Postingstijd interval gedetecteerd van 35.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 74 berichten ]
Offline Mikkie
Master
za 10 sep 2011, 21:43 Bericht 
AboveNL schreef:
Het limiet van 70 was op dat punt wel geldig. Ik ben namelijk gelaserd achter de borden van 70. Maar nog voor het bord van wegwerkzaamheden.

Daar ga je de zaak niet op winnen, maar mochten ze een verhoogde boete eisen ivm wwzh, dan kun je dit in elk geval ter tafel gooien om dat te bestrijden.

En voor de kenners: maar een limiet van 70 op een snelweg 'zomaar'? Natuurlijk kan het in bijzondere situaties (aangepaste situatie, wwzh, spoorvorming, gladheid etc.), maar moet het dan nog gemotiveerd worden?
Offline Barbertje
FS Juridisch
za 10 sep 2011, 22:15 Bericht 
Hier wegwerkzaamheden 70 km. Dat komt vaak voor. Bij RWS zijn de gegevens daarover te verkrijgen.
Overigens komt 70 km vaak voor op matrixborden.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
zo 11 sep 2011, 10:33 Bericht 

Dus als ik dat kan aantonen dan zit het me mee dus ?
Ik neem aan dat ik bij het WOB verzoek ook de laserafstand op papier krijg ?!?
Offline bx gek
Master
zo 11 sep 2011, 10:43 Bericht 
AboveNL schreef:
Ik ben namelijk gelaserd achter de borden van 70

Was dit direct achter het bord of een paar honderd meter verder?
Offline AboveNL
Nieuwkomer
zo 11 sep 2011, 12:39 Bericht 

Dat geeft goeie hoop dan. Kan niet wachten tot de papieren van me WOB verzoek binnen komen. Ik neem aan dat de ook de afstand wordt aangegeven waarop ik ben gelaserd !?!
Offline Barbertje
FS Juridisch
zo 11 sep 2011, 15:36 Bericht 
AboveNL schreef:
Dus als ik dat kan aantonen dan zit het me mee dus ?

Wob bij RWS over de bebording en de afstanden waar de snelheidsbeperking toen gold.

AboveNL schreef:
Ik neem aan dat ik bij het WOB verzoek ook de laserafstand op papier krijg ?!?

Moet in het proces-verbaal staan.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
zo 11 sep 2011, 15:42 Bericht 

Barbertje schreef:
Wob bij RWS over de bebording en de afstanden waar de snelheidsbeperking toen gold.

En als ik een nieuwe video maak met duidelijk daarop de hectometer paaltjes ?!?
Offline Barbertje
FS Juridisch
zo 11 sep 2011, 16:03 Bericht 
Dat zegt weinig over de bebording hoe die toen was.
Denk er wel aan dat je vooraf altijd toestemming aan de rechtbank moet vragen of je een laptop met videobewijs mee mag nemen naar de zitting.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
zo 02 okt 2011, 21:03 Bericht 

Eindelijk de papieren binnen maar nergens de laser afstand te zien. En ook hier geven ze aan ter hoogte van hectometer paal 42.3. Maar daar stond de agent op de viaduct en ik ben gelasert waarschijnlijk 400m er voor. Hoe moet ik dit nu aantonen ?!?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes Robert
Offline AboveNL
Nieuwkomer
wo 05 okt 2011, 14:42 Bericht 

Barbertje ik heb je hulp nodig snap hier helemaal niks van :huh: Dit lijkt mij als of het gaat om een onopvallende video auto. Maar ik ben gelaserd. Ik snap hier helemaal niks meer van. Ook staat nergens de gelaserde afstand dus. Ik heb gebeld eerst vertelde ze me dat ik de verkeerde PP heb ontvangen. Namelijk invordering en niet snelheid. En de dame gaf bij minn vraag over de laser afstand aan dat het 12m was :huh: Nou toen had de agent allang de laser naar beneden gericht. En stond te praten in zijn walki talki. 12m dat is er wel heel dicht op ?!? Lijkt me niet normaal op zo'n afstand laseren.
Offline Barbertje
FS Juridisch
za 08 okt 2011, 16:36 Bericht 
:roll:
Vreemd. Dit gaat over een opsporingsauto.
Bel die dame nog eens op en vraag dan om het proces-verbaal van bevindingen (snelheid), dat bedoelde je nl. met je Wob verzoek.
Noteer de naam van de persoon en bevestig het gesprek daarna schriftelijk.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
za 08 okt 2011, 19:00 Bericht 

Wat bedoel je met bevestig het gesprek schriftelijk. Opnieuw een schrijven van ingebreke ?
Ik heb namelijk al gebeld en de naam van wie ik heb gesproken. De dame zou de pv van snelheid opsturen. Dit was woensdag heb natuurlijk nog niks binnen. :S

Ik begrijp uit de documenten dat de snelheid is afgelezen van de km teller van de auto een moment opname. zonder foto of video ? Maar mag dit zo maar. Een meting moet toch bestaan uit minimaal 800m of 16 sec bij een constante snelheid en daarvan dan de gemiddelde snelheid en daarvan dan een video opname ?

Groetjes Robert
Offline AboveNL
Nieuwkomer
zo 09 okt 2011, 20:58 Bericht 

Eidelijk de juiste documenten binnen :) En idd Ik reed nog voor de wegwerkzaamheden. :D
Viaduct waar de man op stond is bij hmp 42.3
eerste borden met wegwerkzaamheden hmp 42.6
eesrte borden 70 zonder wegwerkzaamheden 43.2
Laser afstand 368m
Zie filmpje.

Nu ga ik niet naar de oproeping OM zitting en ik hoop dat dan voorkomen voor de rechter nog even gaat duren.

Hoe doe ik een Wob bij RWS over de bebording en de afstanden waar de snelheidsbeperking toen gold ?
En wat is het adres waar ik het wob verzoek heen moet sturen ?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heel smerig ook de opmerking dat ik zat te bellen. Dit heb ik nooit gezegt. Ik stond helemaal vol verbasing toen hij vertelde dat ik 57 km te hard had gereden en ik zei toen. "Wat... ik reed gewoon met het verkeer mee. " Hij heeft me zelfs nooit gevraagd wat de reden was. En ik was al helemaal niet aan het bellen !

En ik altijd maar denken dat het eerlijke mensen zijn bij de politie :huh:
Offline AboveNL
Nieuwkomer
zo 09 okt 2011, 21:02 Bericht 

Barbertje heb ik nu een kans bij de rechter ? Ik zit er over te denken om nu een advocaat in de arm te nemen. Maar die kost mij € 150,- per uur.
Ik neem aan dat als ik win ik deze kosten terug kan vorderen ?

Alvast bedankt voor je reactie. Groetjes Robert
Offline Barbertje
FS Juridisch
ma 10 okt 2011, 15:28 Bericht 
AboveNL schreef:
Hoe doe ik een Wob bij RWS over de bebording en de afstanden waar de snelheidsbeperking toen gold ?
En wat is het adres waar ik het wob verzoek heen moet sturen ?

Gewoon Wob verzoek doen voor de geldende bebording op betreffende datum en weggedeelte.
Gebruik dit webformulier:
https://www.rijkswaterstaat.nl/contact/index.aspx

AboveNL schreef:
Heel smerig ook de opmerking dat ik zat te bellen. Dit heb ik nooit gezegt. Ik stond helemaal vol verbasing toen hij vertelde dat ik 57 km te hard had gereden en ik zei toen. "Wat... ik reed gewoon met het verkeer mee. " Hij heeft me zelfs nooit gevraagd wat de reden was. En ik was al helemaal niet aan het bellen !

En ik altijd maar denken dat het eerlijke mensen zijn bij de politie :huh:

LAF. :boos: Het is jouw woord tegen dat van hem.
Bij de rechter: Dat heb natuurlijk nooit gezegd. Als ik zoiets zou doen zou ik mezelf gelijk schuldig verklaren en ik ben van mijn onschuld overtuigd. Ik heb alleen gezegd dat ik met het verkeer meereed.

AboveNL schreef:
Barbertje heb ik nu een kans bij de rechter ?

Toon overtuigend aan dat je niet te hard reed en dat de snelheidsbeperking pas later inging. Gebruik hiervoor de gegevens die je van de RWS zult krijgen.

AboveNL schreef:
een advocaat in de arm te nemen. Maar die kost mij € 150,- per uur.
Ik neem aan dat als ik win ik deze kosten terug kan vorderen ?

Overleg dat met de advocaat direct bij het eerste contact. Normaal dien je een advocaat wel zijn honorarium te betalen, ook als je de zaak wint.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
ma 10 okt 2011, 16:18 Bericht 

Barbertje schreef:
Gewoon Wob verzoek doen voor de geldende bebording op betreffende datum en weggedeelte.
Gebruik dit webformulier:
https://www.rijkswaterstaat.nl/contact/index.aspx

Ik heb gelijk een verzoek gedaan.

Barbertje schreef:
Toon overtuigend aan dat je niet te hard reed en dat de snelheidsbeperking pas later inging. Gebruik hiervoor de gegevens die je van de RWS zult krijgen.

Ik reed dus wel te hard maar niet 127km/uur in de wegwerkzaamheden zoals beweerdt wordt. Gelijk na de viaduct zag ik hem en remde toen af naar 100km/uur.
Dit was nog voor het bord wegwerkzaamheden. En volgens de laserafstand tussen agent en ik was dit ongeveer 68m voor het eerste bord met wegwerkzaamheden.

Bedankt voor je snelle reactie :)
Offline Marbor
Eendagsvlieg
di 15 nov 2011, 12:42 Bericht 

Hallo allemaal,\

Ik ben op 24 augustus ook gepakt op de A73. ( na correctie 131 km). rijbewijs ingevorderd. Nadat ik een brief heb gestuurd CVOM kreeg ik na 16 dagen mijn rijbewijs terug. Ik ben op de uitnodiging van de officier ingegaan om te horen wat ze voor een schikking wilde aanbieden. Ze vertelde me dat er normaal gesproken € 700,= en twee maanden rijbewijs kwijt uitgesproken werd. Echter, omdat ik al na 16 dagen mijn rijbewijs terug gekregen heb verhoogde ze de boete tot 900,=.

Na mij kwam een ander slachtoffer van de 24ste. Zij was gelaserd met gecorriceerd 122 km. Ze ging bijna direct na binnenkomst huilen. De officier vertelde haar ook dat normaal de boute 700 zou zijn. De boete werd echte bij haar verlaagd tot 500.

Wat moet ik hier nu mee.
Zij heeft de straf geaccepteerd. Ik echter heb bezwaar aangetekend.
Ik wil het laten voorkomen.

Kan ik dit als argument gebruiken tijdens mijn zitting?

Verder, de situtatie was zo onduidelijk (borden 70 bij afrit) dit ik deze had gemist (echt waar). er zijn die ochtend velen van de weg gehaald. De meesten gaven aan dat ze de borden niet had gezien. Is dat nog iets voor bij de rechtbank?
Offline adinsx
Master
di 15 nov 2011, 14:28 Bericht 
Open even een eigen topic.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
di 15 nov 2011, 18:47 Bericht 

Hey Marbor,

Was dit op precies het zelfde stuk dan ?

Groetjes Robert
Offline AboveNL
Nieuwkomer
di 15 nov 2011, 21:46 Bericht 

Damn € 700,- ik knijp hem echt. Ik ben dus niet op de uitnodiging van de officier ingegaan. En heb tot nu toe nog steeds geen oproep gehad voor de kanton rechter. Hoelang duurt zoiets normaal voor ik de uitnodiging krijg ?
Offline Barbertje
FS Juridisch
wo 16 nov 2011, 1:04 Bericht 
Oh, dat kan maanden duren.
Ligt een beetje aan de drukte op de rechtbanken.

Maar ze zouden ook nog kunnen proberen om een Strafbeschikking uit te vaardigen.
Daar kun je dan binnen 14 dage kort en bondig tegen in verzet.
Daarna volgt dan een dagvaarding.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
wo 16 nov 2011, 7:52 Bericht 

Citaat:
Maar ze zouden ook nog kunnen proberen om een Strafbeschikking uit te vaardigen.
Daar kun je dan binnen 14 dage kort en bondig tegen in verzet.
Daarna volgt dan een dagvaarding.

O dat kan ook nog. Nou ik wacht maar af dan hou jullie op de hoogte. Thx
Offline Scaniafan
Master
wo 16 nov 2011, 8:23 Bericht 
Wat mij opvalt in het zaakoverzicht is het volgende:

Citaat:
Daar zag ik, R. R., een bestuurder van een motorvoertuig, een bestelauto van het merk Volkswagen

Citaat:
Ik, R. R., ben opgeleid en gecertificeerd voor de bediening van radar- en laser apparatuur.

Ik, R. R. zag, dat deze bestuurder met dat motorvoertuig reed met een door mij gemeten snelheid van 127 km/h ……..

En dan in het zelfde blok tekst:

Citaat:
Deze snelheid is door mij, G. P., vastgesteld met behulp van een voor de meting getest, op voorgeschreven wijze gebruikt en op 7 maart 2011 tot 250 kilometer per uur geijkt verkeersmeetmiddel

Wie heeft het nou geconstateerd? R.R. of G.P.? Wie bediende de lasergun?
Offline AboveNL
Nieuwkomer
wo 16 nov 2011, 8:48 Bericht 

R. R. bediende de laser

En G. P. Reed in een onopvallende auto zonder video opname apparatuur wordt gezegt door KLPD driebergen.
 [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2