevet voor dan ?
Offline Lmax
Respect
za 10 dec 2011, 20:38 Bericht 

Schoenveters vastmaken wordt dan wel lastig. Heb daar nog ergens een papiertje voor. :lol:
Offline WimLex
Master
za 10 dec 2011, 20:48 Bericht 
Lmax schreef:
Schoenveters vastmaken wordt dan wel lastig. Heb daar nog ergens een papiertje voor. :lol:

ongelovige tomas :zzz:

luchtvaartwet. Artikeltje 2.12 (f)
Offline viffer
Master
za 10 dec 2011, 20:57 Bericht 

WimLex schreef:
luchtvaartwet. Artikeltje 2.12 (f)

http://www.wetboek-online.nl/wet/Luchtvaartwet/2.html
Offline Treser
Pro
zo 11 dec 2011, 3:55 Bericht 
tks schreef:
Verder is het niet slim van je om te publiceren dat je iemand gaat vragen om in je dossier te kijken, want dat word allemaal netjes geregistreerd en dus is het zo zichtbaar wie jouw contact persoon is. :fp:

Ik heb het niet over iemand mij dossier in te laten zien maar gewoon zoals tijdens een normale verkeerscontrole van kenteken of rijbewijs mijn status op te vragen bij het hoofdbureau die wel zicht heeft op de centrale computer gegevens.

Indien bij controle blijkt dat er inderdaad niets in de centrale computer vermeld staat onder het kenteken van de auto of op naam van mij blijft nog de vraag wat de verzekering doet. Maar wederom die zullen niets weten/doorhebben zo lang als de politie geen melding ervan maakt dat het rijbewijs eerder is ingenomen. maar ja daarvoor moeten ze natuurlijk wel over die informatie kunnen beschikken.
En op naam alleen kan niet want er zijn altijd andere mensen met identieke namen.
Offline Treser
Pro
zo 11 dec 2011, 3:57 Bericht 
WimLex schreef:
Ik hoop dat je je realiseert dat je vliegbrevet en je racelicentie ook ongeldig zijn geworden op het moment dat je rijbewijs in beslag is genomen ?

Ik heb gewoon een Belgisch rijbewijs dat verder geldig blijft in de rest van de Wereld. waar doel je dan op? Nederland heeft verder helemaal niets te maken met mijn race en vliegactiviteiten buiten NL.
Of ga je nu beweren dat door mijn rijverbod van 6 maanden in NL ik nu ook niet meer over Nederland heen mag vliegen? Ik heb mijn ATPL toch ook niet van het CBR gekregen.
Btw als dat wel zo zou zijn dat mij die controleur's of undercoveropjaaggasten dan maar eens te pakken krijgen terwijl ik over Nederland vlieg :dag:
Offline fl
Master
zo 11 dec 2011, 13:13 Bericht 

Treser schreef:
Ik heb het niet over iemand mij dossier in te laten zien maar gewoon zoals tijdens een normale verkeerscontrole van kenteken of rijbewijs mijn status op te vragen bij het hoofdbureau die wel zicht heeft op de centrale computer gegevens.

Indien bij controle blijkt dat er inderdaad niets in de centrale computer vermeld staat onder het kenteken van de auto of op naam van mij blijft nog de vraag wat de verzekering doet. Maar wederom die zullen niets weten/doorhebben zo lang als de politie geen melding ervan maakt dat het rijbewijs eerder is ingenomen. maar ja daarvoor moeten ze natuurlijk wel over die informatie kunnen beschikken.
En op naam alleen kan niet want er zijn altijd andere mensen met identieke namen.

Het is toch allemaal geregeld?
Vanwaar die achterdocht om dit via een omweg te controleren.?
Of is toch niet alles bij de aanvraag van het rijbewijs verteld/ingevuld hoe werkelijk is gegaan?
Offline tks
Respect
zo 11 dec 2011, 13:35 Bericht 

Is het zowiezo niet zo dat hij pas schuldig is totdat hij betaald heeft of word veroordeeld?
m.a.w. hij heeft nu alleen een proces aan zijn broek niet meer niet minder.
Offline Treser
Pro
zo 11 dec 2011, 13:39 Bericht 
geen achterdocht maar serieuze nieuwsgierigheid hoe het nu werkelijk zit.
Zou namelijk een doorbraak betekenen voor alle buitenlanders die in NL hun rijbewijs verliezen.
Als namelijk blijkt dat ik gelijk heb verlies je in feite als buitenlander nooit je recht om een voertuig te besturen in NL omdat het computersysteem niet de mogelijkheid heeft om buitenlandse overtreders geseind te zetten.
Alles is pas geregeld als 100% duidelijk is of ik nu wel of niet ook nog in NL kan rijden.
Offline WimLex
Master
zo 11 dec 2011, 13:43 Bericht 
Treser schreef:
Ik heb gewoon een Belgisch rijbewijs dat verder geldig blijft in de rest van de Wereld.

Die kan je ook TONEN begrijp ik ?
Offline WimLex
Master
zo 11 dec 2011, 13:52 Bericht 
tks schreef:
Is het zowiezo niet zo dat hij pas schuldig is totdat hij betaald heeft of word veroordeeld?

TS word nu verdacht van een misdrijf, de rechter doet daar idd een uitspraak over.
TS bekent schuld door het sanctiebedrag te betalen voordat er een rechtszitting is geweest.

tks schreef:
m.a.w. hij heeft nu alleen een proces aan zijn broek niet meer niet minder.

Vergeet je niet wat ? zijn rijbewijs bv ?
Treser schreef:
De inhoudingstermijn is 6 maanden.
Offline Treser
Pro
zo 11 dec 2011, 14:03 Bericht 
@WimLex ik kan geen schuld bekennen door sanctiebedrag te betalen aangezien er geen sprake is van een sanctiebedrag.
De inhoudingstermijn van mijn vorige Belgisch rijbewijs is id 6 maanden maar ik heb nu sinds enkele dagen een nieuw rijbewijs met ander nummer en zelfs een voornaam minder dan op het vorige exemplaar.
Daarbij hoe zou dat dan zitten als je rijbewijs wordt ingenomen en je in de tussentijd in het buitenland opnieuw op examen zou gaan en jezelf zo een nieuw exemplaar regelt. Dan mag je toch ook weer gewoon rijden in NL aangezien je beschikt over een nieuw geldig rijbewijs.
Offline WimLex
Master
zo 11 dec 2011, 14:17 Bericht 
Treser schreef:
Daarbij hoe zou dat dan zitten als je rijbewijs wordt ingenomen en je in de tussentijd in het buitenland opnieuw op examen zou gaan en jezelf zo een nieuw exemplaar regelt. Dan mag je toch ook weer gewoon rijden in NL aangezien je beschikt over een nieuw geldig rijbewijs.

Leesvoer (f)
Offline tks
Respect
zo 11 dec 2011, 15:01 Bericht 

@WimLex; omdat hij alweer een nieuwe heeft gekregen.

@Treser; vergeet die computer systemen nou maar, daar is echt wel aangedacht/ een oplossing voor gevonden. Als ze je aanhouden ben je het bokje in NL, ik denk zelfs dat je mag gaan uitleggen hoe je aan dat nieuwe rijbewijs komt en dat het een misdrijf is, aangezien hij is ingevorderd.

Je kijkt het te letterlijk op het bezit hebben van het papiertje. Het gaat er toch ook niet om of je zou slagen voor het examen? Het gaat erom dat de bevoegdheid is ontzegt. En niet vanwege het niet hebben van het papiertje. Eigenlijk is het dus een streek dat ze het ding innemen omdat je dan ook niet in duitsland kan rijden.
Offline fl
Master
zo 11 dec 2011, 17:45 Bericht 

tks schreef:
@Treser; vergeet die computer systemen nou maar, daar is echt wel aangedacht/ een oplossing voor gevonden. Als ze je aanhouden ben je het bokje in NL, ik denk zelfs dat je mag gaan uitleggen hoe je aan dat nieuwe rijbewijs komt en dat het een misdrijf is, aangezien hij is ingevorderd.

:thumb: :thumb:
Offline Treser
Pro
zo 11 dec 2011, 19:37 Bericht 
tks schreef:
Eigenlijk is het dus een streek dat ze het ding innemen omdat je dan ook niet in Duitsland kan rijden.

ik kan wel in Duitsland rijden en idem in de rest van de Wereld aangezien de Belgische staat dit soort problemen heeft voorzien en daarom aan zijn landgenoten een nieuw exemplaar verschaft. De Nederlandse staat is hiervan ook op de hoogte dus zie ik ook niet in welk streek ze met mij zouden uithalen.

Hoe doet NL dit dan als je als Nederlander met een NL rijbewijs je rijbewijs kwijt raakt in België of Duitsland?

@tks jij verondersteld dat het wel niet zo zal zijn "daar is echt wel aan gedacht" en dat is nu precies het verschil tussen jou en mij. Ik concludeer pas iets als ik zeker weet dat het ook zo is. Niet zo van het zal wel zo zijn dus geloof ik het ook maar :huh:
je wil niet weten hoeveel er nog meer niet klopt in overheidssystemen. Sterker nog ik ga ervan uit dat geen enkel systeem waterdicht is.

@WimLex ik had de content achter jouw link vorige week al helemaal doorgelezen maar kan daar echt geen antwoord op mijn vraag vinden.
Offline viffer
Master
zo 11 dec 2011, 19:44 Bericht 

Treser schreef:
Hoe doet NL dit dan als je als Nederlander met een NL rijbewijs je rijbewijs kwijt raakt in België of Duitsland?

Indien een rijontzegging opgelegd is in het buitenland is de ontzegging alleen daar geldig en mag er in andere landen worden gereden. Echter als het rijbewijs ook wordt ingehouden mag er niet gereden worden aangezien je te allen tijde over een geldig rijbewijs moet beschikken als je een voertuig bestuurd. Als je wel rijdt kun je een boete krijgen voor het niet tonen van je rijbewijs. Een nieuw rijbewijs kun je alleen aanvragen als je je oude rijbewijs als vermist opgeeft.
Offline Aanhanger
Master
zo 11 dec 2011, 19:51 Bericht 
Treser schreef:
Ik concludeer pas iets als ik zeker weet dat het ook zo is.

WVW art.9 lid 7.
Maar inderdaad, het risico dat men er tijdens een willekeurige staandehouding achter komt dat het rijbewijs is ingevorderd is uiterst klein.
Administratief valt het vermoedelijk ook niet met zekerheid terug te vinden in de systemen, tenzij je exact weet waar je moet zoeken.

Mocht een van de ambtenaren die betrokken was bij jouw inname je zien rijden dan bestaat dat risico uiteraard wel.
Mocht je al van plan zijn toch in NL. te rijden dan kun je de r8 beter laten staan.
Offline Treser
Pro
zo 11 dec 2011, 19:55 Bericht 
en als vermist (verloren of gestolen) opgeven kan niet want dan lieg je als het in werkelijkheid is ingenomen door een ander autoriteit. Of hebben ze in NL ook een speciale regeling op het gemeentehuis indien rijbewijs is ingenomen door een ander land. Want ingenomen door ander land valt toch echt niet onder vermist toch?
Offline viffer
Master
zo 11 dec 2011, 19:58 Bericht 

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... rderd.html

Een speciale regeling is er in Nederland niet.
Offline Fopspee(n)
Master
zo 11 dec 2011, 19:59 Bericht 
Treser schreef:
en als vermist (verloren of gestolen) opgeven kan niet want dan lieg je als het in werkelijkheid is ingenomen door een ander autoriteit. Of hebben ze in NL ook een speciale regeling op het gemeentehuis indien rijbewijs is ingenomen door een ander land. Want ingenomen door ander land valt toch echt niet onder vermist toch?

Moet je ook niet doen want wanneer het oude ingenomen rbw na de ontzegging naar NL wordt verstuurd en het komt bij de verkeerde instantie terecht heb je een probleem. Ik heb ooit begrepen dat je rbw dan ongeldig wordt verklaard.....er is vast wel ienmand hier die dat weet.
Offline tks
Respect
zo 11 dec 2011, 20:05 Bericht 

@Treser: je denkt toch werkelijk niet dat jij tot de eerste 1000 rijbewijzen behoord die worden afgepakt van buitenlandse chauffeurs? Daar hebben ze wel iets op gevonden hoor. Vind het naïef van je als je denkt dat het systeem daar niet mee overweg kan. (helemaal als je beetje rond kijkt op FS en de bijlages goed bekijkt).

Anyway ik doelde op het innemen niet voor jouw, maar voor ons als burger in NL. Wij kunnen nergens meer rijden terwijl we in theorie er wel bevoegd zijn bijv. in duitsland. Het is immers NL waar ik niet meer mag rijden maar wel in DE. Maar ze proberen natuurlijk het controleerbaar te houden door je papiertje in te nemen.

Verder komt de post vanzelf bij je terecht om even bij de NL rechter te komen.

Ik vraag me af als jij zegt verloren in hoeverre dat onwaar is als hij is ingenomen, je beschikt er immers niet over en je weet niet waar hij is... :D
Offline Treser
Pro
zo 11 dec 2011, 20:58 Bericht 
GertJan schreef:
Een speciale regeling is er in Nederland niet.

Daar ben je dan dus mooi vet mee in Nederland. De rijontzegging geld niet in Nederland maar je mag toch niet rijden want je kunt geen rijbewijs tonen.
Dat is bijna kafkaiaans.

Fopspee(n) schreef:
Vind het naïef van je als je denkt dat het systeem daar niet mee overweg kan. (helemaal als je beetje rond kijkt op FS en de bijlages goed bekijkt).

Helemaal niet ik baseer mij op o.a. het OV jaarkaart flopsysteem en het communicatiesysteem voor politie en veiligheidsdiensten.
En daarbij zoals ik reeds eerder had uitgelegd krijgen die Hollanders het echt niet voor elkaar om een computersysteem op te zetten dat alle mogelijke rijbewijzen uit heel Europa kan vermelden. Elk land en rijbewijs heeft een andere opmaak en lengte nummer. Laat staan dan nog het probleem met dubbele namen etc etc.

En dan daar tegenover het feit dat ik nu een nieuw rijbewijs heb met een ander nummer + één voornaam minder dan op mijn vorige rijbewijs + geen melding meer op mijn huidige rijbewijs dat ik mijn eerste rijbewijs destijds (+ 25 jaar) heb gehaald in NL.

Speciaal daarom vroeg ik nog op het gemeentehuis welk rijbewijs ze straks terug willen hebben. De dame in kwestie zij heel duidelijk dat ik dat zelf mag bepalen maar dat het handigste is om dat rijbewijs te behouden dat straks overeenkomt met het binnen nu en 6 maanden te verlengen/vernieuwen internationaal rijbewijs.

Volgens diezelfde dame hoef ik straks bij mijn emigratie naar NZ ook niet eerst het Belgisch rijbewijs in te leveren zodat de ambassade mijn oude originele rijbewijs uit de kluis kan halen om mij mee te geven naar NZ. Volgens haar kan ik gewoon naar NZ gaan met mijn huidige nieuwe Belgisch rijbewijs waar ook überhaupt geen vermelding meer op staat dat het destijds is gebaseerd op een rijbewijs verkregen in Nederland.
Offline viffer
Master
zo 11 dec 2011, 21:04 Bericht 

Heb je in België niet een persoonlijk nummer dat je je hele leven met je meedraagt zoals in Nederland het BSN?
Offline Treser
Pro
zo 11 dec 2011, 21:12 Bericht 
in België heb je een rijksregister nummer en in NL een sofienummer.
Ik heb beiden maar moet er wel bij vermelden dat ik niet meer belastingplichtig ben in NL.
Zo lang ik het NL paspoort blijf behouden behoud ik ook mijn sofinummer.
Het BSN zegt mij niets..
Offline viffer
Master
zo 11 dec 2011, 21:16 Bericht 

BSN is wat vroeger sofinummer was. Het is een Burger Service Nummer en is ook op je rijbewijs vermeld. Ik vroeg mij af of er een soortgelijk nummer op een Belgisch rijbewijs staat wat in de systemen kan worden opgenomen.
Offline Treser
Pro
zo 11 dec 2011, 21:22 Bericht 
op het Belgische rijbewijs staat uitsluitend het rijbewijsnummer vermeld. Het rijksregister nummer staat hier niet op. Dit staat wel vermeld op de identiteitskaart.
 [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2