Postingstijd interval gedetecteerd van 35.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 74 berichten ]
Offline AboveNL
Nieuwkomer
vr 22 jul 2011, 17:04 Bericht 

Hallo ik ben Robert.

Van beroep ben ik storings monteur en rij ik gemiddeld 600km per dag in een volkswagen transporter. Ik reed van Nijmegen naar Heerlen via de A73 door Venlo. Mijn TomTom liep vast gebeurt wel vaker dus ik leg hem op het dashboard. Reset hem met een paperclip en zet hem weer op de standaard. Met in mijn ooghoek de normale vangrail en mijn voor ganger waar ik netjes afstand van hield. Ik druk op mijn TomTom recente locaties en tik het adres weer aan in Heerlen. Ik kijk weer voor me en tot mijn schrik zie ik iemand op een viaduct staan. Ik wist gelijk dat dat een agent was met een laser. Kijk op mijn km teller en zie dat ik net onder de 110km per uur rij. Ik kijk om me heen en zie wegwerkzaam heden. Ik dacht gelijk je mag hier 90 dat wordt een dure. Maar nee je mag er 70km per uur zag ik later. Ik rij onder het viaduct door en zie dat de man een losse laser heeft zonder armsteun en praat in een soort walkie talkie. Me hart zat in me keel en Ja hoor de auto van de KLPD kwam al voor me rijden met het bordje politie volgen. Op een industrie terrein staat een KLPD unit daar stopt de auto voor en een andere man komt me tegemoet gelopen de KLPD auto rijd gelijk weer verder. De agent verteld me dat ik gelazerd ben met 127km per uur. En dat me rijbewijs bij deze wordt ingevorderd. Je krijgt een papier als bewijs en het standaard gele papiertje en daar sta je dan 2,5 uur te wachten op vervoer. Dit was maandag 11 juli om 10:30

De volgende dag gelijk gebelt met het telefoon nummer dat op het bewijs van inname staat. En daar krijg ik te horen dat ik binnen 10 dagen bericht krijg wat de officieer met het rijbewijs wil gaan doen. Ik gaf nog aan dat ik hem echt nodig ben voor me werk waarop ik te horen kreeg dat ik eerst moest afwachten tot bericht voordat ik daar tegen bezwaar kan indienen. Dus afwachten maar. Een paar vrije dagen opgenomen en af en toe met een collega mee rijden. Nu is het vrijdag 22 juli nog geen bericht dus ik weer bellen met het nummer dat op het inname bewijs stond. Ik kreeg te horen dat de officieer een besluit heeft genomen en dat is 2 maand het rijbewijs inhouden. De brief is verstuurd en zal waarschijnlijk dan morgen bij de post zitten. Me hart weer in me keel en zweet op me rug. 10 dagen was al een heel geregel en eigenlijk niet te doen maar 2 maand hoe ga ik dit mijn werkgever uitleggen... 2 maand... zoveel vakantie dagen heb ik niet meer. :cry:

Natuurlijk ik zat fout maar ik vind dit nogal een heftige straf. Meestal heb ik van die boetes rond de 30 euro en die betaald de baas. Ik heb nog nooit een boete gehad voor meer als 30 te hard en nu me eerste van 57 te hard. Helaas wel gelijk in wegwerkzaamheden. :cry:

Is het nu slim om zelf bezwaar in te dienen of kan ik beter juridische hulp inschakelen. En heeft het zin bezwaar in te dienen ? Krijg ik daar mijn rijbewijs eerder mee terug ?

O ja zijn er nog meer mensen hier die rond dat tijdstip gepakt zijn in Venlo ? Ik stond daar met nogal wat auto's op dat terrein.
Offline Barbertje
FS Juridisch
vr 22 jul 2011, 22:14 Bericht 
Sinds 1 juli is er een nieuwe regel dat bij snelheden bij meer dan 50km te hard het rijbewijs direct wordt ingevorderd voor een periode van 2 maanden.
Hier is niets tegen te doen. Bezwaar is niet mogelijk.

Het is afwachten wat er verder gaat gebeuren. Heb je geluk dan krijg je een Transactievoorstel maar een Strafbeschikking is ook mogelijk.
Eigenlijk verwacht ik dat je gedagvaard zult worden en voor de kantonrechter zult moeten verschijnen.
Het CBR kan je een EMG cursus opleggen die jezelf zult moeten betalen.

Bereid je voor op de zitting bij de kantonrechter en ga bij de politie de onderliggende bewijslast opvragen via de Wet openbaarheid van bestuur (Wob)
Meer hierover kun je lezen in:
wob-helpdesk-f39/toepassing-wet-openbaarheid-van-bestuur-bij-strafrecht-t27241.html

En lees ook de aanpassing hierop i.v.m. de Wet Dwangsom op de 1e pagina van de volgende link bij aanwijzing voor Strafrechtelijke transacties:

wob-helpdesk-f39/wob-aanpassingen-wet-dwangsom-in-werking-getreden-t56241.html

Voor dit moment stuur je een Wob verzoek naar de politie. KLPD te Driebergen.
Vraag naar:
-brondocument
-combibon
-proces-verbaal
-ijkrapport van de gebruikte laserapparatuur.
-certificaten van aanstelling van de bij de controle betrokken verbalisanten
-certificaten van beëdiging van de bij de controle betrokken verbalisanten

De termijn is dus nu 4 weken.

Krijg je een dagvaarding vraag dan je dossier op door te bellen met het betrokken parket en doe dit met
een beroep op artikel 30 Wetboek van Strafvorderring. Ze sturen het je dan toe.

Krijg je een Strafbeschikking ga daar dan BINNEN 14 DAGEN tegen in verzet en geef feiten en omstandigheden aan waarom de vermeende overtreding niet juist was en vraag om behandeling van de zaak door de kantonrechter.
Doe je dit niet binnen 14 dagen dan wordt de Strafbeschikking onherroepelijk en krijg je een strafblad
voor een overtreding voor een periode van 5 jaar.

Sterkte ermee.
Offline viffer
Master
vr 22 jul 2011, 22:28 Bericht 

Barbertje schreef:
Bezwaar is niet mogelijk.

Puur ter lering; waarom is bezwaar niet mogelijk?
Offline Barbertje
FS Juridisch
vr 22 jul 2011, 22:45 Bericht 
Nieuwe regelgeving: OBM 2 mnd ov 2 maanden onvoorwaardelijk

http://www.om.nl/algemene_onderdelen/ui ... chtlijn-1/
Offline dabeetle
Master
za 23 jul 2011, 0:06 Bericht 
Kan je voor een dergelijke invordering eigenlijk een schade vergoeding krijgen als de kantonrechter je alsnog vrij spreekt? Ik krijg nogal een Judge Dredd gevoel van dit soort richtlijnen...
Offline AboveNL
Nieuwkomer
za 23 jul 2011, 12:07 Bericht 

GVD dit meen je niet. Ik let even niet goed op en je wordt behandeld als een crimineel. En al die regels en artikels das mij allemaal te veel. Ben maar een simpele monteur geen jurist :(
Ik neem aan dat er ook instanties zijn die dit voor je regelen ? En dan voor niet te veel geld ?!?
Offline Barbertje
FS Juridisch
za 23 jul 2011, 15:55 Bericht 
dabeetle schreef:
Kan je voor een dergelijke invordering eigenlijk een schade vergoeding krijgen als de kantonrechter je alsnog vrij spreekt? I

Als de overtreding niet gemaakt is kun je schadevergoeding vragen.
Offline Barbertje
FS Juridisch
za 23 jul 2011, 15:57 Bericht 
AboveNL schreef:
Ik neem aan dat er ook instanties zijn die dit voor je regelen ? En dan voor niet te veel geld ?!?

Wat dacht je van Flitsservice ? Wij geven de adviezen hoe te handelen.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
za 23 jul 2011, 18:57 Bericht 

Maar flitsservice neemt het niet uit handen neem ik aan. Ik zal me best gaan doen en je advies opvolgen.

Ben er net naar toe geweest om de situatie te bekijken. En het is een 100Km stuk. Met aan de kanten borden met 100 maar niet op de hm paaltjes. Dus daar zat ik al fout :(
En dan 2 borden aan bijde zijde met 70km bij hmp 43.2 die ik dus gemist heb. Het volgende grote bord staat rechts van de weg bij hmp 42.6 daar tussen ben ik dus gelazerd want toen reed ik onder de 110km/h. Ik ben gelazerd vanaf een viaduct bij hmp 42,3. Ik reed in een bocht heb een filmpje van de situatie gemaakt. Zal straks een link plaatsen.

Ik heb nog steeds geen brief ontvangen van de OvJ maar dat maakt dan zeker ook niks meer uit met deze nieuwe wet ?!?
Offline AboveNL
Nieuwkomer
za 23 jul 2011, 19:46 Bericht 

Link
Offline Arno
FS Meldingen
za 23 jul 2011, 21:17 Bericht 
AboveNL schreef:
Ben er net naar toe geweest om de situatie te bekijken
Toch niet achter het stuur hè? Met een ingevorderd rijbewijs mag je geen auto meer rijden.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
za 23 jul 2011, 21:28 Bericht 

Nee natuurlijk niet. Mijn vriendin reed. Is gefilmd vanaf de bijrijders stoel en de rechterbaan ipv de linkerbaan waar ik toen op reed. Ook was het nu een stuk minder druk
Offline AboveNL
Nieuwkomer
ma 25 jul 2011, 15:35 Bericht 

Ik heb nu nog steeds geen bericht gekregen via de post van de OvJ Maakt dit nog wat uit ?
Offline Barbertje
FS Juridisch
ma 25 jul 2011, 15:56 Bericht 
Het is afwachten, ik verwacht dat je over enige tijd een dagvaarding zult ontvangen.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
ma 25 jul 2011, 16:00 Bericht 

Bedankt Barbertje voor de info
Offline winbonus
Die hard
ma 25 jul 2011, 16:02 Bericht 
hoe hard gaat je bus maximaal?

127 gelazerd is rond de 137 op je klok.

Als je kan aangeven dat je bus niet zo hard kan heb je een kans bij de rechter :wink:
Rij je met een opgeblazen turbo diesel, tja dan houdt het op.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
ma 25 jul 2011, 16:14 Bericht 

Nou ik reed op cruise control 130 op de teller. Dat is 123 km/h op tomtom. Daar zet ik me cruise control standaard op. Verbaasde me ook om dan te horen dat ik 127 km/h reed maar daar heb ik geen verstand van.

Bus kan 180 km/h en dat weet ik omdat ik ook regelmatig ook naar duitsland rij voor me werk. Laatst nog naar gera. Ligt bij Leipzig. 540km vanaf mijn huis.
Offline geelhoed
Master
ma 25 jul 2011, 17:17 Bericht 
AboveNL schreef:
Ook was het nu een stuk minder druk

Je reed 57 te snel in de drukte?
Offline winbonus
Die hard
ma 25 jul 2011, 17:38 Bericht 
geen 1 of ander log in je auto?

want gps versus laseren en dan een gat van 4km is wel veel...
Offline AboveNL
Nieuwkomer
ma 25 jul 2011, 17:53 Bericht 

Ja ik reed met de rest van het verkeer mee. Ik was me echt niet bewust dat ik daar 100 en later 70 mocht. Maar ik stond daar met ca 20 auto's dus ik was niet de enige.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
ma 25 jul 2011, 19:05 Bericht 

Nee geen black box of zo iets in de auto
Offline AboveNL
Nieuwkomer
wo 27 jul 2011, 19:54 Bericht 

Barbertje schreef:

Ik heb de brief ontvangen waarin aangegeven wordt dat het rijbewijs 2 maand wordt ingehouden.
Maar onderin staat wel dat ik bezwaar kan indienen bij de straf griffie van rechtbank Roermond.

Kan ik nu wel of geen bezwaar indienen ?!? Of heeft dat gewoon geen zin ?
Mijn werkgever komt nu behoorlijk in de problemen ivm de vakanties van collega's.

Groetjes Robert
Offline Guppenklup
Master
do 28 jul 2011, 10:15 Bericht 
AboveNL schreef:
Ik heb de brief ontvangen waarin aangegeven wordt dat het rijbewijs 2 maand wordt ingehouden.
Maar onderin staat wel dat ik bezwaar kan indienen bij de straf griffie van rechtbank Roermond.

Kan ik nu wel of geen bezwaar indienen ?!? Of heeft dat gewoon geen zin ?
Mijn werkgever komt nu behoorlijk in de problemen ivm de vakanties van collega's.

Altijd doen, niet geschoten is zeker mis. Het eerste bezwaar wordt ongelezen afgewezen, dus bereid vast een tweede bezwaar voor.
Offline fb
Master
do 28 jul 2011, 10:23 Bericht 
winbonus schreef:
want gps versus laseren en dan een gat van 4km is wel veel
GPS 2 km/h afwijking naar beneden, laser afwijking 2 km/h naar boven en voila, daar is je gat van 4 km/h. Beide minder dan 2% afwijking, ruim binnen de norm. Wat denk je waarom er altijd een correctie naar beneden toegepast wordt? En waar komt toch dat idee vandaan dat Tomtom altijd exact de juiste snelheid weergeeft?
Offline Koelie
Die hard
do 28 jul 2011, 12:23 Bericht 
Barbertje schreef:

Barbertje schreef:
Nieuwe regelgeving: OBM 2 mnd ov 2 maanden onvoorwaardelijk

http://www.om.nl/algemene_onderdelen/ui ... chtlijn-1/

Barbertje,

Sorry dat ik hier nu op terugkom, maar voor mijn begrip: Is het niet zo dat voorwaardelijk of onvoorwaardelijk ziet op een straf zelf (i.e. of hij direct ingaat, of pas als aan een bepaalde voorwaarde is voldaan).

Of je wel of niet bezwaar kan aantekenen is toch afhankelijk van of het een voor bezwaar vatbare beschikking betreft of niet?
Offline Appeltje
Master
vr 29 jul 2011, 8:35 Bericht 

AboveNL schreef:
Kijk op mijn km teller en zie dat ik net onder de 110km per uur rij.

AboveNL schreef:
Nou ik reed op cruise control 130 op de teller. Dat is 123 km/h op tomtom. Daar zet ik me cruise control standaard op. Verbaasde me ook om dan te horen dat ik 127 km/h reed maar daar heb ik geen verstand van.

Reed je nou 110 of 130? Niet (alleen) om lullig te doen maar als je dit soort fouten uiteindelijk in bezwaren maakt of bij de rechter maakt, heb je de schijn behoorlijk tegen.

AboveNL schreef:
Maar flitsservice neemt het niet uit handen neem ik aan. Ik zal me best gaan doen en je advies opvolgen

Je hebt twee maanden verplicht vrij als ik het goed begrepen heb ;)... verdiep je (o.a. hier) in de materie en verdien op die manier de kosten van het onbetaalde verlof terug.
Je wordt hier absoluut goed geholpen!
Offline Barbertje
FS Juridisch
vr 29 jul 2011, 14:46 Bericht 
Koelie schreef:
Of je wel of niet bezwaar kan aantekenen is toch afhankelijk van of het een voor bezwaar vatbare beschikking betreft of niet?

Klopt.
Een voor bezwaar vatbare beschikking kan niet bij een OBM.
Alleen een kantonrechter mag zich hierover uitspreken.
De aanklager moet het aanbrengen bij de kantonrechter.
Offline Rover
Master
vr 29 jul 2011, 15:17 Bericht 
Waarom is het daar 70 km/u? :nah:
Offline AboveNL
Nieuwkomer
wo 03 aug 2011, 17:30 Bericht 

Appeltje schreef:
Reed je nou 110 of 130? Niet (alleen) om lullig te doen maar als je dit soort fouten uiteindelijk in bezwaren maakt of bij de rechter maakt, heb je de schijn behoorlijk tegen.

Ik reed daarvoor op cruise control 123km/h. Iemand reed voor me dus haal ik hem van cruise control af. En hou ik afstand van mijn voorganger. Toen ik iemand op de viaduct zag staan keek ik op mijn km teller en zag ik 105 km/h Maar hij heeft mij waarschijnlijk met 123km/h al gelazert.
Offline Maveric
Respect
wo 03 aug 2011, 17:44 Bericht 
Misschien is er in de vakantietijd wel een scholier/student die je wil rijden... kost een paar maar houd je igg je baan nog.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
wo 07 sep 2011, 20:21 Bericht 

Thx voor de tip maveric. Mijn werkgever heeft gelukkig veel begrip voor de situatie en heeft me geweldig bijgestaan. :)
Offline AboveNL
Nieuwkomer
wo 07 sep 2011, 20:26 Bericht 

Binnen gekregen op woensdag 27 juli

Afbeelding
Offline AboveNL
Nieuwkomer
wo 07 sep 2011, 20:31 Bericht 

Toen heb ik deze brief verstuurt naar de KLPD in Driebergen

Citaat:
Verzoekschrift

Naam xxxxxxxx
Adres xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx
Woonplaats Eindhoven

Datum : 23-07-2011

Betreft: kennisgeving van bekeuring, nummer 107111025008833

Geachte heer/mevrouw

Naar aanleiding van de staande houding op 11-07-2011 verzoek ik u, om op bovenstaand adres, de volgende dossierstukken toe te zenden op een wijze als bedoeld in artikel 6, artikel 7.1a en artikel 7.2 van de Wet Openbaarheid van Bestuur.

- Een kopie van het op ambtseed gemaakte proces verbaal, zoals voorgeschreven in het Wetboek van Strafvordering Artikel 152 en 153;

- Het ijkrapport van de laser apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd

- Maar ook het ijkrapport en foto (welke voorzien is van datum en tijdstip. Hierop moet duidelijk het voertuig en kenteken te zien zijn. Indien er meerdere voertuigen op de foto zichtbaar zijn, moet er duidelijk zijn welk voertuig de overtreding zou hebben begaan.) van de radar auto die ook de vermeende overtreding zou hebben geconstateerd.

- indien van toepassing Een certificaat waaruit blijkt dat diegene die de meting heeft verricht ten tijde van de meting bevoegd was om gebruikte meetapparatuur te bedienen;

- indien van toepassing Het kenteken en datum van APK keuring van het voertuig van waaruit de meting is verricht;

- indien van toepassing het brondocument

- indien van toepassing de combibon

- indien van toepassing certificaten van aanstelling van de bij de controle betrokken verbalisanten

- indien van toepassing certificaten van beëdiging van de bij de controle betrokken verbalisanten

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van twee weken.

Hoogachtend,

xxxxxxxx

handtekening
Offline Walker
Master
wo 07 sep 2011, 20:34 Bericht 
Termijn is 4 weken, niet 2....
Offline AboveNL
Nieuwkomer
wo 07 sep 2011, 20:35 Bericht 

En daar kreeg ik deze reactie op terug :

Afbeelding
Offline Mikkie
Master
wo 07 sep 2011, 20:41 Bericht 
Goed filmpje. Wie ziet er de wwzh die de aangepaste limiet rechtvaardigen? :duh:
Offline AboveNL
Nieuwkomer
wo 07 sep 2011, 20:43 Bericht 

En vandaag viel deze brief in de brievenbus :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Offline AboveNL
Nieuwkomer
wo 07 sep 2011, 20:45 Bericht 

Mijn volgende actie wordt een brief sturen met de wet dwangsom er in verwerkt.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
wo 07 sep 2011, 21:48 Bericht 

Oke brief in elkaar gezet (met hulp van bestaande forum berichten).

Citaat:
Naam xxxxxxxxx
Adres xxxxxxxxxxxxxxxxx
Woonplaats Eindhoven

Datum : 7-09-2011

Uw kenmerk : xxxxxxxxxx

Betreft: Dwangsom bij het niet tijdig te voldoen aan het WOB verzoek.

Geachte heer/mevrouw

Op 23-7-2011 heb ik een WOB-verzoek bij U ingediend. In dit verzoek heb ik U verzocht om alle op de vermeende overtreding betrekking hebbende documenten, op grond van de wet openbaarheid van bestuur artikel 6, artikel 7.1a en artikel 7.2, toe te sturen. Ik wil U middels dit schrijven er op wijzen dat de wettelijke termijn voor het voldoen aan mijn verzoek van eerder genoemde datum al ruim is verstreken.

Wanneer U niet binnen 2 weken alsnog aan dit verzoek voldoet bent U een dwangsom verschuldigd.
Deze dwangsom gaat 2 weken na ontvangst van dit schrijven in. Tot op heden heb ik nog geen enkel document die betrekking heeft op deze vermeende overtreding ontvangen. In eerder genoemd verzoek, verzocht ik U mij de volgende documenten toe te zenden :

- Een kopie van het op ambtseed gemaakte proces verbaal, zoals voorgeschreven in het Wetboek van Strafvordering Artikel 152 en 153;

- Het ijkrapport van de laser apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd

- Maar ook het ijkrapport en foto (welke voorzien is van datum en tijdstip. Hierop moet duidelijk het voertuig en kenteken te zien zijn. Indien er meerdere voertuigen op de foto zichtbaar zijn, moet er duidelijk zijn welk voertuig de overtreding zou hebben begaan.) van de radar auto die ook de vermeende overtreding zou hebben geconstateerd.

- indien van toepassing Een certificaat waaruit blijkt dat diegene die de meting heeft verricht ten tijde van de meting bevoegd was om gebruikte meetapparatuur te bedienen;

- indien van toepassing Het kenteken en datum van APK keuring van het voertuig van waaruit de meting is verricht;

- indien van toepassing het brondocument

- indien van toepassing de combibon

- indien van toepassing certificaten van aanstelling van de bij de controle betrokken verbalisanten

- indien van toepassing certificaten van beëdiging van de bij de controle betrokken verbalisanten

Hoogachtend,

xxxxxxxxxx
Offline AboveNL
Nieuwkomer
wo 07 sep 2011, 21:53 Bericht 

Walker schreef:
Termijn is 4 weken, niet 2....

Klopt dat was ik vergeten aan te passen maar het is al wel ruim 4 weken geleden nu.

Mikkie schreef:
Goed filmpje. Wie ziet er de wwzh die de aangepaste limiet rechtvaardigen?

Thx, Ik hoop dat de rechter ook bereid is dit filmpje te bekijken !
Maar uuhhh wwzh ?!?
Offline remcob
Nieuwkomer
wo 07 sep 2011, 22:21 Bericht 

@ AboveNL: wwzh = WegWerkZaamHeden neem ik aan.
Offline Aanhanger
Master
wo 07 sep 2011, 22:22 Bericht 
Wegwerkzaamheden.
Staat wel op de borden maar zijn er niet.
Offline Barbertje
FS Juridisch
do 08 sep 2011, 15:31 Bericht 
Vraag: Waarom heb je geen beroep ingesteld bij de rechtbank Roermond ?

In je brief over de dwangsom (die rijkelijk aan de late kant is) moet beslist staan: "Ik stel u hierbij ingebreke".

Hoorzitting bij OvJ:
Niet naar toe gaan. Laat er maar een dagvaarding voor de kantonrechter komen.

Ga je wel naar de zitting dan zal de OvJ je tot een schuldbekentenis dwingen.
Daarvan wordt proces-verbaal opgemaakt.
Vervolgens vaardigt de OvJ een Strafbeschikking uit.

Ontvang je de Strafbeschikking dan heb je 2 weken de tijd om daartegen verzet in te stellen.
Echter verzet heeft geen enkele zin meer vanwege het schuldig in het proces-verbaal.
De Strafbeschikking wordt na 2 weken onherroepbaar.
Je komt dus zo nooit bij de rechter omdat de OvJ, aanklager, rechter en beul is. :[ :boos:

Laat dit aan een rechter over en ga niet naar het verhoor en wacht gewoon op de dagvaarding !!! :kniktja:
Offline AboveNL
Nieuwkomer
vr 09 sep 2011, 18:18 Bericht 

Barbertje schreef:
Vraag: Waarom heb je geen beroep ingesteld bij de rechtbank Roermond ?

Eigenlijk heb ik wel een brief opgesteld. Maar had het gevoel dat het niks uithaalde. En ik was bang dat het misschien meer tegen me zou werken als mee. En dus heb ik de brief niet verstuurt.

Barbertje schreef:
In je brief over de dwangsom (die rijkelijk aan de late kant is) moet beslist staan: "Ik stel u hierbij ingebreke".

Ik heb de brief aangepast en net nog even snel op de post gedaan voor 19:00 uur. En ja hij is erg aan de late kant :oops:

Barbertje schreef:
Ga je wel naar de zitting dan zal de OvJ je tot een schuldbekentenis dwingen.
Daarvan wordt proces-verbaal opgemaakt.
Vervolgens vaardigt de OvJ een Strafbeschikking uit.

Ontvang je de Strafbeschikking dan heb je 2 weken de tijd om daartegen verzet in te stellen.
Echter verzet heeft geen enkele zin meer vanwege het schuldig in het proces-verbaal.
De Strafbeschikking wordt na 2 weken onherroepbaar.
Je komt dus zo nooit bij de rechter omdat de OvJ, aanklager, rechter en beul is.

Laat dit aan een rechter over en ga niet naar het verhoor en wacht gewoon op de dagvaarding !!!

Mijn eerste gedachten was netjes gaan en afwachten wat me voorgesteld wordt. Maar nu ik dit zo hoor is het beter niet te gaan dus.

Nu staat in oproeping :
Citaat:
Overschr. max.snelheid autosnelweg (BordA1; Cat. C1)
wegwerkzaamheden; >30 km/u gepleegd op 11 juli 2011 te Venlo, gemeente Venlo.

Dat eerste neem ik aan dat daar gewoon dat bord van 70 mee wordt bedoelt. En ja die heb ik niet gezien.

Maar dat 2e klopt niet. Ik reed namelijk nog niet in de wegwerkzaam heden toen ik werdt gelaserd.
Want toen ik die man op de viaduct zag staan. Keek ik op de km teller (Toen 105km/h) en toen zag ik het 2e bord met 70 duidelijk rechts waar wegwerkzaamheden op stond.
Daarna nog op de rem getrapt maar hij had toen de laser al naar beneden gericht en prate door een portofoon. Ik zit dus echt te wachten op de documentatie met daarop de gelaserde afstand.

En wordt dit in een rechtzaak als 1 ding gezien. Wegwerkzaam heden en te hard. Of als 2 aparte dingen. Ik bedoel als ik aan kan tonen dat ik niet in de wegwerkzaam heden reed op dat moment vervalt dan ook de 57km te hard of wordt dat dan nog apart bekeken ?

Groetjes Robert
Offline Mikkie
Master
vr 09 sep 2011, 22:02 Bericht 
Niet ingaan op de uitnodiging. Ze ontfutselen je wat, lullen je klem en je gaat eraan. Laat die OvJ er maar in zakken en de zaak voor de rechter brengen. Daar kun je o.a. het filmpje tonen (neem een laptop o.i.d. mee) waarmee je aantoont dat, los van het feit of de overtreding al dan niet gemaakt is, de weginrichting geenszins duidde op een limiet van 70.

Als je daadwerkelijk kan aantonen dat de limiet van 70 km/h nog niet geldig was op de plek van laseren, vervalt de bon. Maar ik vrees dat dat nogal lastig kan gaan worden.
Offline makila
Die hard
za 10 sep 2011, 5:14 Bericht 

AboveNL schreef:
Natuurlijk ik zat fout maar ik vind dit nogal een heftige straf. Meestal heb ik van die boetes rond de 30 euro en die betaald de baas. Ik heb nog nooit een boete gehad voor meer als 30 te hard en nu me eerste van 57 te hard. Helaas wel gelijk in wegwerkzaamheden.

Werkzaamheden? Als er echt zware werkzaamheden zijn, en je rijdt 127 km/u dan ben je volgens mij gewoon morsdood. :nothanks: Het zal wel zo één klein putje geweest zijn dat ze aan het vullen waren hé? :x Maw een naailocatie. Ik voel met je mee.

Opmerking: De film die je getrokken hebt , lijkt dit ook te bevestigen. Ik zie een bordje werkzaamheden 70km/u maar van echte werkzaamheden zie ik gewoon "niets". :huh:
Offline BLikent
Master
za 10 sep 2011, 6:21 Bericht 
volgorde van de borden (vanuit het filmpje):

Code:
links   rechts
70      70
niets   70+wwzh
70      70

Aangezien je op de linkerstrook reed, zou je boete uit de gewone tabel moeten komen. Het zou niet billijk zijn om voor deze boete de werkzaamhedentoeslag toe te passen. Let hierop bij je zaak.
Offline AboveNL
Nieuwkomer
za 10 sep 2011, 10:48 Bericht 

Mikkie schreef:
Als je daadwerkelijk kan aantonen dat de limiet van 70 km/h nog niet geldig was op de plek van laseren, vervalt de bon. Maar ik vrees dat dat nogal lastig kan gaan worden.

Het limiet van 70 was op dat punt wel geldig. Ik ben namelijk gelaserd achter de borden van 70. Maar nog voor het bord van wegwerkzaamheden.
Maar ik laat het over aan de rechter en hoop maar op een goeie afloop.

makila schreef:
Werkzaamheden? Als er echt zware werkzaamheden zijn, en je rijdt 127 km/u dan ben je volgens mij gewoon morsdood. Het zal wel zo één klein putje geweest zijn dat ze aan het vullen waren hé? Maw een naailocatie. Ik voel met je mee.

Een vriend van me werkt bij Van der Linden Verkeerstechniek. En die vertelde me dat het een invoegstrook is voor werkverkeer waarschijnlijk. Vandaar deze opzet van borden.
Maar idd een naailocatie heb hier ook echt geen begrip voor dat de KLPD daar gaat staan. Want vracht verkeer voegt altijd langzamer in op de snelweg. En als het hier om veiligheid zou gaan waren ze veel verder op gaan staan waar echt mensen langs de weg bezig zijn. Maar daar valt de situatie ook beter op wand daar staan van die rood witte paaltjes langs de weg. En die zie je ook vanuit je oog hoek als je ff niet op zit te letten.

BLikent schreef:
Aangezien je op de linkerstrook reed, zou je boete uit de gewone tabel moeten komen. Het zou niet billijk zijn om voor deze boete de werkzaamhedentoeslag toe te passen. Let hierop bij je zaak.

Ik let hier zeker op. Maar ik ben nog voor dat bord van wegwerkzaamheden gelaserd. Alleen de KLDP zet op de bekeuring hectometer paal 42.3 en dat was de locatie waar de man met laser stond achter het wegwerkzaamheden bord.
Offline Muro01
Nieuwkomer
za 10 sep 2011, 12:02 Bericht 

@ AboveNL

Ik voel met je mee man!!! ;(
Offline Barbertje
FS Juridisch
za 10 sep 2011, 20:37 Bericht 
AboveNL schreef:
En wordt dit in een rechtzaak als 1 ding gezien. Wegwerkzaam heden en te hard. Of als 2 aparte dingen. Ik bedoel als ik aan kan tonen dat ik niet in de wegwerkzaam heden reed op dat moment vervalt dan ook de 57km te hard of wordt dat dan nog apart bekeken ?

De ten laste legging zal dit al 1 ding zien.
 [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende