Pagina 1 van 1  [ 38 berichten ]
Offline RemcoBrouwer
Nieuwkomer
ma 05 dec 2011, 16:46 Bericht 

Hallo ,

Nieuw hier om dit forum. Te eerste , wat een top site is dit !!!!! Ik ben ff gaan neuzen en een hoop onduidelijkheden zijn opgehelderd.

Dinsdag 29 november vertrok ik voor mijn werk naar Groningen. Ik had geen haast en zette op de A7 de cruiscontrol op 130 km per uur. Vervolgens aanduiding van werkzaamheden t.h.v. Leek/Roden. Cruisecontrol uit en met het verkeer meegereden. Ze waren inderdaad op het viaduct aan het werk en na het viaduct liepen de pionen weg de uitrit in en ik kreeg kennelijk de indruk( laatste ingestelde cruisesnelheid ingedrukt) dat de werkzaamheden voorbij waren, niet dus....................... Toen ik realiseedre dat de werkzaamheden nog niet voorbij waren....was het al te laat.....gelazerd. Na correctie 50 k m te hard gereden.....

Mijn vraag: Volgens mij komt deze overtreding niet in aanmerking voor de EMG aangezien ik buiten de bebouwde kom reed, oftoch wel?

Ook heb ik geen bon gekregen( zou per post komen ) maar ook geen bewijs van inname, terwijl ik 2 verschillende agenten er om gevraagd heb!!!!

Iemand hier ervaring mee? Alle hulp is welkom......
Offline Aanhanger
Master
ma 05 dec 2011, 16:57 Bericht 
Geen EMG.
Offline Barbertje
FS Juridisch
ma 05 dec 2011, 17:43 Bericht 
Het niet geven van een bewijs van inname rijbewijs is een vormfout !
Offline RemcoBrouwer
Nieuwkomer
ma 05 dec 2011, 19:13 Bericht 

Aha, gelukkig geen cursus. Hoe zit dat met die vormfout dan, hoe regel ik dat verder.?
Offline Barbertje
FS Juridisch
ma 05 dec 2011, 22:26 Bericht 
Wacht nog even of er iets per post komt. Komt die niet dan moet je ermee naar de OvJ.
Maar voor nu even op de post wachten.
Offline JH
Master
ma 05 dec 2011, 22:32 Bericht 
post2627948.html#p2627948
Offline RemcoBrouwer
Nieuwkomer
di 06 dec 2011, 14:17 Bericht 

Ik was dus niet de enige die dit verwarrend vond. In de tijd dat ik zat te wachten zag ik meer verbaasde gezichten. Zijn de gegevens over de aanduiding aan te vragen of moet je zelf met bewijzen komen ( bv. het bovenstaande filmpje) en zoja is dit reden voor kwijtschelding?
Offline aragorn36
Nieuwkomer
wo 07 dec 2011, 10:14 Bericht 

Ik was dus niet de enige die dit verwarrend vond. In de tijd dat ik zat te wachten zag ik meer verbaasde gezichten. Zijn de gegevens over de aanduiding aan te vragen of moet je zelf met bewijzen komen ( bv. het bovenstaande filmpje) en zoja is dit reden voor kwijtschelding?

Ik had precies hetzelfde, op dezelfde datum. Ik reed 125 en na correctie dus 51 km te hard. Ik wacht t/m morgen en dan bellen. De 10 dagen zijn dan verstreken. De borden hadden ook aan de linkerkant moeten staan en ik reed dat stuk ook op de linkerbaan. Ik hoop dat dat reden zal zijn voor kwijtschelding.
Offline RemcoBrouwer
Nieuwkomer
do 08 dec 2011, 9:14 Bericht 

Gister brief van OvJ gekregen met de melding dat mijn rijbewijs ingevordert blijft tot de terechtzitting. Heb inmiddels een brief van mijn werkgever gekregen dat mijn baan in het gevaar komt als ik mijn rijbewijs niet snel terug krijg :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: werk namelijk als projectleider : :-? :-? :-? :-? ........ Nu wil ik graag bezwaar maken tegen deze beslissing.Dit is de eerste keer dat ik boven de 50 km te hard rij ( 1 keer geflitst met 31 te hard maar dat is inmiddels 10 jaar geleden of zo). Heeft iemand advies hoe ik mijn bezwaar compleet maak. Welke info moet erin en welke beslist niet. Is het ook zo dat de "vormfout" en de onjuiste bewegwijzering pas moet worden gepresenteerd als ik daadwerkelijk naar de strafzitting moet?

Jullie hebben wel door dat dit allemaal compleet vreemd voor mij is....

Nogmaals alle hulp is welkom :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Offline djidee
Master
do 08 dec 2011, 15:58 Bericht 
Wellicht dat je hier wat aan hebt, ik kan verder zo even niet iets vinden, wil morgen nog wel verder zoeken.

http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=49&t=11612&start=480In%20cache#p517950
Offline RemcoBrouwer
Nieuwkomer
do 08 dec 2011, 17:12 Bericht 

Daar kan ik wel wat mee...... :woop: :woop: :woop: :woop: :woop: :woop: :x

Offline RemcoBrouwer
Nieuwkomer
vr 09 dec 2011, 12:34 Bericht 

Donderdag een aangetekende brief gekregen, rijbewijs zat erin :woop: :woop: :woop: nu ff wachten op het proces verbaal.... wordt vervolgd :roflol: :roflol: :roflol:
Offline Uwe Alzaligheid
Master
vr 09 dec 2011, 14:07 Bericht 
Dat is wel erg 'apart'. Meldt de begeleidende brief ook dat de OvJ besloten heeft tot teruggave van het ingevorderde rijbewijs? En is de datum van de brief die je op 09-12 ontvangen hebt ook later dan de datum van de brief waarin besloten werd het rijbewijs niet terug te geven? :roll:
Offline RemcoBrouwer
Nieuwkomer
vr 09 dec 2011, 14:14 Bericht 

Moet nog ff kijken, mijn vrouw heeft de brief opgehaald bij het postkantoor. Ik hou jullie op de hoogte...... :huh:
Offline aragorn36
Nieuwkomer
vr 09 dec 2011, 17:12 Bericht 

Graag hoor ik ook wat de reden is van teruggave. Ik heb wel de brief gehad dat de rijbewijs inehouden wordt tot de zitting, maar geen brief met rijbewijs.
Online Grande
Master
vr 09 dec 2011, 17:31 Bericht 
Even goed opletten dat er niet nog een invordering op het rijbewijs staat. Dan ben je nog steeds de sjaak.
Offline Kami
Die hard
vr 09 dec 2011, 18:24 Bericht 
@ Aragorn32 :

aragorn36 schreef:
De borden hadden ook aan de linkerkant moeten staan en ik reed dat stuk ook op de linkerbaan. Ik hoop dat dat reden zal zijn voor kwijtschelding

[/url=http://mijnwetten.nl/uitvoeringsvoorschriften-babw-inzake-verkeerstekens[/url]

Hoofdstuk II. VerkeersbordenParagraaf 2.
Algemene bepalingen ten aanzien van plaatsing van verkeersborden11.Bij gebruik op twee- of meerstrooks gedeelten van autosnelwegen en dubbelbaans autowegen worden de borden A1 en A4, C22, F 1 tot en met 4, J (alle), L5, L7 en L11 geplaatst aan beide zijden van de rijbaan waarop zij betrekking hebben.

Nu weet ik niet welk bord het is wat de snelheid aanduidt.
Heb zelf ooit een discussie gehad met de militaire politie over bovenstaande.
Ik dacht 150@120 en hij 150@70....
Offline Uwe Alzaligheid
Master
vr 09 dec 2011, 19:39 Bericht 
Wat 'Grande' zegt. Daarom stelde ik ook mijn vragen. Het kan zijn dat het rijbewijs per abuis naar jou is toegezonden en dat het nog als 'ingevorderd' geregistreerd staat. Dat kan dan in een later stadium voor heel veel problemen zorgen. :x

Als je echter een begeleidende brief hebt, van later datum dan de inhoudingsbrief, waarin de OvJ besluit het rijbewijs terug te geven dan ben jij in ieder geval 'gedekt'.

@Aragorn36: Een reden voor teruggave wordt nooit gemeld. Er wordt enkel gemeld dat besloten is tot ... . In dit geval is er zelfs opnieuw besloten zonder dat topic-starter hier telefonisch of schriftelijk om gevraagd heeft. Althans, zo lijkt het. Heel apart. :roll:

Hoe dan ook, sterkte ermee.
Offline aragorn36
Nieuwkomer
vr 09 dec 2011, 20:33 Bericht 

@Aragorn36: Een reden voor teruggave wordt nooit gemeld. Er wordt enkel gemeld dat besloten is tot ... . In dit geval is er zelfs opnieuw besloten zonder dat topic-starter hier telefonisch of schriftelijk om gevraagd heeft. Althans, zo lijkt het. Heel apart.

Dat is inderdaad apart, ik hoopte dat het mij ook zou overkomen. Ach ja, ik verstuur straks mijn klaagschrift en dan zie ik wel verder. Hopelijk kan ik toch sneller mijn rijbewijs terugkrijgen, ik mis hem wel. ;(
Offline aragorn36
Nieuwkomer
vr 09 dec 2011, 20:38 Bericht 

Kami schreef:
Hoofdstuk II. VerkeersbordenParagraaf 2.
Algemene bepalingen ten aanzien van plaatsing van verkeersborden11.Bij gebruik op twee- of meerstrooks gedeelten van autosnelwegen en dubbelbaans autowegen worden de borden A1 en A4, C22, F 1 tot en met 4, J (alle), L5, L7 en L11 geplaatst aan beide zijden van de rijbaan waarop zij betrekking hebben.

@kami, bord A1 is bord voor maximum snelheid. A4 is voor de advies snelheid.
Offline RemcoBrouwer
Nieuwkomer
za 17 dec 2011, 15:07 Bericht 

Hallo mensen, ben op vakantie geweest ,vandaar de late reactie. FF een update. Toen ik mijn rijbewijs kwijt raakte heb ik een brief naar Utrecht gestuurd met het verzoek mijn rijbewijs terug te geven. Waarschijnlijk heeft de brief van mij gekruist met de brief van de OvJ waar in stond dat ik mijn rijbewijs niet terug krijg voor in ieder geval 2 maanden. Toen de OvJ mijn brief wel onder ogen kreeg heeft hij die beslissing terug gedraaid. Vandaar dat ik mijn rijbewijs heb terug gekregen. Al lang blij natuurlijk......

Nu vond ik bij terugkomst van vakantie een brief met een verzoek hiermij in te horen op 13 januari. het volgende wordt geschreven.

" Ik ben voornemens om een strafbeschikking aan u uit te vaardigen en wil u hieromtrent horen"

Hoe gaat zoiets, en kan ik hier aangegeven dat ik de aanduiding verwarrend vond en moet ik een raadsman meenemen.????

Hoe denken jullie hierover??/
Offline Barbertje
FS Juridisch
za 17 dec 2011, 16:56 Bericht 
Lees deze even:
invordering-rijbewijs-en-of-educatieve-maatregel-gedrag/rijbewijs-ingevorderd-62-kmpu-te-hard-na-correctie-60-weg-t69538.html
Offline RemcoBrouwer
Nieuwkomer
zo 18 dec 2011, 8:33 Bericht 

Aha, deze hoorzitting wordt gewoon gebruikt om mij een bekentenis af te dwingen om dat in een later stadium tegen mij te gebruiken. Ik was al van plan om toe te geven dat ik te hard gereden heb( technisch gezien heb ik dat ook) echter waren de omstandigheden verwarrend vanwege de aanduiding. Eigenlijk wil ik mijn zegje daar wel doen, maar ik wil ook liever niet gelijk mijn eigen glazen in gooien.

Wat adviseren jullie om wel of juist niet te zeggen tijdens de hoorzitting?
Offline djidee
Master
zo 18 dec 2011, 9:28 Bericht 
RemcoBrouwer schreef:
Ik was al van plan om toe te geven dat ik te hard gereden heb( technisch gezien heb ik dat ook) echter waren de omstandigheden verwarrend vanwege de aanduiding. Eigenlijk wil ik mijn zegje daar wel doen, maar ik wil ook liever niet gelijk mijn eigen glazen in gooien.

Heb je technisch gegezien wel te hard gereden?

Je komt met 130 aanrijden, je ziet wellicht een enkel bord rechts van de weg met 70 (helemaal gemist door vrachtwagen is niet reeel, er stonden wel 3 in mijn filmpje), maar niets links. Conform jou kennis van de wegregels geldt het dan alleen voor de rechterstrook. Dus je hebt je snelheid niet aangepast (wat exact de +50 verklaard), omdat je op de linkerstrook bent gebleven (toch?)

Dat verhaal wordt bevestigd door het BABW richtlijnen besluit, welke eigenlijk zegt: Indien werkzaamheden op snelwegen, plaats bebording types blablabla (waaronder A1 (=vmax)) aan beide kanten!
Dat handhaven op snelheid dan discutabel is, bevestigd de aangehaalde correspondentie met het KLPD (die zelfs navraag doet bij Landelijk Parket Verkeer (vroegere BVOM)), welke bekeuringen daarom heeft laten intrekken.

Of het juridisch de beste manier is om direct zo naar binnen te komen zetten weet ik niet
Offline TuxX
Master
zo 18 dec 2011, 9:57 Bericht 
Dat verhaal zou ik houden voor de rechter. Ga niet naar de hoorzitting en teken verzet aan tegen de strafbeschikking.
Offline aragorn36
Nieuwkomer
ma 19 dec 2011, 14:43 Bericht 

Vandaag zitting gehad in de raadkamer vanwege mijn klaagschrift. Deze was gegrond, ook volgens de OvJ, krijg mijn rijbewijs terug :D.

In de klaagschrift benoem ik wel de bebording en de BABW richtlijnen besluit, dat ik links reed en ook dat ik de borden niet gezien heb (drukte, vrachtverkeer en concentratie op eigen rijstrook). Ook geef ik aan dat er geen sprake was van gevaarscheppende elementen.

Ik mag ook op 13 januari komen voor een OM-zitting. Ik denk niet dat ik ga. Kan ik nu dezelfde klaagschrift die ik gebruikt heb voor het terugkrijgen van mijn rijbewijs ook opsturen als verzet tegen de strafbeschikking (Natuurlijk iets gewijzigd)?
Online Grande
Master
ma 19 dec 2011, 14:55 Bericht 
Alvast gefeliciteerd.....
Offline RemcoBrouwer
Nieuwkomer
ma 19 dec 2011, 16:46 Bericht 

Gefeliciteerd met het terugkrijgen van dat roze pasje :thumb: ........Ik sta nog te twijfelen of ik 13 januari wel of niet ga. Ik ga nog ff kijken of ik iemand kan vinden die wat meer juridische kennis over dit soort zaken heeft. ( advies van forumbezoekers is touwens van harte welkom). ik hou jullie op de hoogte, ben trouwens wel blij dat ik niet de enige ben die op die dag zijn rijbewijs is kwijt geraakt.
Offline Aanhanger
Master
ma 19 dec 2011, 17:03 Bericht 
RemcoBrouwer schreef:
ben trouwens wel blij dat ik niet de enige ben die op die dag zijn rijbewijs is kwijt geraakt.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd? :huh:
Offline Barbertje
FS Juridisch
ma 19 dec 2011, 17:11 Bericht 
aragorn36 schreef:
Kan ik nu dezelfde klaagschrift die ik gebruikt heb voor het terugkrijgen van mijn rijbewijs ook opsturen als verzet tegen de strafbeschikking (Natuurlijk iets gewijzigd) ?

Kun je gerust doen. In zo'n geval kan de OvJ de strafbeschikking seponeren.
Offline RemcoBrouwer
Nieuwkomer
di 20 dec 2011, 20:57 Bericht 

Aanhanger schreef:
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd?

Zo bedoel ik dat nou ook weer niet. ......Meer van: Ik sta hier niet alleen in het gevecht tegen de "smurfen van neerlands wegen" :lol:
Offline plop
Master
di 20 dec 2011, 23:28 Bericht 
djidee schreef:
Je komt met 130 aanrijden, je ziet wellicht een enkel bord rechts van de weg met 70 (helemaal gemist door vrachtwagen is niet reeel, er stonden wel 3 in mijn filmpje), maar niets links. Conform jou kennis van de wegregels geldt het dan alleen voor de rechterstrook. Dus je hebt je snelheid niet aangepast (wat exact de +50 verklaard), omdat je op de linkerstrook bent gebleven (toch?)
Dat verhaal wordt bevestigd door het BABW richtlijnen besluit, welke eigenlijk zegt: Indien werkzaamheden op snelwegen, plaats bebording types blablabla (waaronder A1 (=vmax)) aan beide kanten!

3x missen is idd niet reeel, ben bang dat dat niet gaat lukken.
waar je verder op doelt is de standaard regels en niet die voor wwz.
er is hier sprake van wwz op een weg zonder signalering en een afzetting zonder MRS-en, en dus volstaan actie wagens/frame's op de vluchtstrook/buiten berm.
en die geld dus voor alle rijstroken.

pagina 21-22.
http://www.vioss.nl/downloads/RWS-Richtlijn%20voor%20autosnelwegen.pdf
Offline RemcoBrouwer
Nieuwkomer
do 22 dec 2011, 11:38 Bericht 

Aha, als ik het goed begrijp wordt de kans van seponeren wel een stuk kleiner. :fp:
Offline plop
Master
do 22 dec 2011, 21:42 Bericht 
RemcoBrouwer schreef:
Aha, als ik het goed begrijp wordt de kans van seponeren wel een stuk kleiner.

daar ben ik wel bang voor, ik hoop alleen wel dat je je rijbewijs terug krijgt en al helemaal geen emg want dat werkt toch niet.
ik ben meer een voorstander om mensen die zo veel te hard rijden bij wwz een dagje/nachtje mee te laten lopen in een afzetting, liefst een mobiele.
en dan de helft van de tijd in de botsabsorber mee rijden zodat je goed de spiegels kan bekijken en de andere helft lopend op de afgesloten strook.
Offline aragorn36
Nieuwkomer
di 27 dec 2011, 13:57 Bericht 

Volgens mij had het zo moeten staan.

Afbeelding

Citaat:

Bovenstaande betekent alleen dat een actieraam in de rechterberm wordt geplaatst, dat betekent niet dat links geen borden moeten worden geplaatst, zeker voor de veiligheid van wegwerkers is dat van belang. Op pagina 21 staat immers ook :
Citaat:
De eisen en richtlijnen voor uitvoering, maatvoering en toleranties
voor materiaal en materieel gebruikt bij werk in uitvoering, zijn onder
andere vastgelegd in:
■ het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV 1990),
■ het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer
(BABW),
■ de Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens,
■ de Algemene eisen voor verkeersborden (NEN 3381).

Ook het "Handboek wegafzettingen autosnelwegen" van het CROW geeft aan dat bij een afzetting van de vluchtstrook (waar hier sprake van was), dat de borden zoals in bovenstaande plaatje hadden moeten staan.

Citaat:
ik ben meer een voorstander om mensen die zo veel te hard rijden bij wwz een dagje/nachtje mee te laten lopen in een afzetting, liefst een mobiele.
en dan de helft van de tijd in de botsabsorber mee rijden zodat je goed de spiegels kan bekijken en de andere helft lopend op de afgesloten strook.

Ook hier ben ik het in mijn geval niet mee eens. Ik (en ik denk de TS ook) reed hier gewoon links, waar nergens aan te merken was dat er aan de weg gewerkt werd (werd op dat moment om 9:15 ook niet gewerkt, ook rechts niet). De rest van het verkeer reed net zo hard als ons, we hebben alleen pech gehad. Het was druk op de weg en rechts was redelijk wat vrachtverkeer, zodat ik niet het gevoel had dat ik extreem veel harder reed dan het verkeer op de rechterstrook. Ik heb rechts de borden niet gezien, misschien ook omdat ik niet lette op de rechterrijbaan en berm. Hadden de borden ook links gestaan dan had ik zeker mijn snelheid verminderd en was ik waarschijnlijk rechts gaan rijden. Nu reed ik 121 op een snelweg waar verder niets aan de hand was, dus geen gevaarzetting. OM geeft aan op hun site dat je bezwaar kunt maken indien het bord J16 (wwz) ontbreekt en dat er geen sprake was van gevaarzetting. Nu het bord J16 niet aan de linkerkant stond en er ook geen sprake was gevaarzetting, heb ik het gevoel dat ik best bezwaar kan maken.

Citaat:
Aha, als ik het goed begrijp wordt de kans van seponeren wel een stuk kleiner.

Waarschijnlijk wel, maar ik ga het wel proberen. Ik ga in ieder geval een verzetschrift sturen naar het OM tegen de strafbeschikking.
Offline plop
Master
di 27 dec 2011, 16:51 Bericht 
ik moedig je ook aan om bezwaar te maken en vraag op zeker de informatie op bij RWS van de afzetting.
de aannemer moet namelijk de plannen bij inleveren bij RWS voor goedkeuring.
je idee dat de borden zoals in je voorbeeld foto ook links moeten staan is optioneel, het ligt aan RWS of ze dat eisen.
het neer zetten van dat bord links geeft namelijk een probleem, hoe kom je daar met een botsabsorber om een bord neer te zetten terwijl dat bord er moet staan voor je er mag stoppen met de botsabsorber.
hier worden tegenwoordig vaak MRS-en voor gebruikt, en is ook de reden dat de actie wagens van flitslampen zijn voorzien.
in dat geval zal RWS kijken hoe lang de afzetting er moet staan en daarop afwegen of ze eisen dat die word geplaatst, in geval van mobiele afzettingen zal die er nooit staan, immers dan moet er een afzetting achter de afzetting aan rijden om het bord mee te verplaatsen.
het type afzetting waar we het over hebben is dan ook 1 van de gevaarlijkste types, voor zowel de wegwerker als de automobilist.
ik maak regelmatig mee dat bij dit soort afzettingen de actiewages/pijlwagens kapot worden gereden.

je excuus dat je niet op de rechterstrook lette geeft aan dat je niet echt verstandig bezig was, er kan elk moment een auto van die strook naar links duiken, had je die wel gezien?
en er hoeft niemand op de rijbaan te lopen om gevaar door jou op te lopen, denk maar aan grond of andere dingen die door de werkzaamheden op de rijstroken terecht kunnen komen, die dingen kunnen gevaar voor de werkers en jou zelf opleveren.
zolang mensen hun snelheid direct verlagen op het moment dat ze (te laat) door hebben dat ze bij wwz rijden dan heb ik er totaal geen probleem mee.
waar ik wel problemen mee heb is mensen die doelbewust veels te hard rijden, voor zulke mensen is een boete en een EMG (liever mijn voorstel) gepast.
iedereen is mens en kan zich vergissen.
je noemt een tijd van 9:15 en dat geeft mij een vermoeden dat de wegwerkers onderweg waren om te beginnen, 9:00 is een begin tijd die in de meeste rayons geld.

wederom vraag bij RWS alle informatie op van de afzetting en kijk of de maatregel goed is neer gezet.
ik hoop echt dat je op zijn minst je rijbewijs mag houden.
Offline RemcoBrouwer
Nieuwkomer
wo 04 jan 2012, 21:52 Bericht 

OK , nu moet ik volgende week vrijdag verschijnen in Groningen voor een hoorzitting. Als ik het goed begrijp wordt mij volgende week een strafbeschikking aangeboden, accepteren of weigeren ???? en dan bezwaar maken? Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om er veel tijd in te steken als van tevoren de kans zeer groot is dat ik toch " schuldig " wordt bevonden.
Offline aragorn36
Nieuwkomer
ma 16 jan 2012, 11:17 Bericht 

RemcoBrouwer schreef:
OK , nu moet ik volgende week vrijdag verschijnen in Groningen voor een hoorzitting. Als ik het goed begrijp wordt mij volgende week een strafbeschikking aangeboden, accepteren of weigeren ???? en dan bezwaar maken? Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om er veel tijd in te steken als van tevoren de kans zeer groot is dat ik toch " schuldig " wordt bevonden.

En hoe is de zitting bij jouw verlopen? Ik mag dus naar de rechter, ik heb niet eens de strafbeschiking te horen gekregen. Ze vond dat ik een verweer had en ze was benieuwd wat de rechter zou beslissen!!!! Ik heb geen idee wat mij nu te wachten staat, misschien dat iemand hier op de forum mij kan helpen???
 [ 38 berichten ]